YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. március 08. vasárnap, 16:36


feco7939 írta:
Az meg, hogy ez az autó miért dízel annak is megvan az oka ....de az már egy más téma.


lehet beszéltük már...

feco7939
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz feco7939

Törzsvendég

Elismertség: 20% (40 pont) | Hozzászólások: 193

Elküldve: 2020. március 08. vasárnap, 16:23


YELLOW írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Sziasztok
Úgy néz ki, hogy engem is utolért az akkuhalál (bár még nem lett újratöltve, hogy utána mit mutat) de nagy valószínűséggel vége neki.
Az autóban lévő akkumulátor Exide 80Ah 700A, ami minimum 6,5 évet bírt (ekkor vettük az autót ezzel az aksival, nem tudni mennyivel előtte vette bele a kocsi első tulaja az osztrák papa) …. úgyhogy nagyon ugyanilyen aksiban gondolkozok mert ez már bizonyított 6,5 évet legalább ….lehet is kapni ilyet webáruházakban 27-28 ezerért:
https://www.arukereso.hu/akkum...p51741222/
csak ebben az esetben nem tudni, hogy mikori gyártású az aksi (bár lehet pár webáruháznál rákérdezek, hogy tudnak e gyártási időt mondani)
A másik lehetőség a helybeli autósboltos akinél ugyan ez a típus nem kapható, de nagyon ajánlotta a Monbat 80Ah 740-760A aksijait amik ugyanannyiba kerülnek mint a webáruházas Exide 27-28 ezer, és ennél tudom ellenőrízni a gyártási időt.
Meghallgatok pro és kontra véleményeket egyikről is másikról is.


Nem tudom hol laksz, de én csak személyesen vennék és olyan helyen, ami csak akksival foglalkozik. Kis vagy nagyker. A legtöbb kis autósboltban is régóta ott állhatnak, meg jellemzően a gagyi akksik vannak náluk, jó drágán.
Abban biztos lehetsz, hogy a legtöbb nem fogja nézegetni mikori az akksi. max rávágja, hogy friss, aztán kapsz, amit kapsz. Illetve én nem szeretném, hogy bármelyik futárcég vagy posta akksit szállítson nekem. Amilyen a csomagkezelés.


10 ezer fős kisváros Békés megyében. Közben feltöltöttük az aksit.... vízzel is mert mind a 6 cella kilátszott (ennyit a gondozásmentes aksikról) Elvittem beméretni a műszer szerint 486A-t tud a 700A helyett....a terhelő villánál meg épp eléri a zöld sáv szélét amiben benne kellene lennie ....elvileg ez az aksi hamarosan kuka, bár lehet hogy még valameddig működni fog .....betettem a kocsiba....pöccre beindult. De hamarosan újat kap. Már csak az a kérdés, hogy Exide (ami minimum 6,5 évet kibírt) vagy a Monbat Prémium (amit nagyon ajánl a helyi autósboltos)
Aksi kisker nagyker nincs, a helyi autósboltos elég nagy Monbat forgalmazó mert a múlt hónapban csak ebből a típusból 1 milla feletti összegben adott el (úgyhogy nagyon friss aksik vannak nála) ....meg ilyen kis városban "mindenki mindenkit ismer". Ha az Exide mellett döntök akkor nyilván nem futárral kérem az átvételt, hanem Pesti ismerős személyesen veszi át, hogy megtudja nézni rajta a gyártási időt.
Úgyhogy az Exide és Monbat márkáról várok pro és kontra véleményeket, hogy kinek melyik márka hogy vált be, vagy hogy nem.


Ha már kilátszottak a cellák, az már régen rossz. A gondozás mentes sem gondozás mentes. Az is párolog, azért van rajta szellőző csatorna. Ha sokat áll fagyban, és forró naptűzésben, az rátesz neki. Érdemes hőtükör szivacsból borítást fabrikálni. ha garázsos akkor nem kell.
Még egy nyarat lehet kibír, ha nem indítasz 10km alatt 4x, akkor nem lesz gond még a nyáron. de ez kb 50%-osnak mondható.
Olvass vissza nem ismétlem magam. Röviden MonBat-ról van jó véleményem. 6 évet bírt úgy, hogy már csak a végén töltögettem, amúgy meg rövideket-et ment sok indítással. Ahhoz mérten a 6 év full jó. A gyári is 7 évet bírt. Másnak 10-12-t elmegy a gyári, de ahhoz hosszútáv kell. Úgy a MonBat is elmenne többet. Most is az van már 4 éve. Mondjuk ezt okos töltővel néha töltögetem. Attól függ mennyi rövidet megyek és milyen sokat indítok. Korábban kék Premium volt, most Zöld van. Faternak meg ezüst volt, de az is bírta, de az nem tudom mennyire volt minőségi hiába elvileg ugyanaz. Mintha olvastam volna, hogy az tán nem is MonBat volt. Kocsi azzal lett eladva. vagy 3 évet ment, szintén rövid távokat. Szóval én is pártolom. Ráadásul olcsóbb, mint a nagy márkák, és szerintem nem rossz. Sőt...
De ha a keresőbe beírod az oldalon, hogy MonBat és a hozzászólásokra keresel rá, akkor kidobja, amiket korábban írtam.


Köszi! Tudom, hogy ez az aksi kuka, csak addig kell kibírja míg megszületik a döntés, hogy milyen legyen az utódja. Végigolvastam az egész topicot és olvastam, hogy dícsérted a Monbat aksit, csak azért merült fel ez a tipus, no meg azért mert a helyi autósboltos annyira ajánlotta és, hogy olyan sokat ad el belőle .....amúgy egy hete még simán beadta volna nekem bárki, hogy a Monbat egy hegycsúcs és nem aksi ....számomra annyira ismeretlen volt
A 80Ah 700A értékektől nem nagyon akarok eltérni...eddig is tökéletes volt ez az autónak, főleg, hogy fűtött garázsban áll és télen szinte nincs is használva ....tavasztól őszig is 10 ezer alatt van a futásteljesítménye, 6,5 év alatt ment 48 ezret, előtte meg az első tulajánál az osztrák papánál 11 év alatt 42 ezret.
Ha találok biztos forrást elfogadható áron akkor még mindig az Exide fele hajlik a mérce, főleg, hogy a 2020-as autó akkumulátor tesztben az első 5-ben 2 Exide is van ....meg 2 Varta ....elsőnek meg a Bannert hozza.
https://test-vergleiche.com/hu...tor-teszt/


Én a teszteket kihagyom. kb semmire nem való amit linkeltél. Abból nagyon nem derül ki semmi. Továbbá elég szegényes a lista. Vajon miért nincs benne több márka? Ez pont olyan, mint a szándékos gumiabroncs lehúzás. Egyszerűen csak a nagy márkák lehetnek elől. Nem fedi a valóságot. Hát vegyél amilyet akarsz. Én maradok a MonBat-nál. Engem is meglepett tartóssága, bár sejtettem. A katonai felhasználása sem véletlen.
Ilyen futásra nem nagyon kell dízel.


Köszi a tanácsokat!
Az meg, hogy ez az autó miért dízel annak is megvan az oka ....de az már egy más téma.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. március 07. szombat, 16:06


feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Sziasztok
Úgy néz ki, hogy engem is utolért az akkuhalál (bár még nem lett újratöltve, hogy utána mit mutat) de nagy valószínűséggel vége neki.
Az autóban lévő akkumulátor Exide 80Ah 700A, ami minimum 6,5 évet bírt (ekkor vettük az autót ezzel az aksival, nem tudni mennyivel előtte vette bele a kocsi első tulaja az osztrák papa) …. úgyhogy nagyon ugyanilyen aksiban gondolkozok mert ez már bizonyított 6,5 évet legalább ….lehet is kapni ilyet webáruházakban 27-28 ezerért:
https://www.arukereso.hu/akkum...p51741222/
csak ebben az esetben nem tudni, hogy mikori gyártású az aksi (bár lehet pár webáruháznál rákérdezek, hogy tudnak e gyártási időt mondani)
A másik lehetőség a helybeli autósboltos akinél ugyan ez a típus nem kapható, de nagyon ajánlotta a Monbat 80Ah 740-760A aksijait amik ugyanannyiba kerülnek mint a webáruházas Exide 27-28 ezer, és ennél tudom ellenőrízni a gyártási időt.
Meghallgatok pro és kontra véleményeket egyikről is másikról is.


Nem tudom hol laksz, de én csak személyesen vennék és olyan helyen, ami csak akksival foglalkozik. Kis vagy nagyker. A legtöbb kis autósboltban is régóta ott állhatnak, meg jellemzően a gagyi akksik vannak náluk, jó drágán.
Abban biztos lehetsz, hogy a legtöbb nem fogja nézegetni mikori az akksi. max rávágja, hogy friss, aztán kapsz, amit kapsz. Illetve én nem szeretném, hogy bármelyik futárcég vagy posta akksit szállítson nekem. Amilyen a csomagkezelés.


10 ezer fős kisváros Békés megyében. Közben feltöltöttük az aksit.... vízzel is mert mind a 6 cella kilátszott (ennyit a gondozásmentes aksikról) Elvittem beméretni a műszer szerint 486A-t tud a 700A helyett....a terhelő villánál meg épp eléri a zöld sáv szélét amiben benne kellene lennie ....elvileg ez az aksi hamarosan kuka, bár lehet hogy még valameddig működni fog .....betettem a kocsiba....pöccre beindult. De hamarosan újat kap. Már csak az a kérdés, hogy Exide (ami minimum 6,5 évet kibírt) vagy a Monbat Prémium (amit nagyon ajánl a helyi autósboltos)
Aksi kisker nagyker nincs, a helyi autósboltos elég nagy Monbat forgalmazó mert a múlt hónapban csak ebből a típusból 1 milla feletti összegben adott el (úgyhogy nagyon friss aksik vannak nála) ....meg ilyen kis városban "mindenki mindenkit ismer". Ha az Exide mellett döntök akkor nyilván nem futárral kérem az átvételt, hanem Pesti ismerős személyesen veszi át, hogy megtudja nézni rajta a gyártási időt.
Úgyhogy az Exide és Monbat márkáról várok pro és kontra véleményeket, hogy kinek melyik márka hogy vált be, vagy hogy nem.


Ha már kilátszottak a cellák, az már régen rossz. A gondozás mentes sem gondozás mentes. Az is párolog, azért van rajta szellőző csatorna. Ha sokat áll fagyban, és forró naptűzésben, az rátesz neki. Érdemes hőtükör szivacsból borítást fabrikálni. ha garázsos akkor nem kell.
Még egy nyarat lehet kibír, ha nem indítasz 10km alatt 4x, akkor nem lesz gond még a nyáron. de ez kb 50%-osnak mondható.
Olvass vissza nem ismétlem magam. Röviden MonBat-ról van jó véleményem. 6 évet bírt úgy, hogy már csak a végén töltögettem, amúgy meg rövideket-et ment sok indítással. Ahhoz mérten a 6 év full jó. A gyári is 7 évet bírt. Másnak 10-12-t elmegy a gyári, de ahhoz hosszútáv kell. Úgy a MonBat is elmenne többet. Most is az van már 4 éve. Mondjuk ezt okos töltővel néha töltögetem. Attól függ mennyi rövidet megyek és milyen sokat indítok. Korábban kék Premium volt, most Zöld van. Faternak meg ezüst volt, de az is bírta, de az nem tudom mennyire volt minőségi hiába elvileg ugyanaz. Mintha olvastam volna, hogy az tán nem is MonBat volt. Kocsi azzal lett eladva. vagy 3 évet ment, szintén rövid távokat. Szóval én is pártolom. Ráadásul olcsóbb, mint a nagy márkák, és szerintem nem rossz. Sőt...
De ha a keresőbe beírod az oldalon, hogy MonBat és a hozzászólásokra keresel rá, akkor kidobja, amiket korábban írtam.


Köszi! Tudom, hogy ez az aksi kuka, csak addig kell kibírja míg megszületik a döntés, hogy milyen legyen az utódja. Végigolvastam az egész topicot és olvastam, hogy dícsérted a Monbat aksit, csak azért merült fel ez a tipus, no meg azért mert a helyi autósboltos annyira ajánlotta és, hogy olyan sokat ad el belőle .....amúgy egy hete még simán beadta volna nekem bárki, hogy a Monbat egy hegycsúcs és nem aksi ....számomra annyira ismeretlen volt
A 80Ah 700A értékektől nem nagyon akarok eltérni...eddig is tökéletes volt ez az autónak, főleg, hogy fűtött garázsban áll és télen szinte nincs is használva ....tavasztól őszig is 10 ezer alatt van a futásteljesítménye, 6,5 év alatt ment 48 ezret, előtte meg az első tulajánál az osztrák papánál 11 év alatt 42 ezret.
Ha találok biztos forrást elfogadható áron akkor még mindig az Exide fele hajlik a mérce, főleg, hogy a 2020-as autó akkumulátor tesztben az első 5-ben 2 Exide is van ....meg 2 Varta ....elsőnek meg a Bannert hozza.
https://test-vergleiche.com/hu...tor-teszt/


Én a teszteket kihagyom. kb semmire nem való amit linkeltél. Abból nagyon nem derül ki semmi. Továbbá elég szegényes a lista. Vajon miért nincs benne több márka? Ez pont olyan, mint a szándékos gumiabroncs lehúzás. Egyszerűen csak a nagy márkák lehetnek elől. Nem fedi a valóságot. Hát vegyél amilyet akarsz. Én maradok a MonBat-nál. Engem is meglepett tartóssága, bár sejtettem. A katonai felhasználása sem véletlen.
Ilyen futásra nem nagyon kell dízel.

feco7939
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz feco7939

Törzsvendég

Elismertség: 20% (40 pont) | Hozzászólások: 193

Elküldve: 2020. március 07. szombat, 10:00


YELLOW írta:
feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Sziasztok
Úgy néz ki, hogy engem is utolért az akkuhalál (bár még nem lett újratöltve, hogy utána mit mutat) de nagy valószínűséggel vége neki.
Az autóban lévő akkumulátor Exide 80Ah 700A, ami minimum 6,5 évet bírt (ekkor vettük az autót ezzel az aksival, nem tudni mennyivel előtte vette bele a kocsi első tulaja az osztrák papa) …. úgyhogy nagyon ugyanilyen aksiban gondolkozok mert ez már bizonyított 6,5 évet legalább ….lehet is kapni ilyet webáruházakban 27-28 ezerért:
https://www.arukereso.hu/akkum...p51741222/
csak ebben az esetben nem tudni, hogy mikori gyártású az aksi (bár lehet pár webáruháznál rákérdezek, hogy tudnak e gyártási időt mondani)
A másik lehetőség a helybeli autósboltos akinél ugyan ez a típus nem kapható, de nagyon ajánlotta a Monbat 80Ah 740-760A aksijait amik ugyanannyiba kerülnek mint a webáruházas Exide 27-28 ezer, és ennél tudom ellenőrízni a gyártási időt.
Meghallgatok pro és kontra véleményeket egyikről is másikról is.


Nem tudom hol laksz, de én csak személyesen vennék és olyan helyen, ami csak akksival foglalkozik. Kis vagy nagyker. A legtöbb kis autósboltban is régóta ott állhatnak, meg jellemzően a gagyi akksik vannak náluk, jó drágán.
Abban biztos lehetsz, hogy a legtöbb nem fogja nézegetni mikori az akksi. max rávágja, hogy friss, aztán kapsz, amit kapsz. Illetve én nem szeretném, hogy bármelyik futárcég vagy posta akksit szállítson nekem. Amilyen a csomagkezelés.


10 ezer fős kisváros Békés megyében. Közben feltöltöttük az aksit.... vízzel is mert mind a 6 cella kilátszott (ennyit a gondozásmentes aksikról) Elvittem beméretni a műszer szerint 486A-t tud a 700A helyett....a terhelő villánál meg épp eléri a zöld sáv szélét amiben benne kellene lennie ....elvileg ez az aksi hamarosan kuka, bár lehet hogy még valameddig működni fog .....betettem a kocsiba....pöccre beindult. De hamarosan újat kap. Már csak az a kérdés, hogy Exide (ami minimum 6,5 évet kibírt) vagy a Monbat Prémium (amit nagyon ajánl a helyi autósboltos)
Aksi kisker nagyker nincs, a helyi autósboltos elég nagy Monbat forgalmazó mert a múlt hónapban csak ebből a típusból 1 milla feletti összegben adott el (úgyhogy nagyon friss aksik vannak nála) ....meg ilyen kis városban "mindenki mindenkit ismer". Ha az Exide mellett döntök akkor nyilván nem futárral kérem az átvételt, hanem Pesti ismerős személyesen veszi át, hogy megtudja nézni rajta a gyártási időt.
Úgyhogy az Exide és Monbat márkáról várok pro és kontra véleményeket, hogy kinek melyik márka hogy vált be, vagy hogy nem.


Ha már kilátszottak a cellák, az már régen rossz. A gondozás mentes sem gondozás mentes. Az is párolog, azért van rajta szellőző csatorna. Ha sokat áll fagyban, és forró naptűzésben, az rátesz neki. Érdemes hőtükör szivacsból borítást fabrikálni. ha garázsos akkor nem kell.
Még egy nyarat lehet kibír, ha nem indítasz 10km alatt 4x, akkor nem lesz gond még a nyáron. de ez kb 50%-osnak mondható.
Olvass vissza nem ismétlem magam. Röviden MonBat-ról van jó véleményem. 6 évet bírt úgy, hogy már csak a végén töltögettem, amúgy meg rövideket-et ment sok indítással. Ahhoz mérten a 6 év full jó. A gyári is 7 évet bírt. Másnak 10-12-t elmegy a gyári, de ahhoz hosszútáv kell. Úgy a MonBat is elmenne többet. Most is az van már 4 éve. Mondjuk ezt okos töltővel néha töltögetem. Attól függ mennyi rövidet megyek és milyen sokat indítok. Korábban kék Premium volt, most Zöld van. Faternak meg ezüst volt, de az is bírta, de az nem tudom mennyire volt minőségi hiába elvileg ugyanaz. Mintha olvastam volna, hogy az tán nem is MonBat volt. Kocsi azzal lett eladva. vagy 3 évet ment, szintén rövid távokat. Szóval én is pártolom. Ráadásul olcsóbb, mint a nagy márkák, és szerintem nem rossz. Sőt...
De ha a keresőbe beírod az oldalon, hogy MonBat és a hozzászólásokra keresel rá, akkor kidobja, amiket korábban írtam.


Köszi! Tudom, hogy ez az aksi kuka, csak addig kell kibírja míg megszületik a döntés, hogy milyen legyen az utódja. Végigolvastam az egész topicot és olvastam, hogy dícsérted a Monbat aksit, csak azért merült fel ez a tipus, no meg azért mert a helyi autósboltos annyira ajánlotta és, hogy olyan sokat ad el belőle .....amúgy egy hete még simán beadta volna nekem bárki, hogy a Monbat egy hegycsúcs és nem aksi ....számomra annyira ismeretlen volt
A 80Ah 700A értékektől nem nagyon akarok eltérni...eddig is tökéletes volt ez az autónak, főleg, hogy fűtött garázsban áll és télen szinte nincs is használva ....tavasztól őszig is 10 ezer alatt van a futásteljesítménye, 6,5 év alatt ment 48 ezret, előtte meg az első tulajánál az osztrák papánál 11 év alatt 42 ezret.
Ha találok biztos forrást elfogadható áron akkor még mindig az Exide fele hajlik a mérce, főleg, hogy a 2020-as autó akkumulátor tesztben az első 5-ben 2 Exide is van ....meg 2 Varta ....elsőnek meg a Bannert hozza.
https://test-vergleiche.com/hu...tor-teszt/




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. március 06. péntek, 22:29


feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Sziasztok
Úgy néz ki, hogy engem is utolért az akkuhalál (bár még nem lett újratöltve, hogy utána mit mutat) de nagy valószínűséggel vége neki.
Az autóban lévő akkumulátor Exide 80Ah 700A, ami minimum 6,5 évet bírt (ekkor vettük az autót ezzel az aksival, nem tudni mennyivel előtte vette bele a kocsi első tulaja az osztrák papa) …. úgyhogy nagyon ugyanilyen aksiban gondolkozok mert ez már bizonyított 6,5 évet legalább ….lehet is kapni ilyet webáruházakban 27-28 ezerért:
https://www.arukereso.hu/akkum...p51741222/
csak ebben az esetben nem tudni, hogy mikori gyártású az aksi (bár lehet pár webáruháznál rákérdezek, hogy tudnak e gyártási időt mondani)
A másik lehetőség a helybeli autósboltos akinél ugyan ez a típus nem kapható, de nagyon ajánlotta a Monbat 80Ah 740-760A aksijait amik ugyanannyiba kerülnek mint a webáruházas Exide 27-28 ezer, és ennél tudom ellenőrízni a gyártási időt.
Meghallgatok pro és kontra véleményeket egyikről is másikról is.


Nem tudom hol laksz, de én csak személyesen vennék és olyan helyen, ami csak akksival foglalkozik. Kis vagy nagyker. A legtöbb kis autósboltban is régóta ott állhatnak, meg jellemzően a gagyi akksik vannak náluk, jó drágán.
Abban biztos lehetsz, hogy a legtöbb nem fogja nézegetni mikori az akksi. max rávágja, hogy friss, aztán kapsz, amit kapsz. Illetve én nem szeretném, hogy bármelyik futárcég vagy posta akksit szállítson nekem. Amilyen a csomagkezelés.


10 ezer fős kisváros Békés megyében. Közben feltöltöttük az aksit.... vízzel is mert mind a 6 cella kilátszott (ennyit a gondozásmentes aksikról) Elvittem beméretni a műszer szerint 486A-t tud a 700A helyett....a terhelő villánál meg épp eléri a zöld sáv szélét amiben benne kellene lennie ....elvileg ez az aksi hamarosan kuka, bár lehet hogy még valameddig működni fog .....betettem a kocsiba....pöccre beindult. De hamarosan újat kap. Már csak az a kérdés, hogy Exide (ami minimum 6,5 évet kibírt) vagy a Monbat Prémium (amit nagyon ajánl a helyi autósboltos)
Aksi kisker nagyker nincs, a helyi autósboltos elég nagy Monbat forgalmazó mert a múlt hónapban csak ebből a típusból 1 milla feletti összegben adott el (úgyhogy nagyon friss aksik vannak nála) ....meg ilyen kis városban "mindenki mindenkit ismer". Ha az Exide mellett döntök akkor nyilván nem futárral kérem az átvételt, hanem Pesti ismerős személyesen veszi át, hogy megtudja nézni rajta a gyártási időt.
Úgyhogy az Exide és Monbat márkáról várok pro és kontra véleményeket, hogy kinek melyik márka hogy vált be, vagy hogy nem.


Ha már kilátszottak a cellák, az már régen rossz. A gondozás mentes sem gondozás mentes. Az is párolog, azért van rajta szellőző csatorna. Ha sokat áll fagyban, és forró naptűzésben, az rátesz neki. Érdemes hőtükör szivacsból borítást fabrikálni. ha garázsos akkor nem kell.
Még egy nyarat lehet kibír, ha nem indítasz 10km alatt 4x, akkor nem lesz gond még a nyáron. de ez kb 50%-osnak mondható.
Olvass vissza nem ismétlem magam. Röviden MonBat-ról van jó véleményem. 6 évet bírt úgy, hogy már csak a végén töltögettem, amúgy meg rövideket-et ment sok indítással. Ahhoz mérten a 6 év full jó. A gyári is 7 évet bírt. Másnak 10-12-t elmegy a gyári, de ahhoz hosszútáv kell. Úgy a MonBat is elmenne többet. Most is az van már 4 éve. Mondjuk ezt okos töltővel néha töltögetem. Attól függ mennyi rövidet megyek és milyen sokat indítok. Korábban kék Premium volt, most Zöld van. Faternak meg ezüst volt, de az is bírta, de az nem tudom mennyire volt minőségi hiába elvileg ugyanaz. Mintha olvastam volna, hogy az tán nem is MonBat volt. Kocsi azzal lett eladva. vagy 3 évet ment, szintén rövid távokat. Szóval én is pártolom. Ráadásul olcsóbb, mint a nagy márkák, és szerintem nem rossz. Sőt...
De ha a keresőbe beírod az oldalon, hogy MonBat és a hozzászólásokra keresel rá, akkor kidobja, amiket korábban írtam.

feco7939
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz feco7939

Törzsvendég

Elismertség: 20% (40 pont) | Hozzászólások: 193

Elküldve: 2020. március 06. péntek, 19:08


YELLOW írta:
feco7939 írta: Sziasztok
Úgy néz ki, hogy engem is utolért az akkuhalál (bár még nem lett újratöltve, hogy utána mit mutat) de nagy valószínűséggel vége neki.
Az autóban lévő akkumulátor Exide 80Ah 700A, ami minimum 6,5 évet bírt (ekkor vettük az autót ezzel az aksival, nem tudni mennyivel előtte vette bele a kocsi első tulaja az osztrák papa) …. úgyhogy nagyon ugyanilyen aksiban gondolkozok mert ez már bizonyított 6,5 évet legalább ….lehet is kapni ilyet webáruházakban 27-28 ezerért:
https://www.arukereso.hu/akkum...p51741222/
csak ebben az esetben nem tudni, hogy mikori gyártású az aksi (bár lehet pár webáruháznál rákérdezek, hogy tudnak e gyártási időt mondani)
A másik lehetőség a helybeli autósboltos akinél ugyan ez a típus nem kapható, de nagyon ajánlotta a Monbat 80Ah 740-760A aksijait amik ugyanannyiba kerülnek mint a webáruházas Exide 27-28 ezer, és ennél tudom ellenőrízni a gyártási időt.
Meghallgatok pro és kontra véleményeket egyikről is másikról is.


Nem tudom hol laksz, de én csak személyesen vennék és olyan helyen, ami csak akksival foglalkozik. Kis vagy nagyker. A legtöbb kis autósboltban is régóta ott állhatnak, meg jellemzően a gagyi akksik vannak náluk, jó drágán.
Abban biztos lehetsz, hogy a legtöbb nem fogja nézegetni mikori az akksi. max rávágja, hogy friss, aztán kapsz, amit kapsz. Illetve én nem szeretném, hogy bármelyik futárcég vagy posta akksit szállítson nekem. Amilyen a csomagkezelés.


10 ezer fős kisváros Békés megyében. Közben feltöltöttük az aksit.... vízzel is mert mind a 6 cella kilátszott (ennyit a gondozásmentes aksikról) Elvittem beméretni a műszer szerint 486A-t tud a 700A helyett....a terhelő villánál meg épp eléri a zöld sáv szélét amiben benne kellene lennie ....elvileg ez az aksi hamarosan kuka, bár lehet hogy még valameddig működni fog .....betettem a kocsiba....pöccre beindult. De hamarosan újat kap. Már csak az a kérdés, hogy Exide (ami minimum 6,5 évet kibírt) vagy a Monbat Prémium (amit nagyon ajánl a helyi autósboltos)
Aksi kisker nagyker nincs, a helyi autósboltos elég nagy Monbat forgalmazó mert a múlt hónapban csak ebből a típusból 1 milla feletti összegben adott el (úgyhogy nagyon friss aksik vannak nála) ....meg ilyen kis városban "mindenki mindenkit ismer". Ha az Exide mellett döntök akkor nyilván nem futárral kérem az átvételt, hanem Pesti ismerős személyesen veszi át, hogy megtudja nézni rajta a gyártási időt.
Úgyhogy az Exide és Monbat márkáról várok pro és kontra véleményeket, hogy kinek melyik márka hogy vált be, vagy hogy nem.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. március 04. szerda, 16:57


feco7939 írta: Sziasztok
Úgy néz ki, hogy engem is utolért az akkuhalál (bár még nem lett újratöltve, hogy utána mit mutat) de nagy valószínűséggel vége neki.
Az autóban lévő akkumulátor Exide 80Ah 700A, ami minimum 6,5 évet bírt (ekkor vettük az autót ezzel az aksival, nem tudni mennyivel előtte vette bele a kocsi első tulaja az osztrák papa) …. úgyhogy nagyon ugyanilyen aksiban gondolkozok mert ez már bizonyított 6,5 évet legalább ….lehet is kapni ilyet webáruházakban 27-28 ezerért:
https://www.arukereso.hu/akkum...p51741222/
csak ebben az esetben nem tudni, hogy mikori gyártású az aksi (bár lehet pár webáruháznál rákérdezek, hogy tudnak e gyártási időt mondani)
A másik lehetőség a helybeli autósboltos akinél ugyan ez a típus nem kapható, de nagyon ajánlotta a Monbat 80Ah 740-760A aksijait amik ugyanannyiba kerülnek mint a webáruházas Exide 27-28 ezer, és ennél tudom ellenőrízni a gyártási időt.
Meghallgatok pro és kontra véleményeket egyikről is másikról is.


Nem tudom hol laksz, de én csak személyesen vennék és olyan helyen, ami csak akksival foglalkozik. Kis vagy nagyker. A legtöbb kis autósboltban is régóta ott állhatnak, meg jellemzően a gagyi akksik vannak náluk, jó drágán.
Abban biztos lehetsz, hogy a legtöbb nem fogja nézegetni mikori az akksi. max rávágja, hogy friss, aztán kapsz, amit kapsz. Illetve én nem szeretném, hogy bármelyik futárcég vagy posta akksit szállítson nekem. Amilyen a csomagkezelés.


feco7939
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz feco7939

Törzsvendég

Elismertség: 20% (40 pont) | Hozzászólások: 193

Elküldve: 2020. március 04. szerda, 16:46


Sziasztok
Úgy néz ki, hogy engem is utolért az akkuhalál (bár még nem lett újratöltve, hogy utána mit mutat) de nagy valószínűséggel vége neki.
Az autóban lévő akkumulátor Exide 80Ah 700A, ami minimum 6,5 évet bírt (ekkor vettük az autót ezzel az aksival, nem tudni mennyivel előtte vette bele a kocsi első tulaja az osztrák papa) …. úgyhogy nagyon ugyanilyen aksiban gondolkozok mert ez már bizonyított 6,5 évet legalább ….lehet is kapni ilyet webáruházakban 27-28 ezerért:
https://www.arukereso.hu/akkum...p51741222/
csak ebben az esetben nem tudni, hogy mikori gyártású az aksi (bár lehet pár webáruháznál rákérdezek, hogy tudnak e gyártási időt mondani)
A másik lehetőség a helybeli autósboltos akinél ugyan ez a típus nem kapható, de nagyon ajánlotta a Monbat 80Ah 740-760A aksijait amik ugyanannyiba kerülnek mint a webáruházas Exide 27-28 ezer, és ennél tudom ellenőrízni a gyártási időt.
Meghallgatok pro és kontra véleményeket egyikről is másikról is.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. február 27. kedd, 12:09


Trym84 írta: Sziasztok

Megadta magát az akku a kocsiba. 2.2-es E46 320i-m van. Hanyas akksit vegyek bele, illetve az Exide márkán belül melyiket érdemes venni?


65-75Ah-s elég bele. meg olyat vegyél, ami előtte is volt, ha nincs támpont más.
nekem nem barátom az Exide, de olyat vegyél, aminek nagyobb az indítóárama, azonos kapacitás mellett.

státusz Trym84

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2018. február 27. kedd, 12:00


Sziasztok

Megadta magát az akku a kocsiba. 2.2-es E46 320i-m van. Hanyas akksit vegyek bele, illetve az Exide márkán belül melyiket érdemes venni?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. november 16. csütörtök, 12:31


fehertoil írta: Sziasztok, a problémám teljes okát nemismerve akkumulátorhoz kötöm, így ide írnám le. Ma reggel, azután, hogy viszonylagos hűvös idő érkezett reggel bekartam indítani az autót( 3as széria, e46, 318d), már az fura volt, hogy a távirányító nem nyitotta, de aztán kulcs segítségével ezt áthidalva kinyitottam és a műszerfal azonnal kulcs behelyezése nélkül olyan állapotba ugrott, mintha gyújtást adtam volna rá. Egész pontosan a víz hőmérő muitatója is fordítva működik, a tempomat jelzése is ég, a féklámpák is égnek(és ezt a műszerfal is jelzi most) A rádió ugyan nem indul el magától, de aztán ha gyújtást tényleg ráadom kulcs fordítással, akkor minden helyreáll, a vízhőmérő is visszakúszik, a tempomatt kialszik, a rádió és az elektromos ablakemelők pedig műküdnek, mintha misem történt volna, sőt az autó is beindul,hideg ide vagy oda gyakorlatilag pöccre. A kulcsban cseréltem elemet, de továbbra sem működik. Levettem a sarut az akkuról, de visszahelyezés után is folyzatja a már leírtakat. Az elég egyértelmű, hogy keresnem kell egy autóvillamossági szakértőt, de gondoltam hátha valakinek esett már meg hasonló és megnyugtathatom magam.

Köszi


cseréltél elemet a kulcsban? akksi van benne. vagy már mókolt kulcsod van? ha cseréltél "elemet", akkor újra kell tanítani a kulcsot.
a többi dologra kontakt hibát mondanék, a hideg hatására valami úgy feszül, ahogy nem kellene.
nem hiszem, hogy akksi probléma lenne, ha ilyet produkál, miközben a kulcs benne sincs a gyújtáskapcsolóban.
valami előzmény volt? korábban valami elektromos hekkelés? stb?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2003

státusz fehertoil

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2017. november 16. csütörtök, 12:22


Sziasztok, a problémám teljes okát nemismerve akkumulátorhoz kötöm, így ide írnám le. Ma reggel, azután, hogy viszonylagos hűvös idő érkezett reggel bekartam indítani az autót( 3as széria, e46, 318d), már az fura volt, hogy a távirányító nem nyitotta, de aztán kulcs segítségével ezt áthidalva kinyitottam és a műszerfal azonnal kulcs behelyezése nélkül olyan állapotba ugrott, mintha gyújtást adtam volna rá. Egész pontosan a víz hőmérő muitatója is fordítva működik, a tempomat jelzése is ég, a féklámpák is égnek(és ezt a műszerfal is jelzi most) A rádió ugyan nem indul el magától, de aztán ha gyújtást tényleg ráadom kulcs fordítással, akkor minden helyreáll, a vízhőmérő is visszakúszik, a tempomatt kialszik, a rádió és az elektromos ablakemelők pedig műküdnek, mintha misem történt volna, sőt az autó is beindul,hideg ide vagy oda gyakorlatilag pöccre. A kulcsban cseréltem elemet, de továbbra sem működik. Levettem a sarut az akkuról, de visszahelyezés után is folyzatja a már leírtakat. Az elég egyértelmű, hogy keresnem kell egy autóvillamossági szakértőt, de gondoltam hátha valakinek esett már meg hasonló és megnyugtathatom magam.

Köszi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. október 28. szombat, 20:42


Doxa320d írta: Sziasztok!

Szeretnék egy új akkumulátort adni a kicsikének (e90 320d)
Mi ilyenkor az eljárás? Mennyire macerás? Hová érdemes vinni,ahol az elejétől a végéig megoldják?

Köszi


a legegyszerűbb ha ugyanolyat veszel és akkor csak cserélni kell úgy tudom.
más kapacitású, típus esetén kell szoftveres téma is. pl. bármelyik BMW szervizben megoldják.

Doxa320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Doxa320d

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2017. október 27. péntek, 22:39


Sziasztok!

Szeretnék egy új akkumulátort adni a kicsikének (e90 320d)
Mi ilyenkor az eljárás? Mennyire macerás? Hová érdemes vinni,ahol az elejétől a végéig megoldják?

Köszi



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. október 27. péntek, 22:42

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2017. október 23. hétfő, 17:38


mbalazs82 írta:
YELLOW írta:
mbalazs82 írta: Sziasztok! Egyre gyakrabban fordul elő, hogy az immo tiltja az indítást? Csak teker... Ilyenkor központi zár bezár... kinyit (lehet kell pár ismétlés) Haldoklik az akku? Vagy annak semmi köze nincs hozzá? Kicsit már lustán indít. (majd elviszem egy terhelésre)
Másik kérdésem: jelenleg a gyári BMW Bosch van benne 80Ah 640A... Mik a maximális fizikai méretek, ami befér a helyére? Lehet bele nagyobbat tenni? (320d kombi)
Kösz!


szerintem nincs köze az akksinak ehhez. a lusta tekeréshez van, néha nem ártana töltőre tenni.
hát nézd meg van-e fizikailag hely még. ilyen egyszerű. de szerintem a 80Ah-s akksik már nagy méretűek, tehát a 100-as is akkora fizikai méretben. 90-eset tehetsz bele. amúgy van amibe 100-as körül van gyárilag, szóval biztos be fér a nagy akksi.


Néha rátöltök, de attól tartok lejárt az ideje, mert töltés után hamar visszaesik olyan 12,4V környékére. Próbáltam ez előbb méregetni. Jelenleg 315x175x190 van benne. Valaki bele tudta préselni a 354mm-est? Még van egy kis hely, de annyira nem szabályos. THX


Sedanba befér a nagyobb, lehet a touringba is jó.