botthedoctor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz botthedoctor

Újonc

Elismertség: 22% (2 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2014. szeptember 29. hétfő, 15:31


YELLOW írta:
botthedoctor írta:
YELLOW írta:
botthedoctor írta: Sziasztok ,

320 D 2003 -as evjaratu bomosom van , a problemam az lenne hogy egyik pillanatrol a masikra aram nelkul marad az auto. A tunetek , legeloszor egy hosszu ut utan megalltam par orara , az ajtot meg kinyitota de utanna aramnelkul maradt ,csomagtarto akkumlator vedofedel levettem es ahogy hozza ertem a saru pozitiz felihez vissza jot az aram. Utanna huzzogatam a csavarokat , ez aprilisban tortent . Ket hete megint jelentkezett a problema es volt hogy mar menet kozben is aram nelkul maradt . Elege tanacstalan vagyok erdeklodtem de nem igazan meggyozo megoldasokkal szolgaltak .Lehet hogy a biztonsagi elektronikaval lenne a baj ami a pozitiv szalhoz csatlakozik , ami megszakitja az aramot baleset eseten?

Megkoszonom elore is mindenkinek a hozza szolasat ,segitseget .


igen nagy valószínűséggel azzal van gond.


Es mit javasolnal , az a biztonsagi cuc cserelheto vajon , vagy az egesz pozitiv kabelt kell cserelni , ha lehet , mert szerintem nem kicsi munka kicserelni. Vagy esetleg ha tudsz olyan helyet ahol esetleg utanna lehet nezzni olvasgatni.


volt ez téma az oldalon. bontósok szokták árulni, poz. kábellel együtt. vannak bmw spec- alkatrészt áruló odlalak, de nem akarom reklámozni (privátban sem), majd megteszi ha akarja. igazából van, aki kiszedte belőle, de talán diagolni is kell. várjunk hátha hozzászól más is.


Igazad van ,koszonom , varjunk azoknak a alaszara akik sajnos talalkoztak ezzel a hibaval.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. szeptember 29. hétfő, 15:25


botthedoctor írta:
YELLOW írta:
botthedoctor írta: Sziasztok ,

320 D 2003 -as evjaratu bomosom van , a problemam az lenne hogy egyik pillanatrol a masikra aram nelkul marad az auto. A tunetek , legeloszor egy hosszu ut utan megalltam par orara , az ajtot meg kinyitota de utanna aramnelkul maradt ,csomagtarto akkumlator vedofedel levettem es ahogy hozza ertem a saru pozitiz felihez vissza jot az aram. Utanna huzzogatam a csavarokat , ez aprilisban tortent . Ket hete megint jelentkezett a problema es volt hogy mar menet kozben is aram nelkul maradt . Elege tanacstalan vagyok erdeklodtem de nem igazan meggyozo megoldasokkal szolgaltak .Lehet hogy a biztonsagi elektronikaval lenne a baj ami a pozitiv szalhoz csatlakozik , ami megszakitja az aramot baleset eseten?

Megkoszonom elore is mindenkinek a hozza szolasat ,segitseget .


igen nagy valószínűséggel azzal van gond.


Es mit javasolnal , az a biztonsagi cuc cserelheto vajon , vagy az egesz pozitiv kabelt kell cserelni , ha lehet , mert szerintem nem kicsi munka kicserelni. Vagy esetleg ha tudsz olyan helyet ahol esetleg utanna lehet nezzni olvasgatni.


volt ez téma az oldalon. bontósok szokták árulni, poz. kábellel együtt. vannak bmw spec- alkatrészt áruló odlalak, de nem akarom reklámozni (privátban sem), majd megteszi ha akarja. igazából van, aki kiszedte belőle, de talán diagolni is kell. várjunk hátha hozzászól más is.

botthedoctor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz botthedoctor

Újonc

Elismertség: 22% (2 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2014. szeptember 29. hétfő, 13:51


YELLOW írta:
botthedoctor írta: Sziasztok ,

320 D 2003 -as evjaratu bomosom van , a problemam az lenne hogy egyik pillanatrol a masikra aram nelkul marad az auto. A tunetek , legeloszor egy hosszu ut utan megalltam par orara , az ajtot meg kinyitota de utanna aramnelkul maradt ,csomagtarto akkumlator vedofedel levettem es ahogy hozza ertem a saru pozitiz felihez vissza jot az aram. Utanna huzzogatam a csavarokat , ez aprilisban tortent . Ket hete megint jelentkezett a problema es volt hogy mar menet kozben is aram nelkul maradt . Elege tanacstalan vagyok erdeklodtem de nem igazan meggyozo megoldasokkal szolgaltak .Lehet hogy a biztonsagi elektronikaval lenne a baj ami a pozitiv szalhoz csatlakozik , ami megszakitja az aramot baleset eseten?

Megkoszonom elore is mindenkinek a hozza szolasat ,segitseget .


igen nagy valószínűséggel azzal van gond.


Es mit javasolnal , az a biztonsagi cuc cserelheto vajon , vagy az egesz pozitiv kabelt kell cserelni , ha lehet , mert szerintem nem kicsi munka kicserelni. Vagy esetleg ha tudsz olyan helyet ahol esetleg utanna lehet nezzni olvasgatni.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. szeptember 29. hétfő, 13:28


botthedoctor írta: Sziasztok ,

320 D 2003 -as evjaratu bomosom van , a problemam az lenne hogy egyik pillanatrol a masikra aram nelkul marad az auto. A tunetek , legeloszor egy hosszu ut utan megalltam par orara , az ajtot meg kinyitota de utanna aramnelkul maradt ,csomagtarto akkumlator vedofedel levettem es ahogy hozza ertem a saru pozitiz felihez vissza jot az aram. Utanna huzzogatam a csavarokat , ez aprilisban tortent . Ket hete megint jelentkezett a problema es volt hogy mar menet kozben is aram nelkul maradt . Elege tanacstalan vagyok erdeklodtem de nem igazan meggyozo megoldasokkal szolgaltak .Lehet hogy a biztonsagi elektronikaval lenne a baj ami a pozitiv szalhoz csatlakozik , ami megszakitja az aramot baleset eseten?

Megkoszonom elore is mindenkinek a hozza szolasat ,segitseget .


igen nagy valószínűséggel azzal van gond.

botthedoctor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz botthedoctor

Újonc

Elismertség: 22% (2 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2014. szeptember 29. hétfő, 12:58


Sziasztok ,

320 D 2003 -as evjaratu bomosom van , a problemam az lenne hogy egyik pillanatrol a masikra aram nelkul marad az auto. A tunetek , legeloszor egy hosszu ut utan megalltam par orara , az ajtot meg kinyitota de utanna aramnelkul maradt ,csomagtarto akkumlator vedofedel levettem es ahogy hozza ertem a saru pozitiz felihez vissza jot az aram. Utanna huzzogatam a csavarokat , ez aprilisban tortent . Ket hete megint jelentkezett a problema es volt hogy mar menet kozben is aram nelkul maradt . Elege tanacstalan vagyok erdeklodtem de nem igazan meggyozo megoldasokkal szolgaltak .Lehet hogy a biztonsagi elektronikaval lenne a baj ami a pozitiv szalhoz csatlakozik , ami megszakitja az aramot baleset eseten?

Megkoszonom elore is mindenkinek a hozza szolasat ,segitseget .

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kgy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2014. augusztus 20. szerda, 20:57


Idézet:
pontosan nem tudom mennyinek kell lennie az üres járatinak, de a 380mA-t sokallom. bár nem tudom, hogy mérted, mert vagy 30 perccel később kellene, amikor magától kikapcsol minden. ugye 10 óra alatt, 3,8A-t jelent. ennek még akor sem kellene gondot jelenteni egy jó akksi esetén, amibe van töltés.

szerk.: ja 4 nap alatt merül le. na igen úgy már gond.



Minden fogyasztó le volt kapcsolva.
Akkor elviszem autóvillamossági szerelőhöz.

Köszi a segítséget.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. augusztus 20. szerda, 20:57

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. augusztus 20. szerda, 19:31


kgy írta:
YELLOW írta:
kgy írta:
Medvedisznoman írta:
kgy írta: Sziasztok!

Van egy 524TD-m még 89-ből. Valami leszívja az akkumulátort.
Egy 95aH-s gigawatt akku van benne, 4 napig nem használtam és lemerült.
Rámértem a generátorra, az tölt nincs vele baj.
Szereztem egy akkut, igaz ez csak 75aH-s.
A kezdő feszültség 12,85V.
Naponta rámértem és ezeket az értékeket kaptam.
12,85 12,59 12,47 12,37 12,29 Az autót nem használtam, 12,29-nél még beindult.
Normális az ilyen szintű merülés? A régi akku feszültsége nem változott 12,17v-nál cseréltem ki és a 4 nap alatt nem változott.
Télen megérteném ha lemerülne, de most 1 hetet szerintem simán ki kellene, hogy bírjon.



Szia!
Érdemes lenne áramfelvételt is mérni leállított motornál (lakatfogóval pl). Ha valami szívja akkor az így egyből kiderül. Ha nem, akkor lehet hogy öregszik az akkud. Ezek általában 5-6 évet bírnak normál használat mellett (ha van erősítő és mélyláda akkor kevesebbet).


Mélyláda ilyesmi nincs.
Ilyenem van. Multimeter
Ezzel is tudom meg tudom mérni az áramfelvételt? Ha igen hogyan?
A választ köszönöm!


meg tudod ezzel, de sorba kell kötni. azaz leszeded a sarukat. a multiméter vezetékeit berakod berakod a körbe. valamivel oda kell csiptetni. akksi pozitív sarura a műszer felete vezetéke. a fekete vezeték a műszer COM-jába. mászer 5A-es részébe a piros vezeték, a piros vezeték másik része az autó piros vezetékére. ha ezt így össze kötötted, akkor felralkhatod az akksi negatív saruját. meg ne próbálj ráindítani, mert kb elfüstöl a műszer gyújtás se legyen az autón. aztán figyeld az értékeket. azért ne a 200mA-es részbe rakd a pirosat, mert valószínű több a fogyasztás, ami üresen az akksin van. ja a műszer tekerőjéát pedig az 5A-esre forgasd. a lakatfogó azért jobb, mert nem kell így szarakodni vele.


Megmértem. 0.38 apert mutatott. Próbából felkapcsoltam a lámpát úgy 3,63 ampert volt.
Gondolom 0 körül kéne lennie.


pontosan nem tudom mennyinek kell lennie az üres járatinak, de a 380mA-t sokallom. bár nem tudom, hogy mérted, mert vagy 30 perccel később kellene, amikor magától kikapcsol minden. ugye 10 óra alatt, 3,8A-t jelent. ennek még akor sem kellene gondot jelenteni egy jó akksi esetén, amibe van töltés.

szerk.: ja 4 nap alatt merül le. na igen úgy már gond.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. augusztus 20. szerda, 19:33


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kgy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2014. augusztus 20. szerda, 19:20


YELLOW írta:
kgy írta:
Medvedisznoman írta:
kgy írta: Sziasztok!

Van egy 524TD-m még 89-ből. Valami leszívja az akkumulátort.
Egy 95aH-s gigawatt akku van benne, 4 napig nem használtam és lemerült.
Rámértem a generátorra, az tölt nincs vele baj.
Szereztem egy akkut, igaz ez csak 75aH-s.
A kezdő feszültség 12,85V.
Naponta rámértem és ezeket az értékeket kaptam.
12,85 12,59 12,47 12,37 12,29 Az autót nem használtam, 12,29-nél még beindult.
Normális az ilyen szintű merülés? A régi akku feszültsége nem változott 12,17v-nál cseréltem ki és a 4 nap alatt nem változott.
Télen megérteném ha lemerülne, de most 1 hetet szerintem simán ki kellene, hogy bírjon.



Szia!
Érdemes lenne áramfelvételt is mérni leállított motornál (lakatfogóval pl). Ha valami szívja akkor az így egyből kiderül. Ha nem, akkor lehet hogy öregszik az akkud. Ezek általában 5-6 évet bírnak normál használat mellett (ha van erősítő és mélyláda akkor kevesebbet).


Mélyláda ilyesmi nincs.
Ilyenem van. Multimeter
Ezzel is tudom meg tudom mérni az áramfelvételt? Ha igen hogyan?
A választ köszönöm!


meg tudod ezzel, de sorba kell kötni. azaz leszeded a sarukat. a multiméter vezetékeit berakod berakod a körbe. valamivel oda kell csiptetni. akksi pozitív sarura a műszer felete vezetéke. a fekete vezeték a műszer COM-jába. mászer 5A-es részébe a piros vezeték, a piros vezeték másik része az autó piros vezetékére. ha ezt így össze kötötted, akkor felralkhatod az akksi negatív saruját. meg ne próbálj ráindítani, mert kb elfüstöl a műszer gyújtás se legyen az autón. aztán figyeld az értékeket. azért ne a 200mA-es részbe rakd a pirosat, mert valószínű több a fogyasztás, ami üresen az akksin van. ja a műszer tekerőjéát pedig az 5A-esre forgasd. a lakatfogó azért jobb, mert nem kell így szarakodni vele.


Megmértem. 0.38 apert mutatott. Próbából felkapcsoltam a lámpát úgy 3,63 ampert volt.
Gondolom 0 körül kéne lennie.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. augusztus 19. kedd, 15:44


kgy írta:
Medvedisznoman írta:
kgy írta: Sziasztok!

Van egy 524TD-m még 89-ből. Valami leszívja az akkumulátort.
Egy 95aH-s gigawatt akku van benne, 4 napig nem használtam és lemerült.
Rámértem a generátorra, az tölt nincs vele baj.
Szereztem egy akkut, igaz ez csak 75aH-s.
A kezdő feszültség 12,85V.
Naponta rámértem és ezeket az értékeket kaptam.
12,85 12,59 12,47 12,37 12,29 Az autót nem használtam, 12,29-nél még beindult.
Normális az ilyen szintű merülés? A régi akku feszültsége nem változott 12,17v-nál cseréltem ki és a 4 nap alatt nem változott.
Télen megérteném ha lemerülne, de most 1 hetet szerintem simán ki kellene, hogy bírjon.



Szia!
Érdemes lenne áramfelvételt is mérni leállított motornál (lakatfogóval pl). Ha valami szívja akkor az így egyből kiderül. Ha nem, akkor lehet hogy öregszik az akkud. Ezek általában 5-6 évet bírnak normál használat mellett (ha van erősítő és mélyláda akkor kevesebbet).


Mélyláda ilyesmi nincs.
Ilyenem van. Multimeter
Ezzel is tudom meg tudom mérni az áramfelvételt? Ha igen hogyan?
A választ köszönöm!


meg tudod ezzel, de sorba kell kötni. azaz leszeded a sarukat. a multiméter vezetékeit berakod berakod a körbe. valamivel oda kell csiptetni. akksi pozitív sarura a műszer felete vezetéke. a fekete vezeték a műszer COM-jába. mászer 5A-es részébe a piros vezeték, a piros vezeték másik része az autó piros vezetékére. ha ezt így össze kötötted, akkor felralkhatod az akksi negatív saruját. meg ne próbálj ráindítani, mert kb elfüstöl a műszer gyújtás se legyen az autón. aztán figyeld az értékeket. azért ne a 200mA-es részbe rakd a pirosat, mert valószínű több a fogyasztás, ami üresen az akksin van. ja a műszer tekerőjéát pedig az 5A-esre forgasd. a lakatfogó azért jobb, mert nem kell így szarakodni vele.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kgy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2014. augusztus 19. kedd, 15:35


Medvedisznoman írta:
kgy írta: Sziasztok!

Van egy 524TD-m még 89-ből. Valami leszívja az akkumulátort.
Egy 95aH-s gigawatt akku van benne, 4 napig nem használtam és lemerült.
Rámértem a generátorra, az tölt nincs vele baj.
Szereztem egy akkut, igaz ez csak 75aH-s.
A kezdő feszültség 12,85V.
Naponta rámértem és ezeket az értékeket kaptam.
12,85 12,59 12,47 12,37 12,29 Az autót nem használtam, 12,29-nél még beindult.
Normális az ilyen szintű merülés? A régi akku feszültsége nem változott 12,17v-nál cseréltem ki és a 4 nap alatt nem változott.
Télen megérteném ha lemerülne, de most 1 hetet szerintem simán ki kellene, hogy bírjon.



Szia!
Érdemes lenne áramfelvételt is mérni leállított motornál (lakatfogóval pl). Ha valami szívja akkor az így egyből kiderül. Ha nem, akkor lehet hogy öregszik az akkud. Ezek általában 5-6 évet bírnak normál használat mellett (ha van erősítő és mélyláda akkor kevesebbet).


Mélyláda ilyesmi nincs.
Ilyenem van. Multimeter
Ezzel is tudom meg tudom mérni az áramfelvételt? Ha igen hogyan?
A választ köszönöm!

Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2014. augusztus 19. kedd, 13:19


kgy írta: Sziasztok!

Van egy 524TD-m még 89-ből. Valami leszívja az akkumulátort.
Egy 95aH-s gigawatt akku van benne, 4 napig nem használtam és lemerült.
Rámértem a generátorra, az tölt nincs vele baj.
Szereztem egy akkut, igaz ez csak 75aH-s.
A kezdő feszültség 12,85V.
Naponta rámértem és ezeket az értékeket kaptam.
12,85 12,59 12,47 12,37 12,29 Az autót nem használtam, 12,29-nél még beindult.
Normális az ilyen szintű merülés? A régi akku feszültsége nem változott 12,17v-nál cseréltem ki és a 4 nap alatt nem változott.
Télen megérteném ha lemerülne, de most 1 hetet szerintem simán ki kellene, hogy bírjon.



Szia!
Érdemes lenne áramfelvételt is mérni leállított motornál (lakatfogóval pl). Ha valami szívja akkor az így egyből kiderül. Ha nem, akkor lehet hogy öregszik az akkud. Ezek általában 5-6 évet bírnak normál használat mellett (ha van erősítő és mélyláda akkor kevesebbet).

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz kgy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 26

Elküldve: 2014. augusztus 19. kedd, 12:13


Sziasztok!

Van egy 524TD-m még 89-ből. Valami leszívja az akkumulátort.
Egy 95aH-s gigawatt akku van benne, 4 napig nem használtam és lemerült.
Rámértem a generátorra, az tölt nincs vele baj.
Szereztem egy akkut, igaz ez csak 75aH-s.
A kezdő feszültség 12,85V.
Naponta rámértem és ezeket az értékeket kaptam.
12,85 12,59 12,47 12,37 12,29 Az autót nem használtam, 12,29-nél még beindult.
Normális az ilyen szintű merülés? A régi akku feszültsége nem változott 12,17v-nál cseréltem ki és a 4 nap alatt nem változott.
Télen megérteném ha lemerülne, de most 1 hetet szerintem simán ki kellene, hogy bírjon.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. augusztus 19. kedd, 12:15

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. augusztus 12. kedd, 01:14


Janthomas írta: Sziasztok!

BMW 318i 143 LE autóhoz milyen erősségű akkumulátor szükséges?
58Ah-s van benne, beindítottam, beröffent minden rendben, de a váltózár miatt újra kellett indítanom, és utána csak kattogott az indítómotor. Valami szívhatja az akksit? Az autó kulcsra nyit, lámpák égnek, mindegyik elektromos fogyasztó működik. Múlt héten lett egy 4ágú multikormány bekötve. Bikázásra egyébként indít.

Köszi
Tomi


http://bmwfans.info/parts-cata...anty_only/

Vagy behalt az aksi, vagy a gener.nem tölt eleget és azért gyenge az aksi,és megy padlóra 1 indítástól, vagy mindkettő.


Janthomas
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Janthomas

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2014. augusztus 12. kedd, 00:24


Sziasztok!

BMW 318i 143 LE autóhoz milyen erősségű akkumulátor szükséges?
58Ah-s van benne, beindítottam, beröffent minden rendben, de a váltózár miatt újra kellett indítanom, és utána csak kattogott az indítómotor. Valami szívhatja az akksit? Az autó kulcsra nyit, lámpák égnek, mindegyik elektromos fogyasztó működik. Múlt héten lett egy 4ágú multikormány bekötve. Bikázásra egyébként indít.

Köszi
Tomi

jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2014. augusztus 01. péntek, 21:00