autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2018. november 19. hétfő, 17:58


bocsi a szóért! épp ezen csodálkoztam hogy mikor hideg van kijön! Mikor jó idő volt semmi baj! Jovohéten megy vezérlés illetve szelepszár szimering cserére remélem utána beáll mert már kiakadok!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15213 pont) | Hozzászólások: 16389

Elküldve: 2018. november 19. hétfő, 17:46


peti9577 írta: Sziasztok egy gyors kérdés! N46b18a motornál másnál is van olyan hogy ebben a hideg időben a nívó pálca végén meg a beöntő kupaknál csapódik ki a pára? És ilyen fehér hab szerű geci van rajta.. ez lehetséges vagy nagyobb a baj?


mondjuk azt a szót úgy is leírhattad volna, hogy getszi, vagy OV.
ez minden autónál normális, ha rövidtávokat mész vele. pont azért, amit írsz. azért egy 20km után el fog tűnni. de sok rövid tempó alatt nem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2018. november 19. hétfő, 17:40


Sziasztok egy gyors kérdés! N46b18a motornál másnál is van olyan hogy ebben a hideg időben a nívó pálca végén meg a beöntő kupaknál csapódik ki a pára? És ilyen fehér hab szerű geci van rajta.. ez lehetséges vagy nagyobb a baj?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2018. november 05. hétfő, 21:21


Köszönöm a gyors válaszod!!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15213 pont) | Hozzászólások: 16389

Elküldve: 2018. november 05. hétfő, 20:52


peti9577 írta: sziasztok! N46b18 hoz van szelepszár szimeringem, szelepfedél tömítés az jó b20 as motorhoz is?


igen, ugyanaz mindkettő cucc mindkét motorban.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2018. november 05. hétfő, 20:11


sziasztok! N46b18 hoz van szelepszár szimeringem, szelepfedél tömítés az jó b20 as motorhoz is?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (4 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2018. október 30. kedd, 15:20


sndrs írta: Sziasztok!

N46B20B motornál mennyire tömegprobléma a szelepszár tömítés? (217k km van benne)

Jelenleg 1100km/1L olajfogyasztásom van. Általában akkor füstöl csak, ha huzamosabb ideig állok, pl. hosszabb pirosnál (ez a legáltalánosabb eset). Van, hogy egyáltalán nem füstöl több, akár hosszabb megállás után sem.

A szerelőm egyből hengerfej felújításra küldene, mikor megemlítettem a föntebb olvasottakat. Nem mondom, hogy nincs igaza, de mielőtt 3-400e-t költenék a motorra, ami összesen nem ér ennyit, jól jönne egy másodvélemény a dologról.


Ilyen dolgokat vettem észre a működéssel kapcsolatban:
- Üzemmelegen ritkán ugyan, de előfordul, hogy úgy megy az autó mintha gyújtáskimaradás lenne. Nem gyakori az eset, csak néha, mintha 1-1 gyújtás kimaradna, vagy hirtelen levenném a gázról a lábam (de nagyon gyorsan). Hibakód nem utal ilyen problémákra.
- Az első 2 lambdaszondára kaptam check engine lámpát, de ez magától el is múlt (feltételezem nem tesz jót neki a sok füst).
- Ugyan így bemelegedett motornál előfordul, hogy egész út alatt erőtlenné válik a motor. Nem minden út alkalmával fordul elő, nem tudom mihez kötni az eseteket, semmit nem csinálok másképp.

Van ötletetek arra, hogy ezeket mi okozhatja?
Kapcsolódhat mindez szelepszár tömítéshez vagy a hengerfejhez?

Köszönöm!


Szia!
Én is írtam erről a "Motorolaj" topicban.
Nekem most van felújításon a hf. A szelepszárszimmeringek szinte törtek olyan rossz állapotban voltak. Gyujtáskimaradási problémám is volt annak az oka pedig a szelepek nem megfelelő zárása volt.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (278 pont) | Hozzászólások: 2958

Elküldve: 2018. október 28. vasárnap, 09:07


sndrs írta: Sziasztok!

N46B20B motornál mennyire tömegprobléma a szelepszár tömítés? (217k km van benne)

Jelenleg 1100km/1L olajfogyasztásom van. Általában akkor füstöl csak, ha huzamosabb ideig állok, pl. hosszabb pirosnál (ez a legáltalánosabb eset). Van, hogy egyáltalán nem füstöl több, akár hosszabb megállás után sem.

A szerelőm egyből hengerfej felújításra küldene, mikor megemlítettem a föntebb olvasottakat. Nem mondom, hogy nincs igaza, de mielőtt 3-400e-t költenék a motorra, ami összesen nem ér ennyit, jól jönne egy másodvélemény a dologról.


Ilyen dolgokat vettem észre a működéssel kapcsolatban:
- Üzemmelegen ritkán ugyan, de előfordul, hogy úgy megy az autó mintha gyújtáskimaradás lenne. Nem gyakori az eset, csak néha, mintha 1-1 gyújtás kimaradna, vagy hirtelen levenném a gázról a lábam (de nagyon gyorsan). Hibakód nem utal ilyen problémákra.
- Az első 2 lambdaszondára kaptam check engine lámpát, de ez magától el is múlt (feltételezem nem tesz jót neki a sok füst).
- Ugyan így bemelegedett motornál előfordul, hogy egész út alatt erőtlenné válik a motor. Nem minden út alkalmával fordul elő, nem tudom mihez kötni az eseteket, semmit nem csinálok másképp.

Van ötletetek arra, hogy ezeket mi okozhatja?
Kapcsolódhat mindez szelepszár tömítéshez vagy a hengerfejhez?

Köszönöm!

Szia,
az "olajzabálás" topikban írtam erről úgy szeptemberben, olvass ott is!
Bye: hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15213 pont) | Hozzászólások: 16389

Elküldve: 2018. október 27. szombat, 13:07


sndrs írta: Sziasztok!

N46B20B motornál mennyire tömegprobléma a szelepszár tömítés? (217k km van benne)

Jelenleg 1100km/1L olajfogyasztásom van. Általában akkor füstöl csak, ha huzamosabb ideig állok, pl. hosszabb pirosnál (ez a legáltalánosabb eset). Van, hogy egyáltalán nem füstöl több, akár hosszabb megállás után sem.

A szerelőm egyből hengerfej felújításra küldene, mikor megemlítettem a föntebb olvasottakat. Nem mondom, hogy nincs igaza, de mielőtt 3-400e-t költenék a motorra, ami összesen nem ér ennyit, jól jönne egy másodvélemény a dologról.


Ilyen dolgokat vettem észre a működéssel kapcsolatban:
- Üzemmelegen ritkán ugyan, de előfordul, hogy úgy megy az autó mintha gyújtáskimaradás lenne. Nem gyakori az eset, csak néha, mintha 1-1 gyújtás kimaradna, vagy hirtelen levenném a gázról a lábam (de nagyon gyorsan). Hibakód nem utal ilyen problémákra.
- Az első 2 lambdaszondára kaptam check engine lámpát, de ez magától el is múlt (feltételezem nem tesz jót neki a sok füst).
- Ugyan így bemelegedett motornál előfordul, hogy egész út alatt erőtlenné válik a motor. Nem minden út alkalmával fordul elő, nem tudom mihez kötni az eseteket, semmit nem csinálok másképp.

Van ötletetek arra, hogy ezeket mi okozhatja?
Kapcsolódhat mindez szelepszár tömítéshez vagy a hengerfejhez?

Köszönöm!


gyakori a szelepszár szimmering probléma, kikeményedés, főleg ha tartották a gyári olajcsere intervallumot és a rosszabb olajakat használt.
gyújtáskimaradásról nem feltétlen kapsz hibakódot, mert ha megszűnik, nincs jelen, akkor nincs hibakód. de az is jellemző, hogy a trafók tönkremennek.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2007

státusz sndrs

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2018. október 27. szombat, 12:43


Sziasztok!

N46B20B motornál mennyire tömegprobléma a szelepszár tömítés? (217k km van benne)

Jelenleg 1100km/1L olajfogyasztásom van. Általában akkor füstöl csak, ha huzamosabb ideig állok, pl. hosszabb pirosnál (ez a legáltalánosabb eset). Van, hogy egyáltalán nem füstöl több, akár hosszabb megállás után sem.

A szerelőm egyből hengerfej felújításra küldene, mikor megemlítettem a föntebb olvasottakat. Nem mondom, hogy nincs igaza, de mielőtt 3-400e-t költenék a motorra, ami összesen nem ér ennyit, jól jönne egy másodvélemény a dologról.


Ilyen dolgokat vettem észre a működéssel kapcsolatban:
- Üzemmelegen ritkán ugyan, de előfordul, hogy úgy megy az autó mintha gyújtáskimaradás lenne. Nem gyakori az eset, csak néha, mintha 1-1 gyújtás kimaradna, vagy hirtelen levenném a gázról a lábam (de nagyon gyorsan). Hibakód nem utal ilyen problémákra.
- Az első 2 lambdaszondára kaptam check engine lámpát, de ez magától el is múlt (feltételezem nem tesz jót neki a sok füst).
- Ugyan így bemelegedett motornál előfordul, hogy egész út alatt erőtlenné válik a motor. Nem minden út alkalmával fordul elő, nem tudom mihez kötni az eseteket, semmit nem csinálok másképp.

Van ötletetek arra, hogy ezeket mi okozhatja?
Kapcsolódhat mindez szelepszár tömítéshez vagy a hengerfejhez?

Köszönöm!

Adriano98
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2001

státusz Adriano98

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2018. március 07. szerda, 15:44


adams22 írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Pár hete kezdődött egy olyan probléma, hogy olajfoltok jelentek meg a kocsim alatt, mára viszont eléggé sok megy ki a motorból. 2001-es 316-os Compactom van, N42B18A motorral. Hosszabb használat után gőzölög az olaj a motortérből, fent a kupak körül nyomja ki az olajat. Se a kupakon se a meneténél nem láttam repedést vagy más hibát. Egyik ismerősöm szerint kartergáz miatt. Szerintetek is ez lehet a baj, vagy már most szerelő előtt kezdjek nézni új kocsit?


lehet kartergáz. járó motornál húzd ki a nívót, nézd meg jön-e rajta valami.
de tutti jól zár a betöltő sapka?


Igen jól zár, eddig nem volt vele semmi. Se törés, se repedés, se más sérülés nem látszik sem a kupakon sem a menetnél.




Szia!
Nézd meg mekkora a vákuum a motorban, járó motornál emeld meg az olajbetöltőt és ha nincs vákuum sőt köpködi ki az olajat akkor biztos, hogy kartergáz nyomásod túl nagy. Nekem is ez volt. Kicseréltem a membránt a csövekkel együtt és megszűnt a túlnyomás, helyette vákuum lett ami szívja vissza az olajbetöltőt (a túl nagy vákuum se jó amikor már nem bírod le venni a kupakot). Ja és nekem is f*sta mindenhol az olajat előtte a nagy nyomás miatt, most már sehol se jön szóval ez megoldja a problémádat. Igaz nekem még pár o-gyűrűt is kellett cserélni (vanos mágnesszelepek).



Rendben köszi, megpróbálom. Amúgy a nívópálcát simán ki tudtam húzni, nem éreztem vákuumot.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (4 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2018. március 07. szerda, 11:54


Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Pár hete kezdődött egy olyan probléma, hogy olajfoltok jelentek meg a kocsim alatt, mára viszont eléggé sok megy ki a motorból. 2001-es 316-os Compactom van, N42B18A motorral. Hosszabb használat után gőzölög az olaj a motortérből, fent a kupak körül nyomja ki az olajat. Se a kupakon se a meneténél nem láttam repedést vagy más hibát. Egyik ismerősöm szerint kartergáz miatt. Szerintetek is ez lehet a baj, vagy már most szerelő előtt kezdjek nézni új kocsit?


lehet kartergáz. járó motornál húzd ki a nívót, nézd meg jön-e rajta valami.
de tutti jól zár a betöltő sapka?


Igen jól zár, eddig nem volt vele semmi. Se törés, se repedés, se más sérülés nem látszik sem a kupakon sem a menetnél.




Szia!
Nézd meg mekkora a vákuum a motorban, járó motornál emeld meg az olajbetöltőt és ha nincs vákuum sőt köpködi ki az olajat akkor biztos, hogy kartergáz nyomásod túl nagy. Nekem is ez volt. Kicseréltem a membránt a csövekkel együtt és megszűnt a túlnyomás, helyette vákuum lett ami szívja vissza az olajbetöltőt (a túl nagy vákuum se jó amikor már nem bírod le venni a kupakot). Ja és nekem is f*sta mindenhol az olajat előtte a nagy nyomás miatt, most már sehol se jön szóval ez megoldja a problémádat. Igaz nekem még pár o-gyűrűt is kellett cserélni (vanos mágnesszelepek).



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. március 07. szerda, 11:55

Adriano98
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2001

státusz Adriano98

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2018. március 06. kedd, 18:49


Megnéztem, a nívó helyéről nem jön semmi járó motornál, szabad szemmel a kupaknál sem látszik semmi, csak 15-20 perc használat után látszik, hogy olajos a kupak körül, és hogy a kupaktól folyott lefelé. Viszont benéztem a motor mellé. A kipufogócső felett csöpög kb 5-6 másodpercenként egyet, de az is elképzelhető, hogy csak felülről folyik le oda, kívülről nem sokat látni. Innen gőzölög, gondolom azért, mert ráfolyik a kipufogó csövére. Azt már hallottam, hogy kartergáz ezernyi helyről is nyomhatja, de ehhez egyáltalán nem értek, vagy még tömítést mondtak nekem.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. március 06. kedd, 19:02

Adriano98
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2001

státusz Adriano98

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2018. március 06. kedd, 17:53


YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Pár hete kezdődött egy olyan probléma, hogy olajfoltok jelentek meg a kocsim alatt, mára viszont eléggé sok megy ki a motorból. 2001-es 316-os Compactom van, N42B18A motorral. Hosszabb használat után gőzölög az olaj a motortérből, fent a kupak körül nyomja ki az olajat. Se a kupakon se a meneténél nem láttam repedést vagy más hibát. Egyik ismerősöm szerint kartergáz miatt. Szerintetek is ez lehet a baj, vagy már most szerelő előtt kezdjek nézni új kocsit?


lehet kartergáz. járó motornál húzd ki a nívót, nézd meg jön-e rajta valami.
de tutti jól zár a betöltő sapka?


Igen jól zár, eddig nem volt vele semmi. Se törés, se repedés, se más sérülés nem látszik sem a kupakon sem a menetnél.

















Utoljára szerkesztve (6 alkalommal): 2018. március 06. kedd, 18:48

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15213 pont) | Hozzászólások: 16389

Elküldve: 2018. március 06. kedd, 17:16


Adriano98 írta: Sziasztok!

Pár hete kezdődött egy olyan probléma, hogy olajfoltok jelentek meg a kocsim alatt, mára viszont eléggé sok megy ki a motorból. 2001-es 316-os Compactom van, N42B18A motorral. Hosszabb használat után gőzölög az olaj a motortérből, fent a kupak körül nyomja ki az olajat. Se a kupakon se a meneténél nem láttam repedést vagy más hibát. Egyik ismerősöm szerint kartergáz miatt. Szerintetek is ez lehet a baj, vagy már most szerelő előtt kezdjek nézni új kocsit?


lehet kartergáz. járó motornál húzd ki a nívót, nézd meg jön-e rajta valami.
de tutti jól zár a betöltő sapka?