sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 121

Elküldve: 2021. március 04. csütörtök, 19:56


Értem,
van az ország másik végében egy BMW és azon belül is a valvetronikos motorra szakosodott szerviz, megprobalom holnap felvenni velük a kapcsolatot...
Meglatom mit mondanak....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15554 pont) | Hozzászólások: 17219

Elküldve: 2021. március 04. csütörtök, 19:28


sutius írta: Sziasztok,
Mar két hete a kocsit basztatom, de már kezd elegem lenni...
Ha helyzet a következő: egy hétig a szerelőnel volt, minden reggel első kulcsra indult, nem volt probléma, hibauzenet nem volt, minden ok. Mondta, hogy vigyem el mert nincs baja, nem volt mit csináljon vele. Elhozom 3 napig minden ok, aztán megint szarakodott hidegen... Visszamegyek a szerelohoz, teszter, hibauzenetek (gyujtaskimaradas hol egyik, hol másik hengerben). Fals levegőre gyanakodott, le szedte a szivosort, volt venne egy kis szennyeződés, kitakaritotta, osszerakta minden ok. Ott hagytam meg pár napot hogy nézzen elő adatokat, minden ok. Elhozom, másik nap megint szarakodik.
Visszaviszem, ott volt pár napig és azt mondja, hogy 90% hogy az excenter tengely van megkopva... a jeladó állítólag ok...
Vélemény?


attól nem lesz gyújtáskimaradás szerintem. ha elkopik, akkor lekapcsol Valvetronic-ról és megy mint minden más szívó benzines. nem lesz olyan dinamikus, de gyújtáskimaradás nem lesz. ha még nem annyira kopott, akkor is hangja lesz, de gyújtáskimaradás nem lesz.
excentertengelyt meg ha cserélsz, akkor minden minden mást is kell, mert ezek párosítva vannak.

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 121

Elküldve: 2021. március 04. csütörtök, 18:28


Sziasztok,
Mar két hete a kocsit basztatom, de már kezd elegem lenni...
Ha helyzet a következő: egy hétig a szerelőnel volt, minden reggel első kulcsra indult, nem volt probléma, hibauzenet nem volt, minden ok. Mondta, hogy vigyem el mert nincs baja, nem volt mit csináljon vele. Elhozom 3 napig minden ok, aztán megint szarakodott hidegen... Visszamegyek a szerelohoz, teszter, hibauzenetek (gyujtaskimaradas hol egyik, hol másik hengerben). Fals levegőre gyanakodott, le szedte a szivosort, volt venne egy kis szennyeződés, kitakaritotta, osszerakta minden ok. Ott hagytam meg pár napot hogy nézzen elő adatokat, minden ok. Elhozom, másik nap megint szarakodik.
Visszaviszem, ott volt pár napig és azt mondja, hogy 90% hogy az excenter tengely van megkopva... a jeladó állítólag ok...
Vélemény?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Csota

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2021. február 17. szerda, 16:40


Sziasztok! N42, szívószelepek teli olajjal. Szelepszárszimmering ősszel cserélve, kartermembránnal együtt, amit most megnéztem és rendben van. Mégis hogy? Ötlet valakinek? Hengerfej le?

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 121

Elküldve: 2021. február 07. vasárnap, 19:30


YELLOW írta:
sutius írta: Sziasztok,
Egesz nap az autót basztattam és feltunt valami: hidegen, ha úgy indítom, hogy a gazpedalt nyomva tartom kB 1500as fordulaton akkor aztán tökéletesen megy. KB addig tartom nyomva míg a másodlagos levegő pumpa el nem hallgat.
Ha ezt nem teszem meg akkor szaggat, nincs benne erő.
Egy véleményre volnak kíváncsi..
Köszike


még most az a véleményem amit leírtam. kell a légtömegmérőnek egy adaptáció törlés és/vagy a Velvetronic már hidegen is működik. de ennek több oka is lehet.
korábban is ezt csinálta? nert nondom ha ez a jelenség a trafó csere után jött elő, akkor lehet a Valvetronic excenter tengely csatlakozójával lett ott valami. látatlanban nincs más ötletem.

Csere előtt nem volt ilyen problémám, holnap elviszem a szakihoz nézze meg.
Köszönöm a gyors válaszokat


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15554 pont) | Hozzászólások: 17219

Elküldve: 2021. február 07. vasárnap, 19:23


sutius írta: Sziasztok,
Egesz nap az autót basztattam és feltunt valami: hidegen, ha úgy indítom, hogy a gazpedalt nyomva tartom kB 1500as fordulaton akkor aztán tökéletesen megy. KB addig tartom nyomva míg a másodlagos levegő pumpa el nem hallgat.
Ha ezt nem teszem meg akkor szaggat, nincs benne erő.
Egy véleményre volnak kíváncsi..
Köszike


még most az a véleményem amit leírtam. kell a légtömegmérőnek egy adaptáció törlés és/vagy a Velvetronic már hidegen is működik. de ennek több oka is lehet.
korábban is ezt csinálta? nert nondom ha ez a jelenség a trafó csere után jött elő, akkor lehet a Valvetronic excenter tengely csatlakozójával lett ott valami. látatlanban nincs más ötletem.

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 121

Elküldve: 2021. február 07. vasárnap, 19:19


Sziasztok,
Egesz nap az autót basztattam és feltunt valami: hidegen, ha úgy indítom, hogy a gazpedalt nyomva tartom kB 1500as fordulaton akkor aztán tökéletesen megy. KB addig tartom nyomva míg a másodlagos levegő pumpa el nem hallgat.
Ha ezt nem teszem meg akkor szaggat, nincs benne erő.
Egy véleményre volnak kíváncsi..
Köszike


sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 121

Elküldve: 2021. február 06. szombat, 18:04


YELLOW írta:
sutius írta: Sziasztok,
Megvolt a gyertya és a trafó csere. Egy napig minden ok. Ma reggel megint csak 3 hengerrel indult, miután melegedett egy kicsit helyrejott. Ezt a hibauzenetet dobja ki..
cdkfrau adaption multiple area1
Valami ötlet mi lehet?

Köszöntem....


lehet légtömegmérő hiba, vagy koszolódás. annak egy adaptáció törlés nem ártana első körben.
de simán lehet valamelyik lambda szonda. sajnos 4 is van. de ezt egy autóvillamosságis, vagy megfelelő diaggal lehet ellenőrizni.
keverékképzési hibára utal ez a hibajelzés.
rosszabb esetben az a baj, hogy a Valvetronic beragadva maradt, ezért hidegen nem fojtószelepes üzemmódban van, hanem át van váltva valvetronic-os működésre. ennek szenzorának értékéből kikövetkeztető lenne. de érdemes esetleg megnézni, az excentertengely szenzorát, csatlakozását. mivel ott van az 1-es henger trafója mellett, lehet cserekor sérült ott valami, vagy kontakt hiba lett.

Én is keverekkepzesi hibara gondolok, mert lentebb valami olyasmit ír ki, hogy gemisch zu
mager, vagyis túl sovány. Na mire ezt kibogozza a szerelő....


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15554 pont) | Hozzászólások: 17219

Elküldve: 2021. február 06. szombat, 17:53


sutius írta: Sziasztok,
Megvolt a gyertya és a trafó csere. Egy napig minden ok. Ma reggel megint csak 3 hengerrel indult, miután melegedett egy kicsit helyrejott. Ezt a hibauzenetet dobja ki..
cdkfrau adaption multiple area1
Valami ötlet mi lehet?

Köszöntem....


lehet légtömegmérő hiba, vagy koszolódás. annak egy adaptáció törlés nem ártana első körben.
de simán lehet valamelyik lambda szonda. sajnos 4 is van. de ezt egy autóvillamosságis, vagy megfelelő diaggal lehet ellenőrizni.
keverékképzési hibára utal ez a hibajelzés.
rosszabb esetben az a baj, hogy a Valvetronic beragadva maradt, ezért hidegen nem fojtószelepes üzemmódban van, hanem át van váltva valvetronic-os működésre. ennek szenzorának értékéből kikövetkeztető lenne. de érdemes esetleg megnézni, az excentertengely szenzorát, csatlakozását. mivel ott van az 1-es henger trafója mellett, lehet cserekor sérült ott valami, vagy kontakt hiba lett.

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 121

Elküldve: 2021. február 06. szombat, 11:38


Sziasztok,
Megvolt a gyertya és a trafó csere. Egy napig minden ok. Ma reggel megint csak 3 hengerrel indult, miután melegedett egy kicsit helyrejott. Ezt a hibauzenetet dobja ki..
cdkfrau adaption multiple area1
Valami ötlet mi lehet?

Köszöntem....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15554 pont) | Hozzászólások: 17219

Elküldve: 2021. február 02. kedd, 20:15


sutius írta:
YELLOW írta:
sutius írta: Sziasztok,
Ma melóbol alig tudtam hazajonni mivel alapjaraton az autó remegett, az alapjarat össze-vissza ugralt( nem állt meg a motor), ereje nem volt. Miután kicsit melegedett a motor sikerült elindulnom, de gyorsításnal szaggatott alig akart menni. Haza érve inpa ezt írta ki CDKM MISSFIRE DETECTION,és MISSFIRE CYL 1 és 3.
Mas hibauzenet nem volt. Szerelőm csak pénteken tudja megnezni.....
Addig is valami ötlet, hogy mi lehet?
PS N42B18

Köszöntem


valószínűleg a gyújtótrafó szállt el. típushiba. érdemes megcserélni, az 1-est a 2-essel, a 3-ast a 4-essel. megnézni átviszi-e a hibát.
ha veszel trafót én a Beru-t javaslom. és érdemes mind a 4-et cserélni. nálam 1 volt rossz, kb 85ezret bírt a gyári Bremi. de idővel valószínű sorra elszálltak volna.


Köszi a gyors választ,
Én is arra gyanakodtam. Egyúttal a gyertyákat is kicserélem (gondolom az is legyen Beru). lassan azok is cseresek...
P.S. BERU ZS324 ok lenne?

Köszöntem


gyertyában NGK (NGK BKR6EQUP én ilyet vettem) mivel a gyárija is az. nekem az új gyertya tette be a kiskaput a már korábban is haldokló trafónak.

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 121

Elküldve: 2021. február 02. kedd, 19:47


YELLOW írta:
sutius írta: Sziasztok,
Ma melóbol alig tudtam hazajonni mivel alapjaraton az autó remegett, az alapjarat össze-vissza ugralt( nem állt meg a motor), ereje nem volt. Miután kicsit melegedett a motor sikerült elindulnom, de gyorsításnal szaggatott alig akart menni. Haza érve inpa ezt írta ki CDKM MISSFIRE DETECTION,és MISSFIRE CYL 1 és 3.
Mas hibauzenet nem volt. Szerelőm csak pénteken tudja megnezni.....
Addig is valami ötlet, hogy mi lehet?
PS N42B18

Köszöntem


valószínűleg a gyújtótrafó szállt el. típushiba. érdemes megcserélni, az 1-est a 2-essel, a 3-ast a 4-essel. megnézni átviszi-e a hibát.
ha veszel trafót én a Beru-t javaslom. és érdemes mind a 4-et cserélni. nálam 1 volt rossz, kb 85ezret bírt a gyári Bremi. de idővel valószínű sorra elszálltak volna.


Köszi a gyors választ,
Én is arra gyanakodtam. Egyúttal a gyertyákat is kicserélem (gondolom az is legyen Beru). lassan azok is cseresek...
P.S. BERU ZS324 ok lenne?

Köszöntem



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15554 pont) | Hozzászólások: 17219

Elküldve: 2021. február 02. kedd, 19:24


sutius írta: Sziasztok,
Ma melóbol alig tudtam hazajonni mivel alapjaraton az autó remegett, az alapjarat össze-vissza ugralt( nem állt meg a motor), ereje nem volt. Miután kicsit melegedett a motor sikerült elindulnom, de gyorsításnal szaggatott alig akart menni. Haza érve inpa ezt írta ki CDKM MISSFIRE DETECTION,és MISSFIRE CYL 1 és 3.
Mas hibauzenet nem volt. Szerelőm csak pénteken tudja megnezni.....
Addig is valami ötlet, hogy mi lehet?
PS N42B18

Köszöntem


valószínűleg a gyújtótrafó szállt el. típushiba. érdemes megcserélni, az 1-est a 2-essel, a 3-ast a 4-essel. megnézni átviszi-e a hibát.
ha veszel trafót én a Beru-t javaslom. és érdemes mind a 4-et cserélni. nálam 1 volt rossz, kb 85ezret bírt a gyári Bremi. de idővel valószínű sorra elszálltak volna.

sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 121

Elküldve: 2021. február 02. kedd, 18:07


Sziasztok,
Ma melóbol alig tudtam hazajonni mivel alapjaraton az autó remegett, az alapjarat össze-vissza ugralt( nem állt meg a motor), ereje nem volt. Miután kicsit melegedett a motor sikerült elindulnom, de gyorsításnal szaggatott alig akart menni. Haza érve inpa ezt írta ki CDKM MISSFIRE DETECTION,és MISSFIRE CYL 1 és 3.
Mas hibauzenet nem volt. Szerelőm csak pénteken tudja megnezni.....
Addig is valami ötlet, hogy mi lehet?
PS N42B18

Köszöntem


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15554 pont) | Hozzászólások: 17219

Elküldve: 2021. február 02. kedd, 17:12


PTamas7894 írta: Sziasztok,

Tegnapi olajszintellenőrzésnél észrevettem, hogy a nivópálcámon minimális fehér trutyi van azon a részén ami már nem ér bele az olajba.
Meg kellene ilyednem, vagy ez természetes így télen?
Az olajbetöltőnél teljesen szép tiszta minden, vízszint is rendben, és a víz sem zavaros.


normális, ne foglalkozz vele.