Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2010-11-13 17:53 manuális váltó

Norbi316 írta:

És neked is a difi szilent volt rossz?


Visszaolvastam: azt írtam, arra szűnt meg a puffanás.

hil Elküldve: 2010-11-13 06:55 Balesetek BMW-vel...

Robinson írta: Ha már nincs más válasz, jön az, hogy "de neked kell vigyáznod rám, mert te vagy a nehezebb, és különben is külföldön"...

Ennyit a - többek közt - BMW-s sztereotípiáról


Persze, a zebra a gyalogosoké. De mikor érti már meg mindkét fél azt, hogy egy 80 kilós tömeget (itt a gyalog) könnyebb megállítani, mint egy másfél tonnás vasat. Mert nem igazán néznek körül a lelépéskor, gondolják az az övék, álljon meg az autó.

hil Elküldve: 2010-11-12 23:48 manuális váltó

[quote="Norbi316"]
hil írta:
Norbi316 írta: Sziasztok!A következő lenne a problémám!Mikor 1-es be teszem a váltót vagy hátramenetbe akkor valami huppanás hallatszik hátulról!Néha akkor is csinálja ha kinyomom a kuplungot!Ha indulásnál egyesbe teszem és huppan utána kiveszem újra vissza 1 be akkor már nem csinálja!Ennek mi lehet az oka?Talán váltó olajat kéne cserélni vagy valamelyik váltótartó bak?Eléggé zavar a dolog!Köszi az öteleteket előre is!


Ez szerintem a diffi szilentje, ami kersztben van a diffi mögött. Nekem ez lett cserélve és megszűnt a hang. Olajhoz semmi köze!

Már megnézettem egy nagyoin rendes autószerelővel és azt mondta minden rendben van a difi körül!De megyek hozzá jövőhéten mert nagyon zavar a hang!Remélem megtudja oldani!Köszönöm a tippet!





Én is megnézettem több szerelővel is, de csak a Poltomnál tudták megmondani a tutit és igazuk is lett.

hil Elküldve: 2010-11-12 23:46 Balesetek BMW-vel...

K_Gergo írta:
EstokSzabi írta: Nem azért paraszt valaki, mert BMW-je van!!!!!!!!!!!

lemaradtam valamiről talán?! mit írt Andrea, amiből erre lehet következtetni? csak megkérdezte, tudjuk-e ki a tulaj...

s ha már sztereotípiák:
kempelen írta: szép számban vannak jelen, skodások, seatosok, suzukisok, volkswagenesek vagy márkától függetlenül nagy számban kisteherautósok akik hasonlóan viselkednek

hil írta: nem kivételek a népautósok, Audisok sem!

Robin68 írta: tipikus női tulajdonság

remélem nem veszitek rossz néven, hogy tükröt tartok. nekem kissé ellenmondásos, hogy egy (nem alaptalan) sztereotípia ellen szólva sztereotípiákat emlegettek.

Számomra kicsit szemrehányó, számonkérő volt a fogalmazása, gondolom annak is szánta, mert ha ott volt, miért nem kérdezte ezt ott és akkor.Csak ezért reggelt a fórumra.

hil Elküldve: 2010-11-12 23:42 Társalgó

YELLOW írta:
Tiba írta: A mai napig szifonos szódát iszok, a többi stimmel


új verda? Gratula hozzája! Úgy látszik mindenki nagyobbra vált... én meg azon vettem észre magam, hogy amikor pl az E60 új volt, nagyon nem tetszett, most hogy elérte az óvodás kort már tetszik. úgy látszik be kell ezeknek érni. mondjuk az új 5-östől odavoltam belülről maga az álom. kívülről túl puffancs, magas...stb. mintha szteroidozott volna



Kisajnálták a műszerfalból a hőmérőt. Így már nem is kell



hil Elküldve: 2010-11-12 23:40 Belsõ

InsectKiller írta: Na a mai napon rájöttem, hogy nem tudom kiszedni a zárszerkezetet az ajtóból.
A kérdésem annyi volna, hogy coupénál hogyan lehet kiszedni a zárat? Az egész ablakemelő szerkezetet vagyis annak a sínjét el kell távolítani az útból?!
Ha igen, akkor hogyan fogjak neki? Mit szedjek szét?
Köszönöm


Csak a hátsó sínt kell kicsavarozni (felhúzott ablaknál) és azt elmozdítani a helyéről elfektetni az ajtóban. Valami bizbaszt ki kell kötni a bowdennél, amit a leírás nem említ, egy lyuk kerül a csavar feje elé és azon keresztűl benyúlva tudod azt kitekerni. Sajnos pontosan nem emlékszem már rá, véletlenül vettem észre. Le kell csavarozni a zárat 3 db Torx csavar fogja. Utána ki kell akasztani a zár működtető rudazatot a külső kilincstől ezt a zár szerkezet elforgatásával lehet megtenni, mert csak egy pozícióban akad ki. Végül kis ügyeskedéssel, forgatással ki lehet szedni a zár szerkezetet.

Én ezekre emlékszem, sokat bíbelődtem vele, de biztosan lesznek, akik profibbak nálam és jobban le tudják írni. Sajnos nem fényképeztem annó, mert egyszerű ügynek tünt, mikorra már rájöttem, hogy nem az, addigra már túl sok mindenen voltam túl, így értelmetlen lett volna a fényképezés.

hil Elküldve: 2010-11-12 18:31 Kopog az eleje!!

KASZAMester írta: a kormánymű fogaslécének logása,sajnos e46-betegség.
ha megfigyeled,szinte mindig a bal oldala kotyan,log.
én felujitattam az aszonyéba,és sajnos 8-honap után,a felujitott is logást mutat már,igaz nem anyira mint elötte,de már log.
sztem tavaszra ugyan olyan kopogos szar lesz,mint volt!
remélem,a tied tovább fogja birni.


De azért elgondokoztató az, hogy egy gyári bontott lengőkar (a sajátomból, ami legalább 11 éves) jobb mint egy új Febi.....
Igen, nálam is bal oldalon szorult a kormány.



hil Elküldve: 2010-11-12 16:32 manuális váltó

Norbi316 írta: Sziasztok!A következő lenne a problémám!Mikor 1-es be teszem a váltót vagy hátramenetbe akkor valami huppanás hallatszik hátulról!Néha akkor is csinálja ha kinyomom a kuplungot!Ha indulásnál egyesbe teszem és huppan utána kiveszem újra vissza 1 be akkor már nem csinálja!Ennek mi lehet az oka?Talán váltó olajat kéne cserélni vagy valamelyik váltótartó bak?Eléggé zavar a dolog!Köszi az öteleteket előre is!


Ez szerintem a diffi szilentje, ami kersztben van a diffi mögött. Nekem ez lett cserélve és megszűnt a hang. Olajhoz semmi köze!



hil Elküldve: 2010-11-12 16:29 Autóvásárlás

Mikee írta: Köszi gyors válaszokat!

Én is félek, ezért kérdeznélek titeket, hogy hol a bibi.
Lehordtam az eladót mindennek, hogy miért tekergati az órát, és mondja meg 150.000 alatt van vagy sem. Erre ő is felháborodott, hogy mielött jár a szám vigyem el nyugodtam annyi bmw kereskedőhöz emennyihez csak akarom, mert ezek az adatok valósak... nem értem, hol tudott swindlizni, első tulajos, és a szakszervízben úgy is kiderül...vagy nem?
Lehet haverban van az összes szakszervízzel?

kb 10 évre veszek autót, és szándékosan kerestem az e36-ot. Sok véleményt olvasva hosszútávon úgy ítéltem meg kevesebb pénzbe kerül (lehet rosszúl)
a nepítélet.hu sok véleményt olvastam, és mondták hogy fantasztikus az e46, de megvan az ára is szervízelésben... nem tudom igaz e, azt tudom, hogy 2000 elött kevesebb az elektronika, és ha valami elromlik, akkor az az.

Sokat agyaltam, hogy drága e, mert 1,5szer annyiba kerülnek mint a japánok, és eddig toyotám volt, de most szeretnék egy minőségibb autót, aminek van úttartása, nagyobb élmény, szóval ennek tudtam be, meg kell fizetni a minőséget...

Azt mondjuk nem értem, hogy 96 után az is m44-es motorral szerelt, ami 1896cm3, de ez meg 1796, mint a '96 elöttiek.???





A képek nagyon szépek. Ez már biztosan mentes a tipus hibáktól, nem úgy, mint egy 2000 előtti e46, vagy közvetlenűl a facelift utáni modellek.
Az, hogy ennyi Km van benne, nem lehetetlen. Magam példáját tudom erre említeni: A Vectrámat (vadi újonan vettem, nekem gyártva, az én igényeim szerint)10 évesen eladtam 55000 Km-el. Mindig volt másik céges autóm, ebbe időnként a garázsban beültem és örültem neki közel 10 éven keresztűl. Mert hülye voltam!!! Mindenképpen meg kell nézni, festékréteg vastagságmérőt vigyél magaddal (ha Bp-i vagy, tudok kölcsönadni) és az első gyanus jelre állj el a vásárlástól, mert ha egy buktát észreveszel, akkor valszeg a többi is hazugság!

hil Elküldve: 2010-11-12 16:05 Kopog az eleje!!

Sziasztok!
Kopogott a jobb eleje. Több futóműveshez elvittem, nem volt ötletük. Aztán ma felkerestem a TeamT Work-ot http://www.teamtwork.hu/ azzal, hogy lengőkart kéne cserélni. Telefonon előzetesen megbeszéltük a dolgot, mondták, hogy van is általuk felújított lengőkar. Zsírzógombos gömbfejeket ők préselik be, 1 db lengőkar 32000pénzike+5000 a ki/be szerelés. Megnézték az autót és amikor a szerelő beállt vele, megállapította, hogy nagy gáz van a kormánnyal is. Ezt már én is észrevettem, hogy a tekerés egyik oldalán a vége felé megszorul, de nem akartam foglalkozni vele. Megnézte a lengőkart és amikor lekötötte, akkor lehetett látni a nem kis lógását. Érdekes, hogy a helyén meg se moccant. Nálam volt az eredeti, 54146 Km-el ezelőtt kicserélt gyári lengőkara szilentjével, (amit érzésem szerint, potyára cseréltettek ki, dehát a műszaki vizsgán mondták, hogy cserés) amit megnézett és azt mondta hibátlan. Érdekes, hogy a Febi csak ennyit tudott elmenni!Annak ellenére, hogy volt náluk készen általuk felújított darab, mégsem arra beszélt rá, hanem visszarakta az eredetit. A kormányműből kijövő tolórúd a bal oldalon (megmutatta) le fel irányban igen nagyon lötyögött. Levette a gumiharangot és mivel ott nem volt olaj, ami a nagy bajra utalt volna, valami elkopott bizbaszt kicserélt benne (ők gyártották bele 30 000Ft), beállították a kormány művet és ezzel kész is lett a beavatkozás. Szó mi szó nagyon jó lett minden: kopogás megszűnt, kormány KÖNNYEN és akadás mentesen végig tekerhető.
A műhelyük: régi műhely, igazi kóceráj benyomását kelti az emberben, de: vannak gépeik:két nagy eszterga, palást köszörü, marógép, oszlopos fúrógép,gömbköszörü, többféle , hatalmas hidraulikus prés, rengeteg célszerszám, futómű állító pad, hogy csak a lényeget említsem, tehát mindenféle futóművel kapcsolatos gépmunkát IS el tudnak végezni. Nagyon nagyon szimpatikus volt a hozzáállásuk, hogy nem az általuk már felújított darabot akarták mindenképpen eladni.

Én ezek után, nagyon ajánlom őket mindenkinek!!

Bocsánat, ha túl hosszú voltam, de a mai világban ilyennel már ritkán találkozhatunk









hil Elküldve: 2010-11-09 17:49 Belsõ

InsectKiller írta:
Tano írta:
InsectKiller írta: Sziasztok!
Meg tudja valaki esetleg mondani, vagy tudja, hogy hol lehet találni infót, hogy hogyan lehet 1 coupenál az ajtóból kiszedni a zárszerkezetet?
Ki kell venni az egész szerkezetet, vagy ki lehet valahogy játszani?
Köszönöm előre is!


Csak a kulcsos részt akarod kiszedni, vagy az egész zárszerkezetet?




A jobbos zárról van szó, szóval oda nincs kulcsos opció csak maga a zárszerkezet. Elvileg holnap már itt van. Mivel couperól van szó, ezért nem tudom, hogy mennyiben különbözik a technológia a limóéhoz képest.
Tegnap már eljutottam egész odáig, hogy kicsavaroztam a 3 csavart és annyira ki bírtam szedni, hogy lehúzzam róla az elektromos csatlakozót, hogy kimérethessem, hogy nyitás-záráskor van-e áram. Szerencsére van.
Hil köszönöm a tanácsot átolvasom az irományod és próbálkozom majd ügyesnek lenni!


Akkor annyi a könnyítés, hogy nem kell a hengerzárat kiszedni, egyébként nem hiszem, hogy sok eltérés lenne.
(HIL=hil mint nemecsek)

hil Elküldve: 2010-11-09 17:46 Balesetek BMW-vel...

andrea írta: Szem és fültanúja voltam vasárnap délután a Mészáros utcai buszmegállóban történt kettős gázolásnak. A szemtanúk és családtagok felháborodását látva a balesetet okozó sofőr a következőt mondta:
" TUDJÁK MAGUK, HOGY KIVEL BESZÉLNEK?"
Tényleg, lehet tudni, hogy ki a JZE-405 sofőrje, aki járdán gázol???


Kedves Andrea!
Látom frissen reggelt erre az oldalra, talán pont azért, hogy jelen tapasztalatát megossza velünk.Köszönjük és nagyon sajnáljuk a történtaket mi is. De azt tudnia kell, hogy bár mindenki azt gondolja, nem minden BMW-vel rendelkező ember bunkó és közveszélyes az utakon, nekem meggyőződésem, hogy az itt aktív tagok közűl senki sem az, mert ők/mi, nem presztizsként, kivagyiságból használunk BMW-t, hanem azért, mert ez a márka tetszik nekünk és nem gondolnám, hogy mutogatni akarnánk magunkat, és az alattunk lévő lóerőket.
Ezért nem értem, hogy miért is ez a majdnem szemrehányás számba menő bejelentkezése az Ön részéről. Valóban, igen sok bunkó BMW-s van, ezt magam is megtapasztaltam már néhányszor (más márkában ülve). De ezek alól nem kivételek a népautósok, Audisok sem!

hil Elküldve: 2010-11-09 06:54 Belsõ

InsectKiller írta: Sziasztok!
Meg tudja valaki esetleg mondani, vagy tudja, hogy hol lehet találni infót, hogy hogyan lehet 1 coupenál az ajtóból kiszedni a zárszerkezetet?
Ki kell venni az egész szerkezetet, vagy ki lehet valahogy játszani?
Köszönöm előre is!


A letöltések menüben találhotó "Hogyan csináld" című szervízkönyvben van leírás erről.
De: kárpit, (akku saru!!!)oldal légzsák le, zár cilinderbetét ki, én nem vettem ki az ablakot( ablak becsukva), csak a hátsó sín rögzítőt oldottam meg és elfektettem az ajtó aljában, utána a zár csavarjait kiszedtem és kijátszottam a zárat. Összerakásnál vigyázz: előbb nyitott ajtónál próbáld a működését, mert ha rosszul van beállítva és úgy becsukod az ajtót, akkor azt többé nem lehet kinyitni csak lakatos munka árán!!!

hil Elküldve: 2010-11-07 20:14 DSC, DTC - E90

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: E46-nál ha csak simán kapcsolod ki (röviden nyomva), akkor még kb 23%-ig felügyel, ez is bőven elég a mókázáshoz.



kb 23% ?? Miből számoltad ezt ki?




elosztod néggyel és kivonsz belőle kettőt, na úgy jön ki a 23%

hil Elküldve: 2010-11-07 20:10 bmw diagnosztika

Tano írta:

Az INPA-val gyorsabban meg tudod csinálni. Az E46 kiválasztása után a bal menüsorban a body-n belül jobb oldalt az instrument cluster-t nyisd meg.
Utána az alsó menüsorban már meg fogod találni.
Ha DIS-ben akarod, akkor a quick test után az alsó control module functions gombra katt, utána a bal alsó function selection majd ott a service menün belül megtalálod. Fejből most ennyire emléxem, konkrétabban most nem tudom megnézni.


Köszi Tano!!