hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 19:54


Hammon írta:
hancurozo írta:
Hammon írta:
Nekem a szerelőm arról magyarázott,hogy a turbón lehet állítani,hogy ne legyen ekkora a A kocsi előző tulaja újíttatta az adagolót.Ott beállították,hogy működjön.MI viszont ugye most egy másik adagolót tettünk fel, más előtöltéssel,és az összes vákuumcsövet kicseréltük, mert volt köztük lyukas is.Ettől lehet a túlnyomás,hogy végre helyre állt a rend.
Nem így gondoljátok?


A vákumcső rámegy egy szabályozó szelepre. Azon keresztül kapja a vákumot a geometria állító. Ez a szelep is rossz lehet. Valamint ragadhat a geometria is. Indítás után, a vákumnak rá kell állítania a geometriára. (ha indítás közben nézed a jobb oldalon, látod ahogy feléd mozdul az állító kar) Felpörgetve 2000-ig ennek vissza kell engednie. Elvéve a gázt, megint rá kell húznia. Leállításkor szintén el kell engednie. Ez mind látható. (ha nem így működik, akkor vagy ragad a geometria, vagy rossz a szelep) A geometriát szabályzó szelep és az EGR szabályzója egyforma. (felcserélhető)
Lehet állítani a geometria rudazatán is, de nem érdemes piszkálni, mert az be van állítva a turbóhoz. (ha nem megfelelően állítod, akkor folytja a motort, vagy túltölt, tönkre teheted a turbót)






Aham.......egyedül meg tudom ezt nézni? Vagy elvinném hozzád nézz rá


Egyedül nem tudod (kell valaki aki indítózik) (de ha segít asszonyod akkor meg tudod nézni)
Elhozhatod, (még 2 hétig szabin vagyok és a 10-esen csak 53km) de nekem nincs műhelyem. (szerszámaim, garázsom van) Nem vagyok vállalkozó. (csak az egyik végzettségem autószerelő)



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. január 13. hétfő, 20:03

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 528i
Évjárat: 1998

státusz Hammon

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 54

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 19:47


hancurozo írta:
Hammon írta:
Nekem a szerelőm arról magyarázott,hogy a turbón lehet állítani,hogy ne legyen ekkora a A kocsi előző tulaja újíttatta az adagolót.Ott beállították,hogy működjön.MI viszont ugye most egy másik adagolót tettünk fel, más előtöltéssel,és az összes vákuumcsövet kicseréltük, mert volt köztük lyukas is.Ettől lehet a túlnyomás,hogy végre helyre állt a rend.
Nem így gondoljátok?


A vákumcső rámegy egy szabályozó szelepre. Azon keresztül kapja a vákumot a geometria állító. Ez a szelep is rossz lehet. Valamint ragadhat a geometria is. Indítás után, a vákumnak rá kell állítania a geometriára. (ha indítás közben nézed a jobb oldalon, látod ahogy feléd mozdul az állító kar) Felpörgetve 2000-ig ennek vissza kell engednie. Elvéve a gázt, megint rá kell húznia. Leállításkor szintén el kell engednie. Ez mind látható. (ha nem így működik, akkor vagy ragad a geometria, vagy rossz a szelep) A geometriát szabályzó szelep és az EGR szabályzója egyforma. (felcserélhető)
Lehet állítani a geometria rudazatán is, de nem érdemes piszkálni, mert az be van állítva a turbóhoz. (ha nem megfelelően állítod, akkor folytja a motort, vagy túltölt, tönkre teheted a turbót)






Aham.......egyedül meg tudom ezt nézni? Vagy elvinném hozzád nézz rá

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 19:41


Hammon írta:
Nekem a szerelőm arról magyarázott,hogy a turbón lehet állítani,hogy ne legyen ekkora a A kocsi előző tulaja újíttatta az adagolót.Ott beállították,hogy működjön.MI viszont ugye most egy másik adagolót tettünk fel, más előtöltéssel,és az összes vákuumcsövet kicseréltük, mert volt köztük lyukas is.Ettől lehet a túlnyomás,hogy végre helyre állt a rend.
Nem így gondoljátok?


A vákumcső rámegy egy szabályozó szelepre. Azon keresztül kapja a vákumot a geometria állító. Ez a szelep is rossz lehet. Valamint ragadhat a geometria is. Indítás után, a vákumnak rá kell állítania a geometriára. (ha indítás közben nézed a jobb oldalon, látod ahogy feléd mozdul az állító kar) Felpörgetve 2000-ig ennek vissza kell engednie. Elvéve a gázt, megint rá kell húznia. Leállításkor szintén el kell engednie. Ez mind látható. (ha nem így működik, akkor vagy ragad a geometria, vagy rossz a szelep) A geometriát szabályzó szelep és az EGR szabályzója egyforma. (felcserélhető)
Lehet állítani a geometria rudazatán is, de nem érdemes piszkálni, mert az be van állítva a turbóhoz. (ha nem megfelelően állítod, akkor folytja a motort, vagy túltölt, tönkre teheted a turbót)






autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 528i
Évjárat: 1998

státusz Hammon

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 54

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 19:29


Idézet: Az övében sima vákumos a geometria vezérlése.(Ez így van)(azt meg tudja nézni, ha valaki felpörgeti 2000 fölé akkor visszavesz, majd vissza áll. leállítás után pedig visszaengedi alapra) De, szerintem inpa-t használtak,(Ezt nem értem) ami a légköri nyomással együtt mutatja a turbónyomást.(Rendes diagnosztikai programmal néztük)Akkor viszont már csak 1,5-1,9-el kell számolni. A vákumszelepet cserélném ki próbaképpen az EGR vezérlőjével.
Felcserélnéd a kettőt?

Nekem a szerelőm arról magyarázott,hogy a turbón lehet állítani,hogy ne legyen ekkora a A kocsi előző tulaja újíttatta az adagolót.Ott beállították,hogy működjön.MI viszont ugye most egy másik adagolót tettünk fel, más előtöltéssel,és az összes vákuumcsövet kicseréltük, mert volt köztük lyukas is.Ettől lehet a túlnyomás,hogy végre helyre állt a rend.
Nem így gondoljátok?









Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. január 13. hétfő, 19:31

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 18:51


Neo954 írta:
Hammon írta:
hancurozo írta:
Hammon írta: Elkiabáltam..............egy darabig megy rendesen, majd lekapcsolja a turbót...Újraindítás után megszűnik a probléma.Olyankor olyan,mint egy szívódízel.egy vödör hibát kidobott

Kitöröljük megy egy pár km-t majd megint elmegy az erő.

Szerintetek mi lehet?


Menjetek vele gépre kötve egy kört. (a hibakódokat az élőadatokkal együtt értelmezzétek) Olyan nincs,hogy lekapcsolja a turbót. Esetleg a geometrián állít. (de a turbó akkor is dolgozik, csak nem szállít annyi levegőt)
Menet közben tudod figyelni a levegő mennyiségét, aktuális turbónyomást, stb. Lehet, hogy megragad a geometria, vagy a szabályzó szelepe, de azt látni fogod a gépen (túltöltés). Ha nem tölt rendesen azt is látni fogod.


Meg is van. A turbó 2.5-2.9-et tölt.Ezért szabályozza le.....Viszont a szerelőmnek nincs idő most a kocsimmal foglalkozni, így nekem kell lejjebb állítanom a turbót,hogy ne legyen ekkora nyomás. Valaki csinálta már?



Szia!
És azt hogy csinálod? Azt nem a számítógép vezérli az üzemanyagot meg a fordulatot nézve?
Nem hinném, hogy csak úgy lehet tekergetni, ahogy az emberfia kitalálja.

Ahogy Hancurozo írta megragadt a geometriád, és túltölt.
Én max lehúznám a villanyt a turbóról, ha jól tudom olyankor beáll "középre" aztán leállít vissza, hátha.

Üdv.:Neo


Az övében sima vákumos a geometria vezérlése. (azt meg tudja nézni, ha valaki felpörgeti 2000 fölé akkor visszavesz, majd vissza áll. leállítás után pedig visszaengedi alapra) De, szerintem inpa-t használtak, ami a légköri nyomással együtt mutatja a turbónyomást. Akkor viszont már csak 1,5-1,9-el kell számolni. A vákumszelepet cserélném ki próbaképpen az EGR vezérlőjével.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. január 13. hétfő, 18:54

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 18:46


Hammon írta:
hancurozo írta:
Hammon írta: Elkiabáltam..............egy darabig megy rendesen, majd lekapcsolja a turbót...Újraindítás után megszűnik a probléma.Olyankor olyan,mint egy szívódízel.egy vödör hibát kidobott

Kitöröljük megy egy pár km-t majd megint elmegy az erő.

Szerintetek mi lehet?


Menjetek vele gépre kötve egy kört. (a hibakódokat az élőadatokkal együtt értelmezzétek) Olyan nincs,hogy lekapcsolja a turbót. Esetleg a geometrián állít. (de a turbó akkor is dolgozik, csak nem szállít annyi levegőt)
Menet közben tudod figyelni a levegő mennyiségét, aktuális turbónyomást, stb. Lehet, hogy megragad a geometria, vagy a szabályzó szelepe, de azt látni fogod a gépen (túltöltés). Ha nem tölt rendesen azt is látni fogod.


Meg is van. A turbó 2.5-2.9-et tölt.Ezért szabályozza le.....Viszont a szerelőmnek nincs idő most a kocsimmal foglalkozni, így nekem kell lejjebb állítanom a turbót,hogy ne legyen ekkora nyomás. Valaki csinálta már?



Szia!
És azt hogy csinálod? Azt nem a számítógép vezérli az üzemanyagot meg a fordulatot nézve?
Nem hinném, hogy csak úgy lehet tekergetni, ahogy az emberfia kitalálja.

Ahogy Hancurozo írta megragadt a geometriád, és túltölt.
Én max lehúznám a villanyt a turbóról, ha jól tudom olyankor beáll "középre" aztán leállít vissza, hátha.

Üdv.:Neo

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 18:44


Hammon írta:
hancurozo írta:
Hammon írta: Elkiabáltam..............egy darabig megy rendesen, majd lekapcsolja a turbót...Újraindítás után megszűnik a probléma.Olyankor olyan,mint egy szívódízel.egy vödör hibát kidobott

Kitöröljük megy egy pár km-t majd megint elmegy az erő.

Szerintetek mi lehet?


Menjetek vele gépre kötve egy kört. (a hibakódokat az élőadatokkal együtt értelmezzétek) Olyan nincs,hogy lekapcsolja a turbót. Esetleg a geometrián állít. (de a turbó akkor is dolgozik, csak nem szállít annyi levegőt)
Menet közben tudod figyelni a levegő mennyiségét, aktuális turbónyomást, stb. Lehet, hogy megragad a geometria, vagy a szabályzó szelepe, de azt látni fogod a gépen (túltöltés). Ha nem tölt rendesen azt is látni fogod.


Meg is van. A turbó 2.5-2.9-et tölt.Ezért szabályozza le.....Viszont a szerelőmnek nincs idő most a kocsimmal foglalkozni, így nekem kell lejjebb állítanom a turbót,hogy ne legyen ekkora nyomás. Valaki csinálta már?



Mivel néztétek?


autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 528i
Évjárat: 1998

státusz Hammon

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 54

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 18:38


hancurozo írta:
Hammon írta: Elkiabáltam..............egy darabig megy rendesen, majd lekapcsolja a turbót...Újraindítás után megszűnik a probléma.Olyankor olyan,mint egy szívódízel.egy vödör hibát kidobott

Kitöröljük megy egy pár km-t majd megint elmegy az erő.

Szerintetek mi lehet?


Menjetek vele gépre kötve egy kört. (a hibakódokat az élőadatokkal együtt értelmezzétek) Olyan nincs,hogy lekapcsolja a turbót. Esetleg a geometrián állít. (de a turbó akkor is dolgozik, csak nem szállít annyi levegőt)
Menet közben tudod figyelni a levegő mennyiségét, aktuális turbónyomást, stb. Lehet, hogy megragad a geometria, vagy a szabályzó szelepe, de azt látni fogod a gépen (túltöltés). Ha nem tölt rendesen azt is látni fogod.


Meg is van. A turbó 2.5-2.9-et tölt.Ezért szabályozza le.....Viszont a szerelőmnek nincs idő most a kocsimmal foglalkozni, így nekem kell lejjebb állítanom a turbót,hogy ne legyen ekkora nyomás. Valaki csinálta már?



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 15:27


Hammon írta: Elkiabáltam..............egy darabig megy rendesen, majd lekapcsolja a turbót...Újraindítás után megszűnik a probléma.Olyankor olyan,mint egy szívódízel.egy vödör hibát kidobott

Kitöröljük megy egy pár km-t majd megint elmegy az erő.

Szerintetek mi lehet?


Menjetek vele gépre kötve egy kört. (a hibakódokat az élőadatokkal együtt értelmezzétek) Olyan nincs,hogy lekapcsolja a turbót. Esetleg a geometrián állít. (de a turbó akkor is dolgozik, csak nem szállít annyi levegőt)
Menet közben tudod figyelni a levegő mennyiségét, aktuális turbónyomást, stb. Lehet, hogy megragad a geometria, vagy a szabályzó szelepe, de azt látni fogod a gépen (túltöltés). Ha nem tölt rendesen azt is látni fogod.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 528i
Évjárat: 1998

státusz Hammon

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 54

Elküldve: 2014. január 13. hétfő, 15:10


Elkiabáltam..............egy darabig megy rendesen, majd lekapcsolja a turbót...Újraindítás után megszűnik a probléma.Olyankor olyan,mint egy szívódízel.egy vödör hibát kidobott

Kitöröljük megy egy pár km-t majd megint elmegy az erő.

Szerintetek mi lehet?


autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 528i
Évjárat: 1998

státusz Hammon

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 54

Elküldve: 2014. január 10. péntek, 14:52


Darius írta:
Hammon írta:
Idézet:
Ha ezt előbb tudom...mikor én vettem (dec 18 körül) akkor azt mondták (unix,bárdi,láng)hogy nem tudnak adni mert nincs és még a német telephelyen sincs...így maradt a gyári BMW borsos áron...mert az persze volt....

Akkor rossz helyen érdeklődtél...
December 17-én rendeltem ,és dec 19-én megkaptam....





hát igen,most már mind1..



Mindegy,ha kell valami szólj.

Darius
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525tds
Évjárat: 1999

státusz Darius

Újonc

Elismertség: 18% (17 pont) | Hozzászólások: 93

Elküldve: 2014. január 10. péntek, 14:10


Hammon írta:
Idézet:
Ha ezt előbb tudom...mikor én vettem (dec 18 körül) akkor azt mondták (unix,bárdi,láng)hogy nem tudnak adni mert nincs és még a német telephelyen sincs...így maradt a gyári BMW borsos áron...mert az persze volt....

Akkor rossz helyen érdeklődtél...
December 17-én rendeltem ,és dec 19-én megkaptam....





hát igen,most már mind1..



autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 528i
Évjárat: 1998

státusz Hammon

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 54

Elküldve: 2014. január 10. péntek, 13:39


Idézet:
Ha ezt előbb tudom...mikor én vettem (dec 18 körül) akkor azt mondták (unix,bárdi,láng)hogy nem tudnak adni mert nincs és még a német telephelyen sincs...így maradt a gyári BMW borsos áron...mert az persze volt....

Akkor rossz helyen érdeklődtél...
December 17-én rendeltem ,és dec 19-én megkaptam....




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. január 10. péntek, 13:40

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. január 10. péntek, 12:49


SP_323i írta: Urak!

Hátha vkinek több a 3d-s tapasztalat ez ügyben:

Az én vasam automata így olyan légterelő van a hűtőn, amiben benne forog a hűtőventilátor.
Ilyen nagy budi:
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=05

Az A/C hűtőventilátora pedig a vízhűtő elé van szerelve.

Na most ha jól tudom van olyan zsanéros hűtőburkolat, amelyben az A/C ventilátora a vízhűtő mögé van rakva. Ha jól sejtem, akkor ennél a felállásnál a rendes ventilátor szabadon forog a motortérben és nincs leburkolva olyan budival mint nálam.

Kérdés, hogy van e értelme automatára ilyen zsanéros hűtőtestet szerezni. Ezt ügye kézi váltóshoz szerelték gyárilag. Viszont nekem tetszik az 5let, hogy amíg nem kell a hűtés a mocinak addig itt ne is nagyon kapjon. Ja és nem utolsó sorban felszabadulna egy kis hely a vízhűtő előtt

Itt a zsanéros:
http://cdn03.trixum.de/upload2...bb7959.jpg


Szerintem felejtős ez az átalakítás. Amelyik ilyen zsanéros megoldással jött, szerintem azoknak nincs másik ventije a hűtő elött csak ez az egy, ami a házzal egyben van. A zsanért pedig vákumszeleppel vezérli a motorvezérlés, alapesetben nyitva van. Ha ezt a vezérlést nem tudod megoldani, akkor szerintem felesleges átépíteni.

Darius
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525tds
Évjárat: 1999

státusz Darius

Újonc

Elismertség: 18% (17 pont) | Hozzászólások: 93

Elküldve: 2014. január 10. péntek, 12:41


Hammon írta:
Idézet: Üzemanyag pumpa bontott 15.000.- ELADÓ
Jeladós porlasztó: Bosch 79000.- amit kivettem annak sincs semmi baja 35.000.- ért vihető
VP44-es adagoló felújított, de nincs meg az igazolása.viszont látszik,hogy szétszedték,tömítéseket cseréltek 120.000.-
VP44-es adagoló bontott rosszként vettem 15000.-ért. Erre kell majd egy elfordulás érzékelő,és mehet piacra.

Az adagoló elektronikáját egy barátom csinálta. Idegennek 30.000.-ért csinálja.
Magát az egész autószerelést pedig egy másik barátom, akivel együtt dolgoztam és több Dakar rallyn is részt vett.
A neve Keresztesi Péter és Vecsésen dolgozik.

Telefonszámokat nagyon szívesen adok,ha valakinek szüksége van rá.



Idézet:

Ha nem vagyok indiszkrét hol sikerült venned Bosch jeladós porlasztót?Mert én csak gyári BMW-t tudtam szerezni jóval drágábban....(és gondolom az is Bosch)


Unix-nál. Ott van jó kedvezményem.Ennyiért tudok hozni másnak is,ha kell neki új.






Ha ezt előbb tudom...mikor én vettem (dec 18 körül) akkor azt mondták (unix,bárdi,láng)hogy nem tudnak adni mert nincs és még a német telephelyen sincs...így maradt a gyári BMW borsos áron...mert az persze volt....