« előző12következő »
autója adatai
Széria: X5
Típus: E70
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.5d
Évjárat: 2009

státusz WinstonWolfe

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2020. június 01. hétfő, 18:12


ISmeri valaki jobban ezt az elektromos csomagtér gázteleszkópot? X5 E70 az alany.
Kérdésem az lenne mind a 2 oldaliban van motor vagy csak az egyikben?
Nem nyílik egyik gombbal sem a csomagterem, diagnosztika nem dob ki hibát semmire s ebből kifolyólag mechanikus hibára gyanakszom, de ki kellene szűrnöm melyik oldali a rossz.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 649

Elküldve: 2020. május 20. szerda, 13:11


John írta:
Sky írta:
hil írta:
Sky írta: Sziasztok!
Csomagtartó ajtó nyitási gondom van.
A rendszámtábla felett van az a kapcsoló/gumilemez, amivel kézzel lehet nyitni a cs. ajtót, nem működik. Pár éve kezdett „szarakodni” aztán mindig magától megjavult.
Használat: nálam az „alapeset”van, tehát a kulcs központi nyitógombbal kinyitom a kocsit és a kocsi nyitott állapotában kézzel a rendszám feletti kapcsolóval nyitom ki a cs.ajtót. Eddig így volt. Ha a kocsi a kulcs központi záró gombbal be van zárva, akkor a cs.ajtó kézzel nem nyitható.
- a kulcson a távszabályozón minden gomb jól működik, a csom. ajtó nyitás is (most így nyitom a cs.ajtót)
- a csom. ajtón lévő kulcsnyílásba kulcsot dugva mechanikusan szintén nyitható a csom.ajtó.
- a műszerfalon semmilyen (rossz) jelzés nincs
Gondoltam, hogy a rendszámtábla feletti gumilemez mögött a mikrokapcsoló hibásodott meg, de úgy tűnik nem az a baj. Ugyanis, azt kiszereltem, megvizsgáltam, jól működik, az érintkezőket nagyon finom csiszolópapírral megcsiszoltam megtisztogattam. Az érintkezőket csavarhúzóval összezárva, kinyitva, összezárva … sem működött, ill. néha igen (?) A szerelés közben aztán megint jó lett (hogy mitől azt nem tudom!!!), összeraktam, kész , jó párszor próbáltam, nyitott, ok. Állt a kocsi 2 hetet, aztán megint nem tudtam kézzel kinyitni. Azóta egyszer sem .
A rendszámtábla világítást ellenőriztem. A bal oldali ki volt égve, kicseréltem az izzót újat tettem be. A jobb oldali jó volt, ennek ellenére ezt is kicseréltem, újat tettem ide is. Mindkettőnél az érintkező felületek alapos tisztítása, izzó sokszor mozgatása (körbeforgatás). Rendszámtábla világítás jó. >>> cs.ajtó nyitás változatlan, nem működik kézzel.
Szerintetek, mi lehet a gond? és hogy lehet orvosolni? Szeretném, ha továbbra is kézzel lehetne nyitni a cs. ajtót.
Köszi a segítséget. Sky

Szia,
amennyiben kulccsal nyitod a csomiajtót, a kulcs is egy mikrokapcsolót nyom meg, pont úgy, mint amikor a rendszám fölötti kapcsolóval nyitod. Nagy valószínűséggel a csomitér étvezető kábelkötegben (jobb oldalon a gumi harmonikában)meg van szakadva egy vagy akár több vezeték is, esetleg a szigetelésük van ledörzsölődve. A sok nyitogatástól ez történik. Azt a kábel köteget lenne érdemes megnézni, a csere eléggé macerás, bontott kábel kötegben ne is gondolkodj.
Bye: hil


Sziasztok,
Meglett a megoldás, gondoltam, megosztom Veletek. A mikrokapcsoló jó volt, a csom. ajtó átvezető gumi kábelkötegben nem volt szakadás (ott 2 db másik vezetéken volt szigetelés sérülés, azt leszigeteltem). A mikrokapcsoló funkciója az, hogy az autó elejéből jövő vezetéket kapcsoláskor testre teszi. Nos ez a testvezeték nem jutott el a testhez. Érintkezési hiba volt ott, ahol a testre volt kötve: a jobb o. rendszámvilágító égőnél. Kapott egy „rendes” testet a vezeték, és a csom. ajtó kézi nyitása jó lett!
Üdv: Sky


Szia.Köszönöm a tippet,nemgem is utolért hogy csak kulcsal nyílik távkapcsal csak ha kedve van eddig nem volt gond vele,köszönöm hátha be jön a tipp. (Ja és hibakódot is dob rá: 61 Central locking system short circuit or open circuit at motor tail gate,ha jól írtam...)




Szia.Meglett a hiba de nem a rendszám izzóknál. (Közbe nem tom véletlen-e vagy a próbálkozás végett de a kulcsom lemerülhetett de szerencsére van pár pótkulcsom,máris írok a kulcs topicba..)



John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 649

Elküldve: 2020. május 15. péntek, 23:11


YELLOW írta: Nyitottam egy új topic-ot, mivel a régi szét van esve.

Szóval mi van, ha nem nyílik a csomagtérajtó?
A helyzet a következő, jelen esetben egy sedan.
Nem nyílik a csomagtérajtó mikrókapcsolójával. A kulcsról nyílik.
Gondolom többen vágnák rá, hogy biztos az átvezető kötegben szakadt el a vezeték. vagy rossz a mikrókapcsoló, vagy egyesek a GM reléjére gyanakodnának.

Ilyen esetben ne pánikoljon senki. Hanem nézze meg, hogy a rendszámtábla világítás működik-e. Ugyanis ha néztem volna kapcsolási rajzot, nem szedtem volna szét feleslegesen a mikrókapcsolóig az egészet.
Úgy van megoldva, hogy a mikrókapcsoló egyik vezetéke megy a csatlakozóba, a másik pedig a jobb oldali rendszámtábla világításhoz.
Pontosan nem tudom, hogy a rendszámtábla világítás hideg és meleg tesztje aktív-e, én biztos nem kapcsoltam ki, de nem jelzett hibát.

Ha már szétszedtem, akkor kitakarítottam az egészet, mert sajnos oxidálódik az izzók érintkezése és ott minden.
Kimértem a kapcsoló jó, igaz az oxid réteget le kellett kaparni, ezért is tisztítottam át az izzókat, érintkezési pontjait.
Összerakom mondom hátha csak kontakt baj volt. De nem jó a kapcsoló, vagyis nem reagál rá. Mondom megnézem a rendszámtábla világítást. És nem világít az izzó. 12V kint van, izzó nem szakadt, hiába mozgatom nem jó. Berakok egy újat, nem világít. Mozgatom benne, világít. Nyitás ellenőrzés és jó. Visszateszem a régi izzót, már az is jó. Pedig nagyon alaposan áttisztítottam.
Miért nem jelzett? lehet épp határértéken volt az ellenállása a rendszernek. Már nem világított az izzó az oxid miatt és a mikrókapcsoló zárását sem érzékelte a rendszer, de még nem érte el a határt.

Szóval, ha ajtóról nem nyit, érdemes a rendszámtábla világítás ellenőrizni, főleg a jobb oldalit, mert oda megy a mikrókapcsoló vezetéke is.

Viszont kicsit tuningoltam, többet nem fog beázni szerintem.

Szia.Kerestem de nem találom azt a testvezetéket pontosan hol csatlakozik a kasztnihoz,izzók égnek a rendszámnál



John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 649

Elküldve: 2020. május 14. csütörtök, 21:32


Sky írta:
hil írta:
Sky írta: Sziasztok!
Csomagtartó ajtó nyitási gondom van.
A rendszámtábla felett van az a kapcsoló/gumilemez, amivel kézzel lehet nyitni a cs. ajtót, nem működik. Pár éve kezdett „szarakodni” aztán mindig magától megjavult.
Használat: nálam az „alapeset”van, tehát a kulcs központi nyitógombbal kinyitom a kocsit és a kocsi nyitott állapotában kézzel a rendszám feletti kapcsolóval nyitom ki a cs.ajtót. Eddig így volt. Ha a kocsi a kulcs központi záró gombbal be van zárva, akkor a cs.ajtó kézzel nem nyitható.
- a kulcson a távszabályozón minden gomb jól működik, a csom. ajtó nyitás is (most így nyitom a cs.ajtót)
- a csom. ajtón lévő kulcsnyílásba kulcsot dugva mechanikusan szintén nyitható a csom.ajtó.
- a műszerfalon semmilyen (rossz) jelzés nincs
Gondoltam, hogy a rendszámtábla feletti gumilemez mögött a mikrokapcsoló hibásodott meg, de úgy tűnik nem az a baj. Ugyanis, azt kiszereltem, megvizsgáltam, jól működik, az érintkezőket nagyon finom csiszolópapírral megcsiszoltam megtisztogattam. Az érintkezőket csavarhúzóval összezárva, kinyitva, összezárva … sem működött, ill. néha igen (?) A szerelés közben aztán megint jó lett (hogy mitől azt nem tudom!!!), összeraktam, kész , jó párszor próbáltam, nyitott, ok. Állt a kocsi 2 hetet, aztán megint nem tudtam kézzel kinyitni. Azóta egyszer sem .
A rendszámtábla világítást ellenőriztem. A bal oldali ki volt égve, kicseréltem az izzót újat tettem be. A jobb oldali jó volt, ennek ellenére ezt is kicseréltem, újat tettem ide is. Mindkettőnél az érintkező felületek alapos tisztítása, izzó sokszor mozgatása (körbeforgatás). Rendszámtábla világítás jó. >>> cs.ajtó nyitás változatlan, nem működik kézzel.
Szerintetek, mi lehet a gond? és hogy lehet orvosolni? Szeretném, ha továbbra is kézzel lehetne nyitni a cs. ajtót.
Köszi a segítséget. Sky

Szia,
amennyiben kulccsal nyitod a csomiajtót, a kulcs is egy mikrokapcsolót nyom meg, pont úgy, mint amikor a rendszám fölötti kapcsolóval nyitod. Nagy valószínűséggel a csomitér étvezető kábelkötegben (jobb oldalon a gumi harmonikában)meg van szakadva egy vagy akár több vezeték is, esetleg a szigetelésük van ledörzsölődve. A sok nyitogatástól ez történik. Azt a kábel köteget lenne érdemes megnézni, a csere eléggé macerás, bontott kábel kötegben ne is gondolkodj.
Bye: hil


Sziasztok,
Meglett a megoldás, gondoltam, megosztom Veletek. A mikrokapcsoló jó volt, a csom. ajtó átvezető gumi kábelkötegben nem volt szakadás (ott 2 db másik vezetéken volt szigetelés sérülés, azt leszigeteltem). A mikrokapcsoló funkciója az, hogy az autó elejéből jövő vezetéket kapcsoláskor testre teszi. Nos ez a testvezeték nem jutott el a testhez. Érintkezési hiba volt ott, ahol a testre volt kötve: a jobb o. rendszámvilágító égőnél. Kapott egy „rendes” testet a vezeték, és a csom. ajtó kézi nyitása jó lett!
Üdv: Sky


Szia.Köszönöm a tippet,nemgem is utolért hogy csak kulcsal nyílik távkapcsal csak ha kedve van eddig nem volt gond vele,köszönöm hátha be jön a tipp. (Ja és hibakódot is dob rá: 61 Central locking system short circuit or open circuit at motor tail gate,ha jól írtam...)





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. május 14. csütörtök, 21:38

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15372 pont) | Hozzászólások: 16974

Elküldve: 2019. december 23. hétfő, 19:15


motkifk írta:
YELLOW írta:
motkifk írta: Sziasztok!

A gond a következő:

A csomagtér ajtó kulccsal, nyomógombbal és távirányítóval is tökéletesen működik, kivéve akkor, ha jár a motor.

Járó motor mellett egy kis idő után sehogy nem lehet kinyitni, amint leállítom a motort, a csomagtér ajtó ismét működik.

Gyújtást adok rá: működik a csomagtér ajtó
Elindítom a motort: működik a csomagtér ajtó
Megyek pár km-t az autóval: nem nyílik sehogy a csomagtér ajtó
Motort leállítom: ismét tökéletesen működik

Mitől lehet ez, illetve hogy lehetne megoldani, hogy járó motor mellett is mindig ki lehessen nyitni?

BMW E46 320D 2003 Sedan

Köszönöm az ötleteket/válaszokat előre is!


eddig jó volt, vagy most vetted az autót?
pontosan nem tudom, de ez nagyon hasonlít arra a funkcióra, hogy automata lezárás, majd csak akkor nyit ki az ajtó, ha leállt a motor. mire jó ez? ha megállsz egy pirosnál, ahol mondjuk ilyen csövesek mosnak ablakot, stb, akkor még csak véletlenül sem tudja senki felnyitni a csomagtérajtót, vagy beállítástól függően az ajtókat. szelektív nyitás/zárás. egy gombnyomásra csak a vezető oldali nyílik. pl.
én erre gyanakszom ez van a dologban. ez nem hiba, csak valaki így programoztatta a GM (komfort) modult.


Nemrég vettem az autót, igen én is erre gondoltam, hogy biztonsági funkció és nem hiba, de jó lenne ha lenne megoldás arra, hogy ne kelljen mindig leállítani az autót, egy belső gomb például.

Ismerősömnek úgy működik, hogy amint kinyitja a vezető oldali ajtót onnantól kezdve nyitható a csomagtér is, addig lezár.


az a helyzet, hogy lehet ezt sokféleképpen programozni, de azért sokan nem tudják mivel mit állít. mert német-angol kevert rövidítések vannak. mármint azokban, amiket így "maszekban" próbálunk használni. nyilván egy full gyári speciális eszközzel ezek a funkciók jobban paraméterezhetőek.
egy car/key memory reset alaphelyzetbe vágná az biztos. de ehhez is gép kell.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz motkifk

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. december 23. hétfő, 13:54


YELLOW írta:
motkifk írta: Sziasztok!

A gond a következő:

A csomagtér ajtó kulccsal, nyomógombbal és távirányítóval is tökéletesen működik, kivéve akkor, ha jár a motor.

Járó motor mellett egy kis idő után sehogy nem lehet kinyitni, amint leállítom a motort, a csomagtér ajtó ismét működik.

Gyújtást adok rá: működik a csomagtér ajtó
Elindítom a motort: működik a csomagtér ajtó
Megyek pár km-t az autóval: nem nyílik sehogy a csomagtér ajtó
Motort leállítom: ismét tökéletesen működik

Mitől lehet ez, illetve hogy lehetne megoldani, hogy járó motor mellett is mindig ki lehessen nyitni?

BMW E46 320D 2003 Sedan

Köszönöm az ötleteket/válaszokat előre is!


eddig jó volt, vagy most vetted az autót?
pontosan nem tudom, de ez nagyon hasonlít arra a funkcióra, hogy automata lezárás, majd csak akkor nyit ki az ajtó, ha leállt a motor. mire jó ez? ha megállsz egy pirosnál, ahol mondjuk ilyen csövesek mosnak ablakot, stb, akkor még csak véletlenül sem tudja senki felnyitni a csomagtérajtót, vagy beállítástól függően az ajtókat. szelektív nyitás/zárás. egy gombnyomásra csak a vezető oldali nyílik. pl.
én erre gyanakszom ez van a dologban. ez nem hiba, csak valaki így programoztatta a GM (komfort) modult.


Nemrég vettem az autót, igen én is erre gondoltam, hogy biztonsági funkció és nem hiba, de jó lenne ha lenne megoldás arra, hogy ne kelljen mindig leállítani az autót, egy belső gomb például.

Ismerősömnek úgy működik, hogy amint kinyitja a vezető oldali ajtót onnantól kezdve nyitható a csomagtér is, addig lezár.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15372 pont) | Hozzászólások: 16974

Elküldve: 2019. december 22. vasárnap, 16:34


motkifk írta: Sziasztok!

A gond a következő:

A csomagtér ajtó kulccsal, nyomógombbal és távirányítóval is tökéletesen működik, kivéve akkor, ha jár a motor.

Járó motor mellett egy kis idő után sehogy nem lehet kinyitni, amint leállítom a motort, a csomagtér ajtó ismét működik.

Gyújtást adok rá: működik a csomagtér ajtó
Elindítom a motort: működik a csomagtér ajtó
Megyek pár km-t az autóval: nem nyílik sehogy a csomagtér ajtó
Motort leállítom: ismét tökéletesen működik

Mitől lehet ez, illetve hogy lehetne megoldani, hogy járó motor mellett is mindig ki lehessen nyitni?

BMW E46 320D 2003 Sedan

Köszönöm az ötleteket/válaszokat előre is!


eddig jó volt, vagy most vetted az autót?
pontosan nem tudom, de ez nagyon hasonlít arra a funkcióra, hogy automata lezárás, majd csak akkor nyit ki az ajtó, ha leállt a motor. mire jó ez? ha megállsz egy pirosnál, ahol mondjuk ilyen csövesek mosnak ablakot, stb, akkor még csak véletlenül sem tudja senki felnyitni a csomagtérajtót, vagy beállítástól függően az ajtókat. szelektív nyitás/zárás. egy gombnyomásra csak a vezető oldali nyílik. pl.
én erre gyanakszom ez van a dologban. ez nem hiba, csak valaki így programoztatta a GM (komfort) modult.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz motkifk

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. december 22. vasárnap, 12:46


Sziasztok!

A gond a következő:

A csomagtér ajtó kulccsal, nyomógombbal és távirányítóval is tökéletesen működik, kivéve akkor, ha jár a motor.

Járó motor mellett egy kis idő után sehogy nem lehet kinyitni, amint leállítom a motort, a csomagtér ajtó ismét működik.

Gyújtást adok rá: működik a csomagtér ajtó
Elindítom a motort: működik a csomagtér ajtó
Megyek pár km-t az autóval: nem nyílik sehogy a csomagtér ajtó
Motort leállítom: ismét tökéletesen működik

Mitől lehet ez, illetve hogy lehetne megoldani, hogy járó motor mellett is mindig ki lehessen nyitni?

BMW E46 320D 2003 Sedan

Köszönöm az ötleteket/válaszokat előre is!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15372 pont) | Hozzászólások: 16974

Elküldve: 2019. november 07. csütörtök, 22:33


John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Nekem pont az ellenkezője bosszant hogy úgy kell csapni a csomagtérajtót hogy az utastér bele remeg.Mi a trükk?


én imádom a csomi ajtót az autómban. gyári gázrugók vannak bent, sőt sokat is nyitogatom azért. de ha kinyitom, akkor kb 5-10cm-re felnyitva is megtartja magát, hidegben is, aztán ha picit megpöttyintem is simán lezár.
neked vagy nem gyári a gázrugó, vagy inkább gázteleszkóp, azaz erősebb, vagy a zárrésznél nem jó az illesztés, esetleg van 2 gumibak az ajtó élénél, azok nagyin kiállnak, és kitartanak lezárásnál.

Nekem is jók a gázrugóim szintén 5-10 centire nyitva is megtartja magát maga a záródás nem megy könnyen, szó szerint oda kell lendíteni lefelé hogy csapódjon mint a disznó ól ajtaját Gumibakon gondolkodtam már de mintha próbáltam volna anno beljebb tekerni de semmi na még próbálkozni fogok


mondom a zár körül néz még meg, nem látszik-e valami kopásnyom, lehet a tetőn kell állítani, vagy a záron. esetleg a gumitömítés körben van kikeményedve.
én direkt menőzni szoktam az enyémmel. mutatom hol megtartja magát, aztán pöccintésre meg le is húzza magát és bezár.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 649

Elküldve: 2019. november 07. csütörtök, 20:26


YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Nekem pont az ellenkezője bosszant hogy úgy kell csapni a csomagtérajtót hogy az utastér bele remeg.Mi a trükk?


én imádom a csomi ajtót az autómban. gyári gázrugók vannak bent, sőt sokat is nyitogatom azért. de ha kinyitom, akkor kb 5-10cm-re felnyitva is megtartja magát, hidegben is, aztán ha picit megpöttyintem is simán lezár.
neked vagy nem gyári a gázrugó, vagy inkább gázteleszkóp, azaz erősebb, vagy a zárrésznél nem jó az illesztés, esetleg van 2 gumibak az ajtó élénél, azok nagyin kiállnak, és kitartanak lezárásnál.

Nekem is jók a gázrugóim szintén 5-10 centire nyitva is megtartja magát maga a záródás nem megy könnyen, szó szerint oda kell lendíteni lefelé hogy csapódjon mint a disznó ól ajtaját Gumibakon gondolkodtam már de mintha próbáltam volna anno beljebb tekerni de semmi na még próbálkozni fogok



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15372 pont) | Hozzászólások: 16974

Elküldve: 2019. november 07. csütörtök, 19:39


John írta: Sziasztok.Nekem pont az ellenkezője bosszant hogy úgy kell csapni a csomagtérajtót hogy az utastér bele remeg.Mi a trükk?


én imádom a csomi ajtót az autómban. gyári gázrugók vannak bent, sőt sokat is nyitogatom azért. de ha kinyitom, akkor kb 5-10cm-re felnyitva is megtartja magát, hidegben is, aztán ha picit megpöttyintem is simán lezár.
neked vagy nem gyári a gázrugó, vagy inkább gázteleszkóp, azaz erősebb, vagy a zárrésznél nem jó az illesztés, esetleg van 2 gumibak az ajtó élénél, azok nagyin kiállnak, és kitartanak lezárásnál.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 649

Elküldve: 2019. november 07. csütörtök, 17:49


Sziasztok.Nekem pont az ellenkezője bosszant hogy úgy kell csapni a csomagtérajtót hogy az utastér bele remeg.Mi a trükk?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. november 07. csütörtök, 17:50

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 90% (15372 pont) | Hozzászólások: 16974

Elküldve: 2019. október 20. vasárnap, 19:02


Sky írta:
hil írta:
Sky írta: Sziasztok!
Csomagtartó ajtó nyitási gondom van.
A rendszámtábla felett van az a kapcsoló/gumilemez, amivel kézzel lehet nyitni a cs. ajtót, nem működik. Pár éve kezdett „szarakodni” aztán mindig magától megjavult.
Használat: nálam az „alapeset”van, tehát a kulcs központi nyitógombbal kinyitom a kocsit és a kocsi nyitott állapotában kézzel a rendszám feletti kapcsolóval nyitom ki a cs.ajtót. Eddig így volt. Ha a kocsi a kulcs központi záró gombbal be van zárva, akkor a cs.ajtó kézzel nem nyitható.
- a kulcson a távszabályozón minden gomb jól működik, a csom. ajtó nyitás is (most így nyitom a cs.ajtót)
- a csom. ajtón lévő kulcsnyílásba kulcsot dugva mechanikusan szintén nyitható a csom.ajtó.
- a műszerfalon semmilyen (rossz) jelzés nincs
Gondoltam, hogy a rendszámtábla feletti gumilemez mögött a mikrokapcsoló hibásodott meg, de úgy tűnik nem az a baj. Ugyanis, azt kiszereltem, megvizsgáltam, jól működik, az érintkezőket nagyon finom csiszolópapírral megcsiszoltam megtisztogattam. Az érintkezőket csavarhúzóval összezárva, kinyitva, összezárva … sem működött, ill. néha igen (?) A szerelés közben aztán megint jó lett (hogy mitől azt nem tudom!!!), összeraktam, kész , jó párszor próbáltam, nyitott, ok. Állt a kocsi 2 hetet, aztán megint nem tudtam kézzel kinyitni. Azóta egyszer sem .
A rendszámtábla világítást ellenőriztem. A bal oldali ki volt égve, kicseréltem az izzót újat tettem be. A jobb oldali jó volt, ennek ellenére ezt is kicseréltem, újat tettem ide is. Mindkettőnél az érintkező felületek alapos tisztítása, izzó sokszor mozgatása (körbeforgatás). Rendszámtábla világítás jó. >>> cs.ajtó nyitás változatlan, nem működik kézzel.
Szerintetek, mi lehet a gond? és hogy lehet orvosolni? Szeretném, ha továbbra is kézzel lehetne nyitni a cs. ajtót.
Köszi a segítséget. Sky

Szia,
amennyiben kulccsal nyitod a csomiajtót, a kulcs is egy mikrokapcsolót nyom meg, pont úgy, mint amikor a rendszám fölötti kapcsolóval nyitod. Nagy valószínűséggel a csomitér étvezető kábelkötegben (jobb oldalon a gumi harmonikában)meg van szakadva egy vagy akár több vezeték is, esetleg a szigetelésük van ledörzsölődve. A sok nyitogatástól ez történik. Azt a kábel köteget lenne érdemes megnézni, a csere eléggé macerás, bontott kábel kötegben ne is gondolkodj.
Bye: hil


Sziasztok,
Meglett a megoldás, gondoltam, megosztom Veletek. A mikrokapcsoló jó volt, a csom. ajtó átvezető gumi kábelkötegben nem volt szakadás (ott 2 db másik vezetéken volt szigetelés sérülés, azt leszigeteltem). A mikrokapcsoló funkciója az, hogy az autó elejéből jövő vezetéket kapcsoláskor testre teszi. Nos ez a testvezeték nem jutott el a testhez. Érintkezési hiba volt ott, ahol a testre volt kötve: a jobb o. rendszámvilágító égőnél. Kapott egy „rendes” testet a vezeték, és a csom. ajtó kézi nyitása jó lett!
Üdv: Sky


nekem is ez volt, cirka 2-3 hónapja írtam róla. pont ugyanezt.
szerk.: ja, pont itt írtam első komment.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. október 20. vasárnap, 19:12

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Sky

Újonc

Elismertség: 6% (4 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2019. október 20. vasárnap, 18:43


hil írta:
Sky írta: Sziasztok!
Csomagtartó ajtó nyitási gondom van.
A rendszámtábla felett van az a kapcsoló/gumilemez, amivel kézzel lehet nyitni a cs. ajtót, nem működik. Pár éve kezdett „szarakodni” aztán mindig magától megjavult.
Használat: nálam az „alapeset”van, tehát a kulcs központi nyitógombbal kinyitom a kocsit és a kocsi nyitott állapotában kézzel a rendszám feletti kapcsolóval nyitom ki a cs.ajtót. Eddig így volt. Ha a kocsi a kulcs központi záró gombbal be van zárva, akkor a cs.ajtó kézzel nem nyitható.
- a kulcson a távszabályozón minden gomb jól működik, a csom. ajtó nyitás is (most így nyitom a cs.ajtót)
- a csom. ajtón lévő kulcsnyílásba kulcsot dugva mechanikusan szintén nyitható a csom.ajtó.
- a műszerfalon semmilyen (rossz) jelzés nincs
Gondoltam, hogy a rendszámtábla feletti gumilemez mögött a mikrokapcsoló hibásodott meg, de úgy tűnik nem az a baj. Ugyanis, azt kiszereltem, megvizsgáltam, jól működik, az érintkezőket nagyon finom csiszolópapírral megcsiszoltam megtisztogattam. Az érintkezőket csavarhúzóval összezárva, kinyitva, összezárva … sem működött, ill. néha igen (?) A szerelés közben aztán megint jó lett (hogy mitől azt nem tudom!!!), összeraktam, kész , jó párszor próbáltam, nyitott, ok. Állt a kocsi 2 hetet, aztán megint nem tudtam kézzel kinyitni. Azóta egyszer sem .
A rendszámtábla világítást ellenőriztem. A bal oldali ki volt égve, kicseréltem az izzót újat tettem be. A jobb oldali jó volt, ennek ellenére ezt is kicseréltem, újat tettem ide is. Mindkettőnél az érintkező felületek alapos tisztítása, izzó sokszor mozgatása (körbeforgatás). Rendszámtábla világítás jó. >>> cs.ajtó nyitás változatlan, nem működik kézzel.
Szerintetek, mi lehet a gond? és hogy lehet orvosolni? Szeretném, ha továbbra is kézzel lehetne nyitni a cs. ajtót.
Köszi a segítséget. Sky

Szia,
amennyiben kulccsal nyitod a csomiajtót, a kulcs is egy mikrokapcsolót nyom meg, pont úgy, mint amikor a rendszám fölötti kapcsolóval nyitod. Nagy valószínűséggel a csomitér étvezető kábelkötegben (jobb oldalon a gumi harmonikában)meg van szakadva egy vagy akár több vezeték is, esetleg a szigetelésük van ledörzsölődve. A sok nyitogatástól ez történik. Azt a kábel köteget lenne érdemes megnézni, a csere eléggé macerás, bontott kábel kötegben ne is gondolkodj.
Bye: hil


Sziasztok,
Meglett a megoldás, gondoltam, megosztom Veletek. A mikrokapcsoló jó volt, a csom. ajtó átvezető gumi kábelkötegben nem volt szakadás (ott 2 db másik vezetéken volt szigetelés sérülés, azt leszigeteltem). A mikrokapcsoló funkciója az, hogy az autó elejéből jövő vezetéket kapcsoláskor testre teszi. Nos ez a testvezeték nem jutott el a testhez. Érintkezési hiba volt ott, ahol a testre volt kötve: a jobb o. rendszámvilágító égőnél. Kapott egy „rendes” testet a vezeték, és a csom. ajtó kézi nyitása jó lett!
Üdv: Sky



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (282 pont) | Hozzászólások: 3018

Elküldve: 2019. augusztus 21. szerda, 19:24


Sky írta: Sziasztok!
Csomagtartó ajtó nyitási gondom van.
A rendszámtábla felett van az a kapcsoló/gumilemez, amivel kézzel lehet nyitni a cs. ajtót, nem működik. Pár éve kezdett „szarakodni” aztán mindig magától megjavult.
Használat: nálam az „alapeset”van, tehát a kulcs központi nyitógombbal kinyitom a kocsit és a kocsi nyitott állapotában kézzel a rendszám feletti kapcsolóval nyitom ki a cs.ajtót. Eddig így volt. Ha a kocsi a kulcs központi záró gombbal be van zárva, akkor a cs.ajtó kézzel nem nyitható.
- a kulcson a távszabályozón minden gomb jól működik, a csom. ajtó nyitás is (most így nyitom a cs.ajtót)
- a csom. ajtón lévő kulcsnyílásba kulcsot dugva mechanikusan szintén nyitható a csom.ajtó.
- a műszerfalon semmilyen (rossz) jelzés nincs
Gondoltam, hogy a rendszámtábla feletti gumilemez mögött a mikrokapcsoló hibásodott meg, de úgy tűnik nem az a baj. Ugyanis, azt kiszereltem, megvizsgáltam, jól működik, az érintkezőket nagyon finom csiszolópapírral megcsiszoltam megtisztogattam. Az érintkezőket csavarhúzóval összezárva, kinyitva, összezárva … sem működött, ill. néha igen (?) A szerelés közben aztán megint jó lett (hogy mitől azt nem tudom!!!), összeraktam, kész , jó párszor próbáltam, nyitott, ok. Állt a kocsi 2 hetet, aztán megint nem tudtam kézzel kinyitni. Azóta egyszer sem .
A rendszámtábla világítást ellenőriztem. A bal oldali ki volt égve, kicseréltem az izzót újat tettem be. A jobb oldali jó volt, ennek ellenére ezt is kicseréltem, újat tettem ide is. Mindkettőnél az érintkező felületek alapos tisztítása, izzó sokszor mozgatása (körbeforgatás). Rendszámtábla világítás jó. >>> cs.ajtó nyitás változatlan, nem működik kézzel.
Szerintetek, mi lehet a gond? és hogy lehet orvosolni? Szeretném, ha továbbra is kézzel lehetne nyitni a cs. ajtót.
Köszi a segítséget. Sky

Szia,
amennyiben kulccsal nyitod a csomiajtót, a kulcs is egy mikrokapcsolót nyom meg, pont úgy, mint amikor a rendszám fölötti kapcsolóval nyitod. Nagy valószínűséggel a csomitér étvezető kábelkötegben (jobb oldalon a gumi harmonikában)meg van szakadva egy vagy akár több vezeték is, esetleg a szigetelésük van ledörzsölődve. A sok nyitogatástól ez történik. Azt a kábel köteget lenne érdemes megnézni, a csere eléggé macerás, bontott kábel kötegben ne is gondolkodj.
Bye: hil



« előző12következő »