Elküldve: 2008. november 14. péntek, 14:38
Azt nem mondtak hogy kell - remelem nem lesz gaz - de megfogadom a tanacsod - amit korabban irtal - hogy csak eredeti.....nekem ne nyekeregjen !
Elküldve: 2008. november 14. péntek, 14:38
Elküldve: 2008. november 14. péntek, 10:27
SoundkeY írta: Kicserletek az ekszijtarcsat, elhoztam a regit.....elteszem ( viszem a talira is ) aztan megnezzuk - megszakertitek - hogy valoban kellett-e cserelni ! :p
"BarG thx"
Elküldve: 2008. november 14. péntek, 09:35
SoundkeY írta: Kicserletek az ekszijtarcsat, elhoztam a regit.....elteszem ( viszem a talira is ) aztan megnezzuk - megszakertitek - hogy valoban kellett-e cserelni ! :p
"BarG thx"
Elküldve: 2008. november 14. péntek, 09:32
Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 17:45
BarG írta:
Szvsz nem csak a klíma miatt van az ékszíjtárcsa gumi csillapítással ellátva. Bármily meglepõ, de fõleg a dízelek ékszíjtárcsái, de nyugodtan emlegethetem a kéttömegû lendkereket, mert ugyanazon okból vannak gumírozva - mégpedig a dízelek egy fordulaton belüli gyorsulási egyenetlenségei miatt! (hogy rendszerében nézzük az egészet, emlékszik még valaki a dízelfúvókák járásegyenetlenségen alapuló vizsgálatára?!) Egyszerûen a motor darabosan jár, a közvetlenül hozzá csatlakozó gépészeti elemek ezt pedig megsínylik, ezt próbálják a fõtengelyen lévõ erõátadó szerkezetek gumírozásával csökkenteni.
Még mielõtt valaki elõjönne azzal, hogy a BMW dízel nem is jár darabosan, minden dízel motorban amikor a hengerben beindul az égés, sokkal nagyobbat tol a dugattyún, mint egy benzinesben, innen van a nagyobb nyomaték is, abban a pár fõtengely elmozdulási fokban jobban gyorsul a fõtengely, és ez így van minden égés elinduláskor. Ez a darabosság pusztítaná a generátortól kezdve a szivattyúktól a sebváltóig mindent - ha nem volna gumival csillapítva. Persze lehetne valami kifinomultabb gépészeti megoldással is elintézni ezt a dolgot, dehát ez ÓCSÓ.
A klima is terheli a gumit, és minél nagyobb fordulaton kapcsol a kompresszor, annál jobban, de önmagában a nem-klímázással nem lehet megóvni a tárcsát, max egy kicsit lehet az életét kitolni. Nekem 90e-nél kellett tárcsát cserélni, az új kifejezetten nehezebb, robusztusabb konstrukció, mint a régi, talán tovább fogja bírni.
Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 17:28
BarG írta:Raven írta:Hori írta:Raven írta: Erõsen fûgg attól mennyit használod a klimát...
Enyémben 140e van és semmi baja az ékszíjtárcsának, de én alig használom a klímát...nyáron inkább lehúzott ablakkal közlekedem.
Szerintem a klímának sok köze nincs hozzá nekem állandóan be van kapcsolva és mikor õ ugy gondolja akkor rávágja ha kell alapjáraton ha kell akkor 3500as fordulaton
Azért készül gumiból ez az ékszíj tárcsa hogy ezt a rávágást próbálja csillapítani a motor felé...(ha jól tudom ) Ha nincs bekapcsolva a klíma akkor végül is nem sok igénybevételnek van kitéve a tárcsa...de majd tapasztalatból meglátjuk évi 40e et megyek...2 év múlva kb 220e körül fogok járni ha addig nem kell tárcsát cserélnem akkor lehet van köze hozzá (Vagy kifogtam egy jófajta tárcsát )
Szvsz nem csak a klíma miatt van az ékszíjtárcsa gumi csillapítással ellátva. Bármily meglepõ, de fõleg a dízelek ékszíjtárcsái, de nyugodtan emlegethetem a kéttömegû lendkereket, mert ugyanazon okból vannak gumírozva - mégpedig a dízelek egy fordulaton belüli gyorsulási egyenetlenségei miatt! (hogy rendszerében nézzük az egészet, emlékszik még valaki a dízelfúvókák járásegyenetlenségen alapuló vizsgálatára?!) Egyszerûen a motor darabosan jár, a közvetlenül hozzá csatlakozó gépészeti elemek ezt pedig megsínylik, ezt próbálják a fõtengelyen lévõ erõátadó szerkezetek gumírozásával csökkenteni.
Még mielõtt valaki elõjönne azzal, hogy a BMW dízel nem is jár darabosan, minden dízel motorban amikor a hengerben beindul az égés, sokkal nagyobbat tol a dugattyún, mint egy benzinesben, innen van a nagyobb nyomaték is, abban a pár fõtengely elmozdulási fokban jobban gyorsul a fõtengely, és ez így van minden égés elinduláskor. Ez a darabosság pusztítaná a generátortól kezdve a szivattyúktól a sebváltóig mindent - ha nem volna gumival csillapítva. Persze lehetne valami kifinomultabb gépészeti megoldással is elintézni ezt a dolgot, dehát ez ÓCSÓ.
A klima is terheli a gumit, és minél nagyobb fordulaton kapcsol a kompresszor, annál jobban, de önmagában a nem-klímázással nem lehet megóvni a tárcsát, max egy kicsit lehet az életét kitolni. Nekem 90e-nél kellett tárcsát cserélni, az új kifejezetten nehezebb, robusztusabb konstrukció, mint a régi, talán tovább fogja bírni.
Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 17:27
Zotyi30d írta:Hori írta:Raven írta: Nem értem mi különbség van ha 180nál vágod rá a klímát vagy 50nél
Sztem semmi... de ahogy jólesik
Tudod vannak olyan elmebeteg gondolatmenetek hogy csak alpjáraton lehet rányomni a klímát mert különben túlterheled a tárcsát meg a mágneskuplungot
Ez tényleg elmebeteg gondolat
Aki ezt mondta megkérdezném,h hol olvasta
Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 17:24
Zotyi30d írta:Hori írta:Raven írta: Nem értem mi különbség van ha 180nál vágod rá a klímát vagy 50nél
Sztem semmi... de ahogy jólesik
Tudod vannak olyan elmebeteg gondolatmenetek hogy csak alpjáraton lehet rányomni a klímát mert különben túlterheled a tárcsát meg a mágneskuplungot
Ez tényleg elmebeteg gondolat
Aki ezt mondta megkérdezném,h hol olvasta
Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 17:23
Raven írta:Hori írta:Raven írta: Erõsen fûgg attól mennyit használod a klimát...
Enyémben 140e van és semmi baja az ékszíjtárcsának, de én alig használom a klímát...nyáron inkább lehúzott ablakkal közlekedem.
Szerintem a klímának sok köze nincs hozzá nekem állandóan be van kapcsolva és mikor õ ugy gondolja akkor rávágja ha kell alapjáraton ha kell akkor 3500as fordulaton
Azért készül gumiból ez az ékszíj tárcsa hogy ezt a rávágást próbálja csillapítani a motor felé...(ha jól tudom ) Ha nincs bekapcsolva a klíma akkor végül is nem sok igénybevételnek van kitéve a tárcsa...de majd tapasztalatból meglátjuk évi 40e et megyek...2 év múlva kb 220e körül fogok járni ha addig nem kell tárcsát cserélnem akkor lehet van köze hozzá (Vagy kifogtam egy jófajta tárcsát )
Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 17:17
Hori írta:Raven írta: Nem értem mi különbség van ha 180nál vágod rá a klímát vagy 50nél
Sztem semmi... de ahogy jólesik
Tudod vannak olyan elmebeteg gondolatmenetek hogy csak alpjáraton lehet rányomni a klímát mert különben túlterheled a tárcsát meg a mágneskuplungot
Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 16:43
Raven írta: Nem értem mi különbség van ha 180nál vágod rá a klímát vagy 50nél
Sztem semmi... de ahogy jólesik
Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 16:11
Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 15:29
Raven írta:Hori írta:Raven írta: Erõsen fûgg attól mennyit használod a klimát...
Enyémben 140e van és semmi baja az ékszíjtárcsának, de én alig használom a klímát...nyáron inkább lehúzott ablakkal közlekedem.
Szerintem a klímának sok köze nincs hozzá nekem állandóan be van kapcsolva és mikor õ ugy gondolja akkor rávágja ha kell alapjáraton ha kell akkor 3500as fordulaton
Azért készül gumiból ez az ékszíj tárcsa hogy ezt a rávágást próbálja csillapítani a motor felé...(ha jól tudom ) Ha nincs bekapcsolva a klíma akkor végül is nem sok igénybevételnek van kitéve a tárcsa...de majd tapasztalatból meglátjuk évi 40e et megyek...2 év múlva kb 220e körül fogok járni ha addig nem kell tárcsát cserélnem akkor lehet van köze hozzá (Vagy kifogtam egy jófajta tárcsát )
Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 14:31
Hori írta:Raven írta: Erõsen fûgg attól mennyit használod a klimát...
Enyémben 140e van és semmi baja az ékszíjtárcsának, de én alig használom a klímát...nyáron inkább lehúzott ablakkal közlekedem.
Szerintem a klímának sok köze nincs hozzá nekem állandóan be van kapcsolva és mikor õ ugy gondolja akkor rávágja ha kell alapjáraton ha kell akkor 3500as fordulaton
Elküldve: 2008. november 13. csütörtök, 13:07