paleszb fórum hozzászólásai

paleszb Elküldve: 2014-04-03 08:58 325tds dadogva jár nem pörög fel

duend írta:
paleszb írta: Sziasztok!

Tegnap meghuzattam, de nem nagyon, éppen hogy elérte 5000-t. tudom nehéz megállni, de nem szoktam egyáltalán tolni neki. Hipp hopp dadogás, alapjárat időnként megszűnik, leáll. 6-ból 5 porlasztót kicseréltem már, de nem hiszem hogy ez a baj. Ma azért még kicserélem a 6-t is.
km: van vagy 300 000 benne az óra szerint. Az olaj: egy olajcsere alatt 2 l-t kell utántölteni.
Van valami ötletetek? Vagy csak computeren derül ki, hogy mi szállhatott el.



Ezert megnyitottad az ezredik forum temät is? Van külön segitsegkerös topic is...


ok, igazad van, link ide kérlek, mert csak az elektromos részben találtam segítségkérős topikot. Vagy erre gondoltál?

paleszb Elküldve: 2014-04-03 08:34 325tds dadogva jár nem pörög fel

Sziasztok!

Tegnap meghuzattam, de nem nagyon, éppen hogy elérte 5000-t. tudom nehéz megállni, de nem szoktam egyáltalán tolni neki. Hipp hopp dadogás, alapjárat időnként megszűnik, leáll. 6-ból 5 porlasztót kicseréltem már, de nem hiszem hogy ez a baj. Ma azért még kicserélem a 6-t is.
km: van vagy 300 000 benne az óra szerint. Az olaj: egy olajcsere alatt 2 l-t kell utántölteni.
Van valami ötletetek? Vagy csak computeren derül ki, hogy mi szállhatott el.

paleszb Elküldve: 2014-03-18 12:03 Szervószivattyú

ember84 írta:
paleszb írta:
YELLOW írta:
ember84 írta:
paleszb írta: Tudja valaki, hogy a szervó-kormányhoz színileg milyen olaj való?
Ezt kérdezte tőlem a unixos.
Piros vagy zöld.
Gondolom ATF-ből van mind a kettő fajta, csak nem mindegy hogy melyiket öntöd bele.



Nekem piros volt,amit beleraktam,boltba tudták mi kell!


piros kell



Köszi mindenkinek, ez tök jó ez a fórum, sokkal hamarabb segít valaki mint egyébb.. helyen. Még egy kérdés ha lehet:

A kormányszervó tartályából ahol a gumicső rámegy folyik az olaj. Megjelent egy kattogó hang menet közben, kb 4 mp-ként. Valószínű hogy a szervószvattyú kattog mert kell neki az olaj? A tartályból nem fogyott ki az olaj, csak a cső mentén felül ereszti az olajat.


Minél előbb állítsd meg a folyást,és ne üzemeltesd a szivattyút levegősen,vagy olaj nélkül!


Ok, köszönöm. Most szereztem egy másik tartályt csövekkel, rögvest kicserélem.

paleszb Elküldve: 2014-03-18 12:00 Szervószivattyú

YELLOW írta:
ember84 írta:
paleszb írta: Tudja valaki, hogy a szervó-kormányhoz színileg milyen olaj való?
Ezt kérdezte tőlem a unixos.
Piros vagy zöld.
Gondolom ATF-ből van mind a kettő fajta, csak nem mindegy hogy melyiket öntöd bele.



Nekem piros volt,amit beleraktam,boltba tudták mi kell!


piros kell



Köszi mindenkinek, ez tök jó ez a fórum, sokkal hamarabb segít valaki mint egyébb.. helyen. Még egy kérdés ha lehet:

A kormányszervó tartályából ahol a gumicső rámegy folyik az olaj. Megjelent egy kattogó hang menet közben, kb 4 mp-ként. Valószínű hogy a szervószvattyú kattog mert kell neki az olaj? A tartályból nem fogyott ki az olaj, csak a cső mentén felül ereszti az olajat.

paleszb Elküldve: 2014-03-18 11:47 Szervószivattyú

Tudja valaki, hogy a szervó-kormányhoz színileg milyen olaj való?
Ezt kérdezte tőlem a unixos.
Piros vagy zöld.
Gondolom ATF-ből van mind a kettő fajta, csak nem mindegy hogy melyiket öntöd bele.



paleszb Elküldve: 2014-03-05 14:48 Segítsetek!

Sziasztok!

e36, önindítón van egy vastag piros kábellel pozitív, és két vékonyabb kábellel nem tudom mi. Hogy tudom letesztelni beszerelt állapotában az önindítót? Az akksitól érkezik jól a pozitív cucc, de még mindig ott tartok hogy kattog a blendix. nem marad behúzva.
Állítólag két tekercs van a blendixbe, az egyik felel azért hogy behúzva maradjon a blendix. Jól tudom? Segítsetek, javítsatok ki. Ill. melyikre kell átkötnöm a pozitívról a feszkót, hogy megtudjam indítózik-e. A Gyújtáskapcsolótól multiméterrel méreve eljön a feszkó. Valami mégis az önindítóba lehet. Szóval a két vékonyabb, de az egyik kisebb csavarral van rögzítve fekete kábel közül melyikre kössem a pozitívot, hogy le tudjam tesztelni?
Köszi.

paleszb Elküldve: 2014-02-28 09:51 Segítsetek!

EWS-t hogy lehet kiiktatni?

Már annak a tesztelésénél tartok, de a neten talált infók alapján egy kicsit óczkodok az egy kábeles átkötéstől.

paleszb Elküldve: 2014-02-28 09:46 BMW kulcsok

Sziasztok!

Olyan gondom lenne, hogy beázott a kocsi. Kulccsal nem indul, csak behúzásra, akkor viszont minden működik.

Indítózásnál kattog a blendix, akksi jó ellenőrizve, önindító bemérve, tesztelve, jó az is.

A biztosíték dobozban úgy tudom van egy relé, aminek köze van az indítózáshoz, aminek köze van az ews-hez is. Annyit olvastam róla hogy ez tartja a kapcsolatot az ews kütyük között.
A neten néztem valami rajzot, hogy ez adja ki az engedélyt az önindítónak is.
Ha jól olvastam vezeték nélkül tartja a kapcsolatot az ews-s kiegészítők között.
Arra gondoltam, mi van ha ez nem adja ki, vagy csak szakaszosan a jelet az önindító felé, vagy esetleg a beázástól rövidre záródott és tönkrement.
Ez egy 1999-es 325 tds. elvileg esw II van benne, de kellene valaki aki ért hozzá és megnézné, persze honorálnám.

Tudtok valaki ilyet? Már kimértem a testkábeleket is, pozitív kábeleket is, stb. de már csak erre tudok gondolni.
Az óracsoporton se világít minden rendesen, és pont ezt olvastam már hogy ez a relé enged mindennek mindent ha rendben találja a dolgokat.

Köszi ha írtok.

paleszb Elküldve: 2014-02-25 16:27 Segítsetek!

paleszb írta:
YELLOW írta:
paleszb írta:
stunter26 írta:
paleszb írta:
stunter26 írta:
paleszb írta: Köszi mindenkinek a segítséget, most feladtam. El kell vinnem elektromoshoz, aki rádugja a computert és mond valamit. Nem láttam vizesedést belül, de nem tudtam másra gondolni, mert 1.5 hétig nem használtam, csak lemostam, aztán meg jött az eső.
A héten majd megnézetem a szervizcsatin keresztül, ott ki kell derülnie valaminek.

....Most hogy feladtam, felnyitva a motorháztető és eltelt 1 óra, valami száradni kezdett.
Megjelentek a visszajelző ledek, de még nem indul, lehet hogy holnapra jó lesz? Be..sz-ok...





Próbáljátok meg betolni vagy behúzni a kocsit ha úgy indul akkor menyél vele egy pár kört . csak ne állítsd le az autót majd csak otthon . nekem is volt ilyen tünetem és utána helyre jött . 1 próbát megér .


OK, már csak azt nem találom, hol lehet húzni, mihez tudok elöl rögzíteni kötelet?


Jobb oldalt van a vonószem helye a lökhárítónál . ott kell kipattintani egy kis műanyag záró elemet és oda kell becsavarni a vonószemet.


Behúztuk, beindult pöcre izzítás után.
Járattam, de nem indul kulcsra.

Most már alakul a kép, de nem tudom melyik relé az, amelyik adja az áramot a blendixnek.
A szaggatott blendix arra utal szerintem, hogy ami annak adja az áramot az szaggatottan, vagyis valamelyik tekercs a relében nem tud behúzva maradni, elszállhatott.
Csak nem tudom melyik relé felelős ezért.

Megmozgattam, kiszedtem mindegyiket.

Most már megy majd a villamosságishoz. Köszi mindenkinek.


magán az önindítón is van egy tekercs, ami behúz.


Ami a blendixet rángatja? Cseréltem önindítót, úgy hogy előtte kipróbáltuk, külső akksiról, jó volt. Amit kiszedtünk az is jó volt.
Most már ott tartok, hogy akksi mérővel kellene megnézni hogy az önindító kap-e rendesen áramot, hogy lejut-e az önindítóig a teljes áram. Volt hasonló hibám, akkor lemerült akksi probélma miatt rámgatott a blendix és azért nem indult. Ahogy feltöltöttem az akksit rögtön indult.
Most feltöltöttem a fél léves 100Ah-s akksit, ami elvileg jó kell hogy legyen. Plusz lemérték szervizben csak az akksit, jónak mondták.
most még egy lehetőség van, hogy a motorra átvezető testkábel nem jó és emiatt.
Az önindító ugye a blokkon keresztül kapja a testet, mi van ha az nincs meg.
A belnix meg azért húz be, mert annak oda van vezetve egy vékony kábellel a test, de ahhoz már nem elég hogy a nagy áram felvételű kör záródjon.

Délután megnézem, aztán ha az volt visszajelzek. Vagy hátul az akksi test kábel...
Na ezeket már csak mérni lehet.


Ma beindult, szerintem a beázástól hazavágtam az akksit, ami többszöri feltöltés után valahogy erőre kapott. Ma kétszer megtoltuk, nem indult, aztán kulcsfordításra elindult.
Közben kiszáradhatott valami ezzel párhuzamosan, most megy.
Nem teljesen megnyugtató, mert igazából nem tudom miért lett jó.
Minden esetre a szélvédőnél lévő műanyagot, mivel darabokban hiányos volt, leragasztottam amíg megkapom az újat. Ez is közrejátszhatott. Köszi mindenkinek a segítséget.

paleszb Elküldve: 2014-02-24 08:46 Segítsetek!

YELLOW írta:
paleszb írta:
stunter26 írta:
paleszb írta:
stunter26 írta:
paleszb írta: Köszi mindenkinek a segítséget, most feladtam. El kell vinnem elektromoshoz, aki rádugja a computert és mond valamit. Nem láttam vizesedést belül, de nem tudtam másra gondolni, mert 1.5 hétig nem használtam, csak lemostam, aztán meg jött az eső.
A héten majd megnézetem a szervizcsatin keresztül, ott ki kell derülnie valaminek.

....Most hogy feladtam, felnyitva a motorháztető és eltelt 1 óra, valami száradni kezdett.
Megjelentek a visszajelző ledek, de még nem indul, lehet hogy holnapra jó lesz? Be..sz-ok...





Próbáljátok meg betolni vagy behúzni a kocsit ha úgy indul akkor menyél vele egy pár kört . csak ne állítsd le az autót majd csak otthon . nekem is volt ilyen tünetem és utána helyre jött . 1 próbát megér .


OK, már csak azt nem találom, hol lehet húzni, mihez tudok elöl rögzíteni kötelet?


Jobb oldalt van a vonószem helye a lökhárítónál . ott kell kipattintani egy kis műanyag záró elemet és oda kell becsavarni a vonószemet.


Behúztuk, beindult pöcre izzítás után.
Járattam, de nem indul kulcsra.

Most már alakul a kép, de nem tudom melyik relé az, amelyik adja az áramot a blendixnek.
A szaggatott blendix arra utal szerintem, hogy ami annak adja az áramot az szaggatottan, vagyis valamelyik tekercs a relében nem tud behúzva maradni, elszállhatott.
Csak nem tudom melyik relé felelős ezért.

Megmozgattam, kiszedtem mindegyiket.

Most már megy majd a villamosságishoz. Köszi mindenkinek.


magán az önindítón is van egy tekercs, ami behúz.


Ami a blendixet rángatja? Cseréltem önindítót, úgy hogy előtte kipróbáltuk, külső akksiról, jó volt. Amit kiszedtünk az is jó volt.
Most már ott tartok, hogy akksi mérővel kellene megnézni hogy az önindító kap-e rendesen áramot, hogy lejut-e az önindítóig a teljes áram. Volt hasonló hibám, akkor lemerült akksi probélma miatt rámgatott a blendix és azért nem indult. Ahogy feltöltöttem az akksit rögtön indult.
Most feltöltöttem a fél léves 100Ah-s akksit, ami elvileg jó kell hogy legyen. Plusz lemérték szervizben csak az akksit, jónak mondták.
most még egy lehetőség van, hogy a motorra átvezető testkábel nem jó és emiatt.
Az önindító ugye a blokkon keresztül kapja a testet, mi van ha az nincs meg.
A belnix meg azért húz be, mert annak oda van vezetve egy vékony kábellel a test, de ahhoz már nem elég hogy a nagy áram felvételű kör záródjon.

Délután megnézem, aztán ha az volt visszajelzek. Vagy hátul az akksi test kábel...
Na ezeket már csak mérni lehet.




paleszb Elküldve: 2014-02-23 15:28 Segítsetek!

stunter26 írta:
paleszb írta:
stunter26 írta:
paleszb írta: Köszi mindenkinek a segítséget, most feladtam. El kell vinnem elektromoshoz, aki rádugja a computert és mond valamit. Nem láttam vizesedést belül, de nem tudtam másra gondolni, mert 1.5 hétig nem használtam, csak lemostam, aztán meg jött az eső.
A héten majd megnézetem a szervizcsatin keresztül, ott ki kell derülnie valaminek.

....Most hogy feladtam, felnyitva a motorháztető és eltelt 1 óra, valami száradni kezdett.
Megjelentek a visszajelző ledek, de még nem indul, lehet hogy holnapra jó lesz? Be..sz-ok...





Próbáljátok meg betolni vagy behúzni a kocsit ha úgy indul akkor menyél vele egy pár kört . csak ne állítsd le az autót majd csak otthon . nekem is volt ilyen tünetem és utána helyre jött . 1 próbát megér .


OK, már csak azt nem találom, hol lehet húzni, mihez tudok elöl rögzíteni kötelet?


Jobb oldalt van a vonószem helye a lökhárítónál . ott kell kipattintani egy kis műanyag záró elemet és oda kell becsavarni a vonószemet.


Behúztuk, beindult pöcre izzítás után.
Járattam, de nem indul kulcsra.

Most már alakul a kép, de nem tudom melyik relé az, amelyik adja az áramot a blendixnek.
A szaggatott blendix arra utal szerintem, hogy ami annak adja az áramot az szaggatottan, vagyis valamelyik tekercs a relében nem tud behúzva maradni, elszállhatott.
Csak nem tudom melyik relé felelős ezért.

Megmozgattam, kiszedtem mindegyiket.

Most már megy majd a villamosságishoz. Köszi mindenkinek.

paleszb Elküldve: 2014-02-23 13:10 Segítsetek!

stunter26 írta:
paleszb írta: Köszi mindenkinek a segítséget, most feladtam. El kell vinnem elektromoshoz, aki rádugja a computert és mond valamit. Nem láttam vizesedést belül, de nem tudtam másra gondolni, mert 1.5 hétig nem használtam, csak lemostam, aztán meg jött az eső.
A héten majd megnézetem a szervizcsatin keresztül, ott ki kell derülnie valaminek.

....Most hogy feladtam, felnyitva a motorháztető és eltelt 1 óra, valami száradni kezdett.
Megjelentek a visszajelző ledek, de még nem indul, lehet hogy holnapra jó lesz? Be..sz-ok...





Próbáljátok meg betolni vagy behúzni a kocsit ha úgy indul akkor menyél vele egy pár kört . csak ne állítsd le az autót majd csak otthon . nekem is volt ilyen tünetem és utána helyre jött . 1 próbát megér .


OK, már csak azt nem találom, hol lehet húzni, mihez tudok elöl rögzíteni kötelet?

paleszb Elküldve: 2014-02-23 12:02 Segítsetek!

Köszi mindenkinek a segítséget, most feladtam. El kell vinnem elektromoshoz, aki rádugja a computert és mond valamit. Nem láttam vizesedést belül, de nem tudtam másra gondolni, mert 1.5 hétig nem használtam, csak lemostam, aztán meg jött az eső.
A héten majd megnézetem a szervizcsatin keresztül, ott ki kell derülnie valaminek.

....Most hogy feladtam, felnyitva a motorháztető és eltelt 1 óra, valami száradni kezdett.
Megjelentek a visszajelző ledek, de még nem indul, lehet hogy holnapra jó lesz? Be..sz-ok...



paleszb Elküldve: 2014-02-23 11:15 Segítsetek!

paleszb írta:
paleszb írta:
hancurozo írta:
paleszb írta:
Ok, kiszedem őket, aztán jelzek.
Itt egy videó addig, ha van hangszóród, lehet hallani hogy kattog. Nem tudom hogy a youtube-os videókat lehet-e itt mellékelni, remélem nem titlanak le addig.
http://youtu.be/IYGOCj30StM



A videó alapján lehet relé is, de én az akku mérésével kezdeném. (multiméterrel nézd meg indítás közben is)



Mi is arra gondoltunk. Az első észrevételnél le volt merülve, 100Ah. Feltöltöttem és azóta úgy próbálkozunk. Elvittem az akksit beméretni, tudja a 750A indító áramot azt mondták.

Valami relére gondolok én is, de nem tudom melyik vezérli az indítózást. Talán a biztosíték doboz mellettiek, amik közvetlenül a kábelköteg végén vannak? Azokat cseréltem, mert volt itt nekem kettő az előző motorcserénél megmaradt mociról.
Azok jók voltak, mikor kivettem a régi motort.



Előtte a ledek sem így jeleztek vissza, magasabbak voltak, mármint dupla ilyen magasak majdnem, most olyan mintha csak fél magasságig jeleznének vissza. Az utolsó kettő led is világított, Itt egy video, amit találtam, ezen látszik ,hogy gyújtáson telibe világít az utolsó két led. Ami nekem fel sem villan. valami nem üzemel, ami vissza adná az infót.





Megtisztítottam a reléket, nem változott semmi. Még arra gondolok, hogy valami a műszerfal alatt van, ami nem ad jelet a motorvezérlőnek, ami elszállt, és emiatt nem jelez vissza. Vagy maga a motorvezérlő nem jó, végül is a biztijét kellett
Viszont az olajcsere periódus-resetet megcsináltam, azt végrehajtotta.




paleszb Elküldve: 2014-02-23 11:05 Segítsetek!

paleszb írta:
hancurozo írta:
paleszb írta:
Ok, kiszedem őket, aztán jelzek.
Itt egy videó addig, ha van hangszóród, lehet hallani hogy kattog. Nem tudom hogy a youtube-os videókat lehet-e itt mellékelni, remélem nem titlanak le addig.
http://youtu.be/IYGOCj30StM



A videó alapján lehet relé is, de én az akku mérésével kezdeném. (multiméterrel nézd meg indítás közben is)



Mi is arra gondoltunk. Az első észrevételnél le volt merülve, 100Ah. Feltöltöttem és azóta úgy próbálkozunk. Elvittem az akksit beméretni, tudja a 750A indító áramot azt mondták.

Valami relére gondolok én is, de nem tudom melyik vezérli az indítózást. Talán a biztosíték doboz mellettiek, amik közvetlenül a kábelköteg végén vannak? Azokat cseréltem, mert volt itt nekem kettő az előző motorcserénél megmaradt mociról.
Azok jók voltak, mikor kivettem a régi motort.



Előtte a ledek sem így jeleztek vissza, magasabbak voltak, mármint dupla ilyen magasak majdnem, most olyan mintha csak fél magasságig jeleznének vissza. Az utolsó kettő led is világított, Itt egy video, amit találtam, ezen látszik ,hogy gyújtáson telibe világít az utolsó két led. Ami nekem fel sem villan. valami nem üzemel, ami vissza adná az infót.

YouTube videó