autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2015. június 30. kedd, 10:44


Sziasztok Srácok!
Legyek őszinte, picit vérszemet kaptam a fórumozásra. Végre találtam egy olyan fórumot, ahol jól lehet kommunikálni.

Vettem egy E46 320D touringot és néhány problémáját szeretném megbeszélni veletek. Pár kérdést már feltettem a szomszédos topikokban, amire nagyon jó válaszokat kaptam. Ez talán ide fog passzolni, bár nekem így elsőre csak ismerkedős kérdésem van a motorral kapcsolatban. A kérdés talán túl egyszerű is, de mivel még ismerkedem a kocsival, nem szeretnék mindent magam kitalálni.
Tehát a kérdés: Miután utazom a kocsival és egy parkolóban leállítom, valamiféle csordogálást hallok kb 10-15 mp ideig. Mi lehet az? Feltételezem, hogy mex. két verzió lehet, de melyik? Az olaj, nívópálca szerint mennyiségileg meg van. A hűtőfolyadék..Nos azt nem tudom eldönteni, mert letekerve a sapkát, a kis pálcika ugyan felemelkedik ütközésig, de a folyadék valahol ott lenn látható csak. Nem kéne ennek tele lennie? Nem lehet hogy ez miatt a rendszerem levegős és mikor leállítom a motort, akkor azt hallom, hogy a hűtőfolyadék lecsorog a rendszer alsóbb pontjaira?
Köszönöm az esetleges segítő válaszokat!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz zotya-01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. június 27. szombat, 10:49


szotakdavid írta:
zotya-01 írta: Sziasztok! Van egy '99 320d 136LE Touringom és olyan gondom van vele, hogy 7,5-8 (70-80% város) litert eszik. Nem kínzom, de nem is simogatom a gázpedált, megyek ahogy a forgalom lehetővé teszi. Nemrégiben csinált olyat az autó, hogy 2300-3000 fordulatig nem húzott olyan intenzíven, ahogy kellene. Ezt leginkább 3-4. fokozatba éreztem, a legutóbbi hiba törléssel ez a jelenség nem érezhető. Azonban az INPA továbbra is rossz légtömeg értéket mutat és egy másik progi (szerintem) izzitógyertyával kapcsolatos dolgot ír. Mellékelt fotókon az adatok. Az autó kormolgat, de szertintem nem vészesen, télen jobban észre vehető volt.



Szia!

Az előtöltésed minuszban van ez így nem jó! Ennek az okàt gyorsan meg kell keresni mert adagoló csere lesz a vége. Ezért érezheted a lomhasàgot is. Csinàlj egy légtömegmérő tesztet is.

Az izzitàs hiànys még elöbb fogja megölni az adagolót.

A kieg.fűtésed meg a generàtorodat!

Dàvid



Köszönöm a gyors választ!

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. június 26. péntek, 02:50


zotya-01 írta: Sziasztok! Van egy '99 320d 136LE Touringom és olyan gondom van vele, hogy 7,5-8 (70-80% város) litert eszik. Nem kínzom, de nem is simogatom a gázpedált, megyek ahogy a forgalom lehetővé teszi. Nemrégiben csinált olyat az autó, hogy 2300-3000 fordulatig nem húzott olyan intenzíven, ahogy kellene. Ezt leginkább 3-4. fokozatba éreztem, a legutóbbi hiba törléssel ez a jelenség nem érezhető. Azonban az INPA továbbra is rossz légtömeg értéket mutat és egy másik progi (szerintem) izzitógyertyával kapcsolatos dolgot ír. Mellékelt fotókon az adatok. Az autó kormolgat, de szertintem nem vészesen, télen jobban észre vehető volt.



Szia!

Az előtöltésed minuszban van ez így nem jó! Ennek az okàt gyorsan meg kell keresni mert adagoló csere lesz a vége. Ezért érezheted a lomhasàgot is. Csinàlj egy légtömegmérő tesztet is.

Az izzitàs hiànys még elöbb fogja megölni az adagolót.

A kieg.fűtésed meg a generàtorodat!

Dàvid



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. június 26. péntek, 02:53

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz zotya-01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. június 25. csütörtök, 21:13


Sziasztok! Van egy '99 320d 136LE Touringom és olyan gondom van vele, hogy 7,5-8 (70-80% város) litert eszik. Nem kínzom, de nem is simogatom a gázpedált, megyek ahogy a forgalom lehetővé teszi. Nemrégiben csinált olyat az autó, hogy 2300-3000 fordulatig nem húzott olyan intenzíven, ahogy kellene. Ezt leginkább 3-4. fokozatba éreztem, a legutóbbi hiba törléssel ez a jelenség nem érezhető. Azonban az INPA továbbra is rossz légtömeg értéket mutat és egy másik progi (szerintem) izzitógyertyával kapcsolatos dolgot ír. Mellékelt fotókon az adatok. Az autó kormolgat, de szertintem nem vészesen, télen jobban észre vehető volt.



lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. június 18. csütörtök, 19:55


rolcsikae írta:
szotakdavid írta:
rolcsikae írta: Sziasztok!
E46 320d melegen nehezen indul.
Porlasztók elvileg jók, izzítógyertyák ujjak. Az autó mielőtt ezek cserélve lettek volna ugyanezt csinálta. Mi lehet a probléma?
Köszönöm a segítséget!



Porlasztó!!!!!


nagynyomású szivattyú nem lehet?


Porlaszto csere utän kodolni kell.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz rolcsikae

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. június 18. csütörtök, 17:09


szotakdavid írta:
rolcsikae írta: Sziasztok!
E46 320d melegen nehezen indul.
Porlasztók elvileg jók, izzítógyertyák ujjak. Az autó mielőtt ezek cserélve lettek volna ugyanezt csinálta. Mi lehet a probléma?
Köszönöm a segítséget!



Porlasztó!!!!!


nagynyomású szivattyú nem lehet?


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. június 18. csütörtök, 04:04


rolcsikae írta: Sziasztok!
E46 320d melegen nehezen indul.
Porlasztók elvileg jók, izzítógyertyák ujjak. Az autó mielőtt ezek cserélve lettek volna ugyanezt csinálta. Mi lehet a probléma?
Köszönöm a segítséget!



Porlasztó!!!!!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz rolcsikae

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. június 16. kedd, 21:39


Sziasztok!
E46 320d melegen nehezen indul.
Porlasztók elvileg jók, izzítógyertyák ujjak. Az autó mielőtt ezek cserélve lettek volna ugyanezt csinálta. Mi lehet a probléma?
Köszönöm a segítséget!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. június 16. kedd, 21:51

leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2015. június 04. csütörtök, 18:21


Légtömegmérőt cserélnék. Már megvettem a csere darabot, elég ha csak magát a mérőt cserélem ki és benne hagyom a régi házat? Az végülis csak egy műanyag nem? A másik hogy utána valamit kell csinálni? Adaptáció törlés vagy bármi? Vagy csak berakom az újat és kész?

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2015. június 04. csütörtök, 15:30


YELLOW írta:
l0rkaY írta: Sziasztok!

Mivel nem tudok létrehozni új témát, ezért ide posztolok.

Csattog a lánc, nagy valószínűséggel a láncfeszítő patron a ludas. Elkezdtük szétbontani, viszont csak az egyik porlasztó jött ki, a többi meg sem mozdul.. Állt több, mint 24 órát wd40-ben, felmelegítettük, rángattuk, de semmi. A kompresszió sem lőtte ki őket.
Létezik ehhez valami célszerszám vagy tudtok valami hasznos tanáccsal szolgálni? Persze azért a beletörést mellőzzük

1999 320D 204D1

Köszi


igen, célszerszám kell hozzá. kár kókányolni, mert több kárt csináltok...
el kell vini egy olyan szerelőhöz akinek van megfelelő eszköze, és nem Mekk Elek-hez


Általában amint én is tapasztaltam beszoktak keményen rágódni tüzkarika miatt gondolom én.
Nekem beleis tört pl 1 anno.

Olyan műhelybe kell venni,ahol van normális pneumatikus kiszedő!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15571 pont) | Hozzászólások: 17392

Elküldve: 2015. június 04. csütörtök, 07:15


l0rkaY írta: Sziasztok!

Mivel nem tudok létrehozni új témát, ezért ide posztolok.

Csattog a lánc, nagy valószínűséggel a láncfeszítő patron a ludas. Elkezdtük szétbontani, viszont csak az egyik porlasztó jött ki, a többi meg sem mozdul.. Állt több, mint 24 órát wd40-ben, felmelegítettük, rángattuk, de semmi. A kompresszió sem lőtte ki őket.
Létezik ehhez valami célszerszám vagy tudtok valami hasznos tanáccsal szolgálni? Persze azért a beletörést mellőzzük

1999 320D 204D1

Köszi


igen, célszerszám kell hozzá. kár kókányolni, mert több kárt csináltok...
el kell vini egy olyan szerelőhöz akinek van megfelelő eszköze, és nem Mekk Elek-hez

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz l0rkaY

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. június 03. szerda, 23:04


Sziasztok!

Mivel nem tudok létrehozni új témát, ezért ide posztolok.

Csattog a lánc, nagy valószínűséggel a láncfeszítő patron a ludas. Elkezdtük szétbontani, viszont csak az egyik porlasztó jött ki, a többi meg sem mozdul.. Állt több, mint 24 órát wd40-ben, felmelegítettük, rángattuk, de semmi. A kompresszió sem lőtte ki őket.
Létezik ehhez valami célszerszám vagy tudtok valami hasznos tanáccsal szolgálni? Persze azért a beletörést mellőzzük

1999 320D 204D1

Köszi

jodamester12
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2003

státusz jodamester12

Újonc

Elismertség: 6% (1 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2015. június 02. kedd, 20:13


Osynho írta:
Bitu79 írta:
lela írta:
Osynho írta: Köszönöm a választ! A porlasztók nem megfelelő állapota miatt léphet fel ekkora fogyasztási többlet?


Az az igazság nem vagyok szakértő a témában, de egy biztos iNPA-ban leolvashatók a csúcsok közötti differencia értékek ez már egy támpont lehet, ha valamelyik túlságosan eltérő értéket mutat a többitől (erre vonatkozó infót találsza porlasztó topicban vannak képek is belinkelve), de a szórásképről nem ad tájékoztatást csak egy pados vizsgálat amihez ki kell venni a porlasztókat. Ha valamelyik "pisil" akkor attól füstölhet, rossz esetben átégeti a dugót. Szóval érdemes megnézetni.


Porlasztócsúcs ...v. üzemanyag adagoló,ezt a diag kimutatja sztem,ha ez a baj.
De lehet lyukas turbócső,vagy akár eltömődött légtömegmérő...
De lehet a lábad nem jó
Kerékméret is befolyásolja eléggé a fogyit.
Amugy az összes diesel kormol ha nyomják neki.
Nézd át a légtömegmérőt,és a turbócsövet.
Sztem itt lesz a bibi,így látatlanba.





Köszönöm a további tippeket. Így talán a sok egyszerű dologgal tudom kezdeni. A kormolás persze egyértelmű, főleg ilyen idős autónál, nade konkrét felhőcskét hagy maga után, ha lepadlózom és 3 ezer fölé forgatom. Aztán lehet ez a normális, de ekkora fogyasztással tuti szerintem valami gáz van. Nem nyomom neki egyébként tényleg, nincs is értelme, szépen el lehet váltogatni, nyomatékból autózni. Haver hasonló 320d-je, 255-ös hátsó gumival 6.5ből elvan, úgyis, hogy nem finomkodik vele.



Írd meg mi lett ki olvasva. Én a három szívattyuból az ülés alattira tippelek vagy a tankba ami van. A nagynyomású az birja.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Osynho

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2015. június 02. kedd, 10:55


6-7 litert eszik a 1,5 literes többlettel? Tehát előtte 5-5,5-ből eljártál?

A 19-es felni azért elég extrém, 15-18 kg darabja. Az se mindegy.

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2015. június 02. kedd, 00:06


Osynho írta:
Bitu79 írta:
lela írta:
Osynho írta: Köszönöm a választ! A porlasztók nem megfelelő állapota miatt léphet fel ekkora fogyasztási többlet?


Az az igazság nem vagyok szakértő a témában, de egy biztos iNPA-ban leolvashatók a csúcsok közötti differencia értékek ez már egy támpont lehet, ha valamelyik túlságosan eltérő értéket mutat a többitől (erre vonatkozó infót találsza porlasztó topicban vannak képek is belinkelve), de a szórásképről nem ad tájékoztatást csak egy pados vizsgálat amihez ki kell venni a porlasztókat. Ha valamelyik "pisil" akkor attól füstölhet, rossz esetben átégeti a dugót. Szóval érdemes megnézetni.


Porlasztócsúcs ...v. üzemanyag adagoló,ezt a diag kimutatja sztem,ha ez a baj.
De lehet lyukas turbócső,vagy akár eltömődött légtömegmérő...
De lehet a lábad nem jó
Kerékméret is befolyásolja eléggé a fogyit.
Amugy az összes diesel kormol ha nyomják neki.
Nézd át a légtömegmérőt,és a turbócsövet.
Sztem itt lesz a bibi,így látatlanba.





Köszönöm a további tippeket. Így talán a sok egyszerű dologgal tudom kezdeni. A kormolás persze egyértelmű, főleg ilyen idős autónál, nade konkrét felhőcskét hagy maga után, ha lepadlózom és 3 ezer fölé forgatom. Aztán lehet ez a normális, de ekkora fogyasztással tuti szerintem valami gáz van. Nem nyomom neki egyébként tényleg, nincs is értelme, szépen el lehet váltogatni, nyomatékból autózni. Haver hasonló 320d-je, 255-ös hátsó gumival 6.5ből elvan, úgyis, hogy nem finomkodik vele.



Csak úgy viszonyítás képpen.: 19es felni 235ös gumikkal nekem 1,5 litert lökött lazán a fogyin.. 6-7 liter lazán van afogyim nem szoktam számolgatni csak ha tulzottan sok akkor aggódok be nézesd meg egy szakival.