autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1997

státusz kari

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2014. április 20. vasárnap, 19:48


Segítséget kérnék. Bmw 316i 1997 évj, bordás ékszíj csere, az ékszíjfeszítőn nem találok semmit amit el tudnám mozdítani, 1995-ös évjáraton cseréltem már, azon a szíjfeszítőt 17 vagy 19-es villáskulccsal el lehetett mozdítani, de 1997-en nem találok kulcsnak helyet amivel el tudnám mozdítani. Köszönöm a segítséget.

autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2014. március 20. csütörtök, 10:16


PG_Junior írta:
Oké, próbálkozunk, köszi.

szotakdavid írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

S.O.S. segítségre lenne szükségem. Főtengely szíjtárcsa csere előtt állok, de semerre sem mozdul, meglazítani sem bírom. Jobb vagy bal menetes? 320d 2000-es évjárat. Van esetleg valami speciális trükk, amivel eltávolítható?

Köszönöm!


Nincs trükk,húzzátok,nehezen de meg fog indulni!




Jobbmenetes M18x1,5 , célszerszám nélkül nehéz lesz levenni, jó félméteres spéci kulcsok kellenek hozzá.
http://www.schmiedmann.hu/B-A1...reses.aspx


PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2014. március 20. csütörtök, 07:10



Oké, próbálkozunk, köszi.

szotakdavid írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

S.O.S. segítségre lenne szükségem. Főtengely szíjtárcsa csere előtt állok, de semerre sem mozdul, meglazítani sem bírom. Jobb vagy bal menetes? 320d 2000-es évjárat. Van esetleg valami speciális trükk, amivel eltávolítható?

Köszönöm!


Nincs trükk,húzzátok,nehezen de meg fog indulni!




szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. március 14. péntek, 19:25


PG_Junior írta: Sziasztok!

S.O.S. segítségre lenne szükségem. Főtengely szíjtárcsa csere előtt állok, de semerre sem mozdul, meglazítani sem bírom. Jobb vagy bal menetes? 320d 2000-es évjárat. Van esetleg valami speciális trükk, amivel eltávolítható?

Köszönöm!


Nincs trükk,húzzátok,nehezen de meg fog indulni!

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2014. március 14. péntek, 17:12


Sziasztok!

S.O.S. segítségre lenne szükségem. Főtengely szíjtárcsa csere előtt állok, de semerre sem mozdul, meglazítani sem bírom. Jobb vagy bal menetes? 320d 2000-es évjárat. Van esetleg valami speciális trükk, amivel eltávolítható?

Köszönöm!

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. március 09. vasárnap, 21:44


andree írta:
szotakdavid írta:
andree írta:
szotakdavid írta:
andree írta: Sziasztok,

A közeljövőben szíjakat kelessz cserélnem. Viszont van egy alkatrész amelyik teljesen kifosta az olajat és leállításkor nyekken egy nagyot.
A bárdinál "hidraulikus generátor rezgéscsillapító" néven találtam rá.
Találkoztatok már olyannal hogy tönkre ment ez az alkatrész mert nem találtam ilyen jellegű témát.
Köszi!


Igen létezik.


És a nyekkenés is normális ha kivan? Vagyis inkább a generátor himbál.


Nyekkenést sok minden okozhatja.


pl? Lendkerék, bakok kilőve.


Pl. főtengely szíjtárcsa ...



andree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz andree

Fórumlakó

Elismertség: 8% (24 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2014. március 09. vasárnap, 19:46


szotakdavid írta:
andree írta:
szotakdavid írta:
andree írta: Sziasztok,

A közeljövőben szíjakat kelessz cserélnem. Viszont van egy alkatrész amelyik teljesen kifosta az olajat és leállításkor nyekken egy nagyot.
A bárdinál "hidraulikus generátor rezgéscsillapító" néven találtam rá.
Találkoztatok már olyannal hogy tönkre ment ez az alkatrész mert nem találtam ilyen jellegű témát.
Köszi!


Igen létezik.


És a nyekkenés is normális ha kivan? Vagyis inkább a generátor himbál.


Nyekkenést sok minden okozhatja.


pl? Lendkerék, bakok kilőve.


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. március 09. vasárnap, 19:32


andree írta:
szotakdavid írta:
andree írta: Sziasztok,

A közeljövőben szíjakat kelessz cserélnem. Viszont van egy alkatrész amelyik teljesen kifosta az olajat és leállításkor nyekken egy nagyot.
A bárdinál "hidraulikus generátor rezgéscsillapító" néven találtam rá.
Találkoztatok már olyannal hogy tönkre ment ez az alkatrész mert nem találtam ilyen jellegű témát.
Köszi!


Igen létezik.


És a nyekkenés is normális ha kivan? Vagyis inkább a generátor himbál.


Nyekkenést sok minden okozhatja.

andree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz andree

Fórumlakó

Elismertség: 8% (24 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2014. március 09. vasárnap, 19:31


szotakdavid írta:
andree írta: Sziasztok,

A közeljövőben szíjakat kelessz cserélnem. Viszont van egy alkatrész amelyik teljesen kifosta az olajat és leállításkor nyekken egy nagyot.
A bárdinál "hidraulikus generátor rezgéscsillapító" néven találtam rá.
Találkoztatok már olyannal hogy tönkre ment ez az alkatrész mert nem találtam ilyen jellegű témát.
Köszi!


Igen létezik.


És a nyekkenés is normális ha kivan? Vagyis inkább a generátor himbál.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. március 09. vasárnap, 19:28


andree írta: Sziasztok,

A közeljövőben szíjakat kelessz cserélnem. Viszont van egy alkatrész amelyik teljesen kifosta az olajat és leállításkor nyekken egy nagyot.
A bárdinál "hidraulikus generátor rezgéscsillapító" néven találtam rá.
Találkoztatok már olyannal hogy tönkre ment ez az alkatrész mert nem találtam ilyen jellegű témát.
Köszi!


Igen létezik.

andree
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz andree

Fórumlakó

Elismertség: 8% (24 pont) | Hozzászólások: 284

Elküldve: 2014. március 09. vasárnap, 19:09


Sziasztok,

A közeljövőben szíjakat kelessz cserélnem. Viszont van egy alkatrész amelyik teljesen kifosta az olajat és leállításkor nyekken egy nagyot.
A bárdinál "hidraulikus generátor rezgéscsillapító" néven találtam rá.
Találkoztatok már olyannal hogy tönkre ment ez az alkatrész mert nem találtam ilyen jellegű témát.
Köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 11:51


Neo954 írta:
Pocses írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Hy!

Pár napja cserélte szerelőm az olajszűrőház tömítésem, ezzel nincs is gond nem ereszt már, de megkért mossam le a blokk elejét és az alját, addig nem pakol vissza semmi burkolatot.
Homlokegyenest ellent mond a nézetemmel, miszerint magasnyomásúval nem mosunk semmilyen főleg nem idősebb technikát, mert kimoshatjuk vele a kenőanyagot a forgó alkatrészekből!
Természetesen másnapra szép halkan "lendkerekes autó" hangja lett.
Felhívom mondja fújjam le WD-40 el a szíjat, ha nem múlik el a hang akkor valamelyik görgő... Nem Qúr szét az ideg!!!
Brigó + slagból éppen csak víz kombóval takarítottam már a nyáron, nem is lett gondom belőle.
Most akkor vegyek szíjat komplett szettel mert ugye nem szarral gurítunk, itt a kérdésem: valahogy tudok esetleg a görgőknek kenést adni, vagy jól kib@sztam magammal...


próbálj meg motorlánc olajzót. kifújod ugye folyik, aztán zsír lesz belőle. befolyik ahova kell, aztán kenőanyaggá válik. szerintem ez a legjobb megoldás.


Van is mivel motorozok ill. most nem mert eladtam, egy kis szünet.
Elértem telón Attilát szerdán rakja vissza a valag műanyagot alul és felül is, akkor ránéz remélem megkeni. Ez volt az első és az utolsó motormosásom gőzborotvával.


nem is szabad, a brigéc, vízes bázisú megold minden mocskot, aztán folyóvízzel simán leöblíteni. a kőzborotva mindenhiva benyomja a vizet, én rosszul vagyok, amikor kozmetikában is ilyet látok. aztán csodálkoznak ez a szenzor, az a szenzor zárlatos lett.


Életem értelme meg őrjöng, b@ssz@m meg mikor mentem a mosóba is végig ezt mondtam nem szabadna lemosnom és lemostam én ökör állat stb stb...


ez most olyan, hogy melóhelyen az egyik scanner nem olvasta a barcode-ot, ilyen festékes volt a plexi előtte. mondom az ablaktisztító nem hozza le. mondják ott, hogy hazsnáljak rá flux remover-t, mondom azt nem lehet mert bemattítja a műanyagot, megmarja. erre én hülye csak lefújtam és letöröltem vele, mondom gyors leszek. hát nem megmarta? nem is értem, pedig én mondtam mit csinál, oszt erre megcsinálom. szerencsére volt tartalék, vagyis egy rossz, aminek a plexijét át lehetett rakni. szóval van ilyen, hogy az ember tudja, és valamiért megcsinálja. mai napig nem értem


WD-40 el szíjat???
akkor már tényleg ne sz@rral gurítsunk! Adj neki szilikonos láncsprével!!! van is otthon egy falakon ha kell.


Ezt ajánlotta ezzel fújtam, de asszem holnap de. megpróbálok befújni a görgőknek. Délután menek melóba most már kenem magam össze.


A szíjat töröld át száraz tiszta ronggyal, a WD nem egy nagy kenőképességű cucc szóval ha nem csorog rajta olyan nagy baj nincs, a görgőnél meg az állórész és a forgorész között résen (elég kicsi) nyomjál be egy kis láncssprayt, ami a külsején marad azt szintén töröld le róla, mert ha megindítod akkor szétszórja a motortérben mindenfelé.


Oké köszi így lesz a menet.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 11:50


Pocses írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Hy!

Pár napja cserélte szerelőm az olajszűrőház tömítésem, ezzel nincs is gond nem ereszt már, de megkért mossam le a blokk elejét és az alját, addig nem pakol vissza semmi burkolatot.
Homlokegyenest ellent mond a nézetemmel, miszerint magasnyomásúval nem mosunk semmilyen főleg nem idősebb technikát, mert kimoshatjuk vele a kenőanyagot a forgó alkatrészekből!
Természetesen másnapra szép halkan "lendkerekes autó" hangja lett.
Felhívom mondja fújjam le WD-40 el a szíjat, ha nem múlik el a hang akkor valamelyik görgő... Nem Qúr szét az ideg!!!
Brigó + slagból éppen csak víz kombóval takarítottam már a nyáron, nem is lett gondom belőle.
Most akkor vegyek szíjat komplett szettel mert ugye nem szarral gurítunk, itt a kérdésem: valahogy tudok esetleg a görgőknek kenést adni, vagy jól kib@sztam magammal...


próbálj meg motorlánc olajzót. kifújod ugye folyik, aztán zsír lesz belőle. befolyik ahova kell, aztán kenőanyaggá válik. szerintem ez a legjobb megoldás.


Van is mivel motorozok ill. most nem mert eladtam, egy kis szünet.
Elértem telón Attilát szerdán rakja vissza a valag műanyagot alul és felül is, akkor ránéz remélem megkeni. Ez volt az első és az utolsó motormosásom gőzborotvával.


nem is szabad, a brigéc, vízes bázisú megold minden mocskot, aztán folyóvízzel simán leöblíteni. a kőzborotva mindenhiva benyomja a vizet, én rosszul vagyok, amikor kozmetikában is ilyet látok. aztán csodálkoznak ez a szenzor, az a szenzor zárlatos lett.


Életem értelme meg őrjöng, b@ssz@m meg mikor mentem a mosóba is végig ezt mondtam nem szabadna lemosnom és lemostam én ökör állat stb stb...


ez most olyan, hogy melóhelyen az egyik scanner nem olvasta a barcode-ot, ilyen festékes volt a plexi előtte. mondom az ablaktisztító nem hozza le. mondják ott, hogy hazsnáljak rá flux remover-t, mondom azt nem lehet mert bemattítja a műanyagot, megmarja. erre én hülye csak lefújtam és letöröltem vele, mondom gyors leszek. hát nem megmarta? nem is értem, pedig én mondtam mit csinál, oszt erre megcsinálom. szerencsére volt tartalék, vagyis egy rossz, aminek a plexijét át lehetett rakni. szóval van ilyen, hogy az ember tudja, és valamiért megcsinálja. mai napig nem értem


WD-40 el szíjat???
akkor már tényleg ne sz@rral gurítsunk! Adj neki szilikonos láncsprével!!! van is otthon egy falakon ha kell.


Ezt ajánlotta ezzel fújtam, de asszem holnap de. megpróbálok befújni a görgőknek. Délután menek melóba most már kenem magam össze.


A szíjat töröld át száraz tiszta ronggyal, a WD nem egy nagy kenőképességű cucc szóval ha nem csorog rajta olyan nagy baj nincs, a görgőnél meg az állórész és a forgorész között résen (elég kicsi) nyomjál be egy kis láncssprayt, ami a külsején marad azt szintén töröld le róla, mert ha megindítod akkor szétszórja a motortérben mindenfelé.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 11:43


SP_323i írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Hy!

Pár napja cserélte szerelőm az olajszűrőház tömítésem, ezzel nincs is gond nem ereszt már, de megkért mossam le a blokk elejét és az alját, addig nem pakol vissza semmi burkolatot.
Homlokegyenest ellent mond a nézetemmel, miszerint magasnyomásúval nem mosunk semmilyen főleg nem idősebb technikát, mert kimoshatjuk vele a kenőanyagot a forgó alkatrészekből!
Természetesen másnapra szép halkan "lendkerekes autó" hangja lett.
Felhívom mondja fújjam le WD-40 el a szíjat, ha nem múlik el a hang akkor valamelyik görgő... Nem Qúr szét az ideg!!!
Brigó + slagból éppen csak víz kombóval takarítottam már a nyáron, nem is lett gondom belőle.
Most akkor vegyek szíjat komplett szettel mert ugye nem szarral gurítunk, itt a kérdésem: valahogy tudok esetleg a görgőknek kenést adni, vagy jól kib@sztam magammal...


próbálj meg motorlánc olajzót. kifújod ugye folyik, aztán zsír lesz belőle. befolyik ahova kell, aztán kenőanyaggá válik. szerintem ez a legjobb megoldás.


Van is mivel motorozok ill. most nem mert eladtam, egy kis szünet.
Elértem telón Attilát szerdán rakja vissza a valag műanyagot alul és felül is, akkor ránéz remélem megkeni. Ez volt az első és az utolsó motormosásom gőzborotvával.


nem is szabad, a brigéc, vízes bázisú megold minden mocskot, aztán folyóvízzel simán leöblíteni. a kőzborotva mindenhiva benyomja a vizet, én rosszul vagyok, amikor kozmetikában is ilyet látok. aztán csodálkoznak ez a szenzor, az a szenzor zárlatos lett.


Életem értelme meg őrjöng, b@ssz@m meg mikor mentem a mosóba is végig ezt mondtam nem szabadna lemosnom és lemostam én ökör állat stb stb...


ez most olyan, hogy melóhelyen az egyik scanner nem olvasta a barcode-ot, ilyen festékes volt a plexi előtte. mondom az ablaktisztító nem hozza le. mondják ott, hogy hazsnáljak rá flux remover-t, mondom azt nem lehet mert bemattítja a műanyagot, megmarja. erre én hülye csak lefújtam és letöröltem vele, mondom gyors leszek. hát nem megmarta? nem is értem, pedig én mondtam mit csinál, oszt erre megcsinálom. szerencsére volt tartalék, vagyis egy rossz, aminek a plexijét át lehetett rakni. szóval van ilyen, hogy az ember tudja, és valamiért megcsinálja. mai napig nem értem


WD-40 el szíjat???
akkor már tényleg ne sz@rral gurítsunk! Adj neki szilikonos láncsprével!!! van is otthon egy falakon ha kell.


Ezt ajánlotta ezzel fújtam, de asszem holnap de. megpróbálok befújni a görgőknek. Délután menek melóba most már nem kenem magam össze.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 16. hétfő, 11:46

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17560

Elküldve: 2013. december 16. hétfő, 11:42


SP_323i írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Hy!

Pár napja cserélte szerelőm az olajszűrőház tömítésem, ezzel nincs is gond nem ereszt már, de megkért mossam le a blokk elejét és az alját, addig nem pakol vissza semmi burkolatot.
Homlokegyenest ellent mond a nézetemmel, miszerint magasnyomásúval nem mosunk semmilyen főleg nem idősebb technikát, mert kimoshatjuk vele a kenőanyagot a forgó alkatrészekből!
Természetesen másnapra szép halkan "lendkerekes autó" hangja lett.
Felhívom mondja fújjam le WD-40 el a szíjat, ha nem múlik el a hang akkor valamelyik görgő... Nem Qúr szét az ideg!!!
Brigó + slagból éppen csak víz kombóval takarítottam már a nyáron, nem is lett gondom belőle.
Most akkor vegyek szíjat komplett szettel mert ugye nem szarral gurítunk, itt a kérdésem: valahogy tudok esetleg a görgőknek kenést adni, vagy jól kib@sztam magammal...


próbálj meg motorlánc olajzót. kifújod ugye folyik, aztán zsír lesz belőle. befolyik ahova kell, aztán kenőanyaggá válik. szerintem ez a legjobb megoldás.


Van is mivel motorozok ill. most nem mert eladtam, egy kis szünet.
Elértem telón Attilát szerdán rakja vissza a valag műanyagot alul és felül is, akkor ránéz remélem megkeni. Ez volt az első és az utolsó motormosásom gőzborotvával.


nem is szabad, a brigéc, vízes bázisú megold minden mocskot, aztán folyóvízzel simán leöblíteni. a kőzborotva mindenhiva benyomja a vizet, én rosszul vagyok, amikor kozmetikában is ilyet látok. aztán csodálkoznak ez a szenzor, az a szenzor zárlatos lett.


Életem értelme meg őrjöng, b@ssz@m meg mikor mentem a mosóba is végig ezt mondtam nem szabadna lemosnom és lemostam én ökör állat stb stb...


ez most olyan, hogy melóhelyen az egyik scanner nem olvasta a barcode-ot, ilyen festékes volt a plexi előtte. mondom az ablaktisztító nem hozza le. mondják ott, hogy hazsnáljak rá flux remover-t, mondom azt nem lehet mert bemattítja a műanyagot, megmarja. erre én hülye csak lefújtam és letöröltem vele, mondom gyors leszek. hát nem megmarta? nem is értem, pedig én mondtam mit csinál, oszt erre megcsinálom. szerencsére volt tartalék, vagyis egy rossz, aminek a plexijét át lehetett rakni. szóval van ilyen, hogy az ember tudja, és valamiért megcsinálja. mai napig nem értem


WD-40 el szíjat???
akkor már tényleg ne sz@rral gurítsunk! Adj neki szilikonos láncsprével!!! van is otthon egy falakon ha kell.


én a lánc spray-t a görgőre gondoltam nem a szíjra... szíjra van amúgy ékszíj csúszás gátló.