duc fórum hozzászólásai

duc Elküldve: 2017-10-21 18:06 N46 és N42 motorok

konkolyd írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta


Még azt megpróbálom hogy kivezetem a kartergázt a szabadba és megnézem hogy úgy is füstöl-e. Ha igen akkor szelepszárszimering csere. De már érzem hogy ebből motor szétszerelés lesz, amihez semmi kedvem nincsen. LEhet egyébként hogy az előző gazdája szépen betartotta a 30 ezres olajcserét és szépen elrakódott az olajáteresztő gyűrű alatt minden. Megnéztem a kartergázt, kicsi vákuum van a motorban, az olajbeöntőhöz téve egy nejlon zacskót befelé kezdte el szívni.



Szelepszárszimmering és szelepvezető csere. Ha már ott vannak, akkor vezérműlánc+vezető és kartergázszelep csere. Ugyanez volt, azóta mentem 10k km-t, tökéletes a motor, imádom. Ha rendben van az N46, akkor szerintem nagyon jó motor.

duc Elküldve: 2016-08-10 12:43 Klíma

flenfer írta:
duc írta:
flenfer írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Pár napja megjött a hangja a klímámnak, erős morgó hang. Csapágyas a kompresszorom?
Néha olyat is csinál, hogy ha be van kapcsolva, elindul szépen megy, hűt is rendesen, majd leáll. Kb.5 másodperc múlva ismét elindul, és 5 mp. múlva megint leáll. Előfordult, hogy az alapjárat felment 1200 as fordulatra, elkezdett hullámozni alacsonyabb fordulatig, majd visszaállt a rendes fordulatra.Mi lehet a gond? Segítséget előre is megköszönöm.


Meg van a gond. Kevés a gáz. (amatőr kérdés)


+1, ugyanez volt az enyémnél is. Annyi különbséggel, hogy csak a klíma bekapcsolásakor hallottam a morgó hangot 5-10 mp-ig, utána jól működött.



Mégsem a gáz kevés. A klímahűtő ventilátor gondolta meg magát. Biztosítékok jók.


Nálam a rátöltés megoldotta, azóta csendben dolgozik a cucc, nincs morajló hang a klíma indításánál.

duc Elküldve: 2016-08-10 10:20 Klíma

flenfer írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Pár napja megjött a hangja a klímámnak, erős morgó hang. Csapágyas a kompresszorom?
Néha olyat is csinál, hogy ha be van kapcsolva, elindul szépen megy, hűt is rendesen, majd leáll. Kb.5 másodperc múlva ismét elindul, és 5 mp. múlva megint leáll. Előfordult, hogy az alapjárat felment 1200 as fordulatra, elkezdett hullámozni alacsonyabb fordulatig, majd visszaállt a rendes fordulatra.Mi lehet a gond? Segítséget előre is megköszönöm.


Meg van a gond. Kevés a gáz. (amatőr kérdés)


+1, ugyanez volt az enyémnél is. Annyi különbséggel, hogy csak a klíma bekapcsolásakor hallottam a morgó hangot 5-10 mp-ig, utána jól működött.

duc Elküldve: 2016-07-13 09:41 Hûtõvíz

dfle írta:
duc írta:
dfle írta: Sziasztok. 316 1,8-as motor, már kétszer vettem észre, hogy hűtővíz szivárgás van a garázsban, ma elvittem, megemeltük,a motor hátsó részén, nagyon nehezen látható egy műanyag fedél kb.4 csavarral van odafogatva és a csavaroknál teljesen vízköves,valószínű ott ereszt, mert alatta a váltó is vízköves. Idáig egy hónap alatt kb 1 dl vizet kellett csak utána töltenem. Az a kérdésem, hogy kell-e ezzel komolyan foglalkoznom,mi az a műanyag fedél, és hogy lehet hozzáférni, mert már a motor kivételét emlegették nekem a szervizben.?

Szia,
érdemes még megnézni a hengerfej tűzfal felőli oldalán a műanyag összekötő vízcsövet ( 11531708808 az én kocsimon, ez 316 1.6 lehet a te blokkod más) Elég alattomosan ment nálam is tönkre, először csak kicsit eresztett pont ott ahol te is írtad. Végigcsöpögött a motor mögött, rá a váltóra majd alul ki. Amikor kicseréltem gyakorlatilag szétporladt, darabokra esett. Nagy mázlim volt vele hogy észrevettem.

Az pontosan hol van? ha szemből állok, akkor baloldalon? felülről rá lehet látni?


Nem tudom milyen a blokkod, enyémen ha szemből nézed akkor a hengerfej pollenszűrő alatti végén a blokk mögött.

Én se úszom meg a szerelést, tegnap elfolyt a hűtővizem. A blokk oldalán lévő műanyag cső repedt el az egyik csonknál ( 11531709232 ). Van valakinek tapasztalata, tanácsa a cseréhez? A szívócsonk alatt van természetesen, bonthatom le az egészet...

Illetve még egy kérdés: milyen hűtőfolyadékot ajánlotok, normális esetben BMW gyárit használok tervezett cseréhez, de most sürgős tehát boltban kaphatóra kellene tipp.
Köszönöm.









duc Elküldve: 2016-07-12 13:46 Hûtõvíz

dfle írta: Sziasztok. 316 1,8-as motor, már kétszer vettem észre, hogy hűtővíz szivárgás van a garázsban, ma elvittem, megemeltük,a motor hátsó részén, nagyon nehezen látható egy műanyag fedél kb.4 csavarral van odafogatva és a csavaroknál teljesen vízköves,valószínű ott ereszt, mert alatta a váltó is vízköves. Idáig egy hónap alatt kb 1 dl vizet kellett csak utána töltenem. Az a kérdésem, hogy kell-e ezzel komolyan foglalkoznom,mi az a műanyag fedél, és hogy lehet hozzáférni, mert már a motor kivételét emlegették nekem a szervizben.?


Szia,
érdemes még megnézni a hengerfej tűzfal felőli oldalán a műanyag összekötő vízcsövet ( 11531708808 az én kocsimon, ez 316 1.6 lehet a te blokkod más) Elég alattomosan ment nálam is tönkre, először csak kicsit eresztett pont ott ahol te is írtad. Végigcsöpögött a motor mögött, rá a váltóra majd alul ki. Amikor kicseréltem gyakorlatilag szétporladt, darabokra esett. Nagy mázlim volt vele hogy észrevettem.








duc Elküldve: 2016-06-12 17:18 riasztó gond

Szia,

nálam is ez volt a gond, amíg nem cserélsz kapcsolót húzd le a csatlakozóját, így is működni fog a riasztó, de értelemszerűen nem veszi észre a motorháztető nyitást. Vegyél egy kapcsolót majd, de addig is tudod így használni.

Másik hasonló gondot nálam a benzintartály ajtaja okozta, nem húzta vissza a rugó 100%-ig, és a központi zár kis csapja nem talált be a helyére. Ekkor is beriaszott, de egy kis rugó igazítás és kenés megtette a dolgát.

Pitykoo írta:
Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
Pitykoo írta: Hali!
Ma megint többször is beriasztott a kocsi és ezeket a hibakódokat kaptam.
Nagyából lefordítgattam, de nem tudom melyik lehet a hiba okozója!
Ha valaki tud jó tippet a szívesen venném!
Előre is köszönöm!


Gm5 modulban lehet haldoklik a központi zár relé.
Esetleg az akkumulátorral van valami.Én először az akksi körül néznék szét.
Esetleg még a generátor feszültség szabályzó része haldoklik.


Na végre kiadta mi a baja.
Motorháztető kapcsolója...
Viszont ahogy méregettem mikor zárva van a motorháztető akkor van szakadásba a kapcsoló.
Amíg nem veszek bele egy ujjat addig elég ha csak lehúzom a csatlakozót??!


Ammm....
Azt hol tudom beállítani, hogy mikor beriaszt és ugye szol meg villog is és mikor abbahagyta a hangjelzést a villogást is abbahagyja??!
Mert ez ott villog nekem egész nap sajna


duc Elküldve: 2015-03-25 14:17 alapjárat leesik, ingadozik

ganja71 írta: Sziasztok.

Sajna az én autóm is beállt az alapjárat ingadozók sorába
M43-as motorkódos E-46-os. Indulásnál tökéletes,majd hosszabb táv megtétele után az első megállásnál az alapjárat 500-800 között ingadozik párat,majd beáll,utána,egész nap tökéletesen működik,nem ingadozik,bár mennyit megyek vele.Kartergáz membrán cserén gondolkodom,de nem értem,hogy miért csak az első "várakozásnál" produkálja az alapjárat ingadozást. Üdv: G.


Szia, kartergáz membránt+csövet érdemes cserélni mindenképp, nyomkodd meg a csövet érezni fogod ha olyan mint a rágógumi akkor biztos hogy szétszedte az olaj, illetve tele is lehet olajsárral. Én kicseréltem, először azt hittem megoldódott, de sajnos nem. Még mindig leesik ugyanúgy ahogy Te is írtad. Nyomozok tovább, valahol falsot szívhat...

duc Elküldve: 2015-03-25 08:43 Társalgó

hetykepityke írta: Sziasztok!

Cserélem a kormánybetétet... mielőtt kiszedem a légzsákot, le kell húzni az aksiról a sarukat? Vagy kotorászhatok benne nyugodtan?

Köszönöm!


Szia, mindenképpen kötsd le az akkut (negatívat elég), egyébként beírja a légzsákhibát amit utána töröltetni kell.

duc Elküldve: 2014-03-28 11:46 bc gomb és ablakemelõ gomb

Idézet:

szotakdavid Elküldve: 2014-03-28 04:28

onex írta: Sziasztok!

Most lettem egy E46-os boldog tulajdonosa. Nekem az indexkaron nincs ilyen bc gomb. Kérdésem az lenne, hogy ha vennék ilyen bc-s kart, akkor működne vagy kell esetleg kell még hozzá valami?



Van Bc-s karom is és fel is programozom,ha érdekel írj üzit.


Úgy van, nekem is itt készült, ezúton is köszönöm!