sumi20 fórum hozzászólásai

sumi20 Elküldve: 2011-02-12 13:18 Termosztát

wizzaerr írta:
sumi20 írta: Azonban lenne még egy kis problémám! Kicseréltem a nagy termosztátot, de még most sem nagyon akar felmenni a vízhőfok mérő közép állásba. Lehetséges, hogy az egr termosztátját is ki kellene cserélnem? Észrevettem valamit, ha beindítom a kocsit egy pár másodperc után megemelkedik az alapjárat, most pedig, amikor álló helyzetben felment a vízhőmérő majdnem középre akkor vissza esett az alapjárat. Gondolom ez így van rendjén....

Alapjárat dologhoz nem tudok hozzászólni, de ha állóhelyzetben várod, hogy felmelegedjen az sokkal tovább tart, inkább menj vele 2-3 km-t és ha akkor sem melegszik fel (terhelés alatt) középállásig akkor még vmi gond van.


Ha megyek vele nem 2-3 km-t hanem 15-20-at akkor sem megy fel középállásba. Kicserélem még az egr termosztátját is hátha az megoldja.

sumi20 Elküldve: 2011-02-11 18:36 Termosztát

hancurozo írta:
sumi20 írta: Gyors kérdés. Nem tudja valaki, hogy az egr termosztátot hogyan kell összerakni? Sajna rossz helyen szedtem szét.


A kicsi megy be elsőnek az acél végével majd a műanyag kosár a 4 lábbal lefelé (a házban illeszkednie kell a kosár nútjának).Majd az alu henger. Az alu henger csak a falat védi a rugótól, ill távtartó szerepe van. A kicsi végbe megy a hosszabb szintén az acél felével. A rugó a szűkített végével a nagyobb termosztát elemre. Végül a záró elem. (ez is egyféle képpen megy rá, és vigyázz a tömítő gyűrűre)


Köszönöm, így sikerült összerakni.
Azonban lenne még egy kis problémám! Kicseréltem a nagy termosztátot, de még most sem nagyon akar felmenni a vízhőfok mérő közép állásba. Lehetséges, hogy az egr termosztátját is ki kellene cserélnem? Észrevettem valamit, ha beindítom a kocsit egy pár másodperc után megemelkedik az alapjárat, most pedig, amikor álló helyzetben felment a vízhőmérő majdnem középre akkor vissza esett az alapjárat. Gondolom ez így van rendjén....

sumi20 Elküldve: 2011-02-11 16:16 Termosztát

Gyors kérdés. Nem tudja valaki, hogy az egr termosztátot hogyan kell összerakni? Sajna rossz helyen szedtem szét.

sumi20 Elküldve: 2011-02-06 12:03 Termosztát

bmw320d4 írta:
sumi20 írta:
bmw320d4 írta:
Tano írta:
sumi20 írta: Igen a nagyra gondoltam. Akkor jól gondoltam, hogy a hőcserélőt le kell venni. Én is úgy láttam, hogy anélkül, hogy levegyem nem lehet kicserélni. A hőcserélő levétele nagy munka szted?


Nem nagy munka, mert csak nehany csavar tartja.


Megemlíteném, hogy az egyik műanyag vízcsövet is ki kell szerelni, amire új tömítés kell , mert általában csak darabokban jön ki. (22,8 x 2,5mm-es gumigyűrű)





Tudom, hogy kell egy új tömítés rá, már meg is vettem. Köszi azért a segítséget.


Meglepett, hogy tudod... A cső amiről írtam, az AGR hűtő alatt van.


Már korábban írta itt valaki a fórumon, hogy az a gumigyűrű szét fog menni, ha kiveszem a termosztátot. De mégegyszer köszi!

sumi20 Elküldve: 2011-02-05 21:16 Termosztát

bmw320d4 írta:
Tano írta:
sumi20 írta: Igen a nagyra gondoltam. Akkor jól gondoltam, hogy a hőcserélőt le kell venni. Én is úgy láttam, hogy anélkül, hogy levegyem nem lehet kicserélni. A hőcserélő levétele nagy munka szted?


Nem nagy munka, mert csak nehany csavar tartja.


Megemlíteném, hogy az egyik műanyag vízcsövet is ki kell szerelni, amire új tömítés kell , mert általában csak darabokban jön ki. (22,8 x 2,5mm-es gumigyűrű)





Tudom, hogy kell egy új tömítés rá, már meg is vettem. Köszi azért a segítséget.

sumi20 Elküldve: 2011-02-04 21:39 Termosztát

Tano írta:
sumi20 írta: Nos. Megrendeltem az új termosztátot, holnap ki is akarom cserélni, annyi lenne még a kérdésem, hogy a felette lévő egr-t le kell venni?


Feltételezem a nagy termosztátra gondoltál, és nem az EGR-en lévő kicsire.
A cseréhez le kell vennned az EGR hőcserélőt. A műanyag vízcsövek általában gyorscsatlakozósak, a szétszedésnél vigyázz ne törjön el egyik csatlakozó sem.


Igen a nagyra gondoltam. Akkor jól gondoltam, hogy a hőcserélőt le kell venni. Én is úgy láttam, hogy anélkül, hogy levegyem nem lehet kicserélni. A hőcserélő levétele nagy munka szted?

sumi20 Elküldve: 2011-02-04 18:05 Termosztát

Tano írta:
sumi20 írta: Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy ha rossz a termosztátom, pl. az utóbbi hideg -10 -15 fokos hidegben menet közben még az első csíkig sem nagyon megy fel a mutató, akkor ezzel mennyi ideig lehet járkálni, milyen károkat tud okozni a motorban, a fogyasztást azt megnövelte észrevettem, de mi más baja lehet. Szervizben voltam nemrég és láttam, hogy a hűtő és motor közt van egy vákummal működő valami, ami mintha hűtőtakaró lenne, annak nem kellene lezárnia hidegben? Köszönöm előre is.


Hosszú ideig szerintem ne akarjál így közlekedni vele, nem tesz jót a motornak. Nem véletlenül hívják üzemi tartománynak az üzemmeleget.
Az a zsalu már alapjáraton beindítás után bezáródik, és csak akkor nyit ki ha túlmelegedett a motor. Pont a múltkor itt az oldal közepén írtam le hogy milyen esetben.


Nos. Megrendeltem az új termosztátot, holnap ki is akarom cserélni, annyi lenne még a kérdésem, hogy a felette lévő egr-t le kell venni?

A képen "A" betűvel jelöltről lenne szó. Köszi előre is.

sumi20 Elküldve: 2011-01-31 09:56 Termosztát

Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy ha rossz a termosztátom, pl. az utóbbi hideg -10 -15 fokos hidegben menet közben még az első csíkig sem nagyon megy fel a mutató, akkor ezzel mennyi ideig lehet járkálni, milyen károkat tud okozni a motorban, a fogyasztást azt megnövelte észrevettem, de mi más baja lehet. Szervizben voltam nemrég és láttam, hogy a hűtő és motor közt van egy vákummal működő valami, ami mintha hűtőtakaró lenne, annak nem kellene lezárnia hidegben? Köszönöm előre is.

sumi20 Elküldve: 2011-01-19 08:56 Műszerfal kijelzés

Tiba írta:
sumi20 írta: Sziasztok! Az lenne a problémám, hogy a napokban észrevettem, hogy a műszerfal közepén lévő kijelzőn az összes megtett km után van egy pont, a napi számláló előtt. Mi lehet a baj?

Szia!
Nem cserélték a világításmodulodat, vagy a műszerfalat??
az a pont akkor jön elő, ha nem stimmelnek az alvázszámok a modulokban, és valami buherálás van.


A világítás kapcsolót cseréltem ki.

sumi20 Elküldve: 2011-01-18 21:17 Műszerfal kijelzés

Sziasztok! Az lenne a problémám, hogy a napokban észrevettem, hogy a műszerfal közepén lévő kijelzőn az összes megtett km után van egy pont, a napi számláló előtt. Mi lehet a baj?

sumi20 Elküldve: 2011-01-17 20:02 Elsõ lámpák

Bero írta: Ha megvan a kapcsoló akkor az jó,csak vidd el valami jó villamossági emberkéhez és beköti neked lazán! hali



sumi20 írta: Sziasztok! A kérdésem a következő lenne. Az a helyzet, hogy nemrég vettem meg az első BMW-m, egy E46 320D Touring 1999-es, no most az van hogy M3-as lökhárító van rajta amiben ugye van ködlámpa, a kapcsolója viszont nem volt meg, csak a hátsó ködlámpáé, találtam egy használt kapcsolót amin rajta van az elsőé is. Beraktam, a műszerfalon fel is gyulladt a kis zöld lámpa, tehát ott már kapcsolta az elsőt hátsót is, az első viszont nem égett, megnéztem, megy a bal oldalra egy kábel le a ködlámpáig, de nincs beledugva, nem is illeszkedik bele. a jobb oldalon viszont nincs kábel sem. No az lenne a kérdésem, hogy utólag lehet ezzel valamit kezdeni, valahol beköttetni, hogy működjön? Köszi előre is!




Köszönöm!

sumi20 Elküldve: 2011-01-17 19:51 Elsõ lámpák

Sziasztok! A kérdésem a következő lenne. Az a helyzet, hogy nemrég vettem meg az első BMW-m, egy E46 320D Touring 1999-es, no most az van hogy M3-as lökhárító van rajta amiben ugye van ködlámpa, a kapcsolója viszont nem volt meg, csak a hátsó ködlámpáé, találtam egy használt kapcsolót amin rajta van az elsőé is. Beraktam, a műszerfalon fel is gyulladt a kis zöld lámpa, tehát ott már kapcsolta az elsőt hátsót is, az első viszont nem égett, megnéztem, megy a bal oldalra egy kábel le a ködlámpáig, de nincs beledugva, nem is illeszkedik bele. a jobb oldalon viszont nincs kábel sem. No az lenne a kérdésem, hogy utólag lehet ezzel valamit kezdeni, valahol beköttetni, hogy működjön? Köszi előre is!

sumi20 Elküldve: 2010-12-15 19:08 Termosztát

Burns írta:
bmw320d4 írta:
Burns írta:
sumi20 írta:
Tano írta:
blasekati írta:
sumi20 írta: Sziasztok!
Van egy 1999-es 320D Touringom, és az lenne a problémám, hogy a vízhőmérséklet mutatója, néha felmegy a középső állásba de a leggyakrabban az első csík környékén megáll. Lehetséges, hogy a termosztáttal van baj? Előre is köszönöm a segítséget.
Valamint még annyira lennék kíváncsi, hogy otthol nagy munka ennek a cseréje?


Múlt héten estem át ezen a problémán,ugyanezt produkálta az autó amit leírtál. Megoldás:Hütőtermosztát cseréje. Egy kicsit bonyolult a csere otthon nem javaslom.


Annyira azért nem bonyolult, igaz nem a legjobb a hozzáférhetősége...



Találtam "robbantott" ábrát a hűtőrendszerről és úgy látom nem nagy munka ez annyira. Csak le kell engedni a vizet, a csöveket lekötni, és egy pár csavar fogja. A hűtő rendszer igaz zárt rendszerű, úgyhogy légteleníteni kell ha jól látom?


Még a vizet se engedtem le, csak leszivattyúztam a termosztát szintjéig, aztán csere.


Már csak 1 dolog maradt ki, mégpedig az, hogy az M47-es motoron van egy műanyag vízcső, amit ki kell szerelni ahhoz, hogy a termosztát negyedik csavarjához hozzáférj.
Nem is a kiszerelés a probléma, hanem az, hogy a tömítőgyűrű nem szokta túlélni a ki és visszaszerelést, tehát nem árt beszerezni egy újat. (300Ft)

A képen a 8-as:


Pardon, én M47N-t szereltem


Nem nagyon értem, hogy melyik az M47-es és melyik az M47N-es motor, ha jól tippelek, az első a 136 lovas, második a 150-es? Amúgy a motor burkolatot hogyan kell levenni, valamint a termosztátot sima vagy imbuszos csavarok fogják. És még egy dolog légteleníteni mindkét kört kell, mert úgy tudom két kör van vagy az EGR-est azt nem kell ebben az esetben?

sumi20 Elküldve: 2010-12-13 14:49 Termosztát

Tano írta:
blasekati írta:
sumi20 írta: Sziasztok!
Van egy 1999-es 320D Touringom, és az lenne a problémám, hogy a vízhőmérséklet mutatója, néha felmegy a középső állásba de a leggyakrabban az első csík környékén megáll. Lehetséges, hogy a termosztáttal van baj? Előre is köszönöm a segítséget.
Valamint még annyira lennék kíváncsi, hogy otthol nagy munka ennek a cseréje?


Múlt héten estem át ezen a problémán,ugyanezt produkálta az autó amit leírtál. Megoldás:Hütőtermosztát cseréje. Egy kicsit bonyolult a csere otthon nem javaslom.


Annyira azért nem bonyolult, igaz nem a legjobb a hozzáférhetősége...



Találtam "robbantott" ábrát a hűtőrendszerről és úgy látom nem nagy munka ez annyira. Csak le kell engedni a vizet, a csöveket lekötni, és egy pár csavar fogja. A hűtő rendszer igaz zárt rendszerű, úgyhogy légteleníteni kell ha jól látom?

sumi20 Elküldve: 2010-12-13 09:24 Termosztát

Sziasztok!
Van egy 1999-es 320D Touringom, és az lenne a problémám, hogy a vízhőmérséklet mutatója, néha felmegy a középső állásba de a leggyakrabban az első csík környékén megáll. Lehetséges, hogy a termosztáttal van baj? Előre is köszönöm a segítséget.
Valamint még annyira lennék kíváncsi, hogy otthol nagy munka ennek a cseréje?