YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2020. május 08. péntek, 20:17


Bence187 írta: sziasztok. egy olyan problémám lenne hogy abs jeladó hibám volt.kicseréltem,de nem tünt el a hiba abs továbbra sincs,két új jeladóval is probálkoztam.
Autó adatai: BMW 523ia 1996


nem minden jeladó jó, többféle volt. azt hiszem szürke és kék csatis van. neked a szürke kellene elvileg.
az sem biztos, hogy a jeladó a rossz, hanem a tárcsában van szennyeződés, vagy a kábel máshol sérült. vagy lehet az ABS kocka hibás. gondolom a biztik jók ellenőrizve lettek.
illetve a fékfolyadék szinttel is lehet probléma.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 523i
Évjárat: 1996

státusz Bence187

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2020. május 08. péntek, 17:29


sziasztok. egy olyan problémám lenne hogy abs jeladó hibám volt.kicseréltem,de nem tünt el a hiba abs továbbra sincs,két új jeladóval is probálkoztam.
Autó adatai: BMW 523ia 1996

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. március 06. szerda, 20:40


Bence187 írta: Sziasztok.Generátor fejújitás után folyamatossan világit a kipörgésgátló.Mi lehet a hiba?


rá kellene olvasni diaggal. az is segítene, mielőtt találgatnánk.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 523i
Évjárat: 1996

státusz Bence187

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2019. március 06. szerda, 20:12


Sziasztok.Generátor fejújitás után folyamatossan világit a kipörgésgátló.Mi lehet a hiba?

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2019. február 24. vasárnap, 22:12


Asciitable írta:
Adamyno írta:
Asciitable írta:
YELLOW írta:
Asciitable írta: Sziasztok!
Olyan bajom lenne hogy nedves időben mindig ki kapcsol az ABS. Ha száraz az út semmi baja működik rendesen. Ez mitől lehet?


kéri a csapatást
szerintem valahol valamelyik ABS szenzornál kontakt hiba van. ilyesmire gondolok. vagy az ABS tömb csatlakozásnál. ki kéne olvasni mit ír hibának be a vezérlőbe.


Hát a csapatást biztos kéri, mert majdnem fel vitt 110-el a korlátra
Nem tudom, de talán annak is lehet köze hozzá, hogy ha előjön olyan mintha fékezné néha valami a kocsit, egy pillanatra meg torpan aztán megy tovább. A fagyok alatt be fagyott a fékem, az óta csinálja egyébként.


Én a helyedben megnézném a fékfolyadékot, hogy milyen állapotban van (víz tartalom) valószínűleg cserés és mivel régi lehet, így a fékmunkahenger környékén elkezd oxidálódni minden és meg tud szorulni. Jó esetben csere, rossz esetben tákolás, csiszolgatás, stb... Lehet gond valamelyik jeladóval is, amit leginkább csak menet közben lehet diagnosztizálni, hogy a többihez képest milyen sebességet mérnek egyesével. Ha találsz olyat ami nem egyezik a többivel, akkor sem biztos, hogy a szenzor a rossz. Lehet kontakt hiba, sár, bármi.


Köszönöm a tanácsot, minden keppen meg fogom nézni a fék munkahenger környéket. Fék olaj pedig fel éve volt cserélve, de le cseréltetem biztos ami biztos alapon.


Olvassatok hibát, lehet hogy valamelyik jeladód hülyéskedik. Kiolvasás megmondja melyik


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Asciitable

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2019. február 24. vasárnap, 15:22


Adamyno írta:
Asciitable írta:
YELLOW írta:
Asciitable írta: Sziasztok!
Olyan bajom lenne hogy nedves időben mindig ki kapcsol az ABS. Ha száraz az út semmi baja működik rendesen. Ez mitől lehet?


kéri a csapatást
szerintem valahol valamelyik ABS szenzornál kontakt hiba van. ilyesmire gondolok. vagy az ABS tömb csatlakozásnál. ki kéne olvasni mit ír hibának be a vezérlőbe.


Hát a csapatást biztos kéri, mert majdnem fel vitt 110-el a korlátra
Nem tudom, de talán annak is lehet köze hozzá, hogy ha előjön olyan mintha fékezné néha valami a kocsit, egy pillanatra meg torpan aztán megy tovább. A fagyok alatt be fagyott a fékem, az óta csinálja egyébként.


Én a helyedben megnézném a fékfolyadékot, hogy milyen állapotban van (víz tartalom) valószínűleg cserés és mivel régi lehet, így a fékmunkahenger környékén elkezd oxidálódni minden és meg tud szorulni. Jó esetben csere, rossz esetben tákolás, csiszolgatás, stb... Lehet gond valamelyik jeladóval is, amit leginkább csak menet közben lehet diagnosztizálni, hogy a többihez képest milyen sebességet mérnek egyesével. Ha találsz olyat ami nem egyezik a többivel, akkor sem biztos, hogy a szenzor a rossz. Lehet kontakt hiba, sár, bármi.


Köszönöm a tanácsot, minden keppen meg fogom nézni a fék munkahenger környéket. Fék olaj pedig fel éve volt cserélve, de le cseréltetem biztos ami biztos alapon.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Adamyno

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2019. február 24. vasárnap, 11:14


Asciitable írta:
YELLOW írta:
Asciitable írta: Sziasztok!
Olyan bajom lenne hogy nedves időben mindig ki kapcsol az ABS. Ha száraz az út semmi baja működik rendesen. Ez mitől lehet?


kéri a csapatást
szerintem valahol valamelyik ABS szenzornál kontakt hiba van. ilyesmire gondolok. vagy az ABS tömb csatlakozásnál. ki kéne olvasni mit ír hibának be a vezérlőbe.


Hát a csapatást biztos kéri, mert majdnem fel vitt 110-el a korlátra
Nem tudom, de talán annak is lehet köze hozzá, hogy ha előjön olyan mintha fékezné néha valami a kocsit, egy pillanatra meg torpan aztán megy tovább. A fagyok alatt be fagyott a fékem, az óta csinálja egyébként.


Én a helyedben megnézném a fékfolyadékot, hogy milyen állapotban van (víz tartalom) valószínűleg cserés és mivel régi lehet, így a fékmunkahenger környékén elkezd oxidálódni minden és meg tud szorulni. Jó esetben csere, rossz esetben tákolás, csiszolgatás, stb... Lehet gond valamelyik jeladóval is, amit leginkább csak menet közben lehet diagnosztizálni, hogy a többihez képest milyen sebességet mérnek egyesével. Ha találsz olyat ami nem egyezik a többivel, akkor sem biztos, hogy a szenzor a rossz. Lehet kontakt hiba, sár, bármi.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Asciitable

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2019. február 24. vasárnap, 09:13


YELLOW írta:
Asciitable írta: Sziasztok!
Olyan bajom lenne hogy nedves időben mindig ki kapcsol az ABS. Ha száraz az út semmi baja működik rendesen. Ez mitől lehet?


kéri a csapatást
szerintem valahol valamelyik ABS szenzornál kontakt hiba van. ilyesmire gondolok. vagy az ABS tömb csatlakozásnál. ki kéne olvasni mit ír hibának be a vezérlőbe.


Hát a csapatást biztos kéri, mert majdnem fel vitt 110-el a korlátra
Nem tudom, de talán annak is lehet köze hozzá, hogy ha előjön olyan mintha fékezné néha valami a kocsit, egy pillanatra meg torpan aztán megy tovább. A fagyok alatt be fagyott a fékem, az óta csinálja egyébként.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. február 22. péntek, 20:54


Asciitable írta: Sziasztok!
Olyan bajom lenne hogy nedves időben mindig ki kapcsol az ABS. Ha száraz az út semmi baja működik rendesen. Ez mitől lehet?


kéri a csapatást
szerintem valahol valamelyik ABS szenzornál kontakt hiba van. ilyesmire gondolok. vagy az ABS tömb csatlakozásnál. ki kéne olvasni mit ír hibának be a vezérlőbe.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Asciitable

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2019. február 22. péntek, 13:17


Sziasztok!
Olyan bajom lenne hogy nedves időben mindig ki kapcsol az ABS. Ha száraz az út semmi baja működik rendesen. Ez mitől lehet?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. január 06. vasárnap, 23:30


m_vivi98 írta: Sziasztok!
Nemrég meg lett hengerfejezve az autó, előtte az ASC rendesen működött, ki-be lehetett kapcsolni, azonban mióta meg lett ejtve a hengerfejezés, azóta nem működik. Nem lehet kikapcsolni, folyamatosan világít és nem is működik. Gépre tettük, az semmi nem jelez ki. A csatlakozók megfelelően össze lettek dugva a motortérben.
Merre induljunk el, hol kezdjük a hibakeresést?
Köszi előre is!


ha ilyen univerzális diaggal olvastátok ki, az nem is fog jelezni, ugyanis az csak a motor ECU-ból olvas. az ASC-nek külön vezérlője van, ami tárolja a hibát. vagy BMW spec diag kell, vagy ilyen Delphi féle, ami bele lát a vezérlőkbe.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2000

státusz m_vivi98

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. január 06. vasárnap, 18:14


Sziasztok!
Nemrég meg lett hengerfejezve az autó, előtte az ASC rendesen működött, ki-be lehetett kapcsolni, azonban mióta meg lett ejtve a hengerfejezés, azóta nem működik. Nem lehet kikapcsolni, folyamatosan világít és nem is működik. Gépre tettük, az semmi nem jelez ki. A csatlakozók megfelelően össze lettek dugva a motortérben.
Merre induljunk el, hol kezdjük a hibakeresést?
Köszi előre is!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. január 06. vasárnap, 18:26

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 1998

státusz kolynet

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. november 24. szombat, 11:05


sziasztok, fú nekem még mindig fennáll az ASC hiba, viszont kicsit speciális, még sehol nem találtam meg a megoldást, mióta megvettem a kocsit azóta ég az ASC. Korábban abs+asc együtt világított jeladó hibára, abs kocka felújítva, jeladók cserélve, most az abs tünetmentes, működik is, látszólag ahogy kell!

Viszont az asc nem reagál semmire, próbáltam újracsatlakoztatni az abs-t, kalibrálni a kormányt a tekergetős módszerrel.

DIAG INPA: 146 can bus fehler, Würthbe: can busz kommunikációs hibát ír az ASC-ben. ASCMK20 a modul egyébként.

Mit érdemes még ez ügyben tenni?

Baranyai2
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Baranyai2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. október 23. kedd, 14:02


YELLOW írta:
Baranyai2 írta:
YELLOW írta:
Baranyai2 írta: Sziasztok
A dsc nem mukodik az autoban,a bmw scanner-rel kiolvasva ezeket a hibakodokat irja: ABS* -> 5E1F/E0 - PT-CAN chassis number wrong / ECU not initialized.
5DF0/E0 - Pump unit faulty.
tudja valaki ezekre a hibakodokra a megoldást? Esetleg valaki tud segiteni a hiba elhárításában?
Köszi.


hát nekem ebből úgy tűnik, hogy az ABS tömb nem jó. hogy annak melyik szelepe vagy annak mágnestekercse az jó kérdés. de mintha nem is lenne jó a kommunikáció vele.
van olyan diag progi, amivel lehet a köröket működtetni. azzal is lehet szűkíteni a kört, hogy esetleg az egész nem jó, vagy csak egy része. részletesebben nem emgyek bele, mert lehet csak az elektronika részével van valami, stb. hogy érdemes-e javítani? én javítanám magamnak, vagyis megpróbálnám. de egy bontott tömb, sem nagy összeg.


Az új dsc-t csere után programozni kell ha jól tudom.Melyik programmal lehet? A mostani is arra panaszkodik hogy az alvázszám hibás nem lehet ez a hiba oka?


én inkább arra gondolnék, hogy nem olvassa ki.
elvileg működésben nem befolyásoló tényező, az eltérő alvázszám. nem láttam még ilyet, lehet hibát dob rá ha eltér.
programozni elvileg nem nagyon kell, de lehet mókolgatni vele. ha tök ugyanolyan, mint az előző, akkor az előző progiját le kell tölteni és ebbe fel. illetve magát a DSC adaptációkat nullázni. több féle programok jók ezekhez. valami scenner-rel is meg lehet oldani. pl, VIN átírás. de lehet mást is. programozni mást használok, a scennert főleg hibakódolvasásra, de olykor programozás, az INPA jó adaptáció nullázásra, vagy szintén hibakód olvasásra.
de ezekbe most én nem megyek bele.


Köszi a választ. Sikerült Ncs-sel átprogramozni a dsc-t de még ezután is kiirta az 5DF0 ( 24048 ) -t (kis utánnaolvasás után kiderült hogy ez szakadást jelent a szivattyumotor vezetékében). Megnéztem a dsc biztijeit és kiderült a 61-es számú a hiba oka. Tehát teljes a siker működik végre.








Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2018. október 23. kedd, 14:07

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. október 19. péntek, 20:24


Baranyai2 írta:
YELLOW írta:
Baranyai2 írta: Sziasztok
A dsc nem mukodik az autoban,a bmw scanner-rel kiolvasva ezeket a hibakodokat irja: ABS* -> 5E1F/E0 - PT-CAN chassis number wrong / ECU not initialized.
5DF0/E0 - Pump unit faulty.
tudja valaki ezekre a hibakodokra a megoldást? Esetleg valaki tud segiteni a hiba elhárításában?
Köszi.


hát nekem ebből úgy tűnik, hogy az ABS tömb nem jó. hogy annak melyik szelepe vagy annak mágnestekercse az jó kérdés. de mintha nem is lenne jó a kommunikáció vele.
van olyan diag progi, amivel lehet a köröket működtetni. azzal is lehet szűkíteni a kört, hogy esetleg az egész nem jó, vagy csak egy része. részletesebben nem emgyek bele, mert lehet csak az elektronika részével van valami, stb. hogy érdemes-e javítani? én javítanám magamnak, vagyis megpróbálnám. de egy bontott tömb, sem nagy összeg.


Az új dsc-t csere után programozni kell ha jól tudom.Melyik programmal lehet? A mostani is arra panaszkodik hogy az alvázszám hibás nem lehet ez a hiba oka?


én inkább arra gondolnék, hogy nem olvassa ki.
elvileg működésben nem befolyásoló tényező, az eltérő alvázszám. nem láttam még ilyet, lehet hibát dob rá ha eltér.
programozni elvileg nem nagyon kell, de lehet mókolgatni vele. ha tök ugyanolyan, mint az előző, akkor az előző progiját le kell tölteni és ebbe fel. illetve magát a DSC adaptációkat nullázni. több féle programok jók ezekhez. valami scenner-rel is meg lehet oldani. pl, VIN átírás. de lehet mást is. programozni mást használok, a scennert főleg hibakódolvasásra, de olykor programozás, az INPA jó adaptáció nullázásra, vagy szintén hibakód olvasásra.
de ezekbe most én nem megyek bele.