Elküldve: 2010. február 07. vasárnap, 08:48
bmw520ds írta:Kristof77 írta:Nos a helyzet,megfogadtam a tanácsodat.Levettem az EGR-t.Az a lemezke amivel le volt vakítva,eltûnt.Csak a karimája volt,ami megmaradt,de olyan bili anyagból hogy szerintem átharaptam volna.Gondolom szívó irányba indult és a kipufogó végén távozott gázok formájában,mert ha nem így lenne,akkor megakadt volna a turbó hajtó turbináján,feltéve ha odáig eljutott volna.Volt leszedve a szívócsonk is kb.egy hete,mert izzító gyertyát cseréltünk,a szívócsonkban nem volt semmi,csak olajsár.A szelepet és a házat kitakarítottam,csavarlazító,rongy,fékfolyadék,rongy segítségével,aztán satuba befektettem,nem kis erõvel,csavarhúzóval megnyomtam és most mûködik.Összeraktam,és elmentem kipróbálni.Sajnos csak kétezres fordulatig nyomtam,mert nem akartam leesni az útról,de bejött amit mondtál.69-76 fokos volt a víz,igaz a Webastom sem mûködik,szép sorjában minden meg lesz csinálva,de hát az anyagiak végesek.Lehetséges azért az EGR termosztát is kell.De végre nem fáztam!!!Köszönöm a tanácsod.A haverokat meg megbecsülöm,mert a mai világban nagy kincs ha van kire számítani)bmw520ds írta: Sziasztok!Én ötös tulaj vagyok,de a szívünk és emblémánk ugyan az.Nyáron levakították az EGR-t egy lemezzel,most télen pedig hideg van,méghozzá olyan formában hogy ha Kresz szerint haladok,ki sem jön a kék mezõbõl a mutató.Hibakiolvasáson voltam,erre utaló bárminemû hiba nincs és nem is volt jelen.Termosztátot cseréltünk,természetesen gyárit,és olcsóbb is volt mint Unixnál kedvezmény nélkül.A kérdésem az,lehet nem kell cserélnem EGR termosztátot,mert a vakítás miatt vacogunk?Három éve használom,eddig mindig izzadtunk télen,de ez most nem így van.Egyébként ezen is tele van kokszos jellegû lerakódással a szelep,de haverok szerint jobb ha tiszta levegõt szív mint ha rendeltetésének megfelelõt!Hát ha ez az ára hogy meleg legyen,inkább szívjon gázt!
Olvass vissza 20-30 postot a témában. Azonnal szedjed ki a falalzást az EGR-bõl, pucold is ki és csekkold a vákumcsõ-rednszert. Ha ez megvan, akkor vélhetõen szép és "meleg" lesz az élet megint. A haverokkal meg inkább csak sörözni járjatok össze, ne szakérteni.
Örülök, ha javult a helyzet. Egyetlen egy dolgot nem értek és ez biztos az én hibám. Van ugyebár ez az EGR-es topic. Részletesen többen is leírták a szakmai és a személyes tapasztalatukat, hogy miért nem szabad ledugózni az EGR-t és, hogy valaminek a megjavítása nem arról szól, hogy kiiktatjuk azt. Ennek ellenére sokan osztják bartoknak a "jó" tanácsokat. De gondoljatok csak bele, hogyha ez ilyen egyszerû lenne, akkor valami nem simmelne bizony a rendszerben. Kb. ez olyan, hogy amikor bedurran a foga valakinek, akkor sem a haverjához rohan vele, hogy kezelje a gyökerét, hanem elmegy fogorvoshoz. Attól az esettõl eltekintve persze, amikor a haver a fogorvos.
Összegezve érdemes azon elgondolkodni, hogy nem sokkal célravezetõbb és összeségében gazdaságosabb-e, ha egy probléma kapcsán egybõl megkeresünk egy jó szerviz, mielõtt jóindulatból, de tudatlanságból nagyobb problémát és kárt okozunk, mint ami keletkezett. Mert azért vannak sokan, akik értik a szakmájukat. Tényleg csak jóindulatból írtam le ezt a pár sort, remélem senki nem veszi zokon.