Hundor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 1999

státusz Hundor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. október 27. péntek, 12:34


Üdv fanok
Alapjárati problémával fordulok hozzátok.
Adott egy m52tub25-ös motor, és az lenne vele a problémám hogy alapjárat nem stabil és az mellet sokszor rángatja a kasztnit is, annyira egyenletlen, de fordulaton menet közben semmi se érezhető.
Hidegen még durrogni is szokott a motor térben , de ha bemelegszik egy picit a motor, abba marad, disa szelepet, légtömeget, cseréltem gyertyát is, meg a kartel szürő is jónak tünik , szivócső nincs kiszakadva, viszont az üzemanyag szabályzó kis csövében nincs vákum vagy csak nagyon kevés.
Hoztam pár képet shadow hibákról hátha segít.Meg van videó élő adatról, de azt nem rakom fel egyenlőre

[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...053093.jpg][/URL]
[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...343093.jpg][/URL]
[URL=http://www.kepfeltoltes.eu/vie...019760.jpg][/URL]

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz Vik0417

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 18:39


YELLOW írta:
Vik0417 írta:
Idézet: leállnia ettől nem biztos, hogy kellene. az a része olyan főtenegly jeladó ra utalna. bár nem tudom.
a kartergáz szűrő az a szerepe, hogy szűrjön. a hengerben robbanás során gáz jut a blokkba. minél kopottab a motor, annál több juthat a dugók és a hengerpalást mellett. a kartergáz vissza van vezetve a szívótorokba. de ugye a gáz hozadéka az olaj, olajpárlat. ezt fogja fel, szűri, vagy lecsapatja. így nem kerül be az égéstérbe. tisztább a motor, kevesebb károsanyag kibocsátás, hosszabb katalizátor élettartam.
ha túl nagy a kartergáz, és dugult a szűrő, akkor szimmeringek láthatják kárát, vagy tömítések. gynegül az autó, nő a fogyasztás.
szerintem az a 70km már nem oszt nem szoroz, ha óvatisba mész. de ha a szűrő rossz, én előtte leszedném a csövet, aztán addig hagy szellőzzön azon keresztül.



Azt elfelejtettem írni, hogy hibajelzés nincs. A főtengely jeladóra világítana check engine gondolom. De benne lehet a pakliban, 2 napja van nálam az autó, bármi lehet.

Meg tudnád mondani, hogy melyik csövet kellene leszednem? Sajnos nem nagyon vagyok még képben.


közben agyaltam, valóban leállhat magas kartergáztól
húú, hát bontani kell. ha 2 napja van meg, inkább hagyjuk. szűrő is a szívósor alatt van.
még a csövet le lehetne húzni, de a pollenszűrőházat ahhoz is le kell venni, és max egy másik csövet felhúzni oda és levetni lentre valahova.
egy kompresszió mérés lehet nem ártana.



Igen, inkább akkor békén hagyom, majd a szaki intézi. Köszönöm a segítséget.
Ha valakinek van még véleménye az ilyen hiba melletti használatról, illetve a tünetekből más hibára is következtetni tud, akkor szívesen várom.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 18:06


Vik0417 írta:
Idézet: leállnia ettől nem biztos, hogy kellene. az a része olyan főtenegly jeladó ra utalna. bár nem tudom.
a kartergáz szűrő az a szerepe, hogy szűrjön. a hengerben robbanás során gáz jut a blokkba. minél kopottab a motor, annál több juthat a dugók és a hengerpalást mellett. a kartergáz vissza van vezetve a szívótorokba. de ugye a gáz hozadéka az olaj, olajpárlat. ezt fogja fel, szűri, vagy lecsapatja. így nem kerül be az égéstérbe. tisztább a motor, kevesebb károsanyag kibocsátás, hosszabb katalizátor élettartam.
ha túl nagy a kartergáz, és dugult a szűrő, akkor szimmeringek láthatják kárát, vagy tömítések. gynegül az autó, nő a fogyasztás.
szerintem az a 70km már nem oszt nem szoroz, ha óvatisba mész. de ha a szűrő rossz, én előtte leszedném a csövet, aztán addig hagy szellőzzön azon keresztül.



Azt elfelejtettem írni, hogy hibajelzés nincs. A főtengely jeladóra világítana check engine gondolom. De benne lehet a pakliban, 2 napja van nálam az autó, bármi lehet.

Meg tudnád mondani, hogy melyik csövet kellene leszednem? Sajnos nem nagyon vagyok még képben.


közben agyaltam, valóban leállhat magas kartergáztól
húú, hát bontani kell. ha 2 napja van meg, inkább hagyjuk. szűrő is a szívósor alatt van.
még a csövet le lehetne húzni, de a pollenszűrőházat ahhoz is le kell venni, és max egy másik csövet felhúzni oda és levetni lentre valahova.
egy kompresszió mérés lehet nem ártana.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz Vik0417

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 14:49


Idézet: leállnia ettől nem biztos, hogy kellene. az a része olyan főtenegly jeladó ra utalna. bár nem tudom.
a kartergáz szűrő az a szerepe, hogy szűrjön. a hengerben robbanás során gáz jut a blokkba. minél kopottab a motor, annál több juthat a dugók és a hengerpalást mellett. a kartergáz vissza van vezetve a szívótorokba. de ugye a gáz hozadéka az olaj, olajpárlat. ezt fogja fel, szűri, vagy lecsapatja. így nem kerül be az égéstérbe. tisztább a motor, kevesebb károsanyag kibocsátás, hosszabb katalizátor élettartam.
ha túl nagy a kartergáz, és dugult a szűrő, akkor szimmeringek láthatják kárát, vagy tömítések. gynegül az autó, nő a fogyasztás.
szerintem az a 70km már nem oszt nem szoroz, ha óvatisba mész. de ha a szűrő rossz, én előtte leszedném a csövet, aztán addig hagy szellőzzön azon keresztül.



Azt elfelejtettem írni, hogy hibajelzés nincs. A főtengely jeladóra világítana check engine gondolom. De benne lehet a pakliban, 2 napja van nálam az autó, bármi lehet.

Meg tudnád mondani, hogy melyik csövet kellene leszednem? Sajnos nem nagyon vagyok még képben.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 10:09


Vik0417 írta: Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy -valószínűleg- meghibásodott a karterszelep a bömbölőben (316i, 1.8, 2002)
Tünetei a következők: Egyenetlen alapjárat, olajszint visszajelző kuplung kinyomására (alapjáratra visszaesés) felvillan egy nagyon rövid időre, sípoló hang a motortérből (nívópálca kihúzására elhallgat, alapjárat leesik, van, hogy leáll), nagy a szívóhatás a nívópálca helyén, járó motornál olajsapka nem levehető.
Ezekből a fórumon olvasgatva a karterszűrő/szelep hibájára következtettem. 3 nap múlva viszem olajcserére, gyertyacserére, valamint az összes szűrőt megnézi/lecserélik, akkor (remélhetőleg) megoldódik a probléma.

Mostani állapotában kb. 80km-t tettem meg.

A kérdésem az lenne, hogy meghibásodott karterszűrővel mennyire szabad használni a kocsit? Kíméletes vagyok vele, nem pörgetem, nem megyek gyorsan. A szervizig még kb. 70 km-t kellene megtennem vele. Mennyire ellenjavallott ez ilyen hibával?
Attól félek, hogy ez a vákuum némi olajat szív be. Károsíthatja a motort ez?
Ha valaki a kérdésre nem tud választ adni, viszont lenne kedve leírni a karterszűrő szerepét és pontosabb működését, azt ne tartsa magában. Köszönöm a válaszokat.


leállnia ettől nem biztos, hogy kellene. az a része olyan főtenegly jeladó hibára utalna. bár nem tudom.
a kartergáz szűrő az a szerepe, hogy szűrjön. a hengerben robbanás során gáz jut a blokkba. minél kopottab a motor, annál több juthat a dugók és a hengerpalást mellett. a kartergáz vissza van vezetve a szívótorokba. de ugye a gáz hozadéka az olaj, olajpárlat. ezt fogja fel, szűri, vagy lecsapatja. így nem kerül be az égéstérbe. tisztább a motor, kevesebb károsanyag kibocsátás, hosszabb katalizátor élettartam.
ha túl nagy a kartergáz, és dugult a szűrő, akkor szimmeringek láthatják kárát, vagy tömítések. gynegül az autó, nő a fogyasztás.
szerintem az a 70km már nem oszt nem szoroz, ha óvatisba mész. de ha a szűrő rossz, én előtte leszedném a csövet, aztán addig hagy szellőzzön azon keresztül.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz Vik0417

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 07:22


Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy -valószínűleg- meghibásodott a karterszelep a bömbölőben (316i, 1.8, 2002)
Tünetei a következők: Egyenetlen alapjárat, olajszint visszajelző kuplung kinyomására (alapjáratra visszaesés) felvillan egy nagyon rövid időre, sípoló hang a motortérből (nívópálca kihúzására elhallgat, alapjárat leesik, van, hogy leáll), nagy a szívóhatás a nívópálca helyén, járó motornál olajsapka nem levehető.
Ezekből a fórumon olvasgatva a karterszűrő/szelep hibájára következtettem. 3 nap múlva viszem olajcserére, gyertyacserére, valamint az összes szűrőt megnézi/lecserélik, akkor (remélhetőleg) megoldódik a probléma.

Mostani állapotában kb. 80km-t tettem meg.

A kérdésem az lenne, hogy meghibásodott karterszűrővel mennyire szabad használni a kocsit? Kíméletes vagyok vele, nem pörgetem, nem megyek gyorsan. A szervizig még kb. 70 km-t kellene megtennem vele. Mennyire ellenjavallott ez ilyen hibával?
Attól félek, hogy ez a vákuum némi olajat szív be. Károsíthatja a motort ez?
Ha valaki a kérdésre nem tud választ adni, viszont lenne kedve leírni a karterszűrő szerepét és pontosabb működését, azt ne tartsa magában. Köszönöm a válaszokat.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. október 10. hétfő, 07:14


kobe24 írta: Sziasztok BMW e46 316i 2003-as,Alapjárat ingadozással van problémám.
4 szerelőnél megfordul már az auto de senki nemtud rájönni a hibára.
Csak az alapjárattal van gond,ha megyek vele semmiféle szaggatást nemérezni.
Mellékelek nektek egy videot is.A videoban gázolgatom az autot :
https://www.youtube.com/watch?v=7fzvpf3FAQA

Ezek a dolgok voltak cserélve:valvetronic,valvetronic szenzor,főtengely jelado,légtömegmérő,teljes motor felujitás.
Semmiféle hibakod nincs .Minden tökéletes de mégsem az.
Válaszotokat előre is köszönom


ebben a topic-ban erről van szó: Valvetronic szelepvezéslés

a teljes motorfelújítás mit jelent? a linkelt topic-ban láthatod, hogy a köztes karok és az excenteres tengely cseréje, kb 300e Ft. ha ezzel van gond, akkor már nagyon gatyán lehet.
és melegen alapjáraton kalapálós hangja kellene legyen, már nagyon régóta.
de ezt okozhatja bármi false levegő. minden cső a helyén van?
tipikus hiba, hogy a légtömegmérőnél a szűrőház bevezetésnél vane gy gumi tömítés, vastag, és ha nem kenik meg, akkor összerakásnál begyűrődik, vagy a szívótoroknál a pillangószelep előtt, a harmónikás cső, alul nem pattan be a helyére. itt szívhat false-ot.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz kobe24

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. október 09. vasárnap, 17:23


Sziasztok BMW e46 316i 2003-as,Alapjárat ingadozással van problémám.
4 szerelőnél megfordul már az auto de senki nemtud rájönni a hibára.
Csak az alapjárattal van gond,ha megyek vele semmiféle szaggatást nemérezni.
Mellékelek nektek egy videot is.A videoban gázolgatom az autot :
https://www.youtube.com/watch?v=7fzvpf3FAQA

Ezek a dolgok voltak cserélve:valvetronic,valvetronic szenzor,főtengely jelado,légtömegmérő,teljes motor felujitás.
Semmiféle hibakod nincs .Minden tökéletes de mégsem az.
Válaszotokat előre is köszönom


Bero
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2016. szeptember 18. vasárnap, 18:38


liga86 írta: Sziasztok! Van egy olyan jelenségem hidegen indítva (16fok van) az alapjárat ugrál majdnem leáll felugrik 1500-2000-re és a hangja se túl szép 40mp 1p után mintha jó lenne, gyertyát este cserélek nem tudom mikori lehet benne, ha valakinek lenne valami tapasztalata vagy ötlete szívesen venném!! köszi
Még annyi hogy generátor szabadon futó csere esedékes és van is kicsi hangja már!


Szia. Elöször is egy gyári diagnosztika nem ártana.. Lehet légtömegmérő is stb,nekem például a kartergáz csövem ment szét és a cseréjével és a kartergázszűrő cserével megoldódott az alapjárati ingadozásom.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz liga86

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 33

Elküldve: 2016. szeptember 18. vasárnap, 11:29


Sziasztok! Van egy olyan jelenségem hidegen indítva (16fok van) az alapjárat ugrál majdnem leáll felugrik 1500-2000-re és a hangja se túl szép 40mp 1p után mintha jó lenne, gyertyát este cserélek nem tudom mikori lehet benne, ha valakinek lenne valami tapasztalata vagy ötlete szívesen venném!! köszi
Még annyi hogy generátor szabadon futó csere esedékes és van is kicsi hangja már!


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. szeptember 18. vasárnap, 11:32

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz codenamelaci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. szeptember 18. vasárnap, 10:07


Sziasztok!

A következő lenne a problémám:
Nagyon egyenetlen az alapjáratom hidegen és melegen is. Régebben előfordult már ez, de csak meleg üzemállapotban. Azt a hibát az IAC szelep tisztítása megoldotta. De sajnos most nem segített a dolgon. IAC tiszta, DISA tiszta és nem lötyög, nem kotyog. Gyertyák kb. 15000- el ezelőtt cserélve. Fontos különbség most, hogy gázelvétel esetén többször is, de nem minden esetben nem áll vissza alapjárati fordulatra, hanem még kicsit túl is vezérli az aktuális állapotot és csak azt követően áll vissza. Alapjáraton kihagy egy- egy henger és nagyon berezonál, esetenként le is áll. Viszont minden üzemállapotban tökéletes. Menet közben nem hagy ki még alacsony fordulaton sem. Jól gyorsul és nincs többletfogyasztás. MIL nem világít soha, be sem villan. Fojtószelep tiszta, tiszta is volt, könnyen mozog, nincs akadás. A fexi szívócsövet átnéztem, nincs szakadás. Menet közben sem hallani réshangot sehonnét.

Ötlet, tapasztalat valakinek? Netán Győrben valaki?
Ha nincs, nem ismer valaki egy jó BMW szerelőt Győrben?

Előre is köszönet

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2016. március 18. péntek, 14:37






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. augusztus 03. szerda, 21:12

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz kovacsotto

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. február 15. hétfő, 16:14


Sziasztok,

az alábbi hibával kapcsolatban kérném a segítségetek.
Az autóm: E90, 320D N47D20C, 2011, dízel, automata.

Az a hiba jelenség, hogy minden előjel nélkül, elkezdi picit emelgetni a fordulatszámot és el akarja tolni az autót. Ha leállítom és újraindítom, van, hogy megszűnik és van, hogy továbbra is csinálja. Ugyanezt autópályán is tempomatnál is előhozza.

Valaki találkozott már ilyennel?

Köszi
Ottó

Ropika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2000

státusz Ropika

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2016. február 09. kedd, 14:12


Gyimike írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta: Sziasztok,

Öcsémnek lenne egy elég érdekes problémája az autójával kapcsolatban.
Az autó e39 525i(m54b25) 2001-es manual váltós. Kb fél éve alapjárati problémákkal küzd, nagyjából mióta megvan az autó A hiba csak hideg motornál jelentkezik, és csak menet közben. Egy helyben állva melegítve tökéletes egyenletes az alapjárat. Elindulás után az első piros lámpához érve, és lassítva, fék vagy motorfék mindegy az alapjárat 800-ról elkezd le fel ingadozni, és van hogy le is áll az autó.
Elsőre ránéztünk dis-el be volt írva a kipufogó oldali vezérműtengely jeladó, azt kicseréltük, a hibát töröltük, nem is lett visszaírva elméletileg az most jó.
Olvasgattam a fórumokat, hogy légtömegmérő, alapjárati motor, vákumcsövek stb... de nem jutottam előrébb. Jelenleg DIS és INPA szerint az autó hibamentes a hibatároló üres. Megfújkáltuk a légtömegmérőt féktisztítóval, reménykedve hátha az megoldja a hibát, de sajnos utána sem lett jobb.
Aztán olvastam egy olyat, hogy húzzuk le a légtömegmérőt és nézzük meg, hogy úgy csinálja-e, láss csodát egy hétig jártunk vele így, megjavult.
Ezután nagy bátran vettem egy bontott gyári légtömegmérőt megbízható helyről, mondván hogy 100% ez lesz a probléma, beszereltük és megint forgalomba hideg motornál ingadozik az alapjárat. Jellemzően addig csinálja míg el nem éri a 60-70 fokot, utána a hiba megszűnik az alapjárat tökéletes. Mi lehet ez? Köszi a segítséget.


lehet valami vezeték kontakt probléma lesz. a légtömegmérőbe van egy levegő hőmérséklet figyelő is. ugye a keverékképzésnél figyeli a vízhőfokot is. mivel tudja, hogy a hűtővíz még nem üzemi, ezért kicsit túldúsít, több anyagot kever a levegőhöz. de mondjuk a beszívott levegő hőfokából false értéket kap, amiből az ECU rosszul dolgozik. azért gyanakodnék erre, mert a másik légtömegmérővel is ugyanezt csinálja. persze lehet hogy a bontott is rossz volt. de esetleg a csatlakozó környékén a vezetéket kéne szemügyre venni, és élő adatokat nézni, persze hozzáértővel, aki tudja mi mit jelent és az értékekből olvasni tud.


Köszi Yellow Mester, megnézzük a kábeleket is.
Az élő adat olvasás megvolt tegnap INPÁval és minden érték jónak tűnik, plusz DIS-el csináltunk légtömegmérő tesztet és hibátlan.







Szia Ropika,

Végülis mi lett a megoldás? Megjavult az alapjárat? Nekünk ugyanez a hibajelenség mint nálad.



Sziasztok,
Nekünk azóta sem oldódott meg a dolog. Azóta lett cserélve lambda szonda, meg alapjárati motor. Már 200 ezer felett vagyunk pénzbe, és az alapjárat nem jó, a fogyasztás brutál, és fehér szúrós szagú füst van. Jelenleg azon dolgozunk nem-e falsot szív valahol, de láthatólag a csövek jók. Írok ha megoldódott.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz Atoska

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. február 03. szerda, 08:18


YELLOW írta:
Atoska írta: Sziasztok!
A segitségeteket szeretném kérni egy hiba megoldásában.
Bmw e46 320i 2.2 170ló 2001 évjáratú

Motornak érdekes hangja volt inditás után motorhiba lámpa felvillant.
Elvittem a szerelőhöz ki lett olvasva Hibakód: 5. henger gyújtás hiba.
Azota gyertya csere volt ,trafó át lett rakvan egyik hegerröl a másikra a hiba még mindig a 5. hengerben keresendő.
Csak hideg motornál jelentkezik a probléma kihagy egy henger ,meleg motornál kicsit egyenetlen az alapjárat,gázadásra jól gyorsúl fogyasztás jó.

Segitségeteket előre is köszönöm


nekem dereng valami olyasmi, hogy ez mondjuk úgy szokványos. előfordul. bár én úgy emlékszem az utolsó hengerre írták ezt a dolgot. vagy az 5-6-ra?


Olvasgattam már és találtam de sajnos abban a hibára nem volt megoldás, de hátha azóta lett.
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...motor.html