TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2023. március 27. hétfő, 11:35


Sziasztok!

Nemrég volt az autóm olajcserén (minden szűrő), plusz fékcső, kézifék kötél cserén.
Mióta "visszakaptam", elkezdett többet fogyasztani az autó, és ha sebességből kirakom üresbe, mondjuk mikor a lámpánál megállok, kicsit leesik az alapjárat, és beremeg egy pillanatra az autó, majd visszaáll az alapjárat. Előtte ezt nem csinálta, vezérműtengely jeladót cseréltünk, de sajnos nem oldódott meg a probléma, újra is lett programozva. (Egyébként vez.tengely jeladót már akkor is kidobta hibának, mielőtt elvittem a szerelőhöz, csak mivel semmilyen hibával nem találkoztam menet közben, így nem nyúltunk hozzá) Mi lehet ilyenkor a probléma? Légtömegmérő? Bár ezen kívül semmilyen hibakódot nem dobott be, úgyhogy most egy kicsit megakadtunk ezzel kapcsolatban. Valakinek van valami ötlete esetleg? Köszönöm előre is a segítséget

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz geri68

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2023. március 24. péntek, 12:51


Sziasztok! Keresek valvetronic tengely csapágyfedelet . Sajnos eltört az első (tárolás során).Ajánlatokat akár az email címemre küldjétek. Köszönöm a segítséget.Képet nem sikerült csatolnom. Az alkatrészen E1 és 2 16 felírat olvasható.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15584 pont) | Hozzászólások: 17501

Elküldve: 2023. február 23. csütörtök, 18:17


Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta:
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.


Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi...


hát ha valaki elmagyarázza ez a jelenség miért utal hengerfejességre, azt megköszönöm. én még ilyenről nem hallottam. nem járó motornál, hideg hűtővíznél, ha kinyitom a kiegyenlítőt, akkor kifolyjon....


Nem kellett kinyitni, olyan volt mindig mint ha túlnyomás lett volna, és a kupak szelepén keresztül nyomta ki. Úgy ahogy melegen kellett volna, de nekem csak leállítás után lett valamiért túlnyomás. Tehát hidegen megnéztem már ott volt a víz, lehet rosszul fogalmaztam.
De hátul a 4 es hengernél kívülről van egy mikrorepedés, látszik is a hűtővíz, szóval sajnos tuti a dolog


jah, így értem... hát rosszul fogalmaztál. melegen nyomta ki, de te csak akkor vetted észre, mikor már hideg volt. így más.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Ptamas789

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2023. február 23. csütörtök, 18:10


YELLOW írta:
Ptamas789 írta:
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.


Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi...


hát ha valaki elmagyarázza ez a jelenség miért utal hengerfejességre, azt megköszönöm. én még ilyenről nem hallottam. nem járó motornál, hideg hűtővíznél, ha kinyitom a kiegyenlítőt, akkor kifolyjon....


Nem kellett kinyitni, olyan volt mindig mint ha túlnyomás lett volna, és a kupak szelepén keresztül nyomta ki. Úgy ahogy melegen kellett volna, de nekem csak leállítás után lett valamiért túlnyomás. Tehát hidegen megnéztem már ott volt a víz, lehet rosszul fogalmaztam.
De hátul a 4 es hengernél kívülről van egy mikrorepedés, látszik is a hűtővíz, szóval sajnos tuti a dolog

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15584 pont) | Hozzászólások: 17501

Elküldve: 2023. február 23. csütörtök, 18:04


Ptamas789 írta:
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.


Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi...


hát ha valaki elmagyarázza ez a jelenség miért utal hengerfejességre, azt megköszönöm. én még ilyenről nem hallottam. nem járó motornál, hideg hűtővíznél, ha kinyitom a kiegyenlítőt, akkor kifolyjon....

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Ptamas789

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2023. február 23. csütörtök, 15:25


Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.


Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Ptamas789

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2023. február 23. csütörtök, 12:04


YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15584 pont) | Hozzászólások: 17501

Elküldve: 2023. február 22. szerda, 22:21


Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Ptamas789

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2023. február 22. szerda, 13:18


Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kaszas2006

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2023. február 05. vasárnap, 13:50


YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok.

Motor:N42B20A

Van ötletetek, hogy mi okozhatja azt, hogy a hűtőrendszerben nagy a nyomás? A felső vízcső nagyon fel szokott keményedni és nemrég a kiegyenlítő tartály is szétrepedt. A sapka új!
Olajban nincs víz, vízben nincs olaj. A víz 105 fokos szokott lenni.
Nálatok is kemény a felső vízcső üzemmeleg motornál?

Előre is köszi.
Üdv


Nem kizárt, hogy nincs jól lelégtelenítve. nem rég valaki hasonlóan járt, de neki nem repedt semmi. Sajnos sokan nem jól csinálják a légtelenítést. Itt a fórumon én is többször elírtam, megtalálod.
Ha pedig ez ok, akkor hengerfejes. Csak éppen nem olaj, hanem kipufogógáz jut a hűtőkörbe. Annak is van szaga, vagy épp van rá eszköz, amivel ellenőrizhető.


Rendben, köszönöm.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15584 pont) | Hozzászólások: 17501

Elküldve: 2023. február 04. szombat, 23:11


kaszas2006 írta: Sziasztok.

Motor:N42B20A

Van ötletetek, hogy mi okozhatja azt, hogy a hűtőrendszerben nagy a nyomás? A felső vízcső nagyon fel szokott keményedni és nemrég a kiegyenlítő tartály is szétrepedt. A sapka új!
Olajban nincs víz, vízben nincs olaj. A víz 105 fokos szokott lenni.
Nálatok is kemény a felső vízcső üzemmeleg motornál?

Előre is köszi.
Üdv


Nem kizárt, hogy nincs jól lelégtelenítve. nem rég valaki hasonlóan járt, de neki nem repedt semmi. Sajnos sokan nem jól csinálják a légtelenítést. Itt a fórumon én is többször elírtam, megtalálod.
Ha pedig ez ok, akkor hengerfejes. Csak éppen nem olaj, hanem kipufogógáz jut a hűtőkörbe. Annak is van szaga, vagy épp van rá eszköz, amivel ellenőrizhető.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kaszas2006

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2023. február 04. szombat, 22:23


Sziasztok.

Motor:N42B20A

Van ötletetek, hogy mi okozhatja azt, hogy a hűtőrendszerben nagy a nyomás? A felső vízcső nagyon fel szokott keményedni és nemrég a kiegyenlítő tartály is szétrepedt. A sapka új!
Olajban nincs víz, vízben nincs olaj. A víz 105 fokos szokott lenni.
Nálatok is kemény a felső vízcső üzemmeleg motornál?

Előre is köszi.
Üdv

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2023. január 31. kedd, 20:33


YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm
1.
2.


Szerintem a valvetronic execentertengely pozíció érzékelőnél enged. Az 1-es henger előtt.


Köszönöm, megemlítem a szerelőmnek Egyébként nagyon szét kell bontani a motrot, ha tényleg ez lenne a baja?


Ahol az olajbetöltő van, azt a műanyagot kell levenni, mintha gyertyát cserélnél. Annyi, hogy a pollenszűrő tartót is le kell venni azt hiszem. Rég szedtem már szét. Aztán úgy is látszik onnan megy-e. van annak egy speckó tömítése, az el szokott fáradni.
Ilyen a tömítés, ha minden igaz: Klikk



Köszönöm! Írok, amint kiderült valami


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15584 pont) | Hozzászólások: 17501

Elküldve: 2023. január 30. hétfő, 18:30


TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm
1.
2.


Szerintem a valvetronic execentertengely pozíció érzékelőnél enged. Az 1-es henger előtt.


Köszönöm, megemlítem a szerelőmnek Egyébként nagyon szét kell bontani a motrot, ha tényleg ez lenne a baja?


Ahol az olajbetöltő van, azt a műanyagot kell levenni, mintha gyertyát cserélnél. Annyi, hogy a pollenszűrő tartót is le kell venni azt hiszem. Rég szedtem már szét. Aztán úgy is látszik onnan megy-e. van annak egy speckó tömítése, az el szokott fáradni.
Ilyen a tömítés, ha minden igaz: Klikk

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2023. január 30. hétfő, 12:49


YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Van egy kis problémám, illetve egy évek óta húzódó.

Nem foglalkoztam vele annyira, mert nem vészesen fogyott az olaj, de valahol a szelepfedél környékén elcsepegteti az olajat, elszivárog. Szelepfedél tömítés cserélve lett 3-4 éve, de az sem oldotta meg a gondot. Olajcserétől olajcseréig kb. 1-1,5 litert kell utána töltenem emiatt. A fotókon láthatjátok, hol olajos. Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Ha igen, mi lehet a megoldás? N42B18A motorkódos autó.
Előre is Köszönöm
1.
2.


Szerintem a valvetronic execentertengely pozíció érzékelőnél enged. Az 1-es henger előtt.


Köszönöm, megemlítem a szerelőmnek Egyébként nagyon szét kell bontani a motrot, ha tényleg ez lenne a baja?