« előző1234567891011következő »
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 20:49


Úgy látom egyre többen olvassátok az interneten vagy "szaklapokban" "szakértõk" írásait az ABS mûködésérõl és haszontalanságáról!? PL: hvg- szakértõ az ABS -rõl : fékezéskor a kerekek "darának" az auto csúszik!!?
-
"Tesztek és tudományos felmérések szerint, bár az ABS megakadályozza az autó kicsúszását. Ugyanakkor hóban, latyakban és homokban a rendszer nem mûködik tökéletesen, ezért csúszik ilyenkor jobban a kocsi. Az ABS nélküli autóknak hóban, sárban és homokban van egy kis elõnyük: A féktávolságuk rövidebb lehet. Ugyanakkor teljes fékezésnél az autó szinte irányíthatatlanná válhat. Az ABS-es autóknál viszont lehetõség van az ellenkormányzásra és az autó egyenesben tartására."

Ebbõl érdemes tanulni!!!! DÖBBENETES "SZAKÉRTELEM"

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 19:50


lacaca írta: Kedves Szemy Az elmélet amire hivatkozol (az esetek nagy többségében )sajnos a gyakorlatban nem vagy csak kevés esetben mûködik! Én gyakorlatias vagyok és amit leírtam azt saját tapasztalataimból merítettem nem pedig könyvbõl olvastam. Én egyébként nem száraz csúszásmentes ideális úton történõ fékezés során fellépõ fékútról beszélek,hanem a síkos jeges útszakaszon történõ fékezést követõ fékútról ,mivel az ABS-et többek között ennek lerövidítésére fejlesztették ki . Az általad tanult elmélet szerint lehet,hogy kritikus a ciklusonkénti (10-25e kilóméterenkénti) 1-1.5 l olajfogyasztás de a gyakorlat itt is más! Én magam tettem meg sok tízezer km-t hasonló olajfogyasztású autókkal minden gond nélkül!! A kritikus olajfogyasztás a gyakorlatban(ez is sok év és km tapasztalata!!) 100-300 km/0.5-1liter!! -de még ezzel az autóval is sok ezer km-t lehet menni ha egyéb baja nincs! A BMW technikusai szerint a 0.7l/1000km olajfogyás még nem kritikus de lehet,hogy csak félrevezetnek vagy egyszerûen csak ilyen viccesek ezek a Bajorok??? Remélem valamelyik talin összefutunk és lesz idõnk kivesézni mind-két témát! Addig is minden jót és visz-lát!
sziasztok. bocs én is beleszólok, de az ABS-t arra fejlesztették ki, hogy csúszós úton is irányítható maradjon fékezés közben az autó. a fékút minden minden esetben hosszabb ABS-el.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 19:40


Kedves Szemy Az elmélet amire hivatkozol (az esetek nagy többségében )sajnos a gyakorlatban nem vagy csak kevés esetben mûködik! Én gyakorlatias vagyok és amit leírtam azt saját tapasztalataimból merítettem nem pedig könyvbõl olvastam. Én egyébként nem száraz csúszásmentes ideális úton történõ fékezés során fellépõ fékútról beszélek,hanem a síkos jeges útszakaszon történõ fékezést követõ fékútról ,mivel az ABS-et többek között ennek lerövidítésére fejlesztették ki . Az általad tanult elmélet szerint lehet,hogy kritikus a ciklusonkénti (10-25e kilóméterenkénti) 1-1.5 l olajfogyasztás de a gyakorlat itt is más! Én magam tettem meg sok tízezer km-t hasonló olajfogyasztású autókkal minden gond nélkül!! A kritikus olajfogyasztás a gyakorlatban(ez is sok év és km tapasztalata!!) 100-300 km/0.5-1liter!! -de még ezzel az autóval is sok ezer km-t lehet menni ha egyéb baja nincs! A BMW technikusai szerint a 0.7l/1000km olajfogyás még nem kritikus de lehet,hogy csak félrevezetnek vagy egyszerûen csak ilyen viccesek ezek a Bajorok??? Remélem valamelyik talin összefutunk és lesz idõnk kivesézni mind-két témát! Addig is minden jót és visz-lát!

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 18:00


lacaca írta: Tisztelt Szemy Valóban elhiszik mert így is van mivel a gördülõ kerék elõbb megáll mint a csúszó ha nem hiszed próbáld ki ! De az ABS funkciója elsõsorban a kerekek fékezés közbeni kormányozhatósága! Az olajfogyasztásról annyit ,hogy a BMW gyár mérnökei valószínûleg jobban tudják mint te( miszerint két szint közötti olajfogyasztás intervallumonként elfogadható) mert különben Te lennél ott és nem Õk!! Én velük értek egyet


Kedves lacaca!

Velemenyedet teljesen tiszteletben tartom, de enged meg nehany aprosag eszrevetelet. Szakmambol es munkahelyemböl kifolyolag picivel több laratassal rendelkezem ezekre a dolgokra, mint egy atlagos erdeklödö "felhasznalo".

1. "...miszerint két szint közötti olajfogyasztás intervallumonként elfogadható". En azt irtam, hogy az mar kritikus, tehat nem elfogadhato. Szinte biztos, hogy valami bibi van a motorral.

2. Az ABS szabalyozas alapelve az auto mindenkori iranyithatosaga es emiatt egy kis összfekerövesztes lep fel az auto fekezesekor. Sajnos itt nem tudom ezt jol elmagyarazni, de ha meg szeretned tudni miert lesz kicsit hosszabb ABS szabalyozassal a fekutad, akkor keresd fel a Budapesti Müszaki Egyetemen dr. Varga Ferenc vagy a Györi Föiskolan Köfalusi Pal urakat, akik a tapadasi függvenytöl a kettengelyü jarmü adhezios diagrammjan at az ABS szabalyozas celfüggvenyeig el tudjak magyarazni az egesz rendszer müködeset es akkor Te is latni, söt erteni fogod miert lesz hosszabb a fekut.

Sajnos egy-ket mondatban ezt nem lehet elintezi, az egyetemen is 2 feleven keresztül hallgattuk csak az ABS illetve az ESP szabalyozast.

Remelem azert a többieknek tudtam segiteni.

Szemy

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 00:12


[quote="Szemy"][quote="vsop14"]

Teljesen igazad van vsop14! Altalaban a szakirodalom is 1000km/l olajfogyasztast emlit, de ez pont olyan butasag, mint ahogy az ABS-röl is azt irjak meg mindig sok helyen, hogy az a fekutat csökkenti. Es meg mindig sokan elhiszik. Tisztelt Szemy Valóban elhiszik mert így is van mivel a gördülõ kerék elõbb megáll mint a csúszó ha nem hiszed próbáld ki ! De az ABS funkciója elsõsorban a kerekek fékezés közbeni kormányozhatósága! Az olajfogyasztásról annyit ,hogy a BMW gyár mérnökei valószínûleg jobban tudják mint te( miszerint két szint közötti olajfogyasztás intervallumonként elfogadható) mert különben Te lennél ott és nem Õk!! Én velük értek egyet

« előző1234567891011következő »