autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2006

státusz PetiE90

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2016. március 02. szerda, 12:09


Sziasztok!

Nem találtam Nitro topikot, a tuning részben, ezért írok ide.

Mennyire bírja a nitrót az E90 1.6-os motor? http://www.nitrosystem.hu/ ?

Köszi előre is!

Autokorbel
autója adatai
Széria: 5
Típus: E34
Kivitel: Sedan
Modell: 524td
Évjárat: 1990

státusz Autokorbel

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. november 20. péntek, 12:00


drkiss írta: Sziasztok!

Vásároltam egy 2011-es F11-et a 120 kw-os motorral. Ez a motor (N47D20C) elvileg ugyanaz, mint a 135 kw-os.

Hogy lehet 135 kw-ost csinálni belőle?

Szeretnék chiptuningot, de nem tudom, hogy a 120 kw-ből fog kiindulni vagy ők előbb felviszik a 135 kww-ra.

Wallis power kit-es megoldást javasolt 530 ezerért a 135 kw eléréséhez. Én azt gondoltam, hogy a 135 kw-hoz elég lehet egy új szoftver.

Válaszokat előre is köszönöm!


Szia!

chiptuningnál mindig a gyári szoftverből indulunk ki. A Te esetedben nagyon pici eltérés van egy két korlátozó görbében a 184LE-höz képest. Gyakorlatilag ugyanazt lehet elérni ezen, mint a 184LE -s verziókon:
http://www.autokorbel.hu/hirek...hiptuning/

Üdv.
Péter




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. november 20. péntek, 12:02

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2007

státusz drkiss

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. október 22. csütörtök, 14:49


Máshol nem lehet venni power kit készletet?



szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. október 22. csütörtök, 10:53


drkiss írta: Sziasztok!

Vásároltam egy 2011-es F11-et a 120 kw-os motorral. Ez a motor (N47D20C) elvileg ugyanaz, mint a 135 kw-os.

Hogy lehet 135 kw-ost csinálni belőle?

Szeretnék chiptuningot, de nem tudom, hogy a 120 kw-ből fog kiindulni vagy ők előbb felviszik a 135 kww-ra.

Wallis power kit-es megoldást javasolt 530 ezerért a 135 kw eléréséhez. Én azt gondoltam, hogy a 135 kw-hoz elég lehet egy új szoftver.

Válaszokat előre is köszönöm!


Vedd meg inkább a gyári power kit készletet.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 520d
Évjárat: 2007

státusz drkiss

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2015. október 22. csütörtök, 10:23


Sziasztok!

Vásároltam egy 2011-es F11-et a 120 kw-os motorral. Ez a motor (N47D20C) elvileg ugyanaz, mint a 135 kw-os.

Hogy lehet 135 kw-ost csinálni belőle?

Szeretnék chiptuningot, de nem tudom, hogy a 120 kw-ből fog kiindulni vagy ők előbb felviszik a 135 kww-ra.

Wallis power kit-es megoldást javasolt 530 ezerért a 135 kw eléréséhez. Én azt gondoltam, hogy a 135 kw-hoz elég lehet egy új szoftver.

Válaszokat előre is köszönöm!

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2015. szeptember 03. csütörtök, 16:17


papamaci199 írta:
henesa írta:
papamaci199 írta:
csbalu írta:
papamaci199 írta: Sziasztok. Kecskemét környékén tudtok egy megbízható embert aki chippel? Szeretném feldobni picit a 136 lovas 20d-m.


Hehe, akkor cseréld le benne a porlasztókat, a turbót és a lendkereket. Ha ezek rendben és még mindig fel vagy dobódva anyagilag akkor jöhet a chip


a turbó jó állapotban van a múlthéten takarítottam geot, a porlasztók is jók a lendkereket nem néztem, így mostmár tudsz valakit kecskemét körül aki chippel?


Üdv ! Jászszentlászlón van egy ügyes srác 40e körül csinálja elérhetősége most nincs meg
de a sógi múlt héten ott chippeltette a touranját elkérem tőle ha kell.


Azt nagyon megköszönném.


nekem Mezöberénybe chipelték. Repül mint állat,de a kuplungot igen csak fel kel kevlároztatni mert 5 be padlozóm és kicsit csuszik

papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2015. szeptember 03. csütörtök, 00:10


henesa írta:
papamaci199 írta:
csbalu írta:
papamaci199 írta: Sziasztok. Kecskemét környékén tudtok egy megbízható embert aki chippel? Szeretném feldobni picit a 136 lovas 20d-m.


Hehe, akkor cseréld le benne a porlasztókat, a turbót és a lendkereket. Ha ezek rendben és még mindig fel vagy dobódva anyagilag akkor jöhet a chip


a turbó jó állapotban van a múlthéten takarítottam geot, a porlasztók is jók a lendkereket nem néztem, így mostmár tudsz valakit kecskemét körül aki chippel?


Üdv ! Jászszentlászlón van egy ügyes srác 40e körül csinálja elérhetősége most nincs meg
de a sógi múlt héten ott chippeltette a touranját elkérem tőle ha kell.


Azt nagyon megköszönném.


henesa
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz henesa

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2015. szeptember 02. szerda, 05:23


papamaci199 írta:
csbalu írta:
papamaci199 írta: Sziasztok. Kecskemét környékén tudtok egy megbízható embert aki chippel? Szeretném feldobni picit a 136 lovas 20d-m.


Hehe, akkor cseréld le benne a porlasztókat, a turbót és a lendkereket. Ha ezek rendben és még mindig fel vagy dobódva anyagilag akkor jöhet a chip


a turbó jó állapotban van a múlthéten takarítottam geot, a porlasztók is jók a lendkereket nem néztem, így mostmár tudsz valakit kecskemét körül aki chippel?


Üdv ! Jászszentlászlón van egy ügyes srác 40e körül csinálja elérhetősége most nincs meg
de a sógi múlt héten ott chippeltette a touranját elkérem tőle ha kell.

papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2015. szeptember 01. kedd, 22:46


csbalu írta:
papamaci199 írta: Sziasztok. Kecskemét környékén tudtok egy megbízható embert aki chippel? Szeretném feldobni picit a 136 lovas 20d-m.


Hehe, akkor cseréld le benne a porlasztókat, a turbót és a lendkereket. Ha ezek rendben és még mindig fel vagy dobódva anyagilag akkor jöhet a chip


a turbó jó állapotban van a múlthéten takarítottam geot, a porlasztók is jók a lendkereket nem néztem, így mostmár tudsz valakit kecskemét körül aki chippel?

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2015. szeptember 01. kedd, 10:40


papamaci199 írta: Sziasztok. Kecskemét környékén tudtok egy megbízható embert aki chippel? Szeretném feldobni picit a 136 lovas 20d-m.


Hehe, akkor cseréld le benne a porlasztókat, a turbót és a lendkereket. Ha ezek rendben és még mindig fel vagy dobódva anyagilag akkor jöhet a chip

papamaci199
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz papamaci199

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2015. szeptember 01. kedd, 03:00


Sziasztok. Kecskemét környékén tudtok egy megbízható embert aki chippel? Szeretném feldobni picit a 136 lovas 20d-m.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz spencer

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2015. augusztus 25. kedd, 20:30


BarG írta:
spencer írta:
BarG írta:
spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
toki24 írta:
spencer írta: Sziasztok!Akinek van tapasztalat a 330d chip után csak jobban használhatóbb lesz alulról is meg rúgósabb nyomatékú nem? Köszi



De igen csak ha nem jól csinálják utánna bánni fogod azt a napot is amikor eszedbe jutott a chip


De amilyen buta most alul kb 2400-es fordulatig nehéz megszoknom, főleg 5-6-ba 2300-2400 alatt jobb ha visszakapcsolok mert szenvedés előzni. Van egy ugyan ilyen 320d szedán a 150 lovas egy füstmentes 185 lovas chippel azzal rendesen élmény ehhez képest menni.


nem lehet, hogy valami nem oké azzal a motorral? azért egy 30d igen csak jól tud menni. mondom ezt úgy, hogy nem vagyok dízeles.


Végignéztem mindent rajta géppel is meg élő adatban és minden jó, légtömegmérő oké, turbó új (egy gt23-mat kapott egy 11 lapátos sűrítőkerékkel nem is a gyári gt2260v van rajta). Kipuff kinyitva(katalizátor off), szívósor alu dugóval ledugózva kuplung új, hajtáslánc hibátlan. Remélem nem hagytam ki semmit a listáról. Megadtam neki amit csak lehetett. A chipnek adok egy utolsó esélyt még hogy megszeressem az autót. 10-12 évvel ezelőtt az első autóm egy e36 320i volt de boldogabb voltam kehet még ha zabálta is a benzint...
Lehet túl sokat vártam ettől a 204 lovas 330d-től.


de most oké, hogy a kipuff oldal szinte ki van herélve. egy motornak az sem jó, ha nincs fojtása. ha a szívó oldal nincs összehangolva hozzá. írtad, hogy más turbó van. na most ahogy elnézem, pont nagyobb lett a turbo lyukad. vagy nem jó a geometria szabályzása. vagy túl nagy a turbo oda, és későn érkezik miatta a töltés. vagy épp a túl nyitott rendszer miatt a fojtás hiánya miatt nem hajtja meg úgy a kipufogó gáz a lapátot.
chip-pel ugye több anyagot fog tolni. na de ha nézted géppel, és azon a fordulaton jó a keverék képzés, akkor a több anyaggal sem lesz jobb. vagyis nekem így lenne logikus.


Géppel csak a légtömegmérőmet néztem meg a turbó éledésem. És a gyári anyaggal nem tudom mekkora nyomásnak kéne lennie pl 2000-es fordulaton de most csak 0,7bar van meg tehát nincs meg az 1 bar még ott sem ami karcsú. A turbón geometrián nyitni kellett 1 mm-et mert különben nagyon szűk hangja volt és azt se szeretném ha idő előtt lehulna a turbó. Mondjuk ha minden igaz a gyári turbó 193000 km-et bírt idáig.
Itt a nagy turbó lesz ami elvihette a dolgot + a geó elnyitása 1 picit ahogy mondod, de ennyire ez megdöbbentő.
Olyan lett mint egy benzines a motor karakterisztikája!


Ezt jól elcseszte valaki. Én néztem a turbónyomást a saját E46 330Cd-nél V Checkerrel és 1300-as fordulaton megvolt az 1,5 bar turbónyomás nagy gáznál!!! 1800-as fordulaton meg megvolt a 410Nm nyomaték padon mérve. Meg kell javítani azt az autót, nem tuningolni!

Szia köszönöm. 1300-as fordulaton 1,5 bar nyomás már van és 6. Fokozatban? A 410 nm csak 3150-este fordulaton van meg 2000 -nál 220 nm van csak. Ez nagy kulömbség tényleg köszi az adatokat.


Vegyél valami olyan eszközt, amivel legalább néhány adatot látsz, pl turbónyomás, beszívott levegőmennyiség, etc. A régi gépemhez volt egy V Checker-öm, az újabbhoz Launch. Vagy jó lehet valami ELM327 alapú egyszerűbb eszköz. A lényeg, hogy láss objektíve adatokat, mert az egyértelműen mutatja, ha nem olyan valami, amilyennek lennie kéne. Anélkül meg simán elbeszélünk egymás mellett.

Még egy: 1,5 barg töltőnyomás 6. fokozatban volt meg, pár másodpercig, mert ennyi túltöltést engedélyezett a vezérlő, a hosszú távú turbónyomás 1,3 barg volt. Viszont ez a túltöltés igen elősegítette az autó meglódulását gázra. A max nyomaték meg 3000 fordulat felett már lehajlóban volt, nem ott ébredt. Talán a plató 1800-3500 között volt mérés szerint, persze a marketing szerint már 1500-tól megvolt a max érték.




Van ELM327-em azzal néztem meg a torque Lite programmal pont. Sikerül egy bimmeres kollega megmutatja a gyári 330d gyári turbós vasát csütörtökön megyek vele és megnézem 5-6-ba mennyire nyomatékos. Meg beszéltem a turbós emberemmel ránéz de szerinte a hibrid turbóval ennyit veszítettem alúl a nyomatékból amit chippel lehet csak visszahozni.



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2015. augusztus 25. kedd, 18:07


spencer írta:
BarG írta:
spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
toki24 írta:
spencer írta: Sziasztok!Akinek van tapasztalat a 330d chip után csak jobban használhatóbb lesz alulról is meg rúgósabb nyomatékú nem? Köszi



De igen csak ha nem jól csinálják utánna bánni fogod azt a napot is amikor eszedbe jutott a chip


De amilyen buta most alul kb 2400-es fordulatig nehéz megszoknom, főleg 5-6-ba 2300-2400 alatt jobb ha visszakapcsolok mert szenvedés előzni. Van egy ugyan ilyen 320d szedán a 150 lovas egy füstmentes 185 lovas chippel azzal rendesen élmény ehhez képest menni.


nem lehet, hogy valami nem oké azzal a motorral? azért egy 30d igen csak jól tud menni. mondom ezt úgy, hogy nem vagyok dízeles.


Végignéztem mindent rajta géppel is meg élő adatban és minden jó, légtömegmérő oké, turbó új (egy gt23-mat kapott egy 11 lapátos sűrítőkerékkel nem is a gyári gt2260v van rajta). Kipuff kinyitva(katalizátor off), szívósor alu dugóval ledugózva kuplung új, hajtáslánc hibátlan. Remélem nem hagytam ki semmit a listáról. Megadtam neki amit csak lehetett. A chipnek adok egy utolsó esélyt még hogy megszeressem az autót. 10-12 évvel ezelőtt az első autóm egy e36 320i volt de boldogabb voltam kehet még ha zabálta is a benzint...
Lehet túl sokat vártam ettől a 204 lovas 330d-től.


de most oké, hogy a kipuff oldal szinte ki van herélve. egy motornak az sem jó, ha nincs fojtása. ha a szívó oldal nincs összehangolva hozzá. írtad, hogy más turbó van. na most ahogy elnézem, pont nagyobb lett a turbo lyukad. vagy nem jó a geometria szabályzása. vagy túl nagy a turbo oda, és későn érkezik miatta a töltés. vagy épp a túl nyitott rendszer miatt a fojtás hiánya miatt nem hajtja meg úgy a kipufogó gáz a lapátot.
chip-pel ugye több anyagot fog tolni. na de ha nézted géppel, és azon a fordulaton jó a keverék képzés, akkor a több anyaggal sem lesz jobb. vagyis nekem így lenne logikus.


Géppel csak a légtömegmérőmet néztem meg a turbó éledésem. És a gyári anyaggal nem tudom mekkora nyomásnak kéne lennie pl 2000-es fordulaton de most csak 0,7bar van meg tehát nincs meg az 1 bar még ott sem ami karcsú. A turbón geometrián nyitni kellett 1 mm-et mert különben nagyon szűk hangja volt és azt se szeretném ha idő előtt lehulna a turbó. Mondjuk ha minden igaz a gyári turbó 193000 km-et bírt idáig.
Itt a nagy turbó lesz ami elvihette a dolgot + a geó elnyitása 1 picit ahogy mondod, de ennyire ez megdöbbentő.
Olyan lett mint egy benzines a motor karakterisztikája!


Ezt jól elcseszte valaki. Én néztem a turbónyomást a saját E46 330Cd-nél V Checkerrel és 1300-as fordulaton megvolt az 1,5 bar turbónyomás nagy gáznál!!! 1800-as fordulaton meg megvolt a 410Nm nyomaték padon mérve. Meg kell javítani azt az autót, nem tuningolni!

Szia köszönöm. 1300-as fordulaton 1,5 bar nyomás már van és 6. Fokozatban? A 410 nm csak 3150-este fordulaton van meg 2000 -nál 220 nm van csak. Ez nagy kulömbség tényleg köszi az adatokat.


Vegyél valami olyan eszközt, amivel legalább néhány adatot látsz, pl turbónyomás, beszívott levegőmennyiség, etc. A régi gépemhez volt egy V Checker-öm, az újabbhoz Launch. Vagy jó lehet valami ELM327 alapú egyszerűbb eszköz. A lényeg, hogy láss objektíve adatokat, mert az egyértelműen mutatja, ha nem olyan valami, amilyennek lennie kéne. Anélkül meg simán elbeszélünk egymás mellett.

Még egy: 1,5 barg töltőnyomás 6. fokozatban volt meg, pár másodpercig, mert ennyi túltöltést engedélyezett a vezérlő, a hosszú távú turbónyomás 1,3 barg volt. Viszont ez a túltöltés igen elősegítette az autó meglódulását gázra. A max nyomaték meg 3000 fordulat felett már lehajlóban volt, nem ott ébredt. Talán a plató 1800-3500 között volt mérés szerint, persze a marketing szerint már 1500-tól megvolt a max érték.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. augusztus 25. kedd, 18:14

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz spencer

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2015. augusztus 25. kedd, 09:44


jrtom írta:
spencer írta: Sziasztok! Tudom nem ehhez a témához kapcsolódik ezért elnézést de nincs valaki heves-megyében aki vinne egy kört meg én is az e46(204lovas gyári) 330d-jével összehasonlítani a turbó éledésemet, hogy kiderítsem a gondot.
Köszönöm.


Szia. Ha fehérvár fele jársz akkor szívesen viszlek vele. Mondjuk az enyém chip-es. A helyedben visszaraknám az eredeti turbót. Nem olyan egyszerű összehozni. Kevés olyan ember van magyarországon aki képes rá.



Köszi, de sajnos a közeljövőben nem járok arra. A gyári turbó meg lesett és azért ajánlotta a turbós ismerősöm hogy akkor már egyel nagyobb legyen rajta.akkor szopás lesz és kínlódás beállítanom ez jó.


jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2015. augusztus 25. kedd, 07:21


spencer írta: Sziasztok! Tudom nem ehhez a témához kapcsolódik ezért elnézést de nincs valaki heves-megyében aki vinne egy kört meg én is az e46(204lovas gyári) 330d-jével összehasonlítani a turbó éledésemet, hogy kiderítsem a gondot.
Köszönöm.


Szia. Ha fehérvár fele jársz akkor szívesen viszlek vele. Mondjuk az enyém chip-es. A helyedben visszaraknám az eredeti turbót. Nem olyan egyszerű összehozni. Kevés olyan ember van magyarországon aki képes rá.