autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2001

státusz ZsoltR

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2017. február 22. szerda, 03:24


Sziasztok
Bmw 318ci 143lo az a bajom volna vele hogy hideg motornál kikapcsol az egyik henger . Ki cseréltem a 4 gyertyát és a 4 trafót. Utána is csinálta. Valaki tugya mi lehet a baj .
Előre is köszönöm

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz liga86

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 33

Elküldve: 2017. február 15. szerda, 10:54


Pocses írta:
rup677 írta: Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék.143 lovas 18i, múlt héten tankolásnál ellenőriztem az olajszintet és kicsit benzin szagú volt, most így 400 km után egy literrel több lett benne, és mivel olajat nem öntöttem bele gondolom benzinből.A kérdésem az lenne hogy ennél a motornál ez csakis a gyűrűnél keveredhet? magyarul kopott motorról van szó, vagy esetleg más vonalon is el lehet indulni?


Ezt sajna nem tudom, de arra figyelj 200ezer futott km-nél a vezérműlánc az cserés mert már lóghat nem kicsit!


Hali. megkérdezhetem hogy miből állapítod meg hogy egy literrel több?( nivopálca min.max. között van 1 liter) a fogyasztásod drasztikusan meggkellene hogy nőjön ahoz hogy a motorba annyi benzin kerüljön! a benzin szag a motorban lehet akár magassabb fogyasztás ( légtömeg mérő vagy lambdaszonda hiba) ha tankolásnál ellenőrizted feltételezem nem hagytad hogy az olaj rendesen vissza folyon ahova kell neki(nem két perc)?! ebben a motorban az olaj inkább eltűnik mintsem több legyen

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2017. február 15. szerda, 08:59


rup677 írta: Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék.143 lovas 18i, múlt héten tankolásnál ellenőriztem az olajszintet és kicsit benzin szagú volt, most így 400 km után egy literrel több lett benne, és mivel olajat nem öntöttem bele gondolom benzinből.A kérdésem az lenne hogy ennél a motornál ez csakis a gyűrűnél keveredhet? magyarul kopott motorról van szó, vagy esetleg más vonalon is el lehet indulni?


Ezt sajna nem tudom, de arra figyelj 200ezer futott km-nél a vezérműlánc az cserés mert már lóghat nem kicsit!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2004

státusz rup677

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2017. február 14. kedd, 18:17


Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék.143 lovas 18i, múlt héten tankolásnál ellenőriztem az olajszintet és kicsit benzin szagú volt, most így 400 km után egy literrel több lett benne, és mivel olajat nem öntöttem bele gondolom benzinből.A kérdésem az lenne hogy ennél a motornál ez csakis a gyűrűnél keveredhet? magyarul kopott motorról van szó, vagy esetleg más vonalon is el lehet indulni?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz nacsati

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. február 08. szerda, 19:41



Sziasztok!

Találkoztatok hasonló hanggal? Ha igen mi volt a megoldás?
https://www.youtube.com/watch?v=WL_tBSDoRxY

E46 N42B20 motor
A valvetronic motor már cserélve lett de a hang nem szűnt meg. Meleg motornál kis gáz adásra kerepel nagyobb fordulaton elhalkul ez a hang.

Köszi előre is a segítséget.

Gabesz1701
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2007

státusz Gabesz1701

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. február 06. hétfő, 08:00


YELLOW írta:
ZsoltR írta: Sziasztok nem bisztos hogy ide tartozik . Aba töröm a fejem hogy motrot cserélve változtatnék mert az autó szép de szeretnék egy nagyobb metrót pl 325-nek a motort . Az a kérdésem hogy mit kellene cserélni a motoron a kipufogó rendszeren a gardánon kívül. És mi a véleményetek hozzá hogy lesz egy nagy különbség a 4 henger 143 lóerő között. Most úgy gondolom hogy 70% kicserélés. Előre is köszönöm a választ


nagyobb metrót Budapest is szeretne
hát ez nem ennyiből áll. váltó is más, diffi is (sőt szerintem akkor már más hátsó futómű kell kompletten, mert a féltengelyek is vastagabbak szerintem). más a fékrendszer, nagyobb. ECU, na meg a papíroztatás.
értem amit mondasz, de akinek kevés az, az eleve vegyen nagyobb motorosat.


Annyira nem jártam utána a témának, de nekem is megfordul a fejemben, hogy a kis 318i-ből csinálok egy nagyobbat. Mert tudom, hogy ebben mi minden lett rendbe téve.
De annyi mindent kell cserélni, hogy igazából szerintem lóvéba ugyanott van mintha veszek egy másik autót. De engem is érdekel ki mit gondol a témában... vajon mennyibe lenne full kompletten papírozva mindent kicserélni?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. február 05. vasárnap, 09:26


ZsoltR írta: Sziasztok nem bisztos hogy ide tartozik . Aba töröm a fejem hogy motrot cserélve változtatnék mert az autó szép de szeretnék egy nagyobb metrót pl 325-nek a motort . Az a kérdésem hogy mit kellene cserélni a motoron a kipufogó rendszeren a gardánon kívül. És mi a véleményetek hozzá hogy lesz egy nagy különbség a 4 henger 143 lóerő között. Most úgy gondolom hogy 70% kicserélés. Előre is köszönöm a választ


nagyobb metrót Budapest is szeretne
hát ez nem ennyiből áll. váltó is más, diffi is (sőt szerintem akkor már más hátsó futómű kell kompletten, mert a féltengelyek is vastagabbak szerintem). más a fékrendszer, nagyobb. ECU, na meg a papíroztatás.
értem amit mondasz, de akinek kevés az, az eleve vegyen nagyobb motorosat.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2001

státusz ZsoltR

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2017. február 05. vasárnap, 06:26


Sziasztok nem bisztos hogy ide tartozik . Aba töröm a fejem hogy motrot cserélve változtatnék mert az autó szép de szeretnék egy nagyobb metrót pl 325-nek a motort . Az a kérdésem hogy mit kellene cserélni a motoron a kipufogó rendszeren a gardánon kívül. És mi a véleményetek hozzá hogy lesz egy nagy különbség a 4 henger 143 lóerő között. Most úgy gondolom hogy 70% kicserélés. Előre is köszönöm a választ

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. február 02. csütörtök, 07:15


ZsoltR írta: Sziasztok
Egy BMW 318 e46 2.0 143 lovas 2001 van . Az a kérdésem lenne hogy miért eszik sok olajat. Én amit észrevettem hogy fent az olaj sarkánál és lentebb a motor tiszta olaj. Körülbelül 10.000km alatt 2-2.5L eszik meg. Mi lehet az oka?
Köszönöm előre is a választ.


azért, mert ez egy ilyen sz@r motor. mindegyik eszi.
az enyém nem. hmm... biztos azért, mert csak 1.8-as és mert nem használom
alapvetően a 10ezer alatt 2-2,5L olaj nem sok, hisz újabb motoroknál, más márkáknál a kézikönyve azt írják, hogy 1000km (ezer)/ 1 liter elfogadott. LOL
ezzel védve vannak. nem tudom nekem 12ezer alatt is 1-2 decit fogyasztott el.
a lényeg. sajnos kitudja korábban milyen olajat használtak, sűrűbben cserélték-e mint a hivatalos intervallum. hogyan használták az autót.
általában elmondható, hogy a szelepszár szimmeringnél csípi el az olajat. kikeményednek. cserélni kell őket. a fent felsorolt lehetőségek miatt, amikről lehet nem tudni sokat, elkoptak a gyűrűk a dugókon. (km mennyi?). másik tipikus úgymond a kartergázszűrő/lecsapató/szellőztető (kinek, hogy tetszik) hibájából is lehet.
ha kéken főstől, akkor bármi lehet "elégetlen" olaj kerül ki az égéstérből.
szerintem a 2,5 liter 10ezer alatt sok, ha az enyémhez visszonyítom, hiába védekezik a cég. ami 1000km alatt 1 litert megeszik az régen rossz és nem normális.
na és persze el ne felejtsem az olajtól is függ. bár nekem a 0w-30-at sem eszi. pedig többször is volt benne. ha pedig gagyi márkát használsz, vagy nem biztos forrásból van, akkor bármi lehet benne.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2001

státusz ZsoltR

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2017. február 02. csütörtök, 03:20


Sziasztok
Egy BMW 318 e46 2.0 143 lovas 2001 van . Az a kérdésem lenne hogy miért eszik sok olajat. Én amit észrevettem hogy fent az olaj sarkánál és lentebb a motor tiszta olaj. Körülbelül 10.000km alatt 2-2.5L eszik meg. Mi lehet az oka?
Köszönöm előre is a választ.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2001

státusz istvan0906

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. január 11. szerda, 21:07


Sziasztok. E46-osomnál áll az olaj az olajszűrőháznál. Mi lehet a gond? Honnan szívároghat? Fogy is az olaj elég szépen.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. január 04. szerda, 13:06


attila88 írta:
YELLOW írta:
attila88 írta: Sziasztok az lenne a kèrdèsem hogy e46 318ibe mennyire macera, koltseges beèpìteni egy hatos váltót?


szerintem nem éri meg vele kínlódni. kivétel ez alól, ha mondjuk váltót kellene cserélni, és mondjuk amúgy is elég nagy felújításra szorul az autó.
ugyanis más difi, kardán kell a 6-os váltóhoz, sőt lehet féltengelyek is. akkor meg már érdemesebb egy komplett bontott futóművet cserélni.
ja és a 6-os váltóval, ha eddig volt tempomatod, akkor ha minden igaz a 6. fokozatban már nem lesz. úgy meg nincs értelme a tempomatnak sem, hisz pályán jön jól a tempomat, akkor meg gondolom nem 5-ben akarsz járkálni.
nekem ez a véleményem, lehet másnak más lesz.


Rendben köszönöm a gyors választ Kár mert ez az 5ös váltó elèg kevès pályára. :/


miért lenne kevés? jó éppen pöröghetne mondjuk egy 300-al kevesebbet a motor autópálya tempónál, de a legtöbb autó ugyanennyit pörög 90-nél, 130-nál, mint a BMW. tehát a fokozatok úgy vannak kiosztva áttétel ügyileg. esetleg egy difi cserét lenne érdemes, de akkor meg nem pörögne úgy az autó, lassabban gyorsulna.
túl nagy különbségek nincsenek, mert a váltó és a difi áttátelek úgy vannak összepárosítva, hogy 5 sebesség hozzá való difivel, kb ugyanott van mint a 6 sebességes a saját difijével.
aki tud az áttételekkel számolni, az jobban megmondja ezt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2003

státusz attila88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2017. január 04. szerda, 12:29


YELLOW írta:
attila88 írta: Sziasztok az lenne a kèrdèsem hogy e46 318ibe mennyire macera, koltseges beèpìteni egy hatos váltót?


szerintem nem éri meg vele kínlódni. kivétel ez alól, ha mondjuk váltót kellene cserélni, és mondjuk amúgy is elég nagy felújításra szorul az autó.
ugyanis más difi, kardán kell a 6-os váltóhoz, sőt lehet féltengelyek is. akkor meg már érdemesebb egy komplett bontott futóművet cserélni.
ja és a 6-os váltóval, ha eddig volt tempomatod, akkor ha minden igaz a 6. fokozatban már nem lesz. úgy meg nincs értelme a tempomatnak sem, hisz pályán jön jól a tempomat, akkor meg gondolom nem 5-ben akarsz járkálni.
nekem ez a véleményem, lehet másnak más lesz.


Rendben köszönöm a gyors választ Kár mert ez az 5ös váltó elèg kevès pályára. :/

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. január 04. szerda, 12:10


attila88 írta: Sziasztok az lenne a kèrdèsem hogy e46 318ibe mennyire macera, koltseges beèpìteni egy hatos váltót?


szerintem nem éri meg vele kínlódni. kivétel ez alól, ha mondjuk váltót kellene cserélni, és mondjuk amúgy is elég nagy felújításra szorul az autó.
ugyanis más difi, kardán kell a 6-os váltóhoz, sőt lehet féltengelyek is. akkor meg már érdemesebb egy komplett bontott futóművet cserélni.
ja és a 6-os váltóval, ha eddig volt tempomatod, akkor ha minden igaz a 6. fokozatban már nem lesz. úgy meg nincs értelme a tempomatnak sem, hisz pályán jön jól a tempomat, akkor meg gondolom nem 5-ben akarsz járkálni.
nekem ez a véleményem, lehet másnak más lesz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2003

státusz attila88

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2017. január 04. szerda, 12:02


Sziasztok az lenne a kèrdèsem hogy e46 318ibe mennyire macera, koltseges beèpìteni egy hatos váltót?