Adriano98
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2001

státusz Adriano98

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 91

Elküldve: 2019. február 22. péntek, 20:38


Bitu79 írta:
Adriano98 írta: Üdv! Egy 2001-es, E46 Compactom van, N42B18 motorral. Legelőször is azt szeretném róla mondani, hogy 5-ös sebességű manuális váltója van. Már a vásárlás után is észrevettem, hogy ha pl. teljes erőből nyomom neki a gázt, úgy 2000-es fordulat fele berezonál a kocsi, a vezetőülésből hallva a motor felől érzem a rezonálást, de mostanában néha sima sebességváltáskor történő gázadáskor is észrevettem enyhe rezonálást, ami nem mindig jelnetkezik. Esetleg valakinek lenne ezzel kapcsolatban tapasztalata?

Váltó tartó bak,és motortartó bak így elsőre szerintem.Ezekkel kezdeném.Esetleg még a kerekek felé nézz körül(felni,gumi).Ja és persze a futómű.Az e46-nak elég összetett.Sokat futott autóknak eléggé gatya szokott már lenni ilyen idősen...
Lassan vége a télnek,amúgy is aktuális átnézetni a verdát alulról,mennyire viselte meg a tél...Kis off:Az enyém ilyenkor a garázsban alszik téli álmot.Idén még ki sem vittem Havonta beindítom azért az akkumulátor miatt,meg pár centit odébb gurulok vele,hogy ne menjen gallyra a gumi,"oszt önnyi".


Köszi, megnézetem ezeket! Felnivel és gumival ha baj van kiderül, most vettem újat mindegyikből De úgy is szilentcsere miatt szerviz lesz jövő héten, hát átnézetem akkor azokat, amiket mondtál De azért megkönnyebbülés (lenne), ha nem magával a motorral van a baj

Bitu79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 6% (45 pont) | Hozzászólások: 688

Elküldve: 2019. február 07. csütörtök, 19:20


Adriano98 írta: Üdv! Egy 2001-es, E46 Compactom van, N42B18 motorral. Legelőször is azt szeretném róla mondani, hogy 5-ös sebességű manuális váltója van. Már a vásárlás után is észrevettem, hogy ha pl. teljes erőből nyomom neki a gázt, úgy 2000-es fordulat fele berezonál a kocsi, a vezetőülésből hallva a motor felől érzem a rezonálást, de mostanában néha sima sebességváltáskor történő gázadáskor is észrevettem enyhe rezonálást, ami nem mindig jelnetkezik. Esetleg valakinek lenne ezzel kapcsolatban tapasztalata?

Váltó tartó bak,és motortartó bak így elsőre szerintem.Ezekkel kezdeném.Esetleg még a kerekek felé nézz körül(felni,gumi).Ja és persze a futómű.Az e46-nak elég összetett.Sokat futott autóknak eléggé gatya szokott már lenni ilyen idősen...
Lassan vége a télnek,amúgy is aktuális átnézetni a verdát alulról,mennyire viselte meg a tél...Kis off:Az enyém ilyenkor a garázsban alszik téli álmot.Idén még ki sem vittem Havonta beindítom azért az akkumulátor miatt,meg pár centit odébb gurulok vele,hogy ne menjen gallyra a gumi,"oszt önnyi".

Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2019. február 07. csütörtök, 19:40

Adriano98
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2001

státusz Adriano98

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 91

Elküldve: 2019. február 03. vasárnap, 20:59


Üdv! Egy 2001-es, E46 Compactom van, N42B18 motorral. Legelőször is azt szeretném róla mondani, hogy 5-ös sebességű manuális váltója van. Már a vásárlás után is észrevettem, hogy ha pl. teljes erőből nyomom neki a gázt, úgy 2000-es fordulat fele berezonál a kocsi, a vezetőülésből hallva a motor felől érzem a rezonálást, de mostanában néha sima sebességváltáskor történő gázadáskor is észrevettem enyhe rezonálást, ami nem mindig jelnetkezik. Esetleg valakinek lenne ezzel kapcsolatban tapasztalata?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. február 03. vasárnap, 21:01

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15234 pont) | Hozzászólások: 16457

Elküldve: 2019. január 24. csütörtök, 22:11


dbencsik1986 írta:
YELLOW írta:
dbencsik1986 írta: Sziasztok!

N46B20B motornál kaptam P1050 és P1062 hibakódot (változó szelepvezérlés vezélőáramkör hibás működése / 1. hengersor nem éri el a maximális löketállást) és lekorlátozta a teljesítményt.

Fórumokon való keresgetés után arra jutottam, hogy ezt a hibakódot tipikusan a verérműtengely pozíció jeladója okozza. Sok esetben a szelepfedélen átmenő tömítése adja meg magát ezzel némi olaj és olajsarat képezve annak elektromos csatlakozójában.

Leszedtem a motorburtokatot és tele volt olajsárral a csatlakozó (csak a csatlakozó és közvetlen környéke). Egy komolyabb tisztítás után vissza csatlakoztattam, kitöröltem a hibakódot OBD olvasóval és működött is egészen 3 hétig. Ekkor újra feldobta a műszerfalon a sárga motor jelet, de a OBD olvasó már nem talált semmit. A motor jár szépen továbbra is csak a sárga LCD lámpa világít és nem a LED.

Járt esetleg valaki hasonló cipőben? Esetleg tudtok valami szakit ajánlani aki hozzá mer fogni? (2-t már hívtam a szervíz listából de nem vállalták, mert szerintük túl sok minden okozhatja...)

Előre is köszi a választ!


az nem a vezérműtengely jeladója, hanem a Valvetronic excentertengelyé.
ezt a "sárga LCD lámpa és nem a LED" dolgot nem értem.
én azt tudom mondani, hogy valami hivatalos BMW-s diaggal kellene ránézni, nem ilyen univerzális törlő/olvasó vackokkal.


Köszi a gyors választ és a pontosítást! Úgy értettem, hogy most “csak” a műszerfalon lévő kijelző (ami egyébként az órát, fogyasztást, stb írja) mutatja a motorhibát és a kicsi ikon (a behúzott kézifék mellett) pluszban nem világít.

Valami tipp esetleg hozzáértő szakira?


az, hogy mutat motorhibát? sosem láttam még ott olyat. hogyan jelzi neked? vagy nem E46-ról van szó, hanem E90 és abban van N46 motor?
szerk.: most látom, hogy E90. így már értem.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. január 24. csütörtök, 22:15

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz dbencsik1986

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2019. január 24. csütörtök, 21:59


YELLOW írta:
dbencsik1986 írta: Sziasztok!

N46B20B motornál kaptam P1050 és P1062 hibakódot (változó szelepvezérlés vezélőáramkör hibás működése / 1. hengersor nem éri el a maximális löketállást) és lekorlátozta a teljesítményt.

Fórumokon való keresgetés után arra jutottam, hogy ezt a hibakódot tipikusan a verérműtengely pozíció jeladója okozza. Sok esetben a szelepfedélen átmenő tömítése adja meg magát ezzel némi olaj és olajsarat képezve annak elektromos csatlakozójában.

Leszedtem a motorburtokatot és tele volt olajsárral a csatlakozó (csak a csatlakozó és közvetlen környéke). Egy komolyabb tisztítás után vissza csatlakoztattam, kitöröltem a hibakódot OBD olvasóval és működött is egészen 3 hétig. Ekkor újra feldobta a műszerfalon a sárga motor jelet, de a OBD olvasó már nem talált semmit. A motor jár szépen továbbra is csak a sárga LCD lámpa világít és nem a LED.

Járt esetleg valaki hasonló cipőben? Esetleg tudtok valami szakit ajánlani aki hozzá mer fogni? (2-t már hívtam a szervíz listából de nem vállalták, mert szerintük túl sok minden okozhatja...)

Előre is köszi a választ!


az nem a vezérműtengely jeladója, hanem a Valvetronic excentertengelyé.
ezt a "sárga LCD lámpa és nem a LED" dolgot nem értem.
én azt tudom mondani, hogy valami hivatalos BMW-s diaggal kellene ránézni, nem ilyen univerzális törlő/olvasó vackokkal.


Köszi a gyors választ és a pontosítást! Úgy értettem, hogy most “csak” a műszerfalon lévő kijelző (ami egyébként az órát, fogyasztást, stb írja) mutatja a motorhibát és a kicsi ikon (a behúzott kézifék mellett) pluszban nem világít.

Valami tipp esetleg hozzáértő szakira?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15234 pont) | Hozzászólások: 16457

Elküldve: 2019. január 24. csütörtök, 16:48


dbencsik1986 írta: Sziasztok!

N46B20B motornál kaptam P1050 és P1062 hibakódot (változó szelepvezérlés vezélőáramkör hibás működése / 1. hengersor nem éri el a maximális löketállást) és lekorlátozta a teljesítményt.

Fórumokon való keresgetés után arra jutottam, hogy ezt a hibakódot tipikusan a verérműtengely pozíció jeladója okozza. Sok esetben a szelepfedélen átmenő tömítése adja meg magát ezzel némi olaj és olajsarat képezve annak elektromos csatlakozójában.

Leszedtem a motorburtokatot és tele volt olajsárral a csatlakozó (csak a csatlakozó és közvetlen környéke). Egy komolyabb tisztítás után vissza csatlakoztattam, kitöröltem a hibakódot OBD olvasóval és működött is egészen 3 hétig. Ekkor újra feldobta a műszerfalon a sárga motor jelet, de a OBD olvasó már nem talált semmit. A motor jár szépen továbbra is csak a sárga LCD lámpa világít és nem a LED.

Járt esetleg valaki hasonló cipőben? Esetleg tudtok valami szakit ajánlani aki hozzá mer fogni? (2-t már hívtam a szervíz listából de nem vállalták, mert szerintük túl sok minden okozhatja...)

Előre is köszi a választ!


az nem a vezérműtengely jeladója, hanem a Valvetronic excentertengelyé.
ezt a "sárga LCD lámpa és nem a LED" dolgot nem értem.
én azt tudom mondani, hogy valami hivatalos BMW-s diaggal kellene ránézni, nem ilyen univerzális törlő/olvasó vackokkal.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz dbencsik1986

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2019. január 24. csütörtök, 12:59


Sziasztok!

N46B20B motornál kaptam P1050 és P1062 hibakódot (változó szelepvezérlés vezélőáramkör hibás működése / 1. hengersor nem éri el a maximális löketállást) és lekorlátozta a teljesítményt.

Fórumokon való keresgetés után arra jutottam, hogy ezt a hibakódot tipikusan a verérműtengely pozíció jeladója okozza. Sok esetben a szelepfedélen átmenő tömítése adja meg magát ezzel némi olaj és olajsarat képezve annak elektromos csatlakozójában.

Leszedtem a motorburtokatot és tele volt olajsárral a csatlakozó (csak a csatlakozó és közvetlen környéke). Egy komolyabb tisztítás után vissza csatlakoztattam, kitöröltem a hibakódot OBD olvasóval és működött is egészen 3 hétig. Ekkor újra feldobta a műszerfalon a sárga motor jelet, de a OBD olvasó már nem talált semmit. A motor jár szépen továbbra is csak a sárga LCD lámpa világít és nem a LED.

Járt esetleg valaki hasonló cipőben? Esetleg tudtok valami szakit ajánlani aki hozzá mer fogni? (2-t már hívtam a szervíz listából de nem vállalták, mert szerintük túl sok minden okozhatja...)

Előre is köszi a választ!




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2018. november 19. hétfő, 17:58


bocsi a szóért! épp ezen csodálkoztam hogy mikor hideg van kijön! Mikor jó idő volt semmi baj! Jovohéten megy vezérlés illetve szelepszár szimering cserére remélem utána beáll mert már kiakadok!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15234 pont) | Hozzászólások: 16457

Elküldve: 2018. november 19. hétfő, 17:46


peti9577 írta: Sziasztok egy gyors kérdés! N46b18a motornál másnál is van olyan hogy ebben a hideg időben a nívó pálca végén meg a beöntő kupaknál csapódik ki a pára? És ilyen fehér hab szerű geci van rajta.. ez lehetséges vagy nagyobb a baj?


mondjuk azt a szót úgy is leírhattad volna, hogy getszi, vagy OV.
ez minden autónál normális, ha rövidtávokat mész vele. pont azért, amit írsz. azért egy 20km után el fog tűnni. de sok rövid tempó alatt nem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2018. november 19. hétfő, 17:40


Sziasztok egy gyors kérdés! N46b18a motornál másnál is van olyan hogy ebben a hideg időben a nívó pálca végén meg a beöntő kupaknál csapódik ki a pára? És ilyen fehér hab szerű geci van rajta.. ez lehetséges vagy nagyobb a baj?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2018. november 05. hétfő, 21:21


Köszönöm a gyors válaszod!!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15234 pont) | Hozzászólások: 16457

Elküldve: 2018. november 05. hétfő, 20:52


peti9577 írta: sziasztok! N46b18 hoz van szelepszár szimeringem, szelepfedél tömítés az jó b20 as motorhoz is?


igen, ugyanaz mindkettő cucc mindkét motorban.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2018. november 05. hétfő, 20:11


sziasztok! N46b18 hoz van szelepszár szimeringem, szelepfedél tömítés az jó b20 as motorhoz is?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (5 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2018. október 30. kedd, 15:20


sndrs írta: Sziasztok!

N46B20B motornál mennyire tömegprobléma a szelepszár tömítés? (217k km van benne)

Jelenleg 1100km/1L olajfogyasztásom van. Általában akkor füstöl csak, ha huzamosabb ideig állok, pl. hosszabb pirosnál (ez a legáltalánosabb eset). Van, hogy egyáltalán nem füstöl több, akár hosszabb megállás után sem.

A szerelőm egyből hengerfej felújításra küldene, mikor megemlítettem a föntebb olvasottakat. Nem mondom, hogy nincs igaza, de mielőtt 3-400e-t költenék a motorra, ami összesen nem ér ennyit, jól jönne egy másodvélemény a dologról.


Ilyen dolgokat vettem észre a működéssel kapcsolatban:
- Üzemmelegen ritkán ugyan, de előfordul, hogy úgy megy az autó mintha gyújtáskimaradás lenne. Nem gyakori az eset, csak néha, mintha 1-1 gyújtás kimaradna, vagy hirtelen levenném a gázról a lábam (de nagyon gyorsan). Hibakód nem utal ilyen problémákra.
- Az első 2 lambdaszondára kaptam check engine lámpát, de ez magától el is múlt (feltételezem nem tesz jót neki a sok füst).
- Ugyan így bemelegedett motornál előfordul, hogy egész út alatt erőtlenné válik a motor. Nem minden út alkalmával fordul elő, nem tudom mihez kötni az eseteket, semmit nem csinálok másképp.

Van ötletetek arra, hogy ezeket mi okozhatja?
Kapcsolódhat mindez szelepszár tömítéshez vagy a hengerfejhez?

Köszönöm!


Szia!
Én is írtam erről a "Motorolaj" topicban.
Nekem most van felújításon a hf. A szelepszárszimmeringek szinte törtek olyan rossz állapotban voltak. Gyujtáskimaradási problémám is volt annak az oka pedig a szelepek nem megfelelő zárása volt.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (279 pont) | Hozzászólások: 2969

Elküldve: 2018. október 28. vasárnap, 09:07


sndrs írta: Sziasztok!

N46B20B motornál mennyire tömegprobléma a szelepszár tömítés? (217k km van benne)

Jelenleg 1100km/1L olajfogyasztásom van. Általában akkor füstöl csak, ha huzamosabb ideig állok, pl. hosszabb pirosnál (ez a legáltalánosabb eset). Van, hogy egyáltalán nem füstöl több, akár hosszabb megállás után sem.

A szerelőm egyből hengerfej felújításra küldene, mikor megemlítettem a föntebb olvasottakat. Nem mondom, hogy nincs igaza, de mielőtt 3-400e-t költenék a motorra, ami összesen nem ér ennyit, jól jönne egy másodvélemény a dologról.


Ilyen dolgokat vettem észre a működéssel kapcsolatban:
- Üzemmelegen ritkán ugyan, de előfordul, hogy úgy megy az autó mintha gyújtáskimaradás lenne. Nem gyakori az eset, csak néha, mintha 1-1 gyújtás kimaradna, vagy hirtelen levenném a gázról a lábam (de nagyon gyorsan). Hibakód nem utal ilyen problémákra.
- Az első 2 lambdaszondára kaptam check engine lámpát, de ez magától el is múlt (feltételezem nem tesz jót neki a sok füst).
- Ugyan így bemelegedett motornál előfordul, hogy egész út alatt erőtlenné válik a motor. Nem minden út alkalmával fordul elő, nem tudom mihez kötni az eseteket, semmit nem csinálok másképp.

Van ötletetek arra, hogy ezeket mi okozhatja?
Kapcsolódhat mindez szelepszár tömítéshez vagy a hengerfejhez?

Köszönöm!

Szia,
az "olajzabálás" topikban írtam erről úgy szeptemberben, olvass ott is!
Bye: hil