YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. november 13. szombat, 17:01


Bmwe46fan írta: Hali. 20 éve S226 Sport Suspension Settings felszereltséggel jött ki az autóm. 2002 facelift 320d Touring E46 BMW. A két első lengőkart most kéne cserélnem, viszont mivel Sport felszereltség az autó, nem tudom kell e hozzá a sport felfüggesztéses Lengőkar vagy sem. Én úgy tudom, hogy elvileg ez csak egy olyan felszereltség, hogy gyárilag lentebb van az autó. Vagy mégsem? Nem találok sehol rá választ. Sport lengőkar kell bele vagy sem?


én nem tudok róla, hogy a lengőkarban lett volna változás. szerintem a szilentek sem keményebbek. csak a rugót és a gátlót érinti a változás szerintem.
lengőkarban, ha tartósat akarsz, akkor Meyle HD.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Bmwe46fan

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2021. november 13. szombat, 16:54


Hali. 20 éve S226 Sport Suspension Settings felszereltséggel jött ki az autóm. 2002 facelift 320d Touring E46 BMW. A két első lengőkart most kéne cserélnem, viszont mivel Sport felszereltség az autó, nem tudom kell e hozzá a sport felfüggesztéses Lengőkar vagy sem. Én úgy tudom, hogy elvileg ez csak egy olyan felszereltség, hogy gyárilag lentebb van az autó. Vagy mégsem? Nem találok sehol rá választ. Sport lengőkar kell bele vagy sem?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz Strashimir

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2019. június 27. csütörtök, 18:17


Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, hogy E46 első futómű esetén a Meyle által gyártott gömbfej (MEYLE 316 010 4305/HD) belemegy-e a TRW M-es lengőkarába (JTC1069)?
Méretileg, egyéb szempontból is stimmel-e?



Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 106

Elküldve: 2018. április 01. vasárnap, 22:17


Sziasztok! Egy kis segítségre lenne ismét szükségem. Most vettem észre,hogy a "jó magyar utak" elbántak a kocsimmal és jobb hátsó rugótörésem van,valamint folyik a bal hátsó telóm. Vagyis mindből kell egy-egy pár. Azt nem találom sehol,hogy milyenek vannak benne gyárilag,a rugóról pedig nem találok gyári cikkszámot sem,viszont "két sárga" jelölése van.Ez egy 2004-es E 46 330 d Touring gyári M Packet-el. Esetleg milyet tegyek bele ami gyári minőség? Esetleg nem tudja valaki a gyári OEN számot!
Előre is köszönöm!





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2018. július 01. vasárnap, 15:54

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Csabi056

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2015. november 13. péntek, 11:22


Tomi88 írta:
PociPz írta:
YELLOW írta:
PociPz írta:
Csabi056 írta: Sziasztok,
Szeretnék csinosítani a kocsimon, szédülök a magasban
2004es gyári M-es futóművel szerelt 20D kombim van, ültetőrugót keresek/keresnék.
A kérdés:
-nem jó bele a nem M-es futóművekhez gyártott ültetőrugó? (gondolom, h nem)
-hol találok M-eshez rugót?
-milyen mértékü rugóot kell vennem, ahhoz, hogy elöl 3cm hátul 2cm ert tudjak ültetni a mostani állapothoz képest? Az a baj, hogy nem tudom M-es mennyivel alacsonyabb a gyáritól?
Remélem tudtok segíteni!
Esetleg valakinek van képe?


Szerintem jó bele a sima ültetőrugó, mert a lengéscsillapító ha jól tudom egyforma kialakítású csak az M-esé rövidebb meg keményebb. A rugók szintén. A rugótányérokat kell ellenőrízni. Nekem van kiszerelve M-es gátlóm, ha gondolod megméregetem neked. De majd a jobban hozzáértők pontosítanak.
Ez engem is érdekelne egyébként, jobban mondva, hogy a gyári e46 M-es futóművel hogy mutat egy 18-as vagy 19-es kerék. Van valakinek ilyen? Vagy fotó?


szerintem nem erre célzott. hanem hogy neki van bent gyári M-tech ültetőrugó. lentebb szeretné rakni, de nemt udja gyárilag mennyire ültet és ezek alapján milyen ültetőt vegyen.
a gyári M-tech 15-20mm-t ültet. ilyeneket szoktak mondani.
valószínű árulnak úgy ültetőt, hogy M-tech futóműhöz, feltételezem, hogy az ahhoz képest ültet xy mm-t. viszont biztosra nem venném. így simán adoot motorhoz tartozó ültetőt vennék. tehát ha még 20mm-t szeretnél lentebb, akkor 40mm-es ültetőt vegyél. stb. ha 20mm-est veszel, akkor kb ugyanott leszel, sőt mivel új a rugó talán még magasabb is lesz. legalábbis szoktak panaszkodni, hogy az ültető nem ültet, hanem emel.
viszont egy rövidített gátló szár esetében az gáz lehet ha től kemény a rugó és elnyomja a kasztnit (emel), mert feszülve lesz a gátló, ami nagyon nem jó.


Igen, értem. Minden esetre fura, hogy nincs sehol kerek-perec leírva hogy az M-es mennyivel van lejjebb.
Részemről viszont ha valakinek van fotója gyári M-es futóművel 18 vagy 19-es kerékkel lökje már be. 17-es van most rajta, de tervezem tavasszal a nagyobb cserét, de nem tudom, hogy állna neki, nem e lenne túl magas nekem is.


Szia!
Én úgy tudom, hogy 3 centit ültet az M futómű.
Viszont az eleje így is idétlenül magasabban van, ott még mehetne lentebb 1-2 centit.
Itt egy kép 18-as felnikkel. Ahogy már írták előttem, nem lesz magasabb a kocsi, mivel a kerék átmérője megegyezik a kisebb felnis kerekekével.





Köszönöm a rengeteg választ, én is furcsáltam, h kimondottan nincsen M-eshez ültetörugó,ami még urcsa, hogy Deviltuningon az ültetörugók között (elvi sima széria rugó) van ahol fel van tüntetve hogy "Kivéve M technik és X Modellek" azért gyanakodtam arra, hogy nem egyformák a rugók!
Nyári kerékszettem x5 19" hátul teljesen jól mutat 255/35 el, elöl kell ültetnem, hogy az is mutasson valahogy.
Tavasszal próbálkozom! Mégegyszer köszi a válaszokat!


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2015. november 09. hétfő, 18:48


Peppe írta:
Coyote írta:
Peppe írta: Sziasztok
2004es gyari M-es futomuvel szerelt 20D kombim van,eljott az elso lengokar szilentjeim halala,powerflex szilentre cserelnem oket..erdeklodnek h van-e tobb fele v csak egyfelet lehet hozza rendelni?gondolok itt pl az M-es futomu miatti meretkulonbsegre a sima futomuhoz kepest..
koszi


tökmindegy milyet rendelsz hozzá, úgyis gyakran szét fog menni Nekem éves 35000 futás mellett másfél évente kellett cserélnem azokat szilenteket, hála a jó magyar utaknak. Nagyjából minden harmadik-negyedik olajcserével együtt...

De utána micsoda isteni érzés vezetni!



Koszi a gyors valasztam kozbe neztem es pl az rs-shopnal is ket meretet ir,60ill66mm-est,azokbol melyik a jo meretileg?


Nekem ez kellett, azt tudom (2004 320D), de nem is találtam másikat soha:
RealOEM link

Peppe
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E85
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 3.0i
Évjárat: 2004

státusz Peppe

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2015. november 09. hétfő, 18:22


Coyote írta:
Peppe írta: Sziasztok
2004es gyari M-es futomuvel szerelt 20D kombim van,eljott az elso lengokar szilentjeim halala,powerflex szilentre cserelnem oket..erdeklodnek h van-e tobb fele v csak egyfelet lehet hozza rendelni?gondolok itt pl az M-es futomu miatti meretkulonbsegre a sima futomuhoz kepest..
koszi


tökmindegy milyet rendelsz hozzá, úgyis gyakran szét fog menni Nekem éves 35000 futás mellett másfél évente kellett cserélnem azokat szilenteket, hála a jó magyar utaknak. Nagyjából minden harmadik-negyedik olajcserével együtt...

De utána micsoda isteni érzés vezetni!



Koszi a gyors valasztam kozbe neztem es pl az rs-shopnal is ket meretet ir,60ill66mm-est,azokbol melyik a jo meretileg?


PociPz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz PociPz

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2015. november 09. hétfő, 18:18


Coyote írta:
Peppe írta: Sziasztok
2004es gyari M-es futomuvel szerelt 20D kombim van,eljott az elso lengokar szilentjeim halala,powerflex szilentre cserelnem oket..erdeklodnek h van-e tobb fele v csak egyfelet lehet hozza rendelni?gondolok itt pl az M-es futomu miatti meretkulonbsegre a sima futomuhoz kepest..
koszi


tökmindegy milyet rendelsz hozzá, úgyis gyakran szét fog menni Nekem éves 35000 futás mellett másfél évente kellett cserélnem azokat szilenteket, hála a jó magyar utaknak. Nagyjából minden harmadik-negyedik olajcserével együtt...

De utána micsoda isteni érzés vezetni!



Van egy Strongflex nevezetű is, 2 féle keménységgel. Nekem olyan van. olcsóbb mint a Powerflex, de nem hinném, hogy rosszabb. Ha gondolod írok elérhetőséget ahonnan tudsz rendelni.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2015. november 09. hétfő, 17:56


Peppe írta: Sziasztok
2004es gyari M-es futomuvel szerelt 20D kombim van,eljott az elso lengokar szilentjeim halala,powerflex szilentre cserelnem oket..erdeklodnek h van-e tobb fele v csak egyfelet lehet hozza rendelni?gondolok itt pl az M-es futomu miatti meretkulonbsegre a sima futomuhoz kepest..
koszi


tökmindegy milyet rendelsz hozzá, úgyis gyakran szét fog menni Nekem éves 35000 futás mellett másfél évente kellett cserélnem azokat szilenteket, hála a jó magyar utaknak. Nagyjából minden harmadik-negyedik olajcserével együtt...

De utána micsoda isteni érzés vezetni!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. november 09. hétfő, 17:56

Peppe
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E85
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 3.0i
Évjárat: 2004

státusz Peppe

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2015. november 09. hétfő, 17:40


Sziasztok
2004es gyari M-es futomuvel szerelt 20D kombim van,eljott az elso lengokar szilentjeim halala,powerflex szilentre cserelnem oket..erdeklodnek h van-e tobb fele v csak egyfelet lehet hozza rendelni?gondolok itt pl az M-es futomu miatti meretkulonbsegre a sima futomuhoz kepest..
koszi

PociPz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz PociPz

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2015. november 09. hétfő, 17:22


davech írta:
Tomi88 írta:
PociPz írta:
YELLOW írta:
PociPz írta:
Csabi056 írta: Sziasztok,
Szeretnék csinosítani a kocsimon, szédülök a magasban
2004es gyári M-es futóművel szerelt 20D kombim van, ültetőrugót keresek/keresnék.
A kérdés:
-nem jó bele a nem M-es futóművekhez gyártott ültetőrugó? (gondolom, h nem)
-hol találok M-eshez rugót?
-milyen mértékü rugóot kell vennem, ahhoz, hogy elöl 3cm hátul 2cm ert tudjak ültetni a mostani állapothoz képest? Az a baj, hogy nem tudom M-es mennyivel alacsonyabb a gyáritól?
Remélem tudtok segíteni!
Esetleg valakinek van képe?


Szerintem jó bele a sima ültetőrugó, mert a lengéscsillapító ha jól tudom egyforma kialakítású csak az M-esé rövidebb meg keményebb. A rugók szintén. A rugótányérokat kell ellenőrízni. Nekem van kiszerelve M-es gátlóm, ha gondolod megméregetem neked. De majd a jobban hozzáértők pontosítanak.
Ez engem is érdekelne egyébként, jobban mondva, hogy a gyári e46 M-es futóművel hogy mutat egy 18-as vagy 19-es kerék. Van valakinek ilyen? Vagy fotó?


szerintem nem erre célzott. hanem hogy neki van bent gyári M-tech ültetőrugó. lentebb szeretné rakni, de nemt udja gyárilag mennyire ültet és ezek alapján milyen ültetőt vegyen.
a gyári M-tech 15-20mm-t ültet. ilyeneket szoktak mondani.
valószínű árulnak úgy ültetőt, hogy M-tech futóműhöz, feltételezem, hogy az ahhoz képest ültet xy mm-t. viszont biztosra nem venném. így simán adoot motorhoz tartozó ültetőt vennék. tehát ha még 20mm-t szeretnél lentebb, akkor 40mm-es ültetőt vegyél. stb. ha 20mm-est veszel, akkor kb ugyanott leszel, sőt mivel új a rugó talán még magasabb is lesz. legalábbis szoktak panaszkodni, hogy az ültető nem ültet, hanem emel.
viszont egy rövidített gátló szár esetében az gáz lehet ha től kemény a rugó és elnyomja a kasztnit (emel), mert feszülve lesz a gátló, ami nagyon nem jó.


Igen, értem. Minden esetre fura, hogy nincs sehol kerek-perec leírva hogy az M-es mennyivel van lejjebb.
Részemről viszont ha valakinek van fotója gyári M-es futóművel 18 vagy 19-es kerékkel lökje már be. 17-es van most rajta, de tervezem tavasszal a nagyobb cserét, de nem tudom, hogy állna neki, nem e lenne túl magas nekem is.


Szia!
Én úgy tudom, hogy 3 centit ültet az M futómű.
Viszont az eleje így is idétlenül magasabban van, ott még mehetne lentebb 1-2 centit.
Itt egy kép 18-as felnikkel. Ahogy már írták előttem, nem lesz magasabb a kocsi, mivel a kerék átmérője megegyezik a kisebb felnis kerekekével.




Én nemrég raktam be az m-es futóműt. Nekem 2-3cm lett lejjebb a gyárihoz képest.
Szerintem Csabi056 neked egy 40/60 rugó lenne az ideális, hogy az m-esnél lejjebb legyen 2-3 centivel, illetve az eleje-hátulja szintben legyen.

M-es futómű 18-as kerékkel:


Viszont engem zavart, hogy az eleje annyira fent van. (normáliséknál még ültetnek az elején) De én a hátulján emeltem +2cm, és az eredmény:




Köszi a képeket. igen, nekem is feltűnt már, hogy lehetne picit lentebb az eleje. Davech hogy emelted meg a hátulját? Magasabb rugót tettél bele vagy valami rugómagasítóval?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. november 09. hétfő, 17:24

davech
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz davech

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 227

Elküldve: 2015. november 08. vasárnap, 19:25


Tomi88 írta:
PociPz írta:
YELLOW írta:
PociPz írta:
Csabi056 írta: Sziasztok,
Szeretnék csinosítani a kocsimon, szédülök a magasban
2004es gyári M-es futóművel szerelt 20D kombim van, ültetőrugót keresek/keresnék.
A kérdés:
-nem jó bele a nem M-es futóművekhez gyártott ültetőrugó? (gondolom, h nem)
-hol találok M-eshez rugót?
-milyen mértékü rugóot kell vennem, ahhoz, hogy elöl 3cm hátul 2cm ert tudjak ültetni a mostani állapothoz képest? Az a baj, hogy nem tudom M-es mennyivel alacsonyabb a gyáritól?
Remélem tudtok segíteni!
Esetleg valakinek van képe?


Szerintem jó bele a sima ültetőrugó, mert a lengéscsillapító ha jól tudom egyforma kialakítású csak az M-esé rövidebb meg keményebb. A rugók szintén. A rugótányérokat kell ellenőrízni. Nekem van kiszerelve M-es gátlóm, ha gondolod megméregetem neked. De majd a jobban hozzáértők pontosítanak.
Ez engem is érdekelne egyébként, jobban mondva, hogy a gyári e46 M-es futóművel hogy mutat egy 18-as vagy 19-es kerék. Van valakinek ilyen? Vagy fotó?


szerintem nem erre célzott. hanem hogy neki van bent gyári M-tech ültetőrugó. lentebb szeretné rakni, de nemt udja gyárilag mennyire ültet és ezek alapján milyen ültetőt vegyen.
a gyári M-tech 15-20mm-t ültet. ilyeneket szoktak mondani.
valószínű árulnak úgy ültetőt, hogy M-tech futóműhöz, feltételezem, hogy az ahhoz képest ültet xy mm-t. viszont biztosra nem venném. így simán adoot motorhoz tartozó ültetőt vennék. tehát ha még 20mm-t szeretnél lentebb, akkor 40mm-es ültetőt vegyél. stb. ha 20mm-est veszel, akkor kb ugyanott leszel, sőt mivel új a rugó talán még magasabb is lesz. legalábbis szoktak panaszkodni, hogy az ültető nem ültet, hanem emel.
viszont egy rövidített gátló szár esetében az gáz lehet ha től kemény a rugó és elnyomja a kasztnit (emel), mert feszülve lesz a gátló, ami nagyon nem jó.


Igen, értem. Minden esetre fura, hogy nincs sehol kerek-perec leírva hogy az M-es mennyivel van lejjebb.
Részemről viszont ha valakinek van fotója gyári M-es futóművel 18 vagy 19-es kerékkel lökje már be. 17-es van most rajta, de tervezem tavasszal a nagyobb cserét, de nem tudom, hogy állna neki, nem e lenne túl magas nekem is.


Szia!
Én úgy tudom, hogy 3 centit ültet az M futómű.
Viszont az eleje így is idétlenül magasabban van, ott még mehetne lentebb 1-2 centit.
Itt egy kép 18-as felnikkel. Ahogy már írták előttem, nem lesz magasabb a kocsi, mivel a kerék átmérője megegyezik a kisebb felnis kerekekével.




Én nemrég raktam be az m-es futóműt. Nekem 2-3cm lett lejjebb a gyárihoz képest.
Szerintem Csabi056 neked egy 40/60 rugó lenne az ideális, hogy az m-esnél lejjebb legyen 2-3 centivel, illetve az eleje-hátulja szintben legyen.

M-es futómű 18-as kerékkel:


Viszont engem zavart, hogy az eleje annyira fent van. (normáliséknál még ültetnek az elején) De én a hátulján emeltem +2cm, és az eredmény:




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2015. november 08. vasárnap, 19:49

Tomi88
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2004

státusz Tomi88

Újonc

Elismertség: 14% (10 pont) | Hozzászólások: 67

Elküldve: 2015. november 08. vasárnap, 17:16


PociPz írta:
YELLOW írta:
PociPz írta:
Csabi056 írta: Sziasztok,
Szeretnék csinosítani a kocsimon, szédülök a magasban
2004es gyári M-es futóművel szerelt 20D kombim van, ültetőrugót keresek/keresnék.
A kérdés:
-nem jó bele a nem M-es futóművekhez gyártott ültetőrugó? (gondolom, h nem)
-hol találok M-eshez rugót?
-milyen mértékü rugóot kell vennem, ahhoz, hogy elöl 3cm hátul 2cm ert tudjak ültetni a mostani állapothoz képest? Az a baj, hogy nem tudom M-es mennyivel alacsonyabb a gyáritól?
Remélem tudtok segíteni!
Esetleg valakinek van képe?


Szerintem jó bele a sima ültetőrugó, mert a lengéscsillapító ha jól tudom egyforma kialakítású csak az M-esé rövidebb meg keményebb. A rugók szintén. A rugótányérokat kell ellenőrízni. Nekem van kiszerelve M-es gátlóm, ha gondolod megméregetem neked. De majd a jobban hozzáértők pontosítanak.
Ez engem is érdekelne egyébként, jobban mondva, hogy a gyári e46 M-es futóművel hogy mutat egy 18-as vagy 19-es kerék. Van valakinek ilyen? Vagy fotó?


szerintem nem erre célzott. hanem hogy neki van bent gyári M-tech ültetőrugó. lentebb szeretné rakni, de nemt udja gyárilag mennyire ültet és ezek alapján milyen ültetőt vegyen.
a gyári M-tech 15-20mm-t ültet. ilyeneket szoktak mondani.
valószínű árulnak úgy ültetőt, hogy M-tech futóműhöz, feltételezem, hogy az ahhoz képest ültet xy mm-t. viszont biztosra nem venném. így simán adoot motorhoz tartozó ültetőt vennék. tehát ha még 20mm-t szeretnél lentebb, akkor 40mm-es ültetőt vegyél. stb. ha 20mm-est veszel, akkor kb ugyanott leszel, sőt mivel új a rugó talán még magasabb is lesz. legalábbis szoktak panaszkodni, hogy az ültető nem ültet, hanem emel.
viszont egy rövidített gátló szár esetében az gáz lehet ha től kemény a rugó és elnyomja a kasztnit (emel), mert feszülve lesz a gátló, ami nagyon nem jó.


Igen, értem. Minden esetre fura, hogy nincs sehol kerek-perec leírva hogy az M-es mennyivel van lejjebb.
Részemről viszont ha valakinek van fotója gyári M-es futóművel 18 vagy 19-es kerékkel lökje már be. 17-es van most rajta, de tervezem tavasszal a nagyobb cserét, de nem tudom, hogy állna neki, nem e lenne túl magas nekem is.


Szia!
Én úgy tudom, hogy 3 centit ültet az M futómű.
Viszont az eleje így is idétlenül magasabban van, ott még mehetne lentebb 1-2 centit.
Itt egy kép 18-as felnikkel. Ahogy már írták előttem, nem lesz magasabb a kocsi, mivel a kerék átmérője megegyezik a kisebb felnis kerekekével.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. november 08. vasárnap, 17:18

PociPz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz PociPz

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2015. november 08. vasárnap, 14:17


YELLOW írta:
PociPz írta:
YELLOW írta:
PociPz írta:
Csabi056 írta: Sziasztok,
Szeretnék csinosítani a kocsimon, szédülök a magasban
2004es gyári M-es futóművel szerelt 20D kombim van, ültetőrugót keresek/keresnék.
A kérdés:
-nem jó bele a nem M-es futóművekhez gyártott ültetőrugó? (gondolom, h nem)
-hol találok M-eshez rugót?
-milyen mértékü rugóot kell vennem, ahhoz, hogy elöl 3cm hátul 2cm ert tudjak ültetni a mostani állapothoz képest? Az a baj, hogy nem tudom M-es mennyivel alacsonyabb a gyáritól?
Remélem tudtok segíteni!
Esetleg valakinek van képe?


Szerintem jó bele a sima ültetőrugó, mert a lengéscsillapító ha jól tudom egyforma kialakítású csak az M-esé rövidebb meg keményebb. A rugók szintén. A rugótányérokat kell ellenőrízni. Nekem van kiszerelve M-es gátlóm, ha gondolod megméregetem neked. De majd a jobban hozzáértők pontosítanak.
Ez engem is érdekelne egyébként, jobban mondva, hogy a gyári e46 M-es futóművel hogy mutat egy 18-as vagy 19-es kerék. Van valakinek ilyen? Vagy fotó?


szerintem nem erre célzott. hanem hogy neki van bent gyári M-tech ültetőrugó. lentebb szeretné rakni, de nemt udja gyárilag mennyire ültet és ezek alapján milyen ültetőt vegyen.
a gyári M-tech 15-20mm-t ültet. ilyeneket szoktak mondani.
valószínű árulnak úgy ültetőt, hogy M-tech futóműhöz, feltételezem, hogy az ahhoz képest ültet xy mm-t. viszont biztosra nem venném. így simán adoot motorhoz tartozó ültetőt vennék. tehát ha még 20mm-t szeretnél lentebb, akkor 40mm-es ültetőt vegyél. stb. ha 20mm-est veszel, akkor kb ugyanott leszel, sőt mivel új a rugó talán még magasabb is lesz. legalábbis szoktak panaszkodni, hogy az ültető nem ültet, hanem emel.
viszont egy rövidített gátló szár esetében az gáz lehet ha től kemény a rugó és elnyomja a kasztnit (emel), mert feszülve lesz a gátló, ami nagyon nem jó.


Igen, értem. Minden esetre fura, hogy nincs sehol kerek-perec leírva hogy az M-es mennyivel van lejjebb.
Részemről viszont ha valakinek van fotója gyári M-es futóművel 18 vagy 19-es kerékkel lökje már be. 17-es van most rajta, de tervezem tavasszal a nagyobb cserét, de nem tudom, hogy állna neki, nem e lenne túl magas nekem is.


nem lenne magas, mivel annyival peresebb gumi kell rá. tehát a teljes kerékátmérő kb ugyanakkora lesz, mint a 17-es esetében, ha váltóméretek veszek. 19 esetén már lehet pici különbség, ami emelni fogja a hasmagasságot.


Az lenne a lényeg, hogy szépen illeszkedjen a kerékjáratba. A youtube-os videókon bitangul néznek ki 19-es felnikkel, de azokban tuti, hogy ültetőszett van.
Ezen az oldalon legfelül a kék touring-ban elvileg M futómű van. Ez így tetszik. Nem szeretném kicserélni a gyári M futóművet, nagyon kedvelem.
http://www.bmw-syndikat.de/bmw...-_E46.html





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2015. november 08. vasárnap, 14:19

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. november 08. vasárnap, 14:03


PociPz írta:
YELLOW írta:
PociPz írta:
Csabi056 írta: Sziasztok,
Szeretnék csinosítani a kocsimon, szédülök a magasban
2004es gyári M-es futóművel szerelt 20D kombim van, ültetőrugót keresek/keresnék.
A kérdés:
-nem jó bele a nem M-es futóművekhez gyártott ültetőrugó? (gondolom, h nem)
-hol találok M-eshez rugót?
-milyen mértékü rugóot kell vennem, ahhoz, hogy elöl 3cm hátul 2cm ert tudjak ültetni a mostani állapothoz képest? Az a baj, hogy nem tudom M-es mennyivel alacsonyabb a gyáritól?
Remélem tudtok segíteni!
Esetleg valakinek van képe?


Szerintem jó bele a sima ültetőrugó, mert a lengéscsillapító ha jól tudom egyforma kialakítású csak az M-esé rövidebb meg keményebb. A rugók szintén. A rugótányérokat kell ellenőrízni. Nekem van kiszerelve M-es gátlóm, ha gondolod megméregetem neked. De majd a jobban hozzáértők pontosítanak.
Ez engem is érdekelne egyébként, jobban mondva, hogy a gyári e46 M-es futóművel hogy mutat egy 18-as vagy 19-es kerék. Van valakinek ilyen? Vagy fotó?


szerintem nem erre célzott. hanem hogy neki van bent gyári M-tech ültetőrugó. lentebb szeretné rakni, de nemt udja gyárilag mennyire ültet és ezek alapján milyen ültetőt vegyen.
a gyári M-tech 15-20mm-t ültet. ilyeneket szoktak mondani.
valószínű árulnak úgy ültetőt, hogy M-tech futóműhöz, feltételezem, hogy az ahhoz képest ültet xy mm-t. viszont biztosra nem venném. így simán adoot motorhoz tartozó ültetőt vennék. tehát ha még 20mm-t szeretnél lentebb, akkor 40mm-es ültetőt vegyél. stb. ha 20mm-est veszel, akkor kb ugyanott leszel, sőt mivel új a rugó talán még magasabb is lesz. legalábbis szoktak panaszkodni, hogy az ültető nem ültet, hanem emel.
viszont egy rövidített gátló szár esetében az gáz lehet ha től kemény a rugó és elnyomja a kasztnit (emel), mert feszülve lesz a gátló, ami nagyon nem jó.


Igen, értem. Minden esetre fura, hogy nincs sehol kerek-perec leírva hogy az M-es mennyivel van lejjebb.
Részemről viszont ha valakinek van fotója gyári M-es futóművel 18 vagy 19-es kerékkel lökje már be. 17-es van most rajta, de tervezem tavasszal a nagyobb cserét, de nem tudom, hogy állna neki, nem e lenne túl magas nekem is.


nem lenne magas, mivel annyival peresebb gumi kell rá. tehát a teljes kerékátmérő kb ugyanakkora lesz, mint a 17-es esetében, ha váltóméretek veszek. 19 esetén már lehet pici különbség, ami emelni fogja a hasmagasságot.