kirandulo fórum hozzászólásai

kirandulo Elküldve: 2006-06-20 14:17 ASC hiba

2002 e46 320d. gyújtás ráadásánál szépen kigyullad majd elalszik az '@' lámpa (ASC visszajelzõ, müszerfal közepe). Viszont mikor megvettem a gépet, mintha járó motornál az ASC nyomógomb hatására kigyulladt volna (tehát aktiválódott) a kipörgésgátló.
ASC nyomógombnak most nincs hatása. (Kipörgetett keréknél kigyullad a visszajelzõ, majd elalszik a kipörgés megszûnésekor.)
Ez hibás mûködés, igaz? Probléma megoldása? :

elõre is köszönöm a segitséget

kirandulo Elküldve: 2006-06-13 10:21 Turbo

fontos és idetartozik: olajcsere

ismert tény, hogy a dizelekben hamar (1-2e km) elfeketedik az olaj. Hát ez pont ezért is van, mert finom olajat kell használni, viszont a szélsõséges körülmények (extrém magas hõmérsékletû kent fémelemek -> turbó is) ugymond égetik az olajat, vagyis a 'kozma' szépen beleépül az olajba, amitõl az fekete lesz.

a szóban forgó típushoz (320d) a Castrol SLX 0W-30 LL4 a hivatalosan elõírt, a csereintervallum 23500 km talán. Namármost sok szakival konzultálva én is a következõket tartom irányadónak:

1. lényeg hogy full-szintetik legyen, 0-30 helyett, fõleg nyáron tökéletes a 5-40. Castrol nem a legjobb minõség, ez csak marketing!! a 320d - 330d társadalom szine-kréme jelentõs része Mobil1 5W-40 full-szintetiket használ.
2. Persze jó a hivatalosan elõirt 0-30, csak jobban fogja enni az autó, fõleg pörgõs hajtásnál. Jónak számít, ha 10e km-ig nem kell pótolni (tehát min. és max. között marad a nívó.) (Ha nagypapásan jársz, még egy kopott motort sem kell utántölteni.)
3. olajcsere intervallum. Általános vélemény, hogy túl sok a 23e km. Aki valamit is ad az autójára, 12-15e km-nként cserél.
4. Nem hasznos, sõt káros lehet egy már kopottabb (>80e km) motornál tisztító-öblítõ szerviz. A szépen leülepedett, odakozmált, "beépült" olajsár vagyis inkább lepedék feloldásával nem fog kijönni az egész a leeresztéssel, ergó az eredmény => további erõteljes kopás elõidézése, nagyságrenddel nagyobb olaj-fogyasztás (a fém- és olajsárból álló lepedék tömítésként mûködik). Tehát jól meggondolni, nem biztos, hogy érdemes!

kirandulo Elküldve: 2006-06-13 10:06 Turbo

kirandulo Elküldve: 2006-06-13 10:04 Turbo

tiszteletben tartva és kiegészitve Bogár véleményét, sztem a hütés vagyis lehülés nagyonis fontos, mert a "csoda-csigaház" bizony 100-150e ford/perc (!) pörög, a motor 3-4000-es tartományában. Ennek következtében felizzik, és ha ekkor leáll a kenés - pontosabban a kenés cserélõdése - akkor az ott lévõ olaj abban a szent pillanatban szépen lekozmál a csapágy-tengely és persze minden olaj által érintett izzó - vagy legalábbis majdnem izzó - felületen.
lásd: http://totalcar.hu/magazin/szotar/szotarturbo

Mivel járgányaink (én is 320d-t hajtok) legféltettebb kincse-szive-lelke a szóbanforgó gépelem, ezért én is szívesen fogadok minden további hozzászólást.

kirandulo Elküldve: 2006-06-12 17:59 Turbo

"irigyellek" Richmondtutu, vagyis gratulálok, ritka az ilyen kevés kilométeres, és a Prémium egyben kilométer garancia, ha jól tudom. A németek átlag 40e km/év mennek ilyen autóval, tapasztalat szerint.

Turbo: akkor veszem csak észre, ha kicsit párás-hüvös idõ, alkonyat-este, mögöttem jönnek lámpával, és nyomok egy padlót 2-4e fordulat között. Akkor se vészes, de van kicsi füst.

Sztem fontos, hogy intenziv használat után (pályán 180-al döngetés), pörgetõs vezetés után nem szabad azonnal leállitani. 2 perc gyengéden hajtás (1200-1500 fordulat) vagy alapjárat (750 ford/perc) és visszahül a turbó. Ha igy használod, SOHA nem fog elromlani - vélem én (a laikus).. De halljuk, mit szólnak a szakik.

kirandulo Elküldve: 2006-04-24 10:46 320d Motor

odakapcsolsz BC-n (éppen az látszódjon), aztán következõ nyomásra hosszan nyomvatart (jó hosszan, kb. talán 5-7 másodperc)

kirandulo Elküldve: 2006-04-24 09:51 320d Motor

nálam 5,3-5,8 között számol és 1100-1200 km-t megy = kb. jó, talán 1-2 tizeddel alulszámol

kirandulo Elküldve: 2006-04-12 10:25 CD váltó csatlakozója

ugy t'om, ha BMW Business (rá van irva), akkor igen. (tehát ha van MODE gomb (amivel váltogatni lehet a 'source' -ot: TUNER-TAPE-CD)

kirandulo Elküldve: 2006-04-10 15:50 Olajcsere_

Urak, tanulságos az értekezés. Lenne 1-2 kiegészítõ kérdés.

autó: 320d, kb.150e ? km (63-ra visszaforgatott óra ), elõélete nem ismert, most nem eszi az olajat (4000 km-t mentem vele, szinte naponta néztem a nívót). Ahogy megvettem, cseréltem: Castrol SLX LL04 0W30.

Azóta több szakit faggattam, mi lenne a javasolt / jó.
Többen mondták: nyáron mehet bele a 10W-40 is, mert azt nem eszi annyira, télen 0-30 vagy 5-30.

Kérdés 1: Milyen olajat használtok? (320d) Melyik is van elõírva 320d-hez?

Castrol SLX LL04 0W30
Castrol TXT 5W30
Castrol TXT SOFTEC 5W40
vagy esetleg a Castrol GTD, 5W-40 is jó?

Kérdés 2: Most akkor az én esetemben ne mossam át inkább csere elõtt, ugye?

kirandulo Elküldve: 2006-03-31 11:15 Apró hibák

esetedben én is kuplungra tippelnék.

Nekem hátsó hajtás körüli kopás-gondom van (E46 320d kombi 2002/2)
Hasonló a bajom, de még csak picike. Indulás rezonancia nincs, minden sima és jó, kuplung és váltó vaj. Viszont 1-es fokozat végén, ha jobban tolom, és ha nem pontosan "elõbb kinyomva" a kuplungot "és "aztán pontosan elengedve" a gázt váltok, akkor megkoppantok hátul a hajtásnál valamit (ami szerintem nem üzemszerû). Szakik szerint csapágy(ház?)ba beleverhet a kardán, kikophatnak a gumi (gyûrû)tömitések (>150 e km jelenség ). ...Vagy hardy.. Szakik szerint továbbá: féltengely / difi nem valószínû, mert azok "örök élet"..

még egyelõre csak lehuzott ablaknál / csendes utcában durvább a hang, amikor reprodukálom a hibát, úgyhogy -elvileg- még nem nagy a baj. autós haverok, ha próbálják, nem érzik / vagy azt mondják, hogy ez semmi, nem kell foglalkozni vele.

lehet, hogy meg kellene bütykölni, húzós macera állitólag a szétbontás, hogy hozzáférjen az ember

kirandulo Elküldve: 2006-03-30 13:24 320d Motor

brazil_8 írta: Addig is pár kérdés:
- szerelt már be valaki állófûtést, ha igen hol és mennyiért
- szó volt korábban, hogy a Casco a legjobb "lopásgátló", tudtok mondani közelítõ árat Cascora, hogy nektek mennyiben van, bár vsz a 10e-es havidíj ajánlat elég jó amit kaptam
- milyen pótkerék jár alapból hozzá mankó/teljes?
- van valahol user manual hozzá magyar (vagy angol) nyelven? Legalább lenne mit olvasgatnom, míg itthon fekszem begipszelve.
- mennyi légzsák van benne alapból?


Ha 4M alatt van a vételár NEM 90e km van benne. Lásd "Elado e46 320d Touring facelift" téma. De emiatt ne keseredj el, hanem nézd/nézesd meg alaposan. Lehet jó a vas, és lehet h semmi gondod nem lesz vele 3-5 évig.

Válaszok (amire tudok):
- állófûtést szerintem felesleges, csak újabb meghibásodási lehetõség, + szétszedés/összerakás
- Casco sztem nem kell, minek. Nem lopják ezt az autót/típust/évjáratot. Vagy panel lakotelepeken állsz vagy netalán törni akarod?
- mankó pót (virsli)
- User Manualt rendelni OEM-en vagy máshol:
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=05
01410156557 E46 320d OWNER'S HANDBOOK E46/3
javaslom még: www.maroti.net http://www.maroti.net/products/product_8.html

alapból 4 lufi: elöl kormány + anyós + elsõ oldalajtók 1-1

kirandulo Elküldve: 2006-03-06 13:04 320d Motor

Sziasztok srácok!

Megvan a kicsike! És fantasztikus... Elöljáróban mindenkinek köszönöm az ezt megelõzõ segítõ tanácsokat, mind nagy hasznukat vettem a vásárlásnál. Biztos, hogy követtem el hibákat, és bevállaltam kockázatokat, de talán vannak dolgok, amiket jól csináltam. Mindannyiunk és fõleg az utánunk következõk számára most elmesélem a tapasztalataimat.

negativ:
- bevállaltam a nem túl szimpatikus behozó neppert / kereskedõt
- bevállaltam egy kis hitelt

pozitiv (szerintem):
Vásárlás elõtt BMW márkaszervíz (nepper ebben teljesen korrekt volt, mondta, hogy OK, vigyük nyugodtan), ahol ismerõs a müvezetõ + technikai vezetõ. Olyan hozzáállást tapasztaltam, mint még sehol eddig. Nepper gyerek elment az elején a becsekkoláskor, otthagyta nekem a kocsit 2 órára (!!) 3 szerelõ nézte/vizslatta a kocsit 2 órán át, mindenbe bevontak, mindent láttam, megmutattak, és objektívek voltak, pl. árról (hogy megérte-e vagy sem, nem is voltak hajlandóak beszélni). 8e Ft-t fizettem a végén (csak a fizikai külsõ átvizsgálásért, futómû/fék diagnosztika, stb. kellett fizetnem):

0. összes kulcsból olvastak egy km adatot (a mûanyag szervizbõl is olvasnak, abban is van chip) ...ezt pl nem is tudtam
1. külsõ átvizsgálás (szemrevételezés, rétegmérés, futómûdiagnosztika, teljes átnézés, fékbetétek, féktárcsák,stb.) (km reális-e ez alapján)
2. computer (lámpamodul, computeres csatlakozás) (vizsgálat eredetileg asszem 5 rugó) (km-adat)
3. gyári adatbázis lekérés (adatbázis lekérdezése asszem 20 rugo) (alvázszám alapján összes gyári info, motor, szín, váltó, stb, milyen felszereltséggel gördült ki a kocsi, stb.)

Eredmény:
- karc, törésmentes, minden eredeti
- kocsi belseje új érzetû (sehol egy karc, csomagtartó peremeken, küszöbbelépõ mûanyagokon sem, stb)
- 70e km (reális adat)
- szervizkönyv eddigi 4 bejegyzés reális (németországi, kisvárosi tulaj)
- autó újszerû állapotban: kiemelt figyelemmel: szilentblokkok, trapézkarok, lengéscsillapitok, stabilizátorok, stb.)
Meg a szerelok is csodalkoztak, hogy milyen rendben van, mondták, hogy tuti nem pesti utcán futott az auto.
- egy példa: boritas alatt zseblampaval megmutogatta a valtomu, osztomut: MINDEN PORSZARAZ. Mintha uj lenne. Sehol egy mikron olaj. (Mondták, hogy ez normális, láttak már 150e-t ment gépet is ilyen állapotban.)

negatívum:
- könnyebb a pénztárca 3,5-el..

...És nagyon-nagyon megy (igy Suzuki után fõleg) !!..
Sok extra, elektromosan behajtható külsõ tükrök, sport-bõr multikormány, tempomat, gyári mp3 CD-tár, stb. És állmatlan éjszakák egyelõre, amig bele nem kerül még védelem. Ugyhogy hamarosan privátba keresni foglak cbr!

Üdv, és kíváncsian várom a véleményeket / tanácsokat!

kirandulo

...
motor: M47/TÜ (110kw)
Produktionsdatum: 2002.01.11
Erstzulassung: 2002.02.12

kirandulo Elküldve: 2006-02-28 17:43 320d Motor

Kösz fiúk!
Tényleg elveszettnek és kiszolgáltatottnak éreztem magam kicsit. Pedig nagyfiú vagyok már... Jól esett, hogy ilyen gyorsan írtál/válaszoltál. Várom bOgar és a többiek reakcióját is.

Még arra mondjatok vmit légyszi, hogy mi a megoldás, hogy ne lopják el másnap. (Valaki a rablásgátlóra esküszik, valaki a SkyGuard-ra, stb.) Ugyebár van benne gyári valami, én amellé raknék 1 egyedi rablásgátlót +1 váltózárat. Magamtól ezt csinálnám. Helyes ez így?

Mondjuk ettõl még mindig feldobják egy trélerre...
Sajnos garázs csak otthon vidéken van, viszont Pesten csak az utca, mondjuk persze keresem a jobb helyeket, vagy esetleg fizetõs parkolót javasoltok?

Vagy ez az a kategória, amit már nem (annyira) lopnak?

köszi

kirandulo Elküldve: 2006-02-28 16:52 320d Motor

Szervusztok!
Az imént regisztráltam. Oka, hogy hamarost - ha a sors is úgy akarja - beteljesül a gyermekkori álom. 30 éves vagyok, 20 éve vágyom rá: BMW. 320d touring-ra esett a választás.

Nagy örömömre szolgált végigolvasnom ezt a 4 oldalas témát, és úgy érzem, megerõsített választásomban.

Egyszerû felhasználó vagyok, némi mûszaki és autós ismerettel persze. Skodri 100-ason bármikor kicserélem az egész motort egy másikra egyedül, úgy 6 óra alatt pöcc-röffre.

Szóval 320d. hasznaltauto.hu persze. 2001, 136 LE, 90-100e km
Kiszolgáltatottnak érzem magam ezekkel a fránya kereskedõkkel kapcsolatban. Mégis mire figyeljek? Egy bmw-s hangra és a harapás nagyságára bemondja, hogy ok-e a turbo? Mert ugye az egyszerû átvizsgálásba nem fér bele a nyomásmérés..

Példul holnap megyek egy gépet megnézni, elõtte foglaltam idõpontot a márkaszerviznél az adott városban, a szokásos 10 rugós átvizsgálásra.
Kereskedõ persze húzza a száját, hogy mit hepciáskodom, az autó full jó, hát nem hallom? Szervízkönyv persze nincs, éppen most ért ide németbõl. (Rendszám sincs persze.) Mondtam neki, hogy nem loptam a pénzt, és nem apuci adta, nem is a lottón nyertem: 15 évet tekertem, és tettem félre a perselybe, míg összegyûlt. Busszal, Metróval és Willamossal jártam, szó szerint. Ez a minimum, hogy a szakszervíznek megmutathassam. Erre nagynehezen ráállt, úgy tûnik. Majd beszámolok...

Szóval megbízhatok majd a szakszerelõ mókus ítéletében? (silent-blokkok, trapézkarok, futómû, fék [tárcsa, betétek], turbo, festékréteg vastagság mérések, stb.)
Szeretném tudni, hogy hozzávetõlegesen még mennyi lesz az elsõ körös tuti költés, a vételáron felül. Van erre sanszom?

Biztos nagyon kezdõk a kérdéseim, de elõre is köszönöm, hogy megírjátok a leglényegesebbeket, akár felsorolás szerûen.
Bocsi a hosszúra nyúlt meséért.