wildrain fórum hozzászólásai

wildrain Elküldve: 2018-12-11 21:40 Mi lehet a baj?_

gueszka írta:
wildrain írta:
notoriusbg írta:
wildrain írta: Sziasztok!

Problémám ránézésre ugyanaz, mint az előző hozzászólóé...
Az autóm egy e46 320d automata kb. 390e km-rel. Ötödik fokozatban, 70 és 90 km/óra között, vízszintes úton, tartott sebességnél rángatni kezd. Ha nagyobb gázt adok, akkor abbahagyja, de pl. negyedik fokozatban se csinálja. Amikor első alkalommal előjött a hiba, akkor a motorkontroll lámpa is világítani kezdett, elégtelen EGR működésre panaszkodott. Ez azóta megoldódott, egy EGR szelep tisztítás, egy repedezett vákumcső és egy mágnesszelep cseréje után. Cseréltem még üzemanyag szűrőt is, a hibajelenség azonban megmaradt (a lámpa már nem világít), így az autó szerelőnél kötött ki, aki a légtömegmegmérő értékét találta furcsának, így kicserélte. Nem javult meg. Az autó még mindig nála van, gondolkodik, kollégákat kérdez, de igazából elakadtunk...

A hibajelenség ezen a videón látható: https://www.youtube.com/watch?v=7JTnxp4mOLs

A kérdésem a szokásos: mi lehet ez? Oldott már meg valaki ilyen hibát?




Szia,


Nekem csak tippem van, de hátha segít - ez a hibajelenség elvileg (korábbi utánaolvasgatásaim alapján) tipikusan a váltó egyik fő alkatrészének, a Wandler-nak a meghibásodását jelenti. Úgy tudom, szokták az automata váltónak csak ezt az alkatrészét javítani, ezért talán megúszható a teljes váltófelújítás, aminek a költsége igen húzós tud lenni (bár idővel úgyis szükség lesz rá).


Igen, őszintén szólva én is arra gyanakodok, ugyanúgy az itt és máshol összeszedett infók alapján, de abban reménykedtem, hogy egy szakember megnézi a videómat és az alapján rámondja, hogy ez egyértelműen az. Gondolom megérted, hogy egy sejtésre nem szedetném le a váltómat és küldeném el a wandlert javításra. Már ha egyáltalán lenne hová küldeni...


Szia! Nekem volt hasonló gondom E90-nel, ugyan nem sebesség de bizonyos fordulat tartomány között produkálta a parajelenséget. EGR csere, szenzorok cseréje ugyan megoldotta, de egy egész más hiba jött elő, amire senkinek nem sikerült rájönnie hogy mi lehet (EGR rátanítás után az első 2-300 km-en tökéletes a kocsi utána valami miatt nagyokat torpant indulásnál meg menetközben... és ez a hiba fenn áll az újabb rátanításig) végül az EGR ideiglenes szoftveres kiiktatása oldotta meg.

Amúgy pont tartott sebességnél, részterhelésen dolgozik az EGR, nyélgázon zárva van.

Nem akarok okoskodni mert nem vagyok autószerelő, de ha váltó gond lenne, akkor az mehanikus hibát jelentene nem? Olyankor szerintem nem csak tartott sebességnél bizonyos tartományban lenne para jelenség nem? De ezt csak mint laikus kérdezem.


Nagy örömömre megoldódott a dolog. A váltóval volt a gond, de nem mechanikus hanem szoftveres. Állítólag EGR alkatrész vagy légtömegmérő csere után a motorvezérlőt alaphelyzetbe kell állítani. Ezt megtette a szerelőm, de azt elfelejtette, hogy ugyanezt a váltóval is meg kell tenni.
Pár hét kölcsönautózás után csodás volt újra visszaülni...

wildrain Elküldve: 2018-12-03 19:54 Mi lehet a baj?_

notoriusbg írta:
wildrain írta: Sziasztok!

Problémám ránézésre ugyanaz, mint az előző hozzászólóé...
Az autóm egy e46 320d automata kb. 390e km-rel. Ötödik fokozatban, 70 és 90 km/óra között, vízszintes úton, tartott sebességnél rángatni kezd. Ha nagyobb gázt adok, akkor abbahagyja, de pl. negyedik fokozatban se csinálja. Amikor első alkalommal előjött a hiba, akkor a motorkontroll lámpa is világítani kezdett, elégtelen EGR működésre panaszkodott. Ez azóta megoldódott, egy EGR szelep tisztítás, egy repedezett vákumcső és egy mágnesszelep cseréje után. Cseréltem még üzemanyag szűrőt is, a hibajelenség azonban megmaradt (a lámpa már nem világít), így az autó szerelőnél kötött ki, aki a légtömegmegmérő értékét találta furcsának, így kicserélte. Nem javult meg. Az autó még mindig nála van, gondolkodik, kollégákat kérdez, de igazából elakadtunk...

A hibajelenség ezen a videón látható: https://www.youtube.com/watch?v=7JTnxp4mOLs

A kérdésem a szokásos: mi lehet ez? Oldott már meg valaki ilyen hibát?




Szia,


Nekem csak tippem van, de hátha segít - ez a hibajelenség elvileg (korábbi utánaolvasgatásaim alapján) tipikusan a váltó egyik fő alkatrészének, a Wandler-nak a meghibásodását jelenti. Úgy tudom, szokták az automata váltónak csak ezt az alkatrészét javítani, ezért talán megúszható a teljes váltófelújítás, aminek a költsége igen húzós tud lenni (bár idővel úgyis szükség lesz rá).


Igen, őszintén szólva én is arra gyanakodok, ugyanúgy az itt és máshol összeszedett infók alapján, de abban reménykedtem, hogy egy szakember megnézi a videómat és az alapján rámondja, hogy ez egyértelműen az. Gondolom megérted, hogy egy sejtésre nem szedetném le a váltómat és küldeném el a wandlert javításra. Már ha egyáltalán lenne hová küldeni...

wildrain Elküldve: 2018-12-02 13:51 Mi lehet a baj?_

Sziasztok!

Problémám ránézésre ugyanaz, mint az előző hozzászólóé...
Az autóm egy e46 320d automata kb. 390e km-rel. Ötödik fokozatban, 70 és 90 km/óra között, vízszintes úton, tartott sebességnél rángatni kezd. Ha nagyobb gázt adok, akkor abbahagyja, de pl. negyedik fokozatban se csinálja. Amikor első alkalommal előjött a hiba, akkor a motorkontroll lámpa is világítani kezdett, elégtelen EGR működésre panaszkodott. Ez azóta megoldódott, egy EGR szelep tisztítás, egy repedezett vákumcső és egy mágnesszelep cseréje után. Cseréltem még üzemanyag szűrőt is, a hibajelenség azonban megmaradt (a lámpa már nem világít), így az autó szerelőnél kötött ki, aki a légtömegmegmérő értékét találta furcsának, így kicserélte. Nem javult meg. Az autó még mindig nála van, gondolkodik, kollégákat kérdez, de igazából elakadtunk...

A hibajelenség ezen a videón látható: https://www.youtube.com/watch?v=7JTnxp4mOLs

A kérdésem a szokásos: mi lehet ez? Oldott már meg valaki ilyen hibát?