Kristen76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Kristen76

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 133

Elküldve: 2013. augusztus 02. péntek, 18:52


wori22 írta:
MattM325 írta:
wori22 írta:
YELLOW írta:
wori22 írta: Sziasztok !

olyan problémám lenne hogy a minap azt vettem észre hogy rángat a kocsi. ez párszor eljátszotta, azóta inditás után ha adok egy kis gázt majd visszaengedem egyszerűen lefullad. ezt akkor is csinálja mikor első elindulásnál menet közbe kuplungolok. ha már menet közbe vagyok akkor az alapjáratommal nincs gond viszont ha indulok mondjuk első okozatba egy pillanatra a fordulat csökken majd utána nő !!
találkozott már valaki ilyen problémával ?? mi lehet a gond ? egy 2001es E46om van ! 316.


most én nem értem amit írsz, de ha indulsz, normális, hogy csökken a fordulat, főleg ha nem adsz elég gázt, mivel az autó súlyát megmozgatni erő kell. el lehet indulni alapjárattal is, csak marhára óvatosan kell csúsztatni a kuplungot.
ha ingadozik a téma, és menet közben rángat, az alapesetben lehet rossz üzemanyag. ha kijártad és más kúton tankolva is ez a helyzet, akkor más. pl légtömegmérő is okozhat rángatást torpanást, vagy eltömődött üzemanyagszűrő, üz.anyag pumpa, lambda szonda, esetleg rossz gyertya, bár az melegen rakoncátlankodik általában. lehet egy diag megmondaná. az is lehet pl lambdaszonda hibát ír be, hogy rosszz üzemanyag keverék, az ugyanús lehet üzemanyag hiba is, de bármi más, nem feltétlen szonda hiba.


akkor ugy mondom, hogy akkor is fent áll a jelenség ha üresbe van. nyomok egy kis gázt és csökken a fordulat majd utána növekszik! és ez folyamatosan fent áll !az üzemanyagot kizárom, mindig ugyanott és ugyanolyan benzint kap és mindig magam tankolok ! én is szürő, szonda vagy gyertyára gyanakszom!


Én értem amit írsz, tipikus vákuum hiba. Nekem is hasonló a hibajelenségem, sok mindenen végigmentem már és cseréltem is több alkatrészt (persze csak azokat amik úgyis csere érettek voltak, pl. olajleválasztó, vákuumcsövek). Látta már szerelő is, de semmi. Na most jól átnéztem a motorteret, főleg a szívóoldalt és a DISA környékén találtam érdekes dolgokat. Elsőnek cseréltem a tömítését, valamelyest jobb lett... Ami a lényeg, hogy van ebben egy lapát, ami alapesetben nyitva van, de amint beindítod az autót bezár. Na itt a gond, mert mechanikusan letesztelve zárt helyzetbe fordítom a lapátot és befogom a vákuum szelepet rajta akkor nem marad teljesen zárva, csak 2/3 arányban kb. A tengely amin a lapát mozog kikopott, több levegőt kap mint amennyit kiszámol magának...
Ezt érdemes lenne neked is átnézni, mielőtt bármit is cserélnél rajta. Amúgy olyan hangja van mint egy lefújószelepnek ha rossz, de persze ez biztos nem mindig van így.



Köszi! Erre én is ránézek !!


Nekem is ez a bajom van már több éve. 1999-es E46 1.6 De most hülyén hangzik de mi az a DISA??? Ja és amíg nem éri el az üzemi hőfokot addig hirtelen gázadásnál befullad és durrog is.És a fogyasztás is egy kicsikét meg nőt.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. augusztus 02. péntek, 19:01

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz wori22

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2013. augusztus 01. csütörtök, 10:45


MattM325 írta:
wori22 írta:
YELLOW írta:
wori22 írta: Sziasztok !

olyan problémám lenne hogy a minap azt vettem észre hogy rángat a kocsi. ez párszor eljátszotta, azóta inditás után ha adok egy kis gázt majd visszaengedem egyszerűen lefullad. ezt akkor is csinálja mikor első elindulásnál menet közbe kuplungolok. ha már menet közbe vagyok akkor az alapjáratommal nincs gond viszont ha indulok mondjuk első okozatba egy pillanatra a fordulat csökken majd utána nő !!
találkozott már valaki ilyen problémával ?? mi lehet a gond ? egy 2001es E46om van ! 316.


most én nem értem amit írsz, de ha indulsz, normális, hogy csökken a fordulat, főleg ha nem adsz elég gázt, mivel az autó súlyát megmozgatni erő kell. el lehet indulni alapjárattal is, csak marhára óvatosan kell csúsztatni a kuplungot.
ha ingadozik a téma, és menet közben rángat, az alapesetben lehet rossz üzemanyag. ha kijártad és más kúton tankolva is ez a helyzet, akkor más. pl légtömegmérő is okozhat rángatást torpanást, vagy eltömődött üzemanyagszűrő, üz.anyag pumpa, lambda szonda, esetleg rossz gyertya, bár az melegen rakoncátlankodik általában. lehet egy diag megmondaná. az is lehet pl lambdaszonda hibát ír be, hogy rosszz üzemanyag keverék, az ugyanús lehet üzemanyag hiba is, de bármi más, nem feltétlen szonda hiba.


akkor ugy mondom, hogy akkor is fent áll a jelenség ha üresbe van. nyomok egy kis gázt és csökken a fordulat majd utána növekszik! és ez folyamatosan fent áll !az üzemanyagot kizárom, mindig ugyanott és ugyanolyan benzint kap és mindig magam tankolok ! én is szürő, szonda vagy gyertyára gyanakszom!


Én értem amit írsz, tipikus vákuum hiba. Nekem is hasonló a hibajelenségem, sok mindenen végigmentem már és cseréltem is több alkatrészt (persze csak azokat amik úgyis csere érettek voltak, pl. olajleválasztó, vákuumcsövek). Látta már szerelő is, de semmi. Na most jól átnéztem a motorteret, főleg a szívóoldalt és a DISA környékén találtam érdekes dolgokat. Elsőnek cseréltem a tömítését, valamelyest jobb lett... Ami a lényeg, hogy van ebben egy lapát, ami alapesetben nyitva van, de amint beindítod az autót bezár. Na itt a gond, mert mechanikusan letesztelve zárt helyzetbe fordítom a lapátot és befogom a vákuum szelepet rajta akkor nem marad teljesen zárva, csak 2/3 arányban kb. A tengely amin a lapát mozog kikopott, több levegőt kap mint amennyit kiszámol magának...
Ezt érdemes lenne neked is átnézni, mielőtt bármit is cserélnél rajta. Amúgy olyan hangja van mint egy lefújószelepnek ha rossz, de persze ez biztos nem mindig van így.



Köszi! Erre én is ránézek !!

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2013. július 30. kedd, 19:52


wori22 írta:
YELLOW írta:
wori22 írta: Sziasztok !

olyan problémám lenne hogy a minap azt vettem észre hogy rángat a kocsi. ez párszor eljátszotta, azóta inditás után ha adok egy kis gázt majd visszaengedem egyszerűen lefullad. ezt akkor is csinálja mikor első elindulásnál menet közbe kuplungolok. ha már menet közbe vagyok akkor az alapjáratommal nincs gond viszont ha indulok mondjuk első okozatba egy pillanatra a fordulat csökken majd utána nő !!
találkozott már valaki ilyen problémával ?? mi lehet a gond ? egy 2001es E46om van ! 316.


most én nem értem amit írsz, de ha indulsz, normális, hogy csökken a fordulat, főleg ha nem adsz elég gázt, mivel az autó súlyát megmozgatni erő kell. el lehet indulni alapjárattal is, csak marhára óvatosan kell csúsztatni a kuplungot.
ha ingadozik a téma, és menet közben rángat, az alapesetben lehet rossz üzemanyag. ha kijártad és más kúton tankolva is ez a helyzet, akkor más. pl légtömegmérő is okozhat rángatást torpanást, vagy eltömődött üzemanyagszűrő, üz.anyag pumpa, lambda szonda, esetleg rossz gyertya, bár az melegen rakoncátlankodik általában. lehet egy diag megmondaná. az is lehet pl lambdaszonda hibát ír be, hogy rosszz üzemanyag keverék, az ugyanús lehet üzemanyag hiba is, de bármi más, nem feltétlen szonda hiba.


akkor ugy mondom, hogy akkor is fent áll a jelenség ha üresbe van. nyomok egy kis gázt és csökken a fordulat majd utána növekszik! és ez folyamatosan fent áll !az üzemanyagot kizárom, mindig ugyanott és ugyanolyan benzint kap és mindig magam tankolok ! én is szürő, szonda vagy gyertyára gyanakszom!


Én értem amit írsz, tipikus vákuum hiba. Nekem is hasonló a hibajelenségem, sok mindenen végigmentem már és cseréltem is több alkatrészt (persze csak azokat amik úgyis csere érettek voltak, pl. olajleválasztó, vákuumcsövek). Látta már szerelő is, de semmi. Na most jól átnéztem a motorteret, főleg a szívóoldalt és a DISA környékén találtam érdekes dolgokat. Elsőnek cseréltem a tömítését, valamelyest jobb lett... Ami a lényeg, hogy van ebben egy lapát, ami alapesetben nyitva van, de amint beindítod az autót bezár. Na itt a gond, mert mechanikusan letesztelve zárt helyzetbe fordítom a lapátot és befogom a vákuum szelepet rajta akkor nem marad teljesen zárva, csak 2/3 arányban kb. A tengely amin a lapát mozog kikopott, több levegőt kap mint amennyit kiszámol magának...
Ezt érdemes lenne neked is átnézni, mielőtt bármit is cserélnél rajta. Amúgy olyan hangja van mint egy lefújószelepnek ha rossz, de persze ez biztos nem mindig van így.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz wori22

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2013. július 30. kedd, 11:22


YELLOW írta:
wori22 írta: Sziasztok !

olyan problémám lenne hogy a minap azt vettem észre hogy rángat a kocsi. ez párszor eljátszotta, azóta inditás után ha adok egy kis gázt majd visszaengedem egyszerűen lefullad. ezt akkor is csinálja mikor első elindulásnál menet közbe kuplungolok. ha már menet közbe vagyok akkor az alapjáratommal nincs gond viszont ha indulok mondjuk első okozatba egy pillanatra a fordulat csökken majd utána nő !!
találkozott már valaki ilyen problémával ?? mi lehet a gond ? egy 2001es E46om van ! 316.


most én nem értem amit írsz, de ha indulsz, normális, hogy csökken a fordulat, főleg ha nem adsz elég gázt, mivel az autó súlyát megmozgatni erő kell. el lehet indulni alapjárattal is, csak marhára óvatosan kell csúsztatni a kuplungot.
ha ingadozik a téma, és menet közben rángat, az alapesetben lehet rossz üzemanyag. ha kijártad és más kúton tankolva is ez a helyzet, akkor más. pl légtömegmérő is okozhat rángatást torpanást, vagy eltömődött üzemanyagszűrő, üz.anyag pumpa, lambda szonda, esetleg rossz gyertya, bár az melegen rakoncátlankodik általában. lehet egy diag megmondaná. az is lehet pl lambdaszonda hibát ír be, hogy rosszz üzemanyag keverék, az ugyanús lehet üzemanyag hiba is, de bármi más, nem feltétlen szonda hiba.


akkor ugy mondom, hogy akkor is fent áll a jelenség ha üresbe van. nyomok egy kis gázt és csökken a fordulat majd utána növekszik! és ez folyamatosan fent áll !az üzemanyagot kizárom, mindig ugyanott és ugyanolyan benzint kap és mindig magam tankolok ! én is szürő, szonda vagy gyertyára gyanakszom!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. július 30. kedd, 11:10


wori22 írta: Sziasztok !

olyan problémám lenne hogy a minap azt vettem észre hogy rángat a kocsi. ez párszor eljátszotta, azóta inditás után ha adok egy kis gázt majd visszaengedem egyszerűen lefullad. ezt akkor is csinálja mikor első elindulásnál menet közbe kuplungolok. ha már menet közbe vagyok akkor az alapjáratommal nincs gond viszont ha indulok mondjuk első okozatba egy pillanatra a fordulat csökken majd utána nő !!
találkozott már valaki ilyen problémával ?? mi lehet a gond ? egy 2001es E46om van ! 316.


most én nem értem amit írsz, de ha indulsz, normális, hogy csökken a fordulat, főleg ha nem adsz elég gázt, mivel az autó súlyát megmozgatni erő kell. el lehet indulni alapjárattal is, csak marhára óvatosan kell csúsztatni a kuplungot.
ha ingadozik a téma, és menet közben rángat, az alapesetben lehet rossz üzemanyag. ha kijártad és más kúton tankolva is ez a helyzet, akkor más. pl légtömegmérő is okozhat rángatást torpanást, vagy eltömődött üzemanyagszűrő, üz.anyag pumpa, lambda szonda, esetleg rossz gyertya, bár az melegen rakoncátlankodik általában. lehet egy diag megmondaná. az is lehet pl lambdaszonda hibát ír be, hogy rosszz üzemanyag keverék, az ugyanús lehet üzemanyag hiba is, de bármi más, nem feltétlen szonda hiba.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz wori22

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2013. július 30. kedd, 10:21


Sziasztok !

olyan problémám lenne hogy a minap azt vettem észre hogy rángat a kocsi. ez párszor eljátszotta, azóta inditás után ha adok egy kis gázt majd visszaengedem egyszerűen lefullad. ezt akkor is csinálja mikor első elindulásnál menet közbe kuplungolok. ha már menet közbe vagyok akkor az alapjáratommal nincs gond viszont ha indulok mondjuk első okozatba egy pillanatra a fordulat csökken majd utána nő !!
találkozott már valaki ilyen problémával ?? mi lehet a gond ? egy 2001es E46om van ! 316.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz wori22

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2013. július 30. kedd, 10:05


Mi volt a probléma ??? Nekem is most jött elő ilyen gond !!!
üdv.

devility írta: Sziasztok,

egy e46os 320as coupem van és tegnap olyat csinált, hogy gurultam be a kereszteződésbe üresbe és lefulladt a kocsi, ezt megcsinálta utána még háromszor egymás után. Ezek után félre álltam és beindítás után szépen járt az alapjárat viszont ha felpörgettem a motort 3000ig kb és visszaengedtem a gázt akkor lefulladt a motor. A hazafelé úton 1-2x még kicsit berángatott és a gáz adásra is rángatott picit illetve a teljesítménye sem volt olyan, mint a megszokott.

Ma indítás után kipróbáltam a lefullasztást ismét de szépen visszaállt alapjáratra a motor.

Találkozott valaki már ilyen problémával?

Előre is köszi a segítséget!





anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. július 16. kedd, 17:09


Pocses írta:
Csinosfiu69 írta:
Orlando írta: Hello!
A problémám az, hogy indításnál néha nem ugrik fel rendesen 1000 fölé a fordulat és áll be szépen alapjáratra, hanem 100-300 fordulaton ingadozik pár másodpercig és utána megy fel a normális alapjárat értékre.


Nem értem, szerintem az alapjárat normális értéke 300 körűl van, ezt jelöli is a km óra egy kis vonallal. Engem kifejezetten zavar, hogy az alapjáratom magas, 800-1000 körüli, nyáron, teljesen meleg motornál is.


Teljesen jó a 800-1000 közötti alapjárat. A "km óra" ezt nem jelöli vagy akkor most is tanultam valamit. A 300-as alapjárat az nagyon alacsony lenne




300 as az jó? no, azt kívánom mindenki annyival járjon na de az 1000 alattit se mondanám valami patentnak. Inkább az a 650 700 körüli. főleg ha a klíma is megy, stb...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. július 16. kedd, 14:21


Csinosfiu69 írta:
Orlando írta: Hello!
A problémám az, hogy indításnál néha nem ugrik fel rendesen 1000 fölé a fordulat és áll be szépen alapjáratra, hanem 100-300 fordulaton ingadozik pár másodpercig és utána megy fel a normális alapjárat értékre.


Nem értem, szerintem az alapjárat normális értéke 300 körűl van, ezt jelöli is a km óra egy kis vonallal. Engem kifejezetten zavar, hogy az alapjáratom magas, 800-1000 körüli, nyáron, teljesen meleg motornál is.


Teljesen jó a 800-1000 közötti alapjárat. A "km óra" ezt nem jelöli vagy akkor most is tanultam valamit. A 300-as alapjárat az nagyon alacsony lenne





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. július 16. kedd, 14:21

Csinosfiu69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz Csinosfiu69

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2013. július 16. kedd, 13:12


Orlando írta: Hello!
A problémám az, hogy indításnál néha nem ugrik fel rendesen 1000 fölé a fordulat és áll be szépen alapjáratra, hanem 100-300 fordulaton ingadozik pár másodpercig és utána megy fel a normális alapjárat értékre.


Nem értem, szerintem az alapjárat normális értéke 300 körűl van, ezt jelöli is a km óra egy kis vonallal. Engem kifejezetten zavar, hogy az alapjáratom magas, 800-1000 körüli, nyáron, teljesen meleg motornál is.

devility
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz devility

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2013. június 09. vasárnap, 20:41


Sziasztok,

egy e46os 320as coupem van és tegnap olyat csinált, hogy gurultam be a kereszteződésbe üresbe és lefulladt a kocsi, ezt megcsinálta utána még háromszor egymás után. Ezek után félre álltam és beindítás után szépen járt az alapjárat viszont ha felpörgettem a motort 3000ig kb és visszaengedtem a gázt akkor lefulladt a motor. A hazafelé úton 1-2x még kicsit berángatott és a gáz adásra is rángatott picit illetve a teljesítménye sem volt olyan, mint a megszokott.

Ma indítás után kipróbáltam a lefullasztást ismét de szépen visszaállt alapjáratra a motor.

Találkozott valaki már ilyen problémával?

Előre is köszi a segítséget!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1994

státusz Sebi001

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2013. május 12. vasárnap, 13:59


YELLOW írta:
Sebi001 írta: SZIASZTOK!
Egy olyan problémám lenne hogy az autóm e36 316i kb 1 hónapja elkezdett rosszalkodni.
Menet közben olyan mintha valami beakadna és elkezdi pörgetni a motort kb2500-3000 fordulaton. válthatok közbe nem változik semmi.. ha üresbe rakom akkor sem. mi lehet az oka? fars levegőt nem szív gépre raktuk hibát nem jelez...


én inkább azt mondanám valahol megszorula gázbowden. főleg, ha gyorsítás közben marad úgy. vagy magától megy fel a fordulat?


magától megy fel.. sőőt tegnap és ma már olyat is csinált hogy indításnál kb 300 az alapjárat de gázadásra leáll befullad stb.. azt is halllottam már hogy üzemanyag ellátó rendszerrel lehet a baj.. van egy cső azon egy légtelenítő szelep.. ott ha nyomom mindig jön a levegő.. ez is normális?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. május 09. csütörtök, 12:25


Sebi001 írta: SZIASZTOK!
Egy olyan problémám lenne hogy az autóm e36 316i kb 1 hónapja elkezdett rosszalkodni.
Menet közben olyan mintha valami beakadna és elkezdi pörgetni a motort kb2500-3000 fordulaton. válthatok közbe nem változik semmi.. ha üresbe rakom akkor sem. mi lehet az oka? fars levegőt nem szív gépre raktuk hibát nem jelez...


én inkább azt mondanám valahol megszorula gázbowden. főleg, ha gyorsítás közben marad úgy. vagy magától megy fel a fordulat?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1994

státusz Sebi001

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2013. május 09. csütörtök, 12:20


SZIASZTOK!
Egy olyan problémám lenne hogy az autóm e36 316i kb 1 hónapja elkezdett rosszalkodni.
Menet közben olyan mintha valami beakadna és elkezdi pörgetni a motort kb2500-3000 fordulaton. válthatok közbe nem változik semmi.. ha üresbe rakom akkor sem. mi lehet az oka? fars levegőt nem szív gépre raktuk hibát nem jelez...

Orlando
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 316i
Évjárat: 1995

státusz Orlando

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 11:48


Hello!

Nem találtam megfelelő topicot a kérdésemnek, úgyhogy ide írom.
Van egy E36 coupem M43B16 motorral. A problémám az, hogy indításnál néha nem ugrik fel rendesen 1000 fölé a fordulat és áll be szépen alapjáratra, hanem 100-300 fordulaton ingadozik pár másodpercig és utána megy fel a normális alapjárat értékre.

Ezt általában rövidebb utak után csinálja, főleg melegebb időjárásban. Hidegben ritkán jelentkezett a probléma, de most már kezd idegesítővé válni.

Az utóbbi időben cseréltem gyertyákat, akkumulátort, valamint az összes gumi szívócsövem ép, nincs elrepedve, kiszakadva.

Szerintetek mi lehet a probléma? Lambdaszonda vagy valami más elektromos dolog? Esetleg alapjárati motort kéne kitisztítanom?

Köszi!

Üdv: Gábor