pbalazs fórum hozzászólásai

pbalazs Elküldve: 2015-02-23 09:25 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

YELLOW írta:
levylp írta:
YELLOW írta:
levylp írta: Sziasztok,

Decemberben volt egy gyújtástrafó cserém mert egyik reggel mikor beindítottam az autót kihagyott a motor, egy henger nem működött. A csere meg is oldotta a gondomat ideiglenesen, de nem sokkal utána menet közben kigyúlt a motorcheck égő majd elkezdett alapjáraton dadogni a motor. Hallatszik, hogy nem jár kereken és egy-egy botlását az utastérben ülve is lehet érezni. Ha elég sokáig hagyom alapjáraton menni akkor néha leáll egy-egy henger is aztán, ha kihúzatom vagy újraindítom a motort újra beindul, de az alapjárat ingadozás marad.
Voltam vele szervízben, jelenleg 6db új BEKO gyertya és 6db új Bosch gyújtástrafó van benne, de hiába törlik a hibakódot, előbb-utóbb visszagyúl a motorcheck égő. A diagnosztika égéskimaradást hoz a hengereknél illetve lambdaszonda hibákat.
Magisz Debrecennél is voltam vele, kicseréltek 3 csövet meg a kartergázlevegőztetőt mondván, hogy erre szükség van. Nem javult szemernyit sem. Lambdaszonda hibáról szó sem esett. Még annyit mondtak, hogy a folytószelepem mozgófedele hiányzik amiről tudtam már, mert az előző helyen egy csőben találták meg, félúton a motor felé. Ott raktak rá próbából újat, de a hiba nem múlt el.
Esetleg valaki találkozott már hasonlóval és van tippje rá, hogy merre kellene a megoldás kulcsát keresni?
Köszi előre is!


sajna ezek a trafók ilyenek.ha egy behal érdemes cserélni az összeset, mert sorra mennek tönkre. én Beru-t vettem volna bele, olcsóbb is. a gyertyáról még életembe nem hallottam. inkább NGK-t vettem volna, vagy már akkor Bosch-t abból is.
a szondát azért írja hibának, mert mivel kimarad egy henger, vagy több égése, ezért ő rossz értéket mér. szóval szerintem nem lesz azzal baj. esetleg a vezérlés ami rámegy a trafókra, kontakt hibás a csati, vagy hasonló. esetleg az injektor rosszalkodik. ki kellene szedni és kiméretni őket. gondolom beírja melyik hengerbe van a kimaradás. ha a fojtószelep lapátja hiányzik az viszont megint gáz, mivel a bejutó levegő mennyisége nincs szabályozva. de akkor állandóan felpörögne a motor, olyan mintha mindig full gázon menne... viszont gyújtáskimaradást ez nem okozna.
szóval vagy ki sem cserélték a trafókat, csak kiszámlázták, vagy nem 100-as. egyszerű. amelyik hengerre hozza a hibát, abból a trafót megcserélni egy másik hengerével. ha átmegy a hiba, akkor szar a trafó. ha marad, akkro a gyertya rossz.


Koszonom a hozzaszolast! A trafok teljesen biztosan ujak, meg nem voltak kiszamlazva, ugy tettek be oket, hogy ha kiderul, hogy megsincs rajuk szukseg akkor visszaadom es nem kell kifizetnem. Nalam vannak a dobozaik is, illetve a regi trafoim is megvannak meg. A gyertyak szinten ujak, csak az ejjel keso volt mar es elirtam a markajat. Beru gyertgyak vannak benne januar ota.
Ha torlik a hibat a motorbol a kovetkezo inditasnal nem jon egybol vissza. Eltelik egy kis ido es elvileg mikor minden- vagy szinte minden hengernel egeskimaradast eszlel a gep akkor gyujtja ki ujra a motorchecket.
Olyan tunete amit irtal, hogy mintha folyton full gazon menne nincs. Teljesitmenyvesztest sem tapasztaltam.
Igy akkor a kontakhiba marad vagy az injektorok kimeretese. Vegso esetben folytoszelep, bar abbol mar tettek fel probabol egyet es a hiba csak megmaradt.
Koszonom megegyszer, ha idokozben meglesz a megoldas megirom, hatha valakinek hasznara valik meg.


viszont ha minden hengerre beírja, akkor sztornó. nekem nem volt egyértelmű a korábbi írásodból. akkor lehet a lambda is szar, főleg ha mindnehova hozza. sokszor nehéz leírni de elképzelni is, hogy pontosan mit is produkál az autó, így nehéz megmondani mi lehet a gond. szóval ha mindenhova beírja az égést, akkor nem a gyertya és nem a tarfók lesznek a rosszak, hanem vagy nem megfelelő anyagot kap, pl rossz levegő mérésmiatt, vagy rossz lamda mérés miatt.


Szia levylp!

A probléma nálam is hasonló! Hidegen dadog a motor egy kicsit, aztán ha megmelegedett, príma az alapjárat, melegen pedig mászkál felfelé, szép lasssan felkúszik akár 1400-ig is, aztán elejti vissza 700 környékére. A problémát nem tapasztalom rendszeresen, most pl. elmentem vele 200 km-t, és nema adta be a hibakódot. Az előző alkalommal 20 után megvolt a checkengine. 1 hétig sportoltak a kocsival a szerelők, és ötletük sincsen. Külföldi fórumokon sincs rá egyértelmű válasz, de a hiba nem egyedi, többen tapasztalták. Lehetséges, hogy szoftverfrissítéssel megoldható, de írtak már lambda szondát, légtömegmérőt, kartergáz-szelepet, valve-tronic érzékelőt, mindent. Ami biztos, hogy nem trafó és nem gyertya. Ha értékes infóra lelek, megosztom itt.