« előző12következő »

státusz csako

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. június 30. szombat, 00:13


csako írta:
katonaza írta:
csako írta: Sziasztok,

Szeretnék tanácsot kérni tőletek abban,hogy egy E46 320D (150hp) facelift-es kasztniba ,tudok e motort cserélni úgy,hogy egy 330D (204 hp) motort tetenék bele? Elképzelésem szerint elég valószínűnek tartom,de inkább az érdekelne jobban,hogy milyen hozadékai vannak még a cserének? Értem ezt arra,hogy váltót is kell e cserélni,kuplungot ,elektronikát stb. Minden információ erdekel ezzel kapcsolatban. Elég komoly project lesz,de el kell gondolkodnom a cserében,mert hengerfejes lett a motor így most lehet,hogy érdemes lenne cserélni.
Köszönöm szépen!


E46 FL 320D: 150 Le, 330 Nm
E46 FL 330D: 204 Le, 410 Nm

Ha szétnézel a chip tuningos oldalakon, akkor az látszik, hogy ha 320D-t chip tuningolsz, akkor nagyjából egy tuningolatlan 330D szintjét közelíted. Tehát ilyen elméleti megkötelítésből akár mehetne is a motor upgrade.

Ám gyakorlati oldalról olyan sok minden más, hogy valószínűleg mire mindenből a megfelelő beszerzése és beépítésre kerül, megbánod.

Szerintem pont ugyanaz a motor kell bele, mint gyárilag volt, aztán vagy megtartod, vagy eladod, vagy pedig ahogy most van, őszintén, hengerfejesen eladod.

Ha ettől részletesebb információkra van szükséged, akkor ajánlom figyelmedbe a http://www.realoem.com/bmw/enUS/select oldalt, ahol elemi alkatrész szinten össze tudod vetni a különbségeket.


Sziasztok,
Köszönöm szépen a véleményeteket. Úgy gondolom,igazatok lehet. Eladni nem szeretném,mert nagyon a szívemhez nőtt a kocsi. Vagy megcsináltatom ezt a motort,vagy cserélek benne egy gyárit.






Meg talán annyit,hogy ha van másik oldal,tehát valaki megcsinálta a cserét,szívesen meghallgatnám a tapasztalatait. Vagy olyan kedves szerelő véleménye is érdekelne,aki esetleg , véghez vitt már egy ilyen elvetemültséget. Tehát cserélt 320D motort 330D re.Mér csak azért is érdekelne,mert nem tudom,hogy van e valamilyen fizikai akadálya.



státusz csako

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. június 28. csütörtök, 20:25


katonaza írta:
csako írta: Sziasztok,

Szeretnék tanácsot kérni tőletek abban,hogy egy E46 320D (150hp) facelift-es kasztniba ,tudok e motort cserélni úgy,hogy egy 330D (204 hp) motort tetenék bele? Elképzelésem szerint elég valószínűnek tartom,de inkább az érdekelne jobban,hogy milyen hozadékai vannak még a cserének? Értem ezt arra,hogy váltót is kell e cserélni,kuplungot ,elektronikát stb. Minden információ erdekel ezzel kapcsolatban. Elég komoly project lesz,de el kell gondolkodnom a cserében,mert hengerfejes lett a motor így most lehet,hogy érdemes lenne cserélni.
Köszönöm szépen!


E46 FL 320D: 150 Le, 330 Nm
E46 FL 330D: 204 Le, 410 Nm

Ha szétnézel a chip tuningos oldalakon, akkor az látszik, hogy ha 320D-t chip tuningolsz, akkor nagyjából egy tuningolatlan 330D szintjét közelíted. Tehát ilyen elméleti megkötelítésből akár mehetne is a motor upgrade.

Ám gyakorlati oldalról olyan sok minden más, hogy valószínűleg mire mindenből a megfelelő beszerzése és beépítésre kerül, megbánod.

Szerintem pont ugyanaz a motor kell bele, mint gyárilag volt, aztán vagy megtartod, vagy eladod, vagy pedig ahogy most van, őszintén, hengerfejesen eladod.

Ha ettől részletesebb információkra van szükséged, akkor ajánlom figyelmedbe a http://www.realoem.com/bmw/enUS/select oldalt, ahol elemi alkatrész szinten össze tudod vetni a különbségeket.


Sziasztok,
Köszönöm szépen a véleményeteket. Úgy gondolom,igazatok lehet. Eladni nem szeretném,mert nagyon a szívemhez nőtt a kocsi. Vagy megcsináltatom ezt a motort,vagy cserélek benne egy gyárit.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. június 28. csütörtök, 21:32

katonaza
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz katonaza

Újonc

Elismertség: 12% (10 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2018. június 28. csütörtök, 17:45


csako írta: Sziasztok,

Szeretnék tanácsot kérni tőletek abban,hogy egy E46 320D (150hp) facelift-es kasztniba ,tudok e motort cserélni úgy,hogy egy 330D (204 hp) motort tetenék bele? Elképzelésem szerint elég valószínűnek tartom,de inkább az érdekelne jobban,hogy milyen hozadékai vannak még a cserének? Értem ezt arra,hogy váltót is kell e cserélni,kuplungot ,elektronikát stb. Minden információ erdekel ezzel kapcsolatban. Elég komoly project lesz,de el kell gondolkodnom a cserében,mert hengerfejes lett a motor így most lehet,hogy érdemes lenne cserélni.
Köszönöm szépen!


E46 FL 320D: 150 Le, 330 Nm
E46 FL 330D: 204 Le, 410 Nm

Ha szétnézel a chip tuningos oldalakon, akkor az látszik, hogy ha 320D-t chip tuningolsz, akkor nagyjából egy tuningolatlan 330D szintjét közelíted. Tehát ilyen elméleti megkötelítésből akár mehetne is a motor upgrade.

Ám gyakorlati oldalról olyan sok minden más, hogy valószínűleg mire mindenből a megfelelő beszerzése és beépítésre kerül, megbánod.

Szerintem pont ugyanaz a motor kell bele, mint gyárilag volt, aztán vagy megtartod, vagy eladod, vagy pedig ahogy most van, őszintén, hengerfejesen eladod.

Ha ettől részletesebb információkra van szükséged, akkor ajánlom figyelmedbe a http://www.realoem.com/bmw/enUS/select oldalt, ahol elemi alkatrész szinten össze tudod vetni a különbségeket.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. június 28. csütörtök, 06:45


csako írta: Sziasztok,

Szeretnék tanácsot kérni tőletek abban,hogy egy E46 320D (150hp) facelift-es kasztniba ,tudok e motort cserélni úgy,hogy egy 330D (204 hp) motort tetenék bele? Elképzelésem szerint elég valószínűnek tartom,de inkább az érdekelne jobban,hogy milyen hozadékai vannak még a cserének? Értem ezt arra,hogy váltót is kell e cserélni,kuplungot ,elektronikát stb. Minden információ erdekel ezzel kapcsolatban. Elég komoly project lesz,de el kell gondolkodnom a cserében,mert hengerfejes lett a motor így most lehet,hogy érdemes lenne cserélni.
Köszönöm szépen!


nem érdemes, mert minden más. ha jól tudom. tehát a motoron kívül ami utána jön, az végig csere. szóval az egész hajtás. mert a féltengelyek is vastagabbak úgy tudom, más a diffi, más a váltó, eleve egy 6 hengeres motorról és jóval nyomatékosabb motorról beszélünk. akkor a fékek is nagyobbak a 30d-ben.
ráadásul a motorkóddal sem lehet játszani. egy 18d-ből 20d-t csinálni valóban egyszerűbb volna. még papírozás terén is.
szóval szerintem nem érdemes időt és pénzt fektetni bele.

státusz csako

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. június 27. szerda, 23:18


Sziasztok,

Szeretnék tanácsot kérni tőletek abban,hogy egy E46 320D (150hp) facelift-es kasztniba ,tudok e motort cserélni úgy,hogy egy 330D (204 hp) motort tetenék bele? Elképzelésem szerint elég valószínűnek tartom,de inkább az érdekelne jobban,hogy milyen hozadékai vannak még a cserének? Értem ezt arra,hogy váltót is kell e cserélni,kuplungot ,elektronikát stb. Minden információ erdekel ezzel kapcsolatban. Elég komoly project lesz,de el kell gondolkodnom a cserében,mert hengerfejes lett a motor így most lehet,hogy érdemes lenne cserélni.
Köszönöm szépen!

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2018. április 25. szerda, 20:50


YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Lenne egy elméleti kérdésem.
Melyik motor a legjobb szerintetek tuningolás céljából?
M54b... 25,28,30??
Sokféle vélemény hallok és nem tudom melyik lehetne jó választás. Tuningra itt turbót értek meg egy kis belepiszkálást. Nem komplett átalakítást. A turbót is csak a hangja miatt. Persze ez nem mostani terv hanem kitudja még csak informálódom.
És ha valakinek van tapasztalata akkor esetleg szívesen veszek konkrét típusokat, márkákat. (turbó, intercooler...stb)


csak a hangja miatt turbót tenni (gondolom a lefújó szelep hangra gondolsz) elég vicces, már bocsi.
a legjobb megoldás egy 23i, azaz M52B25. csak a 23i-nek kisebb a teljesítménye, így adó szempontjából jobb. de a motor könnyen 25-i tud lenni.
viszont a 28i-re egy 25i szívósor is dob teljesítményben.
szerintem a 25i azaz az M52B25 motorok a legjobbak.
turbót lehet bármelyikre rakni, de az M52-ből ne engedj. ezek jó blokkok.
ha már turbó és a hangja kell, célszerű valami kisebb. ahhoz kevesebb átalakítás kell, jobban bírja a gyári a motor. bizonyos töltés felett már injektort, hajtókarokat és sok egyebet cserélni kell.
szerintem a kompresszor sokkal jobb dolog, amit szíj hajt. igaz nem lesz lefújós hangja, legalábbis ott nem tudok ilyenről.


Azért az erő is számítana persze, de nem tudok mit csinálni, nekem nagyon tetszik a turbó hangja meg a lefújó hang.
Akkor te is a 25-öst mondod. Ezt hallottam mástól is.
Igen az M52 ben vagy M54 ben gondolkodtam én is.
Az M54 már annyival gyengébb lenne amúgy?


attól függ mibe akarod tenni, milyen kaszniba.
de M50B25 lenne a legjobb No Vanos, vagy single Vanos. vagy a régi M10-es blokkok. M52 még elmegy.
M54-gyel már nem csinálnám meg. lehet de kapásból generál kell neki. újragyűrűzni, stb.


Hát ha egyszer eljutnék ide akkor E46-ba szeretném.
De sajna ez még igen odébb van. Csak gyűjtöm az infókat hátha
És reálisan mit lehetne azokból kihozni ésszerű keretek között azt nem tudod?


az attól függ mennyire akarod átépíteni a motort is. ha csak egy turbót akarsz rálökni, akkor szerintem +50-80LE-től többet nem célszerű. Nem tudom ez mekkora turbó nyomást jelent.
ilyenekről talán Gaburáékkal (gabura motorsport) kellene beszélgetni. helyben vannak. bár nagyon nem adnak ki ők sem infót. de érdeklődni náluk a legjobb, mert ők ezt csinálják.


Aham...
Köszi az infókat.
Legalább már tudom merre menjek majd.
Csak legalább ott járnék már...
De egy darabig biztos nem lesz...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. április 25. szerda, 10:53


Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Lenne egy elméleti kérdésem.
Melyik motor a legjobb szerintetek tuningolás céljából?
M54b... 25,28,30??
Sokféle vélemény hallok és nem tudom melyik lehetne jó választás. Tuningra itt turbót értek meg egy kis belepiszkálást. Nem komplett átalakítást. A turbót is csak a hangja miatt. Persze ez nem mostani terv hanem kitudja még csak informálódom.
És ha valakinek van tapasztalata akkor esetleg szívesen veszek konkrét típusokat, márkákat. (turbó, intercooler...stb)


csak a hangja miatt turbót tenni (gondolom a lefújó szelep hangra gondolsz) elég vicces, már bocsi.
a legjobb megoldás egy 23i, azaz M52B25. csak a 23i-nek kisebb a teljesítménye, így adó szempontjából jobb. de a motor könnyen 25-i tud lenni.
viszont a 28i-re egy 25i szívósor is dob teljesítményben.
szerintem a 25i azaz az M52B25 motorok a legjobbak.
turbót lehet bármelyikre rakni, de az M52-ből ne engedj. ezek jó blokkok.
ha már turbó és a hangja kell, célszerű valami kisebb. ahhoz kevesebb átalakítás kell, jobban bírja a gyári a motor. bizonyos töltés felett már injektort, hajtókarokat és sok egyebet cserélni kell.
szerintem a kompresszor sokkal jobb dolog, amit szíj hajt. igaz nem lesz lefújós hangja, legalábbis ott nem tudok ilyenről.


Azért az erő is számítana persze, de nem tudok mit csinálni, nekem nagyon tetszik a turbó hangja meg a lefújó hang.
Akkor te is a 25-öst mondod. Ezt hallottam mástól is.
Igen az M52 ben vagy M54 ben gondolkodtam én is.
Az M54 már annyival gyengébb lenne amúgy?


attól függ mibe akarod tenni, milyen kaszniba.
de M50B25 lenne a legjobb No Vanos, vagy single Vanos. vagy a régi M10-es blokkok. M52 még elmegy.
M54-gyel már nem csinálnám meg. lehet de kapásból generál kell neki. újragyűrűzni, stb.


Hát ha egyszer eljutnék ide akkor E46-ba szeretném.
De sajna ez még igen odébb van. Csak gyűjtöm az infókat hátha
És reálisan mit lehetne azokból kihozni ésszerű keretek között azt nem tudod?


az attól függ mennyire akarod átépíteni a motort is. ha csak egy turbót akarsz rálökni, akkor szerintem +50-80LE-től többet nem célszerű. Nem tudom ez mekkora turbó nyomást jelent.
ilyenekről talán Gaburáékkal (gabura motorsport) kellene beszélgetni. helyben vannak. bár nagyon nem adnak ki ők sem infót. de érdeklődni náluk a legjobb, mert ők ezt csinálják.


Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2018. április 25. szerda, 09:40


YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Lenne egy elméleti kérdésem.
Melyik motor a legjobb szerintetek tuningolás céljából?
M54b... 25,28,30??
Sokféle vélemény hallok és nem tudom melyik lehetne jó választás. Tuningra itt turbót értek meg egy kis belepiszkálást. Nem komplett átalakítást. A turbót is csak a hangja miatt. Persze ez nem mostani terv hanem kitudja még csak informálódom.
És ha valakinek van tapasztalata akkor esetleg szívesen veszek konkrét típusokat, márkákat. (turbó, intercooler...stb)


csak a hangja miatt turbót tenni (gondolom a lefújó szelep hangra gondolsz) elég vicces, már bocsi.
a legjobb megoldás egy 23i, azaz M52B25. csak a 23i-nek kisebb a teljesítménye, így adó szempontjából jobb. de a motor könnyen 25-i tud lenni.
viszont a 28i-re egy 25i szívósor is dob teljesítményben.
szerintem a 25i azaz az M52B25 motorok a legjobbak.
turbót lehet bármelyikre rakni, de az M52-ből ne engedj. ezek jó blokkok.
ha már turbó és a hangja kell, célszerű valami kisebb. ahhoz kevesebb átalakítás kell, jobban bírja a gyári a motor. bizonyos töltés felett már injektort, hajtókarokat és sok egyebet cserélni kell.
szerintem a kompresszor sokkal jobb dolog, amit szíj hajt. igaz nem lesz lefújós hangja, legalábbis ott nem tudok ilyenről.


Azért az erő is számítana persze, de nem tudok mit csinálni, nekem nagyon tetszik a turbó hangja meg a lefújó hang.
Akkor te is a 25-öst mondod. Ezt hallottam mástól is.
Igen az M52 ben vagy M54 ben gondolkodtam én is.
Az M54 már annyival gyengébb lenne amúgy?


attól függ mibe akarod tenni, milyen kaszniba.
de M50B25 lenne a legjobb No Vanos, vagy single Vanos. vagy a régi M10-es blokkok. M52 még elmegy.
M54-gyel már nem csinálnám meg. lehet de kapásból generál kell neki. újragyűrűzni, stb.


Hát ha egyszer eljutnék ide akkor E46-ba szeretném.
De sajna ez még igen odébb van. Csak gyűjtöm az infókat hátha
És reálisan mit lehetne azokból kihozni ésszerű keretek között azt nem tudod?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. április 24. kedd, 22:46


Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Lenne egy elméleti kérdésem.
Melyik motor a legjobb szerintetek tuningolás céljából?
M54b... 25,28,30??
Sokféle vélemény hallok és nem tudom melyik lehetne jó választás. Tuningra itt turbót értek meg egy kis belepiszkálást. Nem komplett átalakítást. A turbót is csak a hangja miatt. Persze ez nem mostani terv hanem kitudja még csak informálódom.
És ha valakinek van tapasztalata akkor esetleg szívesen veszek konkrét típusokat, márkákat. (turbó, intercooler...stb)


csak a hangja miatt turbót tenni (gondolom a lefújó szelep hangra gondolsz) elég vicces, már bocsi.
a legjobb megoldás egy 23i, azaz M52B25. csak a 23i-nek kisebb a teljesítménye, így adó szempontjából jobb. de a motor könnyen 25-i tud lenni.
viszont a 28i-re egy 25i szívósor is dob teljesítményben.
szerintem a 25i azaz az M52B25 motorok a legjobbak.
turbót lehet bármelyikre rakni, de az M52-ből ne engedj. ezek jó blokkok.
ha már turbó és a hangja kell, célszerű valami kisebb. ahhoz kevesebb átalakítás kell, jobban bírja a gyári a motor. bizonyos töltés felett már injektort, hajtókarokat és sok egyebet cserélni kell.
szerintem a kompresszor sokkal jobb dolog, amit szíj hajt. igaz nem lesz lefújós hangja, legalábbis ott nem tudok ilyenről.


Azért az erő is számítana persze, de nem tudok mit csinálni, nekem nagyon tetszik a turbó hangja meg a lefújó hang.
Akkor te is a 25-öst mondod. Ezt hallottam mástól is.
Igen az M52 ben vagy M54 ben gondolkodtam én is.
Az M54 már annyival gyengébb lenne amúgy?


attól függ mibe akarod tenni, milyen kaszniba.
de M50B25 lenne a legjobb No Vanos, vagy single Vanos. vagy a régi M10-es blokkok. M52 még elmegy.
M54-gyel már nem csinálnám meg. lehet de kapásból generál kell neki. újragyűrűzni, stb.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2018. április 24. kedd, 19:51


YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Lenne egy elméleti kérdésem.
Melyik motor a legjobb szerintetek tuningolás céljából?
M54b... 25,28,30??
Sokféle vélemény hallok és nem tudom melyik lehetne jó választás. Tuningra itt turbót értek meg egy kis belepiszkálást. Nem komplett átalakítást. A turbót is csak a hangja miatt. Persze ez nem mostani terv hanem kitudja még csak informálódom.
És ha valakinek van tapasztalata akkor esetleg szívesen veszek konkrét típusokat, márkákat. (turbó, intercooler...stb)


csak a hangja miatt turbót tenni (gondolom a lefújó szelep hangra gondolsz) elég vicces, már bocsi.
a legjobb megoldás egy 23i, azaz M52B25. csak a 23i-nek kisebb a teljesítménye, így adó szempontjából jobb. de a motor könnyen 25-i tud lenni.
viszont a 28i-re egy 25i szívósor is dob teljesítményben.
szerintem a 25i azaz az M52B25 motorok a legjobbak.
turbót lehet bármelyikre rakni, de az M52-ből ne engedj. ezek jó blokkok.
ha már turbó és a hangja kell, célszerű valami kisebb. ahhoz kevesebb átalakítás kell, jobban bírja a gyári a motor. bizonyos töltés felett már injektort, hajtókarokat és sok egyebet cserélni kell.
szerintem a kompresszor sokkal jobb dolog, amit szíj hajt. igaz nem lesz lefújós hangja, legalábbis ott nem tudok ilyenről.


Azért az erő is számítana persze, de nem tudok mit csinálni, nekem nagyon tetszik a turbó hangja meg a lefújó hang.
Akkor te is a 25-öst mondod. Ezt hallottam mástól is.
Igen az M52 ben vagy M54 ben gondolkodtam én is.
Az M54 már annyival gyengébb lenne amúgy?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. április 22. vasárnap, 21:13


Pitykoo írta: Hali!
Lenne egy elméleti kérdésem.
Melyik motor a legjobb szerintetek tuningolás céljából?
M54b... 25,28,30??
Sokféle vélemény hallok és nem tudom melyik lehetne jó választás. Tuningra itt turbót értek meg egy kis belepiszkálást. Nem komplett átalakítást. A turbót is csak a hangja miatt. Persze ez nem mostani terv hanem kitudja még csak informálódom.
És ha valakinek van tapasztalata akkor esetleg szívesen veszek konkrét típusokat, márkákat. (turbó, intercooler...stb)


csak a hangja miatt turbót tenni (gondolom a lefújó szelep hangra gondolsz) elég vicces, már bocsi.
a legjobb megoldás egy 23i, azaz M52B25. csak a 23i-nek kisebb a teljesítménye, így adó szempontjából jobb. de a motor könnyen 25-i tud lenni.
viszont a 28i-re egy 25i szívósor is dob teljesítményben.
szerintem a 25i azaz az M52B25 motorok a legjobbak.
turbót lehet bármelyikre rakni, de az M52-ből ne engedj. ezek jó blokkok.
ha már turbó és a hangja kell, célszerű valami kisebb. ahhoz kevesebb átalakítás kell, jobban bírja a gyári a motor. bizonyos töltés felett már injektort, hajtókarokat és sok egyebet cserélni kell.
szerintem a kompresszor sokkal jobb dolog, amit szíj hajt. igaz nem lesz lefújós hangja, legalábbis ott nem tudok ilyenről.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2018. április 22. vasárnap, 14:14


Hali!
Lenne egy elméleti kérdésem.
Melyik motor a legjobb szerintetek tuningolás céljából?
M54b... 25,28,30??
Sokféle vélemény hallok és nem tudom melyik lehetne jó választás. Tuningra itt turbót értek meg egy kis belepiszkálást. Nem komplett átalakítást. A turbót is csak a hangja miatt. Persze ez nem mostani terv hanem kitudja még csak informálódom.
És ha valakinek van tapasztalata akkor esetleg szívesen veszek konkrét típusokat, márkákat. (turbó, intercooler...stb)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz ogre320

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2017. június 13. kedd, 09:05


lalada írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!
Ti mit tennétek?
Úgy néz ki baromi sok alkatrész fog elfáradni az autómban szinte egyszerre. (kuplung, lendkerék, összes fék, néhány cucc a kardán/difi/futómű elemek közül, tehát összeadva elég nagy összeg)
A kocsi egy FL előtti 2.2-es topazblau coupe. A kérdés az, hogy próbáljak venni bontottan egy 30ci motort futóművel, fékkel, hajtással, tehát mindennel együtt jó állapotban, vagy cseréljek mindent új alkatrészre, és maradjon gyári 2.2-es az autó? Anyagilag kb ugyanannyiban jönnék ki vele... Talán 4-5 évig tervezem még megtartani a kocsit, utána talán e60 lenne az utódja, kb 15-20e km-t megyek évente (legalábbis jelenleg)
A 30ci átalakítás azért merült fel bennem, mert ahogy nézegettem az árakat, azt vettem észre, hogy a 3 literesek borzalmasan drágák és ritkák a 20ci 23ci motorosokhoz képest és így eladásnál talán könnyebb dolgom lenne, meg talán viszont látnék a ráköltött pénzből valamennyit, és persze addig is élvezném a +60 lóerőt...
Szóval szerintetek mit kéne tenni? Egyáltalán bele lehetne papírozni a 30ci motort, vagy hülyeség az egész felvetés?


azé hülyeség, mert nehezebb lesz eladni, mivel motorcserés. a vevő lehet nem hiszi el, hogy minden cserélve lett.
a másik, hogy a bontott holmik nem tudhatod meddig bírják. tehát ott ülsz majd egy időzített bombán. arról nem is beszélve, hogy az összeszereléskor mennyi gond történhet.
papírozásról nem is beszélve.
szerintem felesleges. de mintha ezt kérdezted volna már FB-s csoportokban is.
a másik, hogy 4-5 év múlva nem sok épkézláb E60 lesz. nagyon csúnyán öregszik és nagyon sokat futnak. sok gond is van velük.
ha már rendbe teszed az E46-ot, akkor nem mindegy? persze coupe értem a váltás lényegét...


az a bajom, hogy imádom és megtartanám/rendbe tenném, csak közben egy coupe, tehát 2 embernek tökéletes, de ha többen vagyunk, kéne még 2 ajtó... Tudom, hogy sok baj van az E60-al, de ez főleg az N52/N53/N54 motoroknak, meg a részecskeszűrős dízelcsodáknak köszönhető, viszont az első benzinesek még M54-el készültek. Szóval vagy rendbe rakom ha meghal, és elfogadom, hogy nem családi autó... vagy el kéne adnom és lecserélni egy touringra, aztán azt rendbe tenni, és sokáig megtartani. Csak az a baj évekre előre nem látok mi lesz család és meló ügyben, ha később úgy alakulna, hogy mennem kell havi 3-4-5 ezer km-t, nem lenne túl sok értelme a sor 6 benzin tankolási költségeivel küzdeni, akkor meg a coupe lenne a jó, mert vennék mellé egy újabb, megbízható kis dízelt, és a coupe maradna hétvégi kincsnek. Szóval nagy a dilemma...


jó az M54-el a motor gondot részben kilőtted. de a többi? és az E60-ak legrégebbike készült M54-el. tehát 4-5 év múlva a legfrissebb kiadások is régiek lesznek, így értettem, akkor a 2004-2005-ös E60-ak? rettentő gyorsan amortizálódik az egész bele.
hátha ír még valaki, én így gondolom.


Teljes mértékben igazad van, de ha szerinted van jobb alternatíva, nyugodtan szólj... N52-nél hidrotőke, olajpumpa, vízpumpa gondok, N53 meg már közvetlen befecskendezés, tehát nagynyomású szivattyú, porlasztók, kokszosodás... Mennék én dízellel is, de 20-25km-es távokra nem lenne túl ésszerű, részecskeszűrős főleg nem. Részecskeszűrő nélkül is van e60, de azok is csak a 2003-2004-es első modellek.


Egyszer élünk, én a helyedben bevallanám mit kell javítani, gyorsan elpasszolnám és vennék egy 30i-t, minél fiatalabbat, kasztni mindegy, M54-est.Kész passz.


Ezt így max 1m-ért tudnám eladni, egy 30i meg minimum 2m, és akkor még mindig abban is ott a lutri faktor... Szóval akkor inkább befejezem amit elkezdtem (a felújítást, eddig kb 250-300e ft van benne) és megtartom sokáig. Azért gondolkodtam eredetileg motorcserében, mert főleg a hajtáslánc/fék/futómű felújítása következne kb 1-2 éven belül, és ha már ígyis-úgyis csere minden, lehetne a motorral együtt nagyobbra cserélni az egészet, de külön emiatt nem akarok másik kocsit. A motort csak azért sajnálnám "kidobni", mer 5000km alatt max 5-6 deci olajat eszik meg, és ki tudja, hogy a másik mennyit kérne... Első BMW-m, amúgy egyáltalán nem csalódás, mert minden amit cserélnem kellett eddig, csak a 16 évnek meg a 290e km-nek köszönhető, meghibásodás eddig semmi nem volt, csak "elfáradt/elkopott" alkatrészek, amik igazából futhattak volna még tovább, míg meg nem áll az autó, csak én azt nem akarom megvárni.

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2017. június 12. hétfő, 21:09


ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!
Ti mit tennétek?
Úgy néz ki baromi sok alkatrész fog elfáradni az autómban szinte egyszerre. (kuplung, lendkerék, összes fék, néhány cucc a kardán/difi/futómű elemek közül, tehát összeadva elég nagy összeg)
A kocsi egy FL előtti 2.2-es topazblau coupe. A kérdés az, hogy próbáljak venni bontottan egy 30ci motort futóművel, fékkel, hajtással, tehát mindennel együtt jó állapotban, vagy cseréljek mindent új alkatrészre, és maradjon gyári 2.2-es az autó? Anyagilag kb ugyanannyiban jönnék ki vele... Talán 4-5 évig tervezem még megtartani a kocsit, utána talán e60 lenne az utódja, kb 15-20e km-t megyek évente (legalábbis jelenleg)
A 30ci átalakítás azért merült fel bennem, mert ahogy nézegettem az árakat, azt vettem észre, hogy a 3 literesek borzalmasan drágák és ritkák a 20ci 23ci motorosokhoz képest és így eladásnál talán könnyebb dolgom lenne, meg talán viszont látnék a ráköltött pénzből valamennyit, és persze addig is élvezném a +60 lóerőt...
Szóval szerintetek mit kéne tenni? Egyáltalán bele lehetne papírozni a 30ci motort, vagy hülyeség az egész felvetés?


azé hülyeség, mert nehezebb lesz eladni, mivel motorcserés. a vevő lehet nem hiszi el, hogy minden cserélve lett.
a másik, hogy a bontott holmik nem tudhatod meddig bírják. tehát ott ülsz majd egy időzített bombán. arról nem is beszélve, hogy az összeszereléskor mennyi gond történhet.
papírozásról nem is beszélve.
szerintem felesleges. de mintha ezt kérdezted volna már FB-s csoportokban is.
a másik, hogy 4-5 év múlva nem sok épkézláb E60 lesz. nagyon csúnyán öregszik és nagyon sokat futnak. sok gond is van velük.
ha már rendbe teszed az E46-ot, akkor nem mindegy? persze coupe értem a váltás lényegét...


az a bajom, hogy imádom és megtartanám/rendbe tenném, csak közben egy coupe, tehát 2 embernek tökéletes, de ha többen vagyunk, kéne még 2 ajtó... Tudom, hogy sok baj van az E60-al, de ez főleg az N52/N53/N54 motoroknak, meg a részecskeszűrős dízelcsodáknak köszönhető, viszont az első benzinesek még M54-el készültek. Szóval vagy rendbe rakom ha meghal, és elfogadom, hogy nem családi autó... vagy el kéne adnom és lecserélni egy touringra, aztán azt rendbe tenni, és sokáig megtartani. Csak az a baj évekre előre nem látok mi lesz család és meló ügyben, ha később úgy alakulna, hogy mennem kell havi 3-4-5 ezer km-t, nem lenne túl sok értelme a sor 6 benzin tankolási költségeivel küzdeni, akkor meg a coupe lenne a jó, mert vennék mellé egy újabb, megbízható kis dízelt, és a coupe maradna hétvégi kincsnek. Szóval nagy a dilemma...


jó az M54-el a motor gondot részben kilőtted. de a többi? és az E60-ak legrégebbike készült M54-el. tehát 4-5 év múlva a legfrissebb kiadások is régiek lesznek, így értettem, akkor a 2004-2005-ös E60-ak? rettentő gyorsan amortizálódik az egész bele.
hátha ír még valaki, én így gondolom.


Teljes mértékben igazad van, de ha szerinted van jobb alternatíva, nyugodtan szólj... N52-nél hidrotőke, olajpumpa, vízpumpa gondok, N53 meg már közvetlen befecskendezés, tehát nagynyomású szivattyú, porlasztók, kokszosodás... Mennék én dízellel is, de 20-25km-es távokra nem lenne túl ésszerű, részecskeszűrős főleg nem. Részecskeszűrő nélkül is van e60, de azok is csak a 2003-2004-es első modellek.


Egyszer élünk, én a helyedben bevallanám mit kell javítani, gyorsan elpasszolnám és vennék egy 30i-t, minél fiatalabbat, kasztni mindegy, M54-est.Kész passz.


lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2017. június 12. hétfő, 21:07


Idézet:
a másik, hogy 4-5 év múlva nem sok épkézláb E60 lesz. nagyon csúnyán öregszik és nagyon sokat futnak. sok gond is van velük.

így van , rengeteget hajták őket, de nem véletlen. Nekem egy 25d-m van de a mai nap úgy közlekedtem 550 km-t ,hogy észre se vettem, csak repült az idő Ami tény, tény,tényleg nem a legsikerültebb, legtartósabb kocsi, viszont szerethető. Ha gondozva van, meghálálja. Mondom ezt azután,hogy költöttem rá 800e ft-ot 1 év alatt Tankolás nem volt benne




« előző12következő »