spepe fórum hozzászólásai

spepe Elküldve: 2017-03-21 08:25 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

Krapulax6 írta:
petshopboy írta:
zkomaromi írta: Szia SPepe, mi lett a vége? Ugyanezzel küzdök

spepe írta:
szicsu írta:
spepe írta: Sziasztok!

Egy ideje nálam is probléma van az alapjárattal. A hibajelenség városi használatban alacsony sebességnél szokott előjönni, de nem állandóan. Pl. érkezek egy kereszteződéshez, és lassítok, majd amikor a kuplungot kinyomom leesik a fordulat olyan 500 környékére és berezonál az autó. (Kanyarodáskor, kereszteződéseknél, de parkoláskor, tolatáskor is előfordul) Olyan mintha le akarna fulladni.(Mint amikor gáz nélkül akarnék elindulni) Ezt követően amint megállok, visszaáll a normál alapjáratra. Előfordul olyan is hogy mikor indítom, elindul rendesen madj álló helyzetben leesik 500-ra. Kicsit ingadozik majd helyreáll és utána stabil.
Többször jártam már szerelőnél. Alapjárati motor kitakarítva (géppel vezérelve tökéletesen működik), fojtószelep kitakarítva, légtömegmérő rendben, új NGK platina gyertyákat kapott, új benzinszűrő, friss olaj, új olajszűrő, új légszűrő, valamint át lett nézve az egész szívóoldal, a vákumcsövek (hogy nem e lukas), fékrásegítő (hátha ott szökik a vákum), de semmi. Hibakód nincs.
Még a fojtószelep pótméterre gondoltam, hátha az rakoncátlankodik, de kicsit tanácstalan vagyok, és nem szeretném a költségvetést alkatrészek random vásárolgatására költeni.
Van esetleg ötletetek, vagy járt e ugyanebben a cipőben valaki közületek?
Köszi előre is.


Néha nekem is csinálja,de ritkán...
Úgyhogy megpróbálok együtt élni a jelenséggel.


Sajnos nekem minden nap előjön és eszméletlen idegesítő. Külföldi fórumokban is olvasgattam már, hátha valakinek pontosan ugyanezek a tünetei. A szokásos javaslatokon kívül még 1 srácnak volt más a probléma. Nála az üzemanyag nyomásszabályzó szelep cseréje oldotta meg a gondot. Szóval azt hiszem marad az alkatrész csere próbálgatása sorban. Előbb utóbb csak kiderül mitől van.
Főként mivel nem volt ilyen baja korábban. Egyszer csak elkezdte. Úgyhogy oka biztos van.


Sziasztok, nekem egy 1,6os Mini Cooper-em van és nekem is ez a problemam.
Most volt vezérlés cserém is és az sem oldotta meg az alapjárat ingadozást... kikészit ez a hiba... nagyon zavaro(






Sziasztok.320d-m is csinalja ahogy spepe is irta keresztezodeshez vagy piros lampahoz erve.arra mar rajottem ha kinyomom a kuplungot akkor nincs a jelenseg.
Csak ha siman uresben gurulok .igazabol engem nem zavar,tobb mint egy eve vasaroltuk es egyszer le is allt annyira megzavarodott a fordulatszam.
De latom ,hogy nem igazan van megoldas ra...

Ez az enyem:
https://youtu.be/V8K_MnnaVOM



Sziasztok!

Elnézést hogy nem válaszoltam a korábbiakra de nem volt időm ezzel foglalkozni. A hiba továbbra is fennáll sajnos. Van amikor napokig nem jön elő, aztán van hogy folyamatosan ezt csinálja. Őszintén szólva meguntam a keresgélést. Amint legközelebb Budapest környékén járok bejelentkezek hozzájuk (http://injektor.hu/)aztán csináltatok egy komplett diagnosztikát. Elég jókat hallottam több helyről is. (nem a reklám helye, mivel nincs közöm nincs hozzájuk). Tudtommal nekik mindenhez van teljes műszerparkjuk úgyhogy egy próbát megér.

spepe Elküldve: 2016-06-16 14:40 Segítség, beázik az autóm!!!!

YELLOW írta: én amúgy azt sem értem, hogy oké legyen elválva a ragasztás. de hogy folyik be? hisz az ajtóból ki kell folynia a küszöbre. az ajtónak pedig nem kicsi pereme van ott, ha eldugítanám a lefolyót, akkor is több liter víz beleférne. tehát, hogy tud megtelni úgy vízzel, hogy az átbukjon a az ajtó lemez peremen?

még mindig nem tudom melyik a jobb megoldás, a vékony, vagy a vastag. kollégámnak van, igaz széles, azt félbe is lehet hajtani duplájával, mert 2-3mm vastag lehet.
én is néztem ezek jóval olcsóbbak, ha ez is jó, minek drágább? bár abban reménykedem újra melegítés elég lesz.


Gondolom simán végigfolyik a párazáró belső felületén, és mivel az alul már nem ragad hozzá a lemezhez ott szépen befolyik. Ha eső után az ajtóburkolat alatt végigsimítod a kezeddel (ahol alul a burkolat találkozik a lemezzel), ott vizesnek kell lennie ha tényleg a párazáró ragasztása a ludas. (Nekem legalábbis vizes volt) Ez a "választóvonal" (ahol a burkolat meg a lemez találkozik)eléggé belülre kerül mikor beteszed az ajtót. Ott már simán befele jön a víz és nem kifele. A többi víz persze kifolyik a vízelvezetőn az ajtó alján.
Slaggal szokták egyébként még tudomásom szerint tesztelni. Az ablak tövére engedik nyitott ajtónál a vizet, és nézik hol csurog alul.

A másik kérdéshez nem tudok érdemben hozzászólni. Csak arról tudok nyilatkozni amit mi használtunk.

spepe Elküldve: 2016-06-15 18:25 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

spepe írta:
hil írta:
szicsu írta:
spepe írta:
szicsu írta:
spepe írta: Sziasztok!

Egy ideje nálam is probléma van az alapjárattal. A hibajelenség városi használatban alacsony sebességnél szokott előjönni, de nem állandóan. Pl. érkezek egy kereszteződéshez, és lassítok, majd amikor a kuplungot kinyomom leesik a fordulat olyan 500 környékére és berezonál az autó. (Kanyarodáskor, kereszteződéseknél, de parkoláskor, tolatáskor is előfordul) Olyan mintha le akarna fulladni.(Mint amikor gáz nélkül akarnék elindulni) Ezt követően amint megállok, visszaáll a normál alapjáratra. Előfordul olyan is hogy mikor indítom, elindul rendesen madj álló helyzetben leesik 500-ra. Kicsit ingadozik majd helyreáll és utána stabil.
Többször jártam már szerelőnél. Alapjárati motor kitakarítva (géppel vezérelve tökéletesen működik), fojtószelep kitakarítva, légtömegmérő rendben, új NGK platina gyertyákat kapott, új benzinszűrő, friss olaj, új olajszűrő, új légszűrő, valamint át lett nézve az egész szívóoldal, a vákumcsövek (hogy nem e lukas), fékrásegítő (hátha ott szökik a vákum), de semmi. Hibakód nincs.
Még a fojtószelep pótméterre gondoltam, hátha az rakoncátlankodik, de kicsit tanácstalan vagyok, és nem szeretném a költségvetést alkatrészek random vásárolgatására költeni.
Van esetleg ötletetek, vagy járt e ugyanebben a cipőben valaki közületek?
Köszi előre is.


Néha nekem is csinálja,de ritkán...
Úgyhogy megpróbálok együtt élni a jelenséggel.


Sajnos nekem minden nap előjön és eszméletlen idegesítő. Külföldi fórumokban is olvasgattam már, hátha valakinek pontosan ugyanezek a tünetei. A szokásos javaslatokon kívül még 1 srácnak volt más a probléma. Nála az üzemanyag nyomásszabályzó szelep cseréje oldotta meg a gondot. Szóval azt hiszem marad az alkatrész csere próbálgatása sorban. Előbb utóbb csak kiderül mitől van.
Főként mivel nem volt ilyen baja korábban. Egyszer csak elkezdte. Úgyhogy oka biztos van.


Ha megvan a hiba oka,légyszíves írd meg.Engem is érdekelne...

Szia!
Milyen motorról van szó:M43? Nekem hasonló jelenséget a kartergáz szelep és a hozzá tartózó cső csere oldotta meg. Az M43 motor volt még.



Mindenképp megírom mi volt az oka amint megvan a hiba. M43B19 a motor egyébként.
Most a fojtószelep potméter csere a soros, aztán a többi ahogy jön.


Update: A fojtószelep poti sajnos nem oldotta meg a gondot. Szoval irany tovabb.

spepe Elküldve: 2016-06-15 16:32 Segítség, beázik az autóm!!!!

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
spepe írta: Sziasztok!

Yellow társunk javaslatára gondoltam leírom a tapasztalataimat a beázás elhárítását illetően. Nem biztos hogy mindenki részére megoldást nyújt, de talán segít néhány esetben. Nálam (E46 kombi) a 4-ből 3 lábtér ázott be nagyobb esőzések után.
Próbáltuk a szerelőmmel kideríteni hogy honnan jöhet a víz, és mint kiderült az ajtókon keresztül folyt be a küszöbön át. (Pl. az első ajtónál ahol az ajtóív szövet része és a küszöb műanyag borítása találkozik, ott csurgott be és a lábtér tiszta víz volt.)
Eredetileg a ajtóban található párazáró fólia feladata, hogy az ajtóba befolyó vizet távol tartsa a beltértől. Amennyiben rendesen ellátja feladatát akkor az ajtók első sarkán található vízelvezetőn távozik a víz.
Ez egy butilszalaggal http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=8359 (Nem a reklám miatt rakom be ide, de így a legegyszerűbb. Egyébként cikkszám alapján kerestem le) van a fém lemezhez ragasztva ami hivatalosan időjárásálló. Azonban ha egyszer pl. megbontják a burkolatot és poros lesz vagy csak az évek alatt elöregszik és megkeményedik akkor már nem tapad és bizony befolyik az eső ha akarjuk ha nem.

A javítás menete: (ezer köszönet a szerelőmnek az áldozatos munkájáért, mivel ő végezte ezt a "hálás" feladatot )
Burkolatot levesz (patentokra figyelve), valamint az oldallégzsák csatlakozójára nehogy meglepetést okozzon.
Párazáró fólia és a fémlemez közötti ragasztó(butil) ellenőrzése körben.
Ha elengedte azt érezni fogjátok kézzel is. (Nekem az egész alja nem ragadt már, csak lafogott)
Figyelni kell hogy nehogy elszakítsátok a párazáró fóliát mert azt nem lesz egyszerű pótolni mivel formatervezett.
Le kell szedni a rossz butilszalagot mindkét felületről és utána a lehető legtisztább felületet előállítani. (A jó részeket pl felül nem érdemes bántani)
Utána mehet a friss butilcsík a helyére (ahol a régi is volt.)
Ha úgy érzitek egy réteg kevés, lehet mellé tenni még egy sávot/réteget.
Amint megvan, mehet vissza a párazáró a helyére. Először finoman odanyomkodva, majd mehet kicsit keményebben kézzel/gumikalapáccsal/csavarhúzó fejével stb. Többször érdemes átmenni rajt, hogy biztosra menjünk és ne kelljen még1x nekiállni.
Az én szerelőm rá is melegített hőlégvúvóval az illesztési pontokra hogy még jobb legyen az eredmény. (Neten is ezt javasolják egyébként)
Amint kész, burkolat vissza és lehet élvezni a száraz lábteret. Természetesen ha ez okozta a gondot, de sokszor innen fúj a szél.
A butilból ajtónként 1-2 méternél több nem nagyon kell szerintem, mivel ahol ép azt nem érdemes lekapargatni.
Gumikesztyű meg nyugodt habitus nem árt mivel nagyon ragadós anyag és iszonyat nehéz levakarni, plusz ugye a fóliára is vigyázni kell hogy ne sérüljön. (szike, stb szintén tuti kelleni fog)

Remélem segít valamelyest.

Plusz egy videó ami az egész folyamatot bemutatja (nem e46 de a lényeg ugyanez)
A link neve


ment a nagy köszi, szerintem sokak nevében.
én nézegettem videókat már, de van ahol elég lapos viszont szélesebb butil szalagot használnak. jó lehet az is?
vagy mennyi esély van arra, hogy a gyári melegítéssel még javítható? még eddig nem néztem rá, de pár nap múlva megteszem, mert sajnos nekem is beesik az eső az ajtónál. kb 7-8 évig, hogy nálam volt, semmi ilyen baja nem volt, tavaly vettem észre először. pedig nem áll napon, nincs havonta mosva (szégyen ) mégis elengedte.
ahogy nézem biztos fel fogja bacni az agyam ez a ragadós cucc.
mondjuk amit árulsz az jobb lenne, ha egy csíkban lenne feltekerve, az egyszerűbb munka végett. vagy ezek is csak karikák egymáson, vagy folytonos spirál?
remélem elég lesz csak átmelegíteni az enyém.


https://www.youtube.com/watch?v=QDO-YEBmmj0

Ez egy jobb video.Bemész mondjuk a Würth-be,veszel butyl szalagot.2000 ft kábé.2 mm vastag és 1 cm széles elég.Vegyél még féktisztítót is,a zsírtalanításhoz a karosszériára.Nézd meg a vidit,és így csináld meg.

Amit a kolléga linkelt videót,abban a "szaki" nem jól csinálja...A régi szalagot teljesen el kell távolítani a karosszériáról,és a párazáróról is,a jó eredmény érdekében! Ez fontos,különben fél év múlva újra elválik az ajtótól...Meg a másik az,hogy nem kell semmiféle dupla réteg butyl...Ha túl sokat raksz a párazáró alá,akkor sem fog normálisan tapadni.Szerezz be még ezen kívül ajtópatentokat.Mivel azokon van ilyen kis tömítőgyűrű.Ezeket is cseréld ki mindenképpen!A régieken már tuti össze van nyomódva az a kis szigetelőgyűrű.Álltalában meg ajtókárpit leszedésnél is meg szoktak sérülni...

Utolsó dolog:Aki bolond,az vegye meg a BMW butylt....4-szeres áron...A Würt-hös ugyanaz.Az is mindegy,hogy szürkét,vagy feketét veszel e.Ha a párazárón nagyon pici szakadás lesz(mondjuk a szélén)netalán,akkor azt is be tudjátok foltozni butylal.Melegítésnél(butyl eltávolításkor) figyelni kell,mivel hő hatására maga a párazáró is felpuhul,és ezáltal szakad...Javaslom,hogy eltávolításnál ne is melegítsétek ezért.A gyári párazáró kb 20 000 ft.Óvatos mozdulatokkal le lehet azt szedni sérülés nélkül,csak türelem kérdése.Csak ne melegítsétek leszedéskor,mert akkor szakad el!

Itt a Würth-ös butyl:

https://eshop.wuerth.de/is-bin...etailpageA
Ez szokott lenni készleten is,kábé 2000 ft.



Tény hogy jobb videó és szakszerűbben csinálja a srác, mint azon amit belinkeltem. De ez szerintem lelkiismeretes szerelő kérdése csak. Nálam nem lett eltávolítva a felső részről mivel tökéletes állapotban volt. Meglátjuk hogy meddig fogja bírni, de eddig nem látszik semmi probléma vele. (Kb az ajtó középvonalától lefele lett cserélve.
Mielőtt vettem, akkor jól jött volna egy ilyen Würth-ös tipp

spepe Elküldve: 2016-06-14 20:29 Segítség, beázik az autóm!!!!

YELLOW írta:
spepe írta: Sziasztok!

Yellow társunk javaslatára gondoltam leírom a tapasztalataimat a beázás elhárítását illetően. Nem biztos hogy mindenki részére megoldást nyújt, de talán segít néhány esetben. Nálam (E46 kombi) a 4-ből 3 lábtér ázott be nagyobb esőzések után.
Próbáltuk a szerelőmmel kideríteni hogy honnan jöhet a víz, és mint kiderült az ajtókon keresztül folyt be a küszöbön át. (Pl. az első ajtónál ahol az ajtóív szövet része és a küszöb műanyag borítása találkozik, ott csurgott be és a lábtér tiszta víz volt.)
Eredetileg a ajtóban található párazáró fólia feladata, hogy az ajtóba befolyó vizet távol tartsa a beltértől. Amennyiben rendesen ellátja feladatát akkor az ajtók első sarkán található vízelvezetőn távozik a víz.
Ez egy butilszalaggal http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=8359 (Nem a reklám miatt rakom be ide, de így a legegyszerűbb. Egyébként cikkszám alapján kerestem le) van a fém lemezhez ragasztva ami hivatalosan időjárásálló. Azonban ha egyszer pl. megbontják a burkolatot és poros lesz vagy csak az évek alatt elöregszik és megkeményedik akkor már nem tapad és bizony befolyik az eső ha akarjuk ha nem.

A javítás menete: (ezer köszönet a szerelőmnek az áldozatos munkájáért, mivel ő végezte ezt a "hálás" feladatot )
Burkolatot levesz (patentokra figyelve), valamint az oldallégzsák csatlakozójára nehogy meglepetést okozzon.
Párazáró fólia és a fémlemez közötti ragasztó(butil) ellenőrzése körben.
Ha elengedte azt érezni fogjátok kézzel is. (Nekem az egész alja nem ragadt már, csak lafogott)
Figyelni kell hogy nehogy elszakítsátok a párazáró fóliát mert azt nem lesz egyszerű pótolni mivel formatervezett.
Le kell szedni a rossz butilszalagot mindkét felületről és utána a lehető legtisztább felületet előállítani. (A jó részeket pl felül nem érdemes bántani)
Utána mehet a friss butilcsík a helyére (ahol a régi is volt.)
Ha úgy érzitek egy réteg kevés, lehet mellé tenni még egy sávot/réteget.
Amint megvan, mehet vissza a párazáró a helyére. Először finoman odanyomkodva, majd mehet kicsit keményebben kézzel/gumikalapáccsal/csavarhúzó fejével stb. Többször érdemes átmenni rajt, hogy biztosra menjünk és ne kelljen még1x nekiállni.
Az én szerelőm rá is melegített hőlégvúvóval az illesztési pontokra hogy még jobb legyen az eredmény. (Neten is ezt javasolják egyébként)
Amint kész, burkolat vissza és lehet élvezni a száraz lábteret. Természetesen ha ez okozta a gondot, de sokszor innen fúj a szél.
A butilból ajtónként 1-2 méternél több nem nagyon kell szerintem, mivel ahol ép azt nem érdemes lekapargatni.
Gumikesztyű meg nyugodt habitus nem árt mivel nagyon ragadós anyag és iszonyat nehéz levakarni, plusz ugye a fóliára is vigyázni kell hogy ne sérüljön. (szike, stb szintén tuti kelleni fog)

Remélem segít valamelyest.

Plusz egy videó ami az egész folyamatot bemutatja (nem e46 de a lényeg ugyanez)
A link neve


ment a nagy köszi, szerintem sokak nevében.
én nézegettem videókat már, de van ahol elég lapos viszont szélesebb butil szalagot használnak. jó lehet az is?
vagy mennyi esély van arra, hogy a gyári melegítéssel még javítható? még eddig nem néztem rá, de pár nap múlva megteszem, mert sajnos nekem is beesik az eső az ajtónál. kb 7-8 évig, hogy nálam volt, semmi ilyen baja nem volt, tavaly vettem észre először. pedig nem áll napon, nincs havonta mosva (szégyen ) mégis elengedte.
ahogy nézem biztos fel fogja bacni az agyam ez a ragadós cucc.
mondjuk amit árulsz az jobb lenne, ha egy csíkban lenne feltekerve, az egyszerűbb munka végett. vagy ezek is csak karikák egymáson, vagy folytonos spirál?
remélem elég lesz csak átmelegíteni az enyém.


Elvileg az is jó lehet. Én is kerestem sokat mire meglett a megfelelő. A melegítés használhat de ha poros a felület akkor előbb utóbb el fogja engedni. A tekercs folytonos spirál. Ahogy a képen is látszik. Egymás mellett vannak a szalagok és úgy van feltekerve mint a wc papír .
Vigyázni kell vele hogy ne ragadjanak össze. Maradt még a tekercsen felül pluszban nekem is egy kevés de az már nem ilyen szépen sorban van. (Vésztartaléknak még jó lehet)

spepe Elküldve: 2016-06-14 10:32 Segítség, beázik az autóm!!!!

Sziasztok!

Yellow társunk javaslatára gondoltam leírom a tapasztalataimat a beázás elhárítását illetően. Nem biztos hogy mindenki részére megoldást nyújt, de talán segít néhány esetben. Nálam (E46 kombi) a 4-ből 3 lábtér ázott be nagyobb esőzések után.
Próbáltuk a szerelőmmel kideríteni hogy honnan jöhet a víz, és mint kiderült az ajtókon keresztül folyt be a küszöbön át. (Pl. az első ajtónál ahol az ajtóív szövet része és a küszöb műanyag borítása találkozik, ott csurgott be és a lábtér tiszta víz volt.)
Eredetileg a ajtóban található párazáró fólia feladata, hogy az ajtóba befolyó vizet távol tartsa a beltértől. Amennyiben rendesen ellátja feladatát akkor az ajtók első sarkán található vízelvezetőn távozik a víz.
Ez egy butilszalaggal http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=8359 (Nem a reklám miatt rakom be ide, de így a legegyszerűbb. Egyébként cikkszám alapján kerestem le) van a fém lemezhez ragasztva ami hivatalosan időjárásálló. Azonban ha egyszer pl. megbontják a burkolatot és poros lesz vagy csak az évek alatt elöregszik és megkeményedik akkor már nem tapad és bizony befolyik az eső ha akarjuk ha nem.

A javítás menete: (ezer köszönet a szerelőmnek az áldozatos munkájáért, mivel ő végezte ezt a "hálás" feladatot )
Burkolatot levesz (patentokra figyelve), valamint az oldallégzsák csatlakozójára nehogy meglepetést okozzon.
Párazáró fólia és a fémlemez közötti ragasztó(butil) ellenőrzése körben.
Ha elengedte azt érezni fogjátok kézzel is. (Nekem az egész alja nem ragadt már, csak lafogott)
Figyelni kell hogy nehogy elszakítsátok a párazáró fóliát mert azt nem lesz egyszerű pótolni mivel formatervezett.
Le kell szedni a rossz butilszalagot mindkét felületről és utána a lehető legtisztább felületet előállítani. (A jó részeket pl felül nem érdemes bántani)
Utána mehet a friss butilcsík a helyére (ahol a régi is volt.)
Ha úgy érzitek egy réteg kevés, lehet mellé tenni még egy sávot/réteget.
Amint megvan, mehet vissza a párazáró a helyére. Először finoman odanyomkodva, majd mehet kicsit keményebben kézzel/gumikalapáccsal/csavarhúzó fejével stb. Többször érdemes átmenni rajt, hogy biztosra menjünk és ne kelljen még1x nekiállni.
Az én szerelőm rá is melegített hőlégvúvóval az illesztési pontokra hogy még jobb legyen az eredmény. (Neten is ezt javasolják egyébként)
Amint kész, burkolat vissza és lehet élvezni a száraz lábteret. Természetesen ha ez okozta a gondot, de sokszor innen fúj a szél.
A butilból ajtónként 1-2 méternél több nem nagyon kell szerintem, mivel ahol ép azt nem érdemes lekapargatni.
Gumikesztyű meg nyugodt habitus nem árt mivel nagyon ragadós anyag és iszonyat nehéz levakarni, plusz ugye a fóliára is vigyázni kell hogy ne sérüljön. (szike, stb szintén tuti kelleni fog)

Remélem segít valamelyest.

Plusz egy videó ami az egész folyamatot bemutatja (nem e46 de a lényeg ugyanez)
A link neve


spepe Elküldve: 2016-06-10 20:42 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

hil írta:
szicsu írta:
spepe írta:
szicsu írta:
spepe írta: Sziasztok!

Egy ideje nálam is probléma van az alapjárattal. A hibajelenség városi használatban alacsony sebességnél szokott előjönni, de nem állandóan. Pl. érkezek egy kereszteződéshez, és lassítok, majd amikor a kuplungot kinyomom leesik a fordulat olyan 500 környékére és berezonál az autó. (Kanyarodáskor, kereszteződéseknél, de parkoláskor, tolatáskor is előfordul) Olyan mintha le akarna fulladni.(Mint amikor gáz nélkül akarnék elindulni) Ezt követően amint megállok, visszaáll a normál alapjáratra. Előfordul olyan is hogy mikor indítom, elindul rendesen madj álló helyzetben leesik 500-ra. Kicsit ingadozik majd helyreáll és utána stabil.
Többször jártam már szerelőnél. Alapjárati motor kitakarítva (géppel vezérelve tökéletesen működik), fojtószelep kitakarítva, légtömegmérő rendben, új NGK platina gyertyákat kapott, új benzinszűrő, friss olaj, új olajszűrő, új légszűrő, valamint át lett nézve az egész szívóoldal, a vákumcsövek (hogy nem e lukas), fékrásegítő (hátha ott szökik a vákum), de semmi. Hibakód nincs.
Még a fojtószelep pótméterre gondoltam, hátha az rakoncátlankodik, de kicsit tanácstalan vagyok, és nem szeretném a költségvetést alkatrészek random vásárolgatására költeni.
Van esetleg ötletetek, vagy járt e ugyanebben a cipőben valaki közületek?
Köszi előre is.


Néha nekem is csinálja,de ritkán...
Úgyhogy megpróbálok együtt élni a jelenséggel.


Sajnos nekem minden nap előjön és eszméletlen idegesítő. Külföldi fórumokban is olvasgattam már, hátha valakinek pontosan ugyanezek a tünetei. A szokásos javaslatokon kívül még 1 srácnak volt más a probléma. Nála az üzemanyag nyomásszabályzó szelep cseréje oldotta meg a gondot. Szóval azt hiszem marad az alkatrész csere próbálgatása sorban. Előbb utóbb csak kiderül mitől van.
Főként mivel nem volt ilyen baja korábban. Egyszer csak elkezdte. Úgyhogy oka biztos van.


Ha megvan a hiba oka,légyszíves írd meg.Engem is érdekelne...

Szia!
Milyen motorról van szó:M43? Nekem hasonló jelenséget a kartergáz szelep és a hozzá tartózó cső csere oldotta meg. Az M43 motor volt még.



Mindenképp megírom mi volt az oka amint megvan a hiba. M43B19 a motor egyébként.
Most a fojtószelep potméter csere a soros, aztán a többi ahogy jön.

spepe Elküldve: 2016-06-06 12:19 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

szicsu írta:
spepe írta: Sziasztok!

Egy ideje nálam is probléma van az alapjárattal. A hibajelenség városi használatban alacsony sebességnél szokott előjönni, de nem állandóan. Pl. érkezek egy kereszteződéshez, és lassítok, majd amikor a kuplungot kinyomom leesik a fordulat olyan 500 környékére és berezonál az autó. (Kanyarodáskor, kereszteződéseknél, de parkoláskor, tolatáskor is előfordul) Olyan mintha le akarna fulladni.(Mint amikor gáz nélkül akarnék elindulni) Ezt követően amint megállok, visszaáll a normál alapjáratra. Előfordul olyan is hogy mikor indítom, elindul rendesen madj álló helyzetben leesik 500-ra. Kicsit ingadozik majd helyreáll és utána stabil.
Többször jártam már szerelőnél. Alapjárati motor kitakarítva (géppel vezérelve tökéletesen működik), fojtószelep kitakarítva, légtömegmérő rendben, új NGK platina gyertyákat kapott, új benzinszűrő, friss olaj, új olajszűrő, új légszűrő, valamint át lett nézve az egész szívóoldal, a vákumcsövek (hogy nem e lukas), fékrásegítő (hátha ott szökik a vákum), de semmi. Hibakód nincs.
Még a fojtószelep pótméterre gondoltam, hátha az rakoncátlankodik, de kicsit tanácstalan vagyok, és nem szeretném a költségvetést alkatrészek random vásárolgatására költeni.
Van esetleg ötletetek, vagy járt e ugyanebben a cipőben valaki közületek?
Köszi előre is.


Néha nekem is csinálja,de ritkán...
Úgyhogy megpróbálok együtt élni a jelenséggel.


Sajnos nekem minden nap előjön és eszméletlen idegesítő. Külföldi fórumokban is olvasgattam már, hátha valakinek pontosan ugyanezek a tünetei. A szokásos javaslatokon kívül még 1 srácnak volt más a probléma. Nála az üzemanyag nyomásszabályzó szelep cseréje oldotta meg a gondot. Szóval azt hiszem marad az alkatrész csere próbálgatása sorban. Előbb utóbb csak kiderül mitől van.
Főként mivel nem volt ilyen baja korábban. Egyszer csak elkezdte. Úgyhogy oka biztos van.

spepe Elküldve: 2016-06-05 21:30 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

YELLOW írta:
spepe írta: Sziasztok!

Egy ideje nálam is probléma van az alapjárattal. A hibajelenség városi használatban alacsony sebességnél szokott előjönni, de nem állandóan. Pl. érkezek egy kereszteződéshez, és lassítok, majd amikor a kuplungot kinyomom leesik a fordulat olyan 500 környékére és berezonál az autó. (Kanyarodáskor, kereszteződéseknél, de parkoláskor, tolatáskor is előfordul) Olyan mintha le akarna fulladni.(Mint amikor gáz nélkül akarnék elindulni) Ezt követően amint megállok, visszaáll a normál alapjáratra. Előfordul olyan is hogy mikor indítom, elindul rendesen madj álló helyzetben leesik 500-ra. Kicsit ingadozik majd helyreáll és utána stabil.
Többször jártam már szerelőnél. Alapjárati motor kitakarítva (géppel vezérelve tökéletesen működik), fojtószelep kitakarítva, légtömegmérő rendben, új NGK platina gyertyákat kapott, új benzinszűrő, friss olaj, új olajszűrő, új légszűrő, valamint át lett nézve az egész szívóoldal, a vákumcsövek (hogy nem e lukas), fékrásegítő (hátha ott szökik a vákum), de semmi. Hibakód nincs.
Még a fojtószelep pótméterre gondoltam, hátha az rakoncátlankodik, de kicsit tanácstalan vagyok, és nem szeretném a költségvetést alkatrészek random vásárolgatására költeni.
Van esetleg ötletetek, vagy járt e ugyanebben a cipőben valaki közületek?
Köszi előre is.


vezérműtengely vagy főtengely jeladó lesz szerintem.


Én is gondoltam rá, de le még sosem állt. Ezeknél nem az szokott lenni, hogy olyankor le is állnak teljesen?

spepe Elküldve: 2016-06-05 19:55 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

Sziasztok!

Egy ideje nálam is probléma van az alapjárattal. A hibajelenség városi használatban alacsony sebességnél szokott előjönni, de nem állandóan. Pl. érkezek egy kereszteződéshez, és lassítok, majd amikor a kuplungot kinyomom leesik a fordulat olyan 500 környékére és berezonál az autó. (Kanyarodáskor, kereszteződéseknél, de parkoláskor, tolatáskor is előfordul) Olyan mintha le akarna fulladni.(Mint amikor gáz nélkül akarnék elindulni) Ezt követően amint megállok, visszaáll a normál alapjáratra. Előfordul olyan is hogy mikor indítom, elindul rendesen madj álló helyzetben leesik 500-ra. Kicsit ingadozik majd helyreáll és utána stabil.
Többször jártam már szerelőnél. Alapjárati motor kitakarítva (géppel vezérelve tökéletesen működik), fojtószelep kitakarítva, légtömegmérő rendben, új NGK platina gyertyákat kapott, új benzinszűrő, friss olaj, új olajszűrő, új légszűrő, valamint át lett nézve az egész szívóoldal, a vákumcsövek (hogy nem e lukas), fékrásegítő (hátha ott szökik a vákum), de semmi. Hibakód nincs.
Még a fojtószelep pótméterre gondoltam, hátha az rakoncátlankodik, de kicsit tanácstalan vagyok, és nem szeretném a költségvetést alkatrészek random vásárolgatására költeni.
Van esetleg ötletetek, vagy járt e ugyanebben a cipőben valaki közületek?
Köszi előre is.