Ez egy archivált weboldal! bővebben
petermover fórum hozzászólásai

petermover Elküldve: 2012-08-07 20:36 Társalgó

Attila74 írta:
gampetibor írta: Zamárdi?


A Balaton partján van valahol azt mondják.





petermover Elküldve: 2012-08-07 13:59 Tetöcsomagtartó_

Csacsa12 írta:

Én két kereszttartóra rögzítem a 480 cm-es kenut, 60-80 km/h-s tempónál is szilárdan áll a helyén. Valószínűnek tartom a kerékpártartód is kereszttartóra van felszerelve, rászerelve.
"Vizes oldalakon" gyakran látni vonóhorgos, vonószemes kiegészítő rögzítést, a billegés ellen. Ezt nem akarom alkalmazni, mert "előre" kellene vinni a kenu tömegközéppontját a keresztlécek középvonalától, de ha kell bevetem ezt a módszert is majd (ha majd 2 kenut szállítok).



Ma elmegyek megnézni azt a tetőcsomagtartót, mert amióta megvettem, azóta nem is néztem meg, és fateréknál pihen a garázsban Milyen jó, hogy tudom, mit adtak az autómhoz...

Köszi a válaszokat!

petermover Elküldve: 2012-08-07 12:06 Tetöcsomagtartó_

Gondoltam feljövök fórumra, és rákeresek kenuszállítás témára.
Erre főoldalon a tetőcsomagtartó téma pont erről szól
Szezon van, na.

Van tetőcsomagtartóm, igaz valami kerékpártartós megoldás, még nem használtam, a kocsival kaptam, de gondolom valahogy fel lehetne tenni rá egy kenut vagy kajakot is.

Kérdés, hogy nektek mi a tapasztalatok kenuszállítással kapcsolatban? Úgy értem kényelmes, vagy nagyon túllóg az autón?
Nem néz ki hülyén egy sedan 3-as egy 5 méteres kenuval a tetején?
Van egy Megane kombink is, de azon csak a gyári sín van, most már nem akarok rá venni, mert hamarosan elmegy a háztól.

petermover Elküldve: 2012-07-28 14:33 Az E46 Üzembentartási költsége.

off volt. bocs

petermover Elküldve: 2012-07-27 16:10 Az E46 Üzembentartási költsége.

off volt. bocs

petermover Elküldve: 2012-07-27 14:46 Az E46 Üzembentartási költsége.

off volt, bocs.

petermover Elküldve: 2012-07-26 21:27 Az E46 Üzembentartási költsége.

Én nem panaszkodhatom.
Szerintem egy elég szép állapotú 316-ost fogtam ki, nincs 1 éve nálam, tavaly szeptemberben vettem óra szerint 101ezer km-rel 1.7M-ért hoztam el, reális piaci értéke kb 2M. Pöpec belső, tetőcsomagtartó, kerékpár tehető rá, téli gumi lemezfelnin, bontatlan BMW szőnyegkárpit a csomagtartóban, merev ülésvédő a gyerekek rugdosása ellen, még a gyári(!!!) Michelin nyári gumival szerelve, amik természetesen jó szar állapotban voltak, lehet, hogy tartogatták 6 évig a padláson, soha nem derül ki, szóval a szokásos. Magánszemélytől vettem, de egy kereskedő intézte a lízinget (céges autó lett, azt pedig muszáj lízingelni, ha nem akarsz ellenőrzést fél éven belül).
Próbakörön hallottam némi ropogást hátulról, ami később kiderült bölcsöszilent volt, semmi komoly, párezer forintos tétel. Közvetlenül vétel után az első tankolás után lefulladt az autó, és minden reggel eljátszotta hideg indításnál, amíg meg nem csinálták. Valami vezérmű jeladó volt a hibás, 15ezer ftba került. Jobban megijedtem, azt hittem nagyobb a baj (légtömegmérő ki volt kötve, sanszos volt, hogy emiatt, de kiderült semmi baja, azóta sincs... kopp-kopp)
Cserélve voltak rajt a szokásos apróságok, szűrők, szíjak, olaj, ami kell. Volt egy légkondi süni csere, az volt asszem 25ezer, de nem emlékszem biztosan. Egy szervízem volt 50-60ezerért, utána egy 180ezerért. Hogy mikor mit cseréltek, már nem emlékszem. Volt gyertyacsere, a jobb oldali kormányösszekötőt kellett cserélni, lengőkart, szilenteket elöl-hátul ha jól emlékszem, stb finomságokat. Számlákat vissza tudnám nézni.

Attila szerint a belső kb. 180e km-t sejtet, hogy annyi lehet benne, de találtak benne gyári alkatrészeket, amiket már cserélni kellett volna, ha 180e lenne benne, szóval nem lehet tudni, akár az is igaz lehet, hogy tényleg ennyi van benne (jelenleg 115e-nél járok). Ez jót is jelenthet, de abból a szempontból rosszat, hogy most fog rajt minden elmenni szép lassan, és rám vár a feladat, hogy cseréltessek sorban mindent... E öröm, e bódottá...

Mivel nem vezettem előtte ilyen autót, nem éreztem túl billegősnek a kanyarokban, de azóta nagyon érzem, hogy mászik, úszik, ezért bemérettem még januárban. Kiderült, hogy elég ratyik az első csillapítók. Eddig eljártam vele, óvatosan cammogok, viszont pár hete nekiállt kopogni valami. Hátulról hallom, de attól még jöhet előről, viszi a kasztni a hangot. Szóltam Attilának, hogy vinném a kocsit, több bajom is van most vele, egyúttal megrendeltem rá a komplett futóművet, inkább mint hogy két hónap múlva meg a hátulját kelljen cserélni.

Ami jobban aggaszt most, hogy felvillanik reggel indítás előtt a hűtőfolyadék szintjelző. Valahol megy el a víz... Múlt héten pár másodpercre villant fel, amíg el nem indítottam a kocsit, most pár kilométer után alszik el. Néztem olajat, gyönyörű színe van, nem capuccino, motortérben nem látok különöset, mint hogy az egyik cső tövében víz van. De az lehet a légkondi kondenzvíz is miattam, nem tudom milyen cső az éppen, szóval majd kiderítik...
Még egy apróság, ami nem tudom mennyibe fog kerülni, hogy ingadozik az alapjárat, de kb. amióta megvettem. Vezérmű jeladó sem oldotta meg, amiatt csak nem fullad le hidegen. Ez olyan tünet, hogy ha melegen beérkezek egy kereszteződésbe, lemegy a fordulat 500-ig, berázza a kasztnit is, és utána visszaáll 800 köré. Ezek alapján és a fórumos "okosságokból" következtetve a kartergázcsőhöz lesz köze, legalábbis amiket találtam eddig hasonló problémákat, ott ez volt a titok nyitja.

Úgyhogy az eddigi kb 250ezer ft-hoz most kb még ennyit számolok, és így lesz 1 éve nálam a kocsi, viszont remélem minden olyan dolog ki lesz így cserélve, ami gondot okozhat. Pár hete el akartam adni, de ha most ezt ráköltöm, tuti marad, mert így nem ajándékozom oda senkinek ár alatt...

petermover Elküldve: 2012-07-26 19:37 Autóvásárlás

Hát nem tudom, biztos vannak ilyen tündérmesék is, de 80-100e km-es, 2007-2008-as ELADÓ autót nem nagyon találsz a németeknél. A 80-100e km inkább a 2010-11-es modellekre jellemző, és azokat sem adják el, amíg el nem érik a garanciaidő végét. Akkor meg már nem 80-100e van bennük...
Több ismerősöm is van, cég is és magánszemély is. Egyiküknél egy céges 320d kombi volt 2009-es, most vették ki alóla 215e km-rel, mert lejárt a gari. Előbb egyszerűen nem adják el. Viszont a gari elvesztésével ugyanúgy megszabadulnak a 60e-et futott autóktól is a cégek, ez jó hír is lehet, csak nagyon ritka az ilyet kifogni... Úgy értem az ilyen autók kéz alatt, hirdetés nélkül mennek el inkább, nem teszik ki őket egy kereskedésbe.

Másik ugyanilyen sztori 318d automata kombi BMW 2011-es, már most van benne 110e km, 14-15 hónaposan. Srác tiporja neki rendületlenül, 9 felett az átlagfogyasztása, saját bevallás alapján 180 alatt nem megy a pályán, de inkább 200 felett jár vele. Annyit küldi amennyit bír, végig padlózza. Tőle pl nem venném meg az autót.

Ismerek olyan házaspárt is, ahol az öreg motorversenyző volt a 60-70-es években, rajong a BMW-ért, a garázsban áll neki egy lezsírozott '74-es vagy '75-ös (nem emlékszem) BMW versenymotor, amivel utoljára futamot nyert, meg ilyenek. Van neki két BMW-je, egy 528i '90-es évjáratú, méregzöld sedan, automata, egyedi bordó plüss belsővel és kárpitokkal, fabetéttel, kutyafasza brutál gyönyörű gép, full-full akkor elérhető extrával, és van a gépben kemény 70e km. Régebben többet használta, de 10 éve 2-3x veszi elő évente felmenni vele Hamburg mellé nyaralni (Hannovernél laknak). Esze ágában sem volt eladni soha, miért is adná?

Emiatt mondom, hogy németeknél kevés kilométeres autó ugyanolyan lutri, mint nálunk. Jónéhány évvel ezelőtt futottak ott annyit az autók, mint manapság nálunk, és ez hatványozottan igaz a felső kategóriás márkákra.

petermover Elküldve: 2012-02-24 17:30 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

Üdv!

Attila voltam nálatok délután pár apróságért, nem voltál ott éppen. Kérdeztem srácokat a slusszkulcs pótlásról.
Tegnap este kiesett a zsebemből a kulcs, az autótól 1 méterre a sárban, és közben az esőben éjszakázott. Indítja az autót, de miután leállítom, kihúzom a kulcsot, és kinyitom az ajtót, három rövidet sípol. Megpróbáltam a pótkulccsal, azzal nem sípolt.
Mekkora baja lehet egy ilyen kulcsnak? Kiszárítottam 40 fokon, elvileg csont szárazra, de lehet, hogy valami elment benn. Lehet csináltatni kulcsot hozzá?

petermover Elküldve: 2012-02-24 17:25 Az E46 Üzembentartási költsége.

Pollenszűrő csere használatfüggő is. Nem mindegy, hogy mennyire poros/szmogos/pollenes utakon jársz. Én max. 20-25ezrenként cserélek, de évente biztosan. Ha érzem a befújt levegőn, hogy már kicsit "poros", akkor meg azonnal. Volt, hogy 4 hónap után sima pollenszűrőt aktív szenesre cseréltettem.


szeda írta:
bbubbuka írta: Szűrő cseréket hány km/ként kell elvégezni?
Buta kérdés csak kíváncsiságból kérdezem, ha nincs minden szűrő kicserélve akkor milyen bajokat okozhat az egy motornak?


Hát üzemanyagszűrőt én eddig minden kocsinál 30.000km-ként cseréltem.Olajszűrő értelemszerűen olajcserénél, én az előírásokkal ellentétben 10.000km-ként cserélek olajat, légszűrő szintén olajcserénél.Pollenszűrő nem tudom mikor kéne.Én városban keveset megyek de amikor ott mentem sokat akár pár havonta cserélhettem volna.


petermover Elküldve: 2012-01-17 13:32 alapjárat leesik, ingadozik

lexba írta:
anubisz írta:
lexba írta:
YELLOW írta:
diego316i írta: Sziasztok

Kb. 3 napja azt csinálja az autóm, hogy indítás után azonnal leesik a fordulatszám és leáll. Viszont, ha indítás után kis gázt adok és tartom a fordulatszámot az alapjárati fölött egy pár másodpercig, majd elengedem a gázt akkor beáll alapjáratra és tökéletesen működik. Nem mindig indul így de egyre gyakrabban. Eddig is ingadozott kicsit az alapjáratom de ilyet nem csinált. Valakinek van valami ötlete, hogy mi lehet a hiba? Válaszotokat előre is köszönöm.



egy munkatársammal beszélgettem nekik E39 520i van sok-sok km-rel. pont tegnap mondta, hogy ha indít, akkor ingadozik egy pár sec-ig az alapjárat rángat is, de ha kis gázt ad akkor jó. sajnos mivel csajszi, így nem tudta elmondani, a bibit, de anynit tudott, hogy azt mondták a párjának, valamit meg kell tisztogatni, valami csatlakozót. én főtengely jeladó csatira gondoltam. anynit mondott még, hogy olajat cseréltek, és úgy javult egy picit, az összefüggést nem igazán értem ha van. ha beszélek a férjével, akkor rákérdezek, hogy pontosan mit is ajánlottak neki. esetleg alapjárati motor körül is lehet bibi, de én a légtömegmérőt, vagy Ac-t kizárnám, mert amúgy jól megy az autó, csak indításnál ilyen.



Sziasztok! Pont ezt csinálja az én autóm is( Napi ELSŐ indításnál fordulatszám leesik és megáll, de a második indításnál rendben van. Indulásnál kicsit el kezd rángatni, de pár másodperc és normálisan működik. Utánna 10 óra elteltével is normális az indulás4) Én tegnap vittem el szervízbe, h olvassák ki a hibát, h miért esik le a fordulatszám és áll meg az autó, annyit mondtak, h a folytószelepház el volt koszolódva, ők kitakarították és amikor beindították működött normálisan! Nos 1 órája indítottam, sajnos ismételten leállt! Tehát én is várom a segítségeket!!! Köszi Mindenkinek!


Ez így szokott menni,most meg kel ajándékra a lóvé. Megfújták kis sprayvel,azt jóvan,nesze neked 5 ezer.Oda már ne is vidd vissza. Legközelebb a főtengelyt cserélik ki.


Köszi,tanultam az esetből! Egyéb ötlet(ek)?!!


Nekem is ez volt a gondom amikor megvettem az autót. Indítás után ha megpöcköltem a gázt, lefulladt az autó (ez ugye nem derült ki amíg meg nem vettem... , de ha már bemelegedett, semmi gond nem volt.
Akkor a főtengely jeladó volt a ludas, ha jól emlékszem 14ezerért gyárit tettek bele.

Légtömegmérőm most rakoncátlankodik, egy másik topikban kifejtettem, hogy a hőmérséklet miatt van gondom (4-5 fok alatt kezd el alapjáratot ejteni az üzemi hőfokos motor). Azóta külföldi fórumokon is utánaolvastam, állítólag hidegben, főleg párás időben sokaknak rosszalkodik.

Üdv

petermover Elküldve: 2012-01-13 14:40 környezetvédelmi besorolás piros vagy kék??

kchris írta: hello,

van egy '99-es E46os 316i-m (sima 105LE). Ez piros plakettes, valahol azt olvastam hogy ennek már kéknek kell lennie. Tényleg így van vagy sem? Hülyét nem szeretnék magamból csinálni az okmányirodában ezért kérdezlek Benneteket.

chris


Hello,

nekem is ugyanez a motorom, és pont két hete voltam műszakin. Nekem a cégautóadó miatt kellett átiratnom a forgalmi engedély v.2-es rublikáját 02-ről 06-ra.

Már előre felhívtam a vizsgabiztost, hogy nekem EURO III-as kategória kell, mert a 02-es EURO I, a 04-es az EURO II, ezekre még 22e a regadó, de EURO III-as (06-os kód a forgalmiban), illetve az EURO IV-es (09-es kód) mindössze 11e havonta.

Azt mondta semmi gond, ha két lambdaszonda van, akkor alapból, mérés nélkül is teljesítettem az EURO III-at, de méréssel még az EURO IV is meglenne, ha nagyon akartam volna, de ahhoz már KPM felülvizsgálatot kellett volna kérnem plusz pénzért. (de már nem érdekel, mert így is elértem a 06-os kódot).

Így lett pirosból kék matricám nekem is.

A forgalmit ebben az esetben illetékmentesen cserélik, nehogy engedd magad lenyúlni 6000 ft-al. (mindössze 520 ft-ot kellett feladni csekken, ennyibe kerül az új matrica ami a rendszámra kerül)

petermover Elküldve: 2012-01-03 21:47 Valaki segítsen

gampetibor írta:
Bero írta:
gampetibor írta: Tegnap reggel hidegindításkor elég furcsa dolgot produkált a gép. Felvette a fordulatot majd esni kezdett vissza a normális inditás utáni 800 környékére és egyszercsak csönd lett megált az egész egy pillanatra mint ha leállitottam volna majd magátol ujraindult és azota is ok minden. Alapból is ingadozik néha az alapjáratom menet közben amikor lelassitok megállok egy lámpánál és kinyomott kuplungal állok kétszer háromszor leesik a fordulat 500 körülire aztán beáll normálra és minden ok. Ezt nagyon rendszertelenül csinálja van hogy napokig nem de van hogy naponta töbször is. De ilyen pillanatnyi leállás inditáskor még sosem volt. Hidegen amugy se csinálta sosem csak melegen. Pár hete volt olajcserém meg az összes szűrő is cserélve lett akkor több géppel is kiolvasták a komputert de semmi hiba minden érték tökéletes. Valakinek ötlete?


A gép lehet kidobta volna,de nekem is csinált hasonlót és akkor a légtömegmérőm volt a rossz. Kicseréltük és azóta nincs ilyen hiba. Persze ez nálam volt így,nálad lehet más a hiba,nekem ez volt a tapasztalatom!


a légtömegmérőm tavaly lett cserélve BMW szakszervizben gyári alkatrésszel két év garival de az a legmeglepőbb h semmi hibát nem irt be még eddig a kis hamis


Totál ugyanezt csinálja nekem is. Nekem novemberben kezdte el, nekem is volt olaj-, gyertya-, szűrőcsere kompletten, de biztos nem ez az oka.
Én már annyit próbálgattam, hogy kiokoskodtam az alábbiakat:

Hidegindításnál OK minden, egészen addig, amíg be nem melegszik üzemi hőfokra (amikor középen áll a mutató)

Az sem mindegy, hogy hogyan van felmelegítve az autó!
1. verzió: Ha nem pörgetem egész úton 2500-as fordulat fölé (kímélem, max 80-90-el megyek), akkor bármilyen meleg lehet a motor, nem csinálja, akárhányszor állok meg...

2. verzió: Ha akár csak egyszer is felpörgetem 3000 fölé, akkor már a következő kereszteződésben csinálja, hogy 500-550 közé esik a fordulat, beremeg a kasztni is, azt hiszem lefullad, de mégsem fullad le. Ha tekerem a kormányt, az még durvább, akkor még az is kínozza szegényt, még jobban erőlködik a motor, ezért inkább kettesben kiengedett kuplunggal gurulok be a kereszteződésekbe. (megjegyzés: ha a hátsó ablak fűtésed be van kapcsolva, az alapból 80-100 fordulatot levesz az alapjáratból - fene se tudja miért, de eléggé megerőlteti a motort)

3. verzió:
+5 fok fölött nyomhatom neki ahogy akarom, marad az alapjárat szépen 900-950 körül a kereszteződésekben is.

Tehát, nekem elsősorban +5 fok alatt csinálja (ezért jött elő november közepe felé először ez a hiba). Figyeld csak meg, te is mondod, hogy van hogy napokig nem csinálja, van hogy napjában többször is. Ez azért is lehet, mert enyhébb az idő, vagy mert nem nyomod neki annyira...

Mindenesetre leállítás-újraindítástól nem javul meg, a motor teljes kihűléséig (értsd másnap reggelig) csinálja nekem is, akárhányszor újraindíthatom az autót.

Légtömegmérő nem írt ki hibát nekem sem, igaz amikor megvettem az autót, le volt húzva a csatlakozója, tehát lehet, hogy tavaly télen már csinált pont ilyet, és így oldották meg...

petermover Elküldve: 2012-01-02 10:06 Társalgó

anubisz írta:
petermover írta:
anubisz írta:
petermover írta: Sziasztok!

E46 316i (1.6-os)-ban katalizátor előtt és után is van lambdaszonda?
Fontos lenne tudnom, most viszem a héten műszakira, és nem mindegy, milyen besorolást kapok (cégautó adó miatt - a mocskos kurva anyjukat).
Ha EURO II-es a motor, akkor 22.000-et fizetek havonta, ha két lambdaszonda van, akkor "csak" 11.000-et az eddigi 7000 helyett.

Ha nem kapom meg legalább a 6-os besorolást, akkor vagy átiratom saját nevemre, vagy lesz egy eladó, nagyon megkímélt, frissen rendbehozott, irtó jó állapotban lévő E46 sedan.......



22 ezer havonta,ha cég nevén van a kocsi? Így akarják segíteni a kisvállalkozásokat,hát beszarok ezen a geci Orbánon.


Az eddigi 1.6-ig 7000, 1.6-os felett 15.000/hó helyett most egy szép kis táblázatot állítottak össze, teljesítmény és környezetvédelmi besorolást figyelembe véve.

Az a vicces, hogy pl. egy 2000-es évjáratú 1.6-os Opel Astra havi cégautó adója 22.000 Ft, míg egy vadiúj 535d-ek is ugyanennyi...

http://www.konyvelozona.hu/201...oado-2012/


Szarrágók,persze,okosan kiszámolva,hiszen nem sokan használnak 15 millás kocsit cégautónak,Inkább a 8,10,15 éves kategória,ahol persze zsebbe kel nyúlni a KV besorolás miatt. Rohadt fasiszták. Tényleg el kel vinni innen minden vállalkozást,más Országba.
Már csak az a kérdés,miért éri meg akkor cégen tartani kocsit? Ha magánszemély a tulaj,nem lehet semmit visszaigényelni rá? Nem értek hozzá.


Kell a költség. Csak ilyenekre sajnálok kiadni...
Ezt tudják nagyon jól ők is (hiszen ők is mutyiznak cégautókkal).
Cégre elírhatok minden költséget (üzemanyag, szervíz, alkatrész, autómosás, stb), csak ÁFA-t nem tudok leírni, mivel személyautó, nem pedig teher.
Ha magánszemélyként tartanám, csak a kiküldetések után járó törvényben szabályozott költséget tudnám leírni, sem szervíz, sem egyéb költséget.

Példa: egy 127ezer forintos szervíz számlán van 100ezer forint költségoldali növelés, 27ezer forint ÁFA-t bukok, tehát hülyén fogalmazva kétszer kell kifizetni az ÁFA-t (egyszer a szervízben bruttót kell fizetni, majd ezt az ÁFA-t nem írhatom le az ÁFA alapból, ezért "újra" be kell fizetnem ÁFA-ként az államnak - ez persze nem ilyen egyszerű, de nagyjából ez van). Tehát a cég nyereségét csökkentettem 100ezer forinttal, 27ezer forintot viszont elbuktam ÁFA-n. Így kb. 135-140ezer forintba kerül egy ilyen szervíz (ha az "elbukott" ÁFA-ról leveszem a nyereségadót csökkentő összeget).

Ha magánszemélyként tartanám az autót, akkor azt a 127ezer forintot nyereségadóval, egyéb járulékokkal megfűszerezve tudnám csak kivenni a cégből (mint egy fizetést), így kb. 255ezer forintba kerülne a cégnek ugyanaz a szervíz.

Ez csak egy nagyon hasraütött számolás, senki ne vegye készpénznek, korán van még, meg lehet hogy ki is hagytam valamit, de nagyjából ez a különbség.

Ki lehetne számolni, hogy mekkora szervíz és üzemanyag ráfordításnál éri meg a cégautóadót kipengetni, mindenesetre évi 200ezer forint szervíz, gumicsere, alkatrész (nem utolsó sorban esetemben havi 50-90ezer forint üzemanyag...) esetén már megérheti, hacsak nem 40ezret fizet valaki havonta.




petermover Elküldve: 2012-01-02 09:40 Társalgó

anubisz írta:
petermover írta: Sziasztok!

E46 316i (1.6-os)-ban katalizátor előtt és után is van lambdaszonda?
Fontos lenne tudnom, most viszem a héten műszakira, és nem mindegy, milyen besorolást kapok (cégautó adó miatt - a mocskos kurva anyjukat).
Ha EURO II-es a motor, akkor 22.000-et fizetek havonta, ha két lambdaszonda van, akkor "csak" 11.000-et az eddigi 7000 helyett.

Ha nem kapom meg legalább a 6-os besorolást, akkor vagy átiratom saját nevemre, vagy lesz egy eladó, nagyon megkímélt, frissen rendbehozott, irtó jó állapotban lévő E46 sedan.......



22 ezer havonta,ha cég nevén van a kocsi? Így akarják segíteni a kisvállalkozásokat,hát beszarok ezen a geci Orbánon.


Az eddigi 1.6-ig 7000, 1.6-os felett 15.000/hó helyett most egy szép kis táblázatot állítottak össze, teljesítmény és környezetvédelmi besorolást figyelembe véve.

Az a vicces, hogy pl. egy 2000-es évjáratú 1.6-os Opel Astra havi cégautó adója 22.000 Ft, míg egy vadiúj 535d-ek is ugyanennyi...

http://www.konyvelozona.hu/201...oado-2012/