YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2018. november 05. hétfő, 11:31


peti9577 írta: az n42 annyira nem ismerem! Nekem n46 van. És most emiatt viszem szerelőhöz illetve mert a láncfeszitőt töri el 200 ezer km felett, meg nyúlik a lánc...


igazából ugyanaz a két motor, de még sem. N42 EU3, az N46 EU4.
másabb a másodlagos levegőszivattyú benne. Amúgy kb egy az egyben ugyanúgy néz ki minden más. de mégis több a gond vele.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2018. november 05. hétfő, 10:36


az n42 annyira nem ismerem! Nekem n46 van. És most emiatt viszem szerelőhöz illetve mert a láncfeszitőt töri el 200 ezer km felett, meg nyúlik a lánc...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2018. november 04. vasárnap, 17:18


peti9577 írta: Kijavitanám az előző hibám! N46b18a motor van a kocsimban! És most fog menni vezérlés illetve szelepszár szimering és kartercső cserére! 90% mondta a szerelő hogy megszűnik az olajzabázás! Aki ilyen problémával szenved az jobb ha megnézeti a kocsit mert itt már nem az olajjal van a baj...


érdekes az N42-re jóval kevésbé jellemző a szelepszárszimmering miatti olajzabálás. jó nekem annyira sok km sincs benne, de összességében N46-os motorosok jobban panaszkodnak.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2018. november 04. vasárnap, 17:11


Kijavitanám az előző hibám! N46b18a motor van a kocsimban! És most fog menni vezérlés illetve szelepszár szimering és kartercső cserére! 90% mondta a szerelő hogy megszűnik az olajzabázás! Aki ilyen problémával szenved az jobb ha megnézeti a kocsit mert itt már nem az olajjal van a baj...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2018. november 04. vasárnap, 00:58


maestro006 írta: Sziasztok!

az alábbi kérdéssel fordulok hozzátok:
vásároltam 1l olajat az autómba mivel után kell tölteni. mobil 1 5w30 van jelenleg benne, és ugyan ilyen vettem. a probléma az, hogy a flakonon lévő cimke nem egyforma. olyan, mintha egy újabb széria lenne, a nagyobb gond, hogy nincs rajta a BMW LL04 jóváhagyás. (az a gyanúm, hogy valamilyen üzleti dolog lehet a háttérbe, pl a bmw nem szerződött a mobil 1 el.) nem tudom hogy beletöltsem-e. vélemények ? mellékelek képeket


a gyártási időből, ami rá van printelve, kiderül mikori az olaj. az ESP formula elég régóta megy szóval nem hiszem, hogy újabb verzió.
talán máshol gyártották. ez a vonalkódból kideríthető.
ha egy olajon nincs rajta a BMW LL minősítés az csak annyi, hogy az adott olajat a BMW konkrétan nem vizsgálta be. ez sok pénz, így nem mindig szokták. ha módosul az olajban egy kicsit valami formula, már újra kell csinálni, és ekkor már nem szokás. meg főként a jobban pörgő olajakat szokás. különösebb jelentősége nincs, csak a laikusnak segít a választás megkönnyítésében.
a fontos az API és ACEA besorolás. ha az egyforma nincs gond. Mobil-nál tapasztaltam, hogy a 4 literes kiszerelésen az van, hogy full szintetikus, míg ugyanaz az olaj 1 literesben csak rész szintetikust ír, vagy valami hasonlót. amúgy tök egyező minden.
esetleg nézegess képeket az olajról, hogy mindkét cimkét dobja -e a google. a hologrammos matrica nem jelent semmit.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz maestro006

Újonc

Elismertség: 13% (5 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2018. november 03. szombat, 20:48


Sziasztok!

az alábbi kérdéssel fordulok hozzátok:
vásároltam 1l olajat az autómba mivel után kell tölteni. mobil 1 5w30 van jelenleg benne, és ugyan ilyen vettem. a probléma az, hogy a flakonon lévő cimke nem egyforma. olyan, mintha egy újabb széria lenne, a nagyobb gond, hogy nincs rajta a BMW LL04 jóváhagyás. (az a gyanúm, hogy valamilyen üzleti dolog lehet a háttérbe, pl a bmw nem szerződött a mobil 1 el.) nem tudom hogy beletöltsem-e. vélemények ? mellékelek képeket

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 17% (7 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2018. október 24. szerda, 07:27


adams22 írta:
peti9577 írta:
horvathkornel írta: Helló, BMW318i, E46, 2003as kiadású most vásárolt autómnál olajcse volt. Ezután arra lettem figyelmes, hogy 2000km után 0,5liter olajat elfogyasztott. Valaki szerint ez normálisnak mondható, de szerintem rengeteg.
Nektek mi a véleményetek vagy a tapasztalatotok?


Szia nekem egy 2004es 316i e46 dupla vanos os van! Hasonló nekem is a tünet! Milyen olajat használsz?


Sziasztok!
Igazából tök mindegy milyen olajat használtok ennyit nem kéne fogyasztania. Tapasztalatból mondom az én motorom most van nagy generálon.
A hengerfej tropa, szelepek nem zártak rendesen, szelepszár szimmering kuka...gyűrűzni is kell a dugókat. Igazából ha szerencsétek van csak szimmeringeket kell cserélni, nekem mindent... Miért?! Mert a **** német szépen betartotta a bmw által előírt 25 ezres olajcsere periódust. A szimmeringek fáradása meg típus hiba amúgy is.
Hiába cseréltem én már 10 ezrenként olajat ha előttem 170e km-ig 5-6x volt cserélve.
Egyébként a szerelőm szerint csak 5w-40 , ő is azt tesz a compactjába. Szerinte a 30-as olajakat el kell felejteni.


2000 km alatt fél liter az semmi
nekem 1000km/másfél liter volt
egyébként az előttem szóló tökéletesen leírta mi a baja...nekem is generálozni kellett


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2018. október 19. péntek, 21:37


peti9577 írta:
horvathkornel írta: Helló, BMW318i, E46, 2003as kiadású most vásárolt autómnál olajcse volt. Ezután arra lettem figyelmes, hogy 2000km után 0,5liter olajat elfogyasztott. Valaki szerint ez normálisnak mondható, de szerintem rengeteg.
Nektek mi a véleményetek vagy a tapasztalatotok?


Szia nekem egy 2004es 316i e46 dupla vanos os van! Hasonló nekem is a tünet! Milyen olajat használsz?


Sziasztok!
Igazából tök mindegy milyen olajat használtok ennyit nem kéne fogyasztania. Tapasztalatból mondom az én motorom most van nagy generálon.
A hengerfej tropa, szelepek nem zártak rendesen, szelepszár szimmering kuka...gyűrűzni is kell a dugókat. Igazából ha szerencsétek van csak szimmeringeket kell cserélni, nekem mindent... Miért?! Mert a **** német szépen betartotta a bmw által előírt 25 ezres olajcsere periódust. A szimmeringek fáradása meg típus hiba amúgy is.
Hiába cseréltem én már 10 ezrenként olajat ha előttem 170e km-ig 5-6x volt cserélve.
Egyébként a szerelőm szerint csak 5w-40 , ő is azt tesz a compactjába. Szerinte a 30-as olajakat el kell felejteni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2018. október 18. csütörtök, 21:33


horvathkornel írta: Helló, BMW318i, E46, 2003as kiadású most vásárolt autómnál olajcse volt. Ezután arra lettem figyelmes, hogy 2000km után 0,5liter olajat elfogyasztott. Valaki szerint ez normálisnak mondható, de szerintem rengeteg.
Nektek mi a véleményetek vagy a tapasztalatotok?


Szia nekem egy 2004es 316i e46 dupla vanos os van! Hasonló nekem is a tünet! Milyen olajat használsz?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2018. október 18. csütörtök, 21:31


Sziasztok!
Erről az olajrol tud valaki véleményt mondani? Használja valaki??
FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W-30

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz horvathkornel

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. augusztus 22. szerda, 11:13


Helló, BMW318i, E46, 2003as kiadású most vásárolt autómnál olajcse volt. Ezután arra lettem figyelmes, hogy 2000km után 0,5liter olajat elfogyasztott. Valaki szerint ez normálisnak mondható, de szerintem rengeteg.
Nektek mi a véleményetek vagy a tapasztalatotok?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz invisibleman

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. július 18. szerda, 20:46


sziasztok
most lesz a 2. olajcserém 320D e91 2007es 285.000km van benne.
most MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30 volt benne. érdemes bele mondjuk MOTUL olajat tenni olavastam hogy jo néhényan azt teszik bele?
illetve érdemes leszedni az olajteknöt kitisztitásra?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2018. július 11. szerda, 22:33


316Sapi írta:
YELLOW írta:
316Sapi írta:
YELLOW írta:
316Sapi írta: Sziasztok! Nemrég vettem egy E46 318 ti gépet, és 4000 km múlva olajat kell cserélni. Milyen olajat vàlasszak? Köszönöm


0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 ACEA A3/B3
amúgy régen rossz, ha 4ezer múlva akarsz cserélni és már 18-20ezer van benne. ajánlatos 10 max 15ezrenként cserélni, ha jót akarsz.
ha sokat mész vele hosszútávot, akkor 15ezer. ha pedig még ősszel is cserélsz, akkor télre mehet a 0w-30, nyárra meg az 5w-40. ha nincs évi két csere, akkor 5w-30.
persze függ a motor állapotától. ha eszi az olajat nagyon, akkor motor generál.
inkább a nagyobb márkák olajai közül válassz.


Az előző tulaj 10ezer km-knt cserélte, szeretném ezt tartani. Valami Fuchs titan mondott 5w30. Az jó?


szerintem túl sztárolt BMW-s körben a Fuchs akár a Liqui Moly, de jó olaj. a 10ezer teljesen jó.

Ekkor kell a vàltó és hidraulika olajat is cserélni?


azokra más intervallumok vannak.
kormányszervóban olyan 40ezrenként kell, de valaki nem is szokott. váltóban ha manuális, akkor 80-100ezrenként, de sokan abba sem szoktak. automatában sokkal fontosabb, ott kb 60-80ezrenként célszerű szűrővel együtt. diffi is hasonló.

316Sapi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz 316Sapi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. július 11. szerda, 22:24


YELLOW írta:
316Sapi írta:
YELLOW írta:
316Sapi írta: Sziasztok! Nemrég vettem egy E46 318 ti gépet, és 4000 km múlva olajat kell cserélni. Milyen olajat vàlasszak? Köszönöm


0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 ACEA A3/B3
amúgy régen rossz, ha 4ezer múlva akarsz cserélni és már 18-20ezer van benne. ajánlatos 10 max 15ezrenként cserélni, ha jót akarsz.
ha sokat mész vele hosszútávot, akkor 15ezer. ha pedig még ősszel is cserélsz, akkor télre mehet a 0w-30, nyárra meg az 5w-40. ha nincs évi két csere, akkor 5w-30.
persze függ a motor állapotától. ha eszi az olajat nagyon, akkor motor generál.
inkább a nagyobb márkák olajai közül válassz.


Az előző tulaj 10ezer km-knt cserélte, szeretném ezt tartani. Valami Fuchs titan mondott 5w30. Az jó?


szerintem túl sztárolt BMW-s körben a Fuchs akár a Liqui Moly, de jó olaj. a 10ezer teljesen jó.

Ekkor kell a vàltó és hidraulika olajat is cserélni?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2018. július 11. szerda, 22:20


316Sapi írta:
YELLOW írta:
316Sapi írta: Sziasztok! Nemrég vettem egy E46 318 ti gépet, és 4000 km múlva olajat kell cserélni. Milyen olajat vàlasszak? Köszönöm


0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 ACEA A3/B3
amúgy régen rossz, ha 4ezer múlva akarsz cserélni és már 18-20ezer van benne. ajánlatos 10 max 15ezrenként cserélni, ha jót akarsz.
ha sokat mész vele hosszútávot, akkor 15ezer. ha pedig még ősszel is cserélsz, akkor télre mehet a 0w-30, nyárra meg az 5w-40. ha nincs évi két csere, akkor 5w-30.
persze függ a motor állapotától. ha eszi az olajat nagyon, akkor motor generál.
inkább a nagyobb márkák olajai közül válassz.


Az előző tulaj 10ezer km-knt cserélte, szeretném ezt tartani. Valami Fuchs titan mondott 5w30. Az jó?


szerintem túl sztárolt BMW-s körben a Fuchs akár a Liqui Moly, de jó olaj. a 10ezer teljesen jó.