YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. január 24. vasárnap, 21:30


Gatinho írta: Sziasztok, azt szeretném kérdezni, hogy szabad-e akkumulátort tölteni e46-ban a motortérben lévő indítóponton keresztül? Nem kavar be a generátornak, vagy ilyesmi?


szerintem nem gáz. pontosan nem tudom, csak elviekben gondolom így. hisz vannak töltők, amiket szivargyújtón keresztül is lehet használni
sok töltőnél írják pl, hogy hogy a negatívat is ne az akkura közvetlen tegye az ember, hanem a kasztnira valahova, leaglább 15cm-re a negatív sarutól. mondjuk ezt konkrétan nem értem, de mindegy. nem muszáj, de ezt ajánlják a leírások. én magamnak akksin keresztül töltöm, de nekem elől van. viszont hátsó akksis autónál, a motortérben lévő +/- kapcson kerezstül már töltöttem.

Gatinho
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Gatinho

Újonc

Elismertség: 7% (4 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2016. január 24. vasárnap, 21:14


Sziasztok, azt szeretném kérdezni, hogy szabad-e akkumulátort tölteni e46-ban a motortérben lévő indítóponton keresztül? Nem kavar be a generátornak, vagy ilyesmi?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. január 18. hétfő, 14:28


YELLOW írta: nos pár napja kollégám jóvoltából kaptam kölcsön egy szulfát mentesítős akksi töltőt.
a régi akksimon, ami 6 éves elmúlt, próbáltam ki, ugyanis 570A helyett már csak 240A indítóval rendelkezett. már 2x nem tudta indítani az autót egymás után, pedig lemértem, 100A-t vesz fel indításnál, tehát még 1 indításnak kellene benne lenni.
a "zöld szem" kukucska fekete állású volt, hiába töltöttem korábban, maradt fekete. fesz értékek jók.
szóval ráraktam ezt a kütyüt, autó töltésre, magától átvátott javító funkcióra, ám 3-at kattant, és leváltott alacsony töltésre. restart. rögtön javítóra vittem, de 3 katt és megint alacsony töltés (tehát annyira nem is volt lemerülve). hagytam úgy, feltöltött, mert jelezte, hogy fel van töltve. utána még impultusban küld rá delejt.
sajnos nem tudtam lemérni, hogy most mégis mennyi A-t tudna. de tulajdonképpen ez nem javított semmit, mert a szerinte jó. hmm...
kipróbáltam fater régi akksiján, ami 3 éve áll. elvileg 2 óráig próbálkozik javítással, de 20 perc után kidobta az akksi kuka. utána próbáltam még 1 javítást, de 1 perc után már kidobta, hogy rossz.
szerintem 2-3 éves akksikon tud csinálni dolgokat, de egy rosszat már nem hoz helyre. bár kollégámnak egy régebbi akksin is javított.
akartam egyet beszerezni, már csak a processzor vezérelt töltés miatt is, de azt hiszem nem ér annyit, így ezek után.
nyilván nem érdekel, hogy a 6 éves (MonBat) akksiból nem lett új, így is bőven jó az én hazsnálatommal. másnál még 2 év lett volna benne legalább.


Tízből nyolc akku menthető lenne

kb. pont 2 hete, hogy ráraktam a kütyüt a régi akksimra. most rámértem, az akksi cirka 20°C-on van nincs rákötve semmi, és már 10,57 V-ot mértem a kapcsokon. szóval nem tart ez már töltést.
az új akksit benne az autóban 12,39 V-ot mértem. ahhoz képest, hogy 4 napja voltam vele utoljára, akkor is rövid távot, meg előtte is, és volt vagy 4-5 indítás. nem is rossz. ja és most kb 1-2°C lehet, amiben van.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. január 18. hétfő, 15:17

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. január 15. péntek, 09:36


nos pár napja kollégám jóvoltából kaptam kölcsön egy szulfát mentesítős akksi töltőt.
a régi akksimon, ami 6 éves elmúlt, próbáltam ki, ugyanis 570A helyett már csak 240A indítóval rendelkezett. már 2x nem tudta indítani az autót egymás után, pedig lemértem, 100A-t vesz fel indításnál, tehát még 1 indításnak kellene benne lenni.
a "zöld szem" kukucska fekete állású volt, hiába töltöttem korábban, maradt fekete. fesz értékek jók.
szóval ráraktam ezt a kütyüt, autó töltésre, magától átvátott javító funkcióra, ám 3-at kattant, és leváltott alacsony töltésre. restart. rögtön javítóra vittem, de 3 katt és megint alacsony töltés (tehát annyira nem is volt lemerülve). hagytam úgy, feltöltött, mert jelezte, hogy fel van töltve. utána még impultusban küld rá delejt.
sajnos nem tudtam lemérni, hogy most mégis mennyi A-t tudna. de tulajdonképpen ez nem javított semmit, mert a szerinte jó. hmm...
kipróbáltam fater régi akksiján, ami 3 éve áll. elvileg 2 óráig próbálkozik javítással, de 20 perc után kidobta az akksi kuka. utána próbáltam még 1 javítást, de 1 perc után már kidobta, hogy rossz.
szerintem 2-3 éves akksikon tud csinálni dolgokat, de egy rosszat már nem hoz helyre. bár kollégámnak egy régebbi akksin is javított.
akartam egyet beszerezni, már csak a processzor vezérelt töltés miatt is, de azt hiszem nem ér annyit, így ezek után.
nyilván nem érdekel, hogy a 6 éves (MonBat) akksiból nem lett új, így is bőven jó az én hazsnálatommal. másnál még 2 év lett volna benne legalább.

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2015. december 20. vasárnap, 13:27


nickname írta:
Kabi írta: sziasztok,
már a napokban is előfordult egyszer, hogy a garázsban picit nehezebben indult a kocsi. Ma kinn maradt az udvaron, és este pedig egyáltalán nem indult be. Gyengén forgatott az önindító párat, majd azután már azt sem. Gondolom az aksi kuka. Töltőm nincs, de megpróbálok szerezni és feltölteni, de gyanítom nem úszom meg az új vásárlását. Megmondhatná valaki, milyen típusút kell vennem bele?


Kezdjük az alapoknál

Fekete vagy fehér akku van benne ? gyári bmw logós vagy más márka ?



már nem a gyári akku van benne. ebay-en találtam meg a típust: http://www.ebay.de/itm/Autobat...SwGvhT80vp. Nem vagyok jártas benne, találtam egy sorszámot a tetején, 1134 van ráírva. Ez a gyártási idő lenne? Épp töltés alatt van, kb 2,5-3 órája. Gyorstöltésen 6A körül tölt most. Megvárjam a teljes feltöltést, vagy egy idő után beszerelhetem és megpróbálhatom az indítást?

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2015. december 20. vasárnap, 13:13


Kabi írta: sziasztok,
már a napokban is előfordult egyszer, hogy a garázsban picit nehezebben indult a kocsi. Ma kinn maradt az udvaron, és este pedig egyáltalán nem indult be. Gyengén forgatott az önindító párat, majd azután már azt sem. Gondolom az aksi kuka. Töltőm nincs, de megpróbálok szerezni és feltölteni, de gyanítom nem úszom meg az új vásárlását. Megmondhatná valaki, milyen típusút kell vennem bele?


Kezdjük az alapoknál

Fekete vagy fehér akku van benne ? gyári bmw logós vagy más márka ?



Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2015. december 20. vasárnap, 01:37


sziasztok,
már a napokban is előfordult egyszer, hogy a garázsban picit nehezebben indult a kocsi. Ma kinn maradt az udvaron, és este pedig egyáltalán nem indult be. Gyengén forgatott az önindító párat, majd azután már azt sem. Gondolom az aksi kuka. Töltőm nincs, de megpróbálok szerezni és feltölteni, de gyanítom nem úszom meg az új vásárlását. Megmondhatná valaki, milyen típusút kell vennem bele?


gyurigyuri
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz gyurigyuri

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2015. december 18. péntek, 08:05


YELLOW írta:
gyurigyuri írta: Hali!

Ma reggel ki kellett cserélnem az akkumat! Tegnap vettem bele egy EXIDE EA1000 est-
100A 900Ah indítóáram!
Eddig BMW matricás 80A 640Ah indítóáramú volt benne.
Nagyon szépen illeszkedik a helyére, be is kötöttem, de nem tudom kell-e valamit programozni hogy a 80A és a 100A közötti különbség ne nyírjon ki semmit????

Válaszokat előre is köszi!

GYGY


nem kell. használd egészséggel.


Köszi Yellow

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. december 18. péntek, 07:58


gyurigyuri írta: Hali!

Ma reggel ki kellett cserélnem az akkumat! Tegnap vettem bele egy EXIDE EA1000 est-
100A 900Ah indítóáram!
Eddig BMW matricás 80A 640Ah indítóáramú volt benne.
Nagyon szépen illeszkedik a helyére, be is kötöttem, de nem tudom kell-e valamit programozni hogy a 80A és a 100A közötti különbség ne nyírjon ki semmit????

Válaszokat előre is köszi!

GYGY


nem kell. használd egészséggel.

gyurigyuri
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz gyurigyuri

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2015. december 18. péntek, 07:51


Hali!

Ma reggel ki kellett cserélnem az akkumat! Tegnap vettem bele egy EXIDE EA1000 est-
100A 900Ah indítóáram!
Eddig BMW matricás 80A 640Ah indítóáramú volt benne.
Nagyon szépen illeszkedik a helyére, be is kötöttem, de nem tudom kell-e valamit programozni hogy a 80A és a 100A közötti különbség ne nyírjon ki semmit????

Válaszokat előre is köszi!

GYGY

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. november 27. péntek, 21:09


YELLOW írta:
Pocses írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Én 2 hónapja vettem új akksit.A régi az még az eredeti volt.2003-as gyártású!!!
Még indította az autót,de mondom nem várok tovább az akksi cserével.Mindjárt itt a cúg.Volt,hogy 1 hónap állás után is hibátlanul indított.Kb a fele kapacítást tudta még produkálni az akkumulátor teszter szerint Egyik reggel indítottam,és a műszerfalon nem tűnt el az akkumulátor ikon.De az autót akkor is beröffentette.Akkor dobtam ki szegényt.Szóval jól bírta azért a gyári.25 000-ért vettem 80-as Perion-t.Ez félig meddig a Varta-nak felel meg minőségben,csak sokkal olcsóbb ugye.Ezért választottam ezt.Ugyanaz a cég gyártja őket.


ha a töltés ikon világít, akkor nem az akksid rossz, hanem a generátor, esetleg a töltésvezérlő. nekem azért fura, hogy 12 év után, még a felét tudja az akksi. a 80Ah-s meg felesleges volt. mármint az ár miatt. a gyárid is 55-ös.
sokan mondják, hogy ami fizikailag befér, a lehető legnagyobbat kell venni. persze lassabban törénik meg az önkisülés is, meg van tartalék, ha sokat indítasz. de mellé ha rövideket is jársz, lehet nem bírja visszatölteni. ugyanis lehet neked 80A-es generátorod, az 55-ös akksit is cirka 10%-kal fogja tölteni, de azt is magasabb fordulaton. mert a 80A is 6000-es fordulaton érvényes kb. az akksi felé meg a töltés szabályzó engedi az áramot.


Baszki elírtam.60-asat kapott.
Nekem egyszer kivillant az akksi ikon.
De az tuti h. az akksi miatt volt(1001 %)


Hát én is a töltés hiányára gyanakodtam volna az akku ikon világításánál. Én úgy szoktam akkut cserélni mikor mennék el az autóval és nem indul meg sem mukkan, bratyesz jön, bika kábel, elindul oszt menek venni újat. Még autó aksit nem töltöttem, viszont a motorét szezonon kívül minden hónapban 1 hétig töltöm alacsony proc.vezérelt direkt erre való töltővel. Basszus drágább bele mint a bimmerbe az kicsi akku, meg ugye hónapokig nincs is használva ezért is kell mozgásban tartani.

Ójaj! Valami hiba történt az oldal feldolgozása közben!