ghx fórum hozzászólásai

ghx Elküldve: 2014-09-26 20:00 Mi lehet a baj?


Üdv!

Van egy 105 km-es tesz út, mely alatt fent volt egy diagnosztikai eszköz. Az alábbiakat állapította meg:
- Keverék elérte az adaptációs határt mindkét oldalon. De most van hibakód is: P1160, ami meglepő, mert ezt jelenti: Fuel Trim Additve Bank 2 Low. Tehát szegény a keverék! És P1158 ami ismételten Fuel Trim Additve Bank 1 Low tehát szegény keverék.
Ez azért is meglepő, mert mindenki arra tippelt, hogy túldúsítás van az egy-két benzinszagú gyertya és a padlógázra jelentkező fekete füst miatt. A gép szerint pedig mégiscsak szegény keverék van.
Tartoznak még ide egyéb adatok is:

Max Min
FC stored amount 2.00 2.00
Calculated load (%) 54.9 0.00 Ez a kalkulált terhelés. Érdekes, mert hegymenetben padlógázon az miért nem 100%?
Coolant temp. (degrees) 99.00 90.00
S.T Fuel trim B1 (%) 25.00 -25.00
L.T Fuel trim B1 (%) 24.22 5.47
S.T Fuel trim B2 (%) 25.00 -25.00
L.T Fuel trim B2 (%) 22.66 5.47 Itt a B1 és B2 között a max értéknél minimális az eltérés, a min értéknél egyező
Engine Speed (rpm) 4069,75 0.00
Ignition timing (BTDC) 49,50 -2,50
Intake air temp (Degrees) 56.00 17.00
Mass air flow (g/s) 655.40 0.00
Throttle position (%) 63.10 0.00 padlógáznál nem 100%-nak kellene lenni 63.10 helyett?
O2S B1,S1 (v) 0,89 0.00
O2S B1,S1 STF (%) 24.22 -100.00
O2S B1,S2 (v) 0,93 0.00
O2S B2,S1 (v) 0.88 0.00
O2S B2,S1 STF (%) 25.00 -100.00
O2S B2,S2 (v) 0.94 0.00
Travelled km 105
Az oxigén szenzoroknál a -100.00 %-os adat normális?
Esetleg segítene valaki kibogozni ebből valamit, aki ért is az adatokhoz, és hogy ha fentiek valamelyike eltér, akkor az mitől lehet?
ELŐRE IS KÖSZÖNÖM!!!!

ghx Elküldve: 2014-09-17 22:40 Mi lehet a baj?

BarG írta:
ghx írta:
DME - 8C DME Activation, map cooling
DME - 1D DME Additive mixture adaptation, bank 2, control limit reached
DME - 1C DME Additive mixture adaptation, bank 1, control limit reached
- Nagy gázadásra feketén füstöl

A kicserélt gyertyák mind feketék, lehelet vékony kormos-kátrányos fekete lerakódás volt rajtuk, némelyiknek a pólus legvége volt esetleg őzbarna. Némelyiken benzin volt, meg kátrány (olajszerű anyaggá összemixelődve) de nem olaj volt, mert benzin szagú is volt, ráadásul 10.000 km-re 3 deci olaj fogyott.



Ezeket írtad le, a kormolás és a fekete gyertya, ami benzin szagú, az bizony túldúsítás. De én nem akarlak rábeszélni semmire, ha neked nem tetszik a következtetés.


Semmi gond sincs! Bármilyen következtetés, ötlet, javaslat jöhet! Csak én arra gondoltam, hogy igénybe vett használat mellett több lenne a fogyasztásom 12 liternél túldúsítás miatt és minden gyertya benzines lenne vagy ennek jelét mutatná.

ghx Elküldve: 2014-09-17 17:14 Mi lehet a baj?

Zoli200 írta:

Írj a fészbukos BMW-s csoportokba,hátha több sikerrel jársz.


Írnék, de ott sem találtam senkit. Még annyi van, hogy vákuum van a motorban. Ha leveszem a beöntőt szisszen egyet (alapjáraton) és emelkedik az alapjárat.

ghx Elküldve: 2014-09-16 16:06 Mi lehet a baj?

BarG írta:
ghx írta: Üdv!

Elég nagy problémám van a 2001-es 4.4-es X5-tel. Lassan 3 hónapja meg van, de a problémája is.
Először leírom, hogy mit produkál:
- három hibakódot:
DME - 8C DME Activation, map cooling
DME - 1D DME Additive mixture adaptation, bank 2, control limit reached
DME - 1C DME Additive mixture adaptation, bank 1, control limit reached
- Nagy gázadásra feketén füstöl
- gyenge, a 286 lóerőből kb 180 van meg
- 490 az alapjárat (bár sokan azt mondják, ez normális), de klímával 600. Ha gondol egyet, akkor fél napig 550 az alapjárat. Viszont nem ingadozik, csak mikor mennyit van kedve tartani.
- Hosszú út után (kb 900km) egy dugóban ültünk, egyszer leállt a motor. Ott újra indítottam, pöccre indult, előtte és azóta sem csinált ilyet.
- ERŐS hegymenetben pörgeti a motort, de ugye mivel szerencsétlennek nincs ereje, átkapcsol egy vészüzem szerű üzemmódba. Ezt tempomatnál is csinálja: megyünk felfelé és kb 2300 a fordulat, ahogy erősödik az emelkedő, elkezd ugrálni a fordulat 2300 és 2500 között. Ezután jön egy idétlen program. Nagyon hasonlít a sport fokozatra az automata váltóban: túlpörgeti a motort, de még jobban mint sportfokozatban, és sík úton vagy lejtőn, ha 3500-as fordulatnál (ennél lejjebb ilyenkor nem engedi a fordulatot) nem teszi ki üresbe, hanem motorfékkel megy tovább. Amint 3000 alá süllyed a fordulat, már kapcsol is vissza, hogy ordítson a motor. Ez kanyarban érdekes, mikor lassítok és visszakapcsol egyet, akkora motorfék van, majd lefejelem a műszerfalat. Ilyenkor kicsit több ereje van (kb 200 le). Viszont rettentően idegesítő, hogy ez a fokozat nem kapcsol ki mindig a hegymenet után még 30 km-rel sem. Ilyenkor meg kell állni, motort leállítani, várni 10 percet, utána minden ok. De néha magától kikapcsol. Amikor nem, akkor elég égő a városban 3500 -as fordulaton másodikban menni a sík utcán, mivel ilyenkor kézzel sem enged váltani.
Erre a programra semmilyen hibakód nincs, kijelzőn sem jelenik meg semmi. Svájcban vagyunk, itt dolgozunk. Minden alkalommal, mikor a meredek emelkedőn megyünk, jön ez a szervizfokozat, de a motorlámpa és a hibakódok nem mindig íródnak be (van diagom, mindig törölgetem).
A fogyasztása egyébként normális, 11-13 liter között mozog.
Jobb oldali hengersor kopog, olyan mint ha egy henger 123 D-ből származna Viszont mindenki azt mondja ez normális, ez a VANOS hangja.
Volt régebben több hibakód is, de a fél autó új már, így már csak a fenti három maradt. Új alkatrészek amik cserélve lettek:
- első körben a váltó teljes felújítása
- olaj + szűrő + levegőszűrő
- benzinszűrő
- 8 db gyertya
- 4 db lambda szonda (gyári)
- 2 db katalizátor (volt rá hibakód, zörgött is, el is volt tömődve, csere után ezek mind megszűntek)
- üzemanyag pumpa (hullámzó fordulaton üzemelt)
- teljes szívósor tömítés csere, a fekete szívóház eleje és vége új, eredeti BMW
- összes vákumcső új
- légtömegmérő új, gyári
- vízpumpa és termosztát és 2 db hőérzékelő (volt rá hibakód)
- vízhűtő (engedett)
- vízcsövek (engedtek)
- kiegyenlítő tartály
- klíma elektromos ventilátora kompletten (törött volt és be sem kapcsolt)
- szívócsonk (légtömegmérő és a fojtószelep között)
- üzemanyag szintjelző (lába el volt törve, de eltört azóta az új is, és az utána levő is)
Cserélve lesz még, már úton is van: 8 db injektor, olajleválasztó.
A kicserélt gyertyák mind feketék, lehelet vékony kormos-kátrányos fekete lerakódás volt rajtuk, némelyiknek a pólus legvége volt esetleg őzbarna. Némelyiken benzin volt, meg kátrány (olajszerű anyaggá összemixelődve) de nem olaj volt, mert benzin szagú is volt, ráadásul 10.000 km-re 3 deci olaj fogyott.
Tehát bárkivel fordult már elő ilyen, vagy van ötlete, vagy esetleg tudja mi a baj, az kérem írjon!!!
Előre is köszönök minden hozzászólást!


Nem vagyok autószerelő. Csak töprengek.
Az első autómnál, ami egy benines peugeot 309 gti volt, jártam úgy, hogy egyszercsak elkezdett leállogatni egy henger, azzal még ment, de aztán leállt még egy, azt már nem tolerálta. Út mellett kikaptam a gyertyákat, kormos, kokszos, benzines volt mind. Of course volt nálam tartalék készlet, betekertem, mentem tovább. 20-30km-en belül megint kezdett kihagyogatni előbb egy henger, majd mégegy, ami leállást jelentett. Megint ugyanúgy kormos, benzines volt mind. Mire elkínoztam a szerelőig, addigra kiköpte hátul a katalizátorát is. Egy rühes motorhőfok jeladó pusztult meg, kb 2000 Ft értékben, ami miatt agyondúsított a motorvezérlő és leállogattak a hengerek. Amit leírtál, abból egyértelmű az általános túldúsítás nálad is, a kérdés az, hogy mitől van. Ilyen esetben leggyakoribb a motorhőfok jeladó és a lambdaszonda hiba szokott lenni, de ezeket nálad cserélték elvileg. A katalizátorod - az új - már lehet, hogy újfenn halott a túl dús keveréktől, nem kell neki sok km, hogy meghaljon. Viszont a motorod tudja, hogy baj van, mert az a "mixture" hiba azt jelzi, hogy elért a szabályzási tartomány végébe és mégse tudja visszaszabályozni az üzemanyag/levegő keveréket. Lehet, kéne keresned egy/több másik szerelőt, aki látott már ilyen motort?



Az a helyzet, hogy nem minden gyertya egyforma, így nem biztos, hogy túldúsítás van. Szerelőnél voltam, nem tudnak/akarnak mit kezdeni vele, így én "operálom". Itt (Svájcban) amúgy is olyan áron megy a szerviz, hogy hetente ott hagyhatom az autó árát.

ghx Elküldve: 2014-09-15 15:51 Mi lehet a baj?

Üdv!

Elég nagy problémám van a 2001-es 4.4-es X5-tel. Lassan 3 hónapja meg van, de a problémája is.
Először leírom, hogy mit produkál:
- három hibakódot:
DME - 8C DME Activation, map cooling
DME - 1D DME Additive mixture adaptation, bank 2, control limit reached
DME - 1C DME Additive mixture adaptation, bank 1, control limit reached
- Nagy gázadásra feketén füstöl
- gyenge, a 286 lóerőből kb 180 van meg
- 490 az alapjárat (bár sokan azt mondják, ez normális), de klímával 600. Ha gondol egyet, akkor fél napig 550 az alapjárat. Viszont nem ingadozik, csak mikor mennyit van kedve tartani.
- Hosszú út után (kb 900km) egy dugóban ültünk, egyszer leállt a motor. Ott újra indítottam, pöccre indult, előtte és azóta sem csinált ilyet.
- ERŐS hegymenetben pörgeti a motort, de ugye mivel szerencsétlennek nincs ereje, átkapcsol egy vészüzem szerű üzemmódba. Ezt tempomatnál is csinálja: megyünk felfelé és kb 2300 a fordulat, ahogy erősödik az emelkedő, elkezd ugrálni a fordulat 2300 és 2500 között. Ezután jön egy idétlen program. Nagyon hasonlít a sport fokozatra az automata váltóban: túlpörgeti a motort, de még jobban mint sportfokozatban, és sík úton vagy lejtőn, ha 3500-as fordulatnál (ennél lejjebb ilyenkor nem engedi a fordulatot) nem teszi ki üresbe, hanem motorfékkel megy tovább. Amint 3000 alá süllyed a fordulat, már kapcsol is vissza, hogy ordítson a motor. Ez kanyarban érdekes, mikor lassítok és visszakapcsol egyet, akkora motorfék van, majd lefejelem a műszerfalat. Ilyenkor kicsit több ereje van (kb 200 le). Viszont rettentően idegesítő, hogy ez a fokozat nem kapcsol ki mindig a hegymenet után még 30 km-rel sem. Ilyenkor meg kell állni, motort leállítani, várni 10 percet, utána minden ok. De néha magától kikapcsol. Amikor nem, akkor elég égő a városban 3500 -as fordulaton másodikban menni a sík utcán, mivel ilyenkor kézzel sem enged váltani.
Erre a programra semmilyen hibakód nincs, kijelzőn sem jelenik meg semmi. Svájcban vagyunk, itt dolgozunk. Minden alkalommal, mikor a meredek emelkedőn megyünk, jön ez a szervizfokozat, de a motorlámpa és a hibakódok nem mindig íródnak be (van diagom, mindig törölgetem).
A fogyasztása egyébként normális, 11-13 liter között mozog.
Jobb oldali hengersor kopog, olyan mint ha egy henger 123 D-ből származna Viszont mindenki azt mondja ez normális, ez a VANOS hangja.
Volt régebben több hibakód is, de a fél autó új már, így már csak a fenti három maradt. Új alkatrészek amik cserélve lettek:
- első körben a váltó teljes felújítása
- olaj + szűrő + levegőszűrő
- benzinszűrő
- 8 db gyertya
- 4 db lambda szonda (gyári)
- 2 db katalizátor (volt rá hibakód, zörgött is, el is volt tömődve, csere után ezek mind megszűntek)
- üzemanyag pumpa (hullámzó fordulaton üzemelt)
- teljes szívósor tömítés csere, a fekete szívóház eleje és vége új, eredeti BMW
- összes vákumcső új
- légtömegmérő új, gyári
- vízpumpa és termosztát és 2 db hőérzékelő (volt rá hibakód)
- vízhűtő (engedett)
- vízcsövek (engedtek)
- kiegyenlítő tartály
- klíma elektromos ventilátora kompletten (törött volt és be sem kapcsolt)
- szívócsonk (légtömegmérő és a fojtószelep között)
- üzemanyag szintjelző (lába el volt törve, de eltört azóta az új is, és az utána levő is)
Cserélve lesz még, már úton is van: 8 db injektor, olajleválasztó.
A kicserélt gyertyák mind feketék, lehelet vékony kormos-kátrányos fekete lerakódás volt rajtuk, némelyiknek a pólus legvége volt esetleg őzbarna. Némelyiken benzin volt, meg kátrány (olajszerű anyaggá összemixelődve) de nem olaj volt, mert benzin szagú is volt, ráadásul 10.000 km-re 3 deci olaj fogyott.
Tehát bárkivel fordult már elő ilyen, vagy van ötlete, vagy esetleg tudja mi a baj, az kérem írjon!!!
Előre is köszönök minden hozzászólást!