naarjan fórum hozzászólásai

naarjan Elküldve: 2016-01-08 12:28 Mi lehet a baj?

Bitu79 írta:
naarjan írta:
YELLOW írta:
naarjan írta:



igen, úgy van


Ahogy mondod... közben megnéztem egy korábbi írásotokat és töröltem ... de nem tűnik el. Még mindig a lánczörgéses megoldást keresem, de valószínű láncfeszítő lesz ... (lehet elfelejtették kicserélni - könnyű ellenőrizni, mert az újnak kisebb a feje, így ránézésre megállapítható)


Ja.Én írtam sztem a láncfeszítőt.Az sokkal hosszabb,mint a régi fajta.Én kicseréltettem mikor vettem a gépet,meg berakattam egy láncugrásgátló lemezt is.
Motorkódom n40b16



Ugyanaz a motor nekem is. Most megyek órát tartani, de előtte belekukkantok a motortérbe.
Hátha megoldódik. Köszi amúgy a tippet!

naarjan Elküldve: 2016-01-08 12:19 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
naarjan írta:



igen, úgy van


Ahogy mondod... közben megnéztem egy korábbi írásotokat és töröltem ... de nem tűnik el. Még mindig a lánczörgéses megoldást keresem, de valószínű láncfeszítő lesz ... (lehet elfelejtették kicserélni - könnyű ellenőrizni, mert az újnak kisebb a feje, így ránézésre megállapítható)

naarjan Elküldve: 2016-01-08 11:49 Mi lehet a baj?



naarjan Elküldve: 2015-12-18 09:45 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Megint én...
A következő lenne a probléma:
Indításkor hangos lánczaja van a kocsinak, mintha nem kapna olajat a feszítés. 3 mp és elmúlik mikor már kapja a cuccot. Ilyenkor mikor zörög, kicsit hezitál is hogy beálljon az alapjárat ... leugrik kb 350-es fordulatra egy pillanatra, majd felmegy 1100 körülre (hideg motornál)
Valami elengedi az olajat?
Utánanéztem, van valami szelep is ami megtartja a nyomást és az szokott kimenni ... bár az én motoromnál nem látom a robbantott rajzon.
Motor:N40B16A
Valakinek valami tanács, hogy mit nézzek meg először?
(Még mielőtt az olajba valaki belekötne, új van benne -2 hónapja cserélve- castrol 5w40)

naarjan Elküldve: 2015-11-17 10:31 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
naarjan írta: Sziasztok!

Nemrég vezérlés lett csereberélve a kocsin, azóta az alapjárat ingadozik kormánytekerésnél. A szervó túl sok erőt vonna el? A kb 700-as alapjáratról leugorhat 450-re is. Érdekesség még, hogy csak meleg motornál. Ha abbahagyom a kormány piszkálását, akkor visszaáll.
Tudom, hogy ez természetes, hogy erőt von el, de azért nem ennyire.
Elvileg ilyenkor az alapjárati motornak nem kellene jobban dolgozni? Be lenne retkelve?

Köszi előre is


melyik motor van benne? mert szerintem nincs alapjárati motorod.
igen túl nagy fordulatot vesz el. szervo olaj van benne elég?


N40B16A
Szervó olajat kb fél éve töltöttem rá. Még nem néztem, de szerintem az is rendben van.
De jó ötlet... mikor hidegen reggel beindítom, akkor is olyan láncos hangja van és mikor felmegy a fordulatszám 1000 fölé indítás pillanatában, utána hallani, majd leugrik az alapjárat kb 350-re majd utána áll be 1100 körülire a szivató miatt. Akkor ez lehet a szervó hibája? Csinálok holnap reggel egy videót is ha nem felejtem el.




naarjan Elküldve: 2015-11-17 09:39 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Nemrég vezérlés lett csereberélve a kocsin, azóta az alapjárat ingadozik kormánytekerésnél. A szervó túl sok erőt vonna el? A kb 700-as alapjáratról leugorhat 450-re is. Érdekesség még, hogy csak meleg motornál. Ha abbahagyom a kormány piszkálását, akkor visszaáll.
Tudom, hogy ez természetes, hogy erőt von el, de azért nem ennyire.
Elvileg ilyenkor az alapjárati motornak nem kellene jobban dolgozni? Be lenne retkelve?

Köszi előre is

naarjan Elküldve: 2015-10-05 20:34 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Egy ELM327-es "játékkal" olyan érdekességet fedeztem fel az ingadozó alapjáratra, hogy mikor a vákuum esik picit, akkor utána kezd ingadozni. Mitől ingadozhat? Rossz légtömegmérő? Fals levegő? Csak meleg motornál jön elő.
Köszi előre is

naarjan Elküldve: 2015-09-24 21:02 Mi lehet a baj?

naarjan írta:
naarjan írta:
Bitu79 írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Csináltam egy videót a problémámról, ami azóta is fennáll.
Lényeg: nehezen indul, alapjárat melegen gázadás után meginog. Valakinek ötlet?
Plusz mellette P0011 hibakód. (most volt nemrég vezérműcsere, de már volt utána állítva is)
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=Kbk43z8UU7k


Pedig ez a hibakód többek között vanos,vezérműlánc hiba,feszító,esetleg vanos tömítés...


Igen az lenne...de elvileg azzal nincs probléma. Jól megy, nincs semmi baja a kocsinak, csak ez a hosszú indítózás és az ingadozó alapjárat gázadás után, vagy gázról levétel után. Általában egy gázfelengedés után 2szer ugrik le egy pillanatra kb 100-150 fordulattal az alapjárat. Plusz elvileg ha valami baj lenne a vanossal, akkor az alapjárat sem lenne amúgy egyenletes, pedig az. Hozzáteszem a motorhiba jelzés nem ég. Csak diaggal hozza ki a problémát (tehát elvileg még nem olyan súlyos a helyzet)
Esetleg valamelyik solenoid szelep szórakozna? el van trutymósodva?






Tegnap még kitisztítottam a légtömegmérőt és kicseréltem az egyik vezérmű jeladót. Azóta már ahogy észrevettem normálisabban indul. Nem kell annyit tekernie. Viszont! Ha felmelegszik már a motor, kb 10km után akkor megint néha csinálja a az alapjárat ingadozást gázlevétel után.
Nem lehet, hogy valami hőfok jeladó is bekavar?

naarjan Elküldve: 2015-09-24 20:57 Mi lehet a baj?

raul227 írta:
raul227 írta: sziasztok,egy jó ideje hallok egy bizonyos hangot a motor felől,amikor áll az autó,alapjáraton,de nem minden esetben,nem tudom mi okozza,"csörög" magas hangon,1-2 másodpercig,aztán abbamarad,gondolom a fordulat amikor feljebb megy,de ez csak tipp.olyan hang mintha képletesen cseppkőbarlangban a vízcseppek.mondták már rá hogy a lánccal lehet valami,de más azt mondja annak nem ilyen a hangja,meg a lánc az élettartamos.417000km van a kocsiba(óra szerint) valaki azt is mondta hogy lehet a jeladós adagoló is okozhatja a csörgést(még az előző tulajnak jelzett be a diag valamit ezzel kapcsolatban,de igazából gyakorlatban nekem november óta semmi gondot nem okozott,állítólag néha nem megfelelő értéket küld,vagy valami ilyesmi),ezért nem is cseréltettem.ma vittem szerelőhöz,aki azt mondta hogy megnézte,és a főtengely szíjtárcsa van ramaty állapotban.emiatt lehetséges ez a hang?és ez mit okozhat az autóban,mennyire sürgős a cseréje? ez lenne az?https://alkatreszek.hu/fot_szi...18300300_i valaki esetleg ha ránézne,keresne nekem ilyet....
mert az alkatrész kereső 2 ágra osztotta az alkatrész keresést, https://alkatreszek.hu/autoalk...mai_kereso jármű orr és motor oldalira.nekem ez nem egyértelmű.
másik kérdésem,lehetséges e hogy az egyik hátsó gumimnak a belső oldalán a betű lehorzsolódott,amiatt lehet e hogy mentem kb 500 kmt 1.1 - 1.5 bárral ,mert nem vettem észre hogy egy szög,vagy drót miatt megszállt a kerék.vagy ez esetleg valami futómű hibára is utalhat?most cserélik a bölcsőt az autóban,mert meg volt rokkanva,azt mondták a futóművesek,hogy cseréltessem ki mert nagyon terpeszt az autó,amiatt kopik a belső pereme a hátsó kerekeknek.nem én okoztam a "rokkanást".
Előre is köszi!



Valaki?



Ha alkatrészt keresel, akkor a realoem.com-on először nézd meg a robbantott rajzot és az alkatrész sorozatszámát. A kereséshez kell majd az alvázszámod utolsó 7 karaktere. Nekem iy volt ilyen csörgés korábban. Nem sokáig, mert a vezérműlánc csinálta... a feszítője ment szét. Privátba nem messze tőled tudok egy jó szerelőt S.patakon.

naarjan Elküldve: 2015-09-24 12:10 Mi lehet a baj?

naarjan írta:
Bitu79 írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Csináltam egy videót a problémámról, ami azóta is fennáll.
Lényeg: nehezen indul, alapjárat melegen gázadás után meginog. Valakinek ötlet?
Plusz mellette P0011 hibakód. (most volt nemrég vezérműcsere, de már volt utána állítva is)
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=Kbk43z8UU7k


Pedig ez a hibakód többek között vanos,vezérműlánc hiba,feszító,esetleg vanos tömítés...


Igen az lenne...de elvileg azzal nincs probléma. Jól megy, nincs semmi baja a kocsinak, csak ez a hosszú indítózás és az ingadozó alapjárat gázadás után, vagy gázról levétel után. Általában egy gázfelengedés után 2szer ugrik le egy pillanatra kb 100-150 fordulattal az alapjárat. Plusz elvileg ha valami baj lenne a vanossal, akkor az alapjárat sem lenne amúgy egyenletes, pedig az. Hozzáteszem a motorhiba jelzés nem ég. Csak diaggal hozza ki a problémát (tehát elvileg még nem olyan súlyos a helyzet)
Esetleg valamelyik solenoid szelep szórakozna? el van trutymósodva?





naarjan Elküldve: 2015-09-23 20:02 Mi lehet a baj?

Bitu79 írta:
naarjan írta: Sziasztok!
Csináltam egy videót a problémámról, ami azóta is fennáll.
Lényeg: nehezen indul, alapjárat melegen gázadás után meginog. Valakinek ötlet?
Plusz mellette P0011 hibakód. (most volt nemrég vezérműcsere, de már volt utána állítva is)
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=Kbk43z8UU7k


Pedig ez a hibakód többek között vanos,vezérműlánc hiba,feszító,esetleg vanos tömítés...


Igen az lenne...de elvileg azzal nincs probléma. Jól megy, nincs semmi baja a kocsinak, csak ez a hosszú indítózás és az ingadozó alapjárat gázadás után, vagy gázról levétel után. Általában egy gázfelengedés után 2szer ugrik le egy pillanatra kb 100-150 fordulattal az alapjárat. Plusz elvileg ha valami baj lenne a vanossal, akkor az alapjárat sem lenne amúgy egyenletes, pedig az.



naarjan Elküldve: 2015-09-23 19:34 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Csináltam egy videót a problémámról, ami azóta is fennáll.
Lényeg: nehezen indul, alapjárat melegen gázadás után meginog. Valakinek ötlet?
Plusz mellette P0011 hibakód. (most volt nemrég vezérműcsere, de már volt utána állítva is)
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=Kbk43z8UU7k

naarjan Elküldve: 2015-09-22 08:42 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
gabor1987 írta: Sziasztok!

Csütörtökön vettem egy 2003-as évjáratú 318d-t. Lementem vele kb. 50km-t, felvillant az üzemanyag-jelző fény, ezért elmentem tankolni. Jó minőségű gázolajat tankoltam, úgy 40 liter körül. Biztos vagyok benne, h nem benzint, ezzel nem lehet gond. Tankolás után gondoltam, megjáratom még egy kicsit a kocsit. Finoman, érzéssel vezettem, kb. 25km után leparkoltam, üresbe tettem, kézifék. Másfél-két perc után lefulladt. Még újra tudtam indítani, de elindulni már nem tudtam vele. Ahogy engedtem fel a kuplungot és nyomtam le a gázpedált, lefuladt, mintha nem kapott volna üzemanyagot.
Eddig két szerelő látta, de egyik sem tudta megmondani, mi lehet a gond, egyik sem tudta rácsatlakoztatni a diagnosztikát (Delphi).

Kizárható:
- az akkumulátor hibája
- sokáig állt eladás előtt vagy régen volt teletankolva, így a nafta lemosott valamiféle szennyeződést a tank faláról és az eltömődött

Megkerestem az előző tulajt. Ő azt állítja, sosem tapasztalt hasonlót.

Van valami tippetek?


a gázolaj nem igazán mos le, bár állítólag abban is van E85, aminek vannak ilyen jelleggű, maró tulajdonságai. ha régi anyag miatt lett volna, akkor 50km-t nem mentél volna le vele.
nem lett bikázva a gép? (főleg ha sokat állt)
esetleg próbáld meg a légtömegmérőt lehúzni, mármint a csatiját. próbáld meg úgy.
hirtelen ennyi tippem van.
viszont simán lehet, hogy valami ganély anyag ment bele korábban, ami le volt ülve. most, hogy rátankoltál felkavarta, és az AC szűrőjét eltömítette, és nem kap anyagot.


Egy szűrőtisztítás ráférne. Látszólag lehet hogy tisztának néz ki, de attól még tiszta dzsuva. Áztasd be egy kicsit a szűrőt az AC-n. Ahogy Yellow írta, valószínű felkapott valamit a rendszer. Érdemes megnézni, nehogy tönkrevágja a pumpát. Nem olcsó dolog.

naarjan Elküldve: 2015-09-17 20:47 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
naarjan írta:
hil írta:
YELLOW írta:

viszont ha nem volt szar, és HALL szenzoros, akkor az ellenállás méréssel jól tönkre is tetted.

SziaY!
Miért is???
bye:hil



Ezt én sem értem. Hall effektest lehet nézni multiméterrel és oszcilloszkóppal. Sajnos utóbbi csak a munkahelyemen van... így maradt a kis multiméter.



lehet mérni multiméterrel, de nem ellenállásmódban. na jó lehet nem teszi tönkre, de tönkre teheti a Hall-elemet.


természetesen. Mondjuk ez egy olyan kis béna multiméter, hogy ha valamit esetleg tönkre tud tenni...azok az idegeim ... de teszi a dolgát egyelőre

naarjan Elküldve: 2015-09-17 19:33 Mi lehet a baj?

hil írta:
YELLOW írta:

viszont ha nem volt szar, és HALL szenzoros, akkor az ellenállás méréssel jól tönkre is tetted.

SziaY!
Miért is???
bye:hil



Ezt én sem értem. Hall effektest lehet nézni multiméterrel és oszcilloszkóppal. Sajnos utóbbi csak a munkahelyemen van... így maradt a kis multiméter.