Elküldve: 2009. augusztus 14. péntek, 21:56
Kedves sorstársak!
Egy számomra igen érdekes hibát produkált az autóm. Konkrétan egy 2000-es évjáratú 316-os BMW-rõl van szó.
Kezdetben ingadozott a fordulatszám 600 és 1000 között. Így mentem vele kb 3000 kilómétert. Ez a hiba nem mindig jött elõ, de egyre gyakrabban.
Folytatódott azzal, hogy ha 100-200 métert gurultam üresben, akkor lefulladt. Ha 50 métert, akkor nem. Néha szaggatott, megtorpant, de még mindig mûködött.
A legutolsó hiba az volt, hogy eltûnt az alapjárat, állandóan leállt. Amikor állt az autó, folyamatosan nyomni kellet a gázpedált így sikerült tartani a kb. 700-as alapjáratot, viszont fél perc után felugrott 1200-ra és ott maradt úgy, hogy nem nyomtam erõsebben a pedált.
Az állandó lefulladás volt a legnagyobb gond, mert egy szûk helyre való parkolás azzal járt, hogy vagy egyszerre nyomom a féket, a gázt és a kuplungot, vagy állandóan újraindítgatom.
Keresgéltem itt a fórumon, hogy mi lehet a baj. A légtömegmérõre gondoltam. Kaptam kölcsön egy kb. 30ezret futott légtömegmérõt, de nem az volt a hibás.
Végül beadtam a derekam és elvittem egy szakemberhez. A szerelõ letekerte a tanksapkát és rögtön tudta, hogy mi a hiba.
A kartergáz szelep romlott el. Nehezen jött le a tanksapka és így tudta, hogy túl nagy a vákum a motorban ezért nincs alapjárat. Az alkatrész kb. 20e ft. Megrendelte, beszerelte és a kocsi azóta tökéletesen megy. Stabil az alapjárat és már csak az asszony alatt fullad le.
Remélem tudtam segíteni, ha esetleg másnak is van ilyen gondja.