Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2011-03-22 06:34 Kopog az eleje!!

Odin írta: Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni, az lenne a gondom, hogy mostanában hirtelen gázadásnál
1,2, és 3-ban furcsa morgó hangot hallok a kocsi elejéből, de mintha meg is torpanna 1 pillanatra.Régebben is csinálta de akkor csak kitekert kormánynál pl: kereszteződésben egyesben hirtelen indulva. Nemrégen cseréltem ki a két első lengőkar szilentet remélve, hogy ez majd megoldja a problémát de sajnos nem. A szaki sem tudja, hogy mi lehet csak találgat (hardy) de feleslegesen nem akarok semmit cserélni. Ha tudtok segítsetek!
köszi.


Szia! Már megbocsáss, de ha elölről hallod a hangot, akkor annak mi köze lehet a Hardyhoz? Gondolom, egyenesben nem hallod, de ha kanyarodsz balra vagy jobbra nagy ívben, akkor változik valami. Ha igen, akkor kerékcsapágy is lehet akár, de az tuti, hogy szilenthez nincs köze. Vagy: emeld meg az elejét és kézzel forgasd meg a kereket és figyeld, mit tapasztalsz. Ritkán van, hogy egyszerre megy tönkre mindkét kerékcsapágy, így a két oldalt össze tudod hasonlítani. Bár ez annyira kézenfekvő, hogy a szerelődnek észre kellett volna vennie.

hil Elküldve: 2011-03-21 17:46 angel eye

martin írta: sziasztok!
valaki eltudná nekem modnani, hogy milyen elemek tartoznak a xenonos lámpához ? Gondolok én itt lámpatest, xenon izzó, gyújtó traffó....stb. Azért érdekel ennyire a dolog mert szeretném kicserélni a sima halogénes fényszórókat xenonosra. Egy két youtubos videón láttam hogy igazából csak a lámpa testet kell cserélni semmi programozás és más egyébb vezérlő cseréje nem kell. Ez egy kicsit egyszerűnek tűnik ezért szeretnék egy kicsit jobban utánna járni a dolognak. Hogy hogy is van ez.

Bocsi ha már lett volna ez a kérdés, de nem akadtam rá.


És, hogy ne útáljanak a Veled szemben közlekedők (vakításból kifolyólag), meg a hatóság se zargathasson és a műszaki is simán lemenjen, kell még: lámpamosó berendezés és automata szint állító rendszer is. Ez utóbbi fontosabb mint a Xenon lámpa!
Olvasható volt itt a fórumon, hogy bizonyos megyékben a szerv nagyon rámegy az utólagos Xenonra és amennyiben nem felel meg az előírásoknak, akkor az autót azonnal kivonja a forgalomból (hála az égnek az elvakítások miatt) és mehetsz vele szigorított műszaki vizsgára.



hil Elküldve: 2011-03-20 15:30 Minimális hifi upgrade

martin írta: Sziasztok!

Leszeretném venni az ajtó kárpitomat, de sajnos nem tudom hol vannak a csavarok és hogy milyen úton módon tudom leszedni. Van valamilyen oldal ahol ez le van írva vagy rajz vagy akármi ?
Köszi előre is.

mailban elküldtem

hil Elküldve: 2011-03-17 20:23 Lengéscsillapitó

Sziasztok!
Lengés csillapítóból ki a gyári beszállító? Sajnos cserélnem kell az elsőket, Automaxnál mérték 36 és 38%-nak. Érdekes, két hónapja voltam műszakin, nem szóltak és én sem veszek észre semmit ami erre utalna. Lehet, hogy rossz a műszerük?
Mit ajánlanátok (Monroe kizárva)Sachs-ról mi a vélemény? Mit jelent az, hogy ikercsöves lengéscsillapító?
Köszi!

hil Elküldve: 2011-03-14 18:02 Autóvásárlás

YELLOW írta:
laci320ci írta:
Egyedül a motorjától félek!Látom neked is 316 van..Én eddig hárommal mentem,de azok huuuuu de gyengék voltak!?


én mentem 116i-vel, de nem volt rossz. amúgy az enyém 1.8-as. pont a minap mondta, egyik simerős 320i 150 lovas, hogy az enyém jobban megy mint az övé.jobban érezni az enyémbe a nyomatékot azt mondja, sokkal jobban süpped. nekem nincs bajom a menetteljsítményével... neked meg ha pici van, úgysem lesz lényeges.



Ez csak természetes, hogy a 116 Le-s autó jobban megy mint a 150Le-s. Akkor egy 70 Le-s mennyire mehet???



hil Elküldve: 2011-03-14 17:36 Kardánkereszt






Bocs, de leírta: "elég szépen szórta a rozsdát", akkor minek nézze a kuplungot és más egyebet?





hil Elküldve: 2011-03-11 17:56 316 i Kartelgázmembrán

anubisz írta:
YELLOW írta: de most akkor ez a gyári kartergázszűrő helyett van? meg minek ekkora? olyan gyorsan megtelik? pár konkrétumot lehetne róla írni... költségek stb...



Jujuj,a Magyar megint,fúr,faragne fene,azt ez kinek fér be a motortérbe? mert nekem biztos nem. Miért nem egy 10 literes marmon kannára kötötte rá a csöveket
jól mutatna egy M5 BMW motor terébe főleg ha az ember ökle is alig fér be.


Ezt a két linket, amit Robin belinkelt,érdemes elolvasni. Ebből kiderül, hogy mindez miért is. Én ezt a a Vectra fórumon olvastam, és ők is jókat írnak róla.

Ez volt ami kíváncsivá tett:
Az olajleválasztó/kartergáz-szűrő szükségessége

Cikk ezzel kapcsolatban:
Újabb csodaszer: a Bödön

hil Elküldve: 2011-03-10 19:35 Motorolaj

kempelen írta: Ami pedig Hil témanyitó hozzászólását illeti:

Elhiszem ha ő észrevette a különbséget a két EDGE olaj között. Sajnos ez velem nem fordul elő, ugyanis nem teszem el és nem írom fel az előző olajcserekor sem a gyártás helyét, sem a vonalkódot.
De mint mondtam sohasem csalódtam a mobilban. Talán azért, mert nem a legolcsóbbat vettem. persze ez csak annyiban ár függő hogy ha tisztességes minősítésű olajat kerestem az sohasem az akciós polcon volt a teszkóban és mindig elkérték az árát. Gondolom Hil kollega is ezért gondolja úgy, hogy a drágább olaj (ezesetben EDGE) jobb minőségű lehetett.


Nem szoktam a problémákba ennyire bele bonyolódni, egyszerűen nincs időm rá. Mindez most és itt csupán azért volt, mert a napokban írta valaki (már nem tudom ki volt, nem is érdekel annyira, hogy vissza keressem, de biztosan magára ismer), hogy jó áron vett Castrolt. Csak , hogy tudja, mire számíthat a jó áron vett olajjal. Több szót már nem érdemel az egész, és igen, Kempelen, Te fogalmaztad meg jól: " a jó minőségű termékek soha nem az akciós/olcsó polcon találhatók"

hil Elküldve: 2011-03-10 18:23 Motorolaj

Burns írta: Szóval, szerintem ne filózzatok ezen tovább, mert ha egy laikus ide téved és elolvassa ezt, az fejbe lövi magát azonnal.


Igen, igazad van, csak szerettem volna magyarázatot a jelenségre, de ez elmarad most.

hil Elküldve: 2011-03-10 18:07 Motorolaj

Woockie írta:
hil írta: Amennyiben nemleges a válasz, akkor abból az jön le, hogy az echte BMW olaj nem Castrol, mivel a több beszerzésből és kb 2 év eltéréssel vásárolt BMW 5w-30 04LL olaj a vonalkód szerint Olasz gyártás. Viszont ezután gyári BMW olajt (mert Olasz) biztosan nem fogok tölteni az autómba, mert nagyon nem bízok a macska zabáló spagetti huszárokban!

Miert, ha eddig nem volt semmi gondod az olajjal, attol lesz, hogy megtudtad, h olasz?

Az alap probléma ez volt: vettem olcsó Edge-t. Lehet, de nem biztos, hogy ez volt az Osztrák gyártású. A csere periódus alatt (12500Km tavasztól nyár közepéig) kb 4 litert kellett pótolni. Aztán ugyanezt az olajat vettem drágán a képviselettől(lehet, hogy ez volt az Angol,nyár középtől őszig), abból a 12500Km alatt kb fél litert kellett után töltenem. Ebben a sorrendben történt, tehát a drága olaj a 12500Km -el többet futott motorba lett betöltve.
Most telefonáltam néhányat (12 bolt)az országban (kelet, nyugat, közép)olaj ügyben: a vonalkódokat megkérdeztem Castrol Edge 5w-30-ra vonatkozóan, német gyártásút sehol nem találtam.

hil Elküldve: 2011-03-10 17:38 Motorolaj

YELLOW írta:
hil írta:
Woockie írta:
hil írta: Amennyiben nemleges a válasz, akkor abból az jön le, hogy az echte BMW olaj nem Castrol, mivel a több beszerzésből és kb 2 év eltéréssel vásárolt BMW 5w-30 04LL olaj a vonalkód szerint Olasz gyártás. Viszont ezután gyári BMW olajt (mert Olasz) biztosan nem fogok tölteni az autómba, mert nagyon nem bízok a macska zabáló spagetti huszárokban!

Miert, ha eddig nem volt semmi gondod az olajjal, attol lesz, hogy megtudtad, h olasz?


Eddig Castrol Edge 5w-30-at használtam és gondoltam áttérek a BMW olajra, de így...... Viszont vettem 10 liter Finát, ami viszont echte.
Van egy liter Castrol Edge SLX prof olajom is, de nem látom a dobozán a BMW minősítést, csak a Vag-ot és Merci-t.



ettől bővebb infó kell az olajról... SLX-ből van Longtec, meg Powerflow. a Longtec-nek nincs minősítése BMW-re, de attól függetlenül jó bele, hisz elvileg az Opel 30ezres periódusát is kiszolgálja, és olyan minősítése van. én azon szoktam csodálkozni, amikor néha olyan olajakon olvasok minősítési dolgokat, hogy kizártnak tartom.


szerk.: amúgy én is láttam olyan dobozt, hogy EDGE SLX... ??? mi??? ez furcsa, mert vagy SLX vagy EDGE


Kezd elegem lenni ebből az általam is gerjesztett olaj problémából és a végén vizet öntök a motorba. Hiszen semmiben sem lehet már hinni.....

Rosszul írtam: Edge nélkül, csak SLX. De nem akartam betölteni, mert fosvagen olajat nem teszek a Bimmerbe

hil Elküldve: 2011-03-10 17:23 Motorolaj

YELLOW írta:

mondjuk lehet olyan is, hogy x kiscég megveszi a nagy 120 literes hordós olajat castroltól, majd olaszban dobozolja. ez oké, de ilyen esetekben biztos, hogy hígítanak rajtak, vagy mixelik az olajat valami olcsóbbal.
egyik srác csinált egy oylat, hogy teszkós olajból és egy márkásabból (passz milyen) vett 5w-40-et és 1-1 decit a -15fokos fagyóba rakott. a teszkós zselé állagú lett, míg a márkás nem. hogy egyeseknek mikre van ideje...


Na itt kezdődnek a bajok. Az Olaszokban meg nagyon nem tudok megbízni sajnos.

Nagyon valószínű viszont, hogy az Osztrák gyártású Edge volt az olcsó és rossz.





hil Elküldve: 2011-03-10 17:21 Motorolaj

Woockie írta:
hil írta: Amennyiben nemleges a válasz, akkor abból az jön le, hogy az echte BMW olaj nem Castrol, mivel a több beszerzésből és kb 2 év eltéréssel vásárolt BMW 5w-30 04LL olaj a vonalkód szerint Olasz gyártás. Viszont ezután gyári BMW olajt (mert Olasz) biztosan nem fogok tölteni az autómba, mert nagyon nem bízok a macska zabáló spagetti huszárokban!

Miert, ha eddig nem volt semmi gondod az olajjal, attol lesz, hogy megtudtad, h olasz?


Eddig Castrol Edge 5w-30-at használtam és gondoltam áttérek a BMW olajra, de így...... Viszont vettem 10 liter Finát, ami viszont echte.
Van egy liter Castrol Edge SLX prof olajom is, de nem látom a dobozán a BMW minősítést, csak a Vag-ot és Merci-t.

hil Elküldve: 2011-03-10 17:01 Társalgó

Sziasztok!
Régen volt itt egy vita, nem kicsi a BMW logóról. Most itt egy írás erről: http://www.vezess.hu/hirek/nin...hoz/22213/

hil Elküldve: 2011-03-10 16:48 Motorolaj

YELLOW írta:

nah de várjál! én a vonalkódos izét, csak castrol motorolajhoz kaptam. azt nem tudom más olajra is illik-e.


Szerintem ez a vonalkódos dolog az egész világra érvényes, nem csak a Castrol termékekhez. Viszont, mint korábban írtam: vettem Castrol Edge-t olcsón és drágán. Az olcsón vettet nem győztem után tölteni, a másikat alig (azonos autóról beszélek). Meg van mindkettő kannája, az egyik Angol, a másik Osztrák gyártású volt a a vonalkód szerint. Azt már nem tudom, hogy melyik volt a drága, de jelentős eltérés volt a kettő között.
Valahol meg kéne tudni, hogy a Castrol vajon gyárt-e, vagy csomagol-e olajat, vagy van-e egyáltalán gyártó üzeme Olasz országban. Amennyiben nemleges a válasz, akkor abból az jön le, hogy az echte BMW olaj nem Castrol, mivel a több beszerzésből és kb 2 év eltéréssel vásárolt BMW 5w-30 04LL olaj a vonalkód szerint Olasz gyártás. Viszont ezután gyári BMW olajt (mert Olasz) biztosan nem fogok tölteni az autómba, mert nagyon nem bízok a macska zabáló spagetti huszárokban!