spencer írta:
BarG írta:
spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
toki24 írta:
spencer írta:
Sziasztok!Akinek van tapasztalat a 330d chip után csak jobban használhatóbb lesz alulról is meg rúgósabb nyomatékú nem? Köszi
De igen csak ha nem jól csinálják utánna bánni fogod azt a napot is amikor eszedbe jutott a chip
De amilyen buta most alul kb 2400-es fordulatig nehéz megszoknom, főleg 5-6-ba 2300-2400 alatt jobb ha visszakapcsolok mert szenvedés előzni. Van egy ugyan ilyen 320d szedán a 150 lovas egy füstmentes 185 lovas chippel azzal rendesen élmény ehhez képest menni.
nem lehet, hogy valami nem oké azzal a motorral? azért egy 30d igen csak jól tud menni. mondom ezt úgy, hogy nem vagyok dízeles.
Végignéztem mindent rajta géppel is meg élő adatban és minden jó, légtömegmérő oké, turbó új (egy gt23-mat kapott egy 11 lapátos sűrítőkerékkel nem is a gyári gt2260v van rajta). Kipuff kinyitva(katalizátor off), szívósor alu dugóval ledugózva kuplung új, hajtáslánc hibátlan. Remélem nem hagytam ki semmit a listáról. Megadtam neki amit csak lehetett. A chipnek adok egy utolsó esélyt még hogy megszeressem az autót. 10-12 évvel ezelőtt az első autóm egy e36 320i volt de boldogabb voltam kehet még ha zabálta is a benzint...
Lehet túl sokat vártam ettől a 204 lovas 330d-től.
de most oké, hogy a kipuff oldal szinte ki van herélve. egy motornak az sem jó, ha nincs fojtása. ha a szívó oldal nincs összehangolva hozzá. írtad, hogy más turbó van. na most ahogy elnézem, pont nagyobb lett a turbo lyukad. vagy nem jó a geometria szabályzása. vagy túl nagy a turbo oda, és későn érkezik miatta a töltés. vagy épp a túl nyitott rendszer miatt a fojtás hiánya miatt nem hajtja meg úgy a kipufogó gáz a lapátot.
chip-pel ugye több anyagot fog tolni. na de ha nézted géppel, és azon a fordulaton jó a keverék képzés, akkor a több anyaggal sem lesz jobb. vagyis nekem így lenne logikus.
Géppel csak a légtömegmérőmet néztem meg a turbó éledésem. És a gyári anyaggal nem tudom mekkora nyomásnak kéne lennie pl 2000-es fordulaton de most csak 0,7bar van meg tehát nincs meg az 1 bar még ott sem ami karcsú. A turbón geometrián nyitni kellett 1 mm-et mert különben nagyon szűk hangja volt és azt se szeretném ha idő előtt lehulna a turbó. Mondjuk ha minden igaz a gyári turbó 193000 km-et bírt idáig.
Itt a nagy turbó lesz ami elvihette a dolgot + a geó elnyitása 1 picit ahogy mondod, de ennyire ez megdöbbentő.
Olyan lett mint egy benzines a motor karakterisztikája!
Ezt jól elcseszte valaki. Én néztem a turbónyomást a saját E46 330Cd-nél V Checkerrel és 1300-as fordulaton megvolt az 1,5 bar turbónyomás nagy gáznál!!! 1800-as fordulaton meg megvolt a 410Nm nyomaték padon mérve. Meg kell javítani azt az autót, nem tuningolni!
Szia köszönöm. 1300-as fordulaton 1,5 bar nyomás már van és 6. Fokozatban? A 410 nm csak 3150-este fordulaton van meg 2000 -nál 220 nm van csak. Ez nagy kulömbség tényleg köszi az adatokat.
Vegyél valami olyan eszközt, amivel legalább néhány adatot látsz, pl turbónyomás, beszívott levegőmennyiség, etc. A régi gépemhez volt egy V Checker-öm, az újabbhoz Launch. Vagy jó lehet valami ELM327 alapú egyszerűbb eszköz. A lényeg, hogy láss objektíve adatokat, mert az egyértelműen mutatja, ha nem olyan valami, amilyennek lennie kéne. Anélkül meg simán elbeszélünk egymás mellett.
Még egy: 1,5 barg töltőnyomás 6. fokozatban volt meg, pár másodpercig, mert ennyi túltöltést engedélyezett a vezérlő, a hosszú távú turbónyomás 1,3 barg volt. Viszont ez a túltöltés igen elősegítette az autó meglódulását gázra. A max nyomaték meg 3000 fordulat felett már lehajlóban volt, nem ott ébredt. Talán a plató 1800-3500 között volt mérés szerint, persze a marketing szerint már 1500-tól megvolt a max érték.
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. augusztus 25. kedd, 18:14