autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2005

státusz infidel

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2015. január 06. kedd, 15:05


Sziasztok.
Most cseréltem a motorba olajat és meg szeretném kérdezni hogy tudom e resetelni illetve a zöld skálát visszaállítani a műszerfalon? Vagy csak a ha gépre tevődik? Továbbá cserélnék olajat a difibe elöl, hátul és az osztómőbe, de nem tudom a difi fajtáját, így nem tudom milyen olaj való bele és az osztóműbe.

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. január 08. szerda, 09:36


szotakdavid írta:
hil írta:
Medvedisznoman írta:


Nagyon köszönöm! Mindig bekulázok kicsit, hogy mennyi okosság van a neten ezekhez az autókhoz. Bezzeg az Opelhez csak egy "Így csináld" kézikönyv volt, bár az is hasznos volt sokszor.


Szia!
Az Opelhez szinte ugyanezek az okosságok megtalálhatók és fent vannak.
hil



Rakjatok Atf olajat bele az az..okos gondolat.


Félreérthető voltam, ATF Dexron VI

Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. január 08. szerda, 09:19


hil írta:
Medvedisznoman írta:


Nagyon köszönöm! Mindig bekulázok kicsit, hogy mennyi okosság van a neten ezekhez az autókhoz. Bezzeg az Opelhez csak egy "Így csináld" kézikönyv volt, bár az is hasznos volt sokszor.


Szia!
Az Opelhez szinte ugyanezek az okosságok megtalálhatók és fent vannak.
hil



Hoppácska

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 20:23


hil írta:
Medvedisznoman írta:


Nagyon köszönöm! Mindig bekulázok kicsit, hogy mennyi okosság van a neten ezekhez az autókhoz. Bezzeg az Opelhez csak egy "Így csináld" kézikönyv volt, bár az is hasznos volt sokszor.


Szia!
Az Opelhez szinte ugyanezek az okosságok megtalálhatók és fent vannak.
hil



Rakjatok Atf olajat bele az az..okos gondolat.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 17:35


Medvedisznoman írta:


Nagyon köszönöm! Mindig bekulázok kicsit, hogy mennyi okosság van a neten ezekhez az autókhoz. Bezzeg az Opelhez csak egy "Így csináld" kézikönyv volt, bár az is hasznos volt sokszor.


Szia!
Az Opelhez szinte ugyanezek az okosságok megtalálhatók és fent vannak.
hil



Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 16:09


Neo954 írta:
Medvedisznoman írta:
MattM325 írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Pénteken megyek automataváltó szervízbe egy olajcserére és szeretném megtudni, hogy a váltóm melyik típus (ZF vagy GM) és hogy milyen olaj való bele, hogy a szerelő kezére csaphassak, ha nem azt löttyinti bele. Vin kód alapján számomra nem derült ki. Ja tényleg a VIN: PK91334. A két fajta váltó között mi a különbség?
Köszönöm


GM váltó, ATF olaj kell bele.


Köszönöm szépen. Ezt honnan derítetted ki, ha nem titok. VIN alapján?



Szia!

Itt az oldal mentsd el a könyvjelzőkhöz, betettem a VIN kódodat, így kiadja az autód alkatrészeit.

Teilekatalog

Alul van egy olyan hogy browse teile ott csoportokba van szedve a kocsi minden eleme cikkszámmal mindennel.

A váltókhoz a bmw külön kódot használ pl a tiéd A5S360R/390R , de ezt a google-ba beírod és kiadja hogy milyen váltó neked GM 5L40E vagy 5L50E.

Üdv.:Neo


Nagyon köszönöm! Mindig bekulázok kicsit, hogy mennyi okosság van a neten ezekhez az autókhoz. Bezzeg az Opelhez csak egy "Így csináld" kézikönyv volt, bár az is hasznos volt sokszor.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 15:39


Medvedisznoman írta:
MattM325 írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Pénteken megyek automataváltó szervízbe egy olajcserére és szeretném megtudni, hogy a váltóm melyik típus (ZF vagy GM) és hogy milyen olaj való bele, hogy a szerelő kezére csaphassak, ha nem azt löttyinti bele. Vin kód alapján számomra nem derült ki. Ja tényleg a VIN: PK91334. A két fajta váltó között mi a különbség?
Köszönöm


GM váltó, ATF olaj kell bele.


Köszönöm szépen. Ezt honnan derítetted ki, ha nem titok. VIN alapján?



Szia!

Itt az oldal mentsd el a könyvjelzőkhöz, betettem a VIN kódodat, így kiadja az autód alkatrészeit.

Teilekatalog

Alul van egy olyan hogy browse teile ott csoportokba van szedve a kocsi minden eleme cikkszámmal mindennel.

A váltókhoz a bmw külön kódot használ pl a tiéd A5S360R/390R , de ezt a google-ba beírod és kiadja hogy milyen váltó neked GM 5L40E vagy 5L50E.

Üdv.:Neo



Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 14:07


MattM325 írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Pénteken megyek automataváltó szervízbe egy olajcserére és szeretném megtudni, hogy a váltóm melyik típus (ZF vagy GM) és hogy milyen olaj való bele, hogy a szerelő kezére csaphassak, ha nem azt löttyinti bele. Vin kód alapján számomra nem derült ki. Ja tényleg a VIN: PK91334. A két fajta váltó között mi a különbség?
Köszönöm


GM váltó, ATF olaj kell bele.


Köszönöm szépen. Ezt honnan derítetted ki, ha nem titok. VIN alapján?



MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 13:40


Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Pénteken megyek automataváltó szervízbe egy olajcserére és szeretném megtudni, hogy a váltóm melyik típus (ZF vagy GM) és hogy milyen olaj való bele, hogy a szerelő kezére csaphassak, ha nem azt löttyinti bele. Vin kód alapján számomra nem derült ki. Ja tényleg a VIN: PK91334. A két fajta váltó között mi a különbség?
Köszönöm


GM váltó, ATF olaj kell bele.

Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. január 07. kedd, 11:46


Sziasztok!
Pénteken megyek automataváltó szervízbe egy olajcserére és szeretném megtudni, hogy a váltóm melyik típus (ZF vagy GM) és hogy milyen olaj való bele, hogy a szerelő kezére csaphassak, ha nem azt löttyinti bele. Vin kód alapján számomra nem derült ki. Ja tényleg a VIN: PK91334. A két fajta váltó között mi a különbség?
Köszönöm

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 21:19


Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?


6 liter. 7 lenne az igazi de a wankelban marad egy liter
a teljes cseréhez abból is ki kéne engedni, de az nagyobb bontással jár, nem cask a teknő leszedésével.
A betöltő nyílásig töltik, az utólsó egy litert úgy, hogy közben jár a moci!


Én mindenképp teljes cserét csináltatok majd rajta, és nekem a teljes töltés közel 10 liter.


azért kérdem, mert a GM be 9 litert ír,már az enyémbe, de egy váltós oldalon olvastam, nem is lehet lecserélni egyszerre, pont ezért, mert hogy marad benne olaj. Azért csinálnak 2 olajcserét, rövid idő után, persze ők biztos jól járnak,hogy mi,azt nem tudom, nem értek hozzá. Mi abban a jó,ha leengedik félig, rátöltenek, utána megint leengedik 2 hét múlva, félig, és megint rátöltenek. Na ez magas nekem.


Keress rá egy automataváltó metszetre és rájössz miért van ez. Ha nem szerelik le a váltót akkor benne marad legalább 1 liter olaj a "kagylókerekekben" és nem lehet kivitetni vele a váltókarterbe, mert szárazon nem szabad járatni (beindítani a motort).
Ezért csinálják, hogy lecserélik ami lecserélhető, aztán megkeveredik az olaj, és utánna mégegyszer csere, így nagyon kevés fáradt olaj marad benne, viszont dupla olaj ára, de nem áll 1,5 napot az autód.


Értem,persze, logikus ,hogy nem lehet járatni szárazon, le is fosná magát egyből.Gondolom ezért próbálják megoldani örök olajjal.


Az olaj szénláncokból áll, mindig, mikor ütés-hő éri törik ez a lánc, és veszít a kenőképességéből, ezért az én fogalomtáramban nem létezik az örök életű olaj.


ott a pont
pálya motoron nem kis különbség volt a betöltött és leeresztett olaj között...
és ott nem 100ekm-ekről beszélünk, hanem 1000 max 1500 km ről. Persze a terhelés is más, de akkor is megtörik az olaj előbb utóbb szerintem is.



SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 21:13


Neo954 írta:
anubisz írta: Ha ragaszkodik az olajszűrő cseréhez is( ami véleményem szerint teljesen felesleges egy kifogástalanul működő sebességváltónál)


A szűrőcsere nem felesleges, mert a nagyobb holmik azon akadnak fenn, én azt is cseréltetem, max 5ezer forint nem fog már földhöz vágni.


Az nagyon nem felesleges! Rossz volt nézni olyan fekete volt a szűrő...
A telejes olajcser szerintem csak komplett szétszedéssel lehetséges. De ha már szét van szedve a váltó, úgy se csak olajcsere lesz



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 20:53


Neo954 írta:
anubisz írta: Ha ragaszkodik az olajszűrő cseréhez is( ami véleményem szerint teljesen felesleges egy kifogástalanul működő sebességváltónál)


A szűrőcsere nem felesleges, mert a nagyobb holmik azon akadnak fenn, én azt is cseréltetem, max 5ezer forint nem fog már földhöz vágni.


Gondolom ott bontani kell nagyon a szűrőhöz, nem csak lekapni a teknőt.Nem tudom, ők szednek tucatszámra darabokra váltókat, az mondjuk pozitív, hogy nem cserélik ami nem muszáj, más egyből persze cserélni kell mindent. 130 ezer, nem kis péz.
Gondolom láttak már pár ezer szűrőt 18 év alatt. Lehet nem szennyeződik annyira, mert ha már fém darabokkal van tele, akkor a váltó is kuka,na meg mágnes is van a teknőben. az a kis szmötyi meg nem tömíti a szűrőt. Persze, ha így egyszerűen megoldható, logikus a csere.


Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 20:51


anubisz írta:
Neo954 írta:
anubisz írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
viktor írta:
SP_323i írta:
Neo954 írta:
SP_323i írta: Neo954

Na ide gondoltam a váltó témát

Előzmény:
egy hónapja kétszer bepakolta magát vészüzemmódba a váltó. Jellemzően meló után mélygarázsból kihajtást nem szerette. Gondoltam örökéletű olaj ide, necseréld mer csak kimos vmi koszt oda én cserélek. Akkor még úgy gondoltam, hogy az elöregedett olaj még hidegen nem olyan fatya és emiatt csúszik meg a váltó vmelyik fokozatban.

Előző csüt mentem el Papp Tamáshoz és cseréltük az olajat, szűrőt. Ami fogadott:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...249999.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...279607.jpg

Egyrészt a komoly mennyiségű ferodol (szürke) és a rézlerakódás

A csúszás miatt egyből kérdezték, hogy reggel hidegen elindulva nem nyúlós e a váltó. Ez annyit tesz, hogy az ember forgatja a mocit de nehezen jön lendületbe a vas. Na olyan. Mondták, hogy ez nem az olajtól van, hanem egy szép nagy karmantyútól, ami el van kopva így hidegen nem tartja meg a nyomást, ami csúszáshoz vezet (lerakódás). Ahogy bemelexik már jobban zár, de már nem az igazi. Ezt érzem is néha.
A lock up jól műxik. Szépen össze zár.
Most olajcsere után mentünk a vassal és Papp Tamás szerint szépen vált. Minden okés, de mondta, hogy lelkileg készüljek, mert ez egy folyamat, ami csak rosszabbodhat. Aztán váltófelújítás.


Hát nem piskóta!
Milyen váltód van ZF vagy GM ?
Mennyi kilométernél jelentkezett ez a tünet?
Nálam hidegen melegen 1200-1700 között kapcsol, nem vettem észre számottevő különbséget.
Köszönöm az infókat!

Szerk.: Nekem VIN alapján ZF 5hp18-as váltót ír.


Hát nem az sajnos.
De logikusan belegondolva itt is kopó alkatrészek vannak és így van anyagmaradvány. Nem kis törpék viszik át a nyomatékot szeneslapáton
Olyasmi lamellákat képzelj el, mint a mociban a kuplung lamellák. Na ott is kopik rendesen, hiába az olajfürdő

Ez alatt GM váltó van.
A tünet eddig egyszer jelentkezett, olyan 220-230 km körül. Szintén mélygarázsból kiállva bepakolta magát tiltásba. Akkor ki lett ütve a memóriája és azóta semmi különleges nem történt most novemberig. Az a hidegben reggeli csúszás meg nem is tudom. Én eleve a mocira gyanakodtam, nem a váltóra
Viszont lehet, hogy a magas városi fogyasztás a váltó miatt van. Ha már nagy a kopás, akkor már nem zárhat úgy és csúszhatnak a fokozatok. Sok itt a panasz az automata váltós városi fogyasztásra és a kéziváltósok csak néznek értetlenül, hogy lehet 10+ os a városi fogyi. Na majd meglátjuk, ha meg lesz a felújítás, addig meg óvatosan adom neki a nyomatékot

Igazából csak tudatlanul vádolom a váltót a fogyasztás miatt, mert még mindig nem vagyok a doktora ennek a cumónak, csak egy kis bepillantást kaptam a lelki világába


Szia!
Most, hogy olajat cseréltél benne, ki megy a világból. Az csak egy kis morzsa ami a teknőben volt.
Az automata váltóra is ráírják,hogy nem kell benne olajat cserélni, pedig dehogynem. Lehet a tiedben még soha sem volt és most mondta fel a szolgálatot. Szerencséd, hogy csak így. Inkább az a kérdés, milyen olaj került bele, mert a ezekbe zf váltókba speckó kell. Ha nem azt kapja megdöglik, nincs alternatíva.





SP_323i!
Nagyjából tudom hogy néznek ki az automata váltók,mi a mezőgazdaságban is ilyen rendszerűeket használunk, csak ott nagyobb nyomatékot kell átvinniük.
Kicsit korán jelentkezett a váltóbibi szerintem, én találtam egy osztrák BMW-s matricát az autóban, az alapján 260ezernél volt váltóolajcsere. Most 340ezer van benne, szerintem lassan megérik a cserére, véleményem szerint 100ezer kilométer az egy reális csereperiódus lehet. Nálunk a full-automata traktoroknál 5000 üzemóránként kell cserélni 70litert váltóolajat.

Viktor!
Mindenképp minőségi legalább az TIS/ETK alapján előírt olaj kerül a váltóba, és a difibe is.




Más váltónk van. A Papp Tamás oda lépett a polchoz és levette azokat az alkatrészeket, amik kellenek ehhez a GM váltóhoz. Lehet blöffölt, de az is, hogy szépen biztosan megadják magukat és érdemes készleten tartan ezeket.
Minden esetre most járogatok vele és kiderül. Olaj jó került bele. Arra érzékeny vagyok



Menyi ment bele 9 liter? Hogy kel nézni a szintet,a betelőtő nyílásig töltik fel, nem nézted?


6 liter. 7 lenne az igazi de a wankelban marad egy liter
a teljes cseréhez abból is ki kéne engedni, de az nagyobb bontással jár, nem cask a teknő leszedésével.
A betöltő nyílásig töltik, az utólsó egy litert úgy, hogy közben jár a moci!


Én mindenképp teljes cserét csináltatok majd rajta, és nekem a teljes töltés közel 10 liter.


azért kérdem, mert a GM be 9 litert ír,már az enyémbe, de egy váltós oldalon olvastam, nem is lehet lecserélni egyszerre, pont ezért, mert hogy marad benne olaj. Azért csinálnak 2 olajcserét, rövid idő után, persze ők biztos jól járnak,hogy mi,azt nem tudom, nem értek hozzá. Mi abban a jó,ha leengedik félig, rátöltenek, utána megint leengedik 2 hét múlva, félig, és megint rátöltenek. Na ez magas nekem.


Keress rá egy automataváltó metszetre és rájössz miért van ez. Ha nem szerelik le a váltót akkor benne marad legalább 1 liter olaj a "kagylókerekekben" és nem lehet kivitetni vele a váltókarterbe, mert szárazon nem szabad járatni (beindítani a motort).
Ezért csinálják, hogy lecserélik ami lecserélhető, aztán megkeveredik az olaj, és utánna mégegyszer csere, így nagyon kevés fáradt olaj marad benne, viszont dupla olaj ára, de nem áll 1,5 napot az autód.


Értem,persze, logikus ,hogy nem lehet járatni szárazon, le is fosná magát egyből.Gondolom ezért próbálják megoldani örök olajjal.


Az olaj szénláncokból áll, mindig, mikor ütés-hő éri törik ez a lánc, és veszít a kenőképességéből, ezért az én fogalomtáramban nem létezik az örök életű olaj.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 20:47


anubisz írta: Ha ragaszkodik az olajszűrő cseréhez is( ami véleményem szerint teljesen felesleges egy kifogástalanul működő sebességváltónál)


A szűrőcsere nem felesleges, mert a nagyobb holmik azon akadnak fenn, én azt is cseréltetem, max 5ezer forint nem fog már földhöz vágni.