tibee01 fórum hozzászólásai

tibee01 Elküldve: 2013-12-05 19:25 320d Motor

És ez a kiegészítő fűtés javítható, vagy cserés?

valter320d írta: Sziasztok:
"Ha 1-3 mp -enként megemeli, majd szinte azonnal visszaejti az alapjáratot, akkor zárlatos a kieg fűtés. Ha így van, akkor minél hamarabb cserélni kell (vagy kikötni) mert képes leégetni (ritkán) a generátort.
Nincs biztosítéka, csak a motorvezérlő felügyeli a számított befecskendezett mennyiségből.

Ha ritkábban emeli meg és hosszabb időre az alapjáratot( 10-30mp szünet, aztán 20-60 mp fűtés, hőigénytől függően) , az teljesen normális dolog. "


tibee01 Elküldve: 2013-12-05 13:28 320d Motor

De kb 2 sec-es periodus idővel ingadozik az alapjáratom kb 50-et, nem hiszem h ilyen ütemben kellene ki - be kapcsolnia.

Tano írta: Amikor ez a kisegítő fűtés működik, akkor normális dolog az alapjárat emelkedés, mivel a motorvezérlő szándékosan emeli meg 50 rmp-mel vagy 930 rmp-re (motorváltozattól függően).
A WDS-ben keressetek rá az "Electric Auxiliary Heater" kifejezésre, és akkor elolvashatjátok a működési feltételeit, leírását.



tibee01 Elküldve: 2013-12-05 11:58 320d Motor

Szia!

Ez egy olyan egység, ami segíti melegíteni a vizet a fűtőradiátor előtt! Ez nagy áramot vesz fel, így a generátoron keresztül fogja a motort!

Viszont a következőket nem értem, és ez valóban hiba lehetőségét vetheti fel!
Ennek mikor kell kikapcsolni abban az esetben, amikor fűt az ember? Gondolom csak a felfűtési periódusban kellene dolgoznia, meleg üzemnél már luxus lenne áramot befektetni a fűtésre, amikor a motornak is van "hulladékhője".
Illetve attól, hogy fogja a motort, miért ingadozik, miért nem állandó a terhelés, vagy ha állandó, miért nem tudja tartani a motor az egyenletes alapjáratot!!!

Lehet h nekem is odavág a fogyasztásnak, hogy ez mindig fűt, ha kell ha nem?

toki24 írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Következőre lettem figyelmes.. Mikor fütök bevan kapcsolva a fütés ...menet közbe semmi furcsaság, De mikkor pl lámpánál állok vagy bárhol alapjáratom ingaodzik kicsit.. amint kikapcsolom a fütés megszünik ez a jelenség.. Vajon ez mi lehet?


Na hali! gondoltam megosztom az infót hogy mitől is ingadozott alapjáratom!
Ha esetleg valaki hasonló cipőben járna.

Nos a vizelőmelegitő kisdobozka a motortérbe. Na arról lehúztam a csatit, mivel kaptam egy olyan infót, köszi valter320D hogy lehet hibás mint nála és azért van, kipriobáltam és meg is szűnt a probléma.

Kérdésem viszont a következő: Nem e baj ez hogy lehuztam? illetve károsodik e igy a motor? Avagy csak jót tettem mivel ettől ingadozott.

Erröl van szó,.




tibee01 Elküldve: 2013-12-04 15:32 320d Motor

SP_323i írta:
tibee01 írta:
SP_323i írta:
tibee01 írta: Szerintetek a lambdaszonda nem okozhat ilyen tüneteket? (nem írja be hibának, de tény h el volt szakadva 5-ből 4 vezeték)


Ehhez kevés vagyok
Viszont azt írtad, hogy az már gyógyítva lett, ebből én arra következtetek, hogy most már jól műxik...



Fene se tudja, mikor szakadtak a szálak, a jel ágra mehetett fűtőáram is... ezek a planár szondák meg nagyon érzékenyek! Csak próbából nem szeretnék másikat venni, nem olcsó...
Ha tudnám, hogy az a baj, már rég benne lenne az új!



Kicsit szétnézve a világirodalomban kéne, hogy legyen hibakódja az oxigénszenzornak, hogyha nem jól műxik és mindenhol teljesítményvesztést írnak. Nálad van teljesítmény visszaesés? pl 3000 felett elmegy az ereje a mocinak vagy ilyesmi.


Én szakadt vezetékekkel vettem, előtte nem tom milyen volt, de nem mondanám hogy szarul megy, így nem érzem, de lehet átülnék egy másikba, akkor már érezném. Úgyhogy sajnos így nem tudok ez ügyben értékes infóval szolgálni!

tibee01 Elküldve: 2013-12-04 14:48 320d Motor

SP_323i írta:
tibee01 írta: Szerintetek a lambdaszonda nem okozhat ilyen tüneteket? (nem írja be hibának, de tény h el volt szakadva 5-ből 4 vezeték)


Ehhez kevés vagyok
Viszont azt írtad, hogy az már gyógyítva lett, ebből én arra következtetek, hogy most már jól műxik...



Fene se tudja, mikor szakadtak a szálak, a jel ágra mehetett fűtőáram is... ezek a planár szondák meg nagyon érzékenyek! Csak próbából nem szeretnék másikat venni, nem olcsó...
Ha tudnám, hogy az a baj, már rég benne lenne az új!

tibee01 Elküldve: 2013-12-04 13:03 320d Motor

Szerintetek a lambdaszonda nem okozhat ilyen tüneteket? (nem írja be hibának, de tény h el volt szakadva 5-ből 4 vezeték)

tibee01 Elküldve: 2013-12-04 10:38 320d Motor

Hűtővíz nem fogy, nem hengerfejes. Gyanús h szabálytalanul működik az EGR, részletesen megnézem nem-e nem nyit, bár ha jól emléxem pont h sokat van nyitva!

Előre is köszi!

Tano írta:
tibee01 írta: ...
2005ös EU4es 320D ről van szó. Az autónak magas a fogyasztása, néha nagyon büdös fehéres-szürkés gázolajfüst érződik. Nem ír be semmilyen hibát, az injektorok alapjárati korrekciója -1.5 és +1,5 között mozog.
A mért légtömeg élő adatok szerint jelentősen nagyobb, mint a "vezérlő által igényelt". És az EGR szelep isvalószínűleg vmiért többet van nyitva (nem szorul).
...


A hűtővízed szintje nem fogy? Kell utántöltögetni?
A mért légtömeg akkor lehet több az elvártnál, ha az EGR-ed nem nyit annyit mint kellene.


tibee01 Elküldve: 2013-12-04 10:36 320d Motor

Szia!

Ez melyik szelep lenne?
Lehet h megfontolandó az injektor vizsgálat!


SP_323i írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Egy igen komplex problémával állok szemben, amit jó ideje nem tudunk megoldani, reménykedem benne, Valaki hátha tudná a megoldást.

2005ös EU4es 320D ről van szó. Az autónak magas a fogyasztása, néha nagyon büdös fehéres-szürkés gázolajfüst érződik. Nem ír be semmilyen hibát, az injektorok alapjárati korrekciója -1.5 és +1,5 között mozog.
A mért légtömeg élő adatok szerint jelentősen nagyobb, mint a "vezérlő által igényelt". És az EGR szelep isvalószínűleg vmiért többet van nyitva (nem szorul). Nem találtam, hogy a turbo kifújna valahol. A lambdaszonda 5 vezetékéből 4 el volt szakadva, de megforrasztás óta nem írja be hibának.
Néha nagyon füstöl, néha nem, de nem jöttem rá még hogy mitől függ. Ha hidegen jár alapjáraton, akkor sokszor egyáltalán nem, néha meg nagyon.

Rossz volt mind a 2 termosztát, a nagyot már kicseréltem, (kicsi még nem ért ide), íygy már 60 helyett 80 fok ha be van melegedve, de így sem csökkent a fogyasztás a pillanatnyi fogyasztásmérő szerint! Pl: 120-al haladva 6.ban 7-8 között mozog!

Nagyon örülnék neki, ha valaki rájönne, mert kezd az idegeimre menni ez az autó!

Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!


Ne idegeld magad feleslegesen! Szerintem itt mindenki próbál majd segíteni, ahogy a virtuális tér engedi.


A melegedési problémából jogosan következtettél a termosztátok hibájára, ha mégsem oldja meg szépen tovább kell menni. Rosszabb nem lesz a vas...

Mivel tegnap benéztem az EGR működést, most már uptodate vagyok belőle
Itt látható mi kell hozzá, hogy jól működjön:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45

Lehet vákumcső probléma, nyomásszabályzó probléma (1es cumó az ábrán)
Ennek a takarításáról van is vid a jótubon:

YouTube videó

Korábban már tárgyalták itt a márkatársak, hogy a korrekciós érték nem jelenti azt, hogy a csúcsaid rendben vannak! Addig nem igazán nyugodhatsz meg felőlük, amíg nincsenek bevizsgálva. Lehet mind a 4 sz@r, de az eltérés csak minimális az állapotukban egymáshoz viszonyítva így a korrekciós érték is rendben lévőnek tűnik.

Én pl úgy jártam, hogy sos kellett cserélni egy csúcsot januárban. Most elvittem a vasat, mert nagyon el kezdett kormolni, meg zabálni a gázolajat. A korrekciós érték miatt a szerelő egyből mondta, hogy a 2es csúccsal van a gond. Mikor elkerültek a csúcsok bevizsgálásra, akkor derült ki, hogy pont az volt az, amit cserélük januárban, viszont a másik háromnak már véres a torka. Szóval nem egyértelmű visszajelzés a korrekciós érték...

Helyedben a csúcsok bevizsgálását erősen megfontolnám. Potenciális gyanúsított sajnos


tibee01 Elküldve: 2013-12-04 10:35 320d Motor

Szia!

Te mivel nézted a légtömeget?

Eddigi tudásom szerint a légtömegmérő ha romlik, kevesebbet mér (a kosz elszigeteli a hőfilmet a beszívott levegőtől, és nem tudja olyan mértékben visszahűteni), nem pedig többet! Ezt meg tudja cáfolni Valaki? Nem lenne jó a hőmérséklet érzékelője?

Kíváncsi vagyok erről mi a véleményetek!

Ha jól tudom a nagy légtömeg eredményezhetiaz EGR hosszabb nyitvatartását?

Előre is köszi!

ember84 írta:
SP_323i írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Egy igen komplex problémával állok szemben, amit jó ideje nem tudunk megoldani, reménykedem benne, Valaki hátha tudná a megoldást.

2005ös EU4es 320D ről van szó. Az autónak magas a fogyasztása, néha nagyon büdös fehéres-szürkés gázolajfüst érződik. Nem ír be semmilyen hibát, az injektorok alapjárati korrekciója -1.5 és +1,5 között mozog.
A mért légtömeg élő adatok szerint jelentősen nagyobb, mint a "vezérlő által igényelt". És az EGR szelep isvalószínűleg vmiért többet van nyitva (nem szorul). Nem találtam, hogy a turbo kifújna valahol. A lambdaszonda 5 vezetékéből 4 el volt szakadva, de megforrasztás óta nem írja be hibának.
Néha nagyon füstöl, néha nem, de nem jöttem rá még hogy mitől függ. Ha hidegen jár alapjáraton, akkor sokszor egyáltalán nem, néha meg nagyon.

Rossz volt mind a 2 termosztát, a nagyot már kicseréltem, (kicsi még nem ért ide), íygy már 60 helyett 80 fok ha be van melegedve, de így sem csökkent a fogyasztás a pillanatnyi fogyasztásmérő szerint! Pl: 120-al haladva 6.ban 7-8 között mozog!

Nagyon örülnék neki, ha valaki rájönne, mert kezd az idegeimre menni ez az autó!

Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!


Ne idegeld magad feleslegesen! Szerintem itt mindenki próbál majd segíteni, ahogy a virtuális tér engedi.


A melegedési problémából jogosan következtettél a termosztátok hibájára, ha mégsem oldja meg szépen tovább kell menni. Rosszabb nem lesz a vas...

Mivel tegnap benéztem az EGR működést, most már uptodate vagyok belőle
Itt látható mi kell hozzá, hogy jól működjön:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=45

Lehet vákumcső probléma, nyomásszabályzó probléma (1es cumó az ábrán)
Ennek a takarításáról van is vid a jótubon:

YouTube videó

Korábban már tárgyalták itt a márkatársak, hogy a korrekciós érték nem jelenti azt, hogy a csúcsaid rendben vannak! Addig nem igazán nyugodhatsz meg felőlük, amíg nincsenek bevizsgálva. Lehet mind a 4 sz@r, de az eltérés csak minimális az állapotukban egymáshoz viszonyítva így a korrekciós érték is rendben lévőnek tűnik.

Én pl úgy jártam, hogy sos kellett cserélni egy csúcsot januárban. Most elvittem a vasat, mert nagyon el kezdett kormolni, meg zabálni a gázolajat. A korrekciós érték miatt a szerelő egyből mondta, hogy a 2es csúccsal van a gond. Mikor elkerültek a csúcsok bevizsgálásra, akkor derült ki, hogy pont az volt az, amit cserélük januárban, viszont a másik háromnak már véres a torka. Szóval nem egyértelmű visszajelzés a korrekciós érték...

Helyedben a csúcsok bevizsgálását erősen megfontolnám. Potenciális gyanúsított sajnos


Nekem is magasabb a mért air mass az elvártnál!Lehet csal a légtömegmérőnkVagy a diag mutatja rosszul?


tibee01 Elküldve: 2013-12-04 08:17 320d Motor

Sziasztok!

Egy igen komplex problémával állok szemben, amit jó ideje nem tudunk megoldani, reménykedem benne, Valaki hátha tudná a megoldást.

2005ös EU4es 320D ről van szó. Az autónak magas a fogyasztása, néha nagyon büdös fehéres-szürkés gázolajfüst érződik. Nem ír be semmilyen hibát, az injektorok alapjárati korrekciója -1.5 és +1,5 között mozog.
A mért légtömeg élő adatok szerint jelentősen nagyobb, mint a "vezérlő által igényelt". És az EGR szelep isvalószínűleg vmiért többet van nyitva (nem szorul). Nem találtam, hogy a turbo kifújna valahol. A lambdaszonda 5 vezetékéből 4 el volt szakadva, de megforrasztás óta nem írja be hibának.
Néha nagyon füstöl, néha nem, de nem jöttem rá még hogy mitől függ. Ha hidegen jár alapjáraton, akkor sokszor egyáltalán nem, néha meg nagyon.

Rossz volt mind a 2 termosztát, a nagyot már kicseréltem, (kicsi még nem ért ide), íygy már 60 helyett 80 fok ha be van melegedve, de így sem csökkent a fogyasztás a pillanatnyi fogyasztásmérő szerint! Pl: 120-al haladva 6.ban 7-8 között mozog!

Nagyon örülnék neki, ha valaki rájönne, mert kezd az idegeimre menni ez az autó!

Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!

tibee01 Elküldve: 2013-12-04 07:53 Termosztát

Sziasztok!

Kicseréltem éjszaka a nagy termosztátot, így álló helyzetben 80fokra bemelegszik, tartja is menetközben, DE!!! ma reggel hideg motorral indultam és ~15km országúton knem melegedett be, úgyhogy EGR termosztátot is fogok cserélni!

A pill fogy mérő szerint még rengeteget fogyaszt mindig, 90-100km/h tempomattal 6-7l/100km körüli pill fogyasztás, hiába volt 80 fokra bemelegedve!

Egyébként a kiegészítő fűtést hogyan tudom leellenőrizni, hogy működik-e?

Előre is köszi!

tibee01 Elküldve: 2013-12-03 16:17 Termosztát

Szia!

Természetesen nem hiányzik az EGR-termosztát cseréje, szóval ha nem muszály nem cserélem!

DE! Sajnos nem tudom, hogy mely köröket kapcsol a "nagy termosztát" és mely köröket az EGR-é. Ahogy olvasgattam, az EGR-é sem csak az EGR hűtőt, vagy igen? Ha jól sejtem 2 párhuzamos ágról van szó. Ha esetleg erről valakinek van vmilyen ábrája, azt szívesen venném!

Milyen jelenséget produkál az, ha ez az EGR termosztát bajos?

Előre is köszönöm szépen!

minimal írta:
compact írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok!
Az EGR termosztátnak, ugye hideg motornál nem engedhet át, csak melegnél?

Illetve a nagy termosztát nyitási hőmérséklete csúszhat lejjebb?

Nem akar bemelegedni az autóm rendesen, és nem tudom melyik termosztát lehet a rossz!

Előre is köszönöm!


Mindkettő rossz lehet, de a fő ludas a bemelegedés problémával a nagy termosztát!


kezd el melegíteni és fogd meg közben az alsó vizcsővet, mielött még függőlegesen állna a mutató.
Ha a hideg és a normál között langyos akkor nyitva van folyton a nagy termoszod azért hűl. Az is elég ha azt cseréled, de ha nem jelent problémát mindkettő akkor egyszerre.



tibee01 Elküldve: 2013-12-03 11:35 Termosztát

Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok!
Az EGR termosztátnak, ugye hideg motornál nem engedhet át, csak melegnél?

Illetve a nagy termosztát nyitási hőmérséklete csúszhat lejjebb?

Nem akar bemelegedni az autóm rendesen, és nem tudom melyik termosztát lehet a rossz!

Előre is köszönöm!

tibee01 Elküldve: 2013-11-01 19:48 320d Motor

ZoleeSRB írta:
compact írta:
toki24 írta: Na tapasztalat a kiskati nélkül!

Azért vettük ki mert a porcelén már zörgött benne és baszottul zavaró volt nekem.

Megállapítés kormolni nem kormol ez jobban megnéztem kivülröl is ugyhogy más hajtota.. illetve teljesitménybe nem hiszem hogy dob a latba valamit , legalábbis bebeszélni nem akarom,de a lényeg hogy már nem zörög

tibee.:

Én szervizkor mindent cseréltem beleértve a kartergázszüröt is.
Bmw olajat raktam bele 5-30 és igaz hogy a gép 20.e ir vallumnak de én se hiszem el, szival 10e kmig engedem el az olajjal. Kartergázszüröt meg én személy szerint minden 4. olajcserénél fogom cserélni,ha eetleg a lové felfog nagyon dobni akkor minden 3.nál


dv!
Én is a gyakoribb olajcsere híve vagyok, de azt tudni kell, hogy pl. németben akkor viszik az autót szervizbe amikor kell, nem nagyon viszik korábban/gondolom itt is vannak kivételek, de nem ez a jellemző/.
Érdemes megnézni a német szervizkönyveket, szinte az összes ilyen motoros autót 20-25e km-enként szervizelik és sztem nincs több bajuk, mint a gyakrabban szervizelt társainak.
Kartergáz szűrő ha már a lecsapatós fajta van benne akkor elvileg felesleges túl gyakran cserélni mivel abban már nincs szűrő ami eltömődik.




A lecsapatós kartergáz szűrő cserével egyetértek,felesleges gyakran cserélni.Teljesen szétszedhető és simán kitisztítható.


Köszönöm!
Lehet-e tudni szétszedés nélkül, hogy az enyémben milyen kartergáz szűrő van? 2005ös EU4-es az enyém.
Illetve milyen olajat javasoltok bele? Szűrőkből a Knechtet szabad venni?

tibee01 Elküldve: 2013-10-31 16:21 Gyári telefonkihangosító

Szisztok!

Nekem jó lett a 4.1.2-es androiddal a telefonkönyv is (Sony Xperia SP). Mostmár tökjól működik!