katonaza
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz katonaza

Újonc

Elismertség: 16% (7 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2018. március 15. csütörtök, 19:06


adeloga írta:
YELLOW írta:
adeloga írta: Hello,

EGR szelepet cseréltem...a régi már úgy kb.: 2 éve nem működött (zárt állapotban maradt, ezért nem cseréltem).

...és jőn baj...

2-3 sec. után lefullad, Leszedtem a szívócsövet, hogy megnézzem működés közben, és ahogy nyit az EGR, óriási mennyiségű korom jön belőle!!! Így persze működik, de kérdésem:

- ki kellene tisztítani vlhogy?...és persze, mit? kapjam szét a motorból érkező fém csövet, v. hadjam alapjáraton dolgozni?

Bármilyen segítség jól jön!!!

Üdv,

- olajcsapdát (breather) már levettem, 1-2 csepp olaj volt benne (vortexes) ezt norm. találtam


mindenképp tisztítsd ki.
sőt egy adaptáció törlés sem ártana a motorvezérlőnek sem. ezt géppel lehet.


Megvan a tettes - SZERVÍZHIBA - izzítógyertya cserén volt a gép, és az EGR vákumcsövét direktbe kötötték be, nem a vezérlőn át, így állandóan teljesen nyitott állapotban volt...mit is mondhatnék

Most az EGR szépen dolgozik, de megjelent a légtömegmérő hiba, és alacsony fordulaton 1-2ben "dadog" a motor - nem hinném, hogy hirtelen tönkrement a légtömegmérő...erre gondoltad gondolom, hogy kéne egy adaptáció?
BMW Scan 1.4 em van, ez nem tudja sajnos...INPA tudja?

Mindenesetre nagyon köszi YELLOW!!!!


Egy szerelő érdekes dolgot mesélt, mely szerint a diesel leállításkor visszaköhög a légszűrő felé valamennyi levegőt, ami szennyezi az útközben található légtömegmérőt.

Érdemes lehet tehát a légtömegmérőt kiszerelést követően tisztítani, kifejezetten erre a célra fejlesztett tisztítóspray alkalmazásával.

Utána pedig adaptáció törlést javaslok.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. március 15. csütörtök, 19:12

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2005

státusz MAndris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. március 12. hétfő, 23:56


Van egy 2005-ös 330xd-m és kiszeretném cserélni az egr szelepet. Tudja valaki, hogy a csere után az új egr szelepet tanítani kell-e?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15052 pont) | Hozzászólások: 16245

Elküldve: 2018. február 09. péntek, 22:31


adeloga írta:
YELLOW írta:
adeloga írta: Hello,

EGR szelepet cseréltem...a régi már úgy kb.: 2 éve nem működött (zárt állapotban maradt, ezért nem cseréltem).

...és jőn baj...

2-3 sec. után lefullad, Leszedtem a szívócsövet, hogy megnézzem működés közben, és ahogy nyit az EGR, óriási mennyiségű korom jön belőle!!! Így persze működik, de kérdésem:

- ki kellene tisztítani vlhogy?...és persze, mit? kapjam szét a motorból érkező fém csövet, v. hadjam alapjáraton dolgozni?

Bármilyen segítség jól jön!!!

Üdv,

- olajcsapdát (breather) már levettem, 1-2 csepp olaj volt benne (vortexes) ezt norm. találtam


mindenképp tisztítsd ki.
sőt egy adaptáció törlés sem ártana a motorvezérlőnek sem. ezt géppel lehet.


Megvan a tettes - SZERVÍZHIBA - izzítógyertya cserén volt a gép, és az EGR vákumcsövét direktbe kötötték be, nem a vezérlőn át, így állandóan teljesen nyitott állapotban volt...mit is mondhatnék

Most az EGR szépen dolgozik, de megjelent a légtömegmérő hiba, és alacsony fordulaton 1-2ben "dadog" a motor - nem hinném, hogy hirtelen tönkrement a légtömegmérő...erre gondoltad gondolom, hogy kéne egy adaptáció?
BMW Scan 1.4 em van, ez nem tudja sajnos...INPA tudja?

Mindenesetre nagyon köszi YELLOW!!!!


INPA tudja. légtömegmérőnek is kell, de ha minden igaz a vezérlőt is lehet. mivel rossz üzemben ment, rátanulhatott. EGR nem ment, zárva volt, majd most hogy folyamatosan nyitva több levegőt kapott, emiatt a légtömegmérő többet mér, amit a rendszer úgy fog fel, mint hiba. én ezért javasolnám a törlést.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz adeloga

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2018. február 09. péntek, 22:00


YELLOW írta:
adeloga írta: Hello,

EGR szelepet cseréltem...a régi már úgy kb.: 2 éve nem működött (zárt állapotban maradt, ezért nem cseréltem).

...és jőn baj...

2-3 sec. után lefullad, Leszedtem a szívócsövet, hogy megnézzem működés közben, és ahogy nyit az EGR, óriási mennyiségű korom jön belőle!!! Így persze működik, de kérdésem:

- ki kellene tisztítani vlhogy?...és persze, mit? kapjam szét a motorból érkező fém csövet, v. hadjam alapjáraton dolgozni?

Bármilyen segítség jól jön!!!

Üdv,

- olajcsapdát (breather) már levettem, 1-2 csepp olaj volt benne (vortexes) ezt norm. találtam


mindenképp tisztítsd ki.
sőt egy adaptáció törlés sem ártana a motorvezérlőnek sem. ezt géppel lehet.


Megvan a tettes - SZERVÍZHIBA - izzítógyertya cserén volt a gép, és az EGR vákumcsövét direktbe kötötték be, nem a vezérlőn át, így állandóan teljesen nyitott állapotban volt...mit is mondhatnék

Most az EGR szépen dolgozik, de megjelent a légtömegmérő hiba, és alacsony fordulaton 1-2ben "dadog" a motor - nem hinném, hogy hirtelen tönkrement a légtömegmérő...erre gondoltad gondolom, hogy kéne egy adaptáció?
BMW Scan 1.4 em van, ez nem tudja sajnos...INPA tudja?

Mindenesetre nagyon köszi YELLOW!!!!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15052 pont) | Hozzászólások: 16245

Elküldve: 2018. február 08. csütörtök, 22:05


adeloga írta: Hello,

EGR szelepet cseréltem...a régi már úgy kb.: 2 éve nem működött (zárt állapotban maradt, ezért nem cseréltem).

...és jőn baj...

2-3 sec. után lefullad, Leszedtem a szívócsövet, hogy megnézzem működés közben, és ahogy nyit az EGR, óriási mennyiségű korom jön belőle!!! Így persze működik, de kérdésem:

- ki kellene tisztítani vlhogy?...és persze, mit? kapjam szét a motorból érkező fém csövet, v. hadjam alapjáraton dolgozni?

Bármilyen segítség jól jön!!!

Üdv,

- olajcsapdát (breather) már levettem, 1-2 csepp olaj volt benne (vortexes) ezt norm. találtam


mindenképp tisztítsd ki.
sőt egy adaptáció törlés sem ártana a motorvezérlőnek sem. ezt géppel lehet.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz adeloga

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2018. február 08. csütörtök, 21:58


Hello,

EGR szelepet cseréltem...a régi már úgy kb.: 2 éve nem működött (zárt állapotban maradt, ezért nem cseréltem).

...és jőn baj...

2-3 sec. után lefullad, Leszedtem a szívócsövet, hogy megnézzem működés közben, és ahogy nyit az EGR, óriási mennyiségű korom jön belőle!!! Így persze működik, de kérdésem:

- ki kellene tisztítani vlhogy?...és persze, mit? kapjam szét a motorból érkező fém csövet, v. hadjam alapjáraton dolgozni?

Bármilyen segítség jól jön!!!

Üdv,

- olajcsapdát (breather) már levettem, 1-2 csepp olaj volt benne (vortexes) ezt norm. találtam




John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 556

Elküldve: 2017. július 30. vasárnap, 15:13


YELLOW írta:
John írta:
John írta: Sziasztok tudom ismét kérdezek már itt is de egy valamit ismét nem értek de kb fél napja már.. M43Tu-nál a kipuf gáz miért nem a szívósorba kerűl az Egr-szelepen át és ha nem oda hát hova?nem el kéne ismét égetnie a motornak a kipuf gáz ezen részét? A másik hogy a szekunder levegő az úgy tudom fújja a levegőt hideg motornál a kipuf rendszerbe a katalizátor érdekében,valaki világosítson már fel engem...
Kezdem kapizsgálni hogy lehet az enyémben nincs is és a másodlagos levegőpumpa javít az emisszión hideg mocinál?


látod, rájössz te magadtól is
Köszönöm,és az természetes hogy amikor jár a légpumpa egy idejűleg búg a motortér és eltűnik a búgás ha le állt a légpumpa?




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15052 pont) | Hozzászólások: 16245

Elküldve: 2017. július 30. vasárnap, 14:40


John írta:
John írta: Sziasztok tudom ismét kérdezek már itt is de egy valamit ismét nem értek de kb fél napja már.. M43Tu-nál a kipuf gáz miért nem a szívósorba kerűl az Egr-szelepen át és ha nem oda hát hova?nem el kéne ismét égetnie a motornak a kipuf gáz ezen részét? A másik hogy a szekunder levegő az úgy tudom fújja a levegőt hideg motornál a kipuf rendszerbe a katalizátor érdekében,valaki világosítson már fel engem...
Kezdem kapizsgálni hogy lehet az enyémben nincs is és a másodlagos levegőpumpa javít az emisszión hideg mocinál?


látod, rájössz te magadtól is

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 556

Elküldve: 2017. július 30. vasárnap, 14:34


John írta: Sziasztok tudom ismét kérdezek már itt is de egy valamit ismét nem értek de kb fél napja már.. M43Tu-nál a kipuf gáz miért nem a szívósorba kerűl az Egr-szelepen át és ha nem oda hát hova?nem el kéne ismét égetnie a motornak a kipuf gáz ezen részét? A másik hogy a szekunder levegő az úgy tudom fújja a levegőt hideg motornál a kipuf rendszerbe a katalizátor érdekében,valaki világosítson már fel engem...
Kezdem kapizsgálni hogy lehet az enyémben nincs is és a másodlagos levegőpumpa javít az emisszión hideg mocinál?



John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 556

Elküldve: 2017. július 28. péntek, 01:03


Sziasztok tudom ismét kérdezek már itt is de egy valamit ismét nem értek de kb fél napja már.. M43Tu-nál a kipuf gáz miért nem a szívósorba kerűl az Egr-szelepen át és ha nem oda hát hova?nem el kéne ismét égetnie a motornak a kipuf gáz ezen részét? A másik hogy a szekunder levegő az úgy tudom fújja a levegőt hideg motornál a kipuf rendszerbe a katalizátor érdekében,valaki világosítson már fel engem...

státusz Adi01

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 229

Elküldve: 2017. február 19. vasárnap, 03:59


Sziasztok!
EGR-t szeretném kitisztítani. e46 20d 150LE.
Ennek(katt) a videó alapján csinálnám. A videóban látható tisztító szert is beszereztem.
Kérdésem ha leszedem az EGR-t érdemes tömítést lecserélni újra?
4-es tömítésre gondolok
Válaszokat köszönöm előre is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2017. február 08. szerda, 00:11


Doxa320d írta: Sziasztok!

E90 320d-ben milyen gyakran érdemes kipucolni az egr szelepet? Milyen jelei lehetnek,ha nagyon el van dugulva,kormolódva? Köszönöm.


Szerintem ezt így nehéz megmondani, sok mindentől függ, városban használt az autó vagy inkább pályán stb... A kipucolás sem mindig segít... talán lehet érdems,nem tudom mi a motorkódod, de az n47-nél úgy tudom egy hűtött elektromos EGR szelep van, ha megadja magát tud furcsa dolgokat produkálni, de egy hozzá értő szaki segít

A tünet sok minden lehet, talán valaki ír majd valami okosat, aki tapasztalt de pl.: torpanások bizonyos fordulat tartományban, rángatás, egyenletlen alapjárat teljestmény vesztés stb... előfordul hogy érzésre minden rendben van, de bedobja a vezérlő hibának...

Doxa320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Doxa320d

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2017. február 07. kedd, 21:36


Sziasztok!

E90 320d-ben milyen gyakran érdemes kipucolni az egr szelepet? Milyen jelei lehetnek,ha nagyon el van dugulva,kormolódva? Köszönöm.

ZoleszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz ZoleszE46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2017. február 06. hétfő, 19:57


Sziasztok!

Csak egy béna kérdésem lenne hozzátok.
Ehhez nem nagyon értek még.
Motor felújítás előtt állok, az egr szelepem vékony vákum csöve le van dugózva és nyitott állapotban van mindig.
Gondolom kivan kötve a játékból így.
Van valami jelentősége ennek a motor, turbó teljesítményére a káros anyagokon kívül?
Érdemes ezt kicserélni egy újra?

Köszönöm

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (278 pont) | Hozzászólások: 2946

Elküldve: 2016. október 09. vasárnap, 19:17


Tano írta:
spencer írta: Bárdinál nem találtam akkor egy cikkszámot küldj.


Most komolyan?
Kezdem feladni a reményem az emberekben. Látod Hil ne csodálkozz ha néha elvesztem a türelmem...
spencer: Az oldalon amit belinkeltem szépen ott van. Mint láthatod a 7-es számú alkatrész, és ott lent a cikkszáma.