hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2009-10-13 18:16 Társalgó

akinek már volt balesete öv nélkül és megúszta, az biztos hogy beköti magát. az okosabja pedig tanult mások hibájából. /13 éve én is bátor voltam. azóta mindíg bekötöm magam/

hancurozo Elküldve: 2009-10-13 18:07 Fóliázás

MChris írta:
YELLOW írta: pont ezaz ami miatt aggódtam, csak le sem írtam, fõleg ha még a ragasztót is kaparják, megsérülhet... ugye ráadásul a a rádió antenna is ott van

MChris írta:
YELLOW írta: vajon át tudják, úgy fóliázni az autó üvegeit, hogy amikor leszedik a régit, és szedik le a ragasztóját, akkor nem dzsuváznak össze semmi kárpitot? fõleg a hátsó szélvédõre gondolok...?????


fûtõszálak nem szereti a lehúzott fóliát


igen, és a rádió antennán kívül központi zár vevõje is "abban van"
mindíg hõlégfúvóval szedik le /jobb helyeken/ így nem roncsolva a fûtõszálat, és az antennákat sem.

hancurozo Elküldve: 2009-10-12 20:06 Fóliázás

YELLOW írta: http://www.nkh.hu/images/stori...tuning.pdf

bár nem értek egyet azzal, hogy az elsõ szélvédõn 70% áteresztõnek kell lennie...., meg oldalt mittom én menyninek... én úgy tudom gyárilag erre az értékre sötétítenek, tehát a fólia kizárt
van olyan üveg ami ezt az értéket sem éri el gyárilag mégis forgalomba helyezik. ezért fóliázom az autóimat saját magam, igaz 2000ft/tekercs a fólia és mûszakira a 2 elsõ ajtóról le kell venni, de 2 évente amúgy is újrafóliáznám. /sajna a BMW még hátra van mivel a héten megy vizsgára/

hancurozo Elküldve: 2009-10-12 19:39 Fóliázás

YELLOW írta: módosítottam az írást!!! közben a linken megtaláltam a dolgot...

hancurozo írta: YELLOW. az írásaidat olvasva sokszor igazat adok neked, de sajna most csak részben tudok.
"Magyarországon az EGB 43. elõírásának és a 2005/84-es kormányrendelet értelmében autófólia a következõ korlátozásokkal helyezhetõ el a gépjármûvek üvegfelületein:

Hátsó szélvédõ és két hátsó oldalsó üveg: tetszõleges sötétségû, ám AF - engedéllyel (figyelem 2008 - tól nem H - engedélyt ad ki a hatóság) rendelkezõ autófólia telepíthetõ.
Elsõ oldalsó ablakok: min. 70% látható fényáteresztéssel és AF engedéllyel rendelkezõ autófólia telepíthetõ. A mûszaki vizsga alkalmával az üveggel együtt kell megfelelnie a 70%-os kritériumnak.
Elsõ szélvédõ: min. 75% látható fényáteresztéssel és AF engedéllyel rendelkezõ autófólia telepíthetõ. A mûszaki vizsga alkalmával az üveggel együtt kell megfelelnie a 75%-os kritériumnak. A szélvédõre a napellenzõ vonaláig fényvédõ csík tetszõleges sötétségben telepíthetõ."
ez igen! frissebb mint az enyém.

hancurozo Elküldve: 2009-10-12 19:33 Fóliázás

hancurozo Elküldve: 2009-10-12 19:08 Alufelni méretek

George írta: Sziasztok!

Mekkora ET számig lehet felrakni egy 17" felnit?
Ami felmegy e92re akkor az jó az e46ra is?
Elvileg arról valót vennék, de a srác nem tudja az et számát, és nem akarok koppanni...
Aki tud valamit az irjon!

Köszi!
ne csak az ET számot nézd hanem a felni szélességét is. 7,5" szélesbõl ET35 simán felmegy. nézd meg itt.
http://www.weltgumi.hu/et_kalkulator.html

hancurozo Elküldve: 2009-10-10 17:02 Lökhárító

sajnos még mindig nem tudom, hogy a facelift elötti coupé lökhárító felrakható-e a facelift elötti sedánra/touringra? és ha igen, mi kell hozzá /a lökhárítón kívül/ miben különbözik a 2 autó orra?

hancurozo Elküldve: 2009-10-10 13:27 Társalgó

kempelen írta:
hancurozo írta:
kempelen írta: Nem hiszem, hogy az egyik vagy a másik érv többet nyom a latba. Szerintem mind a kettõ elfogadható. A Z4 gyártásáról készült filmben a címeres megoldás volt a nyerõ. Ettõl még a másik is igaz lehet. Bár azt nem értem miért nincs errõl hivatalos helyrõl információ.
van információ hivatalos helyrõl, de ahány szóvivõ nyilatkozott az évek folyamán mind mást nyilatkozott.


Akkor éppen ezért mindegy ki mit hisz ezügyben... Egyik sem lesz jobb gondolat a másiknál...
ebben teljesen igazad van. lehet ez nem is véletlen a BMW részérõl.

hancurozo Elküldve: 2009-10-10 13:18 Társalgó

kempelen írta: Nem hiszem, hogy az egyik vagy a másik érv többet nyom a latba. Szerintem mind a kettõ elfogadható. A Z4 gyártásáról készült filmben a címeres megoldás volt a nyerõ. Ettõl még a másik is igaz lehet. Bár azt nem értem miért nincs errõl hivatalos helyrõl információ.
van információ hivatalos helyrõl, de ahány szóvivõ nyilatkozott az évek folyamán mind mást nyilatkozott.

hancurozo Elküldve: 2009-10-10 12:12 Lökhárító

kempelen írta: Szerettem volna én is kicsit "tuningolni" az elsõ lökösön, de nem annyira, hogy M-est tegyek rá, ezért maradt az hogy az eredeti lököst piszkáltam meg hasonlóképpen, mint az alábbi linken, csak nem titánban, hanem matt feketében (matt feketében is létezik)

http://www.michaelmarr.de/html...an_der.HTM
én nem rajongok az M-es lökösért, viszont a coupe lökös nagyon tetszik. az se rossz ami a linken van, de az enyém facelift elötti.

hancurozo Elküldve: 2009-10-10 11:31 Lökhárító

Hori írta:
hancurozo írta: tudnátok segíteni? a facelift elötti coupé lökhárító felrakható-e a facelift elötti sedánra/touringra? és ha igen, mi kell hozzá /a lökhárítón kívül/



valahogy bizt fel tudod! de beszott nagy szivás lehet mert nem jllemzöen vannak coupe lökösök sedanokon asszem 1et láttam faceliftes touringon coupet de többet nem. ha nekilátsz sok sikert hozzá
gondolom azért kevés az ilyen megoldás, mert aki cseréli az inkább az m3-ét részesíti elõnyben. nem tudom sajna mi a különbség a facelift elötti cupe és a sedan/touring eleje között.

hancurozo Elküldve: 2009-10-10 10:46 Lökhárító

tudnátok segíteni? a facelift elötti coupé lökhárító felrakható-e a facelift elötti sedánra/touringra? és ha igen, mi kell hozzá /a lökhárítón kívül/

hancurozo Elküldve: 2009-10-10 10:15 Társalgó

http://www.sopron.info.hu/2007...talalkozo/ van 1 érdekes hozzászólás.

hancurozo Elküldve: 2009-10-10 09:21 Társalgó

InsectKiller írta: Yellownak van igaza.
A BMW eredetileg ugye repülõgépmotorokat gyártott, tehát Yellow állítása teljesen helytálló.
a BMW valóban repülõgéphez gyártott motorokat, de a kék fehér a bajor szineket jelenti.

hancurozo Elküldve: 2009-10-09 18:17 nyomatékváltó

Szemy írta: Na, meg mielött megölnetek egymast: a fogaskerekhajtas alapja az, hogy a bemenö es a kimenö teljesitmeny idealis esetben (a vesztesegektöl most tekintsünk el) megegyezik. A teljesitmenyt a következö keppen lehet meghatarozni: teljesitmeny=nyomatek*szögsebesseg. A bemenö teljesitmeny legyen most a pelda kedveert konstans, tehat a kimenö teljesitmenynek is ugyanannak a konstansnak kell lennie. Ha a kimenö fodulatszam nö, az csak ugy lehetseges, hogy ha a kimenö nyomatek csökken...mivel a szorzatnak (vagyis a teljesitmenynek) allandonak kell maradnia.

Egy konkret pelda: bemenö fordulatszam 1000 1/min; bemenö nyomatek 100Nm. Ha a kimenö fordulatszam 2000 1/min, akkor a kijövö nyomatek csak 50Nm lehet.

A nyomatekmodositas es a fordulatszammodositas filozofiai ertelemben 2 egymastol független fogalom, de a fizikaban sajnos szorosan összekapcsolodnak, mindig együtt jarnak. Az ide vonatkozo keplet: behajtofordulatszam/kihajtofordulatszam=kihajtonyomatek/behajtonyomatek. Remelem most mar minden vilagos.

Szemy
köszönöm Szemy.