autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 523i
Évjárat: 2009

státusz smokie

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2018. április 16. hétfő, 13:10


Spudoar írta:
KGR írta:
Chris0208 írta: sziasztok, tudtok megbízható, autómata váltó szervízt vagy szerelőt Budapesten?
Köszönöm,


Én Gödöllőn tudok egy olyat akit sok helyen ajánlottak. Én váltóolaj cserén voltam nála és nem volt semmi problémám, viszont ahogy másoktól olvastam fórumokon, nem lehúzós fajta és ért hozzá. Karaba Zoltán


Hali!
MEg tudnád adni Karaba számát?


Hali, nekem ZF 8HP váltóm van. Ha neked is, akkor nem bíznám jó szívvel egyszerű váltószerelőre a dolgot. A diagnosztizáláshoz elengedhetetlen egy megbízható, naprakész állapotú gyári szoftver. Sőt, a hiba javítása után ismételten fel kell tanitani (adaptálni) a javított váltót a motorvezérlőhöz, ami szintén csak gyári szoftverrel lehetséges. A másik, hogy a szerelés után szükséges lehet a "lifetime" olaj cseréjére is, ami nem egyszerű történet. Nem lehet csak egyszerűen leengedni a régit, és betölteni az újat. Erre spéci technológiája van a ZF-nek. Rengeteg kárt tud okozni egy szakszerűtlenül végrehejtott olajcsere!!! Röviden: nem kísérletezgetnék bármilyen szerelővel pusztán azért, mert már látott ilyet szétszerelve.
Az enyém is rendetlenkedett elég sokat úgy 200-220e km környékén. Dobálta a legkülönfélébb hibakódokat, és a vezérlés többször szervíz-üzemmódba tette a váltót. Több váltószerelőt is megkerestem a főváros környékén, de komoly diagnosztikát nem tudtak csinálni, csak tippelgettek.
Sok-sok hibakód olvasás és hibakód elemzés után a szerelőmmel úgy ítéltük meg, hogy a hiba oka a váltó mechatronik elektromos problémája lehet (jelszakadások a CAN bus és a váltó között, különféle kommunikációs hibák, stb..
Nekem a nagytarcsai hivatalos ZF váltószervíz csinálta meg végül (gyártói garanciával!!!) és viszonylag normális áron. Azóta kb. 50 e Km-t mentem vele, és semmi gond, olyan mint az új.
Ha érdekelnek a részletek, akkor írj rám, és segítek.
Ja, és végül: semmi érdekeltségem nincs a nagytarcsai céggel, egyszerű BMW-user vagyok, akit fél évig szívatott a váltó DD



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. április 16. hétfő, 13:13

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Spudoar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. április 16. hétfő, 08:54


KGR írta:
Chris0208 írta: sziasztok, tudtok megbízható, autómata váltó szervízt vagy szerelőt Budapesten?
Köszönöm,


Én Gödöllőn tudok egy olyat akit sok helyen ajánlottak. Én váltóolaj cserén voltam nála és nem volt semmi problémám, viszont ahogy másoktól olvastam fórumokon, nem lehúzós fajta és ért hozzá. Karaba Zoltán


Hali!
MEg tudnád adni Karaba számát?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Spudoar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. április 16. hétfő, 08:50


Sziasztok!
Kb 50 km megtétele utaán felbukkan a kis fogaskerék felkiáltojellel.Nem teszi szerviz modba.Olajat cseréltem szürövel,de ennek ellenére ezek után is felbukkan a hibajel...
Inpával ezeket olvastam ki-túl sok kuplung csúszás,olaj 92C fokos,meg valami csatlakozó..
Tudna valaki ajánlani valami korrekt váltós szakit ,Pest ,vagy Heves esetleg Nógrád és JNSzolnok megyében?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz Minambres

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. január 17. szerda, 10:41


Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy van egy BMW 320d 2011-es automata váltóval és azt kezdtem tapasztalni, hogy kisebb sebességnél 2-ből 3-ba váltásnál érzésem szerint nagyobbat ránt mint a többi fokozatnál, ahol szinte minimálisan érezni csak a váltást.
Viszont ha erőteljesebb a gyorsítás, akkor nem nagyon észlelhető ez a tünet.(vagy csak minimálisan)

Mi okozhatja a problémát?

Bitu79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 6% (43 pont) | Hozzászólások: 666

Elküldve: 2017. december 13. szerda, 23:35


Ladislav írta: Nemrég vettem es azt szeretném kérdezni hogy a váltó kar mellett a kis sárga pont világít mikor sebességbe rakom vagy uresbe szépen jelzi de mikor leallitom és bezarom az autót a kis sárga pont meg mindig vilagit. Ez normális vagy talán szervizbe kellene vinnem ? A műszerfalon egy hibát nem mutat és a váltó is szépen teszi a dolgát. Ha valaki tudja várom a hozzászólásokat. Üdv mindenkinek


Olyasmit írnak a neten erről,hogy normális.15 perc után már nem fog világítani kb.Ezek ilyenek.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. december 13. szerda, 23:36

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 523i
Évjárat: 1997

státusz Ladislav

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2017. december 09. szombat, 17:43


Nemrég vettem es azt szeretném kérdezni hogy a váltó kar mellett a kis sárga pont világít mikor sebességbe rakom vagy uresbe szépen jelzi de mikor leallitom és bezarom az autót a kis sárga pont meg mindig vilagit. Ez normális vagy talán szervizbe kellene vinnem ? A műszerfalon egy hibát nem mutat és a váltó is szépen teszi a dolgát. Ha valaki tudja várom a hozzászólásokat. Üdv mindenkinek

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz vadrece

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2017. december 08. péntek, 15:15


Szijasztok
E46 320d autómata váltós autóm van,ami 1500-2000 közti tartományban egyenletestempóból való enyhébb gyorsuláskor remegni kezd.Intenzivebb gyorsuláskor viszont semmi.Valamint ugyan ebben a tartományban tempómatal néha lebegni kezd a fordulatszám jelző mánus.Cseréltettem már váltó olajat (gyári) is szűrövel együtt,de a problémán nem segített.Ha esetleg valami infóval tudna valaki szólgálni ez felől,megköszönném.


státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2017. február 03. péntek, 19:26


Hirax7777 írta: Üdv.

Bmw e46 320d 136 l automon tapasztaltam azt hogy nagyon ritkán kb 3 havonta egyszer kiad egy olyan hibakódot hogy a váltó állapot jelző mellet kiad egy fogaskerékben felkiáltó jelet.
Valaki esetleg tudja mi ez? megyek kiolvastatni de csak két hét múlva tudok és jó lenne azért tudni hogy mi lehet.


Csekkoltasd le az olajszintet szvsz keves van benne.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14873 pont) | Hozzászólások: 16098

Elküldve: 2017. február 03. péntek, 07:33


Hirax7777 írta: Üdv.

Bmw e46 320d 136 l automon tapasztaltam azt hogy nagyon ritkán kb 3 havonta egyszer kiad egy olyan hibakódot hogy a váltó állapot jelző mellet kiad egy fogaskerékben felkiáltó jelet.
Valaki esetleg tudja mi ez? megyek kiolvastatni de csak két hét múlva tudok és jó lenne azért tudni hogy mi lehet.


több minden lehet. lehet egy olajcsere nem ártana benne.
nem vált másképp? durván, vagy furán? lehet egy SW upgrade sem értana annak a váltónak, és akár a motornak is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Hirax7777

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. február 03. péntek, 07:29


Üdv.

Bmw e46 320d 136 l automon tapasztaltam azt hogy nagyon ritkán kb 3 havonta egyszer kiad egy olyan hibakódot hogy a váltó állapot jelző mellet kiad egy fogaskerékben felkiáltó jelet.
Valaki esetleg tudja mi ez? megyek kiolvastatni de csak két hét múlva tudok és jó lenne azért tudni hogy mi lehet.


Fujti
autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz Fujti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2017. január 02. hétfő, 21:23


Neha inditaskor letilt es azt irja valto hiba inditsam ujra, utana hetekig megy szepen.
Kiolvastam a hibat 5014 aram ellatas.
Tudjatok konkretan mi lehet?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Dropi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2016. november 30. szerda, 12:55


Dropi írta:
YELLOW írta:
Dropi írta:
YELLOW írta:
Dropi írta: Sziasztok, elég összetett kérdésem lenne. Az autom 320d, E46, 2000.
Gyanúsan lassan indult, de nem foglalkoztam vele, mikor megvettem áprilisban, elfogadtam, hogy ilyen, lassan csúsztat biztos. Majd nyáron a nagy melegben legkondival 2-3-szor indulas után bevágta magát vészüzemmódba városban. Csak indulás után közvetlenül mindig.Leállítottam, újra indítottam, minden oké.
Csakhogy...
Eljött a tél, egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy egy emelkedőn beszaggatott. Majd ezt még 2-3x eljátszotta azon a rövid 10 km-es úton. Leálltam vele a melóban a garázsba, majd mikor elindultam vele, láss csodát úgy indult, mint még soha. Mint egy autó! Összehasonlíthatatlan volt az eddigi lassúsággal. Viszont ahogy jobban odaléptem neki, megint beszaggatott.
Azóta ezt játszogatjuk. Ha lassan indul csak, akor nem szaggat, ha rendesen, normalisan gyorsan, akkor viszont szaggat. Persze uresben is adtam neki gazfroccsoket, akkor semmi szaggatas.
Meg korabban osszel kiolvastattam a hibakodokat, ott kettot jelzett:
5 fok. aut. sebváltó GS 20
32 Fokozat-ellenőrzés 1-es fokozat - HIBÁS
50 Vezérlő egység - HIBÁS

Valakinek van tippje, mi lehet vele?
Én olajat nem cseréltem áprilistól, de olvastam több helyen, hogy a BMW nem is ajánlja, hogy bármikor is cseréljünk benne.


pedig célszerű olajat cserélni.
alap esetben egy SW frissítés kellene a váltónak. ha nem változik, akkor váltóolaj és szűrő csere.
ez után érdemes tovább menni.
persze "örökélet" olaj van benne, amíg tönkre nem megy a váltó. csak nem mindegy mennyi km-nél következik be. csere nélkül 300-nál, vagy cserével 700-nál. de ugye már előtte is rosszalkodhat. most nyilván van olyan, akinek 400 van benne eredeti olajjal, de kitudja meddig megy el. ez ilyen dolog.


Köszi, megpróbálom akkor ezt. Hol érdemes körülnéznem ezzela frissítéssel kapcsolatban? Mennyi egy ilyen kb? Mire számítsak?



szerintem 5-10ezer körül meg van a frissítés. hát nem adtad meg tartózkodási helyed, így mondhatnék jó sokat.
az a baj, ha hivatalos helyre viszed, úgysem ezt csinálják, hanem eléd baxnak egy listát, hogy ezeket kell javítani, aztán lehet csak SW lesz valóságban, papírom meg több 10ezres tétel.
SW-t frissíteni, vagy újra tölteni nem tud akárki, speciális interface, program kell hozzá.


Koszi, Budapest.
Tudsz akkor esetleg mondani helyeket?




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Dropi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2016. november 29. kedd, 21:44


YELLOW írta:
Dropi írta:
YELLOW írta:
Dropi írta: Sziasztok, elég összetett kérdésem lenne. Az autom 320d, E46, 2000.
Gyanúsan lassan indult, de nem foglalkoztam vele, mikor megvettem áprilisban, elfogadtam, hogy ilyen, lassan csúsztat biztos. Majd nyáron a nagy melegben legkondival 2-3-szor indulas után bevágta magát vészüzemmódba városban. Csak indulás után közvetlenül mindig.Leállítottam, újra indítottam, minden oké.
Csakhogy...
Eljött a tél, egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy egy emelkedőn beszaggatott. Majd ezt még 2-3x eljátszotta azon a rövid 10 km-es úton. Leálltam vele a melóban a garázsba, majd mikor elindultam vele, láss csodát úgy indult, mint még soha. Mint egy autó! Összehasonlíthatatlan volt az eddigi lassúsággal. Viszont ahogy jobban odaléptem neki, megint beszaggatott.
Azóta ezt játszogatjuk. Ha lassan indul csak, akor nem szaggat, ha rendesen, normalisan gyorsan, akkor viszont szaggat. Persze uresben is adtam neki gazfroccsoket, akkor semmi szaggatas.
Meg korabban osszel kiolvastattam a hibakodokat, ott kettot jelzett:
5 fok. aut. sebváltó GS 20
32 Fokozat-ellenőrzés 1-es fokozat - HIBÁS
50 Vezérlő egység - HIBÁS

Valakinek van tippje, mi lehet vele?
Én olajat nem cseréltem áprilistól, de olvastam több helyen, hogy a BMW nem is ajánlja, hogy bármikor is cseréljünk benne.


pedig célszerű olajat cserélni.
alap esetben egy SW frissítés kellene a váltónak. ha nem változik, akkor váltóolaj és szűrő csere.
ez után érdemes tovább menni.
persze "örökélet" olaj van benne, amíg tönkre nem megy a váltó. csak nem mindegy mennyi km-nél következik be. csere nélkül 300-nál, vagy cserével 700-nál. de ugye már előtte is rosszalkodhat. most nyilván van olyan, akinek 400 van benne eredeti olajjal, de kitudja meddig megy el. ez ilyen dolog.


Köszi, megpróbálom akkor ezt. Hol érdemes körülnéznem ezzela frissítéssel kapcsolatban? Mennyi egy ilyen kb? Mire számítsak?



szerintem 5-10ezer körül meg van a frissítés. hát nem adtad meg tartózkodási helyed, így mondhatnék jó sokat.
az a baj, ha hivatalos helyre viszed, úgysem ezt csinálják, hanem eléd baxnak egy listát, hogy ezeket kell javítani, aztán lehet csak SW lesz valóságban, papírom meg több 10ezres tétel.
SW-t frissíteni, vagy újra tölteni nem tud akárki, speciális interface, program kell hozzá.


Koszi, Budapest.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14873 pont) | Hozzászólások: 16098

Elküldve: 2016. november 29. kedd, 21:26


Dropi írta:
YELLOW írta:
Dropi írta: Sziasztok, elég összetett kérdésem lenne. Az autom 320d, E46, 2000.
Gyanúsan lassan indult, de nem foglalkoztam vele, mikor megvettem áprilisban, elfogadtam, hogy ilyen, lassan csúsztat biztos. Majd nyáron a nagy melegben legkondival 2-3-szor indulas után bevágta magát vészüzemmódba városban. Csak indulás után közvetlenül mindig.Leállítottam, újra indítottam, minden oké.
Csakhogy...
Eljött a tél, egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy egy emelkedőn beszaggatott. Majd ezt még 2-3x eljátszotta azon a rövid 10 km-es úton. Leálltam vele a melóban a garázsba, majd mikor elindultam vele, láss csodát úgy indult, mint még soha. Mint egy autó! Összehasonlíthatatlan volt az eddigi lassúsággal. Viszont ahogy jobban odaléptem neki, megint beszaggatott.
Azóta ezt játszogatjuk. Ha lassan indul csak, akor nem szaggat, ha rendesen, normalisan gyorsan, akkor viszont szaggat. Persze uresben is adtam neki gazfroccsoket, akkor semmi szaggatas.
Meg korabban osszel kiolvastattam a hibakodokat, ott kettot jelzett:
5 fok. aut. sebváltó GS 20
32 Fokozat-ellenőrzés 1-es fokozat - HIBÁS
50 Vezérlő egység - HIBÁS

Valakinek van tippje, mi lehet vele?
Én olajat nem cseréltem áprilistól, de olvastam több helyen, hogy a BMW nem is ajánlja, hogy bármikor is cseréljünk benne.


pedig célszerű olajat cserélni.
alap esetben egy SW frissítés kellene a váltónak. ha nem változik, akkor váltóolaj és szűrő csere.
ez után érdemes tovább menni.
persze "örökélet" olaj van benne, amíg tönkre nem megy a váltó. csak nem mindegy mennyi km-nél következik be. csere nélkül 300-nál, vagy cserével 700-nál. de ugye már előtte is rosszalkodhat. most nyilván van olyan, akinek 400 van benne eredeti olajjal, de kitudja meddig megy el. ez ilyen dolog.


Köszi, megpróbálom akkor ezt. Hol érdemes körülnéznem ezzela frissítéssel kapcsolatban? Mennyi egy ilyen kb? Mire számítsak?



szerintem 5-10ezer körül meg van a frissítés. hát nem adtad meg tartózkodási helyed, így mondhatnék jó sokat.
az a baj, ha hivatalos helyre viszed, úgysem ezt csinálják, hanem eléd baxnak egy listát, hogy ezeket kell javítani, aztán lehet csak SW lesz valóságban, papírom meg több 10ezres tétel.
SW-t frissíteni, vagy újra tölteni nem tud akárki, speciális interface, program kell hozzá.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Dropi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2016. november 29. kedd, 20:56


YELLOW írta:
Dropi írta: Sziasztok, elég összetett kérdésem lenne. Az autom 320d, E46, 2000.
Gyanúsan lassan indult, de nem foglalkoztam vele, mikor megvettem áprilisban, elfogadtam, hogy ilyen, lassan csúsztat biztos. Majd nyáron a nagy melegben legkondival 2-3-szor indulas után bevágta magát vészüzemmódba városban. Csak indulás után közvetlenül mindig.Leállítottam, újra indítottam, minden oké.
Csakhogy...
Eljött a tél, egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy egy emelkedőn beszaggatott. Majd ezt még 2-3x eljátszotta azon a rövid 10 km-es úton. Leálltam vele a melóban a garázsba, majd mikor elindultam vele, láss csodát úgy indult, mint még soha. Mint egy autó! Összehasonlíthatatlan volt az eddigi lassúsággal. Viszont ahogy jobban odaléptem neki, megint beszaggatott.
Azóta ezt játszogatjuk. Ha lassan indul csak, akor nem szaggat, ha rendesen, normalisan gyorsan, akkor viszont szaggat. Persze uresben is adtam neki gazfroccsoket, akkor semmi szaggatas.
Meg korabban osszel kiolvastattam a hibakodokat, ott kettot jelzett:
5 fok. aut. sebváltó GS 20
32 Fokozat-ellenőrzés 1-es fokozat - HIBÁS
50 Vezérlő egység - HIBÁS

Valakinek van tippje, mi lehet vele?
Én olajat nem cseréltem áprilistól, de olvastam több helyen, hogy a BMW nem is ajánlja, hogy bármikor is cseréljünk benne.


pedig célszerű olajat cserélni.
alap esetben egy SW frissítés kellene a váltónak. ha nem változik, akkor váltóolaj és szűrő csere.
ez után érdemes tovább menni.
persze "örökélet" olaj van benne, amíg tönkre nem megy a váltó. csak nem mindegy mennyi km-nél következik be. csere nélkül 300-nál, vagy cserével 700-nál. de ugye már előtte is rosszalkodhat. most nyilván van olyan, akinek 400 van benne eredeti olajjal, de kitudja meddig megy el. ez ilyen dolog.


Köszi, megpróbálom akkor ezt. Hol érdemes körülnéznem ezzela frissítéssel kapcsolatban? Mennyi egy ilyen kb? Mire számítsak?