YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15343 pont) | Hozzászólások: 16957

Elküldve: 2020. május 11. hétfő, 16:39


kisskarex írta: Sziasztok!
Kis kérdésem lenne csak.Tegnap mikor leállitottam a motort,halványan gyújtás nélkül
sárgán világitott az olajnyomás lámpa.Újra ráadtam a gyújtást akkor elaludt.
Mint megnéztem valóban alacsony volt a szint,de létezik hogy ez a motor is figyelné a szintet és figyelmeztet?
Válaszokat előre is köszönöm!


igen figyeli. van benne szintjelző. tönkre is szokott menni néha.

kisskarex
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2002

státusz kisskarex

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2020. május 11. hétfő, 16:13


Sziasztok!
Kis kérdésem lenne csak.Tegnap mikor leállitottam a motort,halványan gyújtás nélkül
sárgán világitott az olajnyomás lámpa.Újra ráadtam a gyújtást akkor elaludt.
Mint megnéztem valóban alacsony volt a szint,de létezik hogy ez a motor is figyelné a szintet és figyelmeztet?
Válaszokat előre is köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15343 pont) | Hozzászólások: 16957

Elküldve: 2020. február 04. kedd, 10:02


nitr0 írta: Sziasztok! Segitsegeteket es/vagy velemeny szeretnek kerni. Tavaly a mikulas hozott nekem egy '96 E36 323 BMWt, aminek esedekes lenne az olajcsereje. Annyit tudok hogy en vagyok a masodik tulajdonos, most lepte at 85000 merfoldet, az utolso 3 evben kb 2000 merfoldet tettek meg vele... szoval celszerunek erzem az olajcseret.
Hosszas ejszakak bongeszesenek eredmenye vegyes erzelmeket valott ki bennem az olaj valasztast illetoen, de most rendeltem meg Mobil 1 FS 0w-40-t.
(meg nem fizettem ki, nincs veszve semmi)
Ez volt az egyetlen olaj amin szerepel a ACEA A3 es a BMW LL-01.
Na most ahany orszagnak olvastam a forumjat annyi teljesen eltero velemenyt olvastam.
Szoval diohejban ket kerdes:

1. Milyen olajat ajanlanatok egy m52b25 be?
2. A mobil1 0w-40 jo valasztas-e, hasznalt e mar valaki ilyet, barmi tapasztalat?

A valaszokat elore is nagyon koszonom!

ui: elnezest kerek a hianyzo ekezetekert!


ékezet elfogyott, helyesírás nem is volt
igazából, mindegy, ha van BMW jóváhagyása és az ACEA, API minősítések megfelelnek a követelménynek.
0w-s olaj hidegebb időbe jó, és inkább újabb motorokba. neked igazából az 5w-40 lenne megfelelő, főleg Angliába. de semmi baja nem lesz a 0w-s olajtól. hidegen lehet kicsit többet fog csípni belőle. viszont szépen áttisztítja a majd a motort belülről. 10ezer km-t elmehetsz vele. később én 5w-40-re váltanék. Ha van külön olajhűtő és nem raccsingolsz vele, akkor 5w-30 is megteszi. hogy milyen márka, hát célszerű a nagyok közül. Lehet Mobil-ból a Super 3000 X1 5w-40 jobb választás lenne majd később. amit te néztél az full szintetikus, jó tisztító hatással, ezért is mondom maradhat benne 1 alkalmat. viszont a Super 3000 X1 majdnem mondhatni fél szintetikus, hidro-krakkolt technológiával készül. nem teljesen szintetikus, de nem is az általános fél szintetikus. a motornak jobb kenést ad, de nem is rakódik le, sok tulajdonságban jobb, mint a full szintetikus.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 1996

státusz nitr0

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. február 04. kedd, 01:42


Sziasztok! Segitsegeteket es/vagy velemeny szeretnek kerni. Tavaly a mikulas hozott nekem egy '96 E36 323 BMWt, aminek esedekes lenne az olajcsereje. Annyit tudok hogy en vagyok a masodik tulajdonos, most lepte at 85000 merfoldet, az utolso 3 evben kb 2000 merfoldet tettek meg vele... szoval celszerunek erzem az olajcseret.
Hosszas ejszakak bongeszesenek eredmenye vegyes erzelmeket valott ki bennem az olaj valasztast illetoen, de most rendeltem meg Mobil 1 FS 0w-40-t.
(meg nem fizettem ki, nincs veszve semmi)
Ez volt az egyetlen olaj amin szerepel a ACEA A3 es a BMW LL-01.
Na most ahany orszagnak olvastam a forumjat annyi teljesen eltero velemenyt olvastam.
Szoval diohejban ket kerdes:

1. Milyen olajat ajanlanatok egy m52b25 be?
2. A mobil1 0w-40 jo valasztas-e, hasznalt e mar valaki ilyet, barmi tapasztalat?

A valaszokat elore is nagyon koszonom!

ui: elnezest kerek a hianyzo ekezetekert!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15343 pont) | Hozzászólások: 16957

Elküldve: 2019. december 22. vasárnap, 16:05


muszka93 írta: BMW 320i / E46 / Sedan / Facelift , M-Packet
Motor kód: M54 B22 (226S1) 2.2 Benzin 6H
Évjárat:2002
Ccm:2171
KW:125
LE:170

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Lenne nekem egy olyan problémám ezzel a fajta BMW-vel, hogy elég durván elkezdte enni az olajat.(2500Km alatt 1Liter olaj)
275000ezer van benne.(Valós Km) Az autó nem füstöl, motor alatt olaj folyás nincs de valahol mégis elszökik az olaj. Valaki esetleg tapasztalt már hasonlót? Ilyenkor hol érdemes keresni elsősorban a hibát?
Előre is köszönöm szépen a segítséget!


ez a motor ilyen, de ez valóban soknak tűnik már, még nála is.
szelepszár szimmering első körben. kikeményedik, elereszti az olajat. a gyűrűsorral szoktak még játszani, mert az is kínos nála, ha rossz olajak voltak benne, és berakódott a koksz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz muszka93

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2019. december 22. vasárnap, 12:23


BMW 320i / E46 / Sedan / Facelift , M-Packet
Motor kód: M54 B22 (226S1) 2.2 Benzin 6H
Évjárat:2002
Ccm:2171
KW:125
LE:170

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Lenne nekem egy olyan problémám ezzel a fajta BMW-vel, hogy elég durván elkezdte enni az olajat.(2500Km alatt 1Liter olaj)
275000ezer van benne.(Valós Km) Az autó nem füstöl, motor alatt olaj folyás nincs de valahol mégis elszökik az olaj. Valaki esetleg tapasztalt már hasonlót? Ilyenkor hol érdemes keresni elsősorban a hibát?
Előre is köszönöm szépen a segítséget!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz vecse

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. november 07. csütörtök, 14:18


konkolyd írta:
adams22 írta:
peti9577 írta:
horvathkornel írta: Helló, BMW318i, E46, 2003as kiadású most vásárolt autómnál olajcse volt. Ezután arra lettem figyelmes, hogy 2000km után 0,5liter olajat elfogyasztott. Valaki szerint ez normálisnak mondható, de szerintem rengeteg.
Nektek mi a véleményetek vagy a tapasztalatotok?


Szia nekem egy 2004es 316i e46 dupla vanos os van! Hasonló nekem is a tünet! Milyen olajat használsz?


Sziasztok!
Igazából tök mindegy milyen olajat használtok ennyit nem kéne fogyasztania. Tapasztalatból mondom az én motorom most van nagy generálon.
A hengerfej tropa, szelepek nem zártak rendesen, szelepszár szimmering kuka...gyűrűzni is kell a dugókat. Igazából ha szerencsétek van csak szimmeringeket kell cserélni, nekem mindent... Miért?! Mert a **** német szépen betartotta a bmw által előírt 25 ezres olajcsere periódust. A szimmeringek fáradása meg típus hiba amúgy is.
Hiába cseréltem én már 10 ezrenként olajat ha előttem 170e km-ig 5-6x volt cserélve.
Egyébként a szerelőm szerint csak 5w-40 , ő is azt tesz a compactjába. Szerinte a 30-as olajakat el kell felejteni.


2000 km alatt fél liter az semmi
nekem 1000km/másfél liter volt
egyébként az előttem szóló tökéletesen leírta mi a baja...nekem is generálozni kellett


heli laci vagyok.nekem is ette az olajat 500-on 1 liter szelepszár szimerin csere, és már nem eszi egyáltalán.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15343 pont) | Hozzászólások: 16957

Elküldve: 2018. november 05. hétfő, 11:31


peti9577 írta: az n42 annyira nem ismerem! Nekem n46 van. És most emiatt viszem szerelőhöz illetve mert a láncfeszitőt töri el 200 ezer km felett, meg nyúlik a lánc...


igazából ugyanaz a két motor, de még sem. N42 EU3, az N46 EU4.
másabb a másodlagos levegőszivattyú benne. Amúgy kb egy az egyben ugyanúgy néz ki minden más. de mégis több a gond vele.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2018. november 05. hétfő, 10:36


az n42 annyira nem ismerem! Nekem n46 van. És most emiatt viszem szerelőhöz illetve mert a láncfeszitőt töri el 200 ezer km felett, meg nyúlik a lánc...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15343 pont) | Hozzászólások: 16957

Elküldve: 2018. november 04. vasárnap, 17:18


peti9577 írta: Kijavitanám az előző hibám! N46b18a motor van a kocsimban! És most fog menni vezérlés illetve szelepszár szimering és kartercső cserére! 90% mondta a szerelő hogy megszűnik az olajzabázás! Aki ilyen problémával szenved az jobb ha megnézeti a kocsit mert itt már nem az olajjal van a baj...


érdekes az N42-re jóval kevésbé jellemző a szelepszárszimmering miatti olajzabálás. jó nekem annyira sok km sincs benne, de összességében N46-os motorosok jobban panaszkodnak.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2018. november 04. vasárnap, 17:11


Kijavitanám az előző hibám! N46b18a motor van a kocsimban! És most fog menni vezérlés illetve szelepszár szimering és kartercső cserére! 90% mondta a szerelő hogy megszűnik az olajzabázás! Aki ilyen problémával szenved az jobb ha megnézeti a kocsit mert itt már nem az olajjal van a baj...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15343 pont) | Hozzászólások: 16957

Elküldve: 2018. november 04. vasárnap, 00:58


maestro006 írta: Sziasztok!

az alábbi kérdéssel fordulok hozzátok:
vásároltam 1l olajat az autómba mivel után kell tölteni. mobil 1 5w30 van jelenleg benne, és ugyan ilyen vettem. a probléma az, hogy a flakonon lévő cimke nem egyforma. olyan, mintha egy újabb széria lenne, a nagyobb gond, hogy nincs rajta a BMW LL04 jóváhagyás. (az a gyanúm, hogy valamilyen üzleti dolog lehet a háttérbe, pl a bmw nem szerződött a mobil 1 el.) nem tudom hogy beletöltsem-e. vélemények ? mellékelek képeket


a gyártási időből, ami rá van printelve, kiderül mikori az olaj. az ESP formula elég régóta megy szóval nem hiszem, hogy újabb verzió.
talán máshol gyártották. ez a vonalkódból kideríthető.
ha egy olajon nincs rajta a BMW LL minősítés az csak annyi, hogy az adott olajat a BMW konkrétan nem vizsgálta be. ez sok pénz, így nem mindig szokták. ha módosul az olajban egy kicsit valami formula, már újra kell csinálni, és ekkor már nem szokás. meg főként a jobban pörgő olajakat szokás. különösebb jelentősége nincs, csak a laikusnak segít a választás megkönnyítésében.
a fontos az API és ACEA besorolás. ha az egyforma nincs gond. Mobil-nál tapasztaltam, hogy a 4 literes kiszerelésen az van, hogy full szintetikus, míg ugyanaz az olaj 1 literesben csak rész szintetikust ír, vagy valami hasonlót. amúgy tök egyező minden.
esetleg nézegess képeket az olajról, hogy mindkét cimkét dobja -e a google. a hologrammos matrica nem jelent semmit.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz maestro006

Újonc

Elismertség: 13% (5 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2018. november 03. szombat, 20:48


Sziasztok!

az alábbi kérdéssel fordulok hozzátok:
vásároltam 1l olajat az autómba mivel után kell tölteni. mobil 1 5w30 van jelenleg benne, és ugyan ilyen vettem. a probléma az, hogy a flakonon lévő cimke nem egyforma. olyan, mintha egy újabb széria lenne, a nagyobb gond, hogy nincs rajta a BMW LL04 jóváhagyás. (az a gyanúm, hogy valamilyen üzleti dolog lehet a háttérbe, pl a bmw nem szerződött a mobil 1 el.) nem tudom hogy beletöltsem-e. vélemények ? mellékelek képeket

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 19% (11 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2018. október 24. szerda, 07:27


adams22 írta:
peti9577 írta:
horvathkornel írta: Helló, BMW318i, E46, 2003as kiadású most vásárolt autómnál olajcse volt. Ezután arra lettem figyelmes, hogy 2000km után 0,5liter olajat elfogyasztott. Valaki szerint ez normálisnak mondható, de szerintem rengeteg.
Nektek mi a véleményetek vagy a tapasztalatotok?


Szia nekem egy 2004es 316i e46 dupla vanos os van! Hasonló nekem is a tünet! Milyen olajat használsz?


Sziasztok!
Igazából tök mindegy milyen olajat használtok ennyit nem kéne fogyasztania. Tapasztalatból mondom az én motorom most van nagy generálon.
A hengerfej tropa, szelepek nem zártak rendesen, szelepszár szimmering kuka...gyűrűzni is kell a dugókat. Igazából ha szerencsétek van csak szimmeringeket kell cserélni, nekem mindent... Miért?! Mert a **** német szépen betartotta a bmw által előírt 25 ezres olajcsere periódust. A szimmeringek fáradása meg típus hiba amúgy is.
Hiába cseréltem én már 10 ezrenként olajat ha előttem 170e km-ig 5-6x volt cserélve.
Egyébként a szerelőm szerint csak 5w-40 , ő is azt tesz a compactjába. Szerinte a 30-as olajakat el kell felejteni.


2000 km alatt fél liter az semmi
nekem 1000km/másfél liter volt
egyébként az előttem szóló tökéletesen leírta mi a baja...nekem is generálozni kellett

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (5 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2018. október 19. péntek, 21:37


peti9577 írta:
horvathkornel írta: Helló, BMW318i, E46, 2003as kiadású most vásárolt autómnál olajcse volt. Ezután arra lettem figyelmes, hogy 2000km után 0,5liter olajat elfogyasztott. Valaki szerint ez normálisnak mondható, de szerintem rengeteg.
Nektek mi a véleményetek vagy a tapasztalatotok?


Szia nekem egy 2004es 316i e46 dupla vanos os van! Hasonló nekem is a tünet! Milyen olajat használsz?


Sziasztok!
Igazából tök mindegy milyen olajat használtok ennyit nem kéne fogyasztania. Tapasztalatból mondom az én motorom most van nagy generálon.
A hengerfej tropa, szelepek nem zártak rendesen, szelepszár szimmering kuka...gyűrűzni is kell a dugókat. Igazából ha szerencsétek van csak szimmeringeket kell cserélni, nekem mindent... Miért?! Mert a **** német szépen betartotta a bmw által előírt 25 ezres olajcsere periódust. A szimmeringek fáradása meg típus hiba amúgy is.
Hiába cseréltem én már 10 ezrenként olajat ha előttem 170e km-ig 5-6x volt cserélve.
Egyébként a szerelőm szerint csak 5w-40 , ő is azt tesz a compactjába. Szerinte a 30-as olajakat el kell felejteni.