YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15285 pont) | Hozzászólások: 16842

Elküldve: 2019. december 19. csütörtök, 10:17


John írta: Bocsánat Yellow nem Trollkodom és nem rossz indulatból írom de ezt a videót ne hagyd szó nélkül mert az N42(b20a tudom a tiéd N42b18a de mégis!)a motort szapulja a szakértő 5:28-nál,valamit írj már rá nem hiszem hogy ennyire egy kalap alá kéne venniük ezeket a motorokat! https://www.youtube.com/watch?v=CVUgjmMv7JM


nem különösebben érdekel mit mond. láttam a videót, még frissen.
sajnos sokszor elindul valami, aztán mindenki azt hajtja. persze lehet baja minden motornak. nem akarom ismételni magam, időben kell olajat cserélni, ami nem 25ezer km, és minőségi olajakat, alkatrészeket kell használni.
az a baj, hogy sokan azt látják, ahogy a régi vasblokkos M50-eket rúgják, aztán azt hiszik, mint olyan és a kis motorokat rúgják. ez lesz az eredménye.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 641

Elküldve: 2019. december 19. csütörtök, 09:26


Bocsánat Yellow nem Trollkodom és nem rossz indulatból írom de ezt a videót ne hagyd szó nélkül mert az N42(b20a tudom a tiéd N42b18a de mégis!)a motort szapulja a szakértő 5:28-nál,valamit írj már rá nem hiszem hogy ennyire egy kalap alá kéne venniük ezeket a motorokat! https://www.youtube.com/watch?v=CVUgjmMv7JM

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15285 pont) | Hozzászólások: 16842

Elküldve: 2019. november 20. szerda, 17:08


Bpeter99 írta: Sziasztok! BMW E46-ot szeretnék venni és azt szeretném kérdezni,hogy a 318i a 2.0L 143Le motor mennyire meg bízható? Mire kell oda figyelni ? Milyen árban érdemes nézni ilyen motoros e46-ot? :
Válaszokat előre is köszönöm!
Ul.: jó estét!


olvass vissza, vond le a konklúziót. sokszor más topic-ban is el lett már mondva. van kereső, tanulmányozd, használd.

státusz Bpeter99

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. november 19. kedd, 23:40


Sziasztok! BMW E46-ot szeretnék venni és azt szeretném kérdezni,hogy a 318i a 2.0L 143Le motor mennyire meg bízható? Mire kell oda figyelni ? Milyen árban érdemes nézni ilyen motoros e46-ot? :
Válaszokat előre is köszönöm!
Ul.: jó estét!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz nagyt234

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2019. október 12. szombat, 08:47


kgy írta:
nagyt234 írta:
hil írta:
nagyt234 írta: N46B18A motorom rendetlenkedik. Néha nem indul azonnal, hanem sokadik (4-10) indítózásra, úgy hogy közben 10-15 mp szünetet tartok. Olyan, mintha nem kapna üzemanyagot. Aztán amikor elindul teljesen tökéletes. Nem tudok vele szervizbe menni, mert nem tudom reprodukálni a problémát. Egyébként úgy tűnik, mintha rövid, néhány perces menet után hosszabb-rövidebb (10 perc - 1 óra) állás után gyakrabban jönne elő a probléma.
Mi lehet a baj?

Lehet akár tüzelőanyag szivattyú is.
bye:hil



Kicseréltem az üzemanyagszivattyút, de sajnos a probléma megint jelentkezett.
Valami egyéb ötlet? Mit tudok egyáltalán megnézni? Hibakód, kontroll lámpa semmi.


Esetleg üzemanyag szűrő? Az is tud ilyen jelenséget produkálni szerintem.



Csak most jutott eszembe, hogy nem írtam meg a végső megoldást. A márkaszervízben újra programozták az indításgátlót és sz összes kulcsot. Azóta sincs ilyen probléma. Előzőleg megjártam egy kisebb BMW szervízt, ahol hibakód alapján indításgátlót akartak cserélni, de a BMW alkatrészként nem adta ki. Utólag jobb is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz nD0minik

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2019. szeptember 23. hétfő, 18:58


konkolyd írta:
nD0minik írta: Sziasztok!
N46b18a motorom van, és valahol szivárog a fagyálló, nagyjából a motor hátuljánál
Tudtok esetleg valami olyan helyet, ahol szokott gond lenni, esetleg a fagyállóba tölthető tömítő folyadék használhat ilyen esetben?
Köszönöm,hogy elolvastad.

Nekem N46B20 van, de ezen hátul semmilyen vízcső nincs. Keresd meg pontosan honnan csepeg és okosabb leszel, lehet csak ott folyik le a műanyag alsó motorburkolat oda vezeti el. De én nem öntögetnék bele semmilyen szart, mert aztán elrakódik valami olyan helyen ahol nem kéne és még drágább lesz a javítás...


Én is gondoltam rá, hogy csak ott folyik le, mindenképpen alá nézek, köszönöm a segítséged


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 19% (11 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2019. szeptember 23. hétfő, 11:20


nD0minik írta: Sziasztok!
N46b18a motorom van, és valahol szivárog a fagyálló, nagyjából a motor hátuljánál
Tudtok esetleg valami olyan helyet, ahol szokott gond lenni, esetleg a fagyállóba tölthető tömítő folyadék használhat ilyen esetben?
Köszönöm,hogy elolvastad.


Nekem N46B20 van, de ezen hátul semmilyen vízcső nincs. Keresd meg pontosan honnan csepeg és okosabb leszel, lehet csak ott folyik le a műanyag alsó motorburkolat oda vezeti el. De én nem öntögetnék bele semmilyen szart, mert aztán elrakódik valami olyan helyen ahol nem kéne és még drágább lesz a javítás...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz nD0minik

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2019. szeptember 20. péntek, 09:54


Sziasztok!
N46b18a motorom van, és valahol szivárog a fagyálló, nagyjából a motor hátuljánál
Tudtok esetleg valami olyan helyet, ahol szokott gond lenni, esetleg a fagyállóba tölthető tömítő folyadék használhat ilyen esetben?
Köszönöm,hogy elolvastad.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2019. szeptember 19. csütörtök, 20:16


Még mentem is vele vagy 40 km ert! és utána néztem meg!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15285 pont) | Hozzászólások: 16842

Elküldve: 2019. szeptember 18. szerda, 21:55


hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Én olajcserénél a szűrőházba is öntök olajat, így hamarabb telítődik a rendszer az első indításnál.
Bye: hil


???
azt, hogy? hát ha kiveszem a tetejét lefolyik az olaj. kb negyed deci marad meg.
nekem kb 1 másodperc alatt felkapja az olajat, azt meg 2 évente nem kibírom és a motor is?

Kiveszem a betétet. Mikor már be van csavarva az olajleeresztő csavar, akkor öntők a szűrőházba olajat, akár fél litertis (lefolyik), aztán bele a szűrőt, rá a fedelet, feltöltöm a motort a betöltőnél, indítom a motort (nem motrot) és azonnal kialszik az olajnyomás lámpa. Amúgy kb 10 sec is kéne ahhoz, hogy elaludjon. (az az 1 sec szerintem sokkal több)
Bye: hil


még mindig nem értelek... mondom, hogy kb 1 másodpercig hangos a hidrotőke.
ha a szűrőházba öntesz az lefolyik a blokkban, semmi nem marad ott, csak egy minimális, kb evőkanálnyi. úgy értettem a lefolyást, hogy nem kifolyik, hanem le a blokk aljára.
a szűrőt pedig eleve a kupakra húzod rá és úgy tekered be, vagyis így kellene. szóval a házban nem igazán marad olaj. mert csak akkor marad ha "zárt" a rendszer, amint kitekered a szűrőház kupakját megindul lefelé az olaj a blokkba. ha nincs visszatekerve ugyanez a helyzet.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (282 pont) | Hozzászólások: 3010

Elküldve: 2019. szeptember 18. szerda, 19:58


YELLOW írta:
hil írta:
Én olajcserénél a szűrőházba is öntök olajat, így hamarabb telítődik a rendszer az első indításnál.
Bye: hil


???
azt, hogy? hát ha kiveszem a tetejét lefolyik az olaj. kb negyed deci marad meg.
nekem kb 1 másodperc alatt felkapja az olajat, azt meg 2 évente nem kibírom és a motor is?

Kiveszem a betétet. Mikor már be van csavarva az olajleeresztő csavar, akkor öntők a szűrőházba olajat, akár fél litertis (lefolyik), aztán bele a szűrőt, rá a fedelet, feltöltöm a motort a betöltőnél, indítom a motort (nem motrot) és azonnal kialszik az olajnyomás lámpa. Amúgy kb 10 sec is kéne ahhoz, hogy elaludjon. (az az 1 sec szerintem sokkal több)
Bye: hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15285 pont) | Hozzászólások: 16842

Elküldve: 2019. szeptember 18. szerda, 11:33


hil írta:
Én olajcserénél a szűrőházba is öntök olajat, így hamarabb telítődik a rendszer az első indításnál.
Bye: hil


???
azt, hogy? hát ha kiveszem a tetejét lefolyik az olaj. kb negyed deci marad meg.
nekem kb 1 másodperc alatt felkapja az olajat, azt meg 2 évente nem kibírom és a motor is?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (282 pont) | Hozzászólások: 3010

Elküldve: 2019. szeptember 18. szerda, 09:19


YELLOW írta:
peti9577 írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Olajat cseréltem az autómban. Megnéztem, hogy az n46b20b motorkódú e90 320i-be mennyi a szükséges olajmennyiség. 4,25 litert írtak. Ezen felül az új olajszűrő is felvesz még pluszban? 4,5 litert öntöttem bele, de hosszabb menet után egy egységgel a max alatt jelez a kijelző. Akkor kell még bele? Ha többet öntök bele az okozhat problémát?
(U.i.: az autó nem füstöl, olajcserétől olajcseréig -kb 11000 km- nem kellett utánaöntenem, mert egy egységet fogyasztott ennyi alatt)
Köszi a segítséget!


én 4 litert rakok csak bele, és úgy is tele van. de nekem is 4,25-öt ír. korábban én azért nem tároltam egy felbontott olajat, mivel nem ette. szóval a 4 liter elég volt 10ezres ciklusra és a ciklus végére is kb 2mm-t csökkent a szint, vagy annyit sem.


Köszi! Csak annyi, hogy nekem elektronikus kijelzès van. Ezèrt örülnèk ha pàlcàval tudnàm az olajszintet nèzni.


a több olaj sem jó. ha kevés az olaj elvileg úgy is jelez. de a szűrő miatt nem kell bele több olaj. vagy az a 2,5 dl lehet pont az. mondom nekem 4 literrel is a max jelzésnél van, pedig tiszta a motor belül.


Ma mentem vele, most maxon van. Az lesz amit mondtàl, ha kell ùgyis jelzi. Azt tudom ha sokkal több lenne bent, azt is mutatja. Az sincs, szòval marad ìgy.


Nekem is most volt olaj csere! (n46b18a) 4.2 ment bele! És max fölött volt! így még színi kellett le belőle! elméletileg 4 liternek elégnek kéne legyen!


de azután szíttad le, hogy beleöntötted? be sem indítottad a motort? mert úgy több lesz benne, hisz a szűrőház üres. és kb odamegy az a 2,5 dl. direkt azért, hogy máskor mikor indítasz a lehető leghamarabb legyen olajzás, ezért fent megáll a házban az olaj. szóval amit leszíttál, mehet vissza bele. én csak azért írtam, hogy 4 liter is elég bele, mert felesleges azért +1 liter olajat venni. legalábbis annak, akinek nem eszi az olajat az autója, mint ahogy az enyém sem. 10ezer km alatt minimálisan változik a szint.

Én olajcserénél a szűrőházba is öntök olajat, így hamarabb telítődik a rendszer az első indításnál.
Bye: hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15285 pont) | Hozzászólások: 16842

Elküldve: 2019. szeptember 17. kedd, 20:55


peti9577 írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Olajat cseréltem az autómban. Megnéztem, hogy az n46b20b motorkódú e90 320i-be mennyi a szükséges olajmennyiség. 4,25 litert írtak. Ezen felül az új olajszűrő is felvesz még pluszban? 4,5 litert öntöttem bele, de hosszabb menet után egy egységgel a max alatt jelez a kijelző. Akkor kell még bele? Ha többet öntök bele az okozhat problémát?
(U.i.: az autó nem füstöl, olajcserétől olajcseréig -kb 11000 km- nem kellett utánaöntenem, mert egy egységet fogyasztott ennyi alatt)
Köszi a segítséget!


én 4 litert rakok csak bele, és úgy is tele van. de nekem is 4,25-öt ír. korábban én azért nem tároltam egy felbontott olajat, mivel nem ette. szóval a 4 liter elég volt 10ezres ciklusra és a ciklus végére is kb 2mm-t csökkent a szint, vagy annyit sem.


Köszi! Csak annyi, hogy nekem elektronikus kijelzès van. Ezèrt örülnèk ha pàlcàval tudnàm az olajszintet nèzni.


a több olaj sem jó. ha kevés az olaj elvileg úgy is jelez. de a szűrő miatt nem kell bele több olaj. vagy az a 2,5 dl lehet pont az. mondom nekem 4 literrel is a max jelzésnél van, pedig tiszta a motor belül.


Ma mentem vele, most maxon van. Az lesz amit mondtàl, ha kell ùgyis jelzi. Azt tudom ha sokkal több lenne bent, azt is mutatja. Az sincs, szòval marad ìgy.


Nekem is most volt olaj csere! (n46b18a) 4.2 ment bele! És max fölött volt! így még színi kellett le belőle! elméletileg 4 liternek elégnek kéne legyen!


de azután szíttad le, hogy beleöntötted? be sem indítottad a motort? mert úgy több lesz benne, hisz a szűrőház üres. és kb odamegy az a 2,5 dl. direkt azért, hogy máskor mikor indítasz a lehető leghamarabb legyen olajzás, ezért fent megáll a házban az olaj. szóval amit leszíttál, mehet vissza bele. én csak azért írtam, hogy 4 liter is elég bele, mert felesleges azért +1 liter olajat venni. legalábbis annak, akinek nem eszi az olajat az autója, mint ahogy az enyém sem. 10ezer km alatt minimálisan változik a szint.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2019. szeptember 17. kedd, 20:50


imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Olajat cseréltem az autómban. Megnéztem, hogy az n46b20b motorkódú e90 320i-be mennyi a szükséges olajmennyiség. 4,25 litert írtak. Ezen felül az új olajszűrő is felvesz még pluszban? 4,5 litert öntöttem bele, de hosszabb menet után egy egységgel a max alatt jelez a kijelző. Akkor kell még bele? Ha többet öntök bele az okozhat problémát?
(U.i.: az autó nem füstöl, olajcserétől olajcseréig -kb 11000 km- nem kellett utánaöntenem, mert egy egységet fogyasztott ennyi alatt)
Köszi a segítséget!


én 4 litert rakok csak bele, és úgy is tele van. de nekem is 4,25-öt ír. korábban én azért nem tároltam egy felbontott olajat, mivel nem ette. szóval a 4 liter elég volt 10ezres ciklusra és a ciklus végére is kb 2mm-t csökkent a szint, vagy annyit sem.


Köszi! Csak annyi, hogy nekem elektronikus kijelzès van. Ezèrt örülnèk ha pàlcàval tudnàm az olajszintet nèzni.


a több olaj sem jó. ha kevés az olaj elvileg úgy is jelez. de a szűrő miatt nem kell bele több olaj. vagy az a 2,5 dl lehet pont az. mondom nekem 4 literrel is a max jelzésnél van, pedig tiszta a motor belül.


Ma mentem vele, most maxon van. Az lesz amit mondtàl, ha kell ùgyis jelzi. Azt tudom ha sokkal több lenne bent, azt is mutatja. Az sincs, szòval marad ìgy.


Nekem is most volt olaj csere! (n46b18a) 4.2 ment bele! És max fölött volt! így még színi kellett le belőle! elméletileg 4 liternek elégnek kéne legyen!