papamaci199 fórum hozzászólásai

papamaci199 Elküldve: 2019-06-29 10:06 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!

Ista-D, Ista-P -hez van valakinek magyar nyelvcsomagja? Esetleg tudja valaki létezik-e vagy honnan tudom beszerezni?

Előre is köszi!

papamaci199 Elküldve: 2018-12-29 10:56 E60 Dynamic drive jeladók

Sziasztok!

Adott egy BMW E60 535d 2004-es évjáratú dynamic drive-os szépség. A probléma az, hogy bedob egy hibaüzenetet a rossz aktív kormányzásról. Gépet már több helyen is dugtunk rá inpa-tól kezdve delphi és végül icom-ig. Van egy szenzor a kormánymű alján valószínűleg ez lesz a ludas, de nem találunk hozzá alkatrészt. Egyedül az oroszoknál láttam használtat... Pár helyen azt írják hogy komplett kormányművet kellene cserélni. Esetleg van valami alternatíva a hiba megoldására?
A szenzor diag alatt állandóan -32.5°-on áll.

Amit még csináltunk: Akkumulátor csere+regisztrálás, Kábel szakadások kimérése, Kormányszög újratanítása.

Feltételezhetően ludas:

papamaci199 Elküldve: 2018-12-07 08:15 Izzítás vezérlõ

YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta:
papamaci199 írta: Hali!

E60 535d 2004-nél nem jó az izzítás mind a 6db gyertyát dobja hibának. Van biztosítékja, ha igen hol? Vagy csak az izzítás vezérlő van?


szerintem reléje is van, mivel elég nagy áramról van szó. az izzításvezérlő után kellene lenni és a izzítógyertyák között.


Hülyeség!
Ezeknek már a vezérlő szabályozza a delejt, nincs relé.
A vezérlőt helyileg a motorblokk bal oldalán találod.
A hozzá tartozó biztosíték a 2-es, 20A. A delej nagyrészét közvetlenül kapja, mint látható az ábrán.
Még annyit hozzá, hogy ez a biztosíték a motortér jobb sarkában van a szélvédő előtt.


igazad van, utána megnéztem realoem-en, csak közbe jött valami és nem írtam, javítottam ki magam. hiszen közbe eszembe is jutott a tipikus hibája, na meg a kép a vastagabb kivezetésekről és elpattanó vékonyabbakról.


Köszönöm a segítséget!!! A vezérlő volt a gond úgy néz ki.

papamaci199 Elküldve: 2018-12-02 13:41 Izzítás vezérlõ

Hali!

E60 535d 2004-nél nem jó az izzítás mind a 6db gyertyát dobja hibának. Van biztosítékja, ha igen hol? Vagy csak az izzítás vezérlő van?

papamaci199 Elküldve: 2017-11-23 19:37 Torpanás

abkapos74 írta:
papamaci199 írta:
Zolika1980 írta:
papamaci199 írta:
Zolika1980 írta:
Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
Pitykoo írta: Hali! Sajna utolért engem is a torpanás gond!
Viszont nekem új a légtömegmérőm, és eddig nem csinált ilyet!
Az elmúlt pár napban vettem észre, hogy 1-be és csak ott, amikor elindulnék nagy lendülettel (majdhogynem lepadlózva) akkor egy picit megindul és utána megtorpan aztán ha átesett ezen, megyen rendesen.
Találkoztatok már ilyennel?! Valami tipp?!
Előre is köszönöm!


Diagot neki!!!Lehet égéskimaradás?Gyújtótekercs és a gyertyák jók?




Holnap rádugom a gépet, meglesem dob e ki valamit!


Sziasztok. Nekem az E36 318TDS csinálta ezt. Indulás, majdnem padló és érzésre mintha satuféket nyomtam volna. Pedálrugdosás és ment is tovább. Nem találtunk semmit. Most az E46 csinál olyat, hogy ha huzamosabb ideig egy gázon autózok, utána nem akarja venni a lapot. Padlógáz, elkezd gyorsulni de nem úgy ahogy kellene. Olyan mintha nem lenne benne erő. Majd gondol egyet és magához tér, meglódul. Fl.320d automata


Nekem ugyan ez a problémám hogy ha huzamosabb ideig egy gázon megyek utána nem akar menni az autó de pár km után helyre jön. Esetleg erre találtál megoldást? Esetemben a légtömegmérő,turbó szabályzó szelep, szívósori nyomás érzékelő kilőve.


Szia. Sajnos még semmi. Diag nem.mutat semmit. Élőadat olvasásig meg nem jutottunk el.


Sziasztok. A mai napon sikerült élő diagot csinálnom. Ezeket az értékeket mutatja "letiltás" közben. Valamiért nincs meg a turbó nyomásom, már csak az a kérdés, elektromos hiba esetleg mechanikus a turbóban vagy vákuum. Esetleg ötlet?

Aktuális befecskendezés kezdet: 0 ° FHP
Cél légtömeg: 1000 mg/löket
Gázpedál helyzetérzékelõ: 100 %
Gázpedál helyzetérzékelõ: 2989 mV
Jármû gyorsulás: 0 %
Jármú sebsség/motor fordulatszám arány: 0
Jármûsebesség: 111 Km/h
Kipufogógáz visszavezető szelep üzemi ciklus: 4 %
Kívánt befecskendezés kezdet: 0 ° FHP
Kívánt töltésnyomás: 2200 Millibar
Légáramlás viszony: 704 mg/löket
Légköri nyomás: 10000 Millibar
Mért töltésnyomás: 1328 Millibar
Motor fordulatszám jel, befecskendezõ szivattyú: 1217 Rpm
Motorfordulatszám: 2343 Rpm
Porlasztótû elmozdulás érzékelõ: 3574 mV
Tempomat: Nem
Üzemi levegő nyomás, üzemmód körülmény: 31 %

Megoldódott a baj?


Sajnos a mai napig nem oldódott meg, annyi észrevétel ha letiltás után nagyon finoman adok gázt, de kb annyira hogy mm-enként akkor egyből megjavul.

papamaci199 Elküldve: 2017-07-06 00:49 Vonóhorog

Sziasztok.
Ilyen foglalat van az autómon viszont nem tudom hogy milyen horog való bele. Esetleg megtudja mondani valaki? Ha van eladó valakinek az is érdekel!

papamaci199 Elküldve: 2017-05-31 15:46 Mi lehet a baj?_

ute107 írta:
papamaci199 írta: Sziasztok!

Egy hosszabb sztoriról lenne szó de kezdem az elején. Egy E46 320d-ről lenne szó 2000-es évjáratú 136le-s adagolós....



Nem vagyok szerelő, de nekem az adagoló csere oldotta meg... vagy felújítás.
Az adagolót adagolós műhelyben nézesd meg.





Ez a tünet lehet adagoló? Amikor úgymond letilt az autó akkor volt hogy megnéztem kuplungal és kipörög az autó nem dadog be én úgy gondoltam az üzemanyagot megkapja. Az adagolóban nagyon bízok hogy nincs baja mert akkor a fél autó árát rá lehet költeni.

papamaci199 Elküldve: 2017-05-31 07:49 Mi lehet a baj?_

Sziasztok!

Egy hosszabb sztoriról lenne szó de kezdem az elején. Egy E46 320d-ről lenne szó 2000-es évjáratú 136le-s adagolós. Eleinte mikor megvettem az autót sűrűn megtorpant gázadás után főleg nagyobb sebesség fokozatban. Diagra rá lett dugva ami hibakódot nem hozott ki. A fórumot böngészve átnéztem a gyakori elemeket. Vákuum csöveket lecseréltem mindet, ki lett cserélve a turbó szabályzó szelep, ki lett cserélve a mep szenzor valamint a légtömegmérő is ki lett cserélve és még a tűjeladós porlasztó is. A torpanás még a vákuum csövek cseréje után enyhült és már szinte gázadás után mindig csak 1x torpant meg egy picit, alig észrevehetően. Elkértem egy ismerősöm autóját akinél szintén érezhető volt ez a pici torpanás így úgy gondoltam ez ennél a típusnál normális. Mivel zavart a dolog így elvittem egy szervízbe ahol gyári diagot dugtak rá és az sem mutatott semmi hibát, így a torpanás kiküszöbölésére megchippeltettem az autót. Érezhetően eltűnt a torpanás, a vezetési élmény pedig sokkal jobb lett, DE azóta olyat produkál az autó, hogy ha egy ideig egy gázon megyek és nagyobb gázt akarok nyomni mintha nem szabályozna a geometria a turbóban és mint egy szívódízel nem megy sehova. Ha belekezdek egy előzésbe vagy egy intenzívebb gyorsulásba akkor menet közben sosem tilt le csak ha sokáig egy gázon tartom. Élő diag lett csinálva és tisztán látszik hogy mikor a hiba fellép a turbó nyomás nem is változik az alapértékről. Szét lett szedve a turbó és ki lett takarítva de nem volt benne semmi komoly kosz és a lapátok is épek. A hibát nem lehet egy újraindítással megszüntetni valamint semmi visszajelző lámpa nem gyullad fel, csak egy pár km után mint ha semmi nem történt volna minden a régi. Ami még feltűnt, hogy néha füstöl az autó ilyenkor kevésbé is megy de néha nem ilyenkor pedig szépen megy ahogy illik, de 2000-es fordulat alatt egyáltalán nem füstöl. A motor olaj nem fogy 1dl-t sem 10000km-es cserénként. A mai napig nincs egy gyanús hibakód sem. Egyedül a turbón lévő kis vákuumos geometria mozgató "szelepet" nem cseréltem még de kétlem hogy lenne hozzá köze. Ez a sztori 2 év leforgása azóta már kezdek együtt élni a dologgal de jó lenne rá valami megoldás. Minden segítséget elfogadok és előre is köszönöm!

papamaci199 Elküldve: 2017-05-31 07:25 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

Sziasztok! Légtömegmérő adaptációt hogy és mivel lehet törölni? Delphi ds150-el lehet? Előre is köszönöm!

papamaci199 Elküldve: 2016-06-03 00:20 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

takytomy1 írta: Sziasztok!
Olyan gondom van,hogy az autó 3000-es fordulat alatt nem akar húzni,konkrétan mintha szívó diesel lenne.Bementem egy bmw szervizbe diag és azt mondták,hogy a légtömegmérő rossz.Olvastam ha lehúzom a csatit megyek vele és ha nincs különbség akkor az a rossz.Szervizbe azt mondták ha lehúzom és vissza dugom akkor is kidobja a gép hogy rossz,tehát nem biztos hogy rossz csak lehet valaki lehúzta valami miatt és azt mutatja a diag. Kérdésem csak az lenne hogy csinálhatja a légtömegmérő ezt hogy nem húz 3000 alatt,és tényleg vissza dobja hibának ha lehúzom a csatit? Ja és a motor 20d 150 le.
Köszi a segítséget!!!



Szia. Igen, ha lehúzod a csatlakozót a hibaüzenet megmarad róla amíg ki nem törlik. Amióta nálad van az autó nem húz 3000 alatt? Hasonló cipőben jártam már és nálam a geometriát mozgató vákuum csövek voltak elérve. Én azt javaslom azokat nézd meg előbb.

papamaci199 Elküldve: 2016-03-27 22:45 Torpanás

Zolika1980 írta:
papamaci199 írta:
Zolika1980 írta:
Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
Pitykoo írta: Hali! Sajna utolért engem is a torpanás gond!
Viszont nekem új a légtömegmérőm, és eddig nem csinált ilyet!
Az elmúlt pár napban vettem észre, hogy 1-be és csak ott, amikor elindulnék nagy lendülettel (majdhogynem lepadlózva) akkor egy picit megindul és utána megtorpan aztán ha átesett ezen, megyen rendesen.
Találkoztatok már ilyennel?! Valami tipp?!
Előre is köszönöm!


Diagot neki!!!Lehet égéskimaradás?Gyújtótekercs és a gyertyák jók?




Holnap rádugom a gépet, meglesem dob e ki valamit!


Sziasztok. Nekem az E36 318TDS csinálta ezt. Indulás, majdnem padló és érzésre mintha satuféket nyomtam volna. Pedálrugdosás és ment is tovább. Nem találtunk semmit. Most az E46 csinál olyat, hogy ha huzamosabb ideig egy gázon autózok, utána nem akarja venni a lapot. Padlógáz, elkezd gyorsulni de nem úgy ahogy kellene. Olyan mintha nem lenne benne erő. Majd gondol egyet és magához tér, meglódul. Fl.320d automata


Nekem ugyan ez a problémám hogy ha huzamosabb ideig egy gázon megyek utána nem akar menni az autó de pár km után helyre jön. Esetleg erre találtál megoldást? Esetemben a légtömegmérő,turbó szabályzó szelep, szívósori nyomás érzékelő kilőve.


Szia. Sajnos még semmi. Diag nem.mutat semmit. Élőadat olvasásig meg nem jutottunk el.


Sziasztok. A mai napon sikerült élő diagot csinálnom. Ezeket az értékeket mutatja "letiltás" közben. Valamiért nincs meg a turbó nyomásom, már csak az a kérdés, elektromos hiba esetleg mechanikus a turbóban vagy vákuum. Esetleg ötlet?

Aktuális befecskendezés kezdet: 0 ° FHP
Cél légtömeg: 1000 mg/löket
Gázpedál helyzetérzékelõ: 100 %
Gázpedál helyzetérzékelõ: 2989 mV
Jármû gyorsulás: 0 %
Jármú sebsség/motor fordulatszám arány: 0
Jármûsebesség: 111 Km/h
Kipufogógáz visszavezető szelep üzemi ciklus: 4 %
Kívánt befecskendezés kezdet: 0 ° FHP
Kívánt töltésnyomás: 2200 Millibar
Légáramlás viszony: 704 mg/löket
Légköri nyomás: 10000 Millibar
Mért töltésnyomás: 1328 Millibar
Motor fordulatszám jel, befecskendezõ szivattyú: 1217 Rpm
Motorfordulatszám: 2343 Rpm
Porlasztótû elmozdulás érzékelõ: 3574 mV
Tempomat: Nem
Üzemi levegő nyomás, üzemmód körülmény: 31 %

papamaci199 Elküldve: 2016-03-01 12:09 Hütövetillátor

asbi írta:
szotakdavid írta:
laszlo0918 írta:
papamaci199 írta:
laszlo0918 írta:
lantika írta:
papamaci199 írta: Sziasztok. Az egyik kollégám hűtőventillátora folyamatosan megy. Indítás után rögtön be is indul. Szerelője azt mondta hogy a venti elektronikája adta meg magát. Ahogy olvasom ez nem úgy megy tönkre hogy folyamatosan megy hanem inkább egyáltalán nem. Mi vezérli a ventit hogy bekapcsoljon és hol van az? Hőgomba esetleg? Az autó: e46 1.9 benzin 2000.évjárat 118le. Előre is ķöszi.


Rele nincs összeegve? Lehet összetapadt az erintkezöje,es mindig kapja a ventillätor az äramot.



Heló nekem volt hasonló gondom csak nekem nem ment állandóan hanem be be kapcsolt miközben miközben állt az autó.Szóval a hűtőventilátoron van egy vezérlő ebbe megy három kábel két vastag meg egy vékony nekem a vékony kábelvolt a ludas szét volt oxidálódva a forrasztás-nál kikapartam azt a szilikon szerű anyagot onnét vissza forrasztottam és jó lett.


A reléjét merre találom? Biztosíték tábla fölött van vagy a motortérben? Kipróbálom ha nem jön be akkor marad a vezérlő gond, vagy esetleg valami szenzor.



Szerintem a motor vezérlő kapcsolja a ventit azon a vékony kábelen keresztül és még szabályozza a fordulatát is.



Venti elektronika kuka. Motorvezérlő vezérli ki 0-100%-ig.


A mögötte lévő zsalut is ez az elektronika vezérli? Nekem folyton csukva van menet közben, 92 fokos hűtővíznél is. Megszorulva nincs, mert leállítás után kinyílik szépen.


Hali! Megoldódott a hiba és szerencsére nem a vezérlő volt a baja. Diagot rádugtuk és 178 fokot írt vízhőmérsékletre. Szenzort cseréltük és jó lett.

papamaci199 Elküldve: 2016-02-26 23:19 Hütövetillátor

laszlo0918 írta:
lantika írta:
papamaci199 írta: Sziasztok. Az egyik kollégám hűtőventillátora folyamatosan megy. Indítás után rögtön be is indul. Szerelője azt mondta hogy a venti elektronikája adta meg magát. Ahogy olvasom ez nem úgy megy tönkre hogy folyamatosan megy hanem inkább egyáltalán nem. Mi vezérli a ventit hogy bekapcsoljon és hol van az? Hőgomba esetleg? Az autó: e46 1.9 benzin 2000.évjárat 118le. Előre is ķöszi.


Rele nincs összeegve? Lehet összetapadt az erintkezöje,es mindig kapja a ventillätor az äramot.



Heló nekem volt hasonló gondom csak nekem nem ment állandóan hanem be be kapcsolt miközben miközben állt az autó.Szóval a hűtőventilátoron van egy vezérlő ebbe megy három kábel két vastag meg egy vékony nekem a vékony kábelvolt a ludas szét volt oxidálódva a forrasztás-nál kikapartam azt a szilikon szerű anyagot onnét vissza forrasztottam és jó lett.


A reléjét merre találom? Biztosíték tábla fölött van vagy a motortérben? Kipróbálom ha nem jön be akkor marad a vezérlő gond, vagy esetleg valami szenzor.

papamaci199 Elküldve: 2016-02-26 17:24 Hütövetillátor

Sziasztok. Az egyik kollégám hűtőventillátora folyamatosan megy. Indítás után rögtön be is indul. Szerelője azt mondta hogy a venti elektronikája adta meg magát. Ahogy olvasom ez nem úgy megy tönkre hogy folyamatosan megy hanem inkább egyáltalán nem. Mi vezérli a ventit hogy bekapcsoljon és hol van az? Hőgomba esetleg? Az autó: e46 1.9 benzin 2000.évjárat 118le. Előre is ķöszi.

papamaci199 Elküldve: 2016-02-09 09:17 Torpanás

Zolika1980 írta:
Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
Pitykoo írta: Hali! Sajna utolért engem is a torpanás gond!
Viszont nekem új a légtömegmérőm, és eddig nem csinált ilyet!
Az elmúlt pár napban vettem észre, hogy 1-be és csak ott, amikor elindulnék nagy lendülettel (majdhogynem lepadlózva) akkor egy picit megindul és utána megtorpan aztán ha átesett ezen, megyen rendesen.
Találkoztatok már ilyennel?! Valami tipp?!
Előre is köszönöm!


Diagot neki!!!Lehet égéskimaradás?Gyújtótekercs és a gyertyák jók?




Holnap rádugom a gépet, meglesem dob e ki valamit!


Sziasztok. Nekem az E36 318TDS csinálta ezt. Indulás, majdnem padló és érzésre mintha satuféket nyomtam volna. Pedálrugdosás és ment is tovább. Nem találtunk semmit. Most az E46 csinál olyat, hogy ha huzamosabb ideig egy gázon autózok, utána nem akarja venni a lapot. Padlógáz, elkezd gyorsulni de nem úgy ahogy kellene. Olyan mintha nem lenne benne erő. Majd gondol egyet és magához tér, meglódul. Fl.320d automata


Nekem ugyan ez a problémám hogy ha huzamosabb ideig egy gázon megyek utána nem akar menni az autó de pár km után helyre jön. Esetleg erre találtál megoldást? Esetemben a légtömegmérő,turbó szabályzó szelep, szívósori nyomás érzékelő kilőve.