autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz horvathkornel

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. augusztus 22. szerda, 11:13


Helló, BMW318i, E46, 2003as kiadású most vásárolt autómnál olajcse volt. Ezután arra lettem figyelmes, hogy 2000km után 0,5liter olajat elfogyasztott. Valaki szerint ez normálisnak mondható, de szerintem rengeteg.
Nektek mi a véleményetek vagy a tapasztalatotok?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz invisibleman

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. július 18. szerda, 20:46


sziasztok
most lesz a 2. olajcserém 320D e91 2007es 285.000km van benne.
most MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30 volt benne. érdemes bele mondjuk MOTUL olajat tenni olavastam hogy jo néhényan azt teszik bele?
illetve érdemes leszedni az olajteknöt kitisztitásra?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15055 pont) | Hozzászólások: 16247

Elküldve: 2018. július 11. szerda, 22:33


316Sapi írta:
YELLOW írta:
316Sapi írta:
YELLOW írta:
316Sapi írta: Sziasztok! Nemrég vettem egy E46 318 ti gépet, és 4000 km múlva olajat kell cserélni. Milyen olajat vàlasszak? Köszönöm


0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 ACEA A3/B3
amúgy régen rossz, ha 4ezer múlva akarsz cserélni és már 18-20ezer van benne. ajánlatos 10 max 15ezrenként cserélni, ha jót akarsz.
ha sokat mész vele hosszútávot, akkor 15ezer. ha pedig még ősszel is cserélsz, akkor télre mehet a 0w-30, nyárra meg az 5w-40. ha nincs évi két csere, akkor 5w-30.
persze függ a motor állapotától. ha eszi az olajat nagyon, akkor motor generál.
inkább a nagyobb márkák olajai közül válassz.


Az előző tulaj 10ezer km-knt cserélte, szeretném ezt tartani. Valami Fuchs titan mondott 5w30. Az jó?


szerintem túl sztárolt BMW-s körben a Fuchs akár a Liqui Moly, de jó olaj. a 10ezer teljesen jó.

Ekkor kell a vàltó és hidraulika olajat is cserélni?


azokra más intervallumok vannak.
kormányszervóban olyan 40ezrenként kell, de valaki nem is szokott. váltóban ha manuális, akkor 80-100ezrenként, de sokan abba sem szoktak. automatában sokkal fontosabb, ott kb 60-80ezrenként célszerű szűrővel együtt. diffi is hasonló.

316Sapi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz 316Sapi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. július 11. szerda, 22:24


YELLOW írta:
316Sapi írta:
YELLOW írta:
316Sapi írta: Sziasztok! Nemrég vettem egy E46 318 ti gépet, és 4000 km múlva olajat kell cserélni. Milyen olajat vàlasszak? Köszönöm


0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 ACEA A3/B3
amúgy régen rossz, ha 4ezer múlva akarsz cserélni és már 18-20ezer van benne. ajánlatos 10 max 15ezrenként cserélni, ha jót akarsz.
ha sokat mész vele hosszútávot, akkor 15ezer. ha pedig még ősszel is cserélsz, akkor télre mehet a 0w-30, nyárra meg az 5w-40. ha nincs évi két csere, akkor 5w-30.
persze függ a motor állapotától. ha eszi az olajat nagyon, akkor motor generál.
inkább a nagyobb márkák olajai közül válassz.


Az előző tulaj 10ezer km-knt cserélte, szeretném ezt tartani. Valami Fuchs titan mondott 5w30. Az jó?


szerintem túl sztárolt BMW-s körben a Fuchs akár a Liqui Moly, de jó olaj. a 10ezer teljesen jó.

Ekkor kell a vàltó és hidraulika olajat is cserélni?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15055 pont) | Hozzászólások: 16247

Elküldve: 2018. július 11. szerda, 22:20


316Sapi írta:
YELLOW írta:
316Sapi írta: Sziasztok! Nemrég vettem egy E46 318 ti gépet, és 4000 km múlva olajat kell cserélni. Milyen olajat vàlasszak? Köszönöm


0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 ACEA A3/B3
amúgy régen rossz, ha 4ezer múlva akarsz cserélni és már 18-20ezer van benne. ajánlatos 10 max 15ezrenként cserélni, ha jót akarsz.
ha sokat mész vele hosszútávot, akkor 15ezer. ha pedig még ősszel is cserélsz, akkor télre mehet a 0w-30, nyárra meg az 5w-40. ha nincs évi két csere, akkor 5w-30.
persze függ a motor állapotától. ha eszi az olajat nagyon, akkor motor generál.
inkább a nagyobb márkák olajai közül válassz.


Az előző tulaj 10ezer km-knt cserélte, szeretném ezt tartani. Valami Fuchs titan mondott 5w30. Az jó?


szerintem túl sztárolt BMW-s körben a Fuchs akár a Liqui Moly, de jó olaj. a 10ezer teljesen jó.

316Sapi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz 316Sapi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. július 11. szerda, 22:17


YELLOW írta:
316Sapi írta: Sziasztok! Nemrég vettem egy E46 318 ti gépet, és 4000 km múlva olajat kell cserélni. Milyen olajat vàlasszak? Köszönöm


0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 ACEA A3/B3
amúgy régen rossz, ha 4ezer múlva akarsz cserélni és már 18-20ezer van benne. ajánlatos 10 max 15ezrenként cserélni, ha jót akarsz.
ha sokat mész vele hosszútávot, akkor 15ezer. ha pedig még ősszel is cserélsz, akkor télre mehet a 0w-30, nyárra meg az 5w-40. ha nincs évi két csere, akkor 5w-30.
persze függ a motor állapotától. ha eszi az olajat nagyon, akkor motor generál.
inkább a nagyobb márkák olajai közül válassz.


Az előző tulaj 10ezer km-knt cserélte, szeretném ezt tartani. Valami Fuchs titan mondott 5w30. Az jó?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15055 pont) | Hozzászólások: 16247

Elküldve: 2018. július 11. szerda, 22:11


316Sapi írta: Sziasztok! Nemrég vettem egy E46 318 ti gépet, és 4000 km múlva olajat kell cserélni. Milyen olajat vàlasszak? Köszönöm


0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 ACEA A3/B3
amúgy régen rossz, ha 4ezer múlva akarsz cserélni és már 18-20ezer van benne. ajánlatos 10 max 15ezrenként cserélni, ha jót akarsz.
ha sokat mész vele hosszútávot, akkor 15ezer. ha pedig még ősszel is cserélsz, akkor télre mehet a 0w-30, nyárra meg az 5w-40. ha nincs évi két csere, akkor 5w-30.
persze függ a motor állapotától. ha eszi az olajat nagyon, akkor motor generál.
inkább a nagyobb márkák olajai közül válassz.


316Sapi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz 316Sapi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. július 11. szerda, 22:05


Sziasztok! Nemrég vettem egy E46 318 ti gépet, és 4000 km múlva olajat kell cserélni. Milyen olajat vàlasszak? Köszönöm

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (7 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2018. június 27. szerda, 10:43


VTibi15 írta:
YELLOW írta:
Csacsa88 írta:
YELLOW írta:
Csacsa88 írta: Sziasztok! Olyan problemam volna hogy van egy E91em 320i, 250000 kilometer van az autoba! Nem reg vasaroltam! Mikor megvettem lecsereltem benne az olajat egyből! Castrol 5-40-es olajat tettem bele! 1500-2000 kilometer alatt elfogy belöle 1 liter, az lenne a kerdesem hogy ki mien olajat hasznal es meik az amit esetleg nem fogyaszt?! Vagy ennyi kilometernel mar esetleg szerkezeti problémája lehet? Válaszotokat köszönöm


vagy nem 250ezer km van benne amúgy ez a motor olyan. eszi ha úgy van.
kék füst nincs? kartergázszellőztető szelep miatt is eheti.
mondjuk jó lenne tudni milyen motorkódról is beszélünk pontosan. mert több variáció is lehet.


N46B20 a motorkod! Van kék füstje is, de leginkabb akkor latom mikor mondjuk megalok egy lámpánál és álok 2-3 percet és indulaskor kiköp egy kék pamacsot! Ha sötétbe megyek es a mögöttem lévő fényében nem latom h olyankor füstölne!


akkor az vagy karterszellőztető, vagy szelepszárszimmering lesz. ez utóbbi szokott kikeményedni.



A karterszellőztetőt nagyon egyszerűen le tudod ellenőrízni járó motornál üzemi hőfok elérésekor olajbetöltő sapka le és ha" bután" kezd járni az autó akkor nem azzal van a baj, ha nem változik semmit akkor csere .


Nekem is pontosan ugyanez volt,N46B20, csak nekem már 1,5 liter/1000km. Lámpánál állva alapjáraton járt, utána mikor elindultam, verte a kéket mint egy 2T trabi. Elég ciki volt egy 10 éves autótól, hát még hogy BMW nevettek is rajta(m). Hátul a kipufogó végen is láttam olaj lerakódást Cseréltem én is karter szellőzőt, persze még a gyári volt benne, de nem szüntette meg az olajfogyasztást, meg a füstölést. Így a motor megbontása következett. A szelepszárszimeringek kőre voltak keményedve, a kipufogó torokba a szelepvezetőknél rendesen friss olaj volt befolyva, persze a szívószelepeknél is kapta a motor az olajat rendesen. Olvastam róla hogy ki lehet cserélni a szimeringeket hengerfej levétele nélkül, de azt írták azt csak mazohistáknak ajánlják. Mivel én biztosra akartam menni lekaptam a hengerfejet, meg kifűztem a dugókat és kapott új gyűrűket meg hajtókarcsapágyakat, új tömítést mindenhova, új szelepszár szimeringeket, szelepvezetőket, síkolást stb. Remélem többet nem fogok szopni vele
Azóta megtettem vele 10.000 km-t és láss csodát ez alatt mindössze fél litert evett meg. Olajcserénél mértem meg, de gondolom maradt a motorban feltapadva, megülve itt-ott. Egyébként nekem az olajlehúzó gyűrűknél is olyan lerakódások voltak, meg a dugattyú gyűrű hornyaiban is, meg a dugattyú tetején,hogy szerintem mindenféleképpen megérte szétszedni a motort. Kopás egyébként sehol nem volt mérhető.
Szóval a motor jó, a tömítések szarok, mindenhol kőre keményednek, törnek, repednek.
Ha nem akarsz sokat rákölteni akkor csak szimeringet cseréltess, meg fog szűnni a füst, meg az olajfogyás.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz VTibi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. június 22. péntek, 21:06


Sziasztok!


Tavaly vásároltam egy e60-ast M54b22-es motorral (2004-es évjárat). Az lenne a kérdésem, hogy mikor megvásároltam az autót és hazahoztam (2000km-t ) jöttem vele hiba nélkül a hátsó lökhárító sem volt olajcseppes semmi. Első olajcsere után Castrol Edge 5w30 Titanium került bele ezután pár száz km-el már láttam a hátsó lökhárítón olaj cseppeket és az olajam kezdett fogyni, kék füst néha szállt. Ekkor egy szerviz segítséget kértem azt mondták cseréljem le 10w40-re és megszűnik (262 E km van az autóban). 10w40-ből is csipegetett a lökhárítón minimális olajcseppek viszont a füstölés teljesen megszűnt. Ekkor a totalcar oldalán láttam egy videóban, hogy karter szellőző szelep gyakori hiba leellenőríztem a motoron és bizony hibás volt. Csere után megszűnt az olajcsipegetés.

Le akarom cserélni az olajat viszont nem tudom milyenre, ugye a gyári LL-04, LL-01 olajok közül melyik lenne a jó választás ( shell, fuchs, liqui) vagy próbáljam meg a Fuchs esetleg Liqui Moly 10w-40 teljes szintetikus olaját esetleg egy prolonggal? Nem tudom mennyire lenne ez káros a motorra jó és ha a gyárira váltanék mennyi esély van arra, hogy a füstölés visszatér? Azzal tisztában vagyok, hogy "olajzabálós" motor, de nem mindegy mennyit. Éves szinten maximum 15 E-km-t megyek. Válaszokat előre is köszönöm !


autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz VTibi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. június 21. csütörtök, 14:44


YELLOW írta:
Csacsa88 írta:
YELLOW írta:
Csacsa88 írta: Sziasztok! Olyan problemam volna hogy van egy E91em 320i, 250000 kilometer van az autoba! Nem reg vasaroltam! Mikor megvettem lecsereltem benne az olajat egyből! Castrol 5-40-es olajat tettem bele! 1500-2000 kilometer alatt elfogy belöle 1 liter, az lenne a kerdesem hogy ki mien olajat hasznal es meik az amit esetleg nem fogyaszt?! Vagy ennyi kilometernel mar esetleg szerkezeti problémája lehet? Válaszotokat köszönöm


vagy nem 250ezer km van benne amúgy ez a motor olyan. eszi ha úgy van.
kék füst nincs? kartergázszellőztető szelep miatt is eheti.
mondjuk jó lenne tudni milyen motorkódról is beszélünk pontosan. mert több variáció is lehet.


N46B20 a motorkod! Van kék füstje is, de leginkabb akkor latom mikor mondjuk megalok egy lámpánál és álok 2-3 percet és indulaskor kiköp egy kék pamacsot! Ha sötétbe megyek es a mögöttem lévő fényében nem latom h olyankor füstölne!


akkor az vagy karterszellőztető, vagy szelepszárszimmering lesz. ez utóbbi szokott kikeményedni.



A karterszellőztetőt nagyon egyszerűen le tudod ellenőrízni járó motornál üzemi hőfok elérésekor olajbetöltő sapka le és ha" bután" kezd járni az autó akkor nem azzal van a baj, ha nem változik semmit akkor csere .


autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz VTibi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. június 21. csütörtök, 14:41


Sziasztok!


Tavaly vásároltam egy e60-ast M54b22-es motorral (2004-es évjárat). Az lenne a kérdésem, hogy mikor megvásároltam az autót és hazahoztam (2000km-t ) jöttem vele hiba nélkül a hátsó lökhárító sem volt olajcseppes semmi. Első olajcsere után Castrol Edge 5w30 Titanium került bele ezután pár száz km-el már láttam a hátsó lökhárítón olaj cseppeket és az olajam kezdett fogyni, kék füst néha szállt. Ekkor egy szerviz segítséget kértem azt mondták cseréljem le 10w40-re és megszűnik (262 E km van az autóban). 10w40-ből is csipegetett a lökhárítón minimális olajcseppek viszont a füstölés teljesen megszűnt. Ekkor a totalcar oldalán láttam egy videóban, hogy karter szellőző szelep gyakori hiba leellenőríztem a motoron és bizony hibás volt. Csere után megszűnt az olajcsipegetés.

Le akarom cserélni az olajat viszont nem tudom milyenre, ugye a gyári LL-04, LL-01 olajok közül melyik lenne a jó választás ( shell, fuchs, liqui) vagy próbáljam meg a Fuchs esetleg Liqui Moly 10w-40 teljes szintetikus olaját esetleg egy prolonggal? Nem tudom mennyire lenne ez káros a motorra jó és ha a gyárira váltanék mennyi esély van arra, hogy a füstölés visszatér? Azzal tisztában vagyok, hogy "olajzabálós" motor, de nem mindegy mennyit. Éves szinten maximum 15 E-km-t megyek. Válaszokat előre is köszönöm !




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. június 21. csütörtök, 15:23

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2018. június 18. hétfő, 05:27


Köszi a segítséget! Megy a kocsi szervizbe mert itt igen csak vannak bajok a motorral!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15055 pont) | Hozzászólások: 16247

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 19:40


peti9577 írta: Sziasztok milyen olajat tegyek a kocsiba?
N46b18a motorkódu! 228e km van benne!bmw vagy castrol olajat? Illetve 5w40 vagy 10w40 et?


10w-40? ha eszi az olajat, akkor motorgenerál.
ebbe a motorba 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 való. A3/B3 LL-04 minősítés kell.
inkább Castrol, Eneos, Mobil 1.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 17:26


Sziasztok milyen olajat tegyek a kocsiba?
N46b18a motorkódu! 228e km van benne!bmw vagy castrol olajat? Illetve 5w40 vagy 10w40 et?