autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 325ti
Évjárat: 2001

státusz frankopetre

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. november 20. hétfő, 18:22


Sziasztok!

Van egy SW remap csomagom 325i E46 M54B25 motorhoz MS43 motorvezérlőre.
Van tapasztalatotok Galletto szoftverrel való flasheléssel kapcsolatban?

Üdv!

JhonnyReecoh79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 320Cd
Évjárat: 2006

státusz JhonnyReecoh79

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. április 04. kedd, 07:54


Sziasztok.
Egy 2006-os e46 320cd-m van. Hogyan lehet a tiltást kiszedni vagy feljebb tolni?
Tud valaki valami infót? Köszönöm.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (714 pont) | Hozzászólások: 3500

Elküldve: 2017. március 22. szerda, 20:37


rezso írta:
Az olaj vajon mennyi idő alatt melegszik túl?


Ez használattól függ. Normál hétköznapi használattal, mikor csak egy-egy rövid gyorsítás során használod ki a teljesítményt nem lesz tényező.
Esetleg ha pályanapozol, vagy huzamosabb ideig mennél nagy sebességgel (mondjuk 200 körül), amikor huzamosabb ideig van terhelve erősen a motor, akkor lehetne ez tényező szerintem. De utólag is lehet plusz olajhűtőt berakni ha kell.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (14625 pont) | Hozzászólások: 15972

Elküldve: 2017. március 21. kedd, 07:51


John írta:
viktor írta:
ZsoltR írta: Sziasztok a kérdésem az hogy BMW 318 143lovas mit lehetne kihozni belőle? Vagy megéri . Köszi előre a válaszokat

Benzinesből kb. semmit. Inkább költsd hasznosabbra a pénzed.


Köszönöm én is a tanácsot,ezek szerint igaz a legenda hogy benzinest nem Chipelünk


sokszor elmondtuk már, hogy sima szívó motor szoftveres tuningolása nem sokat ér.
tény a BMW motorokba nagyon sok tartalék van. tehát szinte gond nélkül tehetnél fel megfelelő méretű turbokat, kompresszorokat úgy, hogy nagyobb módosítást ne kelljen a motoron végre hajtani. egy szint felett már muszáj.
chip tuning turbos motorokra jó. de ott sem véletlen vannak úgy megírva az SW-k. a mai kis köbcentis turbos motorokkal pont ez a baj, hogy a lépést tartani tudja, erős legyen, így majdnem, hogy maxra ki van hazsnálva a motor. tehát azokon húzni már nem nagyon lehet. régi 15-20+ éves motorok esetében lehetne bőven. de mondom van egy szint, aminél az SW írás önmagában kevés.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 534

Elküldve: 2017. március 21. kedd, 00:25


viktor írta:
ZsoltR írta: Sziasztok a kérdésem az hogy BMW 318 143lovas mit lehetne kihozni belőle? Vagy megéri . Köszi előre a válaszokat

Benzinesből kb. semmit. Inkább költsd hasznosabbra a pénzed.
Köszönöm én is a tanácsot,ezek szerint igaz a legenda hogy benzinest nem Chipelünk



státusz rezso

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. március 20. hétfő, 23:17


Hello, kösz az infokat.

A különbbségek:
- Olajhútő hiánya
- kipufogó vastagság
- gyári turbó más, unixos ugyanaz.

A tuning műhelyet hiába kérdezném mert abban érdekeltek, hogy tuningoljak. A honlapjuk szerint csak a turbó más.
Az olaj vajon mennyi idő alatt melegszik túl?


Tano írta:

Helló!
Itt a kék gombra kattintva, majd pipálva és újra kékre kattintva le tudod tölteni az N13 technikai leírását. Ebben szerepel mindkét verzió. Ahogy gyorsan átfutottam, az olajhűtésben tér el az erősebb verzió, de persze apróbb eltérések még lehetnek amit itt nem részleteznek.
Illetve érdemes még az ETK-ban összehasonlítani a 16i és a 18i verziók ábráit/cikkszámait (pl csapágyak stb.), abból is látszódhat különbség. Ha ezek stimmelnek, akkor szerintem egy plusz olajhűtő alkalmazásával elbírja a 16i is a nagyobb teljesítményt. De erről egy tuningos szakembert kérdezz meg inkább.




Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (714 pont) | Hozzászólások: 3500

Elküldve: 2017. március 20. hétfő, 12:38


rezso írta: Üdv mindenki!

2015 F20 facelift 1.6 4 henger Turbo 136LE
(sajnos ilyet nem lehet választani a forumba regisztráláskor)

Az 1.6-ost lehetett kapni 170 majd 177 lóerővel is, amég meg nem jött helyette a 3 hengeres,nem sokkal a facelift után.
Szerintetek hardverileg miben különböznek a 136 lóerőstől?
Mekkora az esély, hogy a turbó tönkremegy, ha ez esetleg más?

Melyik chiptuning céget javasoljátok?
A netes keresgélés alapján az Autokorbel a legmeggyőzőbb.
Természetesen alacsony fordulaton is kell az erő, nem szeretem bőgetni.


Helló!
Itt a kék gombra kattintva, majd pipálva és újra kékre kattintva le tudod tölteni az N13 technikai leírását. Ebben szerepel mindkét verzió. Ahogy gyorsan átfutottam, az olajhűtésben tér el az erősebb verzió, de persze apróbb eltérések még lehetnek amit itt nem részleteznek.
Illetve érdemes még az ETK-ban összehasonlítani a 16i és a 18i verziók ábráit/cikkszámait (pl csapágyak stb.), abból is látszódhat különbség. Ha ezek stimmelnek, akkor szerintem egy plusz olajhűtő alkalmazásával elbírja a 16i is a nagyobb teljesítményt. De erről egy tuningos szakembert kérdezz meg inkább.


státusz rezso

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2017. március 19. vasárnap, 23:08


Üdv mindenki!

2015 F20 facelift 1.6 4 henger Turbo 136LE
(sajnos ilyet nem lehet választani a forumba regisztráláskor)

Az 1.6-ost lehetett kapni 170 majd 177 lóerővel is, amég meg nem jött helyette a 3 hengeres,nem sokkal a facelift után.
Szerintetek hardverileg miben különböznek a 136 lóerőstől?
Mekkora az esély, hogy a turbó tönkremegy, ha ez esetleg más?

Melyik chiptuning céget javasoljátok?
A netes keresgélés alapján az Autokorbel a legmeggyőzőbb.
Természetesen alacsony fordulaton is kell az erő, nem szeretem bőgetni.




autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (32 pont) | Hozzászólások: 227

Elküldve: 2017. február 02. csütörtök, 20:36


ZsoltR írta: Sziasztok a kérdésem az hogy BMW 318 143lovas mit lehetne kihozni belőle? Vagy megéri . Köszi előre a válaszokat

Benzinesből kb. semmit. Inkább költsd hasznosabbra a pénzed.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2001

státusz ZsoltR

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2017. február 02. csütörtök, 19:51


Sziasztok a kérdésem az hogy BMW 318 143lovas mit lehetne kihozni belőle? Vagy megéri . Köszi előre a válaszokat


státusz orbanlaci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. október 11. kedd, 21:55


spencer írta:
jrtom írta:
spencer írta: Sziasztok! Tudom nem ehhez a témához kapcsolódik ezért elnézést de nincs valaki heves-megyében aki vinne egy kört meg én is az e46(204lovas gyári) 330d-jével összehasonlítani a turbó éledésemet, hogy kiderítsem a gondot.
Köszönöm.


Szia. Ha fehérvár fele jársz akkor szívesen viszlek vele. Mondjuk az enyém chip-es. A helyedben visszaraknám az eredeti turbót. Nem olyan egyszerű összehozni. Kevés olyan ember van magyarországon aki képes rá.



Köszi, de sajnos a közeljövőben nem járok arra. A gyári turbó meg lesett és azért ajánlotta a turbós ismerősöm hogy akkor már egyel nagyobb legyen rajta.akkor szopás lesz és kínlódás beállítanom ez jó.


Üdv!
A nagyobb turbo kesobb tölt. Tobb a szálitott levegő mennyiség szegényebb a keverék is mindenkeppen hozza kellene irni a szoftvert.
Meg tudom csinalni.
Www.obnchiptuning.hu

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (88 pont) | Hozzászólások: 1279

Elküldve: 2016. július 31. vasárnap, 16:57


Bitu79 írta:
Mike83 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Mike83 írta: Sziasztok!

Ismeri valaki MMC Autochiptuning céget?
Valaki volt már náluk? Bármi tapasztalat? Megbizhatóak?

Köszi


Ha a 116i-t akarod chippeltetni,már most felejtsd el.Semmit sem ér kis teljesítményű szívómotornál.


ha pedig csak azért kell, hogy lehessen mondani, hogy Chip-pelt, akkor azt lehet anélkül is. kicsit erősebb autók ellen, sem így, sem úgy nem ér semmit, így legalább nem bánkódik, hogy pénzt dobott ki az ablakon a semmire.
anno a tuningláz őrületében 8-9 éve én is akartam, sőt már odáig jutottam, hogy árajánlatom volt turbo illetve kompresszor beépítésre. szerencsére letettem róla. nyilván ezek többet érnek mint egy sima Chip (ami vagy valós vagy nem és csak placebo), én úgy voltam vele, hogy nagyobb teljesítményhez több mindent kell cserélni, még több pénz, ha nem cserélek, akkor hamar gallyra megy minden, inkább maradjon tartós a motor, amennyire csak lehet.
én is szeretem a teljesítményt, a sebességet, ezért csábultam már el több esetben nagyobb motoros autók irányába. de a kontra még mindig több, mint ami mellette szólna.

szerintem sem erőltesd, inkább a pénzt költsd karbantartásra.


Nekem előtte egy Alfa 147 -em volt 1.6 - 120 lóerős ami valamennyivel jobban gyorsult nekem csak az a kis plusz hiányzik. 10 lóerő chiptuning káros a motor élettartalmára?



Sztem azt észre sem venni teljesítményben.De a te pénzed,arra költöd,amire gondolod.
Biztosan nem tesz jót a motornak sztem.Az más,hogy a tuningcégek mit mondanak.Nekik az az érdekük,hogy pénzt keressenek,legyen ügyfelük.


Nekem mostanában kezd változni a véleményem a chiptuninggal kapcsolatban. Mégpedig azért, mert ahogy egyre magasabb Euro 5-6 környezetvédelmi besorolásúak lesznek a gépek, úgy lesznek egyre tohonyábbak, egyre rosszabb a gázreakció, egyre kevésbé a vezető akarata szerint működnek, egyre inkább más szempontok alapján vannak programozva, nem a vezető igényei szerint. Hát ezen lehetne segíteni átprogramozással. És nem arra kell gondolni, hogy vérre menő küzdelmet folytatunk az utolsó lóerők kicsikarásáért, hanem csak arra, hogy a vezető akarata szerint működjön a gép. Lehet, hogy egyetlen lóerőt se kell pluszban beleírni, mindössze a gázreakciókat kell közvetlenre állítani. Az igazi gond itt kezdődik, mert a hazai csipesek közül nem tudom, ki az, aki olyan mélyen ismeri a motorvezérlő programokat, hogy egy ilyen beavatkozást el tud végezni. Vagy ki mögött áll egy olyan német/olasz/francia/angol tuningcég, ahol elegendő szakember dolgozik megfelelő szaktudással, akik ezt a házifeladatot elvégezték és árulják a kapcsolataiknak. Én 4 autóval ezelőtt próbálkoztam először és utoljára csiptuninggal internetről választott céggel akik persze nagyon profinak tűntek, de csúnyán elbaltázták a dolgot, még azelőtt visszacsináltattam (1nap után) hogy nagyobb baj nem lett a dologból. Szóval a legnagyobb probléma, hogy nem ismerjük a cégeket, sőt ha egy cég egy autóval sikeres volt, az nem garancia arra, hogy egy más típusú autóval is sikeresek lesznek.


Bitu79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 6% (41 pont) | Hozzászólások: 625

Elküldve: 2016. július 30. szombat, 21:18


Mike83 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Mike83 írta: Sziasztok!

Ismeri valaki MMC Autochiptuning céget?
Valaki volt már náluk? Bármi tapasztalat? Megbizhatóak?

Köszi


Ha a 116i-t akarod chippeltetni,már most felejtsd el.Semmit sem ér kis teljesítményű szívómotornál.


ha pedig csak azért kell, hogy lehessen mondani, hogy Chip-pelt, akkor azt lehet anélkül is. kicsit erősebb autók ellen, sem így, sem úgy nem ér semmit, így legalább nem bánkódik, hogy pénzt dobott ki az ablakon a semmire.
anno a tuningláz őrületében 8-9 éve én is akartam, sőt már odáig jutottam, hogy árajánlatom volt turbo illetve kompresszor beépítésre. szerencsére letettem róla. nyilván ezek többet érnek mint egy sima Chip (ami vagy valós vagy nem és csak placebo), én úgy voltam vele, hogy nagyobb teljesítményhez több mindent kell cserélni, még több pénz, ha nem cserélek, akkor hamar gallyra megy minden, inkább maradjon tartós a motor, amennyire csak lehet.
én is szeretem a teljesítményt, a sebességet, ezért csábultam már el több esetben nagyobb motoros autók irányába. de a kontra még mindig több, mint ami mellette szólna.

szerintem sem erőltesd, inkább a pénzt költsd karbantartásra.


Nekem előtte egy Alfa 147 -em volt 1.6 - 120 lóerős ami valamennyivel jobban gyorsult nekem csak az a kis plusz hiányzik. 10 lóerő chiptuning káros a motor élettartalmára?



Sztem azt észre sem venni teljesítményben.De a te pénzed,arra költöd,amire gondolod.
Biztosan nem tesz jót a motornak sztem.Az más,hogy a tuningcégek mit mondanak.Nekik az az érdekük,hogy pénzt keressenek,legyen ügyfelük.

Mike83
autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2007

státusz Mike83

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2016. július 30. szombat, 17:55


YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Mike83 írta: Sziasztok!

Ismeri valaki MMC Autochiptuning céget?
Valaki volt már náluk? Bármi tapasztalat? Megbizhatóak?

Köszi


Ha a 116i-t akarod chippeltetni,már most felejtsd el.Semmit sem ér kis teljesítményű szívómotornál.


ha pedig csak azért kell, hogy lehessen mondani, hogy Chip-pelt, akkor azt lehet anélkül is. kicsit erősebb autók ellen, sem így, sem úgy nem ér semmit, így legalább nem bánkódik, hogy pénzt dobott ki az ablakon a semmire.
anno a tuningláz őrületében 8-9 éve én is akartam, sőt már odáig jutottam, hogy árajánlatom volt turbo illetve kompresszor beépítésre. szerencsére letettem róla. nyilván ezek többet érnek mint egy sima Chip (ami vagy valós vagy nem és csak placebo), én úgy voltam vele, hogy nagyobb teljesítményhez több mindent kell cserélni, még több pénz, ha nem cserélek, akkor hamar gallyra megy minden, inkább maradjon tartós a motor, amennyire csak lehet.
én is szeretem a teljesítményt, a sebességet, ezért csábultam már el több esetben nagyobb motoros autók irányába. de a kontra még mindig több, mint ami mellette szólna.

szerintem sem erőltesd, inkább a pénzt költsd karbantartásra.


Nekem előtte egy Alfa 147 -em volt 1.6 - 120 lóerős ami valamennyivel jobban gyorsult nekem csak az a kis plusz hiányzik. 10 lóerő chiptuning káros a motor élettartalmára?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (14625 pont) | Hozzászólások: 15972

Elküldve: 2016. július 30. szombat, 15:05


Bitu79 írta:
Mike83 írta: Sziasztok!

Ismeri valaki MMC Autochiptuning céget?
Valaki volt már náluk? Bármi tapasztalat? Megbizhatóak?

Köszi


Ha a 116i-t akarod chippeltetni,már most felejtsd el.Semmit sem ér kis teljesítményű szívómotornál.


ha pedig csak azért kell, hogy lehessen mondani, hogy Chip-pelt, akkor azt lehet anélkül is. kicsit erősebb autók ellen, sem így, sem úgy nem ér semmit, így legalább nem bánkódik, hogy pénzt dobott ki az ablakon a semmire.
anno a tuningláz őrületében 8-9 éve én is akartam, sőt már odáig jutottam, hogy árajánlatom volt turbo illetve kompresszor beépítésre. szerencsére letettem róla. nyilván ezek többet érnek mint egy sima Chip (ami vagy valós vagy nem és csak placebo), én úgy voltam vele, hogy nagyobb teljesítményhez több mindent kell cserélni, még több pénz, ha nem cserélek, akkor hamar gallyra megy minden, inkább maradjon tartós a motor, amennyire csak lehet.
én is szeretem a teljesítményt, a sebességet, ezért csábultam már el több esetben nagyobb motoros autók irányába. de a kontra még mindig több, mint ami mellette szólna.

szerintem sem erőltesd, inkább a pénzt költsd karbantartásra.