YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17475

Elküldve: 2022. augusztus 31. szerda, 18:41


hil írta: Sziasztok,
megosztom tapasztalatomat, hátha érdekel valakit: tehát a sokak által fikázott és utált N42b20 motor van az autómban. Amikor megvettem, akkor elég rendesen fogyasztotta az olajat 1000Km-re kb. 1l. Ekkor Szoták Dávid cserélte a szelepszár szimeringeket, lecsökkent az olaj fogyi, teljesen nem múlt el, de az indításkori füstölés teljesen megszűnt. Igy kb 5000Km-re kellett 1 liter olajat pótolni. Talán Dávid javasolta a Xadó motor tisztító használatát olajcsere előtt. ebből két féle van, én a fémdobozosat tettem bele, amire az van írva, hogy 1000Km-ig benne maradhat és az én motoromba 2 doboz kell. (megjegyzem, a Xadó stage adalékot próbáltam előző autómban (M43b18tu), nagyon rossz tapasztalatom volt vele, mert lerakódások voltak a gyertyákon, ami addig soha, meg biztosan más, nem látható helyeken, tehát azt soha többé és nem is javaslom senkinek). Tehát a fémdoboz bele, de csak a fele, és kb 500Km után leengedem, új olaj bele(FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W-30). Ilyen motor tisztítás már 3x volt. Mostanra elértem azt, hogy már szinte az olajcserénél tartok 10-12000Km között szoktam csinálni és még nem kellett semmit rátölteni, maxon áll a pálcán a szint. Dávid ezt azzal magyarázta, hogy az olaj nemcsak a szelepszár szimeringeknél tűnik el, hanem a dugattyúgyűrűk alá telepedet koksz miatt rosszabb a gyűrűk tömítő képessége, amit ez a Xado motormosó le tud oldani. Nem vitát akartam ezzel nyitni, csak leírtam tapasztalatomat és egy belátható magyarázatot a javulás okára, minden esetre, nekem bejött. Létezik valami spray is, amit a gyertyák felől kell befújni a hengerbe, bennehagyni kicsit és az a gyűrűket felülről tisztítja. Én ez utóbbit nem próbáltam, de Dávíd a szelepszár szimering csere alkalmával alkalmazta. Igyekeztem nem hosszú lenni, bocs.
Bye: hil


az M54B22-nél is ez a tipikus baj, mármint a koksz a gyűrűknél, na meg a kikeményedő szelepszár szimmering. ami ugyanúgy előfordul máshol is, csak ott jellemzőbb. sajnos 10ezrenként muszáj lecserélni az olajat, hogy tisztán maradjon a bele, és persze jó olajat kell.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3068

Elküldve: 2022. augusztus 31. szerda, 17:58


Sziasztok,
megosztom tapasztalatomat, hátha érdekel valakit: tehát a sokak által fikázott és utált N42b20 motor van az autómban. Amikor megvettem, akkor elég rendesen fogyasztotta az olajat 1000Km-re kb. 1l. Ekkor Szoták Dávid cserélte a szelepszár szimeringeket, lecsökkent az olaj fogyi, teljesen nem múlt el, de az indításkori füstölés teljesen megszűnt. Igy kb 5000Km-re kellett 1 liter olajat pótolni. Talán Dávid javasolta a Xadó motor tisztító használatát olajcsere előtt. ebből két féle van, én a fémdobozosat tettem bele, amire az van írva, hogy 1000Km-ig benne maradhat és az én motoromba 2 doboz kell. (megjegyzem, a Xadó stage adalékot próbáltam előző autómban (M43b18tu), nagyon rossz tapasztalatom volt vele, mert lerakódások voltak a gyertyákon, ami addig soha, meg biztosan más, nem látható helyeken, tehát azt soha többé és nem is javaslom senkinek). Tehát a fémdoboz bele, de csak a fele, és kb 500Km után leengedem, új olaj bele(FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W-30). Ilyen motor tisztítás már 3x volt. Mostanra elértem azt, hogy már szinte az olajcserénél tartok 10-12000Km között szoktam csinálni és még nem kellett semmit rátölteni, maxon áll a pálcán a szint. Dávid ezt azzal magyarázta, hogy az olaj nemcsak a szelepszár szimeringeknél tűnik el, hanem a dugattyúgyűrűk alá telepedet koksz miatt rosszabb a gyűrűk tömítő képessége, amit ez a Xado motormosó le tud oldani. Nem vitát akartam ezzel nyitni, csak leírtam tapasztalatomat és egy belátható magyarázatot a javulás okára, minden esetre, nekem bejött. Létezik valami spray is, amit a gyertyák felől kell befújni a hengerbe, bennehagyni kicsit és az a gyűrűket felülről tisztítja. Én ez utóbbit nem próbáltam, de Dávíd a szelepszár szimering csere alkalmával alkalmazta. Igyekeztem nem hosszú lenni, bocs.
Bye: hil






Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2022. augusztus 31. szerda, 18:04

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17475

Elküldve: 2022. augusztus 04. csütörtök, 21:25


kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Az lenne a kèrdèsem ,hogy olajcserekor ti szoktatok valami adalèkot hozáönteni?Olajdekni aljàt leszoktátok szedni ès azt kitakarítani,vagy hogy lenne a legjobb hogy kijöjön minden kosz?
Köszönöm


ha rendszeresen volt, időben cserélve olaj, és megfelelő olaj volt beletéve, akkor tisztának kell lennie. egyéb autóban próbáltam többféle módszert, de ezek a gyári mosó cuccok szerintem nem jók semmire. 10 perc alatt ezek semmit nem oldanak fel. egy fél liter gázolajat hozzátéve a motorolajhoz lehet többet ér. régen is ezt használták. dízel még jobb ebből a szempontból, mert gázolaj úgy is jut le a karterbe, azok mindig tisztábbak belül, hiába fekete az olaj.
én kipróbáltam más autóban a fékfolyadékot is. most a BMW-be a Mannol tisztítóját bele fogom tenni, másik két autóba is beletettem csere előtt. vagy a motor tiszta, vagy nem használt semmit.
sokan azt mondják, hogy egymás után 2x cserélni kell olajat 2-3ezer km-ként és az elég tisztítás. ami abból igaz, hogy egy jó szintetikus olaj tele van ilyen adalékkal. de árban azért húzós az összesen 3 adagnyi olaj.
olajteknőt levenni... hát nem tudom. én nem bántanám, max endoszkóppal benéznék a leeresztő likon keresztül, hogy mi a helyzet odabent.


Mannol 9900at kipróbàlom,meg van endoszkopom belenèzek a deknibe köszi szèpen.


ebbe a Mannol-ba is eléggé gázolajszerűség van, vagy valami nagyon folyós olaj. kerozinszerű egyesek szerint. nem tudom. igazából a lényege, hogy hígítja az olajat is. ezért nem szabad terhelni közben. de szerintem egy marha drága 0w-20-as olajjal is el lehetne érni. csak ugye az megint drága erre a mutatványra.
én STP-t próbáltam még korábban, na az tutti nem ért semmit. talán az volt valami petróleum szerű. ami jó lehetne, ha állhatna a motorba sokáig.

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 357

Elküldve: 2022. augusztus 04. csütörtök, 21:19


YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Az lenne a kèrdèsem ,hogy olajcserekor ti szoktatok valami adalèkot hozáönteni?Olajdekni aljàt leszoktátok szedni ès azt kitakarítani,vagy hogy lenne a legjobb hogy kijöjön minden kosz?
Köszönöm


ha rendszeresen volt, időben cserélve olaj, és megfelelő olaj volt beletéve, akkor tisztának kell lennie. egyéb autóban próbáltam többféle módszert, de ezek a gyári mosó cuccok szerintem nem jók semmire. 10 perc alatt ezek semmit nem oldanak fel. egy fél liter gázolajat hozzátéve a motorolajhoz lehet többet ér. régen is ezt használták. dízel még jobb ebből a szempontból, mert gázolaj úgy is jut le a karterbe, azok mindig tisztábbak belül, hiába fekete az olaj.
én kipróbáltam más autóban a fékfolyadékot is. most a BMW-be a Mannol tisztítóját bele fogom tenni, másik két autóba is beletettem csere előtt. vagy a motor tiszta, vagy nem használt semmit.
sokan azt mondják, hogy egymás után 2x cserélni kell olajat 2-3ezer km-ként és az elég tisztítás. ami abból igaz, hogy egy jó szintetikus olaj tele van ilyen adalékkal. de árban azért húzós az összesen 3 adagnyi olaj.
olajteknőt levenni... hát nem tudom. én nem bántanám, max endoszkóppal benéznék a leeresztő likon keresztül, hogy mi a helyzet odabent.


Mannol 9900at kipróbàlom,meg van endoszkopom belenèzek a deknibe.10ève nàlam az aútó èn 10-15ezrenkènt cserèltem az olajat 200ezret raktam bele ,de mèg sose szedtem le az olajdeknit.
köszi szèpen.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. augusztus 04. csütörtök, 21:23

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17475

Elküldve: 2022. augusztus 04. csütörtök, 18:26


kecsurobi írta: Sziasztok!
Az lenne a kèrdèsem ,hogy olajcserekor ti szoktatok valami adalèkot hozáönteni?Olajdekni aljàt leszoktátok szedni ès azt kitakarítani,vagy hogy lenne a legjobb hogy kijöjön minden kosz?
Köszönöm


ha rendszeresen volt, időben cserélve olaj, és megfelelő olaj volt beletéve, akkor tisztának kell lennie. egyéb autóban próbáltam többféle módszert, de ezek a gyári mosó cuccok szerintem nem jók semmire. 10 perc alatt ezek semmit nem oldanak fel. egy fél liter gázolajat hozzátéve a motorolajhoz lehet többet ér. régen is ezt használták. dízel még jobb ebből a szempontból, mert gázolaj úgy is jut le a karterbe, azok mindig tisztábbak belül, hiába fekete az olaj.
én kipróbáltam más autóban a fékfolyadékot is. most a BMW-be a Mannol tisztítóját bele fogom tenni, másik két autóba is beletettem csere előtt. vagy a motor tiszta, vagy nem használt semmit.
sokan azt mondják, hogy egymás után 2x cserélni kell olajat 2-3ezer km-ként és az elég tisztítás. ami abból igaz, hogy egy jó szintetikus olaj tele van ilyen adalékkal. de árban azért húzós az összesen 3 adagnyi olaj.
olajteknőt levenni... hát nem tudom. én nem bántanám, max endoszkóppal benéznék a leeresztő likon keresztül, hogy mi a helyzet odabent.

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 357

Elküldve: 2022. augusztus 04. csütörtök, 10:17


Sziasztok!
Az lenne a kèrdèsem ,hogy olajcserekor ti szoktatok valami adalèkot hozáönteni?Olajdekni aljàt leszoktátok szedni ès azt kitakarítani,vagy hogy lenne a legjobb hogy kijöjön minden kosz?
Köszönöm

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2001

státusz oregnandi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2021. november 06. szombat, 10:37


316Sapi írta:
YELLOW írta:
316Sapi írta: Sziasztok! Nemrég vettem egy E46 318 ti gépet, és 4000 km múlva olajat kell cserélni. Milyen olajat vàlasszak? Köszönöm


0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 ACEA A3/B3
amúgy régen rossz, ha 4ezer múlva akarsz cserélni és már 18-20ezer van benne. ajánlatos 10 max 15ezrenként cserélni, ha jót akarsz.
ha sokat mész vele hosszútávot, akkor 15ezer. ha pedig még ősszel is cserélsz, akkor télre mehet a 0w-30, nyárra meg az 5w-40. ha nincs évi két csere, akkor 5w-30.
persze függ a motor állapotától. ha eszi az olajat nagyon, akkor motor generál.
inkább a nagyobb márkák olajai közül válassz.


Az előző tulaj 10ezer km-knt cserélte, szeretném ezt tartani. Valami Fuchs titan mondott 5w30. Az jó?


Heló ! Ugyanilyen gépembe nekem is ezt ajánlották, 5w- 40 est... 4 l 10.500 ft volt... ( 207.000 km van benne...)


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17475

Elküldve: 2021. augusztus 02. hétfő, 19:43


kisskarex írta: Sziasztok.
Kis kérdésem lenne.A minap töltöttem olajat mert min közelében volt és hát sajnos megszaladt és sikerült max ig töltenem.
Eddig nem füstölt a kocsi de azóta halovány kék füstöt ereget.
Létezik ez a túltöltés miatt?


igen létezhet. majd elégeti. ha szerencséd van nem teszi tönkre a katalizátort. jellemzően ha picit töltöd túl, akkor nem gond. de akkor nem is füstöl.
kb 0,5 literrel ha túltöltöd nem jelent gondot. tehát igencsak többet töltöttél rá pluszban.

kisskarex
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2002

státusz kisskarex

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2021. augusztus 02. hétfő, 11:41


Sziasztok.
Kis kérdésem lenne.A minap töltöttem olajat mert min közelében volt és hát sajnos megszaladt és sikerült max ig töltenem.
Eddig nem füstölt a kocsi de azóta halovány kék füstöt ereget.
Létezik ez a túltöltés miatt?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 834

Elküldve: 2021. július 19. hétfő, 14:20


YELLOW írta:
Bitu79 írta: Most van a kocsimban 121 000 km.

lassan utolérsz.... 129ezer km. ez is csak azért ennyi, mert egy másik munka miatt hirtelen beleszaladt 3-4ezer km. de vettem egy mekafullfapad rém egyszerű kisautót. amit bevallok megszerettem. eddig 4,91L/100km a legjobb fogyasztásom, de a nagy hidegben is 6,5 volt a legtöbb. de a BMW-vel így legalább hoztam a 2 év/~10.000 km-es szintet.
A Bömöst nem is érdemes melóba járósnak használni.Ezek a kocsik többet érdemelnek.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17475

Elküldve: 2021. július 19. hétfő, 14:17


Bitu79 írta: Most van a kocsimban 121 000 km.


lassan utolérsz.... 129ezer km. ez is csak azért ennyi, mert egy másik munka miatt hirtelen beleszaladt 3-4ezer km. de vettem egy mekafullfapad rém egyszerű kisautót. amit bevallok megszerettem. eddig 4,91L/100km a legjobb fogyasztásom, de a nagy hidegben is 6,5 volt a legtöbb. de a BMW-vel így legalább hoztam a 2 év/~10.000 km-es szintet.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 834

Elküldve: 2021. július 19. hétfő, 12:12


YELLOW írta:
sancia írta: Szasztok!
320 d 2008 mennyi időnként cseréljem az olajat?

ha jót akarsz 10ezrenként. ha sokat mész hosszútávot, akkor max 15ezerig el lehet tolni.
Én keveset megyek.Évi 5000-et kb,vagy annyit sem.Én is 10-15 000-enként cserélek olajat,de 2 évente szoktam csak.Annyi idő alatt jön össze kb a 10-15 k kilóméter is csak.Most van a kocsimban 121 000 km. Használatfüggő is.Ha sportosan használnám,vagy mondjuk sokat városoznék vele,akkor lehet évente is cserélném benne,hiába csak 5000 km lenne benne... Az enyém szegény rengeteget áll,csak nyáron használom szinte egy keveset.De akkor is csak esőmentes napon.Többet költök mosásra,mint üzemanyagra.Az a lényeg,hogy néha használni kell egy kicsit,hogy ne menjen tönkre az állásban.Az olajcsere meg használatfüggő dolog.Átlag futásteljesítmény mellett jó az az évi 10-15k km olajcsere ahogy írták.Én eléggé kímélem a verdát,csak ritkán hajtom meg úgy igazán.Néha azért megküldöm,hogy ne lustuljon el.A márkákban sem hiszek amúgy,most például egy olcsóbb 5w30-as olaj van benne...Már nem szoktam a legdrágábbakat megvenni,mert felesleges.Olajszűrőből is alsó középkategóriás van benne...Az olaj az Champion 5w30-as ha jól emlékszem most benne.2 hónapja cseréltettem benne 2 év után.Az előző olajba ment 12 000-15 000 km kb,de tök szép színe volt,amikor leeresztették.

Utoljára szerkesztve (8 alkalommal): 2021. július 19. hétfő, 12:54

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17475

Elküldve: 2021. július 13. kedd, 18:12


sancia írta: Szasztok!
320 d 2008 mennyi időnként cseréljem az olajat?


ha jót akarsz 10ezrenként. ha sokat mész hosszútávot, akkor max 15ezerig el lehet tolni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz sancia

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2021. július 13. kedd, 09:33


Szasztok!
320 d 2008 mennyi időnként cseréljem az olajat?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17475

Elküldve: 2021. június 09. szerda, 19:31


PTamas7894 írta: Sziasztok,

Használta már valaki a Liqui Moly olajszivárgás gátló olajadalékát?
Pl amazonon rengeteg a pozitív visszajelzés, hogy segít csökkenteni az olajfogyasztást, mivel ápolja a pl a szelepszárszimmeringeket.

Sajnos elég nagy nekem is az olajfogyasztásom, azonban még nem jutottam el odáig, hogy komplett motorfelújítás történjen.

Egy ilyen szer használata tehet bármi másban kárt esetleg? Van értelme szerintetek használni?

Beszéltem a hazai importőrrel, az ő elmondása szerint nyugodtan használható, és nem emeli meg a viszkozitását az olajnak.


én erre azt mondom, egy jó motorolaj megteszi az ápolást, csak időben kell cserélni. egy már kikeményedett szimmeringet nem fog felpuhítani.
a legtöbb ilyen termék a tulajok reményeinek köszönhetik létezésüket.
az pedig megint más dolog, hogy amit valamikor engedélyeztek, az milyen anyag volt, és mit értékesítenek. nem az LM ellen írom, hanem általánosságban.
kárt szerintem nem okoz, így puding próbája az evés...