Kristof77 fórum hozzászólásai
« előző123következő »

Kristof77 Elküldve: 2010-03-06 09:16 320d Motor

Tjani írta:
hil írta:
InsectKiller írta:

Ha jól emlékszem errõl éppen Hil kollega tudna nyilatkozni, hogyan ment tönkre a barátja (ismerõse) TT-je 180 ezer kilométer után....és mennyit kell rá költeni, hogy újra mûködõképes legyen.


Passat volt az. A kevlár kuplung, meg a kettõs tömegû nem bírt egy évet sem, 2 év alatt 2x cserélte, a kuplungot 3x, aztán jött a turbó, végûl eladta, mert elege volt. Most Audival kûzd 4 kerekes aut,(januárban vette), de már árulja, mert oda a hengerfej, turbó, katalizátor. Ennyit a tuningról. Nincs szebb látvány, amikor a faszkalap mellém áll a lámpánál és versenyezni akar, csikorgó, füstölgõ kerékkel elindul, én meg a szokásosnál is lassabban elindulok és észreveszi magát, hogy hülye.....


Szia Urak!
Az én gépem chippelve van, de attól függetlenül nem hajtom a gépet állat módjára vigyázok rá ahogy kell, de ha a forgalom úgy kívánja pl. elõzés néha kúrvajó kiengedni a lovakat a karámból
Egy autó élettartalma nagyban függ a használat minõségétõl, egy gyári beállítású autót is le lehet gyilkolni akár 1000 km alatt is, egy tuningolt géppel pedig el lehet menni több százezer kilcsit hiba nélkül ha normális a gazda.

Én ritkán veszem igénybe a plusz teljesítményt, de vannak helyzetek amikor megnyugtató, hogy van egy kis tartalék [/quote]

Ez szó szerint úgy van ahogy írod. A maximális teéjesítmény mindig csak egy adott fordulatszám teljes terhelésénél (padlógáz) keletkezik.
A gyártóknak meg ugye azt is figyelmbe kell venniük, hogyha valaki nem tud vezetni, de jogsija van és elautózik 3-asban 4500-as fordulaton a pályán több száz kilómétert, mert "elfelejt" felkapcsolni, nos a motornak akkor sem szabad szétesnie.

Egyébként pedig, ha valakinek gondja van egy autóval, azt egybõl híreszteli, felrakja ide meg oda, és akkor egybõl ".ar" meg ".os" az x y autó meg márka. Ez nincs így. Sokzáz autóra jut átlalában egy nagyobb hibával küszködõ. Aztán meg az autók korának haladtával nyilvánvalóan egyre töb alkatrész romlik (romolhat el) tipustól függetlenül. Mivel sokan úgy tartanak, vásárolnak alkatrész-szempontból drága autót, hogy talán meg sem tehetnék, kezdõdik aztán a magyarmódi "okoskodás". Bontott és bizonytalan eredetû eleve már használt alkatrészek, haverral szereljük, mert így olcsóbb stb. Szóval egy komplex kérdés mindig egy autó vagy márka megítélése, nem szabad sosem 'explicit verbis' kijelentéseket tenni, hogy ez ilyen meg olyan ezért és ezért. Persze a demokrácia ezzel jár fõleg fórumokon, hogy sokszor a nagyobb arc meg az "én szerintem" (ez a kedvenc "tudományos" alátámasztás, amit legtöbbször lehet olvasni) számítanak érveknek. A TC-os népítélet ebbõl a szempontból egy jópofa dolog, mert álatlában objektívan írják le (volt)tulajok a személyes tapasztalatukat egy tipussal kapcsolatban.

Kristof77 Elküldve: 2010-03-04 20:58 320d Motor

vsop14 írta:
Kristof77 írta:
Ahol füst van ott, tûz is ég valahol...
http://www.auto-motor-und-spor...44877.html

Bárki bármit mondhat bárkinek, amig nem írásban adja és nem jelenik meg valami hivatalosan addig semmi nem történt. Sosem az számít, hogy személyesn ki mit gondol vagy mit nem, mivel a valóság jelen esteben nem ezen fog múlni. A trend egyértelmû és a hármohengeres BMW benzinmotor (sajnos) 99%, mivel már rég futja a tesztköröket Erlkönig autókban.
A piacon lévõ motor-trend egyrészt elsõ sorban az EU-s elõírásoknak köszönhetõ, amik a károsanyagkibocsátást szabályozzák. Ugyanakkor a kisebb motor, kevesebb anyagköltséget és nagy szériában hatalmas megtakarítást is jelent minden gyárnak. A gyárak pedig profitorientáltak, tehát igaziból baromira kapóra jön ez most nekik, fõleg a válság idején.

De ha megnézed az autók karosszériáját, azok is jellegben egyre inkább hasonlítanak egymásra legalábbis az orrdizájnt figyelembe véve, ami ugye az összképet nagyon befolyásolja. Egyre magasabb orral jön ki minden új tipus az elõírt gyalogosvédelem kritériumainak eleget téve ezzel. Ezzel együtt nincsen jobb vagy rosszabb autógyártás, csak változnak az idõk. Ettõl érdekes az élet és az autózás.


az utolso bekezdesedre reagalva: koszonom szepen, de nem tudom hogy jon a temahoz.........

a kivalo gazdasagtani levezetesedhez annyit, hogy a bmw egy premium marka neki nem feltetlen jelent bevetelt az, ha lecserelik a motorpalettat kavedaralokra, meg ha azt 20fillerbol gyartjak le akkor sem, mivel az eladhatosaga csokkenni fog egy jo nagy reteg szemeben... mondjuk azok szemeben, akik szerint a bmw nagykobcentis, vagy hogy 6 hengeres, vagy hogy olyan hangja van, hogy az osszes ember felkapja a fejet, ha a zebranal nyom egy padlot stb stb..............
nem minden lesz eladhatobb attol, hogy olcsobb lesz.... raadasul mennyivel lesz olcsobb? ha szazalekosan nezzuk, akkor nem sokkal.
ez csak egy feltetelezes: mondjuk olcsobb lesz 500.000 ft-tal egy 316i... az az 500ezer sztem nem sok embert fog vonzani.... ha 5 kiloval olcsobban adnak a suzukit, akkor biztos, h atvonzana a vevoket a "sevrolétóól", de egy premium kategorias termek eseteben ez sztem nem relevans


Bocsi, de azt hiszem félre értettél valamit. Nem neked a vevõnek lesz olcsóbb az autó. SOHA! A gyártónak lesz olcsóbb az elõállítása!! Ezért kooperált a BMW a PSA-csoporttal az új négyhengeres MINI-motork fejlesztésén. Ezért kooperál a legtöbb gyártó mással, mint most pl. a Merci a Rönóval és stb. Melleseg a MINI hatalmas siket hozott a BMW-nek. Nézd meg az eladási statisztikákat és nagyon meg fogsz lepõdni, hogy hány új BMW-ben találsz még 6 hengeres motort. Ha nem lennének a kismotork a palettán a BMW már régen lehúzhatta volna a rollót.
Mellesleg pedig motortól függetlenül illene legalább egymásközt minden BMWst tisztelni. Kinek a 116d, kinek az M5. Szíve és pénztárcája joga mindenkinek, új vagy használt kicsi vagy nagy BMW-t vásárolni.

Kristof77 Elküldve: 2010-03-04 20:12 320d Motor

vsop14 írta:
Kristof77 írta:
vsop14 írta:
Hori írta:
Kristof77 írta:
Woockie írta:
Hori írta: kérdezd meg mi a véleménye az 1.8 benyárol az is szép lesz

Igy igaz, a BMW 6 hengernel kezdodik.


Az idõk változnak. A "downsizing" idõszaka köszönt a BMW-re is.
Az elõírt károsanyagkibocsátások, aminek a fogyasztáscsökkentés a lételeme, súlycsökkentéssel (karosszéria) és a motorok hatásfokának növelésével érhetõk csak el. Múlt héten beszélgettem egy
BMW-feljesztõvel. A BMW motorfejlesztése nem kooperál az új motorok tekitetében a PSA-val. A benzines motorok zömét új 1.6 négyhengeresek és 1.3 három hengeres!!! turbók fogják kitenni. Utóbbi 105Le-tõl indul majd a tervek szerint és már 2011-ben jön az 1-es BMW-vel és utána az új 3-asban is ez lesz az alapmotor, vélhetõen 314i néven. Szóval nem, hogy 6 henger, de a jövõben a négynek is örülni kell majd.
Ja igen a dízelekbõl is jön egy kisebb kubatúrás 1.600cm3-es motorcsalád.



igen ezt olvastam az 1,3as benyásbol a fullos tud majd 180-190le-t
az 1.6 diesel meg 170körül
de 3henger könyörgök mint a daihatsukba


jo hagyjuk mar a totalcart, meg a sok kamu hirt, amit a totalcar general es vegigsopor az egesz magyar sajton. olyan hulyek mint a segg. de tenyleg.... a totalcar cikkeknek sztem 90%-a iditosag, tele van talalgatasokkal, lehettel, meg talannal......


2. Dolog:

1. Magyar autós sajtót nem nagyon olvasok, leginkább csak németet.
2. A BMW-fejlesztõ meg miért hazudna?

Sajnos egyre hihetõbb a 3 hengeres BMW motor. Az elsõ 2hengeres kismotor, ha nem is a BMW-tõl, de már idén õsszel érkezik.


aha, gratulalok a kethengereshez barkie is lesz az.
ÉÉÉÉS???
attol meg, h vki kitalal vmit attol meg nem biztos, h trend lesz... meg attol sem, ha az jol is mukodik....
en bizom benne, hogy a bmw ettol buszkebb es inkabb kifejleszt vmi mast a problema megoldasara.
amugy szerintem egy autogyarto kicsit bizalmasabban kezeli az ilyen jellegu fejleszteseit es nem pofazzak ki boldog boldogtalannak, hogy mi az amin dolgoznak....................


Ahol füst van ott, tûz is ég valahol...
http://www.auto-motor-und-spor...44877.html

Bárki bármit mondhat bárkinek, amig nem írásban adja és nem jelenik meg valami hivatalosan addig semmi nem történt. Sosem az számít, hogy személyesn ki mit gondol vagy mit nem, mivel a valóság jelen esteben nem ezen fog múlni. A trend egyértelmû és a hármohengeres BMW benzinmotor (sajnos) 99%, mivel már rég futja a tesztköröket Erlkönig autókban.
A piacon lévõ motor-trend egyrészt elsõ sorban az EU-s elõírásoknak köszönhetõ, amik a károsanyagkibocsátást szabályozzák. Ugyanakkor a kisebb motor, kevesebb anyagköltséget és nagy szériában hatalmas megtakarítást is jelent minden gyárnak. A gyárak pedig profitorientáltak, tehát igaziból baromira kapóra jön ez most nekik, fõleg a válság idején.

De ha megnézed az autók karosszériáját, azok is jellegben egyre inkább hasonlítanak egymásra legalábbis az orrdizájnt figyelembe véve, ami ugye az összképet nagyon befolyásolja. Egyre magasabb orral jön ki minden új tipus az elõírt gyalogosvédelem kritériumainak eleget téve ezzel. Ezzel együtt nincsen jobb vagy rosszabb autógyártás, csak változnak az idõk. Ettõl érdekes az élet és az autózás.

Kristof77 Elküldve: 2010-03-04 19:45 320d Motor

vsop14 írta:
Hori írta:
Kristof77 írta:
Woockie írta:
Hori írta: kérdezd meg mi a véleménye az 1.8 benyárol az is szép lesz

Igy igaz, a BMW 6 hengernel kezdodik.


Az idõk változnak. A "downsizing" idõszaka köszönt a BMW-re is.
Az elõírt károsanyagkibocsátások, aminek a fogyasztáscsökkentés a lételeme, súlycsökkentéssel (karosszéria) és a motorok hatásfokának növelésével érhetõk csak el. Múlt héten beszélgettem egy
BMW-feljesztõvel. A BMW motorfejlesztése nem kooperál az új motorok tekitetében a PSA-val. A benzines motorok zömét új 1.6 négyhengeresek és 1.3 három hengeres!!! turbók fogják kitenni. Utóbbi 105Le-tõl indul majd a tervek szerint és már 2011-ben jön az 1-es BMW-vel és utána az új 3-asban is ez lesz az alapmotor, vélhetõen 314i néven. Szóval nem, hogy 6 henger, de a jövõben a négynek is örülni kell majd.
Ja igen a dízelekbõl is jön egy kisebb kubatúrás 1.600cm3-es motorcsalád.



igen ezt olvastam az 1,3as benyásbol a fullos tud majd 180-190le-t
az 1.6 diesel meg 170körül
de 3henger könyörgök mint a daihatsukba


jo hagyjuk mar a totalcart, meg a sok kamu hirt, amit a totalcar general es vegigsopor az egesz magyar sajton. olyan hulyek mint a segg. de tenyleg.... a totalcar cikkeknek sztem 90%-a iditosag, tele van talalgatasokkal, lehettel, meg talannal......


2. Dolog:

1. Magyar autós sajtót nem nagyon olvasok, leginkább csak németet.
2. A BMW-fejlesztõ meg miért hazudna?

Sajnos egyre hihetõbb a 3 hengeres BMW motor. Az elsõ 2hengeres kismotor, ha nem is a BMW-tõl, de már idén õsszel érkezik.

Kristof77 Elküldve: 2010-03-04 00:23 320d Motor

Woockie írta:
Hori írta: kérdezd meg mi a véleménye az 1.8 benyárol az is szép lesz

Igy igaz, a BMW 6 hengernel kezdodik.


Az idõk változnak. A "downsizing" idõszaka köszönt a BMW-re is.
Az elõírt károsanyagkibocsátások, aminek a fogyasztáscsökkentés a lételeme, súlycsökkentéssel (karosszéria) és a motorok hatásfokának növelésével érhetõk csak el. Múlt héten beszélgettem egy
BMW-feljesztõvel. A BMW motorfejlesztése nem kooperál az új motorok tekitetében a PSA-val. A benzines motorok zömét új 1.6 négyhengeresek és 1.3 három hengeres!!! turbók fogják kitenni. Utóbbi 105Le-tõl indul majd a tervek szerint és már 2011-ben jön az 1-es BMW-vel és utána az új 3-asban is ez lesz az alapmotor, vélhetõen 314i néven. Szóval nem, hogy 6 henger, de a jövõben a négynek is örülni kell majd.
Ja igen a dízelekbõl is jön egy kisebb kubatúrás 1.600cm3-es motorcsalád.

Kristof77 Elküldve: 2010-03-03 22:19 320d Motor

reddragon írta: Szerintem nézd meg az adatlapom. Vagy keress vissza a kevéske hozzászólásom között, milyen autóról írtam eddig.
Arról meg ugye gõzöd sincs, hogy milyen telefont használok, de tudod, hogy, nem frissítettem a szoftverét.
Bár aki azt is tudja, hogy a károsanyag kibocsájtás csökken, ha az elégetett üzemanyag mennyisége csökken, azzal inkább nem vitatkozom.

Kristof77 írta:
reddragon írta: Nekem is volt frissítve 2 hónapja az egész autó, és tényleg érezhetõen dinamikusabb lett, simábban kapcsol a váltó, lett MP3 funkcióm, új felületet kapott a navim, már nem kapcsolgat szét a bluetooth-os telefonom, és, igen; a fogyasztásom is csökkent 2 decivel, pedig jobban hajtom mint a frissítés elõtt.

Igen, fontos a frissítés, fõleg ha még gyári van rajta!


Sõt van olyan is, hogy a gyár elõír kötelezõ frissítést. És persze, ha nem mûködött tökéletesen az autód, akkor ez nem árthatott. De ezek a dolgok közel 10 éves kéziváltós autókra nem igen vonatkoznak, amirõl ugye szó volt. A bluetooth-kapcsolat leggyakrabban egyébként magán a készüléken múlik. Van ugye a BMW-nek egy kompatibiltitás listája, de sajnos ez sem mindig 100%. Érdemes magát a mobilon lévõ szoftvert is frissíteni, ha gondok vannak a kapcsolattal. A BMW-Syndikaton nagyon jó és értelmes topicoc vannak errõl. A legtöbb mobil-gyártó oldaláról letölthetõ egyébként a legújabb firmware. A gond, hogy ha frissíted a mobilod szoftverét minden adat elvész róla, kivéve a SIM-en találhatókat.
Így elõtte érdemes minden adatot áthúzni a PC-re.


Hol írtam olyat egy szóval is, hogy tudom milyen telefont használsz és fõként, hogy tudom, hogy nem frissítettél szoftvert? Általánosságban írtam a BT-problémáról, hátha mást is érint. Néha nem árt egy hsz-t elolvasni 2x, ha elsõre nem jön össze a megértése. Fõleg, ha válaszolni szándékozik rá az ember. A stiluson meg ha lehetne egy picit csiszolni azt megköszönném.

Kristof77 Elküldve: 2010-03-03 21:51 320d Motor

KASZAMester írta: Na szép jo estét,jo szurkolást.
-elmondanám a diesel vitával kapcsolatosan az én észrevételemet,tapasztalatomat.
-mindenféle pártolás nélkül-kizárolag saját véleményem alapján.
-és mindenféle sértõdés nélkül...
-egyáltalában nem vok diesel párti,és mindigis távol ált tõlem a gázolaj szaga is.
-hozzám sokan járnak,sok diesel auto is.,több tuningolt,chippes,sûvitõ turbos,felhuzott dieselek,amelyek még 100kmh.-nál is rázzák a valagukat.
-de!!,töbnyire a látottak alapján iszonyatos,kormot eregetnek kifele,és joval több,elhasználodott,tönkre ment,cserére szorulo alkatrészt visznek,vesznek.
/turbo,befecskendezõk,fûzõtt motor..stb./
-én egyszerû ember vok,és ugy vélem hogy a legjobb tuning a benzines motor,és a köbcenti a legjobb tuning,és a gyári tuning.
-lehet diesel motort bántani,huzogatni,de hosszu távon nem lesz tartos.


Nyilvánvalóan mindenki mást-mást szeret és élete folyamán maga is változik, mint minden az életben. Legjobb példa erre, hogy egész életemben utáltam a dízelautókat, amig nem vezettem egy modern TD-t.
A BMW zseniális dízel és benzines motorokat gyárt. Sajnos valóban sok a kókányolt füstölõ (benzines és dízel) autó egyaránt. Ennek a legfõbb oka a pénz, mert sokan úgy vesznek meg drága fenntartású autót (gondolok itt az alkatrészre) amit igaziból meg sem engedhetnének maguknak.
Egy igényes és gondos gazda kezében lévõ autó, nem füstöl, nem rohad, nem koszos. Teljesen mind1, hogy az benzines vagy dízel-e.

Kristof77 Elküldve: 2010-03-03 21:03 320d Motor

reddragon írta: Nekem is volt frissítve 2 hónapja az egész autó, és tényleg érezhetõen dinamikusabb lett, simábban kapcsol a váltó, lett MP3 funkcióm, új felületet kapott a navim, már nem kapcsolgat szét a bluetooth-os telefonom, és, igen; a fogyasztásom is csökkent 2 decivel, pedig jobban hajtom mint a frissítés elõtt.

Igen, fontos a frissítés, fõleg ha még gyári van rajta!


Sõt van olyan is, hogy a gyár elõír kötelezõ frissítést. És persze, ha nem mûködött tökéletesen az autód, akkor ez nem árthatott. De ezek a dolgok közel 10 éves kéziváltós autókra nem igen vonatkoznak, amirõl ugye szó volt. A bluetooth-kapcsolat leggyakrabban egyébként magán a készüléken múlik. Van ugye a BMW-nek egy kompatibiltitás listája, de sajnos ez sem mindig 100%. Érdemes magát a mobilon lévõ szoftvert is frissíteni, ha gondok vannak a kapcsolattal. A BMW-Syndikaton nagyon jó és értelmes topicoc vannak errõl. A legtöbb mobil-gyártó oldaláról letölthetõ egyébként a legújabb firmware. A gond, hogy ha frissíted a mobilod szoftverét minden adat elvész róla, kivéve a SIM-en találhatókat.
Így elõtte érdemes minden adatot áthúzni a PC-re.

Kristof77 Elküldve: 2010-03-03 20:34 320d Motor

Bizony úgy elszökik a töltõnyomás az EGR-en keresztül, hogy csak na.
(Persze ehhez tisztában kellene lenni a nyomásviszonyokkal.)
És bizony a legtöbb esetben üres a hibatárolója az autónak.
Pár hete egy itteni 320TD-s kollegának is mi tettük helyre az autóját, mert a márkaszervízben nem találták a baját és a tároló is üres volt. Persze, akkor is hozzáfûzted a magadét, hogy tuti volt benne valami a tárolóban, csak nyilván mindenki balek rajtad kívül a márkaszervizes kollegák is. De, hogy miért kell így viselkedned? Passz...

Amiket leírtam és leírok az úgy van, ahogy írtam. A saját honlapodon te is úgy és azt írhatsz le, ahogy gondolod.
Nem vitatkozom, mivel mindenki úgy és akként tesz ahogy õ azt jónak látja.

Egy biztos két féle ember tipus létezik, az egyik akik oktatja a másik aki tudja és csinálja a dolgokat. Szép estét.

Kristof77 Elküldve: 2010-03-03 18:49 320d Motor

A gyártók nagy általánosságban bizony sokszor és sokat csalnak, elsõ sorban a teljesítménnyel. Bizony meg kell hagyni, hogy a leg korrektebbek még itt a japánok. Itt szinte minidg annyit tud egy autó, mint amit papíron megadnak.
Úgy lefele a teljesítménnyel, mint felfele is van csalás. Egy adott tipushoz általában kismillió féle szoftver létezik. Frissítgetéseket általában azért adnaki ki, hogy a gyártási szórásból adódó legkülönfélébb "felhasználók" lábát és szokásait is ki tudja szolgálni egy konstrukció. Ám ezen frissítések általában egy idõ után (1-2év) messzemenõen feleslegesek. Hiszen ha egy autó jól és megbízhatóan mûködik télen és nyáron a mi éghajlati körünkön, akkor az teljesen indiferens, hogy Bogotában
-20foknál, 3000m magasságban vagy 15 évesen szerviz nélkül 500.000km-el Maliban mit bír még az autó. Természetesen akadnak bugos (hibás) gyári szoftverek, de ezek, ha vannak is ilyenek az elsõ pár hónap alatt kiderülnek és a gyártók ezt orvosolják is, általában kötelezõ jeleggel. Egy több éves autót, ha jól mûködik ezért teljesen felesleges szoftverfrissíteni.

Környezetvédelmi és teljesítménymérési szempontból csak közvetlenül egymás után lehet érdemben vizsgsálni egy autót, mivel egy autó állapota, folyamatosan változik, de semmiképpen sem konstans. Így nem mérvadó még az sem, ha egy hete egy x szoftverrel lett egy autó mérve pl. kipufogógázra vagy teljesítményre, kivált képpen, ha ennél több idõ telt el 2 mérés között. És akkor a magyarországon kapható üzemanyag szórásáról nem is beszéltem. A teléjesítméynleadásnak pedig egyedüli objektív visszaigazolása a teljesítménymérõ pad, szintén közvetlenül egymás után.

Érdemes tudni, hogy általában a gyártók által a márkaszervizek számára rendelkezésre bocsátott szoftverek nem módosíthatók visszafele. Egyszerûsítve. Adott egy x autó 1.0-ás szoftverrel. Ez, ha frissítésre kerül egy 1.1-el, az visszafele nem "downgradelhetõ", mert a gép nem engedi felülírni, csak egy újabb azaz minimum 1.-es szoftverrel. Ezért is érdemes meggondolni, hogy hasznos-e egy egy frissítés, ha nincs gondunk, mert az esetek zömében visszafele nem lehet lépegetni.

Ha egy autó átalgfogyasztása csökken, az értelem szerûen kevesebbet fogyaszt. Ha kevesebbet fogyaszt, átlagosan kevesebb üzemanyag is ég el benne. Kevesebb elégett üzemanyag pedig a fizika mai állása szerint átlagban kevesebb kibocsátott károsanyagot is jelent.

Akinek a környezetvédelem fontosabb, mint akárhány lóerõ, az úgy jár egyébként a legzöldebben, ha eladja az autóját és mindenhova kerékpárral megy.

Kristof77 Elküldve: 2010-02-07 10:28 Egr szelep

bmw520ds írta:
Kristof77 írta:
bmw520ds írta:
Kristof77 írta:
bmw520ds írta: Sziasztok!Én ötös tulaj vagyok,de a szívünk és emblémánk ugyan az.Nyáron levakították az EGR-t egy lemezzel,most télen pedig hideg van,méghozzá olyan formában hogy ha Kresz szerint haladok,ki sem jön a kék mezõbõl a mutató.Hibakiolvasáson voltam,erre utaló bárminemû hiba nincs és nem is volt jelen.Termosztátot cseréltünk,természetesen gyárit,és olcsóbb is volt mint Unixnál kedvezmény nélkül.A kérdésem az,lehet nem kell cserélnem EGR termosztátot,mert a vakítás miatt vacogunk?Három éve használom,eddig mindig izzadtunk télen,de ez most nem így van.Egyébként ezen is tele van kokszos jellegû lerakódással a szelep,de haverok szerint jobb ha tiszta levegõt szív mint ha rendeltetésének megfelelõt!Hát ha ez az ára hogy meleg legyen,inkább szívjon gázt!


Olvass vissza 20-30 postot a témában. Azonnal szedjed ki a falalzást az EGR-bõl, pucold is ki és csekkold a vákumcsõ-rednszert. Ha ez megvan, akkor vélhetõen szép és "meleg" lesz az élet megint. A haverokkal meg inkább csak sörözni járjatok össze, ne szakérteni.
Nos a helyzet,megfogadtam a tanácsodat.Levettem az EGR-t.Az a lemezke amivel le volt vakítva,eltûnt.Csak a karimája volt,ami megmaradt,de olyan bili anyagból hogy szerintem átharaptam volna.Gondolom szívó irányba indult és a kipufogó végén távozott gázok formájában,mert ha nem így lenne,akkor megakadt volna a turbó hajtó turbináján,feltéve ha odáig eljutott volna.Volt leszedve a szívócsonk is kb.egy hete,mert izzító gyertyát cseréltünk,a szívócsonkban nem volt semmi,csak olajsár.A szelepet és a házat kitakarítottam,csavarlazító,rongy,fékfolyadék,rongy segítségével,aztán satuba befektettem,nem kis erõvel,csavarhúzóval megnyomtam és most mûködik.Összeraktam,és elmentem kipróbálni.Sajnos csak kétezres fordulatig nyomtam,mert nem akartam leesni az útról,de bejött amit mondtál.69-76 fokos volt a víz,igaz a Webastom sem mûködik,szép sorjában minden meg lesz csinálva,de hát az anyagiak végesek.Lehetséges azért az EGR termosztát is kell.De végre nem fáztam!!!Köszönöm a tanácsod.A haverokat meg megbecsülöm,mert a mai világban nagy kincs ha van kire számítani)


Örülök, ha javult a helyzet. Egyetlen egy dolgot nem értek és ez biztos az én hibám. Van ugyebár ez az EGR-es topic. Részletesen többen is leírták a szakmai és a személyes tapasztalatukat, hogy miért nem szabad ledugózni az EGR-t és, hogy valaminek a megjavítása nem arról szól, hogy kiiktatjuk azt. Ennek ellenére sokan osztják bartoknak a "jó" tanácsokat. De gondoljatok csak bele, hogyha ez ilyen egyszerû lenne, akkor valami nem simmelne bizony a rendszerben. Kb. ez olyan, hogy amikor bedurran a foga valakinek, akkor sem a haverjához rohan vele, hogy kezelje a gyökerét, hanem elmegy fogorvoshoz. Attól az esettõl eltekintve persze, amikor a haver a fogorvos.

Összegezve érdemes azon elgondolkodni, hogy nem sokkal célravezetõbb és összeségében gazdaságosabb-e, ha egy probléma kapcsán egybõl megkeresünk egy jó szerviz, mielõtt jóindulatból, de tudatlanságból nagyobb problémát és kárt okozunk, mint ami keletkezett. Mert azért vannak sokan, akik értik a szakmájukat. Tényleg csak jóindulatból írtam le ezt a pár sort, remélem senki nem veszi zokon.
Ennek megértéséhez segítség:Tegnap leltem rá erre az oldalra és mivel minden hozzászólást átolvastam,beindult a vezérhangya!Ebbõl következik,ha tudom hogy nem jó ez a vakításos módszer szinte semmire,akkor nem is hagytam volna belepisztergálni senkinek sem!Most már felvilágosult lettem ez ügyben.A lényeg hogy mûködik rendeltetésének megfelelõen!


Ok. A multokor nézem e39 fórumot. Ott is téma volt. http://www.e39.hu/modules.php?...highlight=

Kristof77 Elküldve: 2010-02-07 08:48 Egr szelep

bmw520ds írta:
Kristof77 írta:
bmw520ds írta: Sziasztok!Én ötös tulaj vagyok,de a szívünk és emblémánk ugyan az.Nyáron levakították az EGR-t egy lemezzel,most télen pedig hideg van,méghozzá olyan formában hogy ha Kresz szerint haladok,ki sem jön a kék mezõbõl a mutató.Hibakiolvasáson voltam,erre utaló bárminemû hiba nincs és nem is volt jelen.Termosztátot cseréltünk,természetesen gyárit,és olcsóbb is volt mint Unixnál kedvezmény nélkül.A kérdésem az,lehet nem kell cserélnem EGR termosztátot,mert a vakítás miatt vacogunk?Három éve használom,eddig mindig izzadtunk télen,de ez most nem így van.Egyébként ezen is tele van kokszos jellegû lerakódással a szelep,de haverok szerint jobb ha tiszta levegõt szív mint ha rendeltetésének megfelelõt!Hát ha ez az ára hogy meleg legyen,inkább szívjon gázt!


Olvass vissza 20-30 postot a témában. Azonnal szedjed ki a falalzást az EGR-bõl, pucold is ki és csekkold a vákumcsõ-rednszert. Ha ez megvan, akkor vélhetõen szép és "meleg" lesz az élet megint. A haverokkal meg inkább csak sörözni járjatok össze, ne szakérteni.
Nos a helyzet,megfogadtam a tanácsodat.Levettem az EGR-t.Az a lemezke amivel le volt vakítva,eltûnt.Csak a karimája volt,ami megmaradt,de olyan bili anyagból hogy szerintem átharaptam volna.Gondolom szívó irányba indult és a kipufogó végén távozott gázok formájában,mert ha nem így lenne,akkor megakadt volna a turbó hajtó turbináján,feltéve ha odáig eljutott volna.Volt leszedve a szívócsonk is kb.egy hete,mert izzító gyertyát cseréltünk,a szívócsonkban nem volt semmi,csak olajsár.A szelepet és a házat kitakarítottam,csavarlazító,rongy,fékfolyadék,rongy segítségével,aztán satuba befektettem,nem kis erõvel,csavarhúzóval megnyomtam és most mûködik.Összeraktam,és elmentem kipróbálni.Sajnos csak kétezres fordulatig nyomtam,mert nem akartam leesni az útról,de bejött amit mondtál.69-76 fokos volt a víz,igaz a Webastom sem mûködik,szép sorjában minden meg lesz csinálva,de hát az anyagiak végesek.Lehetséges azért az EGR termosztát is kell.De végre nem fáztam!!!Köszönöm a tanácsod.A haverokat meg megbecsülöm,mert a mai világban nagy kincs ha van kire számítani)


Örülök, ha javult a helyzet. Egyetlen egy dolgot nem értek és ez biztos az én hibám. Van ugyebár ez az EGR-es topic. Részletesen többen is leírták a szakmai és a személyes tapasztalatukat, hogy miért nem szabad ledugózni az EGR-t és, hogy valaminek a megjavítása nem arról szól, hogy kiiktatjuk azt. Ennek ellenére sokan osztják bartoknak a "jó" tanácsokat. De gondoljatok csak bele, hogyha ez ilyen egyszerû lenne, akkor valami nem simmelne bizony a rendszerben. Kb. ez olyan, hogy amikor bedurran a foga valakinek, akkor sem a haverjához rohan vele, hogy kezelje a gyökerét, hanem elmegy fogorvoshoz. Attól az esettõl eltekintve persze, amikor a haver a fogorvos.

Összegezve érdemes azon elgondolkodni, hogy nem sokkal célravezetõbb és összeségében gazdaságosabb-e, ha egy probléma kapcsán egybõl megkeresünk egy jó szerviz, mielõtt jóindulatból, de tudatlanságból nagyobb problémát és kárt okozunk, mint ami keletkezett. Mert azért vannak sokan, akik értik a szakmájukat. Tényleg csak jóindulatból írtam le ezt a pár sort, remélem senki nem veszi zokon.

Kristof77 Elküldve: 2010-02-06 21:14 Egr szelep

bmw520ds írta: Sziasztok!Én ötös tulaj vagyok,de a szívünk és emblémánk ugyan az.Nyáron levakították az EGR-t egy lemezzel,most télen pedig hideg van,méghozzá olyan formában hogy ha Kresz szerint haladok,ki sem jön a kék mezõbõl a mutató.Hibakiolvasáson voltam,erre utaló bárminemû hiba nincs és nem is volt jelen.Termosztátot cseréltünk,természetesen gyárit,és olcsóbb is volt mint Unixnál kedvezmény nélkül.A kérdésem az,lehet nem kell cserélnem EGR termosztátot,mert a vakítás miatt vacogunk?Három éve használom,eddig mindig izzadtunk télen,de ez most nem így van.Egyébként ezen is tele van kokszos jellegû lerakódással a szelep,de haverok szerint jobb ha tiszta levegõt szív mint ha rendeltetésének megfelelõt!Hát ha ez az ára hogy meleg legyen,inkább szívjon gázt!


Olvass vissza 20-30 postot a témában. Azonnal szedjed ki a falalzást az EGR-bõl, pucold is ki és csekkold a vákumcsõ-rednszert. Ha ez megvan, akkor vélhetõen szép és "meleg" lesz az élet megint. A haverokkal meg inkább csak sörözni járjatok össze, ne szakérteni.

Kristof77 Elküldve: 2010-02-02 10:42 USERT KERESEK

Sziasztok! SOS keresem e46-os 320td fejete compact klubtagot, aki szokott is beirogatni. KPZ-802 a rendszáma. Valaki segítsen, hogy mi lehet a userneve!!! Vagy ha olvas most, akkor írjon!

Kristof77 Elküldve: 2010-01-28 18:57 320d Motor

Csum írta: ma reggeli hideg indításnál azt vettem észre hogy gyújtás kulcs el fordít és kb rá 3-5mp re reagált az auto(motor) majd le állít újra indít és ismét ez a jelenség! elmentem melóba ez alatt a motor bemelegedett le állít indít és egybõl indult!!!
mi lehet az oka ennek?
ráadásúl ismét elõ jött a szokásos indítás utáni alapjárat ugrálás és egyenletlen motr járás is pár másodpercig!!! nem értem ezt az autot!!


Próbáld meg, hogy reggel elsõ indítás elõtt, ha 2x izzítasz egymás után, akkor is jelentkezik-e ez még.
« előző123következő »