Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2011-10-24 21:10 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
jons írta:
nickname írta:
SSS


Vagy az, de azt sem gyerekjáték feltenni.


most valami WinCKM-et tettem fel. egyenlőre nem tom leellenőrizni, mert nem vok otthon, az autó meg igen
Amúgy a WMware-t feltelepítettem, de a DIS-t így sem tudom.bár van valami leírás, hogy az Edibias-ban kell állítgatni...
majd holnap.


Szia Yellow!
Arra a gépre felraktam a DIS és a többi progi telepítésének teljes leírását is. Az NCSexperthez meg a belépéshez szükséges adatokat megtalálod jegyzettömb formátumban. Ha nem csinálod azt meg, akkor nem is fogod tudni használni. Fordításokat is beraktam német, angol, magyar nyelveken a CKM programozáshoz, mert az Expert németül diskurál. Ha soros kábeled lett volna, akkor mindent készre telepítve kaptál volna, hogy csak rá kellett volna dugnod az autóra, de Te nem hallgattál annak idején a jó szóra, miszerint az USB az szopások sorozata.....


Javaslom, mielőtt valamit is elkezdenél telepíteni, előtte olvasd el azokat a telepítési leírásokat.



hil Elküldve: 2011-10-24 14:45 E46 gyári színek

nickname írta:

De sok bajotok van

Azért azt az apró elhanyagolható tényt, vedd figyelembe hogy az iparnak át kellett állni egy teljesen új technológiára "vízbázisú festékek" ami többek szerint soha nem lesz tökéletes.



Már megint a zöldek! Igen, valóban a vízbázisú festékek most még inkább beltérre jók. Aztán, hogy mennyire környezet barát: sokkal több idő kell a szárításhoz, ami ugye többlet energiát igényel, az pedig több környezet szennyezéssel jár, stb.
A zöldek szerint: mi a fa...nak kell erőműveket építeni, amikor a konnektorban ott a villany!???
Túl azon, hogy ma már a javításokat is vízbázisú festékkel csinálják, egyszerűen azért, mert más alig kapható. Sokkal macerásabb az alkalmazása és megfigyelhető főleg éleknél, hogy másabbak, vastagabbnak, tompábbnak tűnnek, mint az oldószeres festések. Ha kamra nélkül szárítják, hát bizony előfordul, hogy a festék még nem száradt át, de alatta a víztől a lemez már rozsdásodni kezd. A fényezők általában utálják. Sajnos, nem is annyira tartósak, mint az oldószeres festékek.

hil Elküldve: 2011-10-23 11:02 Társalgó

jons írta:

Két tapasztalati választ kapott rá. Csak ha már szőrszálhasogatunk, akkor csináljuk rendesen.



Azt hittem, ez egy műszaki fórum, de rájöttem, hogy inkább vita és szőrszál hasogató oldal......
Bocsánat tudatlanságomért

Azért köszönöm a felvilágosítást



hil Elküldve: 2011-10-22 23:37 Társalgó

jons írta:
hil írta:
Bocsáss meg, de úgy emlékszem, hogy nem a gyári szűrőről, hanem a moshatóról kért véleményeket, tapasztalatot. Vagy rosszul értelmeztem volna az eredeti kérdést?



Nem, jól értelmezted a kérdést én csak ellentmondtam neked. Csak viccből. Azért volt a sörös ikon. Beronak kb ez a szűrő az utolsó dolog amit meg kell oldania a kocsiján.




Akkor jól értelmeztem, de nem viccből. Az, hogy Beronak mi kell, azt majd Ő eldönti. Kapott egy tapasztalati választ a feltett kérdésére.

hil Elküldve: 2011-10-22 21:26 Társalgó

jons írta:
hil írta:
Bero írta: Köszönöm a hozzászólásokat! Hétfőn már rendelem is meg a sima gyári papír szűrőt!


kb 15 éve használok minden autómban mosható levegő szűrőt, most a BMW-ben is. Soha nem volt semmi bajom vele és egyik autómban sem kellett légtömegmérőt cserélnem.


4 éve használok teljesen gyári szűrőt, sőt most már nem is cserélem minden olajcserekor és semmi bajom nincs vele.



Bocsáss meg, de úgy emlékszem, hogy nem a gyári szűrőről, hanem a moshatóról kért véleményeket, tapasztalatot. Vagy rosszul értelmeztem volna az eredeti kérdést?

hil Elküldve: 2011-10-22 19:58 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

anubisz írta:

Bocs,ha rossz napod volt ma,de nem azt írtam,hogy te rosszul írtad,csak azt ,hogy nekem sikerült.


Abszolút nem volt rossz napom. Azért sikerült, mert mint ahogyan azt írtam, abban a sorozatban ez a lehetőség már elérhető volt. Nem egyedi az autód, nem a Te ügyességeden múlt, hanem egyszerűen azt a lehetőséget abba beletették. A korábbi sorozatban ez még nem volt benne, ezért nem lehet műszerfalról nullázni ez a válasz a legelső kérdésre.
De még most sincs rossz napom......csak egyszerűen, pontosítva válaszolok.



hil Elküldve: 2011-10-22 19:52 Társalgó

Bero írta: Köszönöm a hozzászólásokat! Hétfőn már rendelem is meg a sima gyári papír szűrőt!


kb 15 éve használok minden autómban mosható levegő szűrőt, most a BMW-ben is. Soha nem volt semmi bajom vele és egyik autómban sem kellett légtömegmérőt cserélnem.



hil Elküldve: 2011-10-22 18:09 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

anubisz írta: [

Lehet rosszúl írtam: valahol olvastam, hogy a 2001 vagy 2002 gyártások, amik még nem voltak facelift-ek, de abban már működött a műszerfalról nullázás. Az első gyártásokban tuti nem. És gyanítom, hogy az 1999 -ig gyártottakban nem lehet nullázni a körcsatin sem. Az enyémben tuti nem lehet, mindent kipróbáltam és most látom, ebben az évjáratban másnak sem sikeredik.



enyém 2001 -es,az itt talált videó alapján nulláztam még fél éve,nekem ment.[/quote]

Gratulálok! Mintha ezt írtam volna az előbb!



hil Elküldve: 2011-10-22 18:01 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

anubisz írta:
kempelen írta:
anubisz írta: Kár hogy az enyém se Faceliftes,még is simán lenulláztam.
Itt aztán össze,vissza van minden,azt se tudni,ki,kinek,mire válaszolt


Te "mindig csak Ómen"!

Nem faceliftes 2002-es 330Xi márpedig nem létezik.




Bocs,ebbe igazad van,azt én írtam el,még annak idején mikor regztem,enyém 2001 es,azt majd javítom Pont Facelift előtti 1,2 hónappal.


Lehet rosszúl írtam: valahol olvastam, hogy a 2001 vagy 2002 gyártások, amik még nem voltak facelift-ek, de abban már működött a műszerfalról nullázás. Az első gyártásokban tuti nem. És gyanítom, hogy az 1999 -ig gyártottakban nem lehet nullázni a körcsatin sem. Az enyémben tuti nem lehet, mindent kipróbáltam és most látom, ebben az évjáratban másnak sem sikeredik.

hil Elküldve: 2011-10-22 17:57 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

kempelen írta:


Ami a kis és nagy board-ot illeti az csak az E39 esetében létezett. Volt/van egy kis kijelzővel gyártott E39 műszeregység és van a nagy. Nem a navira vonatkozott.



E46-nál meg tökimndegy. A korábbi modellek sajnos nem nullázhatóak, az utóbbiakkal ellentétben.




Köszi!

hil Elküldve: 2011-10-22 17:51 Társalgó

Bero írta: Amúgy mi a különbség a sima papír és ez a sportszűrő közt? Csak,mert nagyjából egy árban mozognak.


Az, hogy ezt csak egyszer kell megvenned, aztán amikor gondolod, kimosod, olajozod. Több használótól azt hallottam, hogy elinduláskor nyomatékosabb a motor, de később már nincs érezhető hatása.
Én régen B Vectrához faragtam tornádó csövet, nagyon sokat csináltam belőle, rengeteget mértem szélcsatornában mire kijött a végleges darab és én is mosható szűrővel használtam. Úgy is teszteltem a csöveket, hogy beletettem mások autójába (több autón folytak ezek, több vezetővel)és kérdeztem, mi a tapasztalat. Persze ők nem tudták, hogy mikor melyik verzió volt benne. Érdekes, hogy a végeredmény az volt, hogy mindenki az általam is jónak tartott csövet mondta jónak. Sajnos a BMW-hez nem lehet ezt a csövet berakni, mert nincs hová. Ugyanis a tornádó cső utáni lamináris áramlás kialakulásához kell egy bizonyos veszteségmentes és viszonylag egyenes szakasz, a Bimmerben meg nincs olyan.

hil Elküldve: 2011-10-21 22:07 Társalgó

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
Valaki nemrég belinkelte ezt: http://en.wikipedia.org/wiki/B..._%28E46%29
Azóta gyakran nézegetem és szerintetek a motorok teljesítmény adatai táblázat korrekt?


mi az amit nem érzel tisztának benne?



Az egyes motorokhoz tartozó teljesítmény, nyomaték és gyorsulás adatokat. pl: az 1,8-as motor, ami 118 Le az csak 10Nm-el kisebb nyomatékú és 0,6 sec-el gyorsul rosszabbul, mint a 150Le 2000-es motor

hil Elküldve: 2011-10-21 22:03 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

[quote="mclaren"]
Mokkanat írta:
davech írta:
Kristen76 írta: Sziasztok!

Hogyan lehet nullázni sz.gép nélkül az olajcsere számlálót?


Ez engem is érdekelne! THX!



íme:


YouTube videó

sikeresen megcsináltam köszi


Köszi a választ, de egy valami elkerülte a figyelmedet: a kérdező autója 1999-es, tehát facelift előtti és abban ez nem működik.

hil Elküldve: 2011-10-21 21:42 Társalgó

Sziasztok!
Valaki nemrég belinkelte ezt: http://en.wikipedia.org/wiki/B..._%28E46%29
Azóta gyakran nézegetem és szerintetek a motorok teljesítmény adatai táblázat korrekt?

hil Elküldve: 2011-10-21 21:24 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

YELLOW írta:


Mi a különbség a kis és a nagy board között?



igazából fingom sincs elképzelésem van. de akinek akartam E39-esnek belépett a menübe a napi számlálóban, sőt elvileg le is nullázta, de valójában meg mégsem. ő mondta, hogy ahova szokta vinni, mondta a csávó, csak géppel tudja kiütni, mert nagy navija van, gondolom ebből nagy board. gondolom én. de olyat is hallottam, hogy a nagy board-nál elvileg titkos menü sincs vagy mi. annyi infó van, hogy már a fejemben is kuszaság van.[/quote]




Akkor a nagy boardnál a navira gondolnak? Az enyémet a Carsoftal sem tudtam nullázni, csak INPA, DIS, stb tudta. Viszont a szervizben ráraktak a kerek csatira egy kütyüt és azzal mindent tudtak nullázni.