Doxa320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Doxa320d

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2018. január 08. hétfő, 21:49


Sziasztok!



Ha hosszbordás szíjat kell cserélnem,akkor szükségem lesz valami speckó szerszámra? Illetve ahogy elnézem a hosszbordás szíj szetteknél mindig van vízpumpa illetve feszítő is. Ezeket javallott cserélni?? Köszönöm!
e90320d M47

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2017. március 18. szombat, 16:54


lela írta:
Jani69 írta:
YELLOW írta:
Jani69 írta: Találtam Corteco szíjtárcsát ugyanott 78.346 Ft-ért és 104.914 Ft-ért csavarokkal vagy Contitech-et 64.619 Ft ért. Melyiket vegyem meg?


keress valakit, akinek van kedvezménye alkatrész boltokban (unix, bárdi), aztán 30-50% kedvezményt is lehet szerezni.
csak Corteco, szerintem.


Találtam egy nagyon jó boltot Debrecenben,őtven körül ígéri a Corteco-t.


Beszélj Gábor Tamással az e46 fanatics Facebook csoportban keresd, nála nem lesz olcsóbb senki...


Köszönöm,megkeresem!

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2017. március 18. szombat, 16:13


Jani69 írta:
YELLOW írta:
Jani69 írta: Találtam Corteco szíjtárcsát ugyanott 78.346 Ft-ért és 104.914 Ft-ért csavarokkal vagy Contitech-et 64.619 Ft ért. Melyiket vegyem meg?


keress valakit, akinek van kedvezménye alkatrész boltokban (unix, bárdi), aztán 30-50% kedvezményt is lehet szerezni.
csak Corteco, szerintem.


Találtam egy nagyon jó boltot Debrecenben,őtven körül ígéri a Corteco-t.


Beszélj Gábor Tamással az e46 fanatics Facebook csoportban keresd, nála nem lesz olcsóbb senki...

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2017. március 18. szombat, 15:50


YELLOW írta:
Jani69 írta: Találtam Corteco szíjtárcsát ugyanott 78.346 Ft-ért és 104.914 Ft-ért csavarokkal vagy Contitech-et 64.619 Ft ért. Melyiket vegyem meg?


keress valakit, akinek van kedvezménye alkatrész boltokban (unix, bárdi), aztán 30-50% kedvezményt is lehet szerezni.
csak Corteco, szerintem.


Találtam egy nagyon jó boltot Debrecenben,őtven körül ígéri a Corteco-t.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14873 pont) | Hozzászólások: 16098

Elküldve: 2017. március 18. szombat, 13:30


Jani69 írta: Találtam Corteco szíjtárcsát ugyanott 78.346 Ft-ért és 104.914 Ft-ért csavarokkal vagy Contitech-et 64.619 Ft ért. Melyiket vegyem meg?


keress valakit, akinek van kedvezménye alkatrész boltokban (unix, bárdi), aztán 30-50% kedvezményt is lehet szerezni.
csak Corteco, szerintem.

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2017. március 18. szombat, 07:50


Találtam Corteco szíjtárcsát ugyanott 78.346 Ft-ért és 104.914 Ft-ért csavarokkal vagy Contitech-et 64.619 Ft ért. Melyiket vegyem meg?

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2017. március 16. csütörtök, 22:26


YELLOW írta:
Jani69 írta: Sziasztok! Véleményeket szeretnék tőletek a FEBI főtengely ékszíjtárcsával kapcsolatban. Ezt tudnak viszonylag olcsón hozni. Köszi!


csak Corteco!
ne azt nézd mit tudnak olcsón hozni, hanem, hogy mivel jársz jobban. persze ha el szándékozod adni az autót és esetleg a leendő tulajjal kibaxni, akkor vedd meg a legolcsóbbat. de ezt már sokszor, sokan leírtuk.


Köszönöm! Nem akarok sem kitolni senkivel,főleg eladni nem! Megfogadom a tanácsot!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14873 pont) | Hozzászólások: 16098

Elküldve: 2017. március 16. csütörtök, 22:22


Jani69 írta: Sziasztok! Véleményeket szeretnék tőletek a FEBI főtengely ékszíjtárcsával kapcsolatban. Ezt tudnak viszonylag olcsón hozni. Köszi!


csak Corteco!
ne azt nézd mit tudnak olcsón hozni, hanem, hogy mivel jársz jobban. persze ha el szándékozod adni az autót és esetleg a leendő tulajjal kibaxni, akkor vedd meg a legolcsóbbat. de ezt már sokszor, sokan leírtuk.

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2017. március 16. csütörtök, 22:14


Sziasztok! Véleményeket szeretnék tőletek a FEBI főtengely ékszíjtárcsával kapcsolatban. Ezt tudnak viszonylag olcsón hozni. Köszi!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14873 pont) | Hozzászólások: 16098

Elküldve: 2017. február 18. szombat, 19:24


hil írta:
YELLOW írta: nem ide akartam írni, de amoda nem lehet ("ójajj" van)

szíjakról. OFF.
faternak van egy újonnan vásárolt H Astra-ja. tehát most 10,5 éves, garantált ~49ezer km-rel. faterom nyúzott, hogy vegyek szíjakat, mert cserélni kellene, elmúlt 10 éves. ugye szíjakra általában 8-10 évet és 90-120ezer km-t szoktak mondani. ha nincs meg a km, akkor éven x éven után cserélni kell mert elérik.
feszítőket szándékosan nem vettem, bár abban is rugó van, stb, ami elfáradhat.
Contitech szíjakat vettem, hosszbordás-és vezérműszíjat.
gyárilag Gates volt benne mindkettő, amiről azért hallottam már rosszat is.
hát azt kell mondjam semmi bajuk a gyári szíjaknak. a vezérműszíjon néhol, egy nagyon pici, mondhatni semmi, rojt látszik, valószínű a feszítőgörgőtől. de egyiken sincs egy repedés, vagy akármi, ami kopásnyom lenne, vagy arra utalna.
tehát én úgy gondolom, mint gondoltam is, hogy a km az, ami ezeket tönkreteszi, nem pedig az idő.
nyilván ez sok emberre nem vonatkozik, hisz kevesen mennek ilyen keveset az autókkal, mint mondjuk mi. persze nem drága a két szíj kedvezménnyel 11ezerbe fájt, amit kibír az ember 10 évente. de! kb ez alapján kár aggódni, ha eléri a kort. szerintem ha így marad minden, és 20 évesen, mondjuk 100ezer km környékén lettek volna cserélve, akkor sem lett volna gond.

hogy miért írtam erről? mondjuk ha autót akarunk venni azért árulkodhat pár dologról a szíj állapota. elhiszem, hogy egy rosszabb minőségű szíj hamarabb tönkre mehet. sőt el is szakadhat. de ha 50ezerrel veszünk egy autót, és a szíj állapota ramaty, akkor abban nem annyi km lesz. a hosszbordás szíjat pedig mi BMW-sek is láthatjuk a legtöbb esetben.

Opelnál (sok évig voltak Vectráim a Bimmer előtt) a vezérlés csere során érdemes a vízpumpát is cserélni, mert azt is a vezérműszíj hajtja és be állhat (esetleg), akkor pedig ugrik a vezérlés. Mint írtam, ez saját tapasztalat!


hát 50ezernél, hagy ne cseréljünk már mondom a szíjat is felesleges volt. ha legközelebb talizunk megmutatom neked.
csak és kizárólag azért írtam a történetet, hogy ezek az éves meghatározások hülyeségek, inkább a km számít. persze az éves dolgokat azoknak találták ki, mint mi, akik évi 5-6ezret mennek az autóval.
igen apám is mondta, hogy enki ezt mondták, hogy tömítések, meg vízpumpa, stb. mondom majd 100ezernél lehet, újabb 10 év múlva

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (275 pont) | Hozzászólások: 2937

Elküldve: 2017. február 18. szombat, 19:05


YELLOW írta: nem ide akartam írni, de amoda nem lehet ("ójajj" van)

szíjakról. OFF.
faternak van egy újonnan vásárolt H Astra-ja. tehát most 10,5 éves, garantált ~49ezer km-rel. faterom nyúzott, hogy vegyek szíjakat, mert cserélni kellene, elmúlt 10 éves. ugye szíjakra általában 8-10 évet és 90-120ezer km-t szoktak mondani. ha nincs meg a km, akkor éven x éven után cserélni kell mert elérik.
feszítőket szándékosan nem vettem, bár abban is rugó van, stb, ami elfáradhat.
Contitech szíjakat vettem, hosszbordás-és vezérműszíjat.
gyárilag Gates volt benne mindkettő, amiről azért hallottam már rosszat is.
hát azt kell mondjam semmi bajuk a gyári szíjaknak. a vezérműszíjon néhol, egy nagyon pici, mondhatni semmi, rojt látszik, valószínű a feszítőgörgőtől. de egyiken sincs egy repedés, vagy akármi, ami kopásnyom lenne, vagy arra utalna.
tehát én úgy gondolom, mint gondoltam is, hogy a km az, ami ezeket tönkreteszi, nem pedig az idő.
nyilván ez sok emberre nem vonatkozik, hisz kevesen mennek ilyen keveset az autókkal, mint mondjuk mi. persze nem drága a két szíj kedvezménnyel 11ezerbe fájt, amit kibír az ember 10 évente. de! kb ez alapján kár aggódni, ha eléri a kort. szerintem ha így marad minden, és 20 évesen, mondjuk 100ezer km környékén lettek volna cserélve, akkor sem lett volna gond.

hogy miért írtam erről? mondjuk ha autót akarunk venni azért árulkodhat pár dologról a szíj állapota. elhiszem, hogy egy rosszabb minőségű szíj hamarabb tönkre mehet. sőt el is szakadhat. de ha 50ezerrel veszünk egy autót, és a szíj állapota ramaty, akkor abban nem annyi km lesz. a hosszbordás szíjat pedig mi BMW-sek is láthatjuk a legtöbb esetben.

Opelnál (sok évig voltak Vectráim a Bimmer előtt) a vezérlés csere során érdemes a vízpumpát is cserélni, mert azt is a vezérműszíj hajtja és be állhat (esetleg), akkor pedig ugrik a vezérlés. Mint írtam, ez saját tapasztalat!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14873 pont) | Hozzászólások: 16098

Elküldve: 2017. február 18. szombat, 11:32


nem ide akartam írni, de amoda nem lehet ("ójajj" van)

szíjakról. OFF.
faternak van egy újonnan vásárolt H Astra-ja. tehát most 10,5 éves, garantált ~49ezer km-rel. faterom nyúzott, hogy vegyek szíjakat, mert cserélni kellene, elmúlt 10 éves. ugye szíjakra általában 8-10 évet és 90-120ezer km-t szoktak mondani. ha nincs meg a km, akkor éven x éven után cserélni kell mert elérik.
feszítőket szándékosan nem vettem, bár abban is rugó van, stb, ami elfáradhat.
Contitech szíjakat vettem, hosszbordás-és vezérműszíjat.
gyárilag Gates volt benne mindkettő, amiről azért hallottam már rosszat is.
hát azt kell mondjam semmi bajuk a gyári szíjaknak. a vezérműszíjon néhol, egy nagyon pici, mondhatni semmi, rojt látszik, valószínű a feszítőgörgőtől. de egyiken sincs egy repedés, vagy akármi, ami kopásnyom lenne, vagy arra utalna.
tehát én úgy gondolom, mint gondoltam is, hogy a km az, ami ezeket tönkreteszi, nem pedig az idő.
nyilván ez sok emberre nem vonatkozik, hisz kevesen mennek ilyen keveset az autókkal, mint mondjuk mi. persze nem drága a két szíj kedvezménnyel 11ezerbe fájt, amit kibír az ember 10 évente. de! kb ez alapján kár aggódni, ha eléri a kort. szerintem ha így marad minden, és 20 évesen, mondjuk 100ezer km környékén lettek volna cserélve, akkor sem lett volna gond.

hogy miért írtam erről? mondjuk ha autót akarunk venni azért árulkodhat pár dologról a szíj állapota. elhiszem, hogy egy rosszabb minőségű szíj hamarabb tönkre mehet. sőt el is szakadhat. de ha 50ezerrel veszünk egy autót, és a szíj állapota ramaty, akkor abban nem annyi km lesz. a hosszbordás szíjat pedig mi BMW-sek is láthatjuk a legtöbb esetben.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14873 pont) | Hozzászólások: 16098

Elküldve: 2017. február 17. péntek, 16:51


vsop14 írta:
YELLOW írta: egyébként minden után gyártott ha azt vesszük, mert gondolom sehol nem áll 10-15 éves cucc a raktárban.


Az utangyartott az nem azt jelenti, hogy valamilyen idopont utan lett gyartva Hanem, hogy nem az autogyartotol szarmazo alkatresz. (persze, kb semmit nem gyart a gyar egyebkent...)


szövegkörnyezet? én tudom. pojénból írtam.
viszont ami gyári beszállítós alkatrész, azt én nem szoktam annak nevezni, mármint után gyártottnak.
de némely cégek úgy árulnak alkatrészt, hogy: gyári, gyári minőség, után gyártott. hogy ki mit ért rajta az külön téma


vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2017. február 17. péntek, 15:03


YELLOW írta: egyébként minden után gyártott ha azt vesszük, mert gondolom sehol nem áll 10-15 éves cucc a raktárban.


Az utangyartott az nem azt jelenti, hogy valamilyen idopont utan lett gyartva Hanem, hogy nem az autogyartotol szarmazo alkatresz. (persze, kb semmit nem gyart a gyar egyebkent...)

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2017. február 17. péntek, 14:58


laci320d írta:
b_imi írta:
Jumper írta:
waveson írta: https://www.youtube.com/watch?v=ET_N6D8W5xQ

Indulásnál kicsit nyekken, de amit leállításkor művel, pár hete csinálja.
Ez mi a jóó isten...


Ez engem is erdekelne!hasonlot hallok en is


Gyári szíjat kell venni.


Pontosan és megoldódik a probléma!



sosem volt gyari szijam, megsem hallottam ilyet...