YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15286 pont) | Hozzászólások: 16890

Elküldve: 2020. március 25. szerda, 22:07


TomyMU írta:
Bitu79 írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Olyan problémám van, hogy a 100-as benzintől (Shell V-Power) ingadozik az alapjáratom. Sima 95-östől semmi nem volt. Tudom, akkor simát tankoljak, de miért lehet az, hogy ingadozik a 100astól?

Nekem is ilyen autóm van mint neked(n40-es motorkódú).Én nem vettem észre szerencsére semmi ilyet.Aztán lehet Yellownak van igaza,hogy s*ar az a nafta ahol tankolsz.Tankold a másik naftát amivel jó.De szerintem nálad más a gond...


Szerintem kipróbálom az OMV prémium üzemanyagát. Olyat még sosem raktam bele.


szerintem meg fogsz lepődni. pozitívan. ha meg ügyesen jársz a fogyasztás elég szépen csökken.

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2020. március 25. szerda, 18:04


Bitu79 írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Olyan problémám van, hogy a 100-as benzintől (Shell V-Power) ingadozik az alapjáratom. Sima 95-östől semmi nem volt. Tudom, akkor simát tankoljak, de miért lehet az, hogy ingadozik a 100astól?

Nekem is ilyen autóm van mint neked(n40-es motorkódú).Én nem vettem észre szerencsére semmi ilyet.Aztán lehet Yellownak van igaza,hogy s*ar az a nafta ahol tankolsz.Tankold a másik naftát amivel jó.De szerintem nálad más a gond...



Szerintem kipróbálom az OMV prémium üzemanyagát. Olyat még sosem raktam bele.

Bitu79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 6% (46 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2020. március 23. hétfő, 09:18


TomyMU írta: Sziasztok! Olyan problémám van, hogy a 100-as benzintől (Shell V-Power) ingadozik az alapjáratom. Sima 95-östől semmi nem volt. Tudom, akkor simát tankoljak, de miért lehet az, hogy ingadozik a 100astól?

Nekem is ilyen autóm van mint neked(n40-es motorkódú).Én nem vettem észre szerencsére semmi ilyet.Aztán lehet Yellownak van igaza,hogy s*ar az a nafta ahol tankolsz.Tankold a másik naftát amivel jó.De szerintem nálad más a gond...


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. március 23. hétfő, 09:27

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15286 pont) | Hozzászólások: 16890

Elküldve: 2020. március 22. vasárnap, 16:56


TomyMU írta: Sziasztok! Olyan problémám van, hogy a 100-as benzintől (Shell V-Power) ingadozik az alapjáratom. Sima 95-östől semmi nem volt. Tudom, akkor simát tankoljak, de miért lehet az, hogy ingadozik a 100astól?


én emiatt nem tankolok a shell-nél 100-ast... több éve rossz. csak az OMV 100-as a jó.

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2020. március 22. vasárnap, 11:24


Sziasztok! Olyan problémám van, hogy a 100-as benzintől (Shell V-Power) ingadozik az alapjáratom. Sima 95-östől semmi nem volt. Tudom, akkor simát tankoljak, de miért lehet az, hogy ingadozik a 100astól?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz daniszilagyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2020. február 29. szombat, 11:51


daniszilagyi írta:
YELLOW írta:
daniszilagyi írta:
YELLOW írta:
daniszilagyi írta:
YELLOW írta:
daniszilagyi írta: Szaisztok!
Az lenne a problémám hogy az autóm alapjárata ingadozik. kilett olvasva egy jobb műszerrel, ami a következő hibákat írta ki:
EE Gyújtáshiba 1.henger
EF Gyújtáshiba 2.henger
CB 2 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
CA 1 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
E4 2 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
E3 1 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
Az első kiolvasásra ezeket adta ki, majd törölve lettek mentem vele pár kört és csak az utolsó 4 jött vissza.

Mi lehet a probléma?
Autóm típusa BMW e46 320i m54b22 170lóerős 2000-es évjárat 256000 km.


Így elsőre injektorhiba. De lehet lambda-szonda is. Itt már azt hiszem 4 is van, van 1-1 a leömlőben is az első 3 és az utolsó 3 hengernél. Bár mondjuk akkor hozná a 3. hengert is. De az is lehet a VANOS rosszalkodik kicsit.
De én BMW spec diaggal olvasnám ki.


A vanos hiba nem rontaná a menet teljesítményt?


Attól függ milyen mértékű. Lehet nem áll alaphelyzetbe. Diagnosztizálni kellene az injektorokat, milyen értékeket mutatnak. Én magamnak azt nézném meg először.


Köszönöm a választ. Még azt szeretném kérdezni hogy ilyenkor gondolom az összes injektor megkell nézni, vagy elég csak az a kettőt amit hibásnak írt? Valamint melyik az 1-es illetve a 2-es? A gyújtási sorrendet kell nézni vagy a hűtőventitől számolva?


INPA-ban meg lehet nézni. diaggal. arra gondoltam.


https://youtu.be/-OpGx3kyBYU Csatoltam egy videót, így viselkedik hidegen.


A befecskendezők jó értéket mutattak meg a biztonság kedvéért kitakarítottam mind a 6-ot, de nem változott semmi. Még akkor megpróbálkozom a vanos-al.
A vanos mágnesszelepével nemlehet gond? Vagy azt belehet mérni?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz daniszilagyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2020. február 27. csütörtök, 23:34


YELLOW írta:
daniszilagyi írta:
YELLOW írta:
daniszilagyi írta:
YELLOW írta:
daniszilagyi írta: Szaisztok!
Az lenne a problémám hogy az autóm alapjárata ingadozik. kilett olvasva egy jobb műszerrel, ami a következő hibákat írta ki:
EE Gyújtáshiba 1.henger
EF Gyújtáshiba 2.henger
CB 2 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
CA 1 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
E4 2 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
E3 1 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
Az első kiolvasásra ezeket adta ki, majd törölve lettek mentem vele pár kört és csak az utolsó 4 jött vissza.

Mi lehet a probléma?
Autóm típusa BMW e46 320i m54b22 170lóerős 2000-es évjárat 256000 km.


Így elsőre injektorhiba. De lehet lambda-szonda is. Itt már azt hiszem 4 is van, van 1-1 a leömlőben is az első 3 és az utolsó 3 hengernél. Bár mondjuk akkor hozná a 3. hengert is. De az is lehet a VANOS rosszalkodik kicsit.
De én BMW spec diaggal olvasnám ki.


A vanos hiba nem rontaná a menet teljesítményt?


Attól függ milyen mértékű. Lehet nem áll alaphelyzetbe. Diagnosztizálni kellene az injektorokat, milyen értékeket mutatnak. Én magamnak azt nézném meg először.


Köszönöm a választ. Még azt szeretném kérdezni hogy ilyenkor gondolom az összes injektor megkell nézni, vagy elég csak az a kettőt amit hibásnak írt? Valamint melyik az 1-es illetve a 2-es? A gyújtási sorrendet kell nézni vagy a hűtőventitől számolva?


INPA-ban meg lehet nézni. diaggal. arra gondoltam.


https://youtu.be/-OpGx3kyBYU Csatoltam egy videót, így viselkedik hidegen.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15286 pont) | Hozzászólások: 16890

Elküldve: 2020. február 27. csütörtök, 22:39


daniszilagyi írta:
YELLOW írta:
daniszilagyi írta:
YELLOW írta:
daniszilagyi írta: Szaisztok!
Az lenne a problémám hogy az autóm alapjárata ingadozik. kilett olvasva egy jobb műszerrel, ami a következő hibákat írta ki:
EE Gyújtáshiba 1.henger
EF Gyújtáshiba 2.henger
CB 2 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
CA 1 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
E4 2 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
E3 1 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
Az első kiolvasásra ezeket adta ki, majd törölve lettek mentem vele pár kört és csak az utolsó 4 jött vissza.

Mi lehet a probléma?
Autóm típusa BMW e46 320i m54b22 170lóerős 2000-es évjárat 256000 km.


Így elsőre injektorhiba. De lehet lambda-szonda is. Itt már azt hiszem 4 is van, van 1-1 a leömlőben is az első 3 és az utolsó 3 hengernél. Bár mondjuk akkor hozná a 3. hengert is. De az is lehet a VANOS rosszalkodik kicsit.
De én BMW spec diaggal olvasnám ki.


A vanos hiba nem rontaná a menet teljesítményt?


Attól függ milyen mértékű. Lehet nem áll alaphelyzetbe. Diagnosztizálni kellene az injektorokat, milyen értékeket mutatnak. Én magamnak azt nézném meg először.


Köszönöm a választ. Még azt szeretném kérdezni hogy ilyenkor gondolom az összes injektor megkell nézni, vagy elég csak az a kettőt amit hibásnak írt? Valamint melyik az 1-es illetve a 2-es? A gyújtási sorrendet kell nézni vagy a hűtőventitől számolva?


INPA-ban meg lehet nézni. diaggal. arra gondoltam.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz daniszilagyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2020. február 27. csütörtök, 22:11


YELLOW írta:
daniszilagyi írta:
YELLOW írta:
daniszilagyi írta: Szaisztok!
Az lenne a problémám hogy az autóm alapjárata ingadozik. kilett olvasva egy jobb műszerrel, ami a következő hibákat írta ki:
EE Gyújtáshiba 1.henger
EF Gyújtáshiba 2.henger
CB 2 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
CA 1 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
E4 2 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
E3 1 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
Az első kiolvasásra ezeket adta ki, majd törölve lettek mentem vele pár kört és csak az utolsó 4 jött vissza.

Mi lehet a probléma?
Autóm típusa BMW e46 320i m54b22 170lóerős 2000-es évjárat 256000 km.


Így elsőre injektorhiba. De lehet lambda-szonda is. Itt már azt hiszem 4 is van, van 1-1 a leömlőben is az első 3 és az utolsó 3 hengernél. Bár mondjuk akkor hozná a 3. hengert is. De az is lehet a VANOS rosszalkodik kicsit.
De én BMW spec diaggal olvasnám ki.


A vanos hiba nem rontaná a menet teljesítményt?


Attól függ milyen mértékű. Lehet nem áll alaphelyzetbe. Diagnosztizálni kellene az injektorokat, milyen értékeket mutatnak. Én magamnak azt nézném meg először.


Köszönöm a választ. Még azt szeretném kérdezni hogy ilyenkor gondolom az összes injektor megkell nézni, vagy elég csak az a kettőt amit hibásnak írt? Valamint melyik az 1-es illetve a 2-es? A gyújtási sorrendet kell nézni vagy a hűtőventitől számolva?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15286 pont) | Hozzászólások: 16890

Elküldve: 2020. február 27. csütörtök, 21:34


daniszilagyi írta:
YELLOW írta:
daniszilagyi írta: Szaisztok!
Az lenne a problémám hogy az autóm alapjárata ingadozik. kilett olvasva egy jobb műszerrel, ami a következő hibákat írta ki:
EE Gyújtáshiba 1.henger
EF Gyújtáshiba 2.henger
CB 2 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
CA 1 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
E4 2 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
E3 1 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
Az első kiolvasásra ezeket adta ki, majd törölve lettek mentem vele pár kört és csak az utolsó 4 jött vissza.

Mi lehet a probléma?
Autóm típusa BMW e46 320i m54b22 170lóerős 2000-es évjárat 256000 km.


Így elsőre injektorhiba. De lehet lambda-szonda is. Itt már azt hiszem 4 is van, van 1-1 a leömlőben is az első 3 és az utolsó 3 hengernél. Bár mondjuk akkor hozná a 3. hengert is. De az is lehet a VANOS rosszalkodik kicsit.
De én BMW spec diaggal olvasnám ki.


A vanos hiba nem rontaná a menet teljesítményt?


Attól függ milyen mértékű. Lehet nem áll alaphelyzetbe. Diagnosztizálni kellene az injektorokat, milyen értékeket mutatnak. Én magamnak azt nézném meg először.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz daniszilagyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2020. február 27. csütörtök, 21:10


YELLOW írta:
daniszilagyi írta: Szaisztok!
Az lenne a problémám hogy az autóm alapjárata ingadozik. kilett olvasva egy jobb műszerrel, ami a következő hibákat írta ki:
EE Gyújtáshiba 1.henger
EF Gyújtáshiba 2.henger
CB 2 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
CA 1 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
E4 2 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
E3 1 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
Az első kiolvasásra ezeket adta ki, majd törölve lettek mentem vele pár kört és csak az utolsó 4 jött vissza.

Mi lehet a probléma?
Autóm típusa BMW e46 320i m54b22 170lóerős 2000-es évjárat 256000 km.


Így elsőre injektorhiba. De lehet lambda-szonda is. Itt már azt hiszem 4 is van, van 1-1 a leömlőben is az első 3 és az utolsó 3 hengernél. Bár mondjuk akkor hozná a 3. hengert is. De az is lehet a VANOS rosszalkodik kicsit.
De én BMW spec diaggal olvasnám ki.


A vanos hiba nem rontaná a menet teljesítményt?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15286 pont) | Hozzászólások: 16890

Elküldve: 2020. február 27. csütörtök, 19:32


daniszilagyi írta: Szaisztok!
Az lenne a problémám hogy az autóm alapjárata ingadozik. kilett olvasva egy jobb műszerrel, ami a következő hibákat írta ki:
EE Gyújtáshiba 1.henger
EF Gyújtáshiba 2.henger
CB 2 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
CA 1 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
E4 2 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
E3 1 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
Az első kiolvasásra ezeket adta ki, majd törölve lettek mentem vele pár kört és csak az utolsó 4 jött vissza.

Mi lehet a probléma?
Autóm típusa BMW e46 320i m54b22 170lóerős 2000-es évjárat 256000 km.


Így elsőre injektorhiba. De lehet lambda-szonda is. Itt már azt hiszem 4 is van, van 1-1 a leömlőben is az első 3 és az utolsó 3 hengernél. Bár mondjuk akkor hozná a 3. hengert is. De az is lehet a VANOS rosszalkodik kicsit.
De én BMW spec diaggal olvasnám ki.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz daniszilagyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2020. február 27. csütörtök, 13:49


Szaisztok!
Az lenne a problémám hogy az autóm alapjárata ingadozik. kilett olvasva egy jobb műszerrel, ami a következő hibákat írta ki:
EE Gyújtáshiba 1.henger
EF Gyújtáshiba 2.henger
CB 2 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
CA 1 hengersor üzemanyag adagolás határérték szabályozás
E4 2 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
E3 1 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
Az első kiolvasásra ezeket adta ki, majd törölve lettek mentem vele pár kört és csak az utolsó 4 jött vissza.

Mi lehet a probléma?
Autóm típusa BMW e46 320i m54b22 170lóerős 2000-es évjárat 256000 km.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz daniszilagyi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2020. január 04. szombat, 02:08


panelsniper írta:
daniszilagyi írta: Sziasztok új vagyok az oldalon
Az lenne a problémám hogy az autó legfőképenn üzemmeleg állapotban alapjárati problémával küszködik(500-600 az alapjárat) nyáron még hidegen is csinálja, viszont télen nagy hidegben (-3,-4) fokban stabilan beáll 900 környékére és ottmarad ameddig be nem melegszik a motor. Utánna szemmel lehet látni ahogy lassan megy lefele.
Menet közben nem érződik csak álló helyzetben. Amikor megállok kereszteződésben vagy lámpánál. Szerelő kiolvasta a hibakódot és amikor elkezd ingadozni leáll az 5-ös henger megváltozik a hangja és berezonál gazadásnál. Ha leállítom és újrainditom akkor normálisan működik. A szerelő aztmondta cseréljünk ki mindent ami okozhatja(gyertya, trafó , légtömegmérő, befecskendezés , vezérlés , vanos)
Ismerősöm aztmondta valószinűleg a vezérlés.
Valakinek volt hasonló problémája?


Szia,
ahogy YELLOW kolléga is írta, a szerelőd tényleg a sötétben tapogatózik. Bár furcsállom, hogy ha dob hibakódot, akkor miért akarja kicseréltetni a fél autót...
Egyébként írhatnál egy kicsit több konkrétumot a dologról.
Milyen hibakódot dob? Sorhat? Gyertya mikor volt cserélve? Hány KM van benne kb.?

Mindenesetre mindenképp érdemes és szerintem is jó ötlet a trafók felcserélése és egy próbakör. Illetve ha úgy van és esedékes, akkor egy gyertyacsere. Nekem M52TU van, és kb 265e km van benne. Én lecseréltem a trafókat mert már egy kicsit meg voltak égve. Nem a kocka, hanem a kerek formájú. Sajnos azok hamarabb tönkremennek.
Amit még érdemes megnézni, az a gumi szívócső a folytószelepnél. Két részből áll, általában az alsó szokott elfáradni. Lehetséges, hogy falschot szív valahol.


6 hengeres 2.2 benzines 5 sebességes manuális. 255 000 km van benne. A trafót megnézték az van is 1 db új. A gyertyák is cserélve lettek. A hibakód pontos nevét nemtudom

panelsniper
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 2000

státusz panelsniper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2020. január 03. péntek, 20:02


daniszilagyi írta: Sziasztok új vagyok az oldalon
Az lenne a problémám hogy az autó legfőképenn üzemmeleg állapotban alapjárati problémával küszködik(500-600 az alapjárat) nyáron még hidegen is csinálja, viszont télen nagy hidegben (-3,-4) fokban stabilan beáll 900 környékére és ottmarad ameddig be nem melegszik a motor. Utánna szemmel lehet látni ahogy lassan megy lefele.
Menet közben nem érződik csak álló helyzetben. Amikor megállok kereszteződésben vagy lámpánál. Szerelő kiolvasta a hibakódot és amikor elkezd ingadozni leáll az 5-ös henger megváltozik a hangja és berezonál gazadásnál. Ha leállítom és újrainditom akkor normálisan működik. A szerelő aztmondta cseréljünk ki mindent ami okozhatja(gyertya, trafó , légtömegmérő, befecskendezés , vezérlés , vanos)
Ismerősöm aztmondta valószinűleg a vezérlés.
Valakinek volt hasonló problémája?


Szia,
ahogy YELLOW kolléga is írta, a szerelőd tényleg a sötétben tapogatózik. Bár furcsállom, hogy ha dob hibakódot, akkor miért akarja kicseréltetni a fél autót...
Egyébként írhatnál egy kicsit több konkrétumot a dologról.
Milyen hibakódot dob? Sorhat? Gyertya mikor volt cserélve? Hány KM van benne kb.?

Mindenesetre mindenképp érdemes és szerintem is jó ötlet a trafók felcserélése és egy próbakör. Illetve ha úgy van és esedékes, akkor egy gyertyacsere. Nekem M52TU van, és kb 265e km van benne. Én lecseréltem a trafókat mert már egy kicsit meg voltak égve. Nem a kocka, hanem a kerek formájú. Sajnos azok hamarabb tönkremennek.
Amit még érdemes megnézni, az a gumi szívócső a folytószelepnél. Két részből áll, általában az alsó szokott elfáradni. Lehetséges, hogy falschot szív valahol.