YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (14437 pont) | Hozzászólások: 15818

Elküldve: 2017. szeptember 29. péntek, 10:18


Kabi írta:
viktor írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: üdv,
tegnap reggel indításkor jelzett a computer, hogy fékbetéteket hátul cserélnem kellene. ami azért fura, mert a computer még 17000km-t ír. Rádugtam diagot:
005DE1 DSC: Bremsbelagverschleiss: Plausibilität Hinterachse
szerintetek lehetséges az, hogy még az előző tulaj, amikor a fékeket (tárcsákat és betéteket) kicserélte 2015ben, akkor nem tett be új kopásjelzőt és ezért írja most nekem a hibát időnek előtte?
továbbá, ha a kopásjelzőt most kicserélem, mert a betétek szerintem még bőven jó állapotban vannak (17000km szerintem az élettartamuk fele még...), kell-e valamit INPA/ISTA-val programozni? Vagy csak a kopásjelzőt hiába cserélem?


E46-ról tudok nyilatkozni, de hasonló lehet.
betétről nem ír km-t. a fékkopásjelző olyan, ha eléri a betét azt a szintet, akkor a jelző hozzáér a tárcsához, elszakad benne egy szál. ez jelzi, hogy a betét csere érett.
ha ez elszakad, akkor el van szakadva. én sem cseréltem jelzőket, mert a betétek sem voltak elkopva. ez nem függ attól, hogy korábban cserélik-e vagy sem.
sőt valószínű km-t sem számol rá.
17ezer max az olajcseréd távja.
az lehetséges, hogy amikor az előző tulajnál cseréltek betétet, akkor a kopásjelzőt rosszul tették vissza. és most valahogy hozzáért elszakadt. egy képet dobhatnál fel, hogy áll a betét, milyen állapotban van. szerintem a nyeregnél le lehet fotózni.
a másik, hogy a jelző a belső betéteken van. az meg lehet már el van kopva, ugyanis kophat felemásan a betét. szóval kintről láthatod jónak, ha a belsők nem jók.

Lámpás ember kikapcsolja. valószínű az előző tulaj csak féket csináltatott és utána nem lámpáztatott.


megrendeltem az új betét szettet, kopásjelzővel együtt...levettem a hátsó kerekeket és kb 4mm a betét. de legalább nem felemásan kopnak...ami fura, hogy az első betétek meg még simán min 1 centisek, pedig egyszerre kerültek az autóba. lehet sokat dolgozik a DSC


az fura, pedig a hátsók alig kopnak.
igaz off autó és hátul dobfékes. kollégám verdája, 240ezer km-rel (valós). elől már 2x volt cserélve fékbetét, 1x tárcsa, ha jól emlékszem. a hátsó dobok most lettek szétszedve, mind a betétben, mind a dobon alig volt kopás. megdöbbentő.

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 117

Elküldve: 2017. szeptember 29. péntek, 09:33


viktor írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: üdv,
tegnap reggel indításkor jelzett a computer, hogy fékbetéteket hátul cserélnem kellene. ami azért fura, mert a computer még 17000km-t ír. Rádugtam diagot:
005DE1 DSC: Bremsbelagverschleiss: Plausibilität Hinterachse
szerintetek lehetséges az, hogy még az előző tulaj, amikor a fékeket (tárcsákat és betéteket) kicserélte 2015ben, akkor nem tett be új kopásjelzőt és ezért írja most nekem a hibát időnek előtte?
továbbá, ha a kopásjelzőt most kicserélem, mert a betétek szerintem még bőven jó állapotban vannak (17000km szerintem az élettartamuk fele még...), kell-e valamit INPA/ISTA-val programozni? Vagy csak a kopásjelzőt hiába cserélem?


E46-ról tudok nyilatkozni, de hasonló lehet.
betétről nem ír km-t. a fékkopásjelző olyan, ha eléri a betét azt a szintet, akkor a jelző hozzáér a tárcsához, elszakad benne egy szál. ez jelzi, hogy a betét csere érett.
ha ez elszakad, akkor el van szakadva. én sem cseréltem jelzőket, mert a betétek sem voltak elkopva. ez nem függ attól, hogy korábban cserélik-e vagy sem.
sőt valószínű km-t sem számol rá.
17ezer max az olajcseréd távja.
az lehetséges, hogy amikor az előző tulajnál cseréltek betétet, akkor a kopásjelzőt rosszul tették vissza. és most valahogy hozzáért elszakadt. egy képet dobhatnál fel, hogy áll a betét, milyen állapotban van. szerintem a nyeregnél le lehet fotózni.
a másik, hogy a jelző a belső betéteken van. az meg lehet már el van kopva, ugyanis kophat felemásan a betét. szóval kintről láthatod jónak, ha a belsők nem jók.

Lámpás ember kikapcsolja. valószínű az előző tulaj csak féket csináltatott és utána nem lámpáztatott.


megrendeltem az új betét szettet, kopásjelzővel együtt...levettem a hátsó kerekeket és kb 4mm a betét. de legalább nem felemásan kopnak...ami fura, hogy az első betétek meg még simán min 1 centisek, pedig egyszerre kerültek az autóba. lehet sokat dolgozik a DSC

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 13% (31 pont) | Hozzászólások: 223

Elküldve: 2017. szeptember 28. csütörtök, 17:11


YELLOW írta:
Kabi írta: üdv,
tegnap reggel indításkor jelzett a computer, hogy fékbetéteket hátul cserélnem kellene. ami azért fura, mert a computer még 17000km-t ír. Rádugtam diagot:
005DE1 DSC: Bremsbelagverschleiss: Plausibilität Hinterachse
szerintetek lehetséges az, hogy még az előző tulaj, amikor a fékeket (tárcsákat és betéteket) kicserélte 2015ben, akkor nem tett be új kopásjelzőt és ezért írja most nekem a hibát időnek előtte?
továbbá, ha a kopásjelzőt most kicserélem, mert a betétek szerintem még bőven jó állapotban vannak (17000km szerintem az élettartamuk fele még...), kell-e valamit INPA/ISTA-val programozni? Vagy csak a kopásjelzőt hiába cserélem?


E46-ról tudok nyilatkozni, de hasonló lehet.
betétről nem ír km-t. a fékkopásjelző olyan, ha eléri a betét azt a szintet, akkor a jelző hozzáér a tárcsához, elszakad benne egy szál. ez jelzi, hogy a betét csere érett.
ha ez elszakad, akkor el van szakadva. én sem cseréltem jelzőket, mert a betétek sem voltak elkopva. ez nem függ attól, hogy korábban cserélik-e vagy sem.
sőt valószínű km-t sem számol rá.
17ezer max az olajcseréd távja.
az lehetséges, hogy amikor az előző tulajnál cseréltek betétet, akkor a kopásjelzőt rosszul tették vissza. és most valahogy hozzáért elszakadt. egy képet dobhatnál fel, hogy áll a betét, milyen állapotban van. szerintem a nyeregnél le lehet fotózni.
a másik, hogy a jelző a belső betéteken van. az meg lehet már el van kopva, ugyanis kophat felemásan a betét. szóval kintről láthatod jónak, ha a belsők nem jók.

Lámpás ember kikapcsolja. valószínű az előző tulaj csak féket csináltatott és utána nem lámpáztatott.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (14437 pont) | Hozzászólások: 15818

Elküldve: 2017. szeptember 28. csütörtök, 14:19


Kabi írta: üdv,
tegnap reggel indításkor jelzett a computer, hogy fékbetéteket hátul cserélnem kellene. ami azért fura, mert a computer még 17000km-t ír. Rádugtam diagot:
005DE1 DSC: Bremsbelagverschleiss: Plausibilität Hinterachse
szerintetek lehetséges az, hogy még az előző tulaj, amikor a fékeket (tárcsákat és betéteket) kicserélte 2015ben, akkor nem tett be új kopásjelzőt és ezért írja most nekem a hibát időnek előtte?
továbbá, ha a kopásjelzőt most kicserélem, mert a betétek szerintem még bőven jó állapotban vannak (17000km szerintem az élettartamuk fele még...), kell-e valamit INPA/ISTA-val programozni? Vagy csak a kopásjelzőt hiába cserélem?


E46-ról tudok nyilatkozni, de hasonló lehet.
betétről nem ír km-t. a fékkopásjelző olyan, ha eléri a betét azt a szintet, akkor a jelző hozzáér a tárcsához, elszakad benne egy szál. ez jelzi, hogy a betét csere érett.
ha ez elszakad, akkor el van szakadva. én sem cseréltem jelzőket, mert a betétek sem voltak elkopva. ez nem függ attól, hogy korábban cserélik-e vagy sem.
sőt valószínű km-t sem számol rá.
17ezer max az olajcseréd távja.
az lehetséges, hogy amikor az előző tulajnál cseréltek betétet, akkor a kopásjelzőt rosszul tették vissza. és most valahogy hozzáért elszakadt. egy képet dobhatnál fel, hogy áll a betét, milyen állapotban van. szerintem a nyeregnél le lehet fotózni.
a másik, hogy a jelző a belső betéteken van. az meg lehet már el van kopva, ugyanis kophat felemásan a betét. szóval kintről láthatod jónak, ha a belsők nem jók.

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 117

Elküldve: 2017. szeptember 28. csütörtök, 13:34


üdv,
tegnap reggel indításkor jelzett a computer, hogy fékbetéteket hátul cserélnem kellene. ami azért fura, mert a computer még 17000km-t ír. Rádugtam diagot:
005DE1 DSC: Bremsbelagverschleiss: Plausibilität Hinterachse
szerintetek lehetséges az, hogy még az előző tulaj, amikor a fékeket (tárcsákat és betéteket) kicserélte 2015ben, akkor nem tett be új kopásjelzőt és ezért írja most nekem a hibát időnek előtte?
továbbá, ha a kopásjelzőt most kicserélem, mert a betétek szerintem még bőven jó állapotban vannak (17000km szerintem az élettartamuk fele még...), kell-e valamit INPA/ISTA-val programozni? Vagy csak a kopásjelzőt hiába cserélem?

Bitu79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 6% (38 pont) | Hozzászólások: 615

Elküldve: 2017. augusztus 30. szerda, 19:47


YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Én Bosch féktárcsákat vettem 5 éve,és tökéletesek.Eddig 30 000 km-t mentem velük.Szerintem sem márkafüggő a dolog,inkább használatfüggő.Féksípolást sem hallok soha felőlük.Elől kicseréltettem a féktárcsát is olyanra,amin vannak barázdák.A márkáját már nem tudom.Valami középkategóriásat vettem abból is 5 éve.A lényeg,hogy az ember mennyire használja,és hogyan.A jó minőségűt is idő előtt tönkre lehet tenni,ha valaki egyfolytában a féken áll.Sok olyan autóst látok,akik szinte mindenhol feleslegesen fékeznek.Az idő előtti elhasználódást,és hibákat a gyakori használat okozza.Prémium gyártók termékei természetesen tovább bírják a strapát.Akinek ilyen 10 000 km-enként kopik el a fékbetétje,az a fékpedálon áll mindig.
én úgy vagyok a Bosch-sal, ha egyáltalán nincs más alternatíva, csak akkor.
de te miért cseréltél féket olyan keves km-nél? nekem akkoriban tuning mániám volt, és mindenképp akartam a féken, amihez vágott tárcsát akartam, és azért cseréltem full-ba, az ATE vágása meg olyan különleges volt akkoriban. nagyon sokan megnézték annak idején. nem is hiányzott, hogy nincs fúrva. fék/gumi nekem alapból cserés volt, a biztonság miatt is, pedig semmi baja nem volt a féknek. a beteg elmém, az. de nekem ez sosem kopik el, de a gyári sem kopott volna még el az biztos. na jó talán egy első betét.

A szerelő javaslatára lett új féktárcsa elöl,és fékbetétek előre-hátra.Nem igazán néztem anno mennyire jók,megbíztam bennük.Mondjuk ezek cseréltették velem a kuplungot is,aminek szerintem semmi baja nem volt még.

ilyenek ezek a szerelők

Nekik is meg kell élniük valamiből.Azóta mondjuk már nem olyan könnyű engem megvezetni Azért írom,mert lehet,hogy nem voltak elhasználódva a fékbetétek,sem az első tárcsa.Ugye akkor vettem nem sokkal a kocsit


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (14437 pont) | Hozzászólások: 15818

Elküldve: 2017. augusztus 30. szerda, 19:43


Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Én Bosch féktárcsákat vettem 5 éve,és tökéletesek.Eddig 30 000 km-t mentem velük.Szerintem sem márkafüggő a dolog,inkább használatfüggő.Féksípolást sem hallok soha felőlük.Elől kicseréltettem a féktárcsát is olyanra,amin vannak barázdák.A márkáját már nem tudom.Valami középkategóriásat vettem abból is 5 éve.A lényeg,hogy az ember mennyire használja,és hogyan.A jó minőségűt is idő előtt tönkre lehet tenni,ha valaki egyfolytában a féken áll.Sok olyan autóst látok,akik szinte mindenhol feleslegesen fékeznek.Az idő előtti elhasználódást,és hibákat a gyakori használat okozza.Prémium gyártók termékei természetesen tovább bírják a strapát.Akinek ilyen 10 000 km-enként kopik el a fékbetétje,az a fékpedálon áll mindig.
én úgy vagyok a Bosch-sal, ha egyáltalán nincs más alternatíva, csak akkor.
de te miért cseréltél féket olyan keves km-nél? nekem akkoriban tuning mániám volt, és mindenképp akartam a féken, amihez vágott tárcsát akartam, és azért cseréltem full-ba, az ATE vágása meg olyan különleges volt akkoriban. nagyon sokan megnézték annak idején. nem is hiányzott, hogy nincs fúrva. fék/gumi nekem alapból cserés volt, a biztonság miatt is, pedig semmi baja nem volt a féknek. a beteg elmém, az. de nekem ez sosem kopik el, de a gyári sem kopott volna még el az biztos. na jó talán egy első betét.


A szerelő javaslatára lett új féktárcsa elöl,és fékbetétek előre-hátra.Nem igazán néztem anno mennyire jók,megbíztam bennük.Mondjuk ezek cseréltették velem a kuplungot is,aminek szerintem semmi baja nem volt még.


ilyenek ezek a szerelők


Bitu79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 6% (38 pont) | Hozzászólások: 615

Elküldve: 2017. augusztus 30. szerda, 19:38


YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Én Bosch féktárcsákat vettem 5 éve,és tökéletesek.Eddig 30 000 km-t mentem velük.Szerintem sem márkafüggő a dolog,inkább használatfüggő.Féksípolást sem hallok soha felőlük.Elől kicseréltettem a féktárcsát is olyanra,amin vannak barázdák.A márkáját már nem tudom.Valami középkategóriásat vettem abból is 5 éve.A lényeg,hogy az ember mennyire használja,és hogyan.A jó minőségűt is idő előtt tönkre lehet tenni,ha valaki egyfolytában a féken áll.Sok olyan autóst látok,akik szinte mindenhol feleslegesen fékeznek.Az idő előtti elhasználódást,és hibákat a gyakori használat okozza.Prémium gyártók termékei természetesen tovább bírják a strapát.Akinek ilyen 10 000 km-enként kopik el a fékbetétje,az a fékpedálon áll mindig.
én úgy vagyok a Bosch-sal, ha egyáltalán nincs más alternatíva, csak akkor.
de te miért cseréltél féket olyan keves km-nél? nekem akkoriban tuning mániám volt, és mindenképp akartam a féken, amihez vágott tárcsát akartam, és azért cseréltem full-ba, az ATE vágása meg olyan különleges volt akkoriban. nagyon sokan megnézték annak idején. nem is hiányzott, hogy nincs fúrva. fék/gumi nekem alapból cserés volt, a biztonság miatt is, pedig semmi baja nem volt a féknek. a beteg elmém, az. de nekem ez sosem kopik el, de a gyári sem kopott volna még el az biztos. na jó talán egy első betét.

A szerelő javaslatára lett új féktárcsa elöl,és fékbetétek előre-hátra.Nem igazán néztem anno mennyire jók,megbíztam bennük.Mondjuk ezek cseréltették velem a kuplungot is,aminek szerintem semmi baja nem volt még.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (14437 pont) | Hozzászólások: 15818

Elküldve: 2017. augusztus 30. szerda, 18:45


Bitu79 írta:
Én Bosch féktárcsákat vettem 5 éve,és tökéletesek.Eddig 30 000 km-t mentem velük.Szerintem sem márkafüggő a dolog,inkább használatfüggő.Féksípolást sem hallok soha felőlük.Elől kicseréltettem a féktárcsát is olyanra,amin vannak barázdák.A márkáját már nem tudom.Valami középkategóriásat vettem abból is 5 éve.A lényeg,hogy az ember mennyire használja,és hogyan.A jó minőségűt is idő előtt tönkre lehet tenni,ha valaki egyfolytában a féken áll.Sok olyan autóst látok,akik szinte mindenhol feleslegesen fékeznek.Az idő előtti elhasználódást,és hibákat a gyakori használat okozza.Prémium gyártók termékei természetesen tovább bírják a strapát.Akinek ilyen 10 000 km-enként kopik el a fékbetétje,az a fékpedálon áll mindig.


én úgy vagyok a Bosch-sal, ha egyáltalán nincs más alternatíva, csak akkor.
de te miért cseréltél féket olyan keves km-nél? nekem akkoriban tuning mániám volt, és mindenképp akartam a féken, amihez vágott tárcsát akartam, és azért cseréltem full-ba, az ATE vágása meg olyan különleges volt akkoriban. nagyon sokan megnézték annak idején. nem is hiányzott, hogy nincs fúrva. fék/gumi nekem alapból cserés volt, a biztonság miatt is, pedig semmi baja nem volt a féknek. a beteg elmém, az. de nekem ez sosem kopik el, de a gyári sem kopott volna még el az biztos. na jó talán egy első betét.

Bitu79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 6% (38 pont) | Hozzászólások: 615

Elküldve: 2017. augusztus 30. szerda, 09:52


BarG írta:
MattM325 írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta: gondoltam híreskedek egy kicsit
műszakin voltam tegnap é nagyon büszke vagyok, hogy a fék első és hátsó tengelyen oldalanként 1-2%-os eltérést hozott. a fékhatás kifejezetten jó. 120-nál simán bele merek taposni a fékbe, hogy elengedem a kormányt. ha az út nem lejt oldalra az autó nem húz semerre. egyébként sem győztem a dicséretet hallgatni, de én nem vagyok ennyire elégedett.

Gratula
Nekem most lesz első tárcsa+betét csere.
Csak kíváncsiságból ki mit hallott... nekem ATE vs Zimmermann dilemmám van.
Egyik szerelő erre esküszik, a másik meg arra... olyan még nem volt aki szerint mindkettő jó. Több ismerőst is megkérdeztem és van aki szerint ATE-vel lesz gond, vegyem a gyárit. Van aki szerint csak az ATE a jó a másikkal szar lesz
Ár nem igazán lényeges, a kettő között nincs nagy különbség.
Az E46-on nekem is ATE volt, az jó volt... de az E90-re a másik felé hajlok jelenleg.

mindegyik fékkel lehet gond, ha nem jól koptatják be, és rögtön satuzza az ember.
ha valamikor is elkopik én ugyanilyet veszek.
azt tudom, hogy az ATE pont olyan fék, amit célszerű a saját betétjével rendelni. nincs hang, van fékhatás, és szerintem marha dögösen néz ki ez a fajta bevágás.
nem szabad a gyári szürkés felületkezelést letakarítani róla, mert sokan megteszik.
Zimmermann-nal az a gond, hogy szerintem nehéz a megfelelő betétet megtalálni hozzá. az egyikkel hangja lesz, a másik túl puha, és porol mint a rossznyavaja, a másik túl kemény, megeszi a tárcsát hamar.
régebben szerettem a Jurid tárcsa+betét kombót ajánlgatni, de már a honeywell gyártja, aki a suzukinak is beszállító és szinte nem látok olyan suzukit, aminek ne sípolna a fékje. az is fura, hogy az ára eléggé lement. régen a középmezőnybe volt, sokak meg voltak vele elégedve. most viszont lehet az ára tükrözi a romlott minőséget. pedig a honeywell egy igényes gyár, igaz én inkább méréstechnikában ismertem korábban.

Köszi az infót!
Hát szerintem most Zimmerman lesz amit a szerelő ajánlott, aztán ha nem jön be akkor legközelebb visszatérek az ATE-ra.
A lényeg úgyis az, hogy megálljon az autó amikor kell

Tudom nem mostani, gondolom azóta már túl vagy a fékcserén, de...
Ha esetleg bárki hasonló fékkombináción dilemmázna, akkor egyértelmű: Zimmermann!!!
Ate Powerdisk és Brembo társa a kínai utángyártás eltorzult darabjai.
Kb. 40e km-es tapasztalatomból beszélek, kibróbáltam ezt is, azt is. Ráadásul 2 különböző autón. Eredmény: Az első pár Ate ütött-rázott az első km-eken, szinte fékezés sem volt bennük, a következő garanciában cserélt széria szintén. Majd a 3. turnus bírta kb. 8000km-t. Ezután jött a Brembo Max, ugye ez egy és ugyanaz az előzőekben említett típussal. Első km-ekben rázott, de ezután már gyárira cseréltem. Ezt követő két évre jött a 325i, gondoltam kipróbálom a Powerdisk/Ceramic kombót, rázott, igaz inkább 80-tól. Lehet, hogy kissebb fékátmérőben beválik, nem tudom. Nekem soha többet kínai Ate.

Mielőtt az égbe menesztenénk a Zimmermannt, hadd áruljam el, hogy az előző autómon (E46 330Cd) 4* volt gyári tárcsa, mind a 4* kb. 70 000 km-t mentem velük, mire elkezdtek rázni és cserélni kellett őket. 1* tettem fel Zimmermannt, ami 30 000 km után produkálta ugyanazt a rázást, mint a gyári 70k után. Szóval NEM!

Én Bosch féktárcsákat vettem 5 éve,és tökéletesek.Eddig 30 000 km-t mentem velük.Szerintem sem márkafüggő a dolog,inkább használatfüggő.Féksípolást sem hallok soha felőlük.Elől kicseréltettem a féktárcsát is olyanra,amin vannak barázdák.A márkáját már nem tudom.Valami középkategóriásat vettem abból is 5 éve.A lényeg,hogy az ember mennyire használja,és hogyan.A jó minőségűt is idő előtt tönkre lehet tenni,ha valaki egyfolytában a féken áll.Sok olyan autóst látok,akik szinte mindenhol feleslegesen fékeznek.Az idő előtti elhasználódást,és hibákat a gyakori használat okozza.Prémium gyártók termékei természetesen tovább bírják a strapát.Akinek ilyen 10 000 km-enként kopik el a fékbetétje,az a fékpedálon áll mindig.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. augusztus 30. szerda, 10:05

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (88 pont) | Hozzászólások: 1278

Elküldve: 2017. augusztus 29. kedd, 21:59


MattM325 írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta: gondoltam híreskedek egy kicsit
műszakin voltam tegnap é nagyon büszke vagyok, hogy a fék első és hátsó tengelyen oldalanként 1-2%-os eltérést hozott. a fékhatás kifejezetten jó. 120-nál simán bele merek taposni a fékbe, hogy elengedem a kormányt. ha az út nem lejt oldalra az autó nem húz semerre. egyébként sem győztem a dicséretet hallgatni, de én nem vagyok ennyire elégedett.


Gratula
Nekem most lesz első tárcsa+betét csere.
Csak kíváncsiságból ki mit hallott... nekem ATE vs Zimmermann dilemmám van.
Egyik szerelő erre esküszik, a másik meg arra... olyan még nem volt aki szerint mindkettő jó. Több ismerőst is megkérdeztem és van aki szerint ATE-vel lesz gond, vegyem a gyárit. Van aki szerint csak az ATE a jó a másikkal szar lesz
Ár nem igazán lényeges, a kettő között nincs nagy különbség.
Az E46-on nekem is ATE volt, az jó volt... de az E90-re a másik felé hajlok jelenleg.


mindegyik fékkel lehet gond, ha nem jól koptatják be, és rögtön satuzza az ember.
ha valamikor is elkopik én ugyanilyet veszek.
azt tudom, hogy az ATE pont olyan fék, amit célszerű a saját betétjével rendelni. nincs hang, van fékhatás, és szerintem marha dögösen néz ki ez a fajta bevágás.
nem szabad a gyári szürkés felületkezelést letakarítani róla, mert sokan megteszik.
Zimmermann-nal az a gond, hogy szerintem nehéz a megfelelő betétet megtalálni hozzá. az egyikkel hangja lesz, a másik túl puha, és porol mint a rossznyavaja, a másik túl kemény, megeszi a tárcsát hamar.
régebben szerettem a Jurid tárcsa+betét kombót ajánlgatni, de már a honeywell gyártja, aki a suzukinak is beszállító és szinte nem látok olyan suzukit, aminek ne sípolna a fékje. az is fura, hogy az ára eléggé lement. régen a középmezőnybe volt, sokak meg voltak vele elégedve. most viszont lehet az ára tükrözi a romlott minőséget. pedig a honeywell egy igényes gyár, igaz én inkább méréstechnikában ismertem korábban.


Köszi az infót!
Hát szerintem most Zimmerman lesz amit a szerelő ajánlott, aztán ha nem jön be akkor legközelebb visszatérek az ATE-ra.
A lényeg úgyis az, hogy megálljon az autó amikor kell


Tudom nem mostani, gondolom azóta már túl vagy a fékcserén, de...
Ha esetleg bárki hasonló fékkombináción dilemmázna, akkor egyértelmű: Zimmermann!!!
Ate Powerdisk és Brembo társa a kínai utángyártás eltorzult darabjai.
Kb. 40e km-es tapasztalatomból beszélek, kibróbáltam ezt is, azt is. Ráadásul 2 különböző autón. Eredmény: Az első pár Ate ütött-rázott az első km-eken, szinte fékezés sem volt bennük, a következő garanciában cserélt széria szintén. Majd a 3. turnus bírta kb. 8000km-t. Ezután jött a Brembo Max, ugye ez egy és ugyanaz az előzőekben említett típussal. Első km-ekben rázott, de ezután már gyárira cseréltem. Ezt követő két évre jött a 325i, gondoltam kipróbálom a Powerdisk/Ceramic kombót, rázott, igaz inkább 80-tól. Lehet, hogy kissebb fékátmérőben beválik, nem tudom. Nekem soha többet kínai Ate.



Mielőtt az égbe menesztenénk a Zimmermannt, hadd áruljam el, hogy az előző autómon (E46 330Cd) 4* volt gyári tárcsa, mind a 4* kb. 70 000 km-t mentem velük, mire elkezdtek rázni és cserélni kellett őket. 1* tettem fel Zimmermannt, ami 30 000 km után produkálta ugyanazt a rázást, mint a gyári 70k után. Szóval NEM!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (14437 pont) | Hozzászólások: 15818

Elküldve: 2017. augusztus 29. kedd, 11:36


MattM325 írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta: gondoltam híreskedek egy kicsit
műszakin voltam tegnap é nagyon büszke vagyok, hogy a fék első és hátsó tengelyen oldalanként 1-2%-os eltérést hozott. a fékhatás kifejezetten jó. 120-nál simán bele merek taposni a fékbe, hogy elengedem a kormányt. ha az út nem lejt oldalra az autó nem húz semerre. egyébként sem győztem a dicséretet hallgatni, de én nem vagyok ennyire elégedett.


Gratula
Nekem most lesz első tárcsa+betét csere.
Csak kíváncsiságból ki mit hallott... nekem ATE vs Zimmermann dilemmám van.
Egyik szerelő erre esküszik, a másik meg arra... olyan még nem volt aki szerint mindkettő jó. Több ismerőst is megkérdeztem és van aki szerint ATE-vel lesz gond, vegyem a gyárit. Van aki szerint csak az ATE a jó a másikkal szar lesz
Ár nem igazán lényeges, a kettő között nincs nagy különbség.
Az E46-on nekem is ATE volt, az jó volt... de az E90-re a másik felé hajlok jelenleg.


mindegyik fékkel lehet gond, ha nem jól koptatják be, és rögtön satuzza az ember.
ha valamikor is elkopik én ugyanilyet veszek.
azt tudom, hogy az ATE pont olyan fék, amit célszerű a saját betétjével rendelni. nincs hang, van fékhatás, és szerintem marha dögösen néz ki ez a fajta bevágás.
nem szabad a gyári szürkés felületkezelést letakarítani róla, mert sokan megteszik.
Zimmermann-nal az a gond, hogy szerintem nehéz a megfelelő betétet megtalálni hozzá. az egyikkel hangja lesz, a másik túl puha, és porol mint a rossznyavaja, a másik túl kemény, megeszi a tárcsát hamar.
régebben szerettem a Jurid tárcsa+betét kombót ajánlgatni, de már a honeywell gyártja, aki a suzukinak is beszállító és szinte nem látok olyan suzukit, aminek ne sípolna a fékje. az is fura, hogy az ára eléggé lement. régen a középmezőnybe volt, sokak meg voltak vele elégedve. most viszont lehet az ára tükrözi a romlott minőséget. pedig a honeywell egy igényes gyár, igaz én inkább méréstechnikában ismertem korábban.


Köszi az infót!
Hát szerintem most Zimmerman lesz amit a szerelő ajánlott, aztán ha nem jön be akkor legközelebb visszatérek az ATE-ra.
A lényeg úgyis az, hogy megálljon az autó amikor kell


Tudom nem mostani, gondolom azóta már túl vagy a fékcserén, de...
Ha esetleg bárki hasonló fékkombináción dilemmázna, akkor egyértelmű: Zimmermann!!!
Ate Powerdisk és Brembo társa a kínai utángyártás eltorzult darabjai.
Kb. 40e km-es tapasztalatomból beszélek, kibróbáltam ezt is, azt is. Ráadásul 2 különböző autón. Eredmény: Az első pár Ate ütött-rázott az első km-eken, szinte fékezés sem volt bennük, a következő garanciában cserélt széria szintén. Majd a 3. turnus bírta kb. 8000km-t. Ezután jött a Brembo Max, ugye ez egy és ugyanaz az előzőekben említett típussal. Első km-ekben rázott, de ezután már gyárira cseréltem. Ezt követő két évre jött a 325i, gondoltam kipróbálom a Powerdisk/Ceramic kombót, rázott, igaz inkább 80-tól. Lehet, hogy kissebb fékátmérőben beválik, nem tudom. Nekem soha többet kínai Ate.


én nem tudom az enyém kínai-e vagy sem. nekem is rázott. majd a szilent blokk ki lett cserélve poliuretánra és nincs rázás. én nem akartam elhinni, hogy a fék az. pedig műszakin a szilenten sem láttak semmit, több esetben sem.
kb 2 hónapja voltam műszakin. kb 45-50ezerrel ezelőtt volt a fékcserém. fékhatás kiváló, 1% eltérés van oldalanként. nem is tudom mennyi lehet (gyakori kérdésen utána néztem azt írták elől 20% lehet, amit én marhára sokallok). akkor külön taps az enyémnek.
kollégám OFF autóra Zimmermann-t tett. sokat dilemmázott rajta. nincs vele megelégedve. nem ráz, csak nem az igazi a fékhatás úgy érzi. nem a száguldozós fajta pedig.

MattM325
autója adatai
Széria: X5
Típus: E70
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0sd
Évjárat: 2008

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (48 pont) | Hozzászólások: 352

Elküldve: 2017. augusztus 29. kedd, 10:54


Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta: gondoltam híreskedek egy kicsit
műszakin voltam tegnap é nagyon büszke vagyok, hogy a fék első és hátsó tengelyen oldalanként 1-2%-os eltérést hozott. a fékhatás kifejezetten jó. 120-nál simán bele merek taposni a fékbe, hogy elengedem a kormányt. ha az út nem lejt oldalra az autó nem húz semerre. egyébként sem győztem a dicséretet hallgatni, de én nem vagyok ennyire elégedett.


Gratula
Nekem most lesz első tárcsa+betét csere.
Csak kíváncsiságból ki mit hallott... nekem ATE vs Zimmermann dilemmám van.
Egyik szerelő erre esküszik, a másik meg arra... olyan még nem volt aki szerint mindkettő jó. Több ismerőst is megkérdeztem és van aki szerint ATE-vel lesz gond, vegyem a gyárit. Van aki szerint csak az ATE a jó a másikkal szar lesz
Ár nem igazán lényeges, a kettő között nincs nagy különbség.
Az E46-on nekem is ATE volt, az jó volt... de az E90-re a másik felé hajlok jelenleg.


mindegyik fékkel lehet gond, ha nem jól koptatják be, és rögtön satuzza az ember.
ha valamikor is elkopik én ugyanilyet veszek.
azt tudom, hogy az ATE pont olyan fék, amit célszerű a saját betétjével rendelni. nincs hang, van fékhatás, és szerintem marha dögösen néz ki ez a fajta bevágás.
nem szabad a gyári szürkés felületkezelést letakarítani róla, mert sokan megteszik.
Zimmermann-nal az a gond, hogy szerintem nehéz a megfelelő betétet megtalálni hozzá. az egyikkel hangja lesz, a másik túl puha, és porol mint a rossznyavaja, a másik túl kemény, megeszi a tárcsát hamar.
régebben szerettem a Jurid tárcsa+betét kombót ajánlgatni, de már a honeywell gyártja, aki a suzukinak is beszállító és szinte nem látok olyan suzukit, aminek ne sípolna a fékje. az is fura, hogy az ára eléggé lement. régen a középmezőnybe volt, sokak meg voltak vele elégedve. most viszont lehet az ára tükrözi a romlott minőséget. pedig a honeywell egy igényes gyár, igaz én inkább méréstechnikában ismertem korábban.


Köszi az infót!
Hát szerintem most Zimmerman lesz amit a szerelő ajánlott, aztán ha nem jön be akkor legközelebb visszatérek az ATE-ra.
A lényeg úgyis az, hogy megálljon az autó amikor kell


Tudom nem mostani, gondolom azóta már túl vagy a fékcserén, de...
Ha esetleg bárki hasonló fékkombináción dilemmázna, akkor egyértelmű: Zimmermann!!!
Ate Powerdisk és Brembo társa a kínai utángyártás eltorzult darabjai.
Kb. 40e km-es tapasztalatomból beszélek, kibróbáltam ezt is, azt is. Ráadásul 2 különböző autón. Eredmény: Az első pár Ate ütött-rázott az első km-eken, szinte fékezés sem volt bennük, a következő garanciában cserélt széria szintén. Majd a 3. turnus bírta kb. 8000km-t. Ezután jött a Brembo Max, ugye ez egy és ugyanaz az előzőekben említett típussal. Első km-ekben rázott, de ezután már gyárira cseréltem. Ezt követő két évre jött a 325i, gondoltam kipróbálom a Powerdisk/Ceramic kombót, rázott, igaz inkább 80-tól. Lehet, hogy kissebb fékátmérőben beválik, nem tudom. Nekem soha többet kínai Ate.



tamas32
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2002

státusz tamas32

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2017. augusztus 11. péntek, 12:11


YELLOW írta:
tamas32 írta:
YELLOW írta:
tamas32 írta: Sziasztok ! Egy kis segítdèget szeretnèk kèrni tőletek .van egy e46 os 330xd-m ès az utóbbi időben azt vettem èszre hogy ha fèkezek jobb oldalra fèlrehúz annyira hogy egy kicsit ellen kell fogni hogy ne menjek le az útról . lecserèltèk nekem a 4 fèktárcsát mert elèg vèknyak voltak de betèteket nem mert azt mondták azok mèg elèg jók .De ezek után is fèlre húz . valakinek valami ötlete lenne hogy mi okozza a problèmát ??
Köszönöm! Tamás


amerre húz, nem melegszik jobban a felni? én azt mondanám befog a fék.
egyébként ha tárcsát cserélsz, akkor betétet is kell!!! fordított esetben nem. tehát betétet lehet cserélni tárcsa csere nélkül is.

Köszönöm az infót . kicserèlem akkor a betèteket is . Szerenited az megoldja a problèmát ?Esetleg nem lehet hogy futóművel van a gond ? Köszönöm válaszod!


én így tudom, ahogy leírtam. tehát a betétet mindenképp érdemes cserélni. de lehet be lesz rohadva a nyeregben a dugattyú. szokása, főleg a jobb oldalon. ezt nézze meg a szerelő.
ha a gumid nincs félrekopva, akkor nem valószínű, hogy a futóművel lesz gond.
esetleg a lengőkar végén lévő nagy szilentblokk okozhat hasonlót, bár akkor inkább rázza a kormány fékezés közben.


Rendben köszönöm a gyors válaszod! Minden kèppen megnèzetem szerelővel.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (14437 pont) | Hozzászólások: 15818

Elküldve: 2017. augusztus 10. csütörtök, 21:50


tamas32 írta:
YELLOW írta:
tamas32 írta: Sziasztok ! Egy kis segítdèget szeretnèk kèrni tőletek .van egy e46 os 330xd-m ès az utóbbi időben azt vettem èszre hogy ha fèkezek jobb oldalra fèlrehúz annyira hogy egy kicsit ellen kell fogni hogy ne menjek le az útról . lecserèltèk nekem a 4 fèktárcsát mert elèg vèknyak voltak de betèteket nem mert azt mondták azok mèg elèg jók .De ezek után is fèlre húz . valakinek valami ötlete lenne hogy mi okozza a problèmát ??
Köszönöm! Tamás


amerre húz, nem melegszik jobban a felni? én azt mondanám befog a fék.
egyébként ha tárcsát cserélsz, akkor betétet is kell!!! fordított esetben nem. tehát betétet lehet cserélni tárcsa csere nélkül is.

Köszönöm az infót . kicserèlem akkor a betèteket is . Szerenited az megoldja a problèmát ?Esetleg nem lehet hogy futóművel van a gond ? Köszönöm válaszod!


én így tudom, ahogy leírtam. tehát a betétet mindenképp érdemes cserélni. de lehet be lesz rohadva a nyeregben a dugattyú. szokása, főleg a jobb oldalon. ezt nézze meg a szerelő.
ha a gumid nincs félrekopva, akkor nem valószínű, hogy a futóművel lesz gond.
esetleg a lengőkar végén lévő nagy szilentblokk okozhat hasonlót, bár akkor inkább rázza a kormány fékezés közben.