karbon fórum hozzászólásai

karbon Elküldve: 2009-04-09 11:49 Féktárcsa és fékbetét

Háromnegyed éve cseréltem ki a fékrendszert. Fékbetétek: Ferodo THERMO QUIET (2007-ben innovációs díjnyertes). Elsõ féktárcsák: Zimmerman Sport (lyuggatott), hátsó féktárcsa: gyári. Fékcsövek: fémhálós teflon (egyedi gyártás). Fékolaj: Valvoline synthetic DOT 5.1.
Tapasztalat, egy szóval: bevált.
A komplett rendszer az én használatom mellett hibátlan. Gyors, pontos, jól érzékelhetõ nyomáspont, jól terhelhetõ, nem vetemedett a tárcsa (nem üt).
"Mottó: több utat járhatsz, a végcél legyen kedvedre való."

karbon Elküldve: 2009-03-16 13:43 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

Hosszú vívódás és utánjárás után megléptem a futómû átalakítást. Ez a rugó került bele: "H&R" to those that are more enthusiastic about their driving. VA 35mm (VA 29485), HA 20 mm (HA 29485).
Tapasztalatok: Ültetés után a kerékkivágás magassága (cm): eleje 68 -> 65, hátulja 65 -> 65. Ültetés után a gumi futófelülete és a kerékkivágás közötti távolság (cm), elöl: 2,5, hátul 3,5. Az ok, hogy ennyit ült az autó, összetett: elöl a legkeményebb gyári (3 piros csík), hátul a legpuhább gyári (1 kék csík) rugók voltak benne (fura egy összeállítás - de én így vettem). Szóval az optika számomra tökéletes, használhatóság (hasmagasság) lényegében nem szenvedett csorbát, a futómû jellege persze kicsit feszesebb lett, de nem tûnt el a komfort. Érzésre olyan, mintha 4 piros csíkos, talán M-es rugók lennének benne. Számomra ideális rugózási karakterisztika. Nagyon szerethetõ, még a rosszabb magyar utakon is, bár a nagyobb kátyúk azért kerülendõk.
Megjegyzés: A gyári gátlók -bemérve is tökéletesek- maradtak. Ez elsõ fokú ültetésnek számít, ilyenkor nem kell gátlót cserélni.

karbon Elküldve: 2008-06-20 23:12 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

"Végül megvettem azt amit Zotya is forgalmaz és király lett."
Valaki tudja Zotya elérhetõségét?

karbon Elküldve: 2008-05-02 17:57 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

E46-os BMW-m van, gyártási év 2001. Az eredeti gyári futómû nagyon el van találva, mondhatni tökéletes. Azonban egy dologgal nem vagyok elégedett, az pedig a futómû magassága. Egy "elsõ szintû" ültetéssel nagyon jól nézne ki az autó, azonban nem szeretném leveszíteni a "komfortot". Korábban, más autókba több ültetett futómûvet tettem. Minden rugó és gátló oltári nagy lutri. Akkor derül ki, hogy milyen, amikor már benne van. Sokszor nem teljesül, az amit a gyár ígér. A futómû (rugó) keménysége, az ültetés mértéke is relatív, én már volt, hogy nagyon pórul jártam. Utánanéztem a lehetõségeknek. Lehetséges ültetõrugót cserélni, vagy komplett ültetõrugó szettet (rugó és gátló). Van valakinek tapasztalata? Az elsõ futómûvet kb. 30-40 mm-el, a hátsó futómûvet kb. 20 mm-el lenne jó leültetni. Akkor lássuk a konkrétumokat: AC Schnitzer, HAMANN, Bavarian Autosport, Eibach Pro-Kit, KW, MK, H&R...
Kedves BMW társak várom a tapasztalatokat.