autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz MatE46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. július 31. péntek, 19:10


andree írta:
papamaci199 írta:
szotakdavid írta:
papamaci199 írta:
szotakdavid írta:
papamaci199 írta:

A napokban vettem egy diagnosztikai eszközt hogy végre hátha rájövök mi a baja az autónak. Az eredmény az az, hogy hibaüzenetet nem kaptam viszont teszteltem a turbót és az adagoló előtöltést. A turbó egész jól teljesített alapjáraton 950 milibar körül volt a kívánt érték és a mért adat is ennyit mutatott. Padlógáznál felment a kívánt érték 2000 milibarra a mért pedig 1850-1900 ra ami szerintem megfelelő. Ezt álló helyzetben mértem. Az adagolóra is indítottam egy tesztet ahol az előtöltést figyelte a szolanoid szeleppel. A program azt írta -3.5fok-0.5fok között kell lennie viszont -15fokot mért alapjáraton. Ez okozhat nekem torpanást vagy ez az érték lehet rossz? Mi okozhatja ezt, tudok rajta állítani?


Be van ragadva az előtöltés szabályzószelep! Vagy nincs jó helyen az adagoló.


Az előtöltést a szolenoid szelep szabályozza? mert mikor beindítom a diag először -45fokot ír majd mikor elcsendesedik akkor lesz -15 fok ez kb 2-3mp, esetleg egy képet tudnál mutatni a szabályzó szelepről? Az autó egyébként nem füstöl.


-15 fokkal be se indulna,gyári géppel kell nézni. Adagoló oldalában van a szabályzószelep.


sajnos még nem volt időm szétszedni az autót mert mindent meg akarok nézni rajta, viszont most egy kis idő után visszadugtam rá a gépet és ezeket kaptam:
42- Digitális diesel elektronika vezérlő modul (EEPROM és konfiguráció)
65- Levegőnyomás töltés vezérlés

ezek mik lehetnek? A 65-ös lehet légtömeg mérő? vagy a szívósoron lévő érzékelő az? vagy turbó szabályzó?
a 42-esről elképzelésem sincs mi lehet.


Szia, a hibakód kiolvasás sajnos csak nagyon pici része egy diagnosztikának. Támpontnak jó de, meg kell látni az összefüggéseket. Tapasztalatból mondom hogy, nagyon sok pénzt tudsz megspórolni ha elviszed egy olyan szerelőhöz aki érti is a diag lényegét. Nagyon sokan cserélik ki a fél kocsit úgy, hogy a hibát nem találják meg. Ez csak egy tanács, nem muszáj megfogadni. Szotakdavid fórumtársad biztosan tud neked segíteni.


Üdv!
Nekem dettó ez volt ugyanez a tipus ugyanez a motor és a szoftverfrissítés az egyetlen megoldás kb 10ezerftbol meg lehet úszni,nem kell semmit sem cserélgetni addig én ugyanígy voltam ,egyébként az EEPROM egy írható memóriát jelent ami elfelejti egy bizonyos idő után az adatokat és ezért tilt le az autó .
Nekem mióta le lett frissítve brutál az autó nem is gondoltam volna ,hogy ilyet is tud; elérhetőséget is tudok adni ha úgyvan

stevegrabo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz stevegrabo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. június 13. hétfő, 10:20


Üdv fanok !
Segítségetek szeretném kérni, hátha valaki már találkozott hasonló jelenséggel. A járgány BMW 320d. 2004. A tapasztalt jelenség a következő : Pályán folyamatos mérsékelt gyorsításnál 170 Km/h körül leszabályoz a motor elektronika ( mintha tiltás lenne benne vagy a tempomat lenne beállítva erre a sebességre) . A gázpedál helyzetén nem változtatva vissza lassul kb 5 km/h-val, majd magától felgyorsít újra 170 km/h-ra és a jelenség kezdődik előröl.
Utána megálltam és elinduláskor nem akarja venni a lapot. Padlógáz, elkezd gyorsulni de nem úgy ahogy kellene. Olyan mintha nem lenne benne erő. Majd gondol egyet és magához tér, meglódul. A turbó és befecskendezők, szűrök stb. felújítva illetve cserélve lettek. Hibakód olvasás megvolt egy hibát jelzett „turbó túlnyomás védelem” ?? Automata váltós változat, általában D-ben használom így a fordulatot nem nagyon szoktam nézni, de olyan 3-4 ezer között lehet szerintem. mivel fel lett újítva a turbó a lenti 3 érzékelő (1 map sensor, szívócső nyomás érzékelő, 2.turbó nyomásszabályzó,3. légtömegmérő ) között lesz a ludas a fenti hibakód alapján . (csak laikusként okoskodom) Válaszokat, tippeket előre is köszi mindenkinek.




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. szeptember 14. hétfő, 23:09


toki24 írta:
Tano írta:
Csabika136 írta: ...1000-1200-as fordulaton mondjuk megyek 2-ben és odataposok neki, hogy gyorsuljon. Nem igazán indul meg, mondhatjuk, hogy kb. 2-3 másodpercig csak simán folytatom az utam és utána szép fokozatosan kezd gyorsulni. Később igazán megjön az ereje, de már 1600-as fordulat bőven kell neki. De lehet hogy már 2000-is. Annyira nem néztem még.


Ezek ilyenek, 1500 alatt nagy a turbólyuk, ott még erőtlen.


Ahogy Tano mondja ott még nagy a turbólyuk ne várj tőle csodát nekem olyan 1550-nél kezd el már élni igazán


Akkor jó. Jaj de jó!Akkor lehet hogy nincs is baja a kocsimnak?
És mi van a nagy füstfelhővel ami ilyenkor kilép a csövön?

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2015. szeptember 14. hétfő, 21:20


Tano írta:
Csabika136 írta: ...1000-1200-as fordulaton mondjuk megyek 2-ben és odataposok neki, hogy gyorsuljon. Nem igazán indul meg, mondhatjuk, hogy kb. 2-3 másodpercig csak simán folytatom az utam és utána szép fokozatosan kezd gyorsulni. Később igazán megjön az ereje, de már 1600-as fordulat bőven kell neki. De lehet hogy már 2000-is. Annyira nem néztem még.


Ezek ilyenek, 1500 alatt nagy a turbólyuk, ott még erőtlen.


Ahogy Tano mondja ott még nagy a turbólyuk ne várj tőle csodát nekem olyan 1550-nél kezd el már élni igazán

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. szeptember 14. hétfő, 20:55


Csabika136 írta: ...1000-1200-as fordulaton mondjuk megyek 2-ben és odataposok neki, hogy gyorsuljon. Nem igazán indul meg, mondhatjuk, hogy kb. 2-3 másodpercig csak simán folytatom az utam és utána szép fokozatosan kezd gyorsulni. Később igazán megjön az ereje, de már 1600-as fordulat bőven kell neki. De lehet hogy már 2000-is. Annyira nem néztem még.


Ezek ilyenek, 1500 alatt nagy a turbólyuk, ott még erőtlen.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. szeptember 14. hétfő, 19:17


toki24 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Nekem a E46 320d 136 lovas motorom gázadásra alacsony fordulatnál kidob egy elég nagy füstfelhőt. Légyszi segítsetek! Hol kezdjem a hiba keresését? Nem mondom hogy torpan, de azért szerintem az elején nem igazán lép. Nemrég van még csak BMW-m, nem tudom milyennek kell gyárilag lennie, de szerintem füst helyett kicsit korábban kéne erőt kifejteni a motornak. Múlt héten kicsit belenéztem a motortérbe, mert volt időm. Kitisztítottam a szívócsövet, az EGR szelepet, és ráellenőriztem az izzítógyertyákra is. Kettő biztosan nem működik. Később majd kicserélem őket. Megmozgattam a turbón lévő szabályzó rudazatot, nem akadozik, szépen mozog. Kicseréltem a motor bal oldaláról átjövő hosszú vákum csövet, mert elég gatya volt kinézetre. Amúgy jó volt még. Nem vártam ezektől a tisztítgatásoktól sokat, inkább egy kis karbantartás szerű dolognak szántam és ismerkedtem a kocsival. Induláskor is lök egy csúnya füstöt.
Szerintetek mi lehet a problémája? Amúgy rendben van a kocsi szerintem. Imádom! Alig várom hogy vezethessem.
Köszönöm!


lehet nem ártana neki egy autópályás menet. dízeleknél előfordulhat, hogy sok alacsony fordulat használat mellett iylet produkál. vagy ha nem is autópálya, de 90-nél 4-es fokozatban menni.had pörögjön jobban az a motor.
bár ugye ha jól emlékszem neked volt a benzines mizériád. lehet amiatt van.


Szia!

Most torpan is vagy csak ide irtad?!

Egyébként én azzal kezdeném,hogy lecserélném a vákumcsöveket újakra mindenhol!
Majd egy kartergázszűrő csere aztán egy diag.
Az hogy az elején nem igazán lép mittakar?


Köszönöm a válaszokat!
Yellow: A benzines mizéria előtt ugyanilyen volt a kocsi mint most utána. Azzal semmi probléma nem keletkezett szerintem, mert szinte teljesen üres tankra tankoltam fullra a tankot. Lehet mondani hogy tök tiszta benzint kapott és ezért azonnal le is állt, mikor előre ért a porlasztókhoz a benzin. Utána egy métert sem mentem, kijárattam a nyomócsöveket is, mielőtt indítani próbáltam. kb.5 másodperc forgatás után szépen be is indult a motor. Alapjáraton járattam pár percig. Még gázt sem adtam semmit.
Toki24: Egy vákumcsövet láttam kifogásolhatónak, a karterszűrőt igaz hogy nem házastól, de a filtert kicseréltem. A membrán jó állapotúnak tűnik.
A diagnosztikát szerintem hamarosan meglépem szerintem.
1000-1200-as fordulaton mondjuk megyek 2-ben és odataposok neki, hogy gyorsuljon. Nem igazán indul meg, mondhatjuk, hogy kb. 2-3 másodpercig csak simán folytatom az utam és utána szép fokozatosan kezd gyorsulni. Később igazán megjön az ereje, de már 1600-as fordulat bőven kell neki. De lehet hogy már 2000-is. Annyira nem néztem még.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. szeptember 14. hétfő, 19:18

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. szeptember 14. hétfő, 14:54


YELLOW írta:
tusi_ írta: Halliho.

Olyan jelensegem van, hogy padlogazas gyorsitasnal nem megy valami atomul a kocsi, viszont ha visszanegedem kicsit a gazt, akkor belodul. Hirtelen jon egy kisebb rantas es a motor is szepen porog fel onnan. Szvsz tul sok benzint kap, tulsagosan eldusul(hat) a keverek. Namost szerintem egy ilyen kocsinal nem lenne szabad, hacsak nem hibas valami. Amire tippelek az a legtomeg mero, vagy az egr szelep.
Gyertyak ujak, levegoszuro uj...


hanyas fokozatban?
elektromos gáz van, padlózhatod. sosem lesz olyan, mint egy bowden-es gázpedál reakció. mert a computer magának optimalizál. ha 1500-2000-ről nyomsz 5.-ben padlót, akkor ne csodálkozz. ráadásuk benzins autód van, ami inkább 3000-től éled. mondjuk az N46 más alatta is, ha olyanod van. nagyobb súly kisebb motor okozhat ilyet. nem tudom korábban milyen autód volt. vagy eddig nem csinálta?


Csak most tünt fel. Eddig nyomtam egy padlot es nem vettem eszre, hogy nem megy jol, mert tudom, hogy nem egy dizel, vagy turbos, ami pincetol a padlasig tol.
Tegnap viszont nyomtam 4. ben egy padlot, - holott ritkan csinalom, mert csak feleslegesen eldusit - de vissza kellett engednem a pedalt a forgalmi helyzet miatt es hirtelen megugrott.
Az tiszta, hogy szivobenzin es a Valvetronic miatt csak 3200-3500 kozott indul, de akkor sem hinnem, hogy ez normalis. Utana probalgattam es ha nem padlo, csak mondjuk 3/4 gaz, akkor is csinalja alacsony fordulaton. Ha megfeleloen fordulaton van, mondjuk 2800 es ott lepek oda, akkor 4000 nel is dusit meg, holott ott mar a szelepek a Valvetronic miatt kijebb nyiltak. Ha ott is visszanegedem a gazt, akkor is lodul egyet es nem bug a motor, hanem normal hangon uzemel.
Sajnos kiolvasni nemtudom az OBD-t, meg aztan a Legtomegmero hiba kod nincs is benne - ha jol tudom.
Ha a tied ist ezt csinalja, akkor ez igy van jol


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15529 pont) | Hozzászólások: 17060

Elküldve: 2015. szeptember 14. hétfő, 14:36


tusi_ írta: Halliho.

Olyan jelensegem van, hogy padlogazas gyorsitasnal nem megy valami atomul a kocsi, viszont ha visszanegedem kicsit a gazt, akkor belodul. Hirtelen jon egy kisebb rantas es a motor is szepen porog fel onnan. Szvsz tul sok benzint kap, tulsagosan eldusul(hat) a keverek. Namost szerintem egy ilyen kocsinal nem lenne szabad, hacsak nem hibas valami. Amire tippelek az a legtomeg mero, vagy az egr szelep.
Gyertyak ujak, levegoszuro uj...


hanyas fokozatban?
elektromos gáz van, padlózhatod. sosem lesz olyan, mint egy bowden-es gázpedál reakció. mert a computer magának optimalizál. ha 1500-2000-ről nyomsz 5.-ben padlót, akkor ne csodálkozz. ráadásuk benzins autód van, ami inkább 3000-től éled. mondjuk az N46 más alatta is, ha olyanod van. nagyobb súly kisebb motor okozhat ilyet. nem tudom korábban milyen autód volt. vagy eddig nem csinálta?

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2015. szeptember 14. hétfő, 13:57


Halliho.

Olyan jelensegem van, hogy padlogazas gyorsitasnal nem megy valami atomul a kocsi, viszont ha visszanegedem kicsit a gazt, akkor belodul. Hirtelen jon egy kisebb rantas es a motor is szepen porog fel onnan. Szvsz tul sok benzint kap, tulsagosan eldusul(hat) a keverek. Namost szerintem egy ilyen kocsinal nem lenne szabad, hacsak nem hibas valami. Amire tippelek az a legtomeg mero, vagy az egr szelep.
Gyertyak ujak, levegoszuro uj...


toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2015. szeptember 14. hétfő, 09:43


YELLOW írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Nekem a E46 320d 136 lovas motorom gázadásra alacsony fordulatnál kidob egy elég nagy füstfelhőt. Légyszi segítsetek! Hol kezdjem a hiba keresését? Nem mondom hogy torpan, de azért szerintem az elején nem igazán lép. Nemrég van még csak BMW-m, nem tudom milyennek kell gyárilag lennie, de szerintem füst helyett kicsit korábban kéne erőt kifejteni a motornak. Múlt héten kicsit belenéztem a motortérbe, mert volt időm. Kitisztítottam a szívócsövet, az EGR szelepet, és ráellenőriztem az izzítógyertyákra is. Kettő biztosan nem működik. Később majd kicserélem őket. Megmozgattam a turbón lévő szabályzó rudazatot, nem akadozik, szépen mozog. Kicseréltem a motor bal oldaláról átjövő hosszú vákum csövet, mert elég gatya volt kinézetre. Amúgy jó volt még. Nem vártam ezektől a tisztítgatásoktól sokat, inkább egy kis karbantartás szerű dolognak szántam és ismerkedtem a kocsival. Induláskor is lök egy csúnya füstöt.
Szerintetek mi lehet a problémája? Amúgy rendben van a kocsi szerintem. Imádom! Alig várom hogy vezethessem.
Köszönöm!


lehet nem ártana neki egy autópályás menet. dízeleknél előfordulhat, hogy sok alacsony fordulat használat mellett iylet produkál. vagy ha nem is autópálya, de 90-nél 4-es fokozatban menni.had pörögjön jobban az a motor.
bár ugye ha jól emlékszem neked volt a benzines mizériád. lehet amiatt van.


Szia!

Most torpan is vagy csak ide irtad?!

Egyébként én azzal kezdeném,hogy lecserélném a vákumcsöveket újakra mindenhol!
Majd egy kartergázszűrő csere aztán egy diag.
Az hogy az elején nem igazán lép mittakar?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15529 pont) | Hozzászólások: 17060

Elküldve: 2015. szeptember 14. hétfő, 07:15


Csabika136 írta: Sziasztok!
Nekem a E46 320d 136 lovas motorom gázadásra alacsony fordulatnál kidob egy elég nagy füstfelhőt. Légyszi segítsetek! Hol kezdjem a hiba keresését? Nem mondom hogy torpan, de azért szerintem az elején nem igazán lép. Nemrég van még csak BMW-m, nem tudom milyennek kell gyárilag lennie, de szerintem füst helyett kicsit korábban kéne erőt kifejteni a motornak. Múlt héten kicsit belenéztem a motortérbe, mert volt időm. Kitisztítottam a szívócsövet, az EGR szelepet, és ráellenőriztem az izzítógyertyákra is. Kettő biztosan nem működik. Később majd kicserélem őket. Megmozgattam a turbón lévő szabályzó rudazatot, nem akadozik, szépen mozog. Kicseréltem a motor bal oldaláról átjövő hosszú vákum csövet, mert elég gatya volt kinézetre. Amúgy jó volt még. Nem vártam ezektől a tisztítgatásoktól sokat, inkább egy kis karbantartás szerű dolognak szántam és ismerkedtem a kocsival. Induláskor is lök egy csúnya füstöt.
Szerintetek mi lehet a problémája? Amúgy rendben van a kocsi szerintem. Imádom! Alig várom hogy vezethessem.
Köszönöm!


lehet nem ártana neki egy autópályás menet. dízeleknél előfordulhat, hogy sok alacsony fordulat használat mellett iylet produkál. vagy ha nem is autópálya, de 90-nél 4-es fokozatban menni.had pörögjön jobban az a motor.
bár ugye ha jól emlékszem neked volt a benzines mizériád. lehet amiatt van.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. szeptember 13. vasárnap, 20:32


Sziasztok!
Nekem a E46 320d 136 lovas motorom gázadásra alacsony fordulatnál kidob egy elég nagy füstfelhőt. Légyszi segítsetek! Hol kezdjem a hiba keresését? Nem mondom hogy torpan, de azért szerintem az elején nem igazán lép. Nemrég van még csak BMW-m, nem tudom milyennek kell gyárilag lennie, de szerintem füst helyett kicsit korábban kéne erőt kifejteni a motornak. Múlt héten kicsit belenéztem a motortérbe, mert volt időm. Kitisztítottam a szívócsövet, az EGR szelepet, és ráellenőriztem az izzítógyertyákra is. Kettő biztosan nem működik. Később majd kicserélem őket. Megmozgattam a turbón lévő szabályzó rudazatot, nem akadozik, szépen mozog. Kicseréltem a motor bal oldaláról átjövő hosszú vákum csövet, mert elég gatya volt kinézetre. Amúgy jó volt még. Nem vártam ezektől a tisztítgatásoktól sokat, inkább egy kis karbantartás szerű dolognak szántam és ismerkedtem a kocsival. Induláskor is lök egy csúnya füstöt.
Szerintetek mi lehet a problémája? Amúgy rendben van a kocsi szerintem. Imádom! Alig várom hogy vezethessem.
Köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz MartonLud

Újonc

Elismertség: 33% (1 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. szeptember 13. vasárnap, 19:59


MartonLud írta: Sziasztok,
Olyan problemam van szeretett autommal (320d automata), hogy 100-110es temponal, ahol a fordulatszam olyan 2200, ha megy a klima (anelkul nemigen produkalja), es ugy adok gazt, hogy nem valt vissza, de azert menjen, megtorpan az auto, letilt a turbo es kigyullad az izzitas/DDE lampacskam. Motor ujrainditasanal par masodperc utan kialszik az emlitett lampa, es minden nyomas alatt megint. A kovetkezo hasonlo gyorsitasig... Igencsak idegesito hiba, sokat utazom, autouton innen elozni nem lehet, palyan innen visszagyorsitani nem lehet. Hozzateszem: 149 tempomatnal nem jon elo a problema... Csak a fent emlitett esetben.
Pliz help! Koszonom


Valaki? Kerlek szepen!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz MartonLud

Újonc

Elismertség: 33% (1 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. augusztus 17. hétfő, 15:32


Sziasztok,
Olyan problemam van szeretett autommal (320d automata), hogy 100-110es temponal, ahol a fordulatszam olyan 2200, ha megy a klima (anelkul nemigen produkalja), es ugy adok gazt, hogy nem valt vissza, de azert menjen, megtorpan az auto, letilt a turbo es kigyullad az izzitas/DDE lampacskam. Motor ujrainditasanal par masodperc utan kialszik az emlitett lampa, es minden nyomas alatt megint. A kovetkezo hasonlo gyorsitasig... Igencsak idegesito hiba, sokat utazom, autouton innen elozni nem lehet, palyan innen visszagyorsitani nem lehet. Hozzateszem: 149 tempomatnal nem jon elo a problema... Csak a fent emlitett esetben.
Pliz help! Koszonom

andree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz andree

Fórumlakó

Elismertség: 8% (24 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2015. augusztus 03. hétfő, 08:45


papamaci199 írta:
szotakdavid írta:
papamaci199 írta:
szotakdavid írta:
papamaci199 írta:

A napokban vettem egy diagnosztikai eszközt hogy végre hátha rájövök mi a baja az autónak. Az eredmény az az, hogy hibaüzenetet nem kaptam viszont teszteltem a turbót és az adagoló előtöltést. A turbó egész jól teljesített alapjáraton 950 milibar körül volt a kívánt érték és a mért adat is ennyit mutatott. Padlógáznál felment a kívánt érték 2000 milibarra a mért pedig 1850-1900 ra ami szerintem megfelelő. Ezt álló helyzetben mértem. Az adagolóra is indítottam egy tesztet ahol az előtöltést figyelte a szolanoid szeleppel. A program azt írta -3.5fok-0.5fok között kell lennie viszont -15fokot mért alapjáraton. Ez okozhat nekem torpanást vagy ez az érték lehet rossz? Mi okozhatja ezt, tudok rajta állítani?


Be van ragadva az előtöltés szabályzószelep! Vagy nincs jó helyen az adagoló.


Az előtöltést a szolenoid szelep szabályozza? mert mikor beindítom a diag először -45fokot ír majd mikor elcsendesedik akkor lesz -15 fok ez kb 2-3mp, esetleg egy képet tudnál mutatni a szabályzó szelepről? Az autó egyébként nem füstöl.


-15 fokkal be se indulna,gyári géppel kell nézni. Adagoló oldalában van a szabályzószelep.


sajnos még nem volt időm szétszedni az autót mert mindent meg akarok nézni rajta, viszont most egy kis idő után visszadugtam rá a gépet és ezeket kaptam:
42- Digitális diesel elektronika vezérlő modul (EEPROM és konfiguráció)
65- Levegőnyomás töltés vezérlés

ezek mik lehetnek? A 65-ös lehet légtömeg mérő? vagy a szívósoron lévő érzékelő az? vagy turbó szabályzó?
a 42-esről elképzelésem sincs mi lehet.


Szia, a hibakód kiolvasás sajnos csak nagyon pici része egy diagnosztikának. Támpontnak jó de, meg kell látni az összefüggéseket. Tapasztalatból mondom hogy, nagyon sok pénzt tudsz megspórolni ha elviszed egy olyan szerelőhöz aki érti is a diag lényegét. Nagyon sokan cserélik ki a fél kocsit úgy, hogy a hibát nem találják meg. Ez csak egy tanács, nem muszáj megfogadni. Szotakdavid fórumtársad biztosan tud neked segíteni.