« előző123következő »
YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. február 14. vasárnap, 06:45


tulajdonképpen a szinterezés, az olyan, hogy a felni és a szórt festék por ellentétes töltésû... amikor rákeról a felnire utána megy az égetõ kemencébe... én így tudom

hil írta: Én azt láttam, hogy mivel járok egyéb ügybõl kifolyólag a tatbányai Suoftec nevû céghez ahol felniket gyártanak többek között a BMW-nek is kövácsolt és öntött kivitelben, hogy ott bizony kizárólagosan porral szórják a felnit és ráégetik (talán ez a szinterezés) azt, majd lakkozzák. Sokkal tartósabb, mint a fényezett festés, ez nem vitás. Egyébként nem lehet megmondani, hogy fújt, vagy szinterezett. Végigjártam az egész gyártó sort, nagyon érdekes volt és igen komoly minõség ellenõrzés követi a gyártást, sõt nézik a felniket úgy is, hogy gumit szerelnek rá, aztán ráejtenek valami nagy súlyt és utána mérik a deformációt. Sajnos felni felújítást nem vállalnak, kérdeztem.
Ja és majd elfelejtettem: a kövácsolt (préselt) felni sokkal jobb az öntöttnél, viszont ezzel a technilógiával nem lehet olyan csicsásat csinálni


gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2010. február 13. szombat, 21:24


hil írta: Én azt láttam, hogy mivel járok egyéb ügybõl kifolyólag a tatbányai Suoftec nevû céghez ahol felniket gyártanak többek között a BMW-nek is kövácsolt és öntött kivitelben, hogy ott bizony kizárólagosan porral szórják a felnit és ráégetik (talán ez a szinterezés) azt, majd lakkozzák. Sokkal tartósabb, mint a fényezett festés, ez nem vitás. Egyébként nem lehet megmondani, hogy fújt, vagy szinterezett. Végigjártam az egész gyártó sort, nagyon érdekes volt és igen komoly minõség ellenõrzés követi a gyártást, sõt nézik a felniket úgy is, hogy gumit szerelnek rá, aztán ráejtenek valami nagy súlyt és utána mérik a deformációt. Sajnos felni felújítást nem vállalnak, kérdeztem.
Ja és majd elfelejtettem: a kövácsolt (préselt) felni sokkal jobb az öntöttnél, viszont ezzel a technilógiával nem lehet olyan csicsásat csinálni


Ez remek hozzászólás volt köszönöm szépen pont egy ijenre vágytam és ezek után el is döntöttem szinterezés lesz.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. február 13. szombat, 17:43


Én azt láttam, hogy mivel járok egyéb ügybõl kifolyólag a tatbányai Suoftec nevû céghez ahol felniket gyártanak többek között a BMW-nek is kövácsolt és öntött kivitelben, hogy ott bizony kizárólagosan porral szórják a felnit és ráégetik (talán ez a szinterezés) azt, majd lakkozzák. Sokkal tartósabb, mint a fényezett festés, ez nem vitás. Egyébként nem lehet megmondani, hogy fújt, vagy szinterezett. Végigjártam az egész gyártó sort, nagyon érdekes volt és igen komoly minõség ellenõrzés követi a gyártást, sõt nézik a felniket úgy is, hogy gumit szerelnek rá, aztán ráejtenek valami nagy súlyt és utána mérik a deformációt. Sajnos felni felújítást nem vállalnak, kérdeztem.
Ja és majd elfelejtettem: a kövácsolt (préselt) felni sokkal jobb az öntöttnél, viszont ezzel a technilógiával nem lehet olyan csicsásat csinálni

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2010. február 11. csütörtök, 21:15


Tyetyi írta:
gampetibor írta:
YELLOW írta: görgõztetni akkor kell, ha nagyon ütve van, ezt egy gumis megtudja mondani. én is a szinterezést ajánlom, bár nekem festve lett, de állítólag ha sokat fékezel és melegszik a felni, akkor besárhulhat a festett, míg a szinterezett nem. nem mellesleg a szinterezés egyenletes réteget képez, és valóban tartósabb, legközelebb én is így teszek. a homokszórás után, festés elõtt nagyon figyeljetek a zsírtalanításra, szinte azon múlik minden.

gampetibor írta: Sziasztok szeretném felújitani a felnijeimet. Homokfújást tudom intézni az nem gond. Viszont az lenne a kérdésem kell e görgõztetni a festés elött vagy még mi ilyesmit kell elõtte végeztetni. És ha ezek megvannak fényezést vagy szinterezést ajánlotok. Én a szinterezést hallottam szebbnek és tartósabbnak de kiváncsi vok van e itt valakinek személyes tapasztalata tanácsa. Elõre is köszi a segítséget.


jaja olvastam a zsirtalanitás fontosságárol de köszi az infot és a személyes tapasztalatot!

A festést javasolnám, homokfúvás nélkül. A homok baromira szétroncsolja a felületet, én csak akkor szoktam javasolni ha a felni teljes felületén nagyon erõs oxidos cucc van. Utána ezerszer több munka lesz a kerékkel hogy sima felületet kapj.Tartósságban nem tudok véleményt nyilvánítani mert szinte minden kereket festetek. Ha normálisan csinálják, akkor az is sokáig szép.


A szinterezésnek nem az az elõny h nagyon sima homogén felületet képez? Én legalábbis ezt olvastam több helyen.

Tyetyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz Tyetyi

BMWfanatic

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 406

Elküldve: 2010. február 11. csütörtök, 20:47


gampetibor írta:
YELLOW írta: görgõztetni akkor kell, ha nagyon ütve van, ezt egy gumis megtudja mondani. én is a szinterezést ajánlom, bár nekem festve lett, de állítólag ha sokat fékezel és melegszik a felni, akkor besárhulhat a festett, míg a szinterezett nem. nem mellesleg a szinterezés egyenletes réteget képez, és valóban tartósabb, legközelebb én is így teszek. a homokszórás után, festés elõtt nagyon figyeljetek a zsírtalanításra, szinte azon múlik minden.

gampetibor írta: Sziasztok szeretném felújitani a felnijeimet. Homokfújást tudom intézni az nem gond. Viszont az lenne a kérdésem kell e görgõztetni a festés elött vagy még mi ilyesmit kell elõtte végeztetni. És ha ezek megvannak fényezést vagy szinterezést ajánlotok. Én a szinterezést hallottam szebbnek és tartósabbnak de kiváncsi vok van e itt valakinek személyes tapasztalata tanácsa. Elõre is köszi a segítséget.


jaja olvastam a zsirtalanitás fontosságárol de köszi az infot és a személyes tapasztalatot!

A festést javasolnám, homokfúvás nélkül. A homok baromira szétroncsolja a felületet, én csak akkor szoktam javasolni ha a felni teljes felületén nagyon erõs oxidos cucc van. Utána ezerszer több munka lesz a kerékkel hogy sima felületet kapj.Tartósságban nem tudok véleményt nyilvánítani mert szinte minden kereket festetek. Ha normálisan csinálják, akkor az is sokáig szép.

kabec
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kabec

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2010. február 11. csütörtök, 17:41


Debrecenben vagy Nyíregyházán nem tudnátok ajánlani valamilyen jó helyet ahol padkázásokat / újítást csinálnak?!

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2010. február 11. csütörtök, 17:27


YELLOW írta: görgõztetni akkor kell, ha nagyon ütve van, ezt egy gumis megtudja mondani. én is a szinterezést ajánlom, bár nekem festve lett, de állítólag ha sokat fékezel és melegszik a felni, akkor besárhulhat a festett, míg a szinterezett nem. nem mellesleg a szinterezés egyenletes réteget képez, és valóban tartósabb, legközelebb én is így teszek. a homokszórás után, festés elõtt nagyon figyeljetek a zsírtalanításra, szinte azon múlik minden.

gampetibor írta: Sziasztok szeretném felújitani a felnijeimet. Homokfújást tudom intézni az nem gond. Viszont az lenne a kérdésem kell e görgõztetni a festés elött vagy még mi ilyesmit kell elõtte végeztetni. És ha ezek megvannak fényezést vagy szinterezést ajánlotok. Én a szinterezést hallottam szebbnek és tartósabbnak de kiváncsi vok van e itt valakinek személyes tapasztalata tanácsa. Elõre is köszi a segítséget.


jaja olvastam a zsirtalanitás fontosságárol de köszi az infot és a személyes tapasztalatot!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. február 11. csütörtök, 17:24


görgõztetni akkor kell, ha nagyon ütve van, ezt egy gumis megtudja mondani. én is a szinterezést ajánlom, bár nekem festve lett, de állítólag ha sokat fékezel és melegszik a felni, akkor besárhulhat a festett, míg a szinterezett nem. nem mellesleg a szinterezés egyenletes réteget képez, és valóban tartósabb, legközelebb én is így teszek. a homokszórás után, festés elõtt nagyon figyeljetek a zsírtalanításra, szinte azon múlik minden.

gampetibor írta: Sziasztok szeretném felújitani a felnijeimet. Homokfújást tudom intézni az nem gond. Viszont az lenne a kérdésem kell e görgõztetni a festés elött vagy még mi ilyesmit kell elõtte végeztetni. És ha ezek megvannak fényezést vagy szinterezést ajánlotok. Én a szinterezést hallottam szebbnek és tartósabbnak de kiváncsi vok van e itt valakinek személyes tapasztalata tanácsa. Elõre is köszi a segítséget.


gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2010. február 11. csütörtök, 17:09


Sziasztok szeretném felújitani a felnijeimet. Homokfújást tudom intézni az nem gond. Viszont az lenne a kérdésem kell e görgõztetni a festés elött vagy még mi ilyesmit kell elõtte végeztetni. És ha ezek megvannak fényezést vagy szinterezést ajánlotok. Én a szinterezést hallottam szebbnek és tartósabbnak de kiváncsi vok van e itt valakinek személyes tapasztalata tanácsa. Elõre is köszi a segítséget.

státusz ricsimeister

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2008. január 28. hétfő, 16:49


Sziasztok!

Szükségem lenne olyan alufelnisre(peremet kellene javítani) aki SZÉPEN dolgozik, minõségi anyaggal!!! Ha tudtok ilyet légyszi!!
Köszi!!

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. szeptember 19. szerda, 18:46


Az a bajom, hogy lefényeztettem a felnieimet, de nem vagyok elájulva a végeredménytõl. Én meg sajna ilyen maximalista hülye vagyok, és kicsit zavar, hogy nem "tökéletes"
Ennek a porlakknak milyen a felülete? olyan mint a konyhában a teflonedénynek? A gyári felniket fényezik?

státusz Viktor_E46

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 72

Elküldve: 2007. szeptember 19. szerda, 18:24


Szerintem is a szinterezés a jobb. Volt már olyan kocsim, aminek gyárilag festett volt a felnije és az is szinterezve volt. Sokkal tartósabb!

Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2007. szeptember 19. szerda, 11:08


A festést is lehet többféleképp csinálni, simán otthon, vagy hõkamrában. A festékek többezer típusáról ne is beszéljünk. Színben pedig bármilyet kapni.
Porfestésnél azért meghatározott színek vannak, sok helyen csak 4-5 alapszínt festenek.

státusz bocika

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 265

Elküldve: 2007. szeptember 19. szerda, 08:28


Én a szinterezés mellett tenném le a voksomat a technológia miatt: az elektrosztatikus porfestési eljárás miatt olyan helyre is eljut normális mértékben a festék ahová hagyományos technológiával nem. Személyes tapasztalatom sajna (vagy szerencsére? ) nincs.

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. szeptember 18. kedd, 23:14


Ebben a kérdésben várnám a hozzászólásokat. Kinek, mi a tapasztalata.
Melyik a jobb, szebb, tartósabb? stb...
Köszi

« előző123következő »