Ez egy archivált weboldal! bővebben
cbr fórum hozzászólásai
« előző123következő »

cbr Elküldve: 2006-01-27 19:58 BMW távvezérlõs gyújtáskulcs

Sziasztok?

Lenne egy problémám, az autó vételekor kaptam 4 db kulcsot, ebbõl kettõ távirányítos kulcs. Csak az egyiket használta folyamatosan az elõzõ gazdája. Én probálkoztam a másikkal is, de azzal nem müködik, csak mehanikusan tudom az ajtokat nyitni, zárni valamint a motort indítani. A kezelési könyvben olvastam, hogy a kulcsban nincs elem, a kulcs ha a gyújtás kapcsolóban van és folyamatosan közlekedünk az autóval akkor feltölti max 100km ut során (gondolom kondenzátorral oldják meg).
Sajnos többszöri probálkozás során sem sikerült ez a feltöltés , a kulcs összehangolást is próbáltuk az autóval de az sem hozott eredményt.
Ha tudtok valami okosat szívesen veszem tanácsotokat!

Elõre is köszi!

Üdv:

cbr

cbr Elküldve: 2006-01-27 19:44 320d Motor

Sziasztok!

Nem akarok szörszál hasogatónak tünni,(bár egy másik témában lehet hogy kioktatóra sikerült a hozzászolásom, viszont nem bírom ha hülyéznek)de a turbo dologban van egy kis bibi, abban teljesen igazatok van , hogy egy gyors menet után célszerû a motort még egy kis ideig járatni. De miért is? Kenés nem kell neki , hiszen ha leállítjuk a motort a turbo is leáll, de az olajzás másik FÕ FELADATA a HÛTÉS, azaz szükséges az ott termelõdött hulladékhût minél elõbb elvezetni a csapágyak kimélése érdekében. Tehát bánjunk kezessen a kicsikével.

A motorról, amióta az eszemet tudom, mindig BMW-re vágytam, gyermek koromban csak plakátokig jutottam, de azzal tele volt a szobám, hála Bandi Bának aki a genfi autoszalonokról szállította a prosikat. 2005-ben tizenegynéhány autó után végre eljött a pillanat bár a feleségemnek cseréltem le a kocsiját, de végre a saját garázsomban áll a Bömbi. 2001-es touring, (136LE) mert kell a hely a családnak is, én sajnos csak a hétvégeken élvezhetem,(eleinte eléggé stresszes volt , hogy az asszony járt vele, de már összeszoktak) hétköznap a céges autómat kell használnom. Automata váltos trip-tronic lehetõséggel, a feleségem félt egy kicsit tõle, de a jót könnyû megszokni, annyira , hogy az enyémmel már nem is akar menni. A fogyasztása a computer szerint 7,4l/100km vegyes használat mellet. Most kell nemsokára a szervizt elkövetnem, jelenleg 0W30-as Castrol olaj van benne, én inkább a gyárira térek vissza, Castrol TXT 5W40. két apróbb hibát tapasztaltam eddig, az egyik a olajnyomás lámpa néha, félmeleg motornál sárgán világít 10s idejig, ami elvileg kicsi nivo szintet jelentene, de a pálcával mérve az rendbe van (szerelõ szerint a szenzort kell az oljcserénél megtisztítani, vagy cserélni).A másik a féklámpa kapcsoló érinkezési problémája, ami a féklámpák folyamatos világítását jelentette, de egy ügyes autóvillamosságszerelõ barátom hamar megjavította.

Bocs a hossszúra sikerült hozzászolásért.

Üdv mindenkinek!

cbr

cbr Elküldve: 2006-01-19 20:21 Tempomat - utólag?

Szia bmwe46 !

Sajnos nincs igazad!

Amiért a pillanatnyi fogyasztásmérõdön nem látható a fogyasztásnövekedés annak két alapvetõ oka van:

1. A pillanatnyi fogyasztásmérõ kalibrálása, relative nagy, 2-5 l -es beosztásokat látsz rajta, ez alapján nem láthatod a milliliteres változásokat amelyek folyamatosan másodpercenként változnak(pozitív, negatív irányba).A mûszerek mérési tehetetlenségérõl nem is beszélve.

2.Ideális esetet feltételezve, amikor teljesen sik úton egyenesvonalú egyenletes mozgást végez az autó, és semilyen akadályozó tényezõt nem veszünk számításba(váltakozó erejû szembe szél, tapadási tényezõ,stb.), akkor a gépkocsi fogyasztása stacioner, folyamatosan megegyezõ értékû lenne! Mint tudjuk ilyen a valóságban nem fordul elõ, mert még a legsikabbnak vélt úton is találkozunk emelkedõ ill. lejtõs résszel. A tempomat berendezésünk az autó sebességét érzékeli, ehhez a sebességhez igazítja a mindenkori szükséges gázkar állást.(emelkedõn felfelé haladva az autó továbra is tartja a kijelõlt sebességet, de ehhez a motort nagyobb fordulatszámmal kell üzemeltetni, (fordulatszám mérõn jól látható a változás ) Tehát összefoglalva, az úton haladáskor a folyamatos sebesség megtartása végett a Tempomat nagyon finom gázadás és elvétel sorozatát végzi, amit összegezve egy nagyobb fogyasztást kapunk, mintha egyforma gázkar állásnál, de nem folyamatosan megegyezõ sebességel haladnánk!

Üdv: cbr

cbr Elküldve: 2006-01-14 12:01 Tempomat - utólag?

Szia Tano!

A gyári tempomatrol nincs infom, de utolagosan beépíthetõt nagyon sok cég forgalmaz.(pl Conrad)
Ami a fogyasztást illeti, a tempomattal való közlekedés során a fogyasztás sajnos nõ, kb:0,3-0,8l-t/100km. Ez azért van, mert a berendezés gáz adás és elvételek sorozatával tartja a kívánt sebességet, ami durván érzékeltetve "pumpálásos" vezetési stilusnak felel meg.

A kényelem oltárán valamit fel kell áldozni cserébe.

Üdv:

cbr

cbr Elküldve: 2006-01-14 11:50 Olajcsere

Sziasztok!

Szerintem az olajcserénél legfontosabb a gyár által elõírt minõségi elõírásokat (viszkozitási adatok, SAE szám) betartani és minden esetben olajszûrõt is cserélni! Longlife Olajok esetén van lehetõség az olajcsere cikklus megváltoztatásához, melyet mûszer ill. szakember segítségével lehet elvégezni. (a cikklus változtatásnál a vezérlõegységet programozzák át), ezáltal változik a mûszerfalon a kijelzõ értéke.
A Castrol a BMW gyári olaja, nagyon jó olaj, nem véletlenül választotta a BMW. Olaj és olaj között (ez nem a reklám helye) nagyon nagy különbség van! Akinek a pénztárcája nem engedi meg, válaszon olcsóbb fajtát, de mindenképpen a gyári elõírású mínõséget, és javaslom a csere intervallum csökkentése. A gyár 2 évenként mindenképpen javasolja az olajcserét, ha valakinél a futásteljesítménnyel ez nem járna együtt.

Üdv.
cbr
« előző123következő »