elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. október 23. péntek, 17:12


BmwMisi írta: Sziasztok!

Az osz bekoszontevel es a homerseklet csokkenessel egyenes aranyban gyengen indul a bestia (egy 5 eves N55-os motorral szerelt 335i, es tudtommal nem volt benne meg akksi csere), hat gondoltam veszek bele ujat.
Szerintetek realis, es valoban ennyibe kerul (105.000 a szerviz ajanlata + beepitesi dij) egy gyari akksi?
Nagyjabol tisztaban vagyok az arakkal, de ez meg igy is meglepeteskent ert.

Illetve van barmilyen mod amivel megbizonyosodhatok arrol, hogy valoban az utolsokat rugja az akksi?

Feszko ertekek (egesz hetvege garazsban, allando 13 celsius fok):
- inditas elott: ~12,1V
- inditas kozben: ~10,5V
- inditas utan: ~14,9V

Koszi mindenkinek a segitseget,
szep napot!

Misi




Szia

Az én kocsimba is kb. 100e Ft lenne, ha BMW gyári csomagolású akksit vennék. Néztem független boltokban is, és ez ennyi

Vannak persze helyettesítő akkumulátorok, amik elvileg ugyanolyan jók, csak nem BMW hitelesítettek, azok fele ennyibe kerülne, sőt...

Még én se tudom mit fogok venni, ha kell majd
De az tuti, hogy a kis magánszervizesemmel cseréltetem ki (2-3e Ft-ért), nem a márkaszervizben.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. október 23. péntek, 12:18


BmwMisi írta: Sziasztok!

Az osz bekoszontevel es a homerseklet csokkenessel egyenes aranyban gyengen indul a bestia (egy 5 eves N55-os motorral szerelt 335i, es tudtommal nem volt benne meg akksi csere), hat gondoltam veszek bele ujat.
Szerintetek realis, es valoban ennyibe kerul (105.000 a szerviz ajanlata + beepitesi dij) egy gyari akksi?
Nagyjabol tisztaban vagyok az arakkal, de ez meg igy is meglepeteskent ert.

Illetve van barmilyen mod amivel megbizonyosodhatok arrol, hogy valoban az utolsokat rugja az akksi?

Feszko ertekek (egesz hetvege garazsban, allando 13 celsius fok):
- inditas elott: ~12,1V
- inditas kozben: ~10,5V
- inditas utan: ~14,9V

Koszi mindenkinek a segitseget,
szep napot!

Misi


az ár sok. szerintem jobban jársz ha veszel egy megfelelő akksit és valaki belerakja, aki mondjuk tudja resetelni a dolgot. szerintem úgy 30ezerből meg van.
ezzel az értékkel elég gyenge az akksi.
12,1 kevés, indításnál a 10,5 is kevés, 11 alá nem szabadna mennie. a generátorod viszont jó az látszik.

szerk.: legyen 40ezer, mert igen csak 80Ah körüli akksi kell neked.
esetleg érdemes lenne rátölteni. nem sok rövidtávot mész vele?


Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2015. október 23. péntek, 12:42

autója adatai
Széria: 3
Típus: E92
Kivitel: Coupe
Modell: 335i
Évjárat: 2009

státusz BmwMisi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. október 23. péntek, 12:11


Sziasztok!

Az osz bekoszontevel es a homerseklet csokkenessel egyenes aranyban gyengen indul a bestia (egy 5 eves N55-os motorral szerelt 335i, es tudtommal nem volt benne meg akksi csere), hat gondoltam veszek bele ujat.
Szerintetek realis, es valoban ennyibe kerul (105.000 a szerviz ajanlata + beepitesi dij) egy gyari akksi?
Nagyjabol tisztaban vagyok az arakkal, de ez meg igy is meglepeteskent ert.

Illetve van barmilyen mod amivel megbizonyosodhatok arrol, hogy valoban az utolsokat rugja az akksi?

Feszko ertekek (egesz hetvege garazsban, allando 13 celsius fok):
- inditas elott: ~12,1V
- inditas kozben: ~10,5V
- inditas utan: ~14,9V

Koszi mindenkinek a segitseget,
szep napot!

Misi




elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. október 23. péntek, 00:17


Tano írta:
elgeri írta: Hát ja, de van amit már alapfelszereltségben ezzel adnak el... hogy jobb emissziós eredményeket mutathassanak fel a TESZTEKEN
Így sajnos kikerülhetetlen (vagy kell egy ügyes programozó).


Mindegyik ilyen rendszer kikapcsolható az indítógomb melletti kapcsolóval, szóval nem kell vele bűvészkedni.


Tudom, használom
Csak mivel minden inditásnál újra ki kell kapcsolni, így nagyon arra ösztönöz, hogy maradjon csak bekapcsolva.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. október 22. csütörtök, 21:17


jokerface írta: Start - Stop rendszer
A legnagyobb baromság ami létezik.


hát ezzel csak egyet tudok érteni.
de hát valamiből élni kell. hamarabb tönkre menő akksi, önindító, és még ki tudja mi.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. október 22. csütörtök, 21:13


elgeri írta: Hát ja, de van amit már alapfelszereltségben ezzel adnak el... hogy jobb emissziós eredményeket mutathassanak fel a TESZTEKEN
Így sajnos kikerülhetetlen (vagy kell egy ügyes programozó).


Mindegyik ilyen rendszer kikapcsolható az indítógomb melletti kapcsolóval, szóval nem kell vele bűvészkedni.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. október 22. csütörtök, 16:31


jokerface írta: Start - Stop rendszer
A legnagyobb baromság ami létezik.


Hát ja, de van amit már alapfelszereltségben ezzel adnak el... hogy jobb emissziós eredményeket mutathassanak fel a TESZTEKEN
Így sajnos kikerülhetetlen (vagy kell egy ügyes programozó).


jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2015. október 22. csütörtök, 16:11


Start - Stop rendszer
A legnagyobb baromság ami létezik.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. október 22. csütörtök, 14:38


roofus írta: Köszi az infókat.

a start - stop rendszer alatt most mire gondoljunk , arra akik rövideket mennem és kibe indítanak, vagy azokra akiknek gombbal indul a járgányuk ?

akkor ezek szerint mindenféleképp kelleni fog egy obd-s reszet.

esetleg ez megoldható otthonról is ??

itt Ausztriában nem igazán szeretném szervizbe vinni , ha megértitek

szerintem a készülék ára is kerül annyiba mint ha ők állítanák vissza, és legalább beljebb lennék egy készülékkel. később is biztos jól fog jönni !

Amúgy a méretek ezek amiket írtam , eredeti akksi van benne már több mint 9 éve

80ah-s ezért is néztem ezeket a vartákat.

Szép napot


Start - stop alatt én arra gondoltam, amikor (ideális körülmények között) magától leáll, majd elindul a motor pl. egy piros lámpánál - amikor érzi, hogy üresben áll a kocsi, majd azt hogy ki / be nyomják a kuplungot.

Ha jól, tudom a te kocsid még nem ilyen.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. október 22. csütörtök, 14:38

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2006

státusz roofus

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2015. október 22. csütörtök, 12:48


Köszi az infókat.

a start - stop rendszer alatt most mire gondoljunk , arra akik rövideket mennem és kibe indítanak, vagy azokra akiknek gombbal indul a járgányuk ?

akkor ezek szerint mindenféleképp kelleni fog egy obd-s reszet.

esetleg ez megoldható otthonról is ??

itt Ausztriában nem igazán szeretném szervizbe vinni , ha megértitek

szerintem a készülék ára is kerül annyiba mint ha ők állítanák vissza, és legalább beljebb lennék egy készülékkel. később is biztos jól fog jönni !

Amúgy a méretek ezek amiket írtam , eredeti akksi van benne már több mint 9 éve

80ah-s ezért is néztem ezeket a vartákat.

Szép napot

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. október 22. csütörtök, 10:30


YELLOW írta:
nickname írta:
elgeri írta:
roofus írta: Sziasztok.

Még mindig azon filózok melyik akksit kellene megrendelnem. És még mindig parázok , hogy most bekell-e tanítani az új akksit vagy nem ?!

BMW 318d 2006/7 E91 Touring M47N2

ezeket az akksikat néztem ki melyiket ajánlnátok?!

1. http://www.amazon.de/Varta-Blu...=varta+f16

2. http://www.amazon.de/VARTA-STA...=varta+f21

ez agm-s ami nem tudom mivel jobb , de drágább..

gondolom fontos ez a mérethez ragaszkodni , mivel lemértem ami benne van (315x175x190).
Félek kicserélni , mert van az akksi tetején valami elektronika. de láttam videókban , hogy a motortérben rákel kötni egy akksi töltőt vagy egy másik akksit , amíg kicserélem és talán a computer nem babrál ki velem.

Kérlek segítsetek. Már nem sok élet van a régiben , alig indul.

Köszi még egyszer. további szép napot mindenkinek !



Hello

Az agm akkumulátorok főleg start-stop -os autókhoz szokták rakni. Nem lehet őket után tölteni, úgymond, gondozás mentesek. Elvileg jobban bírják a sok indítózást, és úgy általában az a tapasztalat, hogy további is maradnak életben. Viszont sokkal drágábbak is

Szerintem ugyanolyat vegyél mint amilyen most van, ha a mostani nem agm-es, akkor most se kell olyan. Azt hiszem az E91 még nem start-stop -os.

A komputert nem tudom, de én is félek majd tőle, ha odakerülök. Sőt, én rögtön a szerelőmnél fogom kicseréltetni, biztos ami biztos. Elvileg illene MINDIG újraállítani a komputert, hogy képben legyen, főleg ha változott az aksi paramétere, mert akkor máshogy kellene töltenie is.


Nem értem miért kell az emberek fejét hülyeségekkel tömni.


de megint, ahelyett, hogy beszólnál, inkább kijavítanád a tévedést. így kár hozzászólni. továbbra is azt vallom, hogy így nincs előbbre senki.
ha most elgeri, mondjuk félig meddig nem ír hülyeséget, akkor válaszoltál volna konkrétan a kérdésre? nem hiszem. nem szokott jellemző lenni.


a gondozás mentes akksit is lehet tölteni, hisz az autóban a generátor is tölti. Viszont kinyitni nem szabad. azért gondozás mentes, mert nem kell utána savazni, vagy deszt. vizet önteni bele. ezek el vannak látva direkt szellőző járattal. bár gagyibb gondozásmentesnél, sokan azért vizet szoktak rá önteni.

szerintem simán leköthető az akksi, pár dolog törlődik, napi számláló fogyasztás iylenek.
viszont több helyen olvasom azt, hogy ha változik a teljesítménye, akkor azt meg kell adni, ehhez igazodika a rendszer, illetve ha új kerül bele, de ugyanoylan paraméterű, akkor csak reset kell, ebből tudja új akksi. ugyanis ahogy öregszik az akkumulátor, másképpen kell töltődnie, stb. legalábbos ezzel próbálják az élettartamát növelni az akksinak. azért a jó kis E46-ok simán elmentek 7-9 évet egy akskival. pedig az nem tudta ezt.


Sajnálom, ha hülyeségeket írtam
Nem akartam vele rosszat!

Kb. azokra gondoltam én is, amiket Yellow is írt, csak ezek szerint nem elég pontosan.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. október 21. szerda, 21:36


nickname írta:
elgeri írta:
roofus írta: Sziasztok.

Még mindig azon filózok melyik akksit kellene megrendelnem. És még mindig parázok , hogy most bekell-e tanítani az új akksit vagy nem ?!

BMW 318d 2006/7 E91 Touring M47N2

ezeket az akksikat néztem ki melyiket ajánlnátok?!

1. http://www.amazon.de/Varta-Blu...=varta+f16

2. http://www.amazon.de/VARTA-STA...=varta+f21

ez agm-s ami nem tudom mivel jobb , de drágább..

gondolom fontos ez a mérethez ragaszkodni , mivel lemértem ami benne van (315x175x190).
Félek kicserélni , mert van az akksi tetején valami elektronika. de láttam videókban , hogy a motortérben rákel kötni egy akksi töltőt vagy egy másik akksit , amíg kicserélem és talán a computer nem babrál ki velem.

Kérlek segítsetek. Már nem sok élet van a régiben , alig indul.

Köszi még egyszer. további szép napot mindenkinek !



Hello

Az agm akkumulátorok főleg start-stop -os autókhoz szokták rakni. Nem lehet őket után tölteni, úgymond, gondozás mentesek. Elvileg jobban bírják a sok indítózást, és úgy általában az a tapasztalat, hogy további is maradnak életben. Viszont sokkal drágábbak is

Szerintem ugyanolyat vegyél mint amilyen most van, ha a mostani nem agm-es, akkor most se kell olyan. Azt hiszem az E91 még nem start-stop -os.

A komputert nem tudom, de én is félek majd tőle, ha odakerülök. Sőt, én rögtön a szerelőmnél fogom kicseréltetni, biztos ami biztos. Elvileg illene MINDIG újraállítani a komputert, hogy képben legyen, főleg ha változott az aksi paramétere, mert akkor máshogy kellene töltenie is.


Nem értem miért kell az emberek fejét hülyeségekkel tömni.


de megint, ahelyett, hogy beszólnál, inkább kijavítanád a tévedést. így kár hozzászólni. továbbra is azt vallom, hogy így nincs előbbre senki.
ha most elgeri, mondjuk félig meddig nem ír hülyeséget, akkor válaszoltál volna konkrétan a kérdésre? nem hiszem. nem szokott jellemző lenni.


a gondozás mentes akksit is lehet tölteni, hisz az autóban a generátor is tölti. Viszont kinyitni nem szabad. azért gondozás mentes, mert nem kell utána savazni, vagy deszt. vizet önteni bele. ezek el vannak látva direkt szellőző járattal. bár gagyibb gondozásmentesnél, sokan azért vizet szoktak rá önteni.

szerintem simán leköthető az akksi, pár dolog törlődik, napi számláló fogyasztás iylenek.
viszont több helyen olvasom azt, hogy ha változik a teljesítménye, akkor azt meg kell adni, ehhez igazodika a rendszer, illetve ha új kerül bele, de ugyanoylan paraméterű, akkor csak reset kell, ebből tudja új akksi. ugyanis ahogy öregszik az akkumulátor, másképpen kell töltődnie, stb. legalábbos ezzel próbálják az élettartamát növelni az akksinak. azért a jó kis E46-ok simán elmentek 7-9 évet egy akskival. pedig az nem tudta ezt.

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2015. október 21. szerda, 20:38


elgeri írta:
roofus írta: Sziasztok.

Még mindig azon filózok melyik akksit kellene megrendelnem. És még mindig parázok , hogy most bekell-e tanítani az új akksit vagy nem ?!

BMW 318d 2006/7 E91 Touring M47N2

ezeket az akksikat néztem ki melyiket ajánlnátok?!

1. http://www.amazon.de/Varta-Blu...=varta+f16

2. http://www.amazon.de/VARTA-STA...=varta+f21

ez agm-s ami nem tudom mivel jobb , de drágább..

gondolom fontos ez a mérethez ragaszkodni , mivel lemértem ami benne van (315x175x190).
Félek kicserélni , mert van az akksi tetején valami elektronika. de láttam videókban , hogy a motortérben rákel kötni egy akksi töltőt vagy egy másik akksit , amíg kicserélem és talán a computer nem babrál ki velem.

Kérlek segítsetek. Már nem sok élet van a régiben , alig indul.

Köszi még egyszer. további szép napot mindenkinek !



Hello

Az agm akkumulátorok főleg start-stop -os autókhoz szokták rakni. Nem lehet őket után tölteni, úgymond, gondozás mentesek. Elvileg jobban bírják a sok indítózást, és úgy általában az a tapasztalat, hogy további is maradnak életben. Viszont sokkal drágábbak is

Szerintem ugyanolyat vegyél mint amilyen most van, ha a mostani nem agm-es, akkor most se kell olyan. Azt hiszem az E91 még nem start-stop -os.

A komputert nem tudom, de én is félek majd tőle, ha odakerülök. Sőt, én rögtön a szerelőmnél fogom kicseréltetni, biztos ami biztos. Elvileg illene MINDIG újraállítani a komputert, hogy képben legyen, főleg ha változott az aksi paramétere, mert akkor máshogy kellene töltenie is.


Nem értem miért kell az emberek fejét hülyeségekkel tömni.


elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. október 21. szerda, 17:38


roofus írta: Sziasztok.

Még mindig azon filózok melyik akksit kellene megrendelnem. És még mindig parázok , hogy most bekell-e tanítani az új akksit vagy nem ?!

BMW 318d 2006/7 E91 Touring M47N2

ezeket az akksikat néztem ki melyiket ajánlnátok?!

1. http://www.amazon.de/Varta-Blu...=varta+f16

2. http://www.amazon.de/VARTA-STA...=varta+f21

ez agm-s ami nem tudom mivel jobb , de drágább..

gondolom fontos ez a mérethez ragaszkodni , mivel lemértem ami benne van (315x175x190).
Félek kicserélni , mert van az akksi tetején valami elektronika. de láttam videókban , hogy a motortérben rákel kötni egy akksi töltőt vagy egy másik akksit , amíg kicserélem és talán a computer nem babrál ki velem.

Kérlek segítsetek. Már nem sok élet van a régiben , alig indul.

Köszi még egyszer. további szép napot mindenkinek !



Hello

Az agm akkumulátorok főleg start-stop -os autókhoz szokták rakni. Nem lehet őket után tölteni, úgymond, gondozás mentesek. Elvileg jobban bírják a sok indítózást, és úgy általában az a tapasztalat, hogy további is maradnak életben. Viszont sokkal drágábbak is

Szerintem ugyanolyat vegyél mint amilyen most van, ha a mostani nem agm-es, akkor most se kell olyan. Azt hiszem az E91 még nem start-stop -os.

A komputert nem tudom, de én is félek majd tőle, ha odakerülök. Sőt, én rögtön a szerelőmnél fogom kicseréltetni, biztos ami biztos. Elvileg illene MINDIG újraállítani a komputert, hogy képben legyen, főleg ha változott az aksi paramétere, mert akkor máshogy kellene töltenie is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2006

státusz roofus

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2015. október 21. szerda, 16:50


Sziasztok.

Még mindig azon filózok melyik akksit kellene megrendelnem. És még mindig parázok , hogy most bekell-e tanítani az új akksit vagy nem ?!

BMW 318d 2006/7 E91 Touring M47N2

ezeket az akksikat néztem ki melyiket ajánlnátok?!

1. http://www.amazon.de/Varta-Blu...=varta+f16

2. http://www.amazon.de/VARTA-STA...=varta+f21

ez agm-s ami nem tudom mivel jobb , de drágább..

gondolom fontos ez a mérethez ragaszkodni , mivel lemértem ami benne van (315x175x190).
Félek kicserélni , mert van az akksi tetején valami elektronika. de láttam videókban , hogy a motortérben rákel kötni egy akksi töltőt vagy egy másik akksit , amíg kicserélem és talán a computer nem babrál ki velem.

Kérlek segítsetek. Már nem sok élet van a régiben , alig indul.

Köszi még egyszer. további szép napot mindenkinek !