Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2010-09-25 21:24 Mûszerfal világítás

bmw320d4 írta:

Kis érdekesség: A BMW úgy tervezte meg a műszervilágítás fényének hullámhosszát, hogy kb megegyezik a parázsló fa fényének hullámhosszával. Állítólag nagymértékben nyugtatja a vezetőt.

(Ezért megyünk tök nyugodtan éjszaka is 200-al a belsőben )


Én pont nem így tudtam: ami nyugtató szín, az a zöld. A piros, az kimondottan nem nyugtató szín, de sötétben pont nem megnyugvásra és álomba ringatásra van szükség. A szem a sötétben a piros, vörös (nevezze mindenki annak aminek akarja)szín után alkalmazkodik leggyorsabban a sötéthez. Imádom ezt a piros színt, előző autóimban fehér volt, régebben zöld, sötétben mindig hunyorogtam, most ez már NINCS. A kék, na az tragédia ebből a szempontból (fosvagen)

hil Elküldve: 2010-09-25 21:07 Autóvásárlás

bmw320d4 írta:
hil írta: mert normális a fogyasztása, megjelenése, nekem kényelmes, lehet vele előzni is, nem dizel, ami füstöl, kattog mint állat, stb, stb, szóval pont erre volt szükségem. Ja, és működik benne minden, még az ajtózár is.


A kattogás néha az én fülem is bántja, de mégis mindig lágy muzsikának hallom, miután utánaszámolok az üzemanyagra költött pénznek. (nem költöm el a megtakarítást diesel alkatrészekre!)
Igaz, én elég sokat utazok (340.000km / 5 év) ,tehát nekem a benzines nem igazán jó választás, még ha szeretem is a sorhat hangját és azt, ahogy megy.

Végül mindig ahhoz a kérdéshez jutunk, hogy az eper vagy a vaniliafagyi finomabb.


Persze, kinek mire van szüksége........A meghaláshoz még egy bicaj is elég lehet, és az mégcsak nem is hangos. Ezért is vagyok néha megdöbbenve, amikor olyan hangos kipufogókkal mennek, hogy másik autóban ülve is bánt a hangja.



hil Elküldve: 2010-09-25 20:50 Autóvásárlás

YELLOW írta: hil: nem mondok én már semmit

nem akarok én okoskodni, a nayg-nagy BMW tudorok között, de más egy újfejlesztésű motor mint a régi. belinkelnék egy több oldalas anyagot, de nem fárasztok vele senkit. és az enyém nem 1.6-os hanem 1.8 nagyon nagy különbség, számos különbséggel a facelift előtti 1.6-hoz képest.
én annyit tudok, ha eccer nagyobbat veszek, akkor 2.5 alá nem adom, számomra egy 2.0 nem ér többet mint a mostani.
de kinek mi... mindenki azt vesz amit akar

Szia Yellow!
Semmi gond nincs ezzel, én direkt vettem 318-at és nem 320-at vagy nagyobbat, mert: erősebb motornak lehet, hogy jobban kitaposták a belét korábban, 6 henger 24 szelep szintén több hibalehetőség, ugyenezt tartom a faceliftes 316/318-ra. Ebben az országban úgysem lehet kihasználni a nagyobb erőben rejlő lehetőségeket, hiszen a "szerv" minden bokor mögül figyel (hajaj, rendőrállamban élünk), tehát elégedett vagyok a jelenlegivel, mert normális a fogyasztása, megjelenése, nekem kényelmes, lehet vele előzni is, nem dizel, ami füstöl, kattog mint állat, stb, stb, szóval pont erre volt szükségem. Ja, és működik benne minden, még az ajtózár is.

Olvastam azon a fórumon a vitátokat, hát a lezárásként írt utolsó megjegyzésed.... már megbocsáss, de nem volt túl tetszetős. (Nem idézném, az én szótáramból hiányoznak azok a kifejezések)Off autónál, több márkánál is, én is, mások is megtapasztalták (jó, ez kb 10 éve volt), hogy konkrétan a 8 szelepes 82 Le-s jobban gyorsult, mint a 16 szelepes 100Le-s autó. De mint írtam, ez nem csak az én véleményem volt akkor!!!





hil Elküldve: 2010-09-25 16:09 Mûszerfal világítás

seta írta: Meg tudná mondani valaki, h hogy kell sérülésmentesen levenni a műszerfal mutatóit, h kicserélhessem a ledeket a számlapok alatt?


Én azt olvastam valahol, de nem próbáltam, hogy a mutatókat villával lehet leszedni. Az én műszerfal világításom gyárilag piros, és szerintem minden Bömösé olyan, akkor honnan a narancssárga?

hil Elküldve: 2010-09-25 16:06 Autóvásárlás

zoltan írta: Sziasztok!

Egy BMW 316Ci a kiszemelt. 1,6 benzines 135.000km-el.
Érdeklődnék, hogy mit tudtok mesélni erről az autóról (szervízigénye, megvételkor mit érdemes kicserélni rajta, használhatósága, fogyasztása, értékállósága ...)
Szívesen fogadok mindenféle tanácsokat így a vásárlás előtt, hogy mit érdemes megnézni rajta ...

köszi

Évjárat? Ár (már amennyiben publikus), esetleg fotó? Gondolom e46 cupe, mivel Ci.Az 1,6-os motor nem túl erős, bár Yellow majd ebben meg fog cáfolni engem, azt írta valahol, hogy a sorhat 320 i-t (150Le) lenyomja az Ő 316-jával. Az biztos igaz, csodálkozva tapasztaltam meg, hogy kb 80-ig a 318 -am jobban gyorsul mint a 320, ezt több autóval is megnéztük, de utána........Olajt mindenképpen cserélnék már ha nem teljesen friss van benne.Azon nem szabad spurnak lenni. A továbbiakat pedig olvasd vissza, nemrég leírták mások is, meg én is.

hil Elküldve: 2010-09-24 15:24 Társalgó

kempelen írta: Plazmagyertya:

Arra lennék kiváncsi, hogy élettartam szempontjából megállja e a helyét. Megpróbáltam figyelmesen olvasni, de a linken, amit hil betett egy szót nem találok az élettartamról. Ez lenne egy egyik.
A másik amin agyalok, hogy ekkora energiánál - igaz nagyon rövid idő alatt - mi történik az elektródával "hosszú távon", illetve akarva akaratlak az elektródára lerakodó olaj-benzin-koksz keverék hogyan befolyásolja a működést?

Harmadik, hogy milyen a rádiózaj, amit "esetleg" kelthet?

Köszönöm, nincs több kérdésem.

Szerintem az is baj ezzel, hogy lehet, jóval nagyobb a szikra erőssége, viszont mindez sokkal rövidebb idő alatt, ami nem jó. Ez volt a gond régen (Lada korszak) a tirisztoros gyujtással is, ahol egy kb 300V-ra feltöltött kondi lett kisütve a gyujtó trafóra, hiába volt a nagy energia, ha az idő rövid volt, erősen bekorlátozott a folyamatba a trafó.

hil Elküldve: 2010-09-24 15:19 Autóvásárlás

Aramis írta: Köszönöm a hozzászólásokat!
Ha megengeditek lenne még egy kérdésem!
Ti ,akik már nagy tapasztalattal bírtok,ha mégegyszer vennétek e46-ost,akkor mik lennének azok a dolgok, amiket különösen megnéznétek használtautó vásárlás esetén. Bocsi, ha hülye a kérdés, de én, kis túlzással csak az utcán láttam ilyen autót, semmilyen tapasztalatom nincs. Külföldre mennék az autóért, és nem szeretnék "bevásárolni". Avagy, mik azok a "jelek" amikből kiderül, hogy az autó sok sebből vérzik.

Én még alá hasalnék és megnézném az emelési pontok környékét (főleg a hátsókat), hogy nincs-e rozsdafolyás, rozsdafolt, a hátsó futómű kocsiszekrényhez kapcsolódó pontjait is nagyon megvizsgálnám. Alapjáraton járatva a motort levenném az olajbetöltő kupakját: nincs-e vákum a motorban, diaggal kiolvasnám az (esetleges)eltárolt hibákat, BMW Scanner diaggal megnézném, volt-e módosítva a Km állás (azzal jól meg lehet látni ezt), a többit pedig úgy, ahogyan az előttem írók is javasolták: olvass vissza,próbálj ki egy jót, réteg vastagság mérés,stb

hil Elküldve: 2010-09-23 21:37 Társalgó

Tano írta:
hil írta: A link neve
Vélemény???


Kicsit nagy számokkal dobálóznak. 1MW Mikor 1 paksi reaktor ad 400-at? Vannak még csodák
No de viccet félretéve. Nem vagyok szakértő, de józan ésszel belegondolva az össz felhasznált energia ugye nem lesz több. Ez erősebb szikrát ad a leírás szerint, de jóval kevesebb ideig. A kérdés az, hogy az üzemanyag begyújtásának szempotjából ez mennyivel rosszabb/jobb. Gondolom a gyújtás vezérlést is ezen idők figyelembevételével tervezték meg.
Más mit gondol? Pro/kontra?


Én sem hiszek ebben! Viszont amennyiben igaz lenne az a hatalmas energia (ami ugye a semmiből keletkezik) és a plazma kisülés iránya valóban olyan, mint az a képen látható, akkor bizony a szegény dugattyú teteje igen erős kiképzésben részesül termodinamikából.
De lehet, hogy rosszul látom.

hil Elküldve: 2010-09-23 20:08 Társalgó

A link neve
Vélemény???



hil Elküldve: 2010-09-21 22:24 Vicces :)

vsop14 írta: most olvastam és osztom a véleményt:
A belső kulcsnyílású torx csavart a flex-korong gyártók tuszkolták be a csavarpiacra

A belső kulcsnyílású az mindig Torx, a negatív Torx(hogy érthetőbb legyen) az az E tipus

hil Elküldve: 2010-09-21 17:35 Társalgó

YELLOW írta: 2 perce történt a lényeget leírom azokat pontosan idézve...

hívtak a BP banktól... az a beszélgetés LOL.

hiába mondom, hogy nem érdekel de belekezd... mondom üsse kő.

- biztosan előfordult már önnel, hogy hónap végén elfogyott a pénze!
- nem, még nem fordult elő.
- akkor ön szerencsés ember!
- igen az vagyok!
- akkor bármikor előfordulhat, hogy hó végén egy váratlan nagyobb kiadás következik be...
- vannak tartalékaim.
- adja már meg a születési dátumát és az anyja nevét, és megnézzük hogymit ajánlott a bank, milyen keretösszeget.
- nagyon szépen köszönöm a tájékoztatást, de nem fogok ezzel a lehetőséggel élni, korábban sem tettem.


pff fejlövés, nem lehet őket lelőni


szerk.: én nem értem, enynire szarul állunk? ha nem utalnak a melóhelyről havi 300-400ezret, akkor csóróknak vagyunk elkönyvelve?



Az a baj ezekkel, hogy amíg az ember udvarias, addig nem értik meg, hogy nem kell a szolgáltatásuk. Sajnos bunkónak kell lenni velük, mert csak így jut el a tudatukig, hogy hagyjanak békén. Sokszor kapok én is ilyen hívást, de nem tudok kibújni a bőrömből és képtelen vagyok paraszt lenni velük, aztán már nekem kellemetlen a dolog

hil Elküldve: 2010-09-17 20:51 Polír

A nem metál javításával semmi gond nincs, bármikor könnyedén javítható és észrevehetetlen minőségben. ÚÚÚÚtállom a metál festést!

hil Elküldve: 2010-09-17 20:48 elektronikai ember

Tano írta: Ezért nem árt elolvasni szerelések előtt a TIS vonatkozó részeit, és akkor elkerülhetőek a hasonló malőrök.

Erre nem gondoltam, de hittem a Youtube szerelési videónak. Mostmár mindegy, mert sikerült jobbra visszaállítani a kiindulási állapotot

Azért ennek a gombmegoldásnak a kitalálóját inkább agyonütni kéne mint dicsérni:

Mostmeg:










hil Elküldve: 2010-09-17 19:58 e46 touring belső díszítő műanyag

zcsatari írta: Sziasztok!

SZeretném kicserélni a műszerfalat átszelő díszítő műanyagokat illetve az ajtón lévőket is. HOl tudnék ilyenhez hozzájutni. Szívem szerint az ötösben ismeretes fekete fényesre cserélném, elérhető e ez e46ba is?

Köszi előre is!

Zoli

Ha magad csinálnád: színkeverőknek van a belső szinekhez is receptúrájuk, de: arra figyelj, hogy a gyári festést, azt a gumiszerű anyagot teljesen távolítsd el, mert a ráfújt festéktől fel fog hólyagosodni

hil Elküldve: 2010-09-17 19:55 elektronikai ember

YELLOW írta:

nah látod én leírtam, hogy törtem el, erre megcsinálod ugyanezt... legalább elolvastad vóna


Igazad van Yellow, paradicsomszemű voltam, nem néztem az írásod erre vonatkozó részét, azt gondoltam, a krómkarika törte. De legalább kipróbáltam